Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A legszínesebb karácsony - Izaura TV, 06:35 |
Karácsonyi dallam - Film4, 06:55 |
Legendás állatok és megfigyelésük - HBO3, 07:35 |
Vissza a jövőbe - RTL, 07:45 |
Érvek és életek - Filmbox Premium, 07:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Clancy Brown (66) |
Robert Duvall (94) |
Diane Keaton (79) |
Vinnie Jones (60) |
Shea Whigham (56) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Halálbiztos diagnózis |
Stephen Geoffreys |
303. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-01-17 16:49.16) - (válasz Nofrit 302. hozzászólására) |
Köszönöm a szakmai kiegészítést. |
302. Nofrit (2011-01-17 16:46.10) - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 301. hozzászólására) |
A szövegét: Vladimir Begicsev és Vaszilij Gelcer egy orosz népmese nyomán. :) |
301. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-01-17 16:42.49) - (válasz Mangilla 297. hozzászólására) |
Köszönöm a nyugalmat. Nem tudom, hogy a Hattyúk tava c. balett morbid "meséjét" ki írta? |
300. Nofrit (2011-01-17 16:32.35) - (válasz Mangilla 296. hozzászólására) |
:) Annak örülök.
Biztos csak én vagyok szőrszálhasogató, de pl a The companyban néhol, ahogy megoldották. Viszont a Center Stage minden pillanatáért odavoltam. |
299. Capunral (2011-01-17 16:24.41) - (válasz Mangilla 296. hozzászólására) |
Amúgy nem a balett a film lényege, hanem amint mondottad a művészet, művészek. Meg lehetett volna csinálni énekesnőről szólóra. Szerintem is direkte nem mutatták a táncot egész alakban sokszor. |
298. Mangilla (2011-01-17 16:16.26) - (válasz Mangilla 297. hozzászólására) |
A másik felvetésre meg talán az lehet a helyes válasz, hogy alig ismerik...?
Spec. én is csak a főbb zenei témákat. |
297. Mangilla (2011-01-17 16:15.31) - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 293. hozzászólására) |
az itteni stáblistáról valóban hiányzik, de megnyugtathatlan, hogy nem volt mindenki ilyen feledékeny:
IMDB: "Pyotr Ilyich Tchaikovsky .... composer: music from "Swan Lake" " - igaz, az "original soundtrack" címszónál Clint Mansell neve szerepelt ;) |
296. Mangilla (2011-01-17 16:11.19) - (válasz Nofrit 291. hozzászólására) |
Jó a megfigyelésed - aki érintett a balettben*, annak valóban rögtön feltűnik ez...
Részemről ez tudatos rendezői koncepció, mely szerint a film nem feltétlenül a táncról szól, hanem a művészetről (pontosabban: az előadóművészekről) általában. De ne aggódj, a filmet nézve abszolút nem fog hiányozni a sok nagytotál az előadásokról:) |
295. Valentino (2011-01-17 16:11.03) - (válasz Valentino 294. hozzászólására) |
*díjátadók |
294. Valentino (2011-01-17 16:09.20) - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 293. hozzászólására) |
Pedig volt írva, hogy a zeneszerző Mansell teljesen beleépítette a munkájába Csajkovszkij összes fontos zenei motívumát. Arról is volt szó, hogy épp emiatt a díjátadükról kiselejtezték, mert nem teljesen egyedülálló munka, hanem egy modern feldolgozás, ami a klasszikus Hattyúk Tavát ötvözi. |
293. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-01-17 16:07.14) - (válasz Mangilla 289. hozzászólására) |
Például a stáblistáról, meg a hozzászólásokhoz a zenei -irodalmi alapanyag említését, ill. felhasználásának milyenségét. |
292. Törölt felhasználó (2011-01-17 15:53.12) - (válasz Nofrit 291. hozzászólására) |
Hát natalie portman elég jól hozza a szerepet, szépen táncolgat, de amikor néztük, nekünk is feltűnt, amit említettél, szóval aki nagyon benne van a balettben és részletekig látni akarja a táncot, annak lehet zavaró lesz, nem úgy mint nekem :D |
291. Nofrit (2011-01-17 15:49.41) |
Nem láttam még a filmet, csak a trailereket.
Viszont most is zavarónak hat, hogy nem balerinák játsszák, hanem "mezei" színészek. Mert hol a lábukat, hol a felsőtestet mutatják, összességében meg alig. Talán a filmben nem tűnik fel ennyire? |
290. Viva3 (2011-01-17 13:02.21) |
Ilyenkor hiányoznak igazán nekem hogy nincs fél csillag a filmkatton.
Nem mondom hogy átlagos film,mert akkor vak lennék,és szerencsére nem vagyok az. De nekem valahogy sok volt,és teljesen lehúzott. Ezt még egyenlőre nem tudom bővebben kifejteni,mert csak tegnap este néztem meg a filmet,de annyit mondhatok aki rajong a drámákért annak érdemes megnézni. |
289. Mangilla (2011-01-17 12:11.10) - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 288. hozzászólására) |
És honnét hiányolod? |
288. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-01-17 10:55.40) |
Nem láttam a filmet, csak 1 pár sec-os bejátszást. Hiányolom Csajkovszkij nevét, és aki írta a Hattyúk tava c. balett "librettóját". |
287. SUHANCÉLET (2011-01-17 03:39.50) |
Nálam az Oscar első számú favoritja!
Fantasztikusan felépített, izgalmas, végtelenségig kiélezett nagyszerű mozi! Sajnálom, h Keira Knightley helyett Natalie Portman játssza a főszerepet, de persze ő is csodálatosan szép, és őrületesen vonzó! Nagyon nagyon tetszett, ne hagyjátok ki! :) |
286. CaS-G (2011-01-16 17:03.06) |
Oscart neki! |
285. MDante (2011-01-14 16:35.37) |
kritika:
[link] |
284. Capunral (2011-01-11 15:08.05) |
Megdöbbentően csodálatos mű! Nem térek magamhoz. Ilyen feszült még nem voltam egy film közben sem, sőt egyszer rá is kellett gyújtanom(lehet, hogy defektes vagyok, de nem baj :)). A színászek zseniálisak voltak, főleg Cassel és Portman kisasszony. A két legnagyobb géniusz, mindkettő egyedülálló és minden tiszeletem az övék, Darren Aronofsky-é és Clint Mansell-é. Felesleges több szót pazarolni a filmre, mert szavakban nem lehet kifejezni, fantasztikus! |
283. Liz-i (2011-01-10 17:50.25) - (válasz KenytheOne 282. hozzászólására) |
Á, ez kész....És még a hónaljszőrét is meghagyta. Figyelt a részletekre :D |
282. Törölt felhasználó (2011-01-10 17:42.54) - (válasz Liz-i 281. hozzászólására) |
Nah egy Jim Carrey black swan lehet jobban bejött volna... xD |
281. Liz-i (2011-01-10 17:17.26) |
Jim Carrey megint topon van, és a Black Swan-t sem kíméli :D:D:D:D:D
http://www.youtube.com/watch?v=bd7lttA5rVM |
280. Törölt felhasználó (2011-01-10 15:37.18) |
JÓ, bár visszanéztem a saját osztályzataimat, én a requiemre és a forrásra is csak négyest adtam, pedig azok nálam messze felülmúlták ezt, de máskülönben meg érzem, hogy a 3as elég kevés arra a munkára, amit a rendező belefektetett. De ez van, a 10es skála az további álom marad :) |
279. Törölt felhasználó (2011-01-10 15:27.31) - (válasz Csernakakos 277. hozzászólására) |
Igen, a bukás-mese alatt a requiemre gondoltam, s számomra a fekete hattyú is egyértelműen az, de ezzel semmi gond nincs, hiszen a legjobb filmek szoktak ilyen alapból készülni. Abban egyetértek, hogy nem egyértelműen előző filmjeinek összegyúrása, hiszen ha a rendező kézjegyét fel lehet ismerni egy alkotásán, az csak plusz pont, mert karakteres, egyedi rendezőre vall. Viszont amit írsz, hogy együtt kellett volna haladni a főszereplővel, ezt nekem nem sikerült közel hoznia a filmnek, sebaj, majd talán a rendező úr legközelebbi filmje, lehet, hogy szimplán nem érintett meg eléggé a film. Nagyon sok ponton ellenszenvet váltott ki belőlem, persze ez célja is a filmnek, a karakterek mind-mind a süllyesztőbe vezetik a balerinát, de hát ez ilyen. Sok mindenben igazad van, de a hatás más, amit kettőnkben kiváltott a film és ez az, amit nem lehet egykönnyen megfogni és megváltoztatni. |
278. Valentino (2011-01-10 15:22.08) - (válasz KenytheOne 276. hozzászólására) |
Igazándibol ott van a katarzis és a végső értelmezés, csak a filmnek van egy olyan zavaró összképe, hogy a jéhegy kiszámítható csúcsa alatt kell felfedezni a rendező üzenetét. A történet a végén saját foglalkoztatott témájának a metafórájává válik, Nina egymagában testesíti meg a két pólust és ez nem csak szerepére, de valós életére is igaz. Ettől lesz a film magának a művészetnek a hattyúdala, ami a végtelen megszállottságot tárgyalja. Nem a film hajszolta a katarzist, hanem Nina azt az elvont állapotot, amit tökéletesnek mondunk. A film végén az ő olvasatában az is volt a fellépése. - És ez volt a katarzis. Megszállottsága égisze alatt eggyé vált a szerepével. Így szerintem a filmet elsósorban úgy kellene értelmezni, és követni, hogy Nina hajszája a tökély után miben nyilvánul meg, és a végére mennyire, és milyen áron sikerülhet elérnie? Minden pszichopatológiai jelenség meg klasszikus horror pillanat csak egy köret. A szexualitás is az akár, de nem okvetlen. Része a karakterinterpretációnak, katalízis az átmenetben asszexuélis frigid, és bujálkodó vad között. Ezt követelete a szerepe, és túlzásokat követelt emiatt a megszállottsága is. |
277. Csernakakos (2011-01-10 15:16.04) - (válasz KenytheOne 276. hozzászólására) |
Az, hogy milyen hatást vált ki az emberből, sok mindentől függ, lehet, hogy egy másik pillanatban jobbnak ítélted volna.
Hadd ne értsek egyet néhány érveddel! Szerintem a film célja nem a meglepés volt. Amit bemutat, az az önmagunkba való lemerülés, a felszín hátrahagyása. Jómagam egy filmnél gyakran elsősorban a történetre koncentrálok, itt viszont éreztem a célzást, hogy nem az az elsődleges fontosságú, hanem az, hogy közösen haladjak végig lelkileg-szellemileg a balerinával. Hogy összeollózás-e, ahhoz nem nagyon tudok hozzászólni, biztosan vannak átemelések, de a jeleneteket körüllengő perverz sötétség teljesen más fénybe emelte az átemelt-vagy-sem momentumokat. Azt viszont már, hogy Aronofsky előző filmjeiből gyúrta össze, remélem te sem gondoltad komolyan. A Pi túlságosan elvetemült ahhoz, hogy ráhúzzuk a bukás-történet jelzőjét, a Forrás minden csak nem bukás, a Pankrátor pláne nem. A Rekviem számomra is fel-felrémlett a film során, de nem konkrétan, hanem elferdült hangulatában. És egyáltalán honnan gondolod, hogy a Fekete hattyú bukástörténet? Ha vetünk egy pillantást Aronofsky karrierjére, nem találni két összevetni való alkotást. |
276. Törölt felhasználó (2011-01-10 14:24.43) |
Black Swan/Fekete Hattyú kritika
Második felében spoilerveszély Először is, a film erénye, hogy azok számára is próbál nézhetővé és érdekessé válni, akik idegenkednek a balett világától, vagy talán abszolút rühellik azt. Maga az alapszituáció nem túl bonyolult, egy balett táncos küzd egy kiemelkedően nehéz darab főszerepéért, s a szerep elnyeréséig bizony rögös utat kell végigjárnia. Hűen van bemutatva ez a törtető, aljas és egymáson áttaposó világ a csúcsig, a táncosok csak céltáblát látnak a másikban, nincsenek igazi barátságok, és az igazgatóhoz való közelebb kerülés kulcsa sem csupán a remek előadásmódban rejlik, sokkal inkább a test áruba bocsájtása a nyerő. Naiv, kislányos főszereplőnk, melyet Natalie Portman hibátlanul, oscar-gyanúsan eljátszogat, bizony kénytelen feladni elveit, szembefordulni neveltetésével, s magával az édesanyjával, alá kell merülnie abba a fullasztó mélységbe, melyből talán nem fog megszabadulni: a fekete hattyú szerepével való azonosulás és a vele járó stressz, folyamatos nyomás lassan felemészti a lány idegrendszerét. Az Aronofsky féle lélekábrázolás már régebbi filmjeiben is profin működött, elég a Requiemre, vagy a Forrásra gondolnunk és nincs ez másképp a Fekete Hattyú esetén sem. A filmnek megvan a maga lüktetése és hangulatos képi világa, mely képes fenntartani az érdeklődést negatívumai ellenére is, és ezen a ponton térek rá arra, ami miatt nem nyerte el a tetszésemet teljesen. Innentől SPOILERT tartalmazhat: A trailer alapján igazából másra számítottam, igazi misztikumra, megmagyarázhatatlan dolgokra, bármire, ami elszakad a valóságtól. De sajnos a film első felében hamar rádöbben az ember, legalábbis nekem hamar leesett, hogy ez sem lesz más, mint egy immár sokadik Harcosok Klubja, jelen esetben balett köntösbe burkolva. És ezen a ponton elég hamar meg is tört a lelkesedésem, mert bár bizonyítást még sokáig nem nyert az elméletem, minden apró részlet igazolni látszott ezt, s a film felére már elég egyértelmű volt a szituáció. Innen pedig már csak abban lehet gyönyörködni, ahogy tovább húzogatják ezt a lélekváltozást, ezt a belső metamorfózist, melynek során a lány hófehér lelke fekete hattyúvá válik, ahogy azonosul a megformálni kívánt karakterrel, ahogy kitör a szelíd lányka álcából, hogy a fináléban immár nem emberként lejtve táncát beteljesüljön, s végül eleméssze a darab, nem csak a lelkét, de az életét is. Szép, szép. De sajnos előre látott, és a filmes világban egyáltalán nem újdonság, egyszerűen nem tudott meglepni a film, pedig mindenképp próbálkozott. Egyedül egy pont van, amikor a gyilkosság történik és mégsem, amely meglepő. A film végi jelenetek elég érdekesre sikerültek, de mégsem teljesedett ki számomra, nem volt katarzis, bár nem vagyok katarzishajhász, de ez a film nagyon azt szerette volna elérni. A Black Swan biztos vagyok benne, hogy sokfelől elismeréseket fog gyűjteni, még akkor is, ha sok-sok film összeollózása, s jóformán, a Rendező úr saját filmjeinek más köntösbe bújtatása, ismét egy bukás-mese. Érdemes megtekinteni mindenkinek, de túl nagy élményt lehet, nem mindenkinek fog jelenteni. Filmes szempontok alapján ítélve, mindenképp megérne egy négyest, talán ötöst is, hiszen a színészi játék, a zene, a képi világa is rendben van. Hangulata is van, én mégis itt katalóguson saját érzéseim szerint osztályzok, és nekem átlagfilm, mert felejtős lesz, messze nem emlékezetes darab, ráadásul sok felesleges leszbikus/szex jelenettel operál, melynek nem találtam helyét a filmben, még akkor sem, ha a lány fellazulását próbálta szemléltetni. 3* |
275. Mangilla (2011-01-02 18:42.20) - (válasz Valentino 271. hozzászólására) |
Ja, köszi, Neked is BÚÉK! :) |
274. Evile-Elvis- (2011-01-01 15:21.00) - (válasz Valentino 273. hozzászólására) |
Jó szöveg!!! :D
Figyu, ugorj már át az Eredet topicba:) |
Vélemények | GyermeklakĂłbizo.., 2021-10-27 15:01 | 963 hsz |
Keresem | Colby86, 2011-02-22 08:34 | 4 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz |
Fekete hattyú adatlap |
Eredeti cím: Black Swan |
Évszám: 2010 |
Rendezte: Darren Aronofsky |
Szereplők: Mila Kunis, Natalie Portman, Winona Ryder, Vincent Cassel, Janet Montgomery... |
További információk |