![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A kezdő - RTL Három, 18:30 |
Újoncok napja - Viasat Film, 18:45 |
Nagydumás kiscsajok - Paramount Network, 18:55 |
Az emlékmás - Cinemax, 20:00 |
Robin Hood - A tolvajok fejedelme - AMC, 20:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jennifer Aniston (56) |
Damian Lewis (54) |
Natalie Dormer (43) |
Alexandra Neldel (49) |
Matthew Lawrence (45) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Paraziták - Vélemények |
A medve (1988) - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
F1 - Vélemények |
Hiányolt fórumozók! |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A szervezet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Thomas Kretschmann ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2011-10-31 15:29.45 |
Neked kéne azt a könyvet megírni róla. Ezt nagyon komolyan mondom! |
2011-10-31 15:28.42 |
Nagyon örülök ám! Ez a film nekem sosem "történelmi" film volt, hanem nagyszerű színészi alakítások sorozata egy hiteles forgatókönyvből elindult , "tanítani kéne"- rendezői munkán alapuló nagy művészeti alkotás.
Azaz, ha fikció volna (bár az lehetne), akkor is igaz lenne minden szava. Mert maga a mű olyan hiteles. |
2011-10-31 11:22.07 |
Szenzációs anyag, nem is tudtam a létezéséről. És Zsolt István nagyon hiteles ember, tehát a forrás sem akármilyen.
Nem, dehogy láttunk mindent. Én tényleg azt hittem, amit én nem tudok Majorról, azt nem is érdemes tudni.Aztán kaptam nagyot az orromra, jól meg is érdemeltem... :)) És nagy szerencsém a Vbacs nevű lány, hogy megint tanulhattam egy kis szerénységet a mindentudással kapcsolatban. |
2011-10-31 11:15.59 |
Federico Fellini 1993-ban halt meg, de munkásságának hatása a mai napig jelen van a filmművészetben .És alighanem jelen lesz addig, amíg egyesek azzal foglalkoznak, hogy kitalált történeteket rögzítenek, mások elé bocsátás céljaira.
Fellini a filmművészet egyik legnagyobbja volt, nincs az a csökkentett számú sor, amelyben benne ne lenne. A neorealizmus, amely a II. világháború utáni Olaszországból indult el, halhatatlan műveket teremtett.Rendezők egész sora ábrázolt addig képre nem vitt történeteket, sorsokat, helyzeteket. A filmről kiderült, hogy nemcsak ábrándra való. Alkalmas arra is, hogy a realitás olykor kisszerű gondjairól, történelmileg jelentéktelen, de egy ember életét lényegesen meghatározó konfliktusokról szóljon, kisemberek, szerelmeiről, harcairól, haláláról. És ezek a romantika nélkül való szikár történetek megrázóak és hitelesek. Pedig sokszor nincs tanulságuk sem és nincs bennük semmi, ami előremutató vagy világjobbító lenne.Ezeknek a filmeknek nincsenek hőseik, a szereplők hétköznapi emberek és az ő hétköznapi világuk. A zseniális rendező pályaképe közismert. A Róma nyílt város forgatókönyvének megírásában való részvételétől kezdődően töretlenül ívelt, mint a többi üstökösé. A életmű körül és benne ott vannak a legnagyobb olasz művészek, Fabrizi , Rossellini, Lattuada, Germi, Rota, Zavattini és mindenki más, aki meghatározta Olaszország filmtörténetének legjelentősebb korszakát. Az Országúton, az első önálló film robbant.A rendkívüli jelentőségű zseniális film után nagyon nehéz dolga volt Fellininek, utána már csak mesterműveket vártak tőle. Az Édes élet és a 8 és 1/2 ismát világsiker lett, de követte több nagyszerű és több jó film is. Igazából rossz film sosem került ki a keze alól, csak tőle mindig zseniálisat várt mindenki. Pedig nagy volt a konkurencia, kortársai között annyi káprázatos tehetség alkotott,amely máskor egy században összesen nincs. Mégis Fellini neve forrt össze az olasz film fogalmával. Az általa felfedezett színészek hosszú sora (így Marcello Mastroianni és feleség-alkotótárs Giuletta Masina)új játékstílust hozott a filmekbe, az egyszerű emberek egyszerű és keresetlen ábrázolásával. Fellini hatása nem múlik el.Aki látta a Júlia és a szellemek-et és most a Melankóliát, csak mosolyog magában : Federico, amico, non sei morto, tu vivi.Per sempre. |
2011-10-31 10:37.16 |
Valamit tud Woody Allen, amit rajta kívül senki más. És úgy tudja elmondani, ahogy rajta kívül senki más.
Talán azt, hogy az ember esendő? Ez nem lehet az, hiszen közhely.Vagy, hogy minden helyzetből van kiút? Ez is banalitás.Nem, Woody azt tudja, hogy az ember (az Ember, az emberek) esendőségének, bűneinek, hibáinak na meg jóságának , nagylelkűségének, tisztességének mértéke valahol a messzi végtelenben kiegyenlíti egymást. Így nála az ember nem jó és nem rossz, hanem van, él, ahogy tud, megfelel, ahogy tud. Hannah, a legidősebb nővér jósága végtelen, képes arra, hogy kiegyenlítse testvérei esendőségeit, ellene és mások ellen elkövetett bűneit. Képes arra is ez a jóság, hogy jóságot teremtsen maga körül,egyben tartsa a vén piás anyukát, a saját férjével őt megcsaló egyik húgot, az ingyenélő másikat, a labilis, hipochonder volt férjet, a tisztességtelen tetű jelenlegit.Ez a jóság mindent tud és mindenre lépes. Az ő embersége fényében a többiek is szerethetőkké válnak, a néző szívből tud örülni sorsuk jobbrafordulásának. Remek két film a Hannah nővérei.Mert amiről feljebb írtam, csak az egyik. A másik Woody Allenről szól megint és mindegy is, hogy itt hogy hívják éppen. Ugyanaz a slemil kisember, aki elveszetten bóklászik a világban , küzd létező és képzelt démonaival.Most épp hipochonder , aki halálfélelmében olyan istent keres,aki biztosítaná neki, a halál nem végleges megsemmisülés, a halál után is van ... valami. De Mickey-Woody rájön, nem érdemes a halál utáni élettel foglalkozni, ha a halál előttit elmulasztja az ember.És a film végén új felesége (volt felesége, Hannah húga) neki, az addig önmagát nemzőképtelennek hitt lúzernek a fülébe súgja, gyermeket vár. Mickey-Woody úgy érzi magát, mint Ádám Az ember tragédiájában a hasonló helyzetben: istennek egy üzenete van a számára: küzdeni és bízni kell. Kavarog a két filmet összekötő nagy család, szerelmek keletkeznek és halnak el, csatáznak alkohollal, droggal,az öregedés és a betegség rémeivel,munkahelyek és karrierek szűnnek meg vagy alakulnak át. De hálaadáskor ott a pulyka az asztal közepén, apuka régi dalokat zongorázik,anyuka megbűvölten hallgatja, a gyerekek szaladgálnak, mindenki beszélget valakivel.És a nyavalyás, nehéz, siralmas és ócska élet megy tovább, mindenkinek egyetlen lévén csak, akár boldogan akár boldogtalanul. (Amikor Mickeyről kiderül, hogy nem lehet gyermeke, akkor felesége , Hannah okokat keres. Kérdezi, "ez azért lehet, mert annyit onanizálsz? Mire Mickey azt válaszolja: Most kezded cikizni a hobbijaimat?" Az ember törli a könnyeit a röhögéstől és nagyon, de nagyon szereti azt az apró termetű, csúnya, kopaszkás csodát, akit Woody Allennek hívnak.) |
2011-10-30 17:41.19 |
Mi is nézzük a BBC egyik legjobb sorozatát, a Dinnerladies-t. Ez olyan igazi angol humoros és kesernyés komédia egy gyár menzáján dolgozókról.
De be-benézek én is még. |
2011-10-30 17:31.37 |
Nájlonruha, merevített alsószoknyával, széles selyem övvel, azon nagy rózsával,fekete csipkekesztyű, tekla gyöngysor. Nagyon csinos viselet volt az ilyen. Az anyukák ruháiban lehetett királynőset játszani.:))3 |
2011-10-30 17:25.44 |
Annyi idős voltam,mint Kovbojka, amikor először láttam.És azóta is épp olyan nagy élmény. Ez azért nem minden fimmel fordul elő... |
2011-10-30 17:23.30 |
Netán a "szóviccesek", mint Dzsentlemanus, Nőrültek, Apádra ütök.
Vagy a csúcsok csúcsai. A Tökös, a török az őr meg a nő.Netán A lé meg a Lola. Orrát verném a gépbe annak, aki ilyen orbitális baromságokat talál ki.És asziszi, humoros... |
2011-10-30 17:19.49 |
Szokás szerint nagyon kíváncsi vagyok rá, mi lesz a véleményed. :)) |
2011-10-30 17:18.34 |
Valakinek már meg kéne fékezni a magyar címfordítói őrjöngést. (A Sztárom a párom meg az Erin Brockovich-Zűrös természet, Görögbe fogadva-típusúaktól a falra tudnék mászni...) |
2011-10-30 17:12.24 |
És ezt nem lehet félszemmel nézni, alaposan neki kell ülni. Majd sorra kerül valamikor. Az se mindegy, hogy nagyon kemény film, egy pillanatnyi lelki kiengedést vagy pihenést nem enged meg. Erős szellemi teljesítményt igényel a nézőtől is. |
2011-10-30 17:09.20 |
Mint magyar cím. Az Irwin Shaw-regény egy családregény második része.Nem is lehetne a kettőt összemérni, annyira más a téma meg a stílus is.
De ha az angol mondókából indulunk ki, még olyan fordítást is el tudnék képzelni, hogy pl."Vadász, lövész,hordár, kém".(Ez elment vadászni stb. alapon.) :)) |
2011-10-30 17:02.09 |
Meg fogja érni a rászánt idő, elhiheted. Szerintem nagyon fog neked tetszeni és hatalmas színészeket is lehet benne látni. |
2011-10-30 16:59.59 |
Tudod, van egy Irwin Shaw-regény is, ugyanezzel a címmel.Azt "Pap, katona , kondás"-nak fordították.Szerintem sokkal jobb.
(Ahogy én nem vagyok hajlandó leírni a Madison megye hídjai c. film magyar címét.) :)) |
2011-10-30 16:34.42 |
Láttam én őt két BBC-sorozatban,aztán az Emmában meg a Focilázban, a Twist Olivérben,a Sherlock Holmesban, Miss Pettigrewban meg ami még nem jut eszembe. (Ne felejtsd, anglomán, aki vagyok.) :)) |
2011-10-30 16:24.38 |
Ismerem én őt, általában a brit színészekkel elvagyok...Van benne valami ördögi, az biztos. |
2011-10-30 16:19.20 |
Ki ő? |
2011-10-30 16:18.31 |
Ó, boldog prűd világ, itt bugyiban zuhanyoznak!! Kétszer is visszanéztem, de tényleg. Hátulrul látszik a zuhanyfüggöny mögött a lány, derékig érő gumis nagyibugyiban, de a háta legalább pucér. Micsoda erotika... :)) |
2011-10-30 16:14.42 |
Érdemes is lenne, képzeld el hozzá Majort, mint Lucifert. Szerintem még a hangsúlyait is hallanád, annyira megismerted a stílusát. :)) |
2011-10-30 16:12.29 |
Dunaújváros olyan, mint más városok, csak nincs óvárosa.Mert az neki legfeljebb ötven éves lenne.:)) Bár azért van a régi pentelei rész.
Nagyon sematikus kis buta film ez, de hát Törőcsik miatt az ember állandóan megnézi.És Petrovics Emil zenéje is olyan, amiről látszik, nem leereszkedésből írta, hanem jókedvből. |
2011-10-30 14:47.22 |
Nagyon kedves és szép film, amelynek ereje az egyszerűségében van. Nemcsak a főhősök élete egyszerű és világos, de érzelmeik is ilyenek. A szabályok tiszták, a szülők óvják és védelmezik a családot, a leányaik lelki nyugalmát és békés fejlődését.A lányok alkalmazkodnak és még a kemény büntetést is elfogadják, ha utóbb úgy vélik , rászolgáltak.
És amikor két testvér közé villámként csap le a szerelem, amelyet ugyanazon fiú iránt éreznek, az sem szakítja szét őket, de közös gyászuk ereje még közelebb hozza őket egymáshoz. Jó volt nézni ezt a szép mesét, amelynek a valósághoz éppannyi köze van , mint a többi szép mesének. És jó volt látni egy nagyon, sugárzóan tehetséges és elbűvölő fiatal színésznőt. De nem volt jó belegondolni abba,mit csinált ezzel a varázslatos lánnyal Hollywood, amíg Reese Witherspoon lett belőle... |
2011-10-30 14:07.07 |
1907 október 30-án született Ránki György, az Egy szerelem három éjszakája (az első magyar musical), a Pomádé király új ruhája c. opera és sok nagyszerű filmzene (Körhinta, Hattyúdal stb.) zeneszerzője.
Melitta búcsúdala az Egy szerelem három éjszakájából, Sennyei Vera énekli, aki a szerepet a bemutatón játszotta. http://www.youtube.com/watch?v=eKQZNRPXl6E |
2011-10-30 13:59.30 |
Annyira igazad van Faust-ügyben, hogy Az ember tragédiája annak ihletésére készült. Hiszen ugyanazt a témát is boncolgatja. Faustot megkörnyékezi az ördög azzal, hogy mindent neki ad, cserébe a lelkéért, ha életében legalább egyetlen pillanatra tökéletesen boldognak érzi magát.
Faust is végigjárja az emberi lét fázisait, ugyanazzal a céllal, mint Ádám, hogy megtalálja az élet értelmét.Meg is találja a tökéletes pillanatot, de a Teremtő mégis megmenti a lelkét. Majd alkalomadtán érdemes lesz németül belenézned a Faustba, messzemenően nem olyan nehéz, mint gondolná az ember. Ha olvasod a Tragédiát, azt ajánlom, minden nem egészen érthető mondatot próbálj mai magyar nyelven megfogalmazni és írd is oda az eredeti szöveg mellé.Sokkal könnyebben befogadható így.(Nem én találtam ki , ezt a módszert nekem is javasolta egy nagyon okos ember, a Bánk bánnal is csodákat művelt.) |
2011-10-30 13:39.48 |
Zappa csúfolódott, valahogy úgy, hogy "nahülyesznobeztveddbe", ahogy Andy Warhol is leveskonzerv-dobozban lelte meg a század festményének lehetséges modelljét.
Zappa üzenete előre vivő, figyelmeztető, a zene értékét és időtlenségét megóvni akaró üzenet. Tarr azonban halálosan (szó szerint halálosan) komolyan gondolja, hogy a film a saját megszűnésének irányában halad, az ábrázolás elpusztítja önmagát... Ezt én bizony veszélyesnek tartom. Mert a Tarr-féle folyamat oda tart, hogy nem is kell néző, nem kell befogadó közeg, elég ő, mint művész önmagának.Ő maga az alkotó és a befogadó is, viszonyuk innentől már nem művészet, hanem magánügy. |
2011-10-30 13:32.49 |
Magyon egyetértünk, én is az egyik legnagyobb magyar műnek tartom Az ember tragédiáját.
És nagyon közel állhatna a mostani fiatalokhoz is, mert olyan kérdéseket kutat, ami minden fiatalt érdekel. Élet, halál, az élet értelme, a szellemi függetlenség keresése. Ha én rendezném, úgy rendezném, ahogy Major Lucifert ábrázolta. Az ész (Lucifer), a küzdeni tudás( Ádám) meg az érzelem (Éva) harcának. És persze a végén az jönne ki belőle, hogy ezek nem ellenségei egymásnak.De az ember akkor találja meg önmagát, ha Ádám, Éva és Lucifer együtt van meg benne és a világban is. |
2011-10-30 13:25.46 |
Pedig innen a párhuzam A torinói lóval, ezt ragozza most a nemzetközi filmsajtó.(Főleg, mióta mindkettő Oscar-jelölése fölmerült...) Én egyáltalán nem értek egyet a két film "rokonságával". A téma benne van mostanában minden művészeti ág közepében, attól még ugyan ennek a két fimnek nem sok köze van egymáshoz.
Ez olyan, mintha a világ összes Madonna-festménye szellemi rokonságban állna egymással, csak mert a téma azonos... |
2011-10-30 13:19.16 |
Ez Az ember tragédiájából való, ha jól látom. Akkor én még nagyon kicsi voltam, amikor láttam, de még mindig emlékszem belőle sok mindenre.
Magyarázta nekem a nagymamám, hogy Lucifer az ördög, a Rossz, aki Ádámot és Évát eltéríti a helyes úttól. De hát nekem úgy tűnt, mindenki dumál a levegőbe nagy hangon, meg ordibál. Lucifernek értelmes érvei meg hangsúlyai vannak, akkor miért neki nincs igaza?? :))Ez a Lucifer volt Major, akkor jegyeztem meg őt egy életre. |
2011-10-30 13:12.44 |
Mivel a filmről már két vélemény is született, inkább arról írnék, amit még nem értékelt senki: a lehetséges hasonlóságról a Melankólia és A torinói ló között.
Egyes külföldi vélemények már elmennek odáig is, hogy állítják, egyenesen Tarr Béla filmje inspirálta volna a Melankóliát. Az ilyen "inspiráció" típusú jelzőkkel azonban vigyázni kell, egyenértékű lehet az időben második mű szellemi önállóságának kétségbevonásával. Az nem vitatható, hogy mindkét film a világvége- ábrázolások közé tartozik,de hát ilyen rajtuk kívül is van bőven.A"világvége" mindig is témája volt a művészetnek, hiszen már a Jelenések könyve is a világvége jeleit vetíti előre. Minden korban voltak olyan apokalipszis-kutatók, akik az adott kor jelenségei között keresték az előjeleket.Így a múlt században a vasúthálózatot vélték az Üstökös Csillagnak, jelenleg meg az internetet... Annyiban tehát valóban hasonlít a két mű, hogy mindkettő a emberi világ lezárultát vizionálja.Azonban hatalmas különbség van abban, hogy hogyan. A torinói ló megmagyarázhatatlan, a már kopárra fosztott , szótlan és kapcsolattalan világra ereszti rá a sötétséget.A Melankólia még nem jut el erre a szintre, hiszen mintha harcba állítaná Justine teljes kiüresedettségét Claire -rel, aki már csak anyasága miatt is hordozza magában az emberi lét reményét.Még ha téves etikai alapokon is, a vagyon biztonságára építve, de mégiscsak létező jövőképpel. Tarr Béla nem állít alternatívát, a végső sötétség nála végzetszerű és magyarázat nélkül való. Lars von Trier apokalipszisének van magyarázata: az akarattalanság , a kiúttalanság, a "nincs hová lépni tovább" érzése. A torinói ló elemzésénél írtam már a filmről, hogy annyira lepusztítja saját nyelvét, hogy innen már a következő lépés a teljesen sötét kép, a film megszűnése lehet csak. Lars von Trier világvégéje viszont gyönyörű, Tarr szélzúgása helyett szépséges zene kíséri megsemmisülésbe az embert és világát. Tarr a szegénység világvégéjét, Lars von Trier a gazdaságét , a parttalan , öncélú fogyasztásét mutatja meg. A torinói ló számomra még egyszer is nehezen nézhető, öncélú, elhibázott koncepciójú veszélyes bűvészkedés volt. A Melankólia pedig igazi, elképesztő pontossággal megkomponált , következetes gondolati tartalommal végigvitt, komoly és gondolkodásra késztető kiváló mű.Innen nem a semmibe vezet az út, sem a rendezőnek, sem a nézőnek. Négy csillag azért, mert hiányzott a revelációszerű élmény, a felismerés,hogy egyedi mondanivaló született ismételhetetlen módon. És hát Kirsten Dunstból hiányzott valami, ami az alakítást a film szintjére emelte volna... |
2011-10-30 12:39.02 |
Ma 13.35-kor van az M1-en!
Nagyon aranyos film a tündérien fiatal és tündérien tündéri Törőcsik Marival. És még sok nagyszerű színésszel, aki együtt építették (legalábbis a filmben) a jelenleg Dunaújváros névre hallgató Sztálinvárost. |