Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Tűnj el! - Cinemax2, 02:15 |
Machete - AMC, 02:30 |
Erdély aranykora - Duna World, 03:00 |
Egy zuhanás anatómiája - HBO2, 03:30 |
Mama pici fia - TLC, 03:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Mel Gibson (69) |
Szombathy Gyula (80) |
Danica McKellar (50) |
Zak Santiago (44) |
Florence Pugh (29) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
3000 év vágyakozás - Vélemények |
John Williams - Vélemények |
Harcos a ketrecben (sorozat) - Vélemények |
Mire gondolsz most? |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Stillwater - A lányom védelmében |
Glen Powell |
573. Mangilla (2011-03-16 16:09.52) - (válasz Valentino 570. hozzászólására) |
Nagyon szépen kifejtetted, köszönöm!
Nem, mintha nem lenne érthető a film akár egyszeri megnézése alapján - bár nem vagyunk egyformák e tekintetben sem... (Ja, mielőtt bárki félreértené: tényleg szép összefoglaló; a második mondatom már nem Valentinónak szólt:P) |
572. Bdt (2011-03-16 16:09.23) - (válasz Loretta. 571. hozzászólására) |
:) |
571. Loretta. (2011-03-16 15:40.54) - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 569. hozzászólására) |
Lefogadom,hogy nem nézted meg ezt a filmet,csak valamihez viszonyítottad,és úgy értékelted le. |
570. Valentino (2011-03-16 15:39.14) - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 569. hozzászólására) |
Itt az újraértelmezés abban merül ki, hogy Leroy összevonja a két Hattyút, és Ninától várja el mindkettő megelevenítését. De összességében az egész film inkább a művész és a művészete, valamint a megszállottságának reinterpretációja (ezúttal valószínüleg Aronofsky ars poeticája is - amit lehetett volna balettól függetlenül is megalkotni. A külső elvárások és az megfelelési kényszer egyensúlya/egyensúlytalansága sok filmjében feltűnik). Az antihappyend-et pedig úgy érzem aképpen kell érteni, ahogyan a rendező kisakkozta az egész történetet a pszichológiai thriller szintjén. Az ingerszegény környezetben nevelkedett Nina a maga frigid módján automatice hordozza a Fehér Hattyú mozgáskultúráját. De a Fekete számára egy destruktív alteregóként lett értelmezve, így a történetének végkimenetele valahogy egy determinált állapot. A labilis, diszasszociatív személyiség zavar, valamint a tökéletesnek való megfelelési kényszer végeredménye az antyhappyend, aminek összessége szerint Nina saját élete árán vásárolta meg a tökéletességet (legalábbis neki az volt - újjongó közönsége és munkatársai reakciójiból mérve a külső szemlélőnek sem kellett panaszkodnia), ami annyit tesz, hogy Fekete alteregója aképp vetközte le magáról a frigid jellemet, hogy azt folyamatosan emésztette, majd megsemmisítette. (ezt nevezik Aronofsky-s mélységnek: ha ez a filmje nem is annyira komplex, mint a költői Forrás, felszíni kiszámíthatósága alatt megannyi zavarba ejtő, értelmezésre szomjas, titokzatos, ellentmondásos pillanat vár, hogy elvezesse a nézőt a katarzishoz - ami nálad lehet épp elmaradt). |
569. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-03-16 07:43.41) - (válasz Valentino 567. hozzászólására) |
Köszönöm a kulturált kiegészítést. Sokat tudnék a "fordításról" verbalizálni, de ez nem az a topic, bár közel áll a problémához. Pasolini filmjeihez írtam (pl. Teoréma), nála az antiprüdség számomra belülről fakad, itt lárpurlárnak(direkt) éreztem a kifejezések, mozdulatok használatát, kívülről próbált befelé haladni, nálam nem ért belülre.(nálam nem fordítható meg a terjedés irány.) Az antihepiendet nem is értettem, nem éreztem, paradox dübörgő tapsvihar hatástalan konyec filma, nemhogy tapsra nem inspirált, inkább lebénított.Én nem láttam az újraértelmezést. |
568. Valentino (2011-03-16 05:37.37) - (válasz Valentino 567. hozzászólására) |
Bár ha úgy vesszük, nem feltétlen újkeletű jelenség az a kuriózum amit írtam. Elvégre Passolini sem a prűdségével vonult be a filmtörténelembe. :P |
567. Valentino (2011-03-16 05:26.42) - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 566. hozzászólására) |
Na nálam pont fordítva van. Bár a színház előtt mély tiszteletem, még hiányos ismereteim ellenére is, - a filmen történő, szinte korlátlan képi megjelenítés áll hozzám a legközelebb.
Az biztos, hogy ennek a filmnek is megvan az a bizonyos nyomasztó, vagy ha úgy tetszik elborzasztó (néha ezzel kicsit túlzó - lásd hattyú lábak) tulajdonsága, de ahhoz képest mára az inkerküszöb mennyire elfejlődött, ez még minimum. Frissebb felhozatalból például von Trier Antikrisztusa egy kolosszális "elborzasztás" ehhez képest. Főleg, ha úgy vesszük, ebben a filmben a sötétség a megszállottságból, és a személyiségzavarból ered. De van, amikor az elemi félelem bolydul meg, és olyankor átlépik a hatáskeltés minden határát. A naturalizmus tombol, a szürreális riogatás már maga a rémálom, az intim szférákba való betolakodást meg már csak pornográfiának lehet igazságosan címkézni. Bár erről sokakkal sokféleképp lehetne vitázni. Amúgy meg gondolom nem véletlen, hogy nem feltétlen francia kifejezéseket használtak. Bár sokat nem értek a balett történetéhez, főleg nem régiók szerint véve, de egy korábban olvasott leírás alapján a new york-i egyletek éppoly elfogultak eme művészeti ág honosításával. Így érthető hogy saját kifejezéseket használnak, sőt - ahogyan a film is mutatja - gyakran újraértelmeznek klasszikus darabokat. |
566. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-03-16 04:03.17) - (válasz Valentino 563. hozzászólására) |
Köszönöm a választ. Örülök, hogy tapsot kapott.(tapsoló, bravozó típus vagyok) Én nagy balett rajongó vagyok, ezért néztem meg ezt a filmet. A szürreális riogatás (én nem tudtam ezt a precíz definiciót) elriasztott. A körömvágási jelenetek, az összenőtt ujjak látványa borzasztott. A bemelegítéseknél az alaplépéseket franciául szerettem volna hallani. Újra rájöttem, hogy számomra az élő színházi varázst semmilyen technika nem pótolja. |
565. Doktor Fell (2011-03-15 19:52.08) - (válasz Laceeka82 513. hozzászólására) |
Utolsó Szamuájnak volt egy hozzászólása valamelyik topicban... Megpróbálom hûen idézni.
Légyszi küldj magadról privátban egy arcképet. Ugyanis ha esetleg az abortusz mellett kellene valaha is kampányolni, akkor a képed jól jönne. Ráraknánk a zászlókra, így az emberek belátnák, hogy néha miért is indokolt a beavatkozás. Persze úgy is fogalmazhatunk, hogy vajon édesanyád miért nem tudott elkullogni küretre születésed elôtt 9 hónappal. |
564. Lector (2011-03-15 19:04.14) - (válasz Laceeka82 513. hozzászólására) |
Homo sapiens...íme az ember!Üdv Neked Kretén fórumozó.Remélem,hogy nem olvaslak többé!
Jah.. a baletthoz pedig nőnöd kéne.Na nem mellbe,hanem AGYBAN. Báy,báy. |
563. Valentino (2011-03-15 17:24.00) - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 562. hozzászólására) |
Az biztos, hogy meglepő mód sokakat elvarázsolt. Volt pláza, ahol tapsot is kapott. Nem beszélve balettegyletekről, akik pozitív kisugárzásukat nem győzték iránta. Ami a mai szocializálódási irányvonalakat illeti, a Fekete Hattyú sikere egy kis utópiára ad fántáziálkodást: a közönség szereti a felnőtt filmeket, és a látványfilmek tűkrében most már a művészi önvallomások, és precíziós kuriózumok is anyagi sikert halmoznak. A ponyvák már nem dicsőülnek úgy (persze kivételek mindig lesznek).
Bár azt meg kell vallani a Hattyúban is van némi fedés. Kapásból például a mára már megszokott eljárásnak tartott Kelet Ázsiai horror műfaji eljárásaira, a szürreális riogatásra. |
562. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-03-15 17:17.14) - (válasz Valentino 561. hozzászólására) |
Életkorom, és milyen "hullámokon" szocializálodott "túl"nézettségem. Nem vonatkozási szint alatti, nem tengerszíntalatti "mélységes hatalmasságok" számomra. De örülök, hogy ilyen sokak tetszését elnyerte, életkorstatisztikám nincs a csillagok mennyiségéből. |
561. Valentino (2011-03-15 16:39.43) |
"kor nézettsége"?
Úgy érted korod, és annak függvényében tapasztalatod okán nem vonatkozási szint? |
560. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-03-15 16:28.01) - (válasz Valentino 559. hozzászólására) |
Köszönöm a felvilágosítást. Sokdudunak szántam a mélységet, mert ott szoktunk "összefutni". Akkor lehetséges, hogy számomra az utolsó mondatodat idézve nem vonatkozási szint alatti számomra, melyet indokoltam korom nézettségével is. |
559. Valentino (2011-03-15 16:18.54) - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 558. hozzászólására) |
Egy Aronofsky filmben Bergman-i mélység? Bár persze nem olyan bizarr, mintha fordítva feltételeznénk, vagy követelnénk. Az régen rossz, ha mindenki kedvencének mélységét követeli meg mindenen. De ez csak egy gondolat. Kioktatási szándék nincs, illetve csak egy irányban: igen a színésznő lába táncolt. Több hónapos, napi 8 órában töltött gyakorlat eredménye, a legjobb new york-i mesterek szigorúsága közepette.
És igen, Oscar-os, a maga aronofsky-s mélységeivel. |
558. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-03-15 15:59.37) - (válasz Sokdudu 541. hozzászólására) |
Várom a ki- fejtésed. Számomra ez a film kevés és sok egyszerre, a 2 kiöli egymást, így jó estben átlagos. Kevés a bergmani mélység, sok a hitchcoki elem, de gyengébb változatban. Sok a magához nyúlás, a máshoz nyúlás, az előre tudása a cselekményeknek(narkó, leszbi, szexfelszabadulás-dítás...)Könnyű a más faszával verni a csalánt(bocs Lux Elvira péniszével, csak a filmből idéztem), Csikovszkij(oroszosan) zenéjével, a Hattyúk tava storyval.Még az a pozítivum, hogy nem láttam plasztikázozz óriási brusztokat. A főszereplőnőnek a saját lába táncolt? A jelmezből a színházi jelmezek a klasszikus balett jelmezek(azt ígérték, hogy olyan lesz, amilyen még nem volt soha), a főhősnő gyönyörű estélyijén a szegényházas kabátja paradox volt szerintem. Ajkai túlduzzasztottak, sminkek nem eléggé fedték a szereplők egyéb foltjait. Anyukája fogtechnikusa kívánnivalót hagy maga után.A végén tapsolt a filmbeli közönség, a plazában senki sem, pedig én olyan mozielőadásokra jártam, ahol állva tapsoltak, és én is megtettem volna, ha ott volna az a volna. Ha ez oscaros, akkor milyenek a nem oscarosak? Magamba mea culpázva , ha ezt 60-70-es években, 20 éves körül virgo "szemmel" látom, akkor csillagos 5-ös. Várom a hosszításos hatalmas-ságokat. |
557. Rcsirke (2011-03-14 16:09.23) |
Nos. Egy újabb remek darab a 2010-es évből. Ez az Aronofsky tud valamit. És szerencsére ezt meg is mutatta nekünk. :)
Most én is dícsőíthetném a filmet, meg is teszem, de csupán egy szóban: perfect. Nina-nak is pont ez volt a célja. Mindig tökéleteset alakítani. Úgyvélem, ezen alkotás esetében ez meg is valósult. Szeretem A hattyúk tavát, a balettet, bár inkább a zenéjéért vagyok oda. De itt ugye a táncé a főszerep, illetve Natalie Portman-é, akiért ugyan sosem voltam odáig, de el kell ismerni, még feljebb húzta az amúgy sem gyenge filmet. Tetszett minden. A hangulat, a zene, a jelmezek, nameg azok a sminkek, hűűűha. Szóval ***** |
556. Godric's Hollow Man (2011-03-14 13:24.07) - (válasz Csernakakos 549. hozzászólására) |
Az évtized alakításai között azért nekem az egyik legjobb, mert Halle Berry (Szörnyek keringője), Nicole Kidman (Az órák), Hilary Swank (Millió dolláros bébi), illetve Kate Winslet (A felolvasó), sem jobbak Portmannél, mondjuk egyforma rangra lehet emelni őket. Akkor nincs harag. De a szobor szerintem mindegyik estben megérdemelt volt. |
555. Godric's Hollow Man (2011-03-14 13:14.17) - (válasz Doktor Fell 548. hozzászólására) |
Igen bízom a folytatásban, illetve, hogy Aronofsky letesz még sok ilyen filmet az asztalra.
Ami az utazást illeti, nem gáz mert szeretem. De bosszantó tényleg, hogy a környezetemben lévő 3 mozi egyike sem vetíti. Miskolcon nem adják, szerintem nem is adták. Egerben meg van egy plázamozi, ahogy mondtad, esély nincs rá, hogy ott adják. Meg van egy művészmozi is, de az meg 2-3 hónap késéssel, hozza a filmeket és nem is mindet. Így nem akartam lemaradni erről a csodáról. Muszáj voltam utazni ezért a csodáért. De bezzeg a Gagyi mami 3-at vetítik premiernapon országosan, még az art mozik is :((( Nem értem?? |
554. Wave (2011-03-14 12:23.27) |
kiváló szinésznő, kicsit kesze kusza történet, az operatör ügyes, bár tul oskat használt egy bizonyos beállitást.....ez a nő fenomenális és a másik csaj is ügyes:D |
553. Törölt felhasználó (2011-03-14 11:55.23) |
Nem tudom miért kellenek ezek a szélsőségek? Én imádom a Rendőrsztorikat, akárcsak Kubrick elvontságait. A kettő nem zárja ki egymást. Mellesleg én is többek között azoknak a színészeknek a filmjein nőttem fel amiket felsoroltál Fell, nincs azokkal semmi baj, azok is kellenek.:) Mindegyiknek megvolt a maga aranykorszaka, még Seagal-nak is, pedig színészileg sosem volt ott a szeren. De azért szeretjük a Törvényre törve-t, Nico-t, Ölve vagy halva-t, Úszó erődöt, azokat a mozdulatokat tőle és a Tommy Lee Jones koponyájából kiálló kést.:) |
552. Wynona (2011-03-14 11:04.11) - (válasz Doktor Fell 551. hozzászólására) |
:DD |
551. Doktor Fell (2011-03-14 10:47.48) - (válasz Fütyülős 550. hozzászólására) |
Rendben, köszönöm. Megfogadom.
Te meg nézz inkább ilyen filmeket: Rambó, Terminator, Van Damme, Jackie Chan, Seagal filmek. Azokat biztosan megérted és érdemben hozzá tudsz szólni a témához a megfelelô topicban. Sok sikert hozzá. |
550. Fütyülős (2011-03-14 10:22.51) - (válasz Doktor Fell 537. hozzászólására) |
Ha valakinek, akkor neked kéne magadba szállnod, hogy egyáltalán ilyeneket írsz. A véleményemet írtam le, amit továbbra is fenntartok.
Észt osztottam? Inkább fogyelj, ha máshol osztja valaki, le nem maradj róla. |
549. Csernakakos (2011-03-13 20:26.30) - (válasz Godric's Hollow Man 547. hozzászólására) |
Az évtized legjobb alakításával szembe szállnék, de ezt mindenki döntse el maga.
Aronofsky-ban akadnak még rejtett erők, én bízom benne. ;) |
548. Doktor Fell (2011-03-13 20:25.31) - (válasz Godric's Hollow Man 547. hozzászólására) |
Én csak azt mondom, hogy várjuk a folytatást. Biztosan lesz még. :)
Sajnálom, hogy ennyit kellett utaznod. Kár, hogy a Plázák teljesen hazavágták a városi mozikat, melyeknek még hangulata is volt. |
547. Godric's Hollow Man (2011-03-13 20:16.21) |
Igazából nem kell semmit különleges hozzátennem az előttem szólókhoz, de én is elmondom.
A film tökéletes mestermű. Natalie Portman az elmúlt 10 év legjobb női alakítását hozza. A filmben lévő bulijelenetet, bármelyik technós v. drogos film megirigyelhetné. Erre a filmre örökké emlékezni fogok (remélem más is). Aki, csak teheti moziban nézze meg, mert ott az igazán felejthetetlen. Én is 200 km-t vonatoztam érte, de megérte. Aronofsky innen hova még??? |
546. Doktor Fell (2011-03-13 10:03.45) - (válasz City225 545. hozzászólására) |
Na, A Forrás - Vélemények topicban várlak. |
545. City225 (2011-03-13 09:59.36) |
Kíváncsi lennék énis azokra a hibákra... |
544. Doktor Fell (2011-03-13 09:53.58) - (válasz Sokdudu 541. hozzászólására) |
Én meg úgy gondolom, hogy Darren Aronofskynak az égegyadta világon semmit sem kellett belátnia. Azt gondolom, hogy a 2006-os Forrás eddigi legnagyobb remekmûve. Sokat kell még futnia a többi rendezônek, hogy azt a filmet überelje. De lehet, hogy ez saját magának is nehéz lesz. Aronofsky egy zseni. De gondolom, ebben egyet is értünk. :) |
Vélemények | GyermeklakĂłbizo.., 2021-10-27 15:01 | 963 hsz |
Keresem | Colby86, 2011-02-22 08:34 | 4 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz |
Fekete hattyú adatlap |
Eredeti cím: Black Swan |
Évszám: 2010 |
Rendezte: Darren Aronofsky |
Szereplők: Mila Kunis, Natalie Portman, Winona Ryder, Vincent Cassel, Janet Montgomery... |
További információk |