Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-12-19
A kedvenc sütim
Derült égből karácsony
Karácsonyi állatmesék
Kincs a múltból
Mufasa: Az oroszlánkirály
Szeretetreméltók
Veszettek

2024-12-12
DAC FILM
Éjszakai vadászat
Fekete kanári
Hogyan tudnék élni nélküled?
Kraven, a vadász
Niko, a rénszarvas - Az északi fényen túl

2024-12-05
A Gyűrűk Ura - A rohírok háborúja
Hétvégi hajsza
Mélypont érzés
Szeretettel: a Ti Hildétek
Szupermikulás
Wicked

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD)
Escobar - Az elveszett éden (DVD)
Fehér éjszakák (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Mama pici fia
- TLC, 06:00
Bilko főtörzs
- Moziverzum, 06:30
Könyvek és szerelem 2.
- Mozi Klub, 06:45
Tökéletes hang 3.
- RTL Három, 06:50
Érvek és életek
- Filmbox Family, 07:00

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Steven Spielberg (78)
Brad Pitt (61)
Casper Van Dien (56)
Rachel Griffiths (56)
Katie Holmes (46)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el?
Meztelenül - Vélemények
- Filmes Sámánok Rendje -
Dűne: Második rész - Vélemények
Garas Dezső - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Gladiátor 2. aaaaa
Lauren Graham aaaaa

 

Fórum - A torinói ló - Vélemények (6. oldal)

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

1 2 3 4 5 6 7
45. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-10-26 12:31.34) aaaaa - (válasz Angelika58 44. hozzászólására)
Már nem emlékszem erre a bányászló hasonlatomra. Én nem vagyok semmilyen "raj- ongó", nem kedvelem ezt a tini-trendi fogalmat. Én nem imádom, és nem zavarsz meg benne, azt nem is tudtam, hogy Oscar- jelölt. A londoni férfit nem láttam, és most először kértem a gép segítségét, olvastam róla, hozzá. Ott is hasonlókat olvastam, mint amit Te írtál, kivéve a köldöknézegetést. Jancsó Oda az igazság c. filmjéből kihagyott engem, nem tudom, kinek mijét nézegette, de én nem láttam , pedig néztem a filmet.Én nem rajongok, nem vagyok leejtve, részletesen leírtam, hogy számomra a film miért adott katarzíst.Te pedig leírtad, hogy számodra miért nem, nemhogy katarzíst, hanem semmit nem jelentett az unalomig elnyűtt elemeivel. Akkor én a nem -filmet katartizálom(talán a no színházat?)Az Ő nem-film-nyelvi eszközei az én élet- halál empiriáimnak (szociális helyzet, családi állapotlanság stb...)megfelelőek. Köszönöm a részletes, értékes választ a 43.-omra.


44. Angelika58 (2011-10-25 13:57.20)   - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 43. hozzászólására)
Írod egy másik topikban hogy olyanok értékelték a filmet, akik "vak lóként" nézték meg.

Nem akartam szólni erről a filmről, azon egyszerű oknál fogva, hogy aki Tarr-rajongó, imádni fogja és minek zavarjam meg benne.Az Oscar-jelölés azonban újabb kérdéseket vetett fel, ezért írok mégis.

Tarr Béla filmjei folyamatosan haladnak a film lényegének megsemmisítése felé vezető úton. Mi is a film lényege? A történet, az ábrázolásmód,a színészi munka, a mondanivaló , a képi világ és még nyilván sok minden, de ezek a legfontosabbak talán.

Tarr a filmnyelv eszközeiből már mindent elvetett úgy, hogy helyettük nem állított semmit.Marad a teljességgel öncélú látvány, a süvöltő szél, a szónélküliség, azaz: a nézővel való kommunikáció teljes hiánya.

Márpedig én ebből nem kérek. Ha az alkotó érdekes látványnak találja a saját köldökét, nézegesse nyugodtan, de az eredményt tartsa meg önmagának.

Ha a rendező a filmkészítési folyamatból kihagyja a nézőt, ott baj van. A filmművészet , mint minden más művészeti ág, partneri viszony az alkotó és a befogadó között. Jancsó a legvitatottabb filmjeit is a nézőnek szánta!

Egyébként a film látványa sem új,ezeket az "elemeket" az unalomig elnyűtte a Londoni férfiban és a Sátántangóban.

Nem csodálom, hogy ezt szánta utolsó filmjének,mit tudna már kitalálni mást a filmnyelv visszafejlesztésének útján? Még hosszabb snitteket? Még kevesebb beszédet és mondanivalót? A befogadó közeg még intenzívebb semmibevételét?

És hát ezzel a filmmel technikailag is bajok vannak. A vágás slendriánsága hihetetlen, mintha még a rendezőt magát se nagyon érdekelné , mi látszik a képen. A rajongó úgyis rajongani fog, a többi meg le van ejtve.

Nem osztályozom a filmet, mert nem jók rá a lehetséges kategóriák.Tarr Béla életműve olyan, mint a bomba, amely megsemmisíti önmagát.

Létrehozta a nem-filmet, a műfaj teljes tagadását, hogyan is tovább?



43. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-05-19 18:19.42) aaaaa
Amióta láttam ezt a filmet, jobban megszerettem a kolompért. Rakottat főztem, és ahogy szereltem le a héját, eszembe jutottak az evések sokfélesége, és a csendet megtörő már általam idézett szövegek.


42. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-05-12 08:40.28) aaaaa - (válasz Cziki 39. hozzászólására)
A nem tudom hanyadik Magyar Filmszemle kapcsán mindig "eszembe" jut , és mélyen nagy gyönyörűséggel
gondolok Rájuk.


41. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-05-10 17:18.28) aaaaa - (válasz Cziki 39. hozzászólására)
Már a címe is nietzschei, és nagyon kifejező,és a ló, mint főszereplő, embertársa, istállója- minden a mélységet szolgálja.


40. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-05-06 06:32.39) aaaaa - (válasz Cziki 39. hozzászólására)
Nálam HIBÁTLAN, zeneileg wagneri, filmileg bergmani, filozófiájában nietzschei, és Ők, és ez az én világom.Az első Ráday Mihály által közvetített mondattól az utolsóig, amit idéztem is, letaglózott. Az utóbbi 10-en években csak élő operai előadásokon éreztem ilyen katarzist.


39. Cziki (2011-05-05 21:59.19)   - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 38. hozzászólására)
Nagyon várom , hogy lássam már és a hiba hiba-e?


38. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-04-29 04:57.48) aaaaa - (válasz Inconnue 37. hozzászólására)
Ilyesmiket én is észrevettem, pl. lány elmegy vízért, nyitva hagyja az ajtót, mire visszajön be van csukva. De a balladai ismétlések, a fantasztikus zene, a kevéssel ahogy Te mondod, mindent elmond az Élet- Halál , megszokás- megszökés kérdéséről, ezért számomra örökérték!


37. Inconnue (2011-04-29 04:51.58) aaaaa
A film elején megijedtem. Az apró, ám annál bántóbb figyelmetlenségekre Tarrtól nincs hozzászokva az ember:

- az elemi orkánban a távoli, sőt, a félközeli fák meg sem rezzennek,
- a kút fedelének a lehető legtisztátalanabbul és - gondatlanabbul való használata (folyamatosan az udvar porában fürdetve, visszatéve a kútra ilyenkor nagy kődarabbal illik lesúlyozni)
- ítéletidőben (a kora reggel még alvó apára) nyitva hagyott házajtó
- a takaréktűzhelybe egy szál gyufával egy pillanat alatt hatalmas tüzet gyújt a lány.

Aki valaha is élt egyszerűen és szegényen, az pontosan tudja, hogy a kevés (mely egyúttal maga a lét) megbecsülése igen hamar zsigeri automatizmussá válik. Amit a végítélet sem tud törölni az emberből. Sőt! Ráadásul szerencsénkre Tarr éppen ilyesmire (mind bemutatni, mind érezni, mind végiggondolni) bőven és tudatosan áldoz időt. A miliő, a hangulat, a konkrét reálszituációk, maguk a karakterek és viszonyaik, valamint a dramaturgiai ív ereje is jelentősen sérül ezektől a meglepő felszínességektől.

Nem csodálom, hogy Tarr most azt mondja: ez az utolsó filmje. Ennél kevesebbel ennél többet nemigen lehet mondani.
Könnyen elképzelhető, hogy valóban nincs tovább. Erre.


36. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-04-23 15:21.01) aaaaa - (válasz Jako01 35. hozzászólására)
Egyszerre örülök, és sajnálom, hogy nem láttál még ilyen tengerszint alatti mélységű filmet. Bergman Szégyen c. filmje(szégyen, hogy véletlenül a Szenvedélyt idéztem) is hasonló jellegű. A hozzászólásomban említetteken kívül Csontváry fája jutott eszembe, a 1 fa, 1 levél nélkül, csupasz ágai az ég felé kapaszkodva, gyönyörű kép.


35. Jako01 (2011-04-22 19:19.26) aaaaa
Filmvásznon soha nem láttam még ennyire mélyre süllyedő filmet. A főszereplőktől tényleg elvettek mindent, ami gyakorlatilag az élethez szükséges, bár előtte se voltak eleresztve.. Szépen felépített a sztori és jól kiforrja magát.
Nagyon jó művészfilm!


34. 1zsuzska (2011-04-10 19:12.40) aaaaa
Tűnődve , nem is tudom hogyan léptem ki a moziból. Látszólag nemigen történik semmi, azonban olyan feszes, lebilincselően feszes a hangulata, szinte kiégtem közben, csakúgy ahogyan megváltoztathatatlanul kihunytak a fények a film végére. Igazi apokaliptikus figyelmeztető kilátás és jajkiáltás…
A 4* számomra Bók Eszter kissé haloványabb játékáért, és a művészfilm mélységei kissé közérthetőbben kell, hogy elérjék a közönséget, mert öncélúvá válhat...


33. Cziki (2011-04-07 22:06.19)   - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 32. hozzászólására)
:)


32. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-04-07 17:49.12) aaaaa - (válasz T.niki 31. hozzászólására)
Tartalom leírása, és a 29. hozzászólásom, és előző hozzászólásom Nietzschéről válasz a kérdésedre. Valahol olvastam, hogy Tarr nyilatkozta, hogy jól van a lovacska, aki a filmben szerepelt, de többet nem nyilatkozik róla, nehogy celeb legyen.


31. T.niki (2011-04-06 13:01.59)  
Ugye nem bántják benne a lovat?
Ha az emberrel bármi történik az nem érdekel, csak az állatokat ne gyilkolják már..


30. Az utolso szamuráj (2011-04-05 12:10.13)   - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 28. hozzászólására)
engem pl igen.de a díjhoz ugyebár nevezni kell.nekünk.magyaroknak.ez olyan dolog,imádkozhatsz lottónyereményért,de ahhoz szelvényt is kell venni.


29. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-04-05 05:39.13) aaaaa - (válasz Chris92 26. hozzászólására)
Vasárnap 15 órakor szép kiránduló időben, meg ebéd után normális ember alszik. Ráday Mihály , mint narrátor gyönyörű orgánumával Nietzschét idézve, már majdnem felüvöltöttem: igen, ez az én világom! Amikor Derzsi veri a lovat, én zokogok, akkor eszembe jutott Nietzsche sorsa, és gyorsan abbahagytam a kifelé sírást. ahogy nem tudni, hogy mi lett a torinói lóval, úgy azt sem, hogy milett a filmbeli főhős ló sorsa forgatás után? nem írták, hogy hol a hely szín. Kezdő képsorok: EMBER ÉS LÓ, Szindbád jutott eszembe, mennyire más, de mind2 CSODA!Zene muzsika füleimnek, mert Shakespeare szerint, amikor az emberi szó értelmét veszti, megszólal a zene. Wagner leitmotivumai jutottak eszembe, és a türelemről, hogy wagneriánus vagyok. Bergman : Szenvedély c. filmjének is díszlete, jelmeze hasonló. Az ajtók, a riglik, a kövek amikkel kitámasztják, a tűz(Wagner: Tűzvarázs), petróleunlámpa(LGT), az öltöztetések (Gimbelem- gombolom, légy enyém angyalom Luxemburg grófja 1954 Rátonyi- Zentai duettje), díszletek, jelmezek, sminknélküliség, balladai félhomány, motívumok ismétlései -ez az, amit nem lehet megunni! Jancsó: Sirokkó szeleit hallottam. A krumplievések különbözőségei, kordélyhúzás képei, visszatérés, lány arca "Ott túl a rácson " (Gülbaba), de "itt élned halnod kell". Csehov antihősei sem jutnak el MOszkvába, nem adják el a Cseresnyéskertet. A főhősők érdekes , számomra ismeretlen orgánumai, első szó: KÉSZ! pattogva mondva. Lány öltözéke, fehér pendely, fekete harisnya combközépig, gumival rögzítve, a többi jelmeze, ahogy megy a kútfelé, nem véletlen, hogy ez a kép szerepel a filmplakáton. A Homok asszonya is álladóan küzdött a természettel. Pörgés szót is utálom, akkor inkább a= v/t. A fekete= fehér hattyúban állandóan pörögtek spiccelve, kavartak, mint a bádoghattyú, és akkor én csak Derzsi szavait idézem: mi a faszt akarnak? válasz: Oscar díjat. Kétszer hangzott el bassza meg, de abszolút funkcionálisan. Számomra, úgy mint Wagner operái, rövidnek tűnt a film. Én már nem tudok rohanni, számítógépen pötyögök, köszönet Tarr Bélának a katarzisomért. Hiszem, hogy akiket említettem, és Huszárik is az égben tapsol a filmnek. A film utolsó szavait idézem: Enni kell, úgyhogy megyek reggelizni. Nagy türelmet kívánok Neked olvasásomhoz.


28. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-04-05 05:01.33) aaaaa - (válasz Az utolso szamuráj 27. hozzászólására)
Verdi: Álarcosbál, Silvester Stallone, meg engem kurvára nem érdekelnek az Oscar díjak.


27. Az utolso szamuráj (2011-04-04 14:12.50)   - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 24. hozzászólására)
oszt oscar mit nem tud?


26. Chris92 (2011-04-04 14:09.18) aaaaa - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 24. hozzászólására)
Én pénteken láttam, a Művész moziban 15 másik emberrel,, és legalább négyen-öten tapsoltak, köztük én is. A katarzis nálam az utolsó 20-25 percre kezdett kiépülni, ami a mesteri befejezéssel érte el a csúcsot és a fények felgyújtásáig tartott.
Lehet, hogy neked nagy türelem nem kellett hozzá, de a mai rohanó világban élő és a látványos pörgésen, számítógépes technológián élő nézőnek szerintem igenis embert próbáló és nehezen feldolgozható, de mindenféleképpen egyedi élmény. kedvet is kaptam tőle, hogy nekiálljak a többi Tarr filmnek és hogy újranézzem a Werckmeister harmóniákat.


25. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-04-04 11:01.31) aaaaa - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 24. hozzászólására)
Jó lóra tettem, nálam első überelhetetlen befutó!


24. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-04-04 10:55.01) aaaaa - (válasz Chris92 23. hozzászólására)
Tegnap láttam a Toldi moziban 3-ad magammal a nagyteremben. Gondolhatod, hogy elkapott, hogy egyedül állva tapsolva bravóztam. Majd írok részletesen is. Nekem nem kellett hozzá türelem, végig feszült katarzísban ültem, nemhogy lecsukodni nem akart a szemem, csak könnyeimet törölgettem. BRAVÓÓÓÓ! OSCAR nem tudja...


23. Chris92 (2011-04-01 19:03.39) aaaaa
Tarr Béla legújabb (és egyben utolsó) filmje, nem árul zsákbamacskát és tökéletesen beleilleszkedik a rendező filmográfiájába. egy szikár, végletekig lecsupaszított szürke monolit melybe sokaknak bele fog törni a bicskája. Filmnyelve felrúg minden alapkoncepciót, ami a mai rohanó ember által megszokott mozitípust jellemzi, flippergolyószerű pörgés helyett lassan menetelő alkotás. Viszont ha valakinek van türelme és nyitott elméje végigülni, annak nagyszerű és egyedi élményben lehet része (persze ez is teljességgel egyénfüggő).
Nem akarok álszentnek vagy dicsekedőnek tűnni: a stílusával való küzdelmet én is majdnem elbuktam, hisz rajongója vagyok a látványra menő, és gyakran gondolkodás nélkül funkcionáló popcornmoziknak, de én azt is szeretem, ha egy alkotás több annak aminek, látszik és neadjisten még mondanivalója is van. Ez a mű viszont megizzasztott rendesen. Nietzsche idézettel indítunk, majd egy parasztnak és lányának szerény életét és annak megváltozását láthatjuk hat napon keresztül. Az első nyolcvan percben (abban az időszakban amikor a lehunyni készülő szemhéjammal küzdöttem) a lehető legminimalistább módon, szinte semmi cselekménnyel és dialógussal van ábrázolva, a szerény és igencsak monoton életrend, amit viszont a kint tomboló orkán hamarosan megváltoztat. Ügyesen megtervezett rendezői koncepció kezd kiépülni, ahogy a következő napok során, nem a leglátványosabb módon de fokozatosan pusztulni kezd, az életrend és körülbelül minden a két szereplő között. Megpróbálnak menekülni, de a tomboló szél és a pusztuló táj visszaszorítja őket eredeti helyükre. Aztán jön a végső stádium, a hangtalan agóniába és semmibe vezető menthetetlen zuhanás, a már-már szánalmasan erőlködő létvegetáció, majd a fények és az olajlámpák is kihunynak, nincs más csak a sötétség.
Tarr filmje minden csak nem kellemes élmény. A szereplők, az őket formáló színészek, Víg Mihály fájdalmasan melankolikus és ismétlődően visszatérő zenéje, tökéletesen asszisztálnak, az alkotó gondolataihoz, ha valaki nem távozik az első óra után, azt pedig garantáltan beszippantja a brutálisan nyomasztó és nihilista hangulat. És itt jön a lényeg amiért tetszett a film: van hangulata és bátorsága, hogy mindennel szembemenve mutasson valamit, ami egyszerre izgalmas és fájdalmas, Tarr pedig olyan területekre vitte filmnyelvét melyen túl már nem lehet továbblépni és ezért emelem előtte kalapom. Stílusjegyei itt is teljesen megtalálhatóak, a fekete-fehér szín remek aláfestés, Fred Kelemen operatőri munkája, legyen szó állóképekről vagy a hosszú snittekről, pedig tömör gyönyör.
Mást nem tudok mondani, csak azt a megtekintéshez és a feldolgozásához egyaránt sok-sok türelmet kívánok, de csak ésszel és nyitottsággal közelítsünk hozzá, mert teljességgel kompromisszummentes, ha pedig elkap hangulatának gépszíja, fogást találni rajta kihívás.


22. Sötétszív (2011-03-16 18:49.49)  
[link]


21. Sötétszív (2011-03-16 18:47.23)  
Március végén érkezik a film az origó szerint.


20. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-03-15 13:32.15) aaaaa
Most hétvégén szerettem volna megnézni, helyette a Fekete hattyúra "ültem be".


19. Az utolso szamuráj (2011-03-11 10:21.48)   - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 15. hozzászólására)
Nem sértettél meg meg itt akárki szólhat akárhihez,talán csak a hobbitszakértő ki trónhán ülve nehezen szólaltathatik meg,de igazából...hogy amit én írtam,miért írtad ezt,nem tudom.
Figyelj csak,szóval az lejött,szintén nem átlagmüveltséggel bírsz.De néha olyan kacifántossan fogalmazol,és olyan gondolati íven kötsz össze dolgokat,nem biztos,az itt túl szerencsés.


18. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-03-11 09:17.48) aaaaa - (válasz Thor. 17. hozzászólására)
Sajnos nem tudom.



17. Thor. (2011-03-11 09:06.58)   - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 15. hozzászólására)
Igen-igen,nagyon jó a meglátásod,szerintem is Nietzsche túl szenzitívnek bizonyult erre a világra és szerintem csakis önmagával tudott kiválóan egyenesben lenni,a külvilággal viszont nagyon nehezen! De az irományai amit a világnak s jövőnek küldött szenzációsak voltak, én még nem láttam az új Tarr filmet,nem tudod melyik linken vannak letöltési lehetőségek?Üdv


16. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-03-11 05:48.31) aaaaa - (válasz ChrisMela 2. hozzászólására)
Azt olvastam, hogy márciusban nem mutatják be, áprilisban sem biztos. Ha tudsz valami "közelebbit", légyszíves szólj hozzám, mert szakmán kívülíként érdekel. Előre is köszönettel.


1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó fórumok

VéleményekNorby23, 2021-01-07 08:59195 hsz
Kérdések téma megnyitása0 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk