Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Elrabolva 3. - Mozi+, 16:50 |
A jeges pokol - Filmbox, 16:55 |
Bobby Z második élete - Viasat Film, 17:00 |
Artúr, a király - HBO3, 17:41 |
Egy új kezdet - Izaura TV, 17:50 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
J. K. Simmons (70) |
Imelda Staunton (69) |
Joely Richardson (60) |
Nina Dobrev (36) |
Patrick Sabongui (50) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Donald Trump - Vélemények |
Érdekességek! |
Mit hallgatsz most? |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
2022-es választás |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Better Call Saul |
Takahiro Miki |
2015-10-24 12:00.39 |
Na, ez film. Van témája, van stílusa, fontos dolgokról beszél, és minden pillanata élmény. Nem Jancsó totálisan indokolatlan és túlzásba vitt formai kísérletezései, nem Szabó István újhullámoskodásai, nem Tarr öncélúan vontatott blöffjei, nem Makk vagy Huszárik szépelgő, művészetnek kikiáltott, de üres filmjei a nagy filmjeink szerintem, hanem Fábri Zoltán és Kósa Ferenc munkái, akikről érdekes módon teljesen megfeledkezett a szakma és a kritika, pedig ők a szó legteljesebb értelmében művészek. Náluk a forma és a tartalom összhangban van. |
2015-10-24 11:47.44 |
Régebben, amikor még csak kezdtem művészettel foglalkozni, és nem nagyon volt véleményem, nem is nagyon gondolkodtam a látottakon, tetszett. Később már egyre kevésbé, ma pedig már kifejezetten irritál. Egy borzasztó túlértékelt, üres szépelgésnek tartom. |
2015-10-21 23:23.16 |
Mekkora retek egy műsor ez a Tróger Klub. A múltkor belenéztem. Valami borzasztó színvonaltalan vicces(?)-zenés műsort adtak elő hárman. Elmondták, hogy erre a fellépésre azt a kritikát kapták, hogy olyan mint egy tábortűzi ökörködés. Ők pedig erre viccesen(?) úgy reagáltak, hogy kikérik maguknak, ez nem olyan, ez az. Vagyis azon kéne nevetni, hogy beismerik, hogy mennyire alja, amit csinálnak? Mintha a szakács dicséretet várna egy kupac szarért.
Utána Claydermant szapulták, a giccs billentyűujjú szőke hercegét, aki mondjuk nagy védelmet tényleg nem érdemel, de azért lássuk be, zongorázni tud, és azért giccsből még mindig a színvonalasabb fajta. Most őszintén, ennek a három trógerklubosnak mennyivel volt színvonalasabb a produkciója? A többi fellépő se volt jobb. Puzsér kritikája nem nagyon tette meg a hatását. Továbbra is ugyanazok a szar poénok, ugyanaz az átlagfiatalokra jellemző átlagstílus, ugyanazok az átlagfiatalokra jellemző höhö-múltkor-úgy-bebasztunk átlagsztorik, és persze ugyanaz az unalmas celebbasztatás. Ez utóbbi megint vicces dolog mondjuk. Pont ők kritizálják a médiaringyókat? Most őszintén, mitől tartalmasabb szórakozás a trógerklubos olcsóság, mint a celebes kurválkodás? Mogácsra, Badárra, Szőkére és talán még Hadházira nem vonatkoznak a fentiek. Ők képesek valami vicceset és egyedi hangút csinálni, ami túlmutat a hétköznapi jófejkedésen. A többinek meg kívánom, hogy nyelje be az a barna kupac, amit előadás címén termelnek. |
2015-10-11 03:49.01 |
Mozsika:
"Paul Newmantől is láthattunk már KORÁBBAN jobb alakítást. Az Akadémia szégyene, hogy olyan filmekért, mint A nagy balhé, Bilincs és mosoly, Butch Cassidy... nem kapott Oscart, de később megöregedve ezért a méltatlanul lapos teljesítményért kapott díjat." Azt nem igazán vágom, hogy a Nagy balhéban nyújtott alakítás, meg úgy egyáltalán az egész film, mitől annyira nagy, miközben a Pénz színében meg ugye "lapos" a teljesítmény. Talán csak nem a sznobság szólalt meg, mivelhogy az egyik film régi, "klasszikus", muszáj nagyra tartani, a másikat meg nem? Zárójelben jegyzem meg, én a Butch Cassidyben se láttam akkora nagy teljesítményt, pedig szeretem azt a filmet. |
2015-10-11 03:31.05 |
Szerintem pont, hogy jól sikerült Scorsese-film, és inkább a mester dögunalmas gengszterfilmjei vagy az az irritáló Dühöngő bika lenne már érdemes a kritizálásra. Ezt a filmet soha nem istenítették, pedig sajátos bája van. Cruise-ra már itt fel lehetett figyelni, legfeljebb a szemellenzősöknek nem sikerült. Newman pedig épphogy remekül alakít, csak éppen nincs kihangsúlyozva, hogy itt most kéremszépen egy nagy alakítás következik, mint ahogy az a hollywoodi drámákban szokás. Ez lehet az oka, hogy sokan nem akarják észrevenni a teljesítményt, pedig pont emiatt hatásos és életszerű a játéka.
De jobb ez így, a Pénz színe megmarad igazi kultfilmnek azoknak, akik valami igazán életszagút keresnek, valami nem szokványosat. |
2015-10-10 21:35.50 |
Érdekes sorozat. Nevetni nem nagyon tudok rajta, de valahogy olyan kedves, hogy mégis elvan vele az ember. Depresszív hangulat esetén nagyon jó hatású. Az pedig külön öröm, hogy két ilyen jó nőt is láthat benne az ember, mint Sofia Vergara és Julie Bowen. |
2015-10-07 00:49.49 |
Ja, még egy videó, ha az előző nem győzött volna meg: https://www.youtube.com/watch?v=3Vl9FniemlE |
2015-10-07 00:38.38 |
1. "napfényesek az éjszakák": nem zavaró, fel se tűnik a nézőnek.
2. "a folyóparti mészárlásnál egyáltalán nincs vér": észre se venni, egyébként se lenne életszerű, ha vérben tocsognának. Ezek a dolgok egyébként azon fordulnak meg, hogy valaki képes-e átadni magát a filmnek, vagy inkább csak "figyeli". 3. "csípőből ilyen pontos találatok valójában lehetetlenek": Tévedés: https://www.youtube.com/watch?v=mXX39ChdHvE Amúgy imádom az ilyen mindentudókat, akik valójában semmit se tudnak, de azért úgy tesznek, mintha mindent tudnának. A dolog egyébként mellékes, Leone sose tagadta, hogy meséket csinál. Legalábbis félig. 4. "Ramon vagy 6 sikertelen szívre irányított lövés után sem célozza meg Clint fejét": Az a baj, hogy nem érted ezeket az embereket. Nem érted, hogy gondolkodnak, milyenek. Te racionálisan ítélsz a foteledből, külső szemlélőként. Nem vagy ott, akkor, abban a stresszhelyzetben, és főleg nem vagy egy Ramón. (Amúgy ez már nagyon gáz, amiket itt magyarázatként boncolgatni kell, de ha valaki felvet egy filmnél ilyen gáz "problémákat", mit lehet tenni.) 5. Büntetni kéne, aki úgy néz filmet, hogy direkt a hibákat keresi. |
2015-09-27 20:02.28 |
Úgy értem, gagyin van ábrázolva a karakter. Nem hihető, nem életszagú, nincs normálisan kidolgozva. Minden film használ kliséket, még a művészfilmek is, de ha ezt eredetien teszi, élettel tölti fel, akkor nem fog közhelyesen hatni. A Halálos fegyver zsarupárosa például azért nem hat klisésnek, még ma sem, mert nagyon jól ki van dolgozva a két karakter.
De ismétlem: elismerem, hogy a Die Hard egyébként eredeti, átlag feletti, jó film. |
2015-09-26 21:11.03 |
Nem központi jelenet, hanem emlékezetes, egyedi, életszagú jelenet. Bár szerintem elsőre se voltam félreérthető.
A Die Hard se rossz egyébként, nem azt mondom, de van benne pár, már akkoriban is kínosan közhelyesnek számító dolog. Például az FBI ügynökök vagy a néger zsaru, akiket szerintem baromi klisésen ábrázoltak. |
2015-09-26 14:39.24 |
Szerintem ez is a legjobb akciófilmek közé tartozik a Specialistához hasonlóan. Már ott is említettem, hogy az agyonajnározott Die Hardnál szerintem jobb filmekről van szó, mert a Die Hardnál csak elmesélnek egy sztorit és annyi, a Specialista és a Bérgyilkosok esetében viszont kapunk egy kis pluszt, amitől a sztori kap egy kis mélységet. A Bérgyilkosok esetében ez a Stallone által játszott karakter múltja, és persze az a tény, hogy ki akar szállni, de nem lehet.
A filmnek teljesen egyedi jelleget ad az, hogy itt végig hangtompítós pisztolyokat használnak. Aztán, az akció mellett thrillert is kapunk, ami szintén kiemeli a filmet az átlagból, és persze a fényképezés, a színek is remekül illenek a komor hangulathoz. A három főszereplő színész nagyon jó volt. Igen, Stallone is, mert bár nem nagy színész, de ez a szerep illik hozzá. Persze őt sznobságból muszáj mindig lehúzni a kritikusoknak. Banderas eszméletlenül jól játssza a fiatal, feltörekvő, forróvérű bérgyilkost. Julianne Moore is jó volt. Nem egy akciófilmekből megszokott átlagmaca, aki csak dísznek van ott, és szerintem nem is maradt szürke. Biztos vagyok benne, hogy a két másik sztár erőteljes jelenléte mellett is emlékszik rá, aki látta a filmet. Azért is gondolom, hogy nem átlagos filmről van szó, mert olyan jelenetek vannak benne, amiket sose felejtesz el. Például, mikor Banderas ül a kádban, és azt irkálja a laptopon, hogy "Baszd meg, baszd meg, baszd meg..." Mekkora jelenet már! Vagy a "Boldog születésnapot, faszfej!"-es rész. Nem is nagyon látni ma már ilyeneket. Az akciók itt is jól követhetően vannak fényképezve. Nincs az az idegesítő, most divatos kézikamerás idegrángás, amitől semmit se látni, se a szintén most divatos túlpörgetés, ami a józan észt és a fizika törvényeit teljesen meghazudtolja, vagy az unalmas, (ál)realisztikus megközelítés, ami szintén újabban népszerű sajnos. Tehát egyik véglet felé se mennek el az akciók, mert szerencsére akkoriban még ízléssel rendelkező filmesek csinálták a filmeket. Abból is látszik ez, hogy itt még normálisan felépített, hús-vér karaktereket láthatunk. Valaki kifogásolta a szinkronból Stallone hangját, pedig szerintem itt pont jó választás volt Vass Gábor. Egyrészt nem tartom jó ötletnek, hogy színészhez választják a hangot, nem pedig az eljátszott karakterhez, másrészt szerintem jobb a változatosság. Tom Cruise például szólalt már meg sokféle hangon. Kautzky és Rékasi az alapértelmezett szinkronizálói, és jók is, de úristen, az Esőembert nem tudnám Rudolf Péter nélkül elképzelni, vagy a Pénz színében mennyire jó volt már Boros Zoltán! Nem kell mindig ugyanazt a hangot adni. De visszatérve a Bérgyilkosokra: Gáti Oszkárral nincs semmi baj, nagyon is jó volt a Rambóban, de ennek a filmnek a komor hangulatához sokkal jobban illik Vass. Mennyire jó már a dörmögő hangja azokban a részekben, amikor Stallone magában beszél, miközben a laptopon csinál valamit. Hasonló a helyzet a Specialistához, ahol meg Csernák János volt eltalált választás. Egyébként a szinkron mindkét filmben minőségi, a Bérgyilkosok esetében pedig még Selmeczi Rolandot érdemes mindenképpen kiemelni, aki nagyon jól hozza a Banderas által játszott izgága karaktert. |
2015-09-22 23:19.20 |
Jóképű, jó felépítésű, a mozgáskultúrája se hétköznapi. Arcvonásai szimpatikussá teszik, nekem legalábbis, mert egyszerre sugallnak férfiasságot és érzékenységet.
A filmjeit divat leköpködni, pedig például a Kickboxer mai szemmel is abszolút korrekt film. A kritikusai szerintem nem ismerik eléggé, ugyanis színészként se teljesen tehetségtelen, elég megnézni a Oroszlánszívet, amin én még könnyekkel is küszködtem. Még a komédiázáshoz is volt érzéke, amit a hangulatos neo-western-vígjátéka, az Inferno bizonyít. És akkor arról még nem is szóltam, hogy az ő filmjein nőtt fel egy egész generáció, aminek a tagjai közül sokan ezeknek a filmeknek a hatására kezdtek el harcművészetet tanulni, és ami még fontosabb, mindezt jó céllal. A felsoroltak tükrében, még ha nem is akkora hatású, mint mondjuk Bruce Lee, szerintem akkor is bőven megérdemli a tiszteletet és elismerést. Egyébként szerepelt egy rakat ócskaságban is, az tény, de nem az ő hibája, hogy nem voltak jobb filmek a hozzá illő műfajokban, vagy nem hívták más műfajokba. |
2015-09-21 00:35.32 |
Kövezzetek meg, de szerintem ez tipikusan az a film, amit csak azért utál mindenki, mert akciófilm, mert Stallone a főszereplője, és mert a kritikusok lehúzták. Semmivel nem tűnik gagyibbnak mondjuk a Die Hardnál, azt valamiért mégis mindenki isteníti, ezt meg bénának tartja. Sőt, szerintem még jobb is annál, mert ott tényleg csak egy sztorit mesélnek el, itt viszont van azért valami kis plusz a sztori mögött ezzel a bosszútörténettel.
A forgatókönyv, a történet, a dialógusok egyébként teljesen jók, tényleg nem értem, mi kifogásolnivaló van rajtuk. Az akciók kellően látványosak, de nem eszetlenül elszálltak vagy idegesítően "realisztikusak". A karakterek rendesen fel vannak építve, a feszültségkeltés is remek, nagyon ügyesen használja a rendező a suspense-t. A jelenetek, képek megkomponáltak, nem csak úgy, mint manapság, hogy kézikamerával baszakodnak valamit vaktában. A színek, jelmezek, díszletek kifejezőeszközként (is) funkcionálnak. Egyszóval látszik, hogy ezt még technikai és művészi tudással rendelkező szakemberek készítették. A miami helyszínek hangulatosak, teljesen egyedi ízt adnak a filmnek. A bosszúsztori, a flashbackek és más apróbb dolgok nekem még Sergio Leonét és a spagettiwesterneket is eszembe juttatták. Biztos vagyok benne, hogy a Specialista rendezőjére hatással voltak ezek. Aztán, nézzük a szereplőgárdát. Stallone nem nagy színész, bár nem is annyira rossz, mint a kritikusai hirdetik. Viszont karizmatikus, és bizonyos szerepekre kiváló, mint például kemény, de mégis sebezhető pozitív hősök eljátszására. Olyanokra, mint ebben a filmben. Stone nem csak gyönyörű, de nagyon jó színésznő is, itt például egy totál más személyiséget játszik el, mint az Elemi ösztönben, és ezt is nagyon jól csinálja, ráadásul úgy, hogy közben legalább annyira érzéki. James Woods remek, őt el is szokták ismerni, Eric Roberts pedig szintén kiváló. Egyébként őt is csak sznobságból nem tartják sokra, ugyanis többségében gyenge B-filmekben játszott. Pedig nagyon tehetséges, komoly színitanulmányokat folytatott, még Oscar-jelölést is kapott. És akkor még itt van Rod Steiger, aki igazi legenda volt a maga idejében, olyan szerepekkel, mint az Annál súlyosabb a bukásuk, a Zálogos vagy pont egy Leone-opusz, az Egy marék dinamit. A szexjelenettel se látok semmi problémát. Izgató, érzéki, esztétikusan fényképezett. Tényleg semmi olyat nem látok benne, ami miatt azt a közutálatot érdemelné, amit kap. Engem inkább a mostanában divatos szexjelenetek idegesítenek, amik ilyen műviek és túljátszottak. Amikor ezerrel tépik le egymásról a ruhát, és úgy smárolnak, mintha le akarnák nyelni a másikat. Ez a tipikus túlerőltetés, mint amikor egy kemény jelenetet ordítozással oldanak meg, mert azt hiszik a több az feltétlenül hitelesebb is. Egyébként a Specialista szexjelenetének visszafogottsága azért is eltalált, mert itt két olyan ember talál egymásra, akinek a múltja fájdalmas, akik sebeket hordoznak, és akik titokzatosak, és nehezen bíznak meg egymásban. Ja, és a filmnek van még egy különlegessége, hogy itt robbantások vannak, nem pisztollyal intézik el a dolgokat, mint a legtöbb akciófilmben. Ilyen szempontból picit hasonlít Stallone másik jól sikerült akciójára szintén a '90-es évek közepéről, a Bérgyilkosokra, ahol meg ugye a hangtompítós stukkerek adnak egyedi ízt. Szóval, mindezek tükrében totál nem értem, mi baj van a Specialistával. Az akció műfajon belül szerintem nemhogy jó, hanem az egyik legjobb. Igényesen, ésszel, ízléssel megcsinált darab, amilyet nagyon ritkán látni manapság, még más műfajokból is. |
2015-09-18 23:54.23 |
"Bár Don Siegel filmjét semmiképp sem nevezném akciómozinak, sokkal inkább egy durvább kriminek"
Azért kriminek még kevésbé nevezhető szerintem. Akkoriban az akció műfaj még más volt, mint a '80-as vagy a '90-es években. Nem csak a Piszkos Harry, de a Francia kapcsolat, a '71-es Get Carter vagy Peckinpah Szökése se nevezhető olyan értelemben akciófilmnek, mint a későbbi, például Schwarzenegger vagy Stallone főszereplésével készült darabok, de ettől még leginkább ebbe a műfajba sorolhatóak. A Piszkos Harry egyébként mai szemmel is remek film, olyan erényekkel, mint az egyedi beállítások, az acid jazzként aposztrofálható zene, Eastwood szereplése, az általa játszott ikonikus karakter, a Skorpió nevű, szintén nem éppen átlagos negatív figura stb. stb. Aztán ott van a telefonfülkés, futtatós rész, amit azóta számtalan film nyúlt le pofátlanul. A vallatós részhez hasonlót pedig még későbbi, erőszakosabb akciófilmekben se nagyon lehet látni, mert azért a főhős általában igyekszik megfelelni a közönség elvárásainak, ezért odáig nem szokott elmenni, hogy egy negatív figurát kínozzon. |
2015-09-17 12:14.44 |
Ja, és a '70-es vagy a 2000-es évek Coppolája volt a jobb rendező? Ez is az eredeti verzió mellett szól. |
2015-09-16 20:27.10 |
Ezek a rendezői változatok szerintem csak arról szólnak, hogy elfogyott a lóvé, kéne még lehúzni egy bőrt a régi sikerekről. Egyáltalán, ha egy művész évekkel vagy évtizedekkel később hozzányúl a művéhez, bármilyen módon, abból jó nem szokott kisülni. Szóval, még ha igaz is, hogy azért maradt ki az eredeti verzióból annyi minden, mert Coppolának muszáj volt annak idején kompromisszumokat kötni, amit egyébként erősen kétlek, akkor is csak a film javára vált mindez. Egyébként is sokszor történt már ilyen a filmtörténetben, ráadásul úgy, hogy a rendező utólag belátta, hogy művészileg is sikerültebb a filmje a kényszerűségeknek köszönhetően. Az alkotó nem egy mindentudó isten, aki pontosan tudja előre, milyen lesz a mű a legapróbb részletekig. A mű formálódik a kezei között, néha véletleneknek köszönhetően is, aztán amikor késznek látja, akkor kész.
Itt a rendezői változat egyenesen borzalmas, kerülje el mindenki. Az eredeti sokkal inkább egy rémálom, egy horror, egy pszichedelikus utazás, sokkal inkább egy általános, elvont mű a háborúról, a kegyetlenségről és a barbarizmusról. Nem az aktuálpolitika a lényege, nem Vietnám, ennél sokkal mélyebb dolgok. Ez nem olyan film, mint a Szakasz. A francia ültetvényes részt sokan kiveséztétek már, látom. Szerintem az a rendezői változat legrosszabb része. Hosszú, unalmas, felesleges, tönkreteszi az addig felépített feszültséget és atmoszférát. Túl konkrét, a film elveszti vele az elvont jellegét is, amitől sokkal kevesebb lesz. Ráadásul az egész szájbarágós, mintha azoknak a nézőknek szólna, akiknek egyébként túl nehéz a film. Ez olyan megalázó. A szinkronja is borzalmas ennek az új verziónak, néhol olyan idegesítően rossz a szinkronizáló színészek játéka, hogy hamar kikapcsoltam. |
2015-09-16 19:54.26 |
Hitlert és Sztálint inkább középszerűnek szokták tartani, pont azért voltak tömegszinten népszerűek. |
2015-09-16 19:05.54 |
Tévedés, benne van. A kérdés nem a szinkronra, hanem a szinkronos dvd kiadásra vonatkozott. Na tehát, tisztázzuk a dolgokat! A filmnek eddig három dvd-kiadása volt nálunk:
- 2 lemezes extra változat: szinkron nincs, teljes filmet tartalmazza - 1 lemezes változat: borító ugyanolyan, mint a 2 lemezesnél, szinkron nincs, gondolom maga a kiadás is egy az egyben megegyezik a 2 lemezessel, csak nincs benne az extra lemez - szinkronos változat: ez is 1 lemezes kiadás, a borító eltér az előbbi kettőétől, szinkron van Mindhárom kiadás a teljes filmet tartalmazza. A szinkronos változat ugyan 4 másodperccel hosszabb, mint a másik kettő, de ez csak valami jelentéktelen többlet lehet, talán csak a film végi fekete kép tart tovább. Viszont a barlangi jelenet benne van, Harmónika felkelése is, a szexjelenetet nem kockáztam ki, de kétlem, hogy bármi hiányozna, ahogy az egész filmből is, hiszen jó ideje csak a teljes verziót forgalmazzák mindenhol. (Van ugyan még egy bővített változat, de az csak az olaszoknál, és az egyébként sem a rendező végleges verziója. És ha már szóba került, van még egy harmadik változat a nálunk eddig meg nem jelent bluray-kiadáson. Azon rajta van egyrészt a dvd-ken is fellelhető teljes változat (theatrical), másrészt egy új, még teljesebb (restored). Ez az utóbbi viszont kevesebb, mint 1 perccel hosszabb az előbbinél, jelentéktelen betoldásokkal. Sokan azt is vitatják, hogy valóban ez a restored lett volna a tényleges, teljes rendezői verzió, szerintük a theatrical az.) A probléma viszont az, hogy a szinkron tényleg vágott változathoz készült, ami a teljesnél kb. 7-8 perccel rövidebb. A szinkronos dvd-kiadáson úgy kezelték ezt a problémát, hogy angol hang+feliratra vált a szinkronizálatlan részeknél. Mondjuk ez elég idegesítő, illett volna egy ilyen kaliberű és népszerűségű filmnél leszinkronizálni a hiányzó részeket is. Az elhunyt színészek helyett lehetett volna valamennyire hasonló hangúakat keresni, például Sinkovits helyett jó lett volna Szabó Gyula mondjuk. Ami még nagyobb baj, az az, hogy valamit elcsesztek itt a magyar hang minőségével. Lehet, hogy pitch correctiont alkalmaztak, azért ilyen trutyi, de az biztos, hogy valami nagyon nem jó vele. Én inkább neten keresnék olyan dvd-ripet, ami alá tévéből vagy akár kazettáról felvett szinkront raktak. |
2015-09-14 23:38.39 |
Nekem is tetszett valamennyire. Szeretem a sokféle szerethető karaktert bemutató filmeket. Az olyanokat, amikben átlagemberek vannak, mégis mindenki egy önálló világ, és kedélyesen el tudják együtt tölteni az időt.
Az eredményjelzős rész szerintem azért jó, mert egy kicsit kiszakít ebből a közegből, gyakorlatilag félidőt ad az alapkarakterek cívódásai között, egy kicsit az egész fölé is emel, és megmutatja azt a rajongást, ami ezeket az embereket hajtja a baseball után. Nem vagyok sportrajongó, de mégis egészen átszellemültem a filmtől, mert hát van-e jobb dolog annál, hogy közösen csinálsz valamit, amiért megőrülsz, olyanokkal, akiket a magad módján kedvelsz, nem kedvelsz. Emberek között vagy, süt a nap, hotdogot eszel, sört iszol, jól érzed magad, néha csak ennyi kell. Mondjuk a filmet csak félig-meddig láttam, de remélhetőleg azért nagy hülyeséget nem írtam. Az is előfordulhat, hogy még több is van benne, csak rendesen meg kéne nézni elejétől a végéig. Egyébként nem ez életem filmje, de nem tudnék négyesnél rosszabbat adni rá, hiszen kellemes élmény, valamint nem kis teljesítmény végig érdekessé tenni egy stadionlelátón játszódó mozit, még akkor se, ha egy színdarabból készült. Arról nem is beszélve, hogy ritka az ennyire lélekkel teli, emberi film. |
2015-09-14 00:50.13 |
!!!Előző kommentemben elfelejtettem kiírni, hogy SPOILER-ek vannak!!! |
2015-09-14 00:43.13 |
Az eredetit még sajnos nem láttam, de ha hinni lehet a kritikusoknak, akkor feszültségben és tartalomban is vesztett a film a remake-kel. Mindenképpen kíváncsi vagyok rá, ráadásul ott Bernard-Pierre Donnadieu játssza a pszichopatát, aki a Profiban is szerepelt, neki törte be az orrát Belmondo. Már abból a filmből megmaradt, szóval nagyon érdekel ez az alakítása is.
Ez a feldolgozás egyébként egy viszonylag, de azért nem teljesen szimpla thriller lett. Nem teljesen érdektelen film, bár lehet, hogy máshogy látom majd az eredeti megnézése után. Mindenesetre szépen fényképezett, feszültségkeltésből ötös, és amerikai filmektől szokatlan helyszíneken játszódik, ami szintén jó pont, legalábbis nálam. Kiefer Sutherland hiteles, Sandra Bullock csinos, Nancy Travis bájos, de az igazi ász itt Jeff Bridges. Első látásra normálisnak tűnik az általa játszott figura, aztán mégis érzed, hogy valami baromira nem stimmel vele. A színész apró dolgokkal tudja ezt érzékeltetni, sőt, semmiféle erőteljes eszközt nem használ. És mégis, vagy talán pont emiatt, nagyon hatásos a játéka. Ennyire talán csak Rutger Hauer pszichopata-alakításától vert ki a víz az Országút fantomjában. Szerencsére a film is kerüli a hatásvadász eszközöket, ami hozzájárul ahhoz, hogy valamennyire kiemelkedjen az átlagból. Szerintem a '90-es évek egyik legjobb amerikai thrillerje, még ha nem is ér az eredeti verzió nyomába. Csak egy kérdésre nem tudom a választ, bár lehet, hogy nem figyeltem eléggé. Úgy rémlik, miután Bridges lát a tévében egy műsort Sutherlanddel, ahol utóbbi elmondja, hogy nem gyűlöli az emberrablót, csak tudni szeretné, mi történt, van egy jelenet az egyetemen. Bridges azt mutatja meg a hallgatóknak, hogy ha szennyező anyag kerül a kísérletbe, akaratán kívül meghiúsítja azt. Ez nyilvánvalóan az ő emberrablós "kísérletére" is vonatkozik, de nem értem, hogyan. Ő ugye azt akarja bizonyítani, hogy képes a legnagyobb gonoszságra, de miért hiúsítja meg ezt Sutherland a tévés beszéddel? Valamit nem vettem észre, vagy félreértettem? Segítsetek, légyszi! |
2015-09-13 18:46.44 |
Nem értem, miért olyan népszerű ez a film. Ez a gyermeteg szexszleng például ovis kor után már nem annyira vicces szerintem, hogy egy egész filmet erre lehessen építeni. Ráadásul itt minden egyes szereplő ezt használja, teljesen ugyanúgy, függetlenül attól, hogy fehér, néger, indiai, fiatal, öreg, eladó vagy akár pap. Ez már negyedóra után is idegesítő volt. Ahogy az is, hogy minden és mindenki kizárólag a dugás körül forgott. Ez legfeljebb egy szexvígjátéknál lenne megbocsátható.
De nem vagyok oda az olyan filmekért se, amikben az a lényeg, hogy a társadalmi elvárásoknak megfelelj, mert csak akkor lehetsz boldog. Nem szeretem, ha terelgetnek, és Apatow, ahogy hősei is, pont ezt teszi. Nem is egy értelmiségi filmes, az biztos. Zavar az is, ha egy film annyira képes tartani az életet, hogy az semmi más, mint dugás, járás, bulizás és piálás. A befejezés pedig csak még ront a helyzeten, hiszen megint megkapjuk a szokásos rózsaszín hollywoodi heppiendet, ami az ironikus felhang ellenére is kínos. Aztán a női főszereplő, Trish, se volt szimpatikus, akivel végül Andy, a negyven éves szűz összejön. Van az a jelenet, amikor ez a nő hisztizik, dugást követel, és gáznak nevezi a biciklizést. Én akkor menekültem volna tőle, hiszen egyrészt ostoba, bocsánat, de ezt nem tudom szebben mondani, másrészt ne akarjon már uralkodni rajtam, vagy megszabni, mit tegyek. Akkor inkább a szemrevaló, kocsibahányó Leslie Mannál vagy a szintén szemrevaló, zuhanyfejbarát Elizabeth Banksnél maradtam volna egy-két éjszakára. (Vagy még tovább.) Még a szemre nem annyira való, perverz főnökre is előbb fanyalodnék rá, akit Jane Lynch játszik. Mellesleg az egyetlen értékelhető komikusi teljesítményt ő nyújtja a filmben. A főszereplőket játszó színészek nekem borzasztó szürkének tűnnek, főleg ha összevetem őket régebbi komikus generációk tagjaival, mint például Chevy Chase, Dan Aykroyd, Bill Murray, John Candy, Rick Moranis, Tom Hanks, Jason Lee vagy akár Jim Carrey. Seth Rogen mondjuk meglepett, végre sikerült egy épkézláb alakítást kipréselnie magából, bár valami véletlen állhat a dolgok mögött, hiszen ez többször nem jött össze neki. Azt még próbálom megfejteni, hogy ő mit is keres filmekben, főleg vígjátékokban. |