Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Az árulás csapdájában - Filmbox Extra HD, 21:00 |
A szomorúság háromszöge - Paramount Network, 21:00 |
A bolygó neve: Halál - Moziverzum, 21:00 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 21:10 |
A fiú - HBO2, 21:26 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jena Malone (40) |
Goldie Hawn (79) |
Jimmi Simpson (49) |
Cherry Jones (68) |
Nicollette Sheridan (61) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Szerinted mi a legidegesítőbb magyar szó? |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Mit hallgatsz most? |
Szólánc igékkel |
Filmlánc |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A szív bajnokai |
Aubrey Plaza |
2013-02-26 12:35.00 |
Hogy egy szép kis közhellyel indítsak: jó az öreg a háznál. Mind Harry Brown, mind Michael Caine túl van már élete virágán, de ez nem akadályozza meg a karaktert, hogy kemény legyen, a színészt pedig, hogy remekül eljátssza őt. (Mondjuk, Caine-nek volt már ebben némi gyakorlata...)
A történet egyébként nagyon egyszerű, éppen ezért ijesztő. Talán nincs is olyan ember a nyugati világban, aki legalább ne hallott volna olyan emberekről, eseményekről, amik a történet gerincét adják. (Drogok, bandák, megtámadott emberek, stb.) És ne vágyott volna egy olyan "rendcsinálóra", mint Harry Brown. Az alkotók nagyon jól egyensúlyoztak az erőszakosság ábrázolásában, a vérontás közepette nem vész el a történet lényege, és arra is ügyeltek, hogy a sztori túlmutasson egy szimpla bosszúállós filmen. És remek a végén a csavar... |
2013-02-26 12:17.55 |
Bár van már vagy tizenöt éve, hogy ezt a filmet láttam, emlékeim szerint az ajánlója kicsit hézagos. Ez nem egyszerűen egy szimpla emberrablós-lövöldözős mozi, aki erre számít, csalódni fog. Legalább akkora súllyal esik a latba a "bűnözők" közti viszonyrendszer alakulása, a személyiségük különbözőségéből adódó konfliktusok kibontása, ha nem jobban. Feszültség, izgalom, lélektani dráma. És többségében a színészi játéknak és nem a speciális effekteknek köszönhető.
A fiatal Banderas már itt megmutatta oroszlánkarmait... |
2013-02-19 11:16.37 |
Szabó István több filmjében is (pl.: Mephisto, A napfény íze) az egyén és az (állam)hatalom viszonyát boncolgatja, ahogy teszi itt is. Egyszerre lírai és direkt, szókimondó és szemérmes, történelmi és időtlen. Ettől kiválóak a filmjei.
Nem akarom ismételni az előttem szólókat a rendező dicséretében, egy dologgal egészíteném ki a listát: a szakmai alázat. És említsük meg a "játszótársait", a színészeket. Klaus M. Brandauer-től az egy nyúlfarknyi mellékszerepben megjelenő Rátonyi Róbertig mindenki remekel a figurájában. A történet sokrétű, és némi irónia (néhol szatíra) bujkál benne: a harcmentes katona, a konfliktusra "vágyó" Ferenc Ferdinánd... És nem maradt el a szokásos Szabó István-i játék sem: az utolsó jelenetben megjelenik maga a rendező néhány, szintén nem színész kollégával együtt (pl.: Sándor Pál rendező). |
2013-02-12 12:52.14 |
Nem tudom, miért, de mindig úgy éreztem, hogy több van ebben az emberben (JCVD), mint pár, látványos pörgőrúgás. És vártam, hogy legyen egy ilyen filmje, mint ez. Azért a franciák (belgák) értenek hozzá, hogyan kell érzelmes, tartalmas, mégis izgalmas filmet készíteni, és némi öniróniával megfűszerezni. Jean-Claude Van Damme-mal. |
2013-01-21 13:05.22 |
Kapcsolgatás közben futottam bele a filmbe, de annyira remek átirata Thomas Mann regényének, hogy két kockából rá lehetett ismerni. Kiválóan kapta el azt a többértelmű "viszonyt", ami a férfi és a fiú között van. |
2013-01-21 12:57.22 |
A szereposztás alapján többet vártam. Csak azért néztem végig, mert mindig abban reménykedtem, hogy végre történik valami. De nem. Velence szenzációs, a színészek kiválóak, a film unalmas. |
2013-01-14 13:18.49 |
Nekem más fogalmaim vannak az iróniáról. |
2013-01-14 13:11.22 |
Az angolok szeretnek összehozni első ránézésre össze nem illő dolgokat. Így van ez itt is: a nyolcvanas évek nyomasztó hangulatú Angliája és egy kisfiú "magára találása". Útkeresés, a végzet felismerése, életünk meghatározó személyei, sokrétű érzelmek - csupa olyan téma, amelyek minden embert foglalkoztatnak, ezzel a film túllép Billy egyéni karriertörténetén. A kivitelezés egyszerűnek tűnik, pedig tele van ravasz kis megoldásokkal. Történetként és filmként is nyomot hagy. |
2013-01-14 12:49.23 |
Igazi, tesztoszteronszagú, macsó film. Van itt minden, ami egy igazi férfinak kell: kaland, fegyverek, jó nő, övön aluli beszólások, némi izmozás (konkrétan és átvitt értelemben). Lehetne ez egy C-kategóriás film is, de ekkor jön Mr. Eastwood, nyakon önti a maga kesernyés (ön)iróniájával, és élvezetes mozivá válik a történet. |
2013-01-07 13:26.23 |
Ritka dolog, de ez a történet leírva (by Oscar Wilde)sokkal jobb, mint ebben a filmes adaptációban. (Színpadon még nem láttam.) Aki igazán jót akar, olvassa el az eredeti darabot! |
2013-01-07 13:08.20 |
A franciák a filmjeikben tudnak úgy pikáns témához nyúlni, hogy ízléses maradjon a végeredmény. A mozinak (színészi játéktól a jelmezeken és díszleteken át a rendezésig) hála, meg tudom érteni a mozgatórugóit, még ha nem is értek egyet velük. |
2013-01-07 12:57.31 |
Kellemes vígjáték, aminek néhol még tanulsága is van. Amerikaiban ritka. |
2013-01-02 16:30.03 |
Nyilván nem véletlen, hogy éppen akkor és éppen egy ilyen filmben játszott együtt apa és fia. Önmagában is szíven ütő film, de a személyes vonatkozások miatt különösen felkavaró. |
2013-01-02 16:16.20 |
Igaz. De azzal, hogy kiemelted, hogy színészként szerepelt a filmben, ez olyan volt, mintha én azt állítottam volna, hogy rendezőként is. Egyébként egy filmben szerepelni nem olyan véletlen, mint kutyagumiba lépni. Egy színész, ha a nevét (arcát) adja egy filmhez, "némi" köze lesz hozzá! |
2013-01-02 16:05.03 |
A pesszimizmus és a szirup nem zárja ki egymást. |
2013-01-02 16:02.28 |
Clint szuper, a film nem. Ilyen is van. |
2013-01-02 15:45.17 |
Gyönyörű példája, hogy hogyan kell a népmese elemeit úgy összevegyíteni a groteszkkel, hogy abból egy időtálló mozi legyen. Jelen időben rendszerkritika, jövő időben korlenyomat. Azzal az örök igazsággal, hogy: gondolkozzunk, Béláim! |
2013-01-02 15:26.35 |
Fogyatékosokról filmet készíteni nem könnyű, fogyatékos embert játszani szép színészi kihívás. Ha nem lett volna már egy Esőember és egy Forrest Gump, azt mondanám, egyedülálló vállalkozás. Persze, így sem rossz újra és újra szembesíteni az "épeket" azzal, hogy máshogy is lehet látni és élni a világot.
Sean Penn nem kispályás, sosem félt a saját árnyékától, ha filmszerepről volt szó. Michelle Pfeiffer és főleg Dakota Fanning kitűnő játszótársa. |
2012-12-19 10:28.41 |
Minden oké ezzel a filmmel, nem akar többnek látszani, mint ami: szórakoztató, izgalmas, road-movie-ba oltott akciófilm némi western-es és "Gyilkos elmék"-es beütéssel. Egyszerű, tiszta, sallangmentes. |
2012-12-10 14:24.26 |
Hát, ja. Szamuráj barátunk után nehéz megszólalni. Inkább térjünk vissza a filmhez! Merthogy ez egy filmes fórum. Vagy ilyesmi.
Szóval ez a film azért tetszik nekem, mert a forgatókönyve összeboronálja a tudományos kutatómunkát és a prüdéria mögötti (szó szerinti) meztelen valóságot. Remekül vezeti végig a nézőt azon az úton, ahogy az eredetileg entomológus (rovarkutató) Kinsey-t beszippantja az emberi szexualitás témája- amit egyébként ugyanolyan tudományos alapossággal kezel, mint a gubacsdarazsak életét. Ahogy előrehalad a történet, a néző is részese lesz ennek a világnak, semmi kivetni valót nem talál a módszerekben. A film egyszerre emberi és tudományos, egy hús-vér ember remek portréja. (No, igen, kellett hozzá egy ilyen szereplőgárda is.) |
2012-12-10 14:08.45 |
Nem találja fel a spanyolviaszt ez a film, de szerintem kellemesen szórakoztató. A humora még belül marad az ingerküszöbömön, a történet sem veszi túl komolyan magát. Ennek ellenére túlmutat egy gagyi vígjátékon: a jelmezek kiválóak, a zene remek (hát, igen: a Queen és a Flash Gordon...), a színészeknek pedig tudniuk kellett korcsolyázni, koreográfiát előadni! Will Ferrell-ért nem vagyok oda, de ebben a szerepben kimondottan szerettem. |
2012-12-07 10:35.39 |
Érdekes alapötlet, korrekt kivitelezés. Nincs nagy katarzis, falrengető tanulság, de ez nem is baj. Elég, ha csak azon gondolkodik el a kedves néző, hogy vajon mi a siker, a boldogság. |
2012-12-03 12:16.57 |
Valós személyről így kell filmet csinálni! Nagyon jó arányban van jelen a történelem, a személyes sors és a hagyomány világa. Bár engem nem izgat különösebben a keleti kultúra, nagyon élveztem a történetet és a színészi játékot. |
2012-11-21 13:12.24 |
A történet érthető, és még csak nem is az a "bajom" vele, hogy nyakon van öntve egy nagyadag amcsi (juhar)sziruppal, hanem az, hogy mindez nem vall Clint Eastwoodra. És nem általánosításról beszéltem, hanem sztereotípiákról, vagy ha úgy jobban tetszik: klisékről. Olyan alaphelyzetekről, fordulatokról, amiket ezerszer láttál már rosszabb minőségű filmekben, kevésbé tehetséges színészek előadásában. |
2012-11-21 13:05.28 |
Kicsit figyelmesebb is lehetnél! Nem azt írtam, hogy Mr. Eastwood rendezte a "Kelly hősei"-t. De az ő neve is fémjelzi az alkotást, ahogy azt a többtucatnyi filmet is, amelyet imádok tőle. Ezt meg nem. |
2012-11-21 12:55.03 |
Igazi európai film: a nézőnek az agyát is használni kell, nemcsak a szemét... Til Schweiger többször is megmutatta már, hogy mint színész és mint producer is ért a filmezéshez. Egyrészt tudja, mi a jó történet, másrészt ismeri a saját korlátait. Úgy látom, kedveli a kicsit szürreális sztorikban megnyilvánuló emberi reakciókat: nincsenek jók és rosszak, "csak" jó és rossz tettek. Én az emberi arcáért szeretem ezt a filmet. |
2012-11-13 12:40.27 |
Nem tévedhet nagyot az a filmes, aki a kulisszák mögé vezeti a nézőit, a közszereplők (színésztől, műsorvezetőn át politikusig) magánéletébe. Ez mindig érdekes, az átlagember (bevallja vagy sem) szeret kukkolni. De egy filmesnek ügyesnek is kell lennie ilyen esetben, hogy túllépjen egy bulvárújság színvonalán.
Ez Atom Egoyan-nak kiválóan sikerült. Ráadásul elérte, hogy bár a két műsorvezető ötven éve, Amerikában volt ismert, a történet itt és most is feszült, izgalmas legyen. Lélektani dráma, krimi, film noir. És két remek főszereplő. |
2012-11-13 12:18.42 |
Hát, ezért szép a világ, mert sokszínű: ahány ember, annyi ízlés. Nekem - az előttem szólóval ellentétben - nem tetszett ez a film.
Amennyire egy magyar olvasó ismerheti Capote-t, én ismerem. Számos regényét és a hivatalos életrajzát is olvastam, még azelőtt, hogy akár a "Capote", akár a "Hírhedt" megjelent volna a porondon. (Ezért is érdekeltek a filmek.) A "Capote" vége-főcíme alatt egyfolytában az járt a fejemben, hogy mi volt a célja az alkotóknak: emléket akartak állítani az írónak vagy le akarták járatni? Pedig alapvetően minden a helyén volt benne, korrektek voltak a szereplők, a helyszínek, az események. El is ment volna, mondjuk, a Discovery -re egy oknyomozó film betétjeként. Játékfilmnek viszont unalmas, közhelyes, egysíkú volt. Szerintem P.S.Hoffman-nak sem ez volt a legjobb alakítása, egyszerűen nem lépett túl az író külsőségein (hang, mozdulatok), olyan volt, mint egy rossz paródia. (Pedig szeretem a játékát, a Hibátlanok-ban vagy a Tehetséges Mr. Ripley-ben elsőosztályú volt.) |
2012-11-05 12:34.30 |
Hogy stílszerű legyek: ez a film hibátlan. A recept egyszerű: végy két remek színészt, két "problémás" figurát, zárd be őket egy szobába. Rázva, nem keverve. |
2012-11-05 12:22.44 |
Hát, sajnos, én láttam már ilyen viselkedést "élőben". Már az elején tudod, hogy nem azt akarod, amit a másik javasol. De kényelmesebb egyetérteni, mint ellentmondani, az idő meg csak telik. Mindenki azt hiszi, a döntés közös volt, pedig te csak elhallgattad a valódi érzéseidet. Ez lehet egy gyerek örökbe fogadása, egy párkapcsolat vagy egy barátság. |