Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Bajkeverő majom - M2, 09:15 |
Sasszem - Mozi+, 10:10 |
Álom luxuskivitelben - AMC, 10:25 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 10:40 |
Amelie csodálatos élete - Film Mánia, 10:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Robert Patrick (66) |
Sam Rockwell (56) |
Tilda Swinton (64) |
Famke Janssen (59) |
Harris Yulin (87) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Nő reflektorfényben |
Hámori Ildikó |
66. Vescod (2024-08-19 15:47.09) |
Sztorivezetésben eltérő de vakság témában hasonló cucc férfi főszereplővel:
https://www.filmkatalogus.hu/23-Paces-to-Baker-Street--f57494 (Suspense & leleményesség mindkét filmben jelen van) |
65. Mclane 2 (2022-10-30 09:21.28) |
Én tegnap és ma láttam a filmet mind a 2 szinkronnal megnézve, és hát szerencsére kellemes csalódás ért minden szinten elsőre. Mert valahol a történet kicsit eszembe juttatta a Nem az vagyok aki vagyok történetét, részben Audrey Hepburn szerepe miatt mert ugye ott is a sötétben tapogatódzó nő szerepe jutott neki aki nem tudta mi miért is történik, és ott is idővel vagy így vagy úgy a sarkára kellett állnia és felül kellett kerekedni a szituáción bármilyen módon. Csak ugye az a film kicsit lazább volt kicsit kiengedett a cselekménnyel, viszont ez a munkája komolyabb történettel rendelkezik és persze ami még közös a 2 filmnél az Henry Mancini zenei munkássága, ami itt is visszaköszön rendesen és még jó is lett végeredményben. Úgy hogy mindent egybevéve nekem a film mindenképp tetszett érdekes is volt izgalmas is és izgulni is tudtam rajta szinte végig, a szinkronok terén meg úgy vagyok hogy elég jó lett mind a 2 hangsáv sajnos az első úgy néz ki vágott volt mert mikor néztem, volt benne egy hézag átugrás angolra valamennyi időre de a későbbinél ez már nem volt gond végig ment rendesen. Egy szóval mindenképpen csak dicsérni tusom a filmet nagyobb szinten mert adta amit beakart mutatni szerencsére, a szereplőkkel sem volt komolyabb baj és a szinkronok terén meg tetszett mind a 2 hangsáv de az első mindenképpen jobban, kár hogy lukas volt egy kicsit de nem volt vele komolyabb gondom. |
64. Csabaga (2020-09-20 13:13.50) - (válasz somliv 62. hozzászólására) |
Nagyon eltértünk a filmtől, átmegyek a fórumba. |
63. Csabaga (2020-09-20 13:09.36) - (válasz somliv 61. hozzászólására) |
Én a Monroe-Robert Kennedy viszonyt teljes kamunak tartom, ahogy a neves életrajzíró Donald Spoto is.
Egyébként Audrey-ről is írtak egy hazug könyvet, Audrey Hepburn titkos élete címmel, persze a halála után, egy magát bizalmas barátnőnek hazudó ember, akit egyébként soha senki nem látott soha. Woldrers és Audrey fiai be is perelték. Ráadásul van egy ember, aki Audrey fiának mondja magát, még pont a háború utánról és Amerikába adták örökbe konspiratív módon. Vicc! |
62. somliv (2020-09-20 08:44.23) - (válasz Csabaga 59. hozzászólására) |
Nézzük, hogyan alakult Hepburn szerelmi élete:
1952: James Hanson A Római Vakáció forgatásán ismerte meg Audrey, a jóképű angol üzletembert James Hansont, aki később a lordi címet is megkapta. A férfi örömmel várta, hogy feleségül vehesse a fiatal lányt, ám annak KÉTSÉGEI támadtak és lefújta az esküvőt. 1954: Mel Ferrer Egy évvel később, a Római vakáció premierjén ismerte meg Mel Ferrert. A férfi akkora már kétszer elvált, négy gyermeke volt és 12 évvel idősebb volt Audrey-nál. Én teszem hozzá azt: Nonszensz, hogy Hepburn egy olyan férfival látta a tartós kapcsolatot, aki előtte kétszer házasodott, és ennyi gyereke volt- talán meggondolatlansága lehetett a GYENGE pontja a művésznőnek. A korkülönbség és az előbb említett információk ellenére 1954. szeptember 25-én, Svájcban kimondták a boldogító igent. 1960-ban megszületett a közös gyermekük Sean Hepburn Ferrer. Köztudott volt, hogy a pár nem éppen az egymás iránti hűségükről volt híres. Az egymás utáni sértettségek után, 14 év házasság után, 1968-ban elváltak. 1954: William Holden A Sabrina forgatásán, mély szerelmi kapcsolatba került a két színész. Holden volt az ifjonc az őstűz, ám itten még a tűz elem nem elég kifinomult- nézd meg mikor született, sansztalan volt a tartós együttlét köztük, mivelhogy William már tizenegy éve élt házasságban és három gyermeke volt, Audrey pedig Mel Ferrer menyasszonya volt éppen. Audrey otthagyta volna Ferrert a férfi miatt- ez is érdekes a művésznő kapcsán. Ám nem hagyta ottan, mivelhogy megtudta, hogy Willnek vaszektómiás műtéte volt, tudta, hogy oda közös élet reménye. Létezik egy fantasztikus fekete-fehér picture róluk, inkább a művésznőről az, ahogy ránéz a férfire mosolyogva, feketében van- bámulatosan el lett találva Hepburnről! 1957: Robert Anderson Az apáca története munkálatai során találkozott a forgatókönyvíró Robert Andersonnal, akivel azért létesített viszonyt, hogy VISSZAVÁGJON férje hűtlenkedésére. Akkor elmondhatjuk, hogy volt Audreyban egy ilyen visszavágós oldal is.. 1969: Andrea Dotti Nem sokkal a válás után, 1969. január 18-án, Audrey férjhez ment az olasz pszichiáter- és ideggyógyászhoz, Andrea Dottihoz. Rá egy évre, megszületett közös gyermekük, Luca Dotti. Ekkora döntött úgy a színésznő, hogy visszavonul egy kicsit, hogy anya legyen. Miután férje többször is, nyilvánosan megcsalta, 12 év után, 1981-ben elváltak útjaik. 1979: Ben Gazzara Majd tíz év kihagyás után, Hepburn visszatért a filmszakmába, a Vérvonal című filmmel. Ekkora ismerte meg és került közel kollégájához, Gazzara-hoz. Mindketten boldogtalanok voltak házasságukban, így egymást vigasztalták, közben meg szerelembe estek. De a forgatások végeztével mindketten visszatértek a reménytelen életükbe. 1980: Robert Wolders Egy évvel a Dottival való válása előtt ismerkedett meg a holland Robert Wolders üzletemberrel, színésszel, aki sokat adott a tökéletes megjelenésre. Ugyan a pár sohasem házasodott össze, de együtt éltek szerelemben, Audrey 1994-es haláláig. |
61. somliv (2020-09-19 20:15.31) - (válasz Csabaga 59. hozzászólására) |
Én biztos vagyok a Kennedy dologban, akkora hatalma, befolyása volt, hogy megszerezhetett magának akármilyen nőt, úgy bújtatta be őket a hátsó ajtón titokban, maximum csak a belső emberek tudtak róla, minden titokban folyt, külön vonalon, titkos telefonszámról ment a hívás, álnevekkel kommunikáltak.. Kennedynek a tesója Bobby még ördögibb (kedvelem ezt a szót, hogy ördögi) volt ezen a téren, Marilyn Monroe kapcsán véstem erről terjedelmesen.
Hepburn bármennyi férfit megkaphatott, ha úgy akarta, csak válogatnia kellett, nem egy prűd csajszi volt, igaz, miért is lett volna az ekkora hírnévvel… Persze nem erre kell emlékezni, hanem a filmbéli alakításaira, megjelenésre, a rá jellemző nüanszokra. Azért engemet érdekelne, hogy a két házassága alatt kikkel volt viszonya, milyen dolgokról, összefüggésekről, titkokról tudsz ennek kapcsán ? A Holland lány című könyvet azt gondolom, hogy meg lehet szerezni Magyarországon is, amiről az Audrey topicban írtál. |
60. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2020-09-19 20:08.15) - (válasz Csabaga 56. hozzászólására) |
Garbó pulóverem van. Krisztina királynő, Kaméliás hölgy! |
59. Csabaga (2020-09-19 19:33.38) - (válasz somliv 58. hozzászólására) |
Én magam a Kennedy dologban nem vagyok biztos, csak egy feltételezés volt, amiatt, miért is volt annyira elkeseredett, mikor megtudta, hogy meggyilkolták.
Érdekes, mikor egyszer összeszedtem, Audrey-nak minimum hány férfi volt az életében(kb. 15), és jó néhány a két házassága alatt, egy másik fórumozó soknak találta:) |
58. somliv (2020-09-19 18:48.46) - (válasz Csabaga 56. hozzászólására) |
Hallgatlak, jókat mondasz.
Audrey Hepburn és Kennedy viszonyát szintén megpedzetted már. Én is olvastam erről.. A bájos Audrey többször megfordult az irodájában 1954-ben, amikor megnyerte a Római Vakációban nyújtott teljesítményéért az Oscart. Ebben az időszakban Kennedy még nem volt elnök, Massachusetts 11. számú kongresszusi választókerületének demokrata színekben megválasztott szenátoraként tevékenykedett. Ám ekkor már HÁZAS emberként élte az életét, hiszen Jackie Kennedyt 1953-ban vette feleségül. A politikus és a hollywoodi díva igyekezett TITOKBAN tartani a viszonyukat. Fitzgerald egyszerűen tökéletesnek látta a szép színésznőt, és gyakran hívta meg magához az irodájába, ahol eltölthették a pásztorórájukat. A Fehér Ház egyik titkárnője Mary Gallagher így beszélt az Oscar-díjas színésznőről: Emlékszem Hepburn mindenkit lenyűgözött, amikor belépett az irodába. Olyan kecses volt akár egy hattyú- jómagam teszem hozzá, hogy balettozott, annak köszönhette a kecsességét, Mókás Arcban megmutatta a tánctudását Fred Astaire-rel. Tovább folytatva Mary szavait, mindig egy hosszú és vékony piros esernyőt cipelt magával a művésznő. Borzasztóan intelligens, tájékozott és szórakoztató egyéniség volt. A nevetése pont olyan volt, mint a filmekben, ám e mellett rendelkezett egy elképesztően szexi és PAJKOS oldallal is, amit a közönség talán sosem látott igazán. Sikerült Kennedynek és Hepburnnek akkortájt elérnie, hogy egy újságíró se szagolja ki, mi is folyik köztük a négy fal között, az tény, hogy végig titkos volt a viszonyuk, de ez csak még szenvedélyesebbé tette a kapcsolatukat. |
57. Csabaga (2020-09-19 16:59.09) |
Az Oscart elfelejtettem.
Garbo nem kapott, csak egyszem jelölés, Marlene Dietrich ugyanaz, miközben Luise Rainernek (ismered a nevét?) kettő is leesett, komolytalan. Dietrich ráadásul nem hagyta fiatalon abba, ha a Vád tanúja nem Oscaros mellékszerep, akkor semmi. Egyébként Mijosi Umeki kapta abban az évben... |
56. Csabaga (2020-09-19 16:38.29) - (válasz somliv 55. hozzászólására) |
Jó sok kérdés.:)
Színházban nem láttam. Szerintem célszerű színdarabként nézni, vagyis az elejét (repülőtér) kihagyni, ami ott történik, úgyis szóba kerül később, teljesen felesleges. Tudtommal a darab úgy indul, két férfi besétál a lakásba. Lee Remick jó színésznő volt, fájdalmasan fiatalon halt meg. 5 filmben láttam. Főszerepeket játszott, de nem ilyen abszolút főszerepet, az inkább mindig a férfi partnere volt. Nem tartották elég húzónévnek, hogy filmen is megkapja ezt a szerepet, bár volt már egy Oscar jelölése is. Garbo szerintem nem volt rossz, a kevesek egyike, aki átmentette magát a hangosfilmre, a némafilmes túljátszásai valamennyire megmaradtak. Nekem az Anna Karenina a kedvencem tőle. |
55. somliv (2020-09-19 15:43.35) - (válasz Csabaga 54. hozzászólására) |
Uhhhh ne is taglald inkább… Ördögien jól megoldotta. Minden porcikájához hozzásimult az a szűk nadrág, figyeltem bizony rá, SZEXI volt, de még mennyire!
Láttad a színházi darabot ? Lee Remickről mit tudsz, mennyire játszotta helyén a szerepet ? Greta Garboról mi a véleményed ? Szerintem nem tartozott az akkora színésznők közé, nem is volt olyan szép nő. Bár akik abban a korszakban éltek, láthatták őt azok mást mondanak. Lehetséges, hogy kaphatott volna valamiféle díjat a pályája alatt, ez nem történt meg. A Kaméliás hölgyet láttam tőle, azért jelölték Oscarra, nem is olyan rossz romantikus 1937-ből, bár vannak annál az alkotásnál sokkal összerakottabbak. |
54. Csabaga (2020-09-19 12:48.00) - (válasz somliv 53. hozzászólására) |
Színdarab is volt, a kislány ott is szerepelt.
A vak nőt Lee Remick játszotta. Suzy-nak szexisnek is kellett lennie, Audrey a szűk nadrágjával ezt is jól megoldotta.:) |
53. somliv (2020-09-19 10:48.33) |
Audrey Hepburn az ilyen alakítások miatt volt az AKI. Mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga úgy hozza a szerepét, ami nem könnyű, kimondottan embert próbáló feladat. Személyiségére passzolt ez a szereposztás, ez a másság, a társadalmi normáktól való elszakadás, ahogy kinyújtja nyelvét a másikra, ez a szórakozottabb, könnyedebb énjét is visszatükrözi, My Fair Ladyhez írtam, hogy mi alkotta jellemének kicsinyke részét. Az egyedit, a különlegeset, a természeteset semmi sem pótolja! Itten egy vak nőt alakít, akinek megvannak a mindennapos problémái, nehézségei, még a lelke sem teljesen hótiszta, sokszor ideges, zilált, elege van az életből, egyetlen támaszára a szomszéd kislányra is veszekszik, ám oda állsz a pártjára, mivelhogy megérted a nehézséginek fajsúlyát. Thriller építőelemei benne vannak, mint feszültségkeltés, borzongás, félelem- szóljatok, ha tévedek, számtalan mindent nem tudok… Az ötös szög összecsatolása jól működik, ezek hozzák az izgalmakat, amely a műfajra jellemző. Olyan mintha egy színházi darabot néznénk az egy helyszínnek köszönhetően. Richard Crenna a későbbi Rambo meg Hot Shots szerepétől eltérően mást játszik, úgy érzem, hogy jól tudott összhangban lenni Hepburnnel ebben a moziban. Erősen pszichológiai jellegű film, Audrey belső nyugtalanságára, szellemének az összekavarására rámegy ez a szűk két óra, mennyire kell figyelnie, koncentrálnia egyes döntéseknél, lépéseknél. Hallására, tapintására, gondolkodására, GONDOLATAIRA hagyatkozhat, ezek adják neki a segítséget, ezekből kell kitalálnia, hogy kik állnak mellette és kik azok, akik nem.. Henry Mancini zenéje ad érzéseket még mellé, nemhiába volt korának emlegetett zeneszerzője.
Zárás szép, megható, abban az ölelésben van a megkönnyebbülés, szeretet, melyet jó látni a Várj, míg sötét leszben. |
52. Csabaga (2020-05-07 17:27.25) - (válasz Dobsony 51. hozzászólására) |
Erre a nézőnek(és a szereplőknek) menet közben kellene rájönnie, megtudnia. Meg is tudja, ez csak túlmagyarázás az értetleneknek. |
51. Dobsony (2020-05-07 17:17.31) - (válasz Csabaga 50. hozzászólására) |
Nincs ezzel szerintem semmi baj, kis felvezetés, hogy megtudjuk mi az Istenért akarja a babát megszerezni mindenki. |
50. Csabaga (2020-05-07 17:15.14) - (válasz Dobsony 49. hozzászólására) |
Az a 10 perc meg felesleges, mi a csodáért mutatják meg azt, ( repülőtér!) amit úgyis megtudunk később.Másodszorra ki is hagytam, a darabban sem volt benne.Az úgy indul, két férfi besétál a lakásba. |
49. Dobsony (2020-05-07 13:55.21) - (válasz Csabaga 48. hozzászólására) |
Amúgy, leszámítva az első tíz percet és a párpercet elvevő utcai jeleneteket, szinte egy szobában játszódik. Látszik rajta, hogy egy színpadi mű lett filmre írva. |
48. Csabaga (2020-05-07 13:41.25) - (válasz Dobsony 47. hozzászólására) |
Színdarab alapján készült.( a kislány onnan vették át) alighanem abban is így történt. |
47. Dobsony (2020-05-07 13:24.23) - (válasz Csabaga 46. hozzászólására) |
Lehet, hogy akkoriban ezt új dramaturgiai hatásnak szánták, de mivel eltelt 50 év azóta és ezt láttuk már 1000X, nekem így már klisé, lerágott csont, ezerszer látott jelenet.
Nem tudom úgy nézni, itt alkalmazták először, hú de jó, király. Hanem úgy, ahogy az első mondatban jellemeztem. Abban igazad van, ez a hatvanas években nagyot üthetett, mármint feszültségátélés és izgalom terén, hisz ebben a kategóriában a mai napig megállja a helyét. Tényleg nagyon jó thriller. :) |
46. Csabaga (2020-05-06 23:29.21) - (válasz Dobsony 45. hozzászólására) |
Ez a "feléled halottaiból" dolog akkor teljesen új dolog volt, a producer emlékei szerint a tesztvetítésen Jack L. Warner halálra rémült...A hazai mozibemutató természetesen szóba sem jöhetett, horrort nem forgalmaztunk, és azt a feltételt sem tudtuk volna teljesíteni. hogy mikor a vásznon minden elsötétül, a nézőtéren is mindent le kell kapcsnlni. |
45. Dobsony (2020-05-06 21:03.16) |
Nagyszerű thriller a hatvanas évek végéről. Végig tartja a feszültséget, a színészek remekül játszanak, nekem leginkább Richard Crenna alakítása tetszett, mondjuk a három jómadár közül Ő volt leginkább aki valamennyire pozitív szerepet kapott, tudva a végét a darabnak. Végig az motoszkált a fejemben, töksötétben egy vak mekkora előnyben lehet egy látóval szemben. De azt csak elképzelni lehetséges, mivel töksötétben a kamera sem tudna mutatni semmit.
Alan Arkint ha agyonütnek sem tudtam volna kitalálni, mennyire fiatal még és mennyi haja volt. :) Negatívumként én is a benzines jelenetet és az állandóan nyitva tartott ajtót mondanám, és igaz a hatvanas évek, de New Yorkban már akkor is nagyobb forgalom volt annál amit az utcajelenetek mutatnak. Ja és amikor a diktált számok helyett az utcai telefonszámot tárcsázza Crenna, aki telefonált már ilyen készüléken az tudja milyen hangja van, egy vak egyből levenné, ha 2-es helyett valaki 8-ast tárcsázna. Az utolsó picit nem szeretem, ami jellemző a hatvanas-hetvenes, sőt még a nyolcvanas évek thrillerjeire, mikor az agyonvert, leszúrt, lelőtt, 8X meghalt gonosz feléled halottaiból és megpróbálja a jót elintézni. Ez a dramaturgiai hatásfokozás aztán kiment a divatból, hál Istennek. Erős négyes, még az ötösön is elgondolkoztam. |
44. Csabaga (2018-08-04 19:25.26) - (válasz Csk1 42. hozzászólására) |
SPOILR!
Akkoriban a nyitott ajtót kifogásolták, bár s filmben kiderül,semmit sem ér bezárva. A másik, a nő miért nem hívja a rendőrséget. Mikor rájön, hogy Mike is ellene van,azonnal hívná, de ő pont akkor lép be. Majd elküldi a bandát egy nem létező íróasztalhoz és a kislányt a férje elé, és utána telefonálna megint. De akkor már elvágták a vezetéket. |
43. Csabaga (2018-08-04 19:18.39) - (válasz Csk1 42. hozzászólására) |
SPOILER
Mivel a "rosszfiú" várja a drogfutárt, majd követi a férjet a kezébe nyomott babával... A színdaraban nincsen bevezető rész, ami a főcím alatt megy,a filmben sem kellene,amit ott látunk, ki lehet találni. Mikor újranézem, ki is hagyom, ott kezdem, mikor a két férfi besétál a lakásba. Ahogy a színdarab is kezdődik. |
42. Csk1 (2018-08-04 07:21.23) |
A színészi alakítás hatalmas. A történet túlbonyolított, életszerűtlen.
SPOILER A drága babát csak úgy egy idegenre bízni... Utána egy nagyvárosban egyből tudják, kit kell keresni. Annyi szétlocsolt benzinnek a gőze már az első gyufától robbanna, ezzel szembe még újságpapírt is gyújt a rosszfiú. |
41. Csabaga (2016-08-11 18:07.05) |
Eredeti szinkron:Venczel Vera,új szinkron:Létay Dóra,Audrey Hepburn egyetlen jó újabb szinrkonhangja. |
40. Arturo professzor (2016-08-11 15:40.30) |
Magyar tv-premier:1983.jan.28.A szinkron 81-es
Majd készült egy Mikroszinkron verzió is. |
39. Putyourhands (2014-12-17 22:41.45) |
El lehetne mondani, hogy milyen jóó film, mennyire ott van a pszichológiában, mennyire érdekfeszítő, milyen jó volt Alan Arkin, milyen szépek a ruhák...stb. DE AUDREY ALAKÍTÁSA MINDENT FELÜLMÚLT...MEGINT..MEGINT ÉS MEGINT |
38. Csabaga (2014-02-02 16:26.46) - (válasz Rockercsaj2003 35. hozzászólására) |
Erről a filmről az 548-as hozzászólásnál írtam még a színésznőnél. |
37. Csabaga (2014-02-02 16:11.36) - (válasz Rockercsaj2003 35. hozzászólására) |
Az Audrey Hepburn fórumban 2010-2012-2013-as hozzászólásnál írtam egy "tartalomjegyzéket az addig írtakról.
Az újabbakról majd később.:) |
Vélemények | Vescod, 2024-08-19 15:47 | 66 hsz |
Keresem | Noki6, 2015-02-03 02:21 | 1 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz |
Várj, míg sötét lesz! adatlap |
Eredeti cím: Wait Until Dark |
Évszám: 1967 |
Rendezte: Terence Young |
Szereplők: Audrey Hepburn, Alan Arkin, Richard Crenna, Efrem Zimbalist jr., Jack Weston... |
További információk |