Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
K-Pax - A belső bolygó - Paramount Network, 14:15 |
Őrült, dilis, szerelem - HBO3, 14:21 |
Non-Stop - Mozi+, 14:25 |
Álommeló - Moziverzum, 14:50 |
Mi kell a nőnek? - AMC, 15:05 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Robert Patrick (66) |
Sam Rockwell (56) |
Tilda Swinton (64) |
Famke Janssen (59) |
Harris Yulin (87) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Alien: Romulus |
Harris Yulin |
2011-10-31 16:00.43 |
egyetértek sok ponton veled......nem véletlen, hogy pszichiáterhez is fordult maga KNG is.....én alapvetően abban látom a különbséget, amit régebben már itt kifejtettem.....az un. szoros rendezés, mely alapja a koreai filmkészitésnek....ez a Kabuki szinjátszáson alapszik, tehát elvárja a művésztől, hogy csökkentett eszközökkel fejezzen ki nagy érzéseket....azaz pl. vagy csak a kéz, vagy csak hangok használatával mutatja meg a mondanivalót....ezt természetesen tanitják....és amikor a gyakran Kuroszaván nevelődött koreai rendező amerikai stilusban rendez, akkor ez az eszköztár kiszélesedik, akkor az a nézőnek a kánaán, s mellesleg a rendezőtanoncnak is......az általad emlitett Binchumnoo-t még a japán-iskola alapján rendezték, hiszen a film 2000-ben készült, de ha ezután megnézed a Gyilkos tó legendáját, akkor ez a mim-alapú szorosan rendezett, azaz megkoreografált alkotás még kibővül a hollywoodi trükktechnikával is, eljutunk a misztikumba.......
Bátran mondhatjuk, hogy egy koreai szinész lényegesen több szinészmesterségbeli eszközzel bir, mint az európai, vagy az amerikai kollégája, és éppen ezért ha még tehetséges is, akkor semmi nem mentheti meg a sikertől.....UTW alakitása a Handphone-ban egyenesen kolosszális.....nem mellesleg KNG maga a megtestesült ellenszenv az általa megformált menedzser figurájában......és ha már KNG-nél tartok, emlitsük meg, hogy édesanyja származása /félig filippino/ miatt nem kevés hátrányt szenvedett, és a No Regret - bármilyen korszakos film is - akár kettétörhette volna ezt a karriert, a témája miatt /a rendező ma is csak saját produkcióban gyárthat filmet, mert nyilvánosságra hozta identitását/. Mert azért a koreai filmgyártásnak is több arca van, és nem mindegyik feltétlenül szimpatikus.....ennek ellenére jó néhány jelenet ma tananyag.....Koreában......az első rendezés évben Kuroszava filmjei, illetve a történelmi témájú filmek tananyagban......de érdekes módon az orosz filmgyártás, és a történelmi lengyel filmek is szerepelnek az filmtörténet tananyagban....Chaplin után.....és ott van a tananyagban George Czukor is...... a Myjong Yi Egyetemen |
2011-10-31 15:35.26 |
félreértettél......egy szóval sem mondtam, hogy kitalált......mindössze arra utaltam, hogy olyan mélységekkel bir, amely egy nem művész számára feltárhatatlan.....és ebben rejlik a megismerhetetlenség is.......éppen ezért lehetetlen az embert megismerni........
Néhányan, akik ezt soha ki nem mondjuk, kb. azt szoktuk mondani, és az itt gyakran iró 56. is ide tartozik, hogy KNG szerepformálása, attitűdje Darvas Ivánt és Latinovits Zoltánt juttatja az eszünkbe a nagy magyarok közül......s ezt az Into the Wild is alátámasztja |
2011-10-31 15:29.15 |
nem ez az, ez kifejezetten zárt körű.....sőt rejtett is |
2011-10-31 13:42.18 |
ma nem ment a helyesirás: rejtély.......bocsi......ez egy ilyen nap |
2011-10-31 11:37.02 |
még egyszer bocs, nem vettem észre, hogy más filmhez irtad UTW-t |
2011-10-31 11:36.09 |
Bocsi.....a Lovers Vanishedben UTW nem szerepel, ellenben KNG igen......a közös filmjük a Handphone.....itt KNG egy abszolút negativ figurát alakit. |
2011-10-31 11:30.24 |
nem......az ma már egy zárt oldal, és csak az adminok vihetnek be bárkit, és csak azt, akit a tagok ajánlanak...... |
2011-10-31 11:28.13 |
és még egy.......sajnos, az emberért nem tudunk rajongani......mivel nem ismerjük......legfeljebb azon személyiséghez vonzódunk, akit a látott szerepei alapján, hirek, interjúk, stb alapján összerakunk......hogy a valóság mi? Nos, az a legőszintébben megnyilatkozó művész esetében is relytély marad.......gyakran önmaga előtt is......ezért vannak mellette a management tagjai, a rendező, a stáb, hogy az adott pillanatban segitsenek előhozni a legtöbbet az EMBERBŐL......azonban a művész szó rokonértelműje a relytély.......ahogy az EMBER szónak is.....tehát óvatosan ezzel a kifejezéssel.....valószinű, hogy mindenki rosszul érezné magát, ha megismerné a művészt, mint embert......már nem lenne képes újat adni.......
Azt gondolom, hogy az okos rajongás nem lehet más, mint főhajtás az ismeretlen előtt. |
2011-10-31 11:02.47 |
Kedves Hunny....
Sajnos, a nap 24 órából áll, igy nagyon kevés az időm, hiszen dolgozom, és tanitok is. Nos azóta igyekszem a koreai nyelvet elsajátitani, hogy ne sokáig kelljen az ott nem túlzottan használt angol nyelven tanulnom......a forgatókönyv fő jelenetei kibontásra kerültek, azoknál már "csak" a párbeszédeket kell kidolgozni, és a helyszint "berendezni". az előbbinél a stilus a nehéz, a másodiknál fontos, hogy a körülmények maximálisan szolgálják a jelenetet......ráadásul pl egy szoba, ha többször szerepel helyszinként, akkor az egész filmen át minden ott játszódó jelenetnek összességében kell megfeleljen........úgy érzem, ez számomra a nehezebb feladat.....az sem egyszerű, hogy a magyar, sokkal érzelemtelibben megirt szöveget át kell ültessem angolra, amely nem adja vissza azt a töltést, amit igyekszem megjeleniteni, dehát a magyar nem a legismertebb nyelv ott, bár Koreában kapható magyar-koreai szótár, mig itt nem |
2011-10-31 10:53.28 |
Lehet, te akkor nem vettél ebben részt, de bizony volt ilyen......sajnos........azóta ez meg is ismétlődött, ezért volt az egyik admin részéről egy elegáns letolás.......viszont azóta több régi, egykor aktiv tag nem is néz fel az oldalra. Ezt többen sajnáljuk, de azóta alakult egy másik oldal is, ahol vidám, más művészt is értékelő, elismerő beszélgetés zajlik, tiszteletben tartva az izlések közötti különbséget........és közösen élvezzük a koreai filmművészetet, és találkozunk immár személyesen is, még az ország legtávolabbi sarkából is összegyűlve.......és senkinek sincs keserű szájize, ha KNG rajongó, ha másé.......ja, és igy több filmet is látunk. |
2011-10-31 08:47.20 |
Nem ezért osztottak ki benneteket......mindössze azért, mert olyan hangvételűvé vált a beszélgetés, amely sértheti azokat, akiknek más a kedvence....és ezt minden rajongói oldalon illik tiszteletben tartani.....egyrészt azért, mert nem méltó a szeretett művészhez, másrészt pedig mások nélkül ő sem tudna nagyot alakitani.......tehát az elvakultság bizony kétélű fegyver.......és ezt nem szabad soha elfelejteni......egy szinész egy a rendező által megálmodott helyzetben, a másik művész által "feladott" pillanatra reagál......ha nincs pillanat, nem tud reagálni......sok film a rendező által rosszul megálmodott helyzeteken bukik el, és hiába játszik benne jól a szinész, a film nem ér semmit......és gyakran jól megválasztott helyzetek nem lesznek jól eljátszva, mert egy résztvevő nincs formában.....és akár a pénz, akár az idő miatt nem tudják újra venni......és a film ismét nem jó....és az sem véletlen, hogy KNG a Silla, és a Bad Guy révén lett népszerű......sajnos a Portrait of Beauty és a Lovers Vanished két fantasztikus történet, pokoli jó szinészekkel, bizony gyatrán rendezve.....ugyan az LV-ben vannak jó pillanatok, de a PB-ben egy fantasztikus történet veszett el a sexben......egyetlen sex jelenet volt indokolt ebben a formában, ez a szerelmespáré......a bordély-jelenet már hosszú volt, és a többi is.....igy elveszett a nők lehetőségeinek a kihangsúlyozása, pedig a film eleje azt sugallta, hogy erről fog szólni, és elveszett a szerelmi szál is, mert a kutya nem tudja, hogy a házasságtörők ellen inditott razziába miért kerül be a fiatal pár.....pdig ott volt a filmben, csak elfelejtette a rendező kiemelni a döntésmomentumot.......a Lovers Vanished pokoli jó film lehetne, csak az a baj vele, hogy túl sok pillanatot értékelt a rendező mélylélektaninak.....igy aki ezekben nem jártas, bizony vontatottnak érezheti a filmet, ami hiba, mert a vontatottság nem egyenlő a vivódással......
És mindezek ellenére KNG természetesen a kedvencem....... |
2011-07-19 15:52.41 |
Ez az az irodaház, ahol az ő menedzsmentje dolgozik a Kangnam úton. Tehát ez jelentheti azt, hogy készül a visszatérésre. |
2011-07-16 20:03.19 |
Örülök, hogy izgalmasnak találod, de még nem szeretném teljesen közzétenni. Majd ha sínen lesz a dolog. |
2011-07-13 18:56.47 |
A fő téma a reinkarnáció.Egy idős ember /Kim Nam Gil?/ meséli el az életét a nevelt fiának és annak barátnőjének. Kicsit hosszú lenne itt. Átküldöm a Face-n a történetet. |
2011-07-09 16:42.30 |
Alakul. Egy regiszterezett doboz, szép sorban a cédulákkal. Ami kép eszembe jut, azt lejegyzem, illetve lehet ez technikai dolog is. Most azt figyelem, ahogy a jelenetek egy filmben ugyebár egymás után jönnek, de gyakran párhuzamosak az időben, illetve játszódhatnak más leki horizonton akár. És az idő és tér-perspektívák közötti átmenetre koncentrálok leginkább. Ebben a témában fontos a síma átmenet. Ha az ilyen és ehhez hasonló technikai kérdéseket megrágtam, akkor már fel lehet fűzni a jeleneteket, és meg lehet őket tölteni párbeszéddel, képpel, zenével. |
2011-07-07 16:23.55 |
Hmmmm. Azt hiszem, 56 és én nagyon szerencsések vagyunk, az írás és a fordítás a témában sokat segít nekünk. |
2011-07-02 15:54.06 |
Nem új......én már régen followztam, de az adminok ritkán vannak fenn. Van, hogy el is tűnik az oldal. |
2011-06-25 17:03.31 |
Regisztrálni kell, ami innen erősen macerás, meghát ha nem ismeri valaki a szimbolikus írást......nekem másfél órámba tellett, de a fordítóprogik valahogy inkább ártottak, mint használtak....inkább rendesen szótárt használtam. |
2011-06-25 17:00.50 |
Köszönet, és igyekszem...... |
2011-06-04 15:59.44 |
Szinte minden percben gondolok erre, ugye soha nem írtam még forgatókönyvet, persze verset, mást igen, az asztalfióknak. Ezt úgy dédelgetem, az ötleteimet cédulázom, s ha valamit éppen egésznek érzek, azt lejegyzem. Hogy ezt így kell-e? Nem tudom még. És ezért akarok kimenni, hogy megtudjam, és én csináljam meg, olyanra, ahogy a jeleneteket látom magam előtt. |
2011-06-02 13:56.01 |
Szinte biztos, hogy a menedzsmenttel együtt dönt. S mivel melodramatikus a dolog nem kicsit, ez közel áll majd hozzá remélem. |
2011-06-01 17:06.05 |
Remélem, sikeresen tudok, majd haladni, s a forgatókönyvből vizsgafilm lesz, és remélem KNG megtisztel azzal, hogy eljátssza benne a 3-as főszerepet: Idős önmagát a keretjátékban, egy koreai főhadnagyot a háború idején, majd kvázi a főhadnagy reinkarnációját a 80-as években. Az alapötletemet miatta, és Seung Hyo Comrades című filmje miatt tettem Koreába. Azt írták, a vázlat kibontásával fogom tanulni a forgatókönyvírást, a dramaturgiai ismereteket, a rendezést, stb. |
2011-06-01 17:00.00 |
Nincs személyes Face-e, sőt, elég ritkán ír a Daumneten is, még akkor is ha éppen nem katona. |
2011-06-01 16:58.39 |
Dolgozunk egy bizonyos oldalon azon, hogy jöjjön el, legalább egy fan-meeting erejéig. |
2011-05-29 13:38.23 |
Kedves 56!
Tudod, egy forgatókönyv-vázlat miatt mehetek ki tanulni. Majd teszünk róla, hogy próféta legyen... |
2011-05-24 14:30.01 |
Szívesen válaszolok, ha tudok, akár priviben is. Köszönöm a szavaidat. |
2011-05-21 17:22.04 |
Kedves 56!
Csatlakozom hozzád a bocsánatkérésben, de én is azt gondolom, hogy mint sokat látott emberek, tudunk adni valamit a többi olvasónak, és kedvenc színészünk is szóba kerül jónéhányszor, s talán így többé válik az ifjabb hölgyek számára is, mint egy "hűdenagyonjóképűésszekszipasi". Ha úgy érzed, hogy beszélgetésünk, ami számomra egyre jobban hozzátartozik a napjaimhoz túlzottan személyes, szívesen veszem az e-mailt, az oldal lehetőséget ad erre, ha a nevemre kattintasz. Én most élek a lehetőséggel. Köszönöm a jókívánságot is |
2011-05-21 16:10.25 |
Kedves 56!
Először angolul, majd 3 félév után lehet hangeul nyelven tanulni. A kabuki színjátszás az ősi japán színjátszás, mely mozdulatokon keresztül adja át a mondanivalót, kizárólag férfiak alakították a szerepeket, és ilyen vinnyogás szerűre eltorzított hangon mondták a szöveget. A szoros rendezés kifejezést rendszerint arra mondják, amikor a rendező a színészek minden mozdulatát, még a mimikájukat is meghatározza. Tulajdonképpen a Silla is tartalmaz ilyen jeleneteket, azonban Bidam figurája szabadkezet kapott /emiatt is vállalta KNG a szerepet/, ettől vált valóságossá az ő figurája: hiszen a többiek vagy jók, vagy rosszak, azaz alapvetően egyértelmű figurák voltak, ellenben Bidam, ha jól belegondolsz, olyan, mint egy gyerek, és ezt mint pedagógusok, alapvetően látjuk is, nevelődik, méghozzá nem feltétlenül - a közfelfogás szerinti pozitív figurává, viszont a gyarlóságai közepette folyamatosan elővillannak a szerethető tulajdonságok. Az ő figurájának megalkotása szerintem jelzi a művészet felelősségét, hiszen hasonló eszközökkel a sátánból is lehet jó fiút csinálni. Mindkét rendezést fogom tanulni, majd lehet szakosodni, azonban nem biztos, hogy haza szeretnék jönni. A tanulást tanításból fogom fedezni, a jövendő koreai zenepedagógusokat fogom Kodály-módszerre, illetve fiatal énekeseket belcanto-technikára, és európai előadásmódra tanítani, szintén a Myong-ji Egyetemen. Ha jól érzem magam, nem fogok hazajönni, gyerekeim is külhonban élnek, nincs rokoni kötődésem az országhoz. Azt gondolom, az északi sarkon is képviselhetem a hazámat jól, sőt, mostanság ez kicsit könnyebb feladat ott, mint itthon. Üdv. |
2011-05-20 15:02.44 |
Annyio aseyo 56.
Az Elvtársakkal kezdem, Lee Seung Hyo játszik benne, a koreai háborúban elhunyt katonákról szól, és a www.doramafan.wordpress.com oldalon mindent megtudhatsz róla nagyjából, és letöltéssel kapcsolatban is kapsz segítséget. Ez a film 2010-ben készült, s maga a téma nagyon fontos Ázsiában, hiszen az elnyomottság ott mindig kritikus kérdés, és az 1950-től induló háború önmagában érdekes, a kommunizmus ellen harcoló, segítséget adó amerikaiak kapcsán, mert ismereteim szerint Dél nem akarta a háborút igazán abbahagyni, hogy abszolut gátat vessenek a kommunizmusnak, viszont Amerika a világháborús lehetőségét Kínával nem akarta felkelteni, így aztán egy tulajdonképpen kicsi kommunista mag vert északon gyökeret kínai támogatással - mint látjuk - talán a világon a legszilárdabban. Pletykák szerint emiatt Amerika nem annyira szeretett ország a koreai családokon belül, még ha kifelé ezt is mutatják. Nos a rendezésen, mint szakmán belül, érdekel a szoros rendezés, ami a távol-kelet sajátja, ez kicsit mangássá teszi a filmeket, és gyökerei a kabuki típusú színjátszáshoz vezethető vissza. Ez máshol nem tanulható meg. A mangásságról annyit mondanék, hogy amikor a Sillában KNG ül, előre néz mereven, és oldalra nyúl a szolgája grabancához egy hirtelen mozdulattal és pont ott kapja el, ahol akarja, az tipikusan mangás jelenet /tükörrel veszik fel egyébként/, illetve a falon futásos harci jelenetek ilyenek, de még számtalant sorolhatnék a Sillából. Én szeretném a két filmalkotói módszert egyesíteni. Ez vezetett a Myong-jire, egy forgatókönyv-alapot küldtem ki, témája a koreai háború, a családegyesítés, illetve a generációk közötti kapcsolat, a különböző kultúrák kapcsolata, meg egy kicsi szerelem is van benne. Persze a Koreai helyszín az már Silla hatása. És így kaptam a jelentkezési lapot. A munka iránti alázat - az én 30 éves pedagógusi tapasztalatom alapján - direktben sehol nem tanítható. Ott ezt hozzák évszázadok óta a nemzedékek, és sok európai család is átadja ezt gyermekeinek, amit a pedagógusok a saját személyiségükkel vagy erősítenek, vagy engedik, hogy más befolyások legyőzzék azt a gyermekben. Ott a művészet általában a mindennapok része, így a színészet is, ezáltal élő dolog és nincs távol az emberektől alapból, és mint természetes tevékenység nem környékezi a nyugatihoz hasonló nimbusz. A videót köszönöm, nagyon bájos és szórakoztató. Az Elvtársakat Comrades címmel írd a keresőbe. Ezen az oldalon több koreai alkotást bemutatnak egyébként, jó szórakozást hozzá. Annyio gyeseo. |
2011-05-19 14:51.37 |
Szia 56!
De hogy stílusos legyek: Annyio haseyo! Egy olyan országban, ahol élő művész fotóiból van állandó kiállítás - és ilyen KNG is - azt hiszem, ez nem kérdés. Még akkor sem, ha egy 25 éves ifjú már évek óta a vezető sztár - mea culpa, a neve nem jut eszembe - azt gondolom, ott keresik, "begyűjtik", ezeket az ifjakat, s többek között a sorozatokkal biztosítják az állandó foglalkoztatást. Azt tudom, hogy erre a brutálisan alacsony költségvetés is módot ad, a teljes Silla pl. 5 átlagos amerikai filmjelenet árából kijött a színészek gázsiját nem számolva. Azért néztem utána ilyeneknek, mert rendezést akarok kint tanulni, és nem akarok tájékozatlan lenni a kérdésben. Nekem ez nagyon szimpatikus, a szöges ellentéte a magyar kultur politikának. Nem beszélve arról, hogy kiválóan átmentették Koreába a kuroszavai japán filmgyártás szokásait, És az sem mellékes, hogy létezik egy Észak-Korea. Ez azért fontos, mert a művészet marad az az eszköz, amivel - ha kicsi valószínűséggel is - de információ juthat el északra. Nem bonyolódnék bele én ebbe részletesen, de ajánlom figyelmedbe az Elvtársak című filmet, melyet Alcheon hwarang, azaz Lee Sheung Hyo jegyez. Valami elképesztő, és hát a téma sok mindent elmond kiejtett szavak nélkül. Annyi adatot még, minden második héten befejeznek egy filmet, vagy egy sorozatot. Nem beszélve a mentalitásról. Azt olvastam, hogy az ottani rajongás pl. egy koncert elejétől a végéig tart, azaz akkor vadulnak, meg írnak a netcaféban, de pl. Rain - az egyetlen nemzetközi listás popénekes - simán végiggyalogolhat Szöul utcáin, és a kutya sem fogja észrevenni látványosan. Így aztán azt a fajta sztárságot, amit mi ismerünk, valószínűleg nem fogjuk megtalálni. Béke veled, azaz Annyio gyeseo. |