Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Transformers Egy *Import - Angol hangot és angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Árok *Magyar szinkronnal - Import* (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Városi cowboy - Paramount Network, 02:15 |
Boldogság bármi áron - Filmbox Extra HD, 02:30 |
A bárányok hallgatnak - Moziverzum, 02:50 |
Egynyári barátság - Mozi+, 03:10 |
Ébredések - Film4, 03:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Michael Wincott (67) |
Marina Fois (55) |
Geena Davis (69) |
Zsurzs Kati (70) |
Robby Benson (69) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Donald Trump - Vélemények |
Fantasztikus utazás - Vélemények |
Rock zene |
Film keresés |
Kanos szellemvadászok - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Családfa karácsonyra |
Daniel Radcliffe |
56. Vescod (2024-10-26 08:30.32) - (válasz Lifeisamovie 55. hozzászólására) |
A kedvemet meghozta hozzá..😃 (meg a többihez is) |
55. Lifeisamovie (2024-10-24 23:43.18) - (válasz Vescod 54. hozzászólására) |
„a Kukkolók (2021) a Hátsó ablak silány malac verziója, amit olyasvalaki valósított meg, aki sosem látta a Hátsó ablakot. De még hátsót sem. Vagy ablakot.” XD |
54. Vescod (2024-10-24 05:11.17) |
[link] |
53. Törölt felhasználó (2024-10-14 12:26.34) |
Először várakozás volt bennem és kíváncsiság, hogy mi lesz ebből. A főszereplő fotós, aki a törött lába miatt a lakásában ragadt és nézegette a szomszédokat... Talán tőlem távol álló karakter, hogy ott leselkedik... Mégis, Stewart személye és az operatőri fókusz miatt annyira vonzó, h nem lehet levenni a szemem róla. James Stewart annyira szép férfi volt, h szerintem ő a legvonzóbb. Grace pedig gyönyörű és kecses. Természetesen szép és finoman nőies. Ma már kevéssé látni ilyen igazán finom nőket. Inkább művi és mesterkélt, aki utánozni akarja. Hitchcock, azt hiszem, mégis jól választott, hogy vele forgatott több filmet is. Jó ízlése és érzéke volt hozzá. Mégis. Grace Kelly káprázatosan helyes, kedves és gyönyörű. Nem csodálom, h a múzsája lett. A történetben a lány elegánsan és kreatívan viseli a férfi látszólagos érdektelenségét, pedig igazából dühítő, h milyen elutasító vele a pasi. Szerintem egy férfi akkor viselkedik így, ha nézi a felesége és nem mer közeledni a nőhöz, vagy ha nem vonzódik hozzá. De milyen már, h így viselkedjen, ha szabad ember és vonzódik a gyönyörű lányhoz? Mégis elutasítja? Emiatt folyamatos frusztráltságot és hiányérzetet okoz. Nézőként is. Nagy üres és unalmas rész a film egy része, de a második felében fokozódik a tempó és várom, h mi sül ki belőle. Engem konkrétan a kriminalisztikai szál nem érdekelt, h volt-e gyilkosság vagy nem. De a szerelmi szál az nagyon érdekelt. Vajon fel tudja-e kelteni a férfi érdeklődését a lány? Meg tudja-e olvasztani a szívét azzal a lánggal, amit igazából a férfi gyújtott benne? Mire képes a női kreativitás? A férfi pedig meddig áll ellen és meddig fogja tagadni, h szereti? Mi lesz a vége? Arra jöttem rá, h nem ismertem Hitchcockot jól. Ez a film nagyon érdekes. |
52. Emmersson (2021-05-17 08:14.41) - (válasz Putyourhands 44. hozzászólására) |
Egyetértek! Talán bohózatnak elmegy. Én speciel sokszor untam.
Csak azért áll ilyen jól, mert AH és annak idején nyilván kiemelkedő alkotás volt, az idő jelentősen megkoptatta. |
51. Lifeisamovie (2020-03-20 10:12.07) |
[link] [link] [link] |
50. Flint Sullivan (2018-10-04 02:59.01) |
Elszigeteltség és minimalizmus csúcsminőségben. A film friss megtekintése után ezek a szavak ugrottak be, miután a legendás Alfred Hitchcock szégyen szemre eddig általam mellőzött darabját megtekintettem. Pedig legelőször inkább riasztó volt, semmint elragadó:
A szemrontó főcím és az idegesítően dominálni próbáló muzsika rettentően avítt, a saját korában megrekedt világgal fenyegetett, ám nagy-nagy szerencsére rögvest tompította félelmemet, miután a tűpontos operatőri munka, mint egy szimfónia nyitánya, elkezdi elegáns kottáját előadni: Képeinek pusztán bevezetőjében elindul a ,,címszereplő" hátsó ablak felé, majd stabilan megáll és rafináltan végig svenkkel a ház belsőudvarán, bekukkantva minden lakásba. A dramaturgia és a technikai megvalósítás kéz a kézben jár, ahogyan a főhőssel együtt a kamera is mintegy megfigyelő partnerévé teszi a nézőt is, ezáltal a mindennapi monotónia mögött lévő társadalmi szeletekbe enged intim bepillantást. A korlátozott mozgásteret Hitchcock óramű pontossággal kezeli a tőle megszokott magas minőségen, amivel a rá jellemző, ráérős, komótos felvezetéssel tárja fel szereplője mikrouniverzumát. Az unalom végül az alapvető emberi kíváncsisággá nő, aminek eredményéül a morbid izgatottság és az egyre növő kíváncsiság dominál hősünk számára, amint elhangzik az a bizonyos sikoly a ház csöndjében. A bizarr kalandot hősünk egy feje tetején álló romantika-kezdemény és a megelőző generáció képviseletének társaságában teszi, illetve egy olyan személlyel kiegészülve, aki egyre inkább arra enged következtetni, hogy itt szó nincs bűntettről, pusztán képzelgésről. A paranoia kiül minden apróbb, gyanúsnak vélt jeltől, emiatt szereplőnk öntudatán kívül ugyanabba az intim tér defektusainak mintapéldányává válik, mint ahogyan a vágyott szerelmet egymagában reprodukáló hölgy az alsó emeleten. Mivel Hitchcockról beszélünk, a gyanú szépen lassan kézzelfogható formát ölt, ahogyan a hétköznapi borzalmak is a legjelentéktelenebb apróságok mögött rejtőzik, mint vérszomjas dög. És addig burjánzódik, míg végül megfigyelőnk távolságtartásának pajzsszerű burka szilánkokra törik és az emberi gonoszság immáron őt készül bekebelezni. A kíváncsiság indukálja a saját személyes terébe az elemi gonoszságot, kvázi keringőre hívja a halált. Bár a Pszicho és a Madarak közelebb áll a szívemhez, a mester ezen munkája így is felnő azok örökségéhez. Nagyszerű klasszikus, ami nagyon-nagyon-nagyon lassan közeledik, kúszik. Észre sem veszed és megérzed a bőröd felszínén a tőr hegyét. Kijutni nem tudsz. És ezt te szabadítottad magadra. Ez a Hátsó Ablak. |
49. RVIN73 (2018-01-10 21:25.43) |
Az előbb nem pontoztam! |
48. RVIN73 (2018-01-10 21:25.04) |
Jobb,mint a feldolgozás! :) |
47. Bede István (2017-12-18 23:16.51) |
qrva jó film |
46. Csabaga (2016-08-27 16:39.31) |
Elég sokat vacakoltunk,mire végre eljutottunk odáig,hogy három filmet bemutassunk a rendezőtől,akit korábban nem szerettünk,bár az ok homályos. |
45. Arturo professzor (2016-08-20 14:05.31) |
Magyar moziprömier:1986.aug.7. |
44. Putyourhands (2015-07-01 15:10.25) |
ez csak szubjektív vélemény, de magasan a legrosszabb Hitchcock-mű |
43. Filmim (2014-12-21 21:10.11) |
Minden szempontból egy érdekfeszítő és remek filmet kaphatunk, egyenesen Alfred Hitchcock, a rettegés filmvászonra vitelének nagymesterétől. Rendkívül eredeti az alapötlet: a törött lábú fotós figyeli a nyitott ablakoknál tevékenykedő lakókat és lát egy olyan történést, ami felettébb gyanús dolgokat vonz körbe magán. Hitchcock remekül adagolja a feszültséget, az én figyelmem egy pillanatra nem lankadt, leragasztott a székbe és nem engedett.
VIGYÁZAT! SPOILER-VESZÉLY! Az a fél perces jelenet, amikor a film végén Tordwell a fotós ajtaja felé sétál felülmúlhatatlan feszültség-kitörés. Számomra egy követendő thriller-példa, hogyan is kell a végére úgy kiengedni a "gőzt", hogy az hatásos és megragadó legyen. Hát, a mesternek sikerült. Egyszer mindenképpen muszáj megnézni, nagyon muszáj. ;) |
42. Csabaga (2013-11-04 17:37.39) |
Truffaut szerint ez egy szerelmi történet,amibe belejön egy gyilkosság.
Ezért is nem tudunk meg az utóbbiról semmit a tényen kívül. Legfeljebb a fekete humoros találgatásokat az ápolónőtől. Most tűnt fel,Grace Kelly mindig túl van öltözve,mintha egy divatlapból érkezne és egy kicsit kényeskedő...:) |
41. Vbacs (2013-06-12 20:39.34) |
De mint mondtam, ezzel nem is volt baj.
Csak minden túl ablakosnak tűnt, az viszont "nagy felbontásban." |
40. G-ergo (2013-06-12 16:39.23) - (válasz Csabaga 39. hozzászólására) |
32 fok az pokol közeli, ha nem strandon tölti az ember szerintem. nincs olyan nyílás a házunkon olyankor, ami ne lenne nyitva, és éjszaka is nyitott ablaknál alszom, ez alap. |
39. Csabaga (2013-06-12 16:34.24) |
Ha jól számoltam át,az a nagy hőség 32 fok,Celsiusban...Mármint nappal,amikor valami furcsa oknál fogva nyitva tartják az ablakokat...:)
Persze a mese miatt kell.:) |
38. Vbacs (2013-06-12 10:59.50) |
Mit is mondhatnék. Alfred Hitchcock nem tudom, hogy mit gondol a közönségéről : Hogy vajon olyan ostobák, egyszerűek hogy inkább tényleg az történik, amit a főszereplő feltételez, nehogy belebonyolódjunk, vagy elhiteti velünk, hogy tévedhet a főszereplő, és beletesz egy duplacsavart...mi el akarjuk hinni, hogy a szomszéd mégsem gyilkolt és a végén (bár baromira nem egyértelműen), kiderül, hogy akkor mégis.
Nem tudom, hogy a rendező úr ezzel a 3 úttal, vagy azzal az eggyel dolgozott-e, de mindegy is, mert egy nagyon kreatív és érdekes filmet kaptunk. Nagyon sajnálom, hogy én a sztorit nem tartottam új ötletnek, mert ilyesmit én már láttam (Disturbia), csak az izgalmasabbra sikerült. Gondolom ez volt az alapja és ezt tiszteletben tartom. Egyébként remek a casting, a főszereplők nagyon jól alakítanak, egészen emlékezetesen. Ami engem mégis legjobban megfogott, az a szomszédság megalkotása és összetétele. Minden szomszéd személyiségét csupán ablakokon keresztül ismerhetünk (amiken nincs üveg, vagy nem verődik vissza rajta a fény sosem, meg függönyök se nagyon vannak tehát....őőő...mondjuk, hogy nem valósághű, de nem is baj). Igazából az egész film olyan, mintha a néző kukkolná a szomszédokat és aki már csinált ilyet, az tudja, hogy ez igazából elég jó móka. Emiatt egyből szimpatikus lesz az a szituáció, amiben ez a fényképész van, még akkor is, ha a magánélete nem éppen a legjobb. Én személy szerint nem vagyok oda igazán Hitchcockért, mert mindig van egy-egy olyan eleme a filmjeinek, ami nem tetszik. Mindegyiknek más. Általában a hangulatuk nem fog meg, vagy az, hogy 21. századi emberként már nem találom olyan izgalmasnak a műveit, de elismerni elismerem. Itt egyértelműen a lezárással volt bajom, mert az nekem nem volt egyértelmű és talán ez az alaphelyzet, amivel már találkoztam korábban. Ezen kívül remekmű, nem tagadom. |
37. Norbii92 (2013-03-25 12:43.04) |
A fényképész L. B. Jefferies törött lába miatt ágyhoz van kötve. A férfi egyetlen szórakozása a szomszédok életének megfigyelése. A fényképész különös figyelmet fordít a Thornwald házaspárra: Lars Thornwald házaló ügynök, aki munkája mellett beteg feleségét is ápolja. Egy nap a nő eltűnik. Jefferies arra gyanakszik, hogy a férj gyilkolta meg az asszonyt. Magánnyomozásába bevonja gyönyörű barátnőjét, detektív barátját és az ápolónőjét. A további fejlemények drámai befejezést hoznak.
Épp az előbb fejeztem be a filmet. Nagyon tetszett. A Mester itt sem hazudtolta meg magát. A történet egyszerű, de nagyszerű, aprólékosan felépített, részletesen kidolgozott és gyönyörűen végig vezetett. A fényképezés, a zene, ahogy be van mutatva az 50-es évekbeli Amerika lakóparkjának élete, mind-mind apró mozzanat, de a profi rendezés következtében egy tökéletes egésszé áll össze! És akkor még nem is beszéltem a színészi játékról, mely szó szerint zseniális! James Stewart, Grace Kelly vagy Thelma Ritter, mindegyikőjük ugyanolyan természetesen és egyben hitelesen játsszák el a szerepüket. A film vége felé valóban megemelkedik a feszültség, komolyan mondom nem sok mai filmen izgultam ennyire! És örültem a happy endnek. Összességében a Hátsó ablak egy Oscar-díjra méltatlanul csak jelölt alkotás, mert szerintem k is járt volna! Aki még nem látta volna, annak azt mondom, hogy tessék megnézni! 5* |
36. Norden (2012-08-01 01:06.17) |
Ebben a filmben az 1950-es évek amerikai társasháza elevenedik meg. Csodálatos. |
35. Horror018 (2012-06-23 08:26.51) - (válasz H82 34. hozzászólására) |
Hagyad, nem neki valók az ilyen filmek. Ő megmaradt a Való Világ és a Győzike show szintjén ami számára a filmeket illeti. |
34. H82 (2012-06-22 23:58.24) - (válasz Icy Hot 26. hozzászólására) |
gyökér... |
33. G-ergo (2012-04-03 14:49.42) |
Zseniális!!!!
[link] |
32. Bean (2012-01-12 12:29.15) - (válasz DInnyetimi 30. hozzászólására) |
Akkor ugorj neki a Madaraknak és a Psychon-nak mert kellenek az 5* gok:D |
31. Horror018 (2012-01-12 12:18.18) |
Nagyon nagy film, látszik, akkoriban még tudtak mesterieket rendezni, ha látnék egy ilyen 2011-es filmet (ami nem remake lenne) akkor főbe lőném magam a meglepődéstől, de ez sosem fog bekövetkezni :D
A színészi játék kíváló, az operatőri munka is zseniális, és a történet utánozhatatlan, mi kell még? |
30. DInnyetimi (2011-12-24 20:43.13) |
Ünnepélyes alkalom a mai: egyrészt ma dec. 24-e van, másrészt először nézek bele a rendező munkásságába. Nem mintha nem lennék képben vele, annak ellenére, hogy nem láttam egy rendezését sem.
Ha valakit egyedülállónak tartanak, annak nyilván oka van. Valamint az is jelentős, ha mindenki elismeri tehetségét függetlenül attól, hogy mennyire áll közel hozzá az adott műfaj. Ennek tükrében nem tévedtem abban, hogy jó filmet fogok látni. A kíváncsiságomat is kielégítettem, minden pillanatát a filmnek helyénvalónak és kidolgozottnak találtam, remek szórakozás volt, és egy percet sem sajnálok a filmre fordított időmből. Grace Kelly - csatlakozom Independencehez - gyönyörű, női szemmel is. Az összes filmje közül kettőt találtam, amit mindenképpen kötelezőnek érzek megnézni, ez volt az egyik. |
29. Independence (2011-09-20 16:39.30) |
Azt gondolom, kevés olyan ember van, akinek a fantáziáját ne mozgatná meg, ha észrevétlen bele-belepillanthatna más emberek életébe, mindennapjaiba.
Persze be nem vallanánk... :) Még, akkor is, ha ezek az emberek látszólag úgy élnek, mint mi mindnyájan. De amit saját magunkban és környezetünkben unalmasnak, érdektelennek találunk, az mások esetében rögvest érdekes. Ha valaki ordít egy jót az asszonnyal, számára megszokott, ha ellenben, a szomszédból szűrődik át efféle zaj, mindjárt csippent a szemével, no, megint veszekednek... Ilyen az emberi természet, kíváncsiak vagyunk, és hajlamosak a kukucskálásra.Erre építenek a bulvárlapok, ebből élnek a paparazzik. Az izgága, mozgékony, világutazó Jeff, belekényszerül egy olyan helyzetbe, mikor az egyetlen szórakozása a leskelődés.A helyzet csak átmeneti, de a könnyed szórakozás szinte már szenvedéllyé válik nála. Minden pillanatát, még az éjszakáit is ezzel tölti, míg nem felfigyel valami izgalmasra és érdekesre, ami igazán megmozgatja a fantáziáját. A történet persze innen már ismerős. Komoly bátorság egy thrillert szinte színházi körülményeket utánzó díszletek közül végigvezetni, és következetesen ragaszkodni ahhoz, hogy egyetlen ember szemén keresztül láttassuk az eseményeket, és vele együtt spekuláljunk, amit ő nem látott, mi se, amit ő kikövetkeztet, nekünk is vele együtt kell megtennünk. Hogy ez mégis ilyen jól sikerült, az nyilvánvalóan Hitchkock érdeme, egy szobából, szép lassan, lépésről, lépésre építi fel a cselekményt. A nézővel együtt győződik meg a barátnője, és az ápolója az igazáról, és a végén kicsit ugyan felpörög a sztori, de az alapkoncepció marad. A krimi szál mellett, mely kétségkívül a film gerincét adja, azért rejlenek még finomságok a történetben. A "mester" érzékenységét jól jellemzi, milyen empátiával mutatja be a magányos, gyertyafényes vacsoráit egyedül fogyasztó, végtelenül boldogtalan asszonyt a földszintről, az időnként a sárga földig magát leivó, szintén depressziós zenészt, aki tulajdonképpen a film zenéjét is szolgáltatja, a táncos lányt, a férfivendégekkel, hogy a végén lássuk megjönni hozzá, az igazit, aki, minden csak nem egy "álompasi", ezek a mellékalakok, legalább olyan fontosak, ha bizonyos értelemben nem fontosabbak, mint maga a gyilkos. A gyilkos bemutatására nem is fordít akkora figyelmet, egy ellenszenves alak, a szemközti lakásból, kit néha csak egy felparázsló cigarettavég jelképez a sötétben.Mint, ahogy a gyilkos motivációja sem fontos, lényegtelen, miért öl, a film nem erről szól. A romantikus szál, a szerelmi viszony, külön csemege, a szimpatikus és őszinte fickó, valamint a fülig szerelmes, önmagát is áltatni akaró gyönyörű asszony egyaránt tudja, hogy még csak egy csöppet sem illenek össze.Az a mosolyra fakasztó kép a végén, ahogy Grace Kelly felkapja a divatlapot, és belelapoz, hisz Jeff már elaludt, nem látja.Ezek az apróságok, többet elárulnak sok feleslegesen kimondott szónál. Thelma Ritter figurája imádnivaló, mondatai, frappáns rövid odavetései élményszámba mentek, az ember itt-ott hangosan felnevet rajtuk, alakja telitalálat! Valahol azt olvastam, hogy az egyik legjobb thriller, ami valaha készült. Ezek felesleges megállapítások, nincs ilyen, hogy legjobb..., ellenben az tény, hogy ez egy nagyon jó film.Keveset koptattak rajta az évtizedek, mert azért, koptattak, ezt is kár volna tagadni. Apróság, de érdekes, azért 1954-ben úgy is lehetett valaki a nők bálványa, szeretni való "hálivudi" férfisztár, hogy ezt nem a kidolgozott hasizmaival, és domborodó mellkasával érte el.James Stewart nem volt egy testépítő alkat, csak egy nagyon szerethető, jó megjelenésű, nagyszerű színész. És, hogy Grace Kelly milyen gyönyörű volt, csak a szavakat lehetne feleslegesen csépelni, ha le akarnám írni... Mondjuk a Filmkatalógus részéről valaki, akinek ebbe beleszólása van, átírhatná a film ismertetőjét, mert ez, így egy vicc, csak rossz! |
28. Bean (2011-09-14 23:00.21) - (válasz Framac 18. hozzászólására) |
Milyen igaz én el sem olvastam a tartalmat, de tényleg földhöz veri az embert, mert végül is ha belegondolunk akkor elolvasás után szinte már meg is nézted a filmet...:D |
27. City225 (2011-09-03 22:23.23) - (válasz Icy Hot 26. hozzászólására) |
Ez jó, gyagya lovagra meg öt:D |
Vélemények | Vescod, 2024-10-26 08:30 | 56 hsz |
Kérdések | MrMojoRisin1, 2008-12-28 13:58 | 2 hsz |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Hátsó ablak adatlap |
Eredeti cím: Rear Window |
Évszám: 1954 |
Rendezte: Alfred Hitchcock |
Szereplők: James Stewart, Grace Kelly, Wendell Corey, Thelma Ritter, Raymond Burr... |
További információk |