Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Venom - Viasat3, 18:55 |
Bosszúvágy - Mozi+, 19:00 |
Twisters - Végzetes vihar - HBO, 20:00 |
A róka éve - Cinemax, 20:00 |
Sympathy for the Devil - Filmbox Premium, 20:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Mit hallgatsz most? |
Veszélyes kölykök - Vélemények |
Hang nélkül: Első nap - Vélemények |
Martin Scorsese - Vélemények |
Danny DeVito - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Jack Irish - A piros könyv |
Jocelyn Hudon |
2023-05-20 21:50.06 |
Nyilván meg sem fordult a fejemben, hogy komolyan vegyem ezt a marhaságot,de mivel nemrég sikerült megnéznem a sorozat régebbi darabjait, adta magát hogy a legujjabbat moziban tekintsük meg, gondoltam majd berúgok előtte, vagy mi, és akkor jobbnak tűnik mint a kilencedik rész ami már igazán komoly lelki kínokat okozott, de a film után arra jutottam, valójában hallucinogéneket kellett volna tolni, úgy talán nem fájt volna ennyire.
A forgatókönyv egy Bogyó és Babóca szintjét is alig éri el, egy söröskupak belsejében is kényelmesen elférne, a színészek izé...színészkednek, de a negyven évvel ezelőtti Josephine Mutzenbacher c. osztrák pornófilmben autentikusabb actori munka volt, a kocsik a szokásosak, a csajok csöcsösek, Momoa eléggé momoás, dízel pedig már inkább Vén, mint Vin, de hogy Charlize kisasszonyt hogy a fenébe tudták behúzni ebbe az izébe, rejtély, nyilván van az a pénz, a cselekmény már a harmadik epizód óta baromság, most sincs máskép, az egész mozi egy scifi, meg egy need for speed epizód keveréke, bántóan ostoba szövegekkel, jelentéktelen történettel, nem túl meglepő, ellenben pár rész óta már a maradék komolyan vehetőséget is kukázták, az űr is meghódítódott, szó szerint nincs határa az őrültebbnél isőrültebb, a valóságot már érintőlegesen sem karcoló jeleneteknek. Olyan ez mint a John Wick, értelmetlen, és agyatlan, de csak beülsz, és megnézed, és közben tömöd magadba a 3000 forintos kóla-kukorica duót, nincs értelme, de legalább szar. |
2022-10-29 20:04.52 |
Kőkemény film, kendőzetlenül tárja elénk azt az eszement gyalázatot, ami egy egész generációt, csak a nyugati fronton több mint 3 millió embert nyomorított meg, vagy pusztított el,a színészi munka meggyőző, a fényképezés profi, a soundtrack, a zajok, hanghatások kiválóak, egyetlen zavaró momentum, hogy a film helyenként lazán követi, vagy egyenesen nem követi Remarque mesterművét, de szerencsére így is szinte teljes értékű feldolgozás.
Ajánlom..........Ajánlom? Azok nézzék meg akik nem akadnak ki a naturális jelenetektől, az események lassú folyásától, a sötét, nyomasztó hangulattól, ez itt nem a tipikus amerikai, pátosztól ragacsos értelmezése a háborúnak, itt nincsenek valódi hősök, kizárólag áldozatok, szó szerint gyerekek, akiket behülyítettek a halál kufárok, akiket vágóhídra hajtott a pökhendi, ostoba, nacionalista arrogancia. Időszerű mozi, tőlünk 1000km-re keletre, jelenleg is hasonló dolgok történnek. |
2022-07-09 09:35.18 |
Ez a cucc egy igazi, tőről metszett gennyfolyam, a Júlia, Romana, Bianca, Csók és könny kaliberű mami pornók filmre vitt kiadása, semmiféle komolyan vehető történettel, nevetséges, ripacskodásnak sem nevezhető színészi játékkal, primitív dialógusokkal, mindezt csillogó háttérrel, gyönyörű testekkel, és klisékkel, de mint film gyakorlatilag értelmezhetetlen, érdemes megnézni a tájképeket, a két főszereplő meztelen testrészeit, mindezt két perc alatt, akkor talán nem káros az egészségre, egyébként meg egy idő, és agypusztító blődli.
Annyira szar, hogy még ezt a hatszáz karaktert sem érte meg begépelni miatta. |
2021-08-19 09:25.34 |
Leültem megnézni, mert már ott tartok hogy bármit megnéznék ami mozog, és mert a kilencvenes évek zsánereit már kipörgettem oda vissza, és bár egyáltalán nem voltak egetverő elvárásaim, mégis, ez a szeméthalom képes volt minden létező elvárt szintet alulmúlni, konkrétan újraértelmezte a "hogyan basszunk el két órát az életünkből" fogalmát.
Kriszprátt, vagy ki a tököm, nyilván jáu' munkásembör is lehetne, ha elmenne valami kohóba salakot lapátolni, vagy TSZ-be disznókat etetni, de (vesztünkre), színészkedésre adta a fejét, amihez egészen egyszerűen nem ért, ezt úgy mondom, hogy a faszi semmiféle érzelmet, helyzethez illő arckifejezést, semmit de semmit nem képes felvonultatni, ehhez képest Stallone a megboldogult Rambo szériákban egy érzelmi overdózt' produkált, amikor sztoikus/székrekedéses arccal darálta a komcsikat, nos, Pratt úr karaktere,egy biorobot, és egy kaktusz szerelemgyereke, mindehhez annyit tesz hozzá, hogy az eleve katasztrofálisan kínos, dedós, és ostoba dialógokhoz megpróbál kínkeserves arckifejezéssel az oda illő / ott elvárt pofázmányt produkálni, de a végeredmény pont olyan rémisztő, mint amikor egy túl erősre sikeredett chilis-tabascós tortilla másnap reggelén a klotyón fizetünk meg tegnap esti mohóságunkért. Siralmas, és szánalmas. Ehhez jön a (nemlétező) forgatókönyv, mintha a rendező valami kísérleti filmbe képzelné magát, és hagyná a jeleneteket egymás után random gördülni, olyan logikai faszságokat a filmben hagyva, hogy ha a tízéves fiamat hagynám megnézni, biztosan megkérdezné hogy, apa, ez milyen vígjáték? Budget kategóriás a látványvilág is, lelkendeznek itt páran a szörnyek megvalósításáról, de aki csak egy tucatnyi hasonló tematikájú filmet végigült, emlékezhet hol láthatott hasonló szörnykaraktereket, a lények mozgása béna, mintha a Nintendó, vagy a Playstation első generációiból bújtak volna elő, a szönyegbombázzuk nyújorkot' jelenetnél már visítva röhögtem, amikor pár F22-es támadja a lényeket (szólhattak volna a rendezőnek hogy szőnyegbombázni utoljára a második VH-ban bombáztak, azt is bombázó kötelékekkel, nem kettővel, kétszázzal...) az amatőr,semmiféle kiképzésen át nem esett civil katonák pedig lefutják a detonációt, bruhaha... Lehetne még sorolni a mihasznaságok tengerét, a C130-assal szibériáig berepülő kommandót, a pikk pakk előkapart jégbe fagyott űrhajóval, a finálé összecsapott idiótaságaival, de annyira nyilvánvaló, hogy kb a film háromnegyedénél szóltak a producerek, gyerekek van még 122 dollár 50 cent a film befejezésére, oldjátok meg okosba, és gyorsan. És perszehogy' megoldották,az Asylum stúdió rosszabb pillanatait idézi az egész fostenger , kb 15 perccel a film kezdete után nyilvánvaló lesz hogy a halálos ellenség apa-fia a végén egymás keblére borul, hogy a kiscsaj lesz az egyik megmentő, és hogy ez már megint az a szemét ótvar hulladék gyökérség lesz, amit abban a pillanatban kellene letörölni, amint a torrent letöltődött. |
2021-05-04 21:35.50 |
John Wick kopi, se több, se kevesebb, nem szolgál kb semmiféle üzenettel, tanulsággal, nyilván nem is volt az alkotók szándékában semmi hasonló, de ettől függetlenül is a sztori annyira banális, annyira közhelyes, (bizonyos pontjain egyszerűen ciki) és előre borítékolható, hogy ha ez a pandémia előtti világban készül, és kerül forgalomba, kevesebb idő alatt repül a felejtés jótékony homályába, mint ahogy leírtam ide ezt a pár sort.
A buszos jelenetnél mondjuk jól szórakoztam, de minden egyéb jelenet ezerszer lerágott csont, műbeles virsli 40 százalék hústartalommal, ízfokozókkal, és szójával, megeszem, mert üres a hűtő, de az ínséges időknek remélem vége szakad, és előkerülnek azok a rendezők, forgatókönyv írók, akiknek a fejében nem csak a copy-paste gombkombináció helyes használata, hanem önálló ötletmorzsák is elférnek. |
2021-01-04 08:58.15 |
Sok helyen olvastam hogy a film helyenként hatásvadász, pátoszos, klisés, és hogy nem sikerült túllépni a stílus zsánerprodukcióin (???) (nem gondolom hogy ez lett volna a célja a mozinak), már csak ezért is, na meg a parádés szereposztás miatt naná, hogy leültem megnézni, bízva benne hogy nagyot nem csalódhatok.
És tényleg, van olyan amikor bizonyos neveket olvasva a szereposztásban, egyszerűen nem futhat lyukra az ember, nem is kezdenék túl mélyen bele, hogy John Savage, Peter Fonda, Ed Harris, C.Plummer, vagy Samuel L Jackson, milyen szinten hitelesen képes egy kortörténeti lenyomat fájdalmas momentumait színre vinni, egyszerűen keresve sem találhattak volna jobb karaktereket a produkcióhoz, (sajnos Fonda már nem érhette meg a bemutatót) egyvalakit azért kiemelnék a sok remek alakítás közül, a Frank Pitsenbarger-t alakító Plummer játéka valami egészen elképesztően hiteles, aki képes könnyek nélkül véginnézni azt a jelenetet amikor a fia szobájában emlékezik a 30 éve halott gyermekére, annak valószínűleg nincs is lelke. Ezen túl is, az összképet nézve, valóban vannak benne néhol akár giccsbe hajló jelenetek, az amerikai filmek alapkelléke, a pátosz sem hiányozhat, de mégis egy rohadt nagy gombóccal a torkomban ültem végig a szűk két órát, mert egyrészt én magam is két kisfiú apja vagyok, másrészt az alkotók szerencsére nem tolták túl a heroizálást, a szereplők nem Rambók, hanem hús vér emberek, akiket felsőbb érdekek miatt odavetettek a biztos halálba, és akikkel könnyű azonosulni. A technikai megvalósítás is a helyén van, látszik hogy az alkotók itt nem a megszokott "A" kategóriás büdzséből költekeztek, és a visszaemlékezős harci jeleneteknél takarékra kellett állítani a tempót, de ezek mellett sem érezheti úgy az ember hogy egy low budget kategóriás silányságot kell végigszenvednie. Összességében egy nagyon nehéz, és nagyon fájdalmas sztori, semmiképpen sem könnyed szórakozás, de örüljünk, és tegyük össze a kezünket, hogy egyáltalán gyártanak még ilyen filmeket. |
2021-01-01 23:27.31 |
Nulla elvárással ültem neki, és sokkal többet kaptam, sőt, SOKKAL TÖBBET KAPTAM, mintha valami nagy nevet láttam volna a stáblistán, a rendezői székben, vagy a főszereplők között, simán lekötött, (lebilincselt, hehe) életszagú történéseivel, hangulatával, meglehetősen realisztikus párbeszédeivel, valami ZS kategóriás suttyóskodást vártam, ehelyett egy teljesen élvezhető, szórakoztató filmet kaptam, ami nyilván nem fogja megváltani a műfajt, de manapság már annak is bőven lehet örülni, ha nem valami totális baromságot kapunk egy egyszerű produkciótól, nyilván nem hibátlan, de érdemes megnézni, pláne ezekben az ínséges időkben. |
2020-12-22 22:57.47 |
És íme, behanyatlott báttler' úr is, ezzel az aktuális mindmeghalunk' eposszal, szemmel láthatóan kissé túltolva a skáut' viszkit, püffeteg ábrázatot nyerve ezzel, szerencsétlen úgy néz ki mint aki lehúzott egy évtizedet valami vaskohóban 3 műszakban, és nyaktól lefelé sem lesz már olyan mint a 300-ban volt, hölgyeink legnagyobb bánatára, nade' gondolhatnánk, itt most nem is kell félmeztelenül nekimenni holmi perzsa hordáknak, akár jól is elsülhet a mutatvány, hisz az élet szép, nem?
A faszt. Az egy dolog hogy a CGI, ami miatt máskor Bay urat bőszen ekézem egy commodore 64-es szintjén van, és nagy lelkierő kell hogy az ember ne röhögje el magát a katasztrófa jeleneteknél, mert akkora katasztrófa mindegyik mintha az Assylum manufaktúra gyártotta volna valami hétvégi sufniban, a másik az, hogy az irritálóan idegesítő köcsög kisgyerek egy 3 éves szintjén kommunikál a szüleivel, kb mint a kibaszott "de miért" reklámban az a kis szaros, de mindehhez jön a mérhetetlenül fárasztó, suicid szintre lökő unalmas üresjáratok tömkelege, amikor teljesen nyilvánvalóan egyetlen cél vezérelte az alkotókat, mégpedig az, hogy költséghatékony tartalmakkal kitöltsék valahogy azt a másfél órát amit a filmre szántak, így jöhettek létre a filmben látható teljesen idióta, illogikus, erőltetett jelenetek láncolatai, aminek a vége az abszolút retardáltság csimborasszója, az ultimate hepiend'. Nem kezdek bele részletezni mekkora suttyóság ez a film, de csak egyetlen momentum: Az aszteroida becsapódása kihalással felérő folyamat, ehhez képest 9 hónappal az esemény után embereink kint állnak a bunker előtt a tiszta napsütésben, és boldogan kezdenek neki az új életnek. Anyád...... Istenverte tendencia, hogy egyre szarabb, egyre igénytelenebb ganyét' adnak el filmként, és már a látszatra sem ügyelnek, csak az A kategóriában, lásd Tenet, hogy legalább a látvány rendben legyen, ha úgy szar is az egész ahogy van. Nos, itt minden MINDEN hibádzik. Messze kerülje aki nem szeretne elfecsérelni az életéből bő másfél órát. |
2020-12-22 22:33.17 |
Én már egy hét után sem emlékeztem rá... |
2020-12-14 22:50.50 |
Már a Dunkirknél is jeleztem, valaki szólhatna Nolannak, hogy szép képekből, meg instrumentális minimál zenékből még nem lesz film, ahhoz kéne valami történet, meg színészi munka, de legfőképpen HITELESSÉG, amit egy az egyben kifelejtett a produkcióból, nyilván az ostoba korhatár besorolás miatt, így jöhetett össze a tengerparton legéppuskázott katona drámai hanyattesése, egyetlen csepp vér nélkül, és így/ezért hozhatta világra ezt a csillogó sztaniolba csomagolt baromságot is, nyilván befért a sztori a 16-os karika alá, azt jónapot', mondjuk amíg idáig eljutottunk emberünk teljesen és végérvényesen elhitte magáról hogy neki biza' mindent lehet, csinálhat idő ugrabugrálós, a plebsz 99 százalékának teljességgel érthetetlen (amúgy kb teljesen értelmetlen) sztorival aládúcolt vér/érzelemmentes akcióorgiát, művészieskedve és kisújj eltartva száműzve a máskor túlcsorduló CGI-t, olyan zenei aláfestéssel, hogy egy 90-es évekbeli Hyperspace party chillout termében elégedetten csettintettek volna azok akik még nem voltak teljesen szétütve, ezen kívül bevállalta a színészek (muhaha, édes istenem) fapofával, nulla érzelmi töltettel (minusz Branagh úr, respect) ledarált jeleneteit, no nem mintha az emberek nagyobbik része nem vesztette el volna a fonalat már a történet legelső harmincadik percénél ahhoz hogy ilyen jelentéktelenségekkel foglalkozzon, miközben a végérvényesen elvesztett sztori fonalát keresi valahol a kanapé, meg a kiborult pattogatott kukorica között félúton, de sebaj, jók lesznek ezek ide így is alapon a stáb közé dobta az istrángot, fussatok bolondok, amíg ez a két és félkilónyi kokainnal kevert LSD-s süti kitart, csak befejezzük a filmet, aztán meg úgyis dőlni fog a zsé, mert én vagyok a szentségesen kibebaszott C. Nolan, itt a fos is vigyázzba vágja magát ha kiadok egy új filmet, és íme.
Hát kurvára nem. Ez a film, azon kívül hogy pár percre zavarba ejti a gyanútlan, "Foooord, mi csak egy kis gyengédségre vágytunk" egyszeri nézőt, leginkább méla sóhajt, meg pár azanyámszencségit' mentem volna inkább aludni monológot generál, és hiába pislogtam reménykedve az asszonyomra, ő is pontosan ugyanolyan zavarbaejtően buta arcot volt képes vágni, mint ahogy reméltem hogy én nem, de persze láttam rajta hogy én sem festhetek különbül... Masszívan kifújták az orrunkat a kurva hype-al, meg a reklám spotokkal, és legfőképp azzal, hogy az elbaszott idei tavaszi vesztegzár után akármiért képesek lettünk volna lelkesedni, csak had menjünk már bárhova, moziba, filmet nézni, kattogni rajta hogy milyen volt, stb...de a valóság az, hogy ez egy hitványság. |
2020-11-12 09:37.47 |
Kíméletesen rövid volt a játékidő, és az autós jelenetek jól össze voltak rakva, kb ez az összes pozitívuma a filmnek, na meg Crowe zseniális átalakulása, ahogy lentebb írták, John Goodman-né, félelmetes karakterré változott, főképp azért, mert teljesen hétköznapi arc, nem az a tipikus unalmas klisékből összerakott sztereotip pszichopata, hanem átlag gyári munkás Pista a szomszédból, akit a hétköznapok véglegesen bedaráltak, egy lúzer, aki miután mindent elveszített, odabasz még egy utolsót, had legyen szar másnak is, sajnos teljesen hihető, és hétköznapi a szitu.
Nyilvánvaló hogy Crowe mindezt kisujjból kirázta, mellette a törékeny madárka kb a manapság jellemző, nettó két dimenziót hozó színészecskék egyike, annyira felejthető minden vásznon töltött pillanata, hogy a végén nem emlékeztem a nevére, mármint a filmbeli nevére. A sztori természetesen lineáris, de szerintem meg sem fordult az alkotók fejében hogy majd feldobják valamivel, pláne megújítják a bevált receptet, a Douglas féle összeomlás óta nem is igazán próbálkozott ezzel senki, és így van ez jól. |
2020-10-09 22:00.05 |
Ja, valóban ég és föld.
Ez itt egy korrekt akció-sci-fi, ami nem akarja megváltani a világot, és ami kissé szájbarágósan ugyan, de mindenki értésére adja mekkora elbaszott fajzat az emberi populáció, míg az általad idézett Lakott sziget duó, egy grandiózusnak szánt, ámde teljesen silány Szárnyas Fejvadász copy, olyan szinten bugyuta kétdimenziós karakterekkel feldobva, hogy néha tényleg nem hittem el amit ezek ott párbeszéd címszóval előadtak, a teljesen hihetetlen, logikátlan, kvázi ostoba jelenetek egymásra szórásától még nem vált filmmé, a főszereplő valami Calvin Klein poszterről mászott a filmszalagra az idióta fogpasztavigyor mindenféle helyzetekben azonnal ott terem az arcán, legyen az bármilyen erőszakos, véres helyzet, nem szóltak neki szerintem hogy ez egy disztópia bazmeg, itt diktatúrában senyved kicsi és nagy, fiatal, és öreg, nem a kibaszott Astoriában vagy egy alsógatya reklámkampányán... A sztori még akár jó is lehetett volna, de ez túl nagy falat volt a ruszkiknak, sőt, megkockáztatom, ebbe hálivúd bicskája is beletört volna. |
2020-09-14 22:51.51 |
Gondoltam mi bajom lehet, megnézem, maximum röhögök egyet ha megjelenik valami iszonyat bénaság CGI vagy kotyogós kávéfőző űrhajó,esetleg alufóliába csavart sapkában masíroznak Ivánék, de meg kell hogy mondjam, teljesen jó kis sci-fit láthattam, amiben van egy rakás nyúlás jobbról balról, némi H.R Giger féle xenomorf díszlet, (az űrhajó tálalása simán felveszi a versenyt bármelyik amerikai szuperprodukcióéval,sőt...) kétdimenziós karakterek, pont mint hálivódban', egy pókháló vékony sztori, amin lehet mosolyogni, de most őszintén, az álomgyárban sem gondolják túl ezt a részt, a forgatókönyv elfér egy söralátéten, de a végeredmény teljesen elfogadható, sőt, kimondottan szórakoztató, a zenét is nyúlták persze, de a nagyoktól egyrészt nem szégyen, másrészt pont illik a képi világhoz, a látvány simán adja megint csak az amcsi szintet, ráadásul mivel ruszkik, szarnak az ostoba besorolásokra, ömlik a vér legalábbis a film utolsó harmadában.
A logikai csapdák persze megvannak, egy rakás felmerülő kérdésre nem kapunk semmilyen választ, a dramaturgia esetleges, de mondom még egyszer, ezt Amerikában sem csinálják manapság sokkal jobban, elég csak a covenantra, vagy a prométheuszra gondolni. A magam részéről az összes hibáján túllépve, ez egy korrekt, szórakoztató, és látványos akció sci-fi, ami nyilván nem fogja megváltani a világot, de bőven nívósabb mint ahogy prekoncepciókkal eltelve nekifutottam. Ráadásul nem ragadt az egész az amcsi filmekben kötelezően jelen lévő pátosztól, már ez egy plusz pont. Nézzétek meg, egyáltalán nem rossz! |
2020-09-08 22:00.47 |
Próbáltam masszívan ráfeküdni a hangulatra, mert net szerte mást sem olvastam róla, minthogy hangulatfilm, minimáli, pókháló vékony sztorival, de a végeredményt tekintve ez nem igaz.
Semmiféle sztorival nem rendelkező pasztell színű ostobáskodás, Mcconaughey nyilván nem csak a film (film, muhaha) alatt volt végig betépve, de előtte is, amikor a menedzserének aláírta ezt az izét, a karakterek Mcconaughey kivételével kvázi nem is léteznek, itt minden, és mindenki az ő létezését igazolná, ha lenne bármiféle értelme a létezésének, de az egész cucc csak egy fájóan bugyuta, kétdimenziós flashback, akkora blőd kommunikációs fekete lyukakkal, hogy a fejemet fogtam, és szó szerint kínosan éreztem magam, mert annak idején imádtam a hasonlóan elborult Félelem és reszketést, de ez a másfél órás produkció, annak a filmnek bármelyik egyetlen percénél fárasztóbb, és ami durva, értelmetlenebb. Mint film, gyakorlatilag értelmezhetetlen, üzenete nincs, tanulsága sincs, a színészi játék banális, egy random tivornyába átcsapó házibulin komolyabb pillanatokat éltem át a kilencvenes években, ergo ebben sem tud újat mutatni, a telibeszarom az életet c. feelinget pedig már láthattuk ennél ezerszer pazarabb kivitelezésben is. Kár volt rápazarolni egyetlen percet is, és nagyon remélem hogy McConaughey karrierjében ez a feledhető botlás, csak a pillanat, meg a rossz csillagállás számlájára írható. |
2020-04-08 20:35.41 |
Spoiler esélyes.
Nos...ez itt egy hitványság. Lehetett volna ezt úgy is, ahogy annak idején a több országban betiltott, iszonyatosan erőszakos, sötét, és beteg "Manhunt" c. Playstation játékban, ahol a beteg fekete humor, minimális társadalomkritika, és az addig sosem látott mértékű explicit erőszak találkozásából egy szigorúan felnőtteknek szánt rétegjátékot tett le az asztalra a Rockstar (GTA széria), de itt ez a mutatvány enyhén szólva sem sikerült. A kisebbik baj az, hogy a sztori egy zagyvalék, szeretne odavágni az ostoba, polkorrekt, a safe space valóságtagadásába lassan belehülyülő, elkényeztetett, és jómódú felső fehér kasztnak, görbe tükröt tartani eléjük a mérhetetlen képmutatás, pökhendi arrogancia, és kettős mérce miatt, de természetesen ennek töredéke sem valósul meg, mert... Mert gyakorlatilag nincsenek színészek, Hillary Swank, nem is tudom hogy gondolta ezt a szerepet, lényegében nincs is ott a karaktere, hiteltelen, és unalmas, még tisztességesen rühelleni sem lehet, mert annyira kétdimenziós, a főhős, Betty Gilpin gyakorlatilag egyetlen arckifejezéssel darálja végig a könyörületesen rövid játékidőt, akkor is amikor 190 centis, 120 kilós faszikat hatástalanít puszta kézzel, pillanatok alatt, meg amikor épp széthasítják a testét vesetájékon. A csaj, mint valami groteszk női Rambo, szenvtelenül henteli végig a játékidőt, A többi szereplő természetesen nem is létezik, vagy csak az a pár buta másodperc, amíg meg nem halnak, vagy még annyi sem jut nekik a történetből, ez mondjuk szerencse, mert el sem tudom képzelni mit balfaszkodhattak volna össze a dramaturgiával, ha még egy vacak saját lábon álló történetet sem sikerült a szűk játékidőre ráhúzni. A gore tartalom is inkább vicces, mint realisztikus, a csapdába zuhant, felnyársalt, majd felrobbant csajnál már vadul röhögtem, azt' hol volt még a vége? A finálé pont olyan ostoba, mint amilyen az egész produkció, két piszkafa,szemmel léthatóan kb irodista kondícióban lévő kiscsaj olyan fájdalmakat okoz egymásnak, aminek a tizedétől is azonnal felvagdosnák az ereiket valami szemspirállal. Az indokolatlan hype nézette meg velem ezt a szart, a már előre belengetett műfelháborodás az öncélú erőszaktól, ez, meg a szemforgató farizeusság, akik a fegyvereket, meg az erőszakos tartalmakat próbálják felelőssé tenni az amerikában egyre inkább elharapódzó őrületért, hogy iskolákban fiatalokat mészárolnak le nettó elmebetegek, de a "valódi valósággal" senki sem szeretne foglalkozni, inkább alkalmanként, amikor ilyen vacak, silány sztorikat adnak el mozifilmként ujjal mutogatnak ezekre, mondván emiatt, ezek miatt történik annyi borzalom. Kényelmes idea ez, de még mindig egyszerűbb az ilyen fos filmekre fogni az emberi aljasságot, mint a valódi okaival szembenézni. Ettől függetlenül ezt a hulladékot semmi nem tudja megmenteni az enyészettől. Szerencsénkre. |
2020-02-18 22:44.09 |
Tegnap este Hans Zimmer tartott szeánszot az arénában, 12 ezer másik mellett ott voltam én is, és a sok kiváló, és még annál is jobb filmzene egyik csúcspontjaként a Galdiátor címdala is felcsendült a hihetetlen Lisa Gerrard előadásában, ez adta az ötletet hogy újra nézzem sokadjára ezt a remekművet,akkor is ha szinte percről percre ismerem, és akkor is ha az ember lelkét sanyargatja, több okból is.
Mert nem léteznek már ilyen hős eposzok, nem kellenek, eljárt felettük az idő, NEM DIVAT filmre vinni a feltétlen hűséget,a becsületet, az erényt, az ideákat romba döntötték, meghágták, pénzt csinált belőle a sok tehetségtelen, ámde szorgalmas iparos, nem számít ma már hogy a filmekből kiveszett a lélek, a szellem, a rendezők megrendelésre dolgoznak, a produkciók kielégítenek minden vélt vagy valós igényt, betömnek minden éhes szájat, minden mohó és kíváncsi szemet, fület, elhitetik velünk hogy a mozikban megkapjuk amiért fizettünk, hisz ott van az ügyeletes sztár, ott van a CGI (más sincs ott) iszonyatos a hangerő, szemkápráztató a technika, el vagyunk kényeztetve, nem? 20 év alatt ez a film semmit sem veszített erejéből, lemossa az azóta készült mainstream mozik 90 százalékát a vászonról, és nem azért mert hibátlan, mert nem az, hanem mert LELKE VAN, több iszonyatosan tehetséges ember, valódi művész, mint Zimmer, mint Scott, mint Phoenix, vagy Crowe munkájának, energiájának a szelleme tartja egybe a betonnál is szilárdabban az egész produkciót, amikor azt hinnéd most egy pillanatra átszaladt giccsbe, most megfogtad, megszorítod a rohadék nyakát, akkor is tévedsz, mert felcsendül Zimmer varázslata, a hangulat egy pillanatra sem ereszt, minden, tényleg majdnem minden a helyén van, és te élvezed a mesét,a gyönyörű képeket, a professzionális, alázattal teli színészi munkát, és élvezed hogy közben fáj a lelked mert annyira szép ez az egész így ahogy van, Gerrard énekel, miközben Maximus a halálba készül a feleségéhez, és a fiához, és az agyaddal tudod hogy mekkora kurva nagy giccs már bazdmeg, de elered a szemedből a könny, mert annyira perfekt az egész jelenet, annyira jól csinálták meg, annyira ott van benne minden kibaszott pillanat amit TE is szeretnél legalább egyszer az életben megfogni, átélni, nem ereszteni, hogy érezd ezt a kurva életet, és ha megérezted, akár vége is lehet, bánja a fene... Nem hiszem hogy érdemes erről a produkcióról részletekbe menően értekezni, nyilvánvaló hibáit pellengérre állítani, aztán vélt erkölcsi fölénnyel lesújtani rá, mert ez a film egy olyan igényt elégít ki, amiért manapság már nem mozdítja a füle botját szinte egyik nagy producer sem, tudja, érzi ezt mindenki, akinek elszorul a torka ha ezt a dalt meghallja. https://www.youtube.com/watch?v=oXm0r1yLbXE |
2020-02-03 15:38.15 |
Stephen King is "anyagért" kiált, kb azóta amióta letette a tudatmódosítókat, meg a kokaint. |
2020-02-03 14:48.47 |
Második megtekintésre is szinte tökéletes.
Van az, amikor nem annyira fontos a sztori, nem "öncélúan nem fontos", mert hülyék voltak sztorit írni alá, vagy mert tudták hogy az egészet úgyis a hangulata viszi majd el a hátán, hanem egyszerűen nem kell több, mert ami van az is bőven elég, patikamérlegen adagolva, lassan, kényelmesen, közben a nép ráér nézelődni, rácsodálkozni hogy kb hogy fog kinézni 20-30-50 év múlva ez a szerencsétlen bolygó, és tényleg, működik. Második megtekintésre sokkal mélyebb nyomot hagyott bennem mint elsőre, pedig akkor is 5 ponttal díjaztam, most nem is figyeltem az amúgy tényleg elég fapados történetre, inkább 65 colon bámultam az agyzsibbasztó látványt, igyekeztem elmerülni a részletekben, és hallgattam hozzá Zimmer "zajait", a film elején ott a narrátor, és egy mondat " az ökoszisztéma 2020-as évek beli összeomlása után", ami megragadt a fülemben, és újra, meg újra előjött a széthulló civilizációt ábrázoló tökéletesen nyomasztó, és maximálisan hiteles képsorokat látva, valami ilyesminek képzelem el pár évtized múlva a jövőnket, nyilván replikánsok nélkül, szimplán "csak" egymást gyilkolva, nem a területért meg a gazdagságért, hanem csak egy palack tiszta ivóvízért, meg egy tál ételért, szó nem lesz bolygó kolonizálásról, mesés gazdagságról, meg ingyen energiából adódó mindenkinek jutó jólétről, túlzsúfolt, nyomorgó, beteg pusztulatról annál inkább, olyan társadalmi szakadékokkal a felső kiváltságos rétegek, és a legalsó leszakadó tőmegek között, amiről ma álmodni sem merészelünk, ezek a gondolatok ugrottak be második megtekintésre, az elképesztően pazar látványba elmerülésre, a képekhez tökéletesen passzoló hanghatásokra való rácsodálkozásra, megfordult a fejemben hogy láttam már pár száz/ezer filmet, de egy kezemen meg tudnám számolni ami ennyire a hangulatra épít, kb mindent erre a lapra tesz fel, és milyen jól teszi! Úgy gondolom találkozunk mi még egy párszor, egyrészt az alkotás hálistennek magasról leszarja a minősíthetetlenül elkorcsosult korszellemet, másrészt 10, vagy inkább 20 évente merészelnek nagyobb kiadók belevágni egy egy ilyen totális anyagi katasztrófát hozó remekműbe, úgyhogy meg kell becsülni minden pillanatát, mert ritka mint a fehér holló. |
2020-02-01 11:05.16 |
Semmi köze Ryan közlegényhez, Spielberg kiváló munkája az első jelenetek kivételével egy fikció, az 1917 pedig megtörtént eset, konkrétan Alfred H. Mendes elbeszélései alapján keletkezett, a történet azért lehet "baromság", mert nem szuperhősök tolják végig a sztorit, hanem átlagemberek az 1900-as évek elejéről, akikkel mindez megtörtént, ez pedig nem összevethető a manapság elvárt akció-gyilkolás-látvány mennyiséggel, mert a valóságba mindez egyszerűen nem fér bele. |
2020-01-22 19:47.56 |
Semmi hálivúd, semmi giccs, semmi hőseposz. |
2020-01-21 19:15.40 |
Sokkal jobb mint a Dunkirk, van az amikor egy rendező komolyan elhiszi magáról hogy neki mindent lehet, és csak a szép fényképezésre meg a pazar zenére alapozva majd eladja a végeredményt valami egetrengetőnek, közben meg hiteltelen az egész, mert se íze, se bűze, szintetikus, steril, és ami azt illeti bizony unalmas is.
Na itt ez nem áll fenn, a jeleneteknek bűze van, szinte szó szerint, ott vagy a bombatölcsérekben a rothadó holttestek mellett a mocsokban, nincsenek szuperhősök, sem pátosztól ragyacsos hiteltelen párbeszédek, esendő hétköznapi figurákat látunk akiket bedobtak a darálóba, csak a teljesen bizonytalan pillanat létezik, ott vagy te is az ágyútöltelékekkel, és az jár a fejedben, mi a faszt csináltál volna akkor, és ott? Nincsenek nagyívű harci jelenetek, mint a Ryan közlegényben, a háborús terrorgépezet működését sem láthatjuk premier plánban, szájbarágott tanulság sincs igazából, csak hangulat. De az a maximumon! A német bunkeres, vagy az éjszakai jelenetek a porrá lött kisvárosban a világító fénygyertyával egy jobb horrorfilmbe is simán elmennének, az erőszak random, ahogy a valóságban is az, a logikátlan, és groteszk momentumok pontosan az egész őrületes emberirtósdi teljes és totális értelmetlenségét mutatják be hitelesen, nem túltolva. Ritkán fordul elő, főleg manapság, hogy egy film jelenetei szó szerint beleégnek az agyamba, és látom magamelőtt az egészet, mert a drága csomagolópapírba bugyolált selejt, és szemét diadalát éljük, ebben a hulladék cunamiban szó szerint felüdülés egy egy ilyen gyöngyszem, mint Mendes alkotása, akkor is ha nem pörög ezerrel, ha nem akarja megszabni mit gondolj közben, vagy utána, ha nem irányít, hanem csak elmesél valamit, de azt szinte tökéletesen. |
2019-12-22 13:12.17 |
Van benne valami, pár éve még én is hasonlóan vélekedtem, és néha még ma is, a velünk élő nosztalgia, irányukba a kényszeres tisztelet, vagy a fene se tudja minek nevezzem, meggátol abban hogy nyilvánvalóan középszerű, vagy rosszabb műveieket a helyükön kezeljem, hogy elnézzem nekik azt amit másoknak még véletlenül sem.
De itt most annyira kilóg a lóláb, hogy nem tehetem, a mozit tucatnyian hagyták ott a film negyedénél, felénél, éjszakai előadásra tuti nem estek be random mozi turisták, hasmenéses hányás járványról sem tudok, tehát a nívóval volt baj. |
2019-12-22 13:00.08 |
Igen, igazad van.
Volt már bennem egy üveg Garrone Dolce...:) A feeling miatt hármas, az unikalitása miatt is, meg amiatt is hogy legalább nem Marvel/DC. De ha neadjisten újra nekiállna MESÉLNI,megtapsolnám! |
2019-12-22 12:54.18 |
Mea culpa,nem tudtam hogy manapság már Tarantinót is kisujj eltartva illik nézni, leragadtam a Ponyvaregény-Jackie Brown-Kutyaszorítóban-Kill Bill vonalnál, ott még megettem hogy mekkora isten a faszi, de azóta copy/paste üzemmódban tolja,azt is egyre szarabbul. |
2019-12-21 23:52.28 |
Látjátok?
Erről beszéltem, itt vannak többen is akik csak a legendák miatt nézték végig, akik ha jancsi, és benjámin a főszereplők, úgy lépnek le a moziból, vagy a TV elől, hogy a lábuk sem éri a földet. Egy Scorsese filmről beszélünk bassza meg, aminek hármast adtam, de csak azért mert a legendák, meg a rendező!!!! Dehogy nézem újra...... |
2019-12-21 23:26.09 |
Ok, de azért nem ártott volna valami halvány sztorit rittyenteni a nosztalgiavasút köré, hmm?
Mert a 60-70s' feeling átjön, a zene pláne, mindenki vágja hogy kb az volt a hullámvasút teteje, azóta meg csak az a kibaszott lejtő, néha nem is értem hogy a faszba nem értünk még az aljára, de bakker, ennyire még ő sem akkora kibaszott nagy császár, hogy megsárgult képeslapokból rakjon össze egy filmet! Pitt hiperlaza és cool, Caprio adja az ívet a puffasztott alkesz fejével, meg a toka pajesszel, de az egésznek se füle, se farka, a végén a mészárlás még a szokásos Tarantino féle burleszknél is meredekebb, röhögsz rajta persze, csak az első másfél óra minek, kinek szólt? Valahol a nácivadászós faszságnál vesztettem el a fonalat, előtte vette a fáradságot, és eszkábált valami keretet az elmebajának, de úgy tűnik már akkora isten, hogy az sem kell, jó zene, fasza kamera, a végén a szokásos hentelés, azt annyi. Szar lett ez, nem vitás. |
2019-12-05 20:07.17 |
Elfogult vagyok, és szubjektív, Scorsese a nagybetűs Rendezőisten, a Casino, és a Nagymenők a biblia, De Niro, és Pacino élő legendák...
És ez a film akkor is csak egy középszer, középszar, alulról hármas, és ha nem fentebbiekről lenne szó, még a két csillag is sok lenne érte. Hogy miért? Mert a sztori ténylegesen 2 óra időtartalmat képes tisztességesen beteríteni, de abba már szó szerint minden benne van, ami ezen felül van az nettó időhúzás, szájtépés, unalmas üresjáratok, végtelen hosszú jelentéktelen töltelékjelenetek. Mert Pacino (rühellem leírni) ripacskodik, mert Pesciről lesír, hogy kurvára tudja, érzi, elszállt az idő a karaktere felett, csak egy töpörödött, összeaszott, fáradt öregember, akinek cirmivel az ölében kellene üldögélnie egy hintaszékben, mert De Niro-t hiába CGI-ozták orrba szájba ezercsrilliárd dollárokból, a szeme ÉLETTELEN, hideg, és halott, a teste, a mozdulatai egy öregemberé, nem néz ki a maffia félelmetes végrehajtójának, hanem csak egy biztonsági őrnek a Mammut garázsából. És mert egész évben erre a kibaszott filmre vártam, a marvel-dc hányás, és fostenger égig érő hullámain, a remake-ek remakejeinek remakejein egy kibaszott ladikba kapaszkodva a premier soha el nem jövő időpontjáig, 20 évvel ezelőtti Valódi Filmekre recskázva, és reménykedtem benne hogy Az Isten megcsinálja azokkal az emberekkel a LEHETETLENT, akik már túl öregek, túl divatjamúltak, és túlságosan legendák ahhoz hogy ez az egész koncepció működjön. Feliratosan, és moziban néztem, és rövidesen megnézem mégegyszer szinkronosan is, hátha tévedtem, hátha csak szar volt az aznapi csillagállás, hátha csak a fasz se tudja. Így múlik el a világ dicsősége bazmeg'. Ráadásul mindmeghalunk'. |
2019-11-19 08:35.44 |
Felesleges ezt a filmet osztályozni, mert mint film, osztályozhatatlan, olyan az egész, mint egy 2 órára elnyújtott burleszk, mint egy youtube spot egy rakás akciófilmből kiollózva, összevágva, tömény, és teljesen komolytalan, színészi munka nincs, a drámainak szánt családi szcéna végtelenül kínos, és felesleges, a történet (muhaha) gyakorlatilag nem is létezik, az akciójelenetek irreálisan mesebeli szinten vannak,a film minden második perce egy random lehetetlenség, a végeredmény pedig olyan mint amikor producerek, pénzemberek túltolják a kokaint valami brainstormingon, a főnökök meg túlságosan be vannak baszva, és rábólintanak, jó lesz ez így.
Összességében egy karikatúra az egész, ami szerencsére csak néha néha veszi komolyan magát, ellenben mint karikatúra fárasztóan hosszú, és bizony néhol az unalom is felüti a fejét, a kínosan bárgyú töltelékdumák, meg az értékelhetetlenül kidolgozott (nem létező) két dimenziós karakterek ásításra sarkallanak akkor is, ha elhatároztad, fogod az agyadat, és a sarokba gurítod arra a bő két órára, amíg ezt a gyöngyszemet nézed. Rock, és Statham nélkül, ez a film a már nem létező videotékák legalsó polcain landolt volna, fentebb említettek sem a minőséget, hanem csak a nevüket teszik hozzá, így lehetséges hogy egyáltalán észreveszik, mert egyébként egy masszívan ZS kategóriás alkotást láthat, aki végignézi. |
2019-10-05 09:24.07 |
Kár érte...
Az első, és a negyedik rész volt a Rambo esszencia,az első a drámaisága,hétköznapisága, a negyedik a brutalitása miatt, ennél a résznél Sly "jól adta" a mindenki dögöljön meg a picsába, (fuck the world) kattant, zakkant, befordult főhősét, és azt hiszem itt is kellett volna befejezni, finitó, konyec, de nem, az istennek sem sikerült.... Az utolsó vér lenne a prológus, ha kb a film felénél nem fullad totális érdektelenségbe, közunalomba, Sly pályafutása során nem sokszor sikerült elkapnia azt a bizonyos Nagy Pillanatot, itt konkrétan egyszer sem, a fáradt, meggyötört tekintet nem színészi munka,és a kb 15 percnyi, gyakorlatilag közröhelybe fulladó akciójelenet sem kárpótol a sekélyes, közhelyes, fárasztóan unalmas történetért, illetve a történet kvázi hiányáért, egyszerűen nem jön át a karakterek motivációja, a banális, ezerszer látott elcsépelt jelenetek láncolata elhúzva,túltolva, még a bántóan rövid műsoridőből is Apokaliszis Most hosszúságú eposzt varázsol, pedig ténylegesen alig 80 perc a film terjedelme! A gonosz, főgonosz karaktere egy kétdimenziós sablon, levették a "gonosz arcok" c. polcról, és úgy ahogy van illesztették a filmbe, félreértés ne essék, nem összetett, és kifinomult karakterek láncolatát vártam tengermély drámai pillanatokkal, de ezt így ebben a formában semmiképpen. Sebaj, majd az akciójelenetek, gondoltam a film háromnegyedénél kényelmetlenül feszengve. De ez is egy rohadt nagy kapufa lett, a vászon sötét, a jelenetek alig látszódnak, teljesen hiányzik a negyedik rész gore tartalma, az ellenfelek gyakorlatilag nem is léteznek, vagy ha igen teljesen idióta módon cselekednek, nem gondolkodnak, nincs bennük semmi logika, kb mint egy kilencvenes évekbeli playstation játék hentelni való pixeljei. A film kb felétől pedig teljesen széthullik az addig sem túl acélos cselekmény, a teljesen idegesítő kis picsa partizánkodása a mexikói pokolban egyszerűen szánalmas, többen felröhögtek a teremben a teljesen debil jelenetek, meg a bazári megvalósítást látva, kb a Reszkessetek betörők, meg az Elrabolva szerelemgyerekét kell elképzelni,azok minden humora, és feszültsége nélkül. A film végén a visszaemlékezésekből összevágott pár perc, egy életmű szilánkjai,mutatják, mennyivel jobban jártunk volna ha ez a film el se készül, és nagyon nem azért mert Sly öreg lett volna ehhez a karakterhez, mint azt sokan feszegetik egyéb fórumokon, hanem mert ez a film, ebben a formában, ebben a bántóan gagyi megvalósításban egyszerűen felesleges volt.:( |
2019-06-01 19:59.50 |
Te csak egy buta fasz vagy, nem a gyógyszer. |