Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A szellemlovas - Viasat3, 18:45 |
Érvek és életek - Filmbox Plus, 18:45 |
Káprázatos holdvilág - DUNA TV, 19:46 |
Szeánsz Velencében - HBO, 20:00 |
Kandahár - Filmbox Premium, 20:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Mire gondolsz most? |
A 23-as szám - Vélemények |
Dredd - Idézetek |
Kőhalmi Zoltán - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Karácsonyi ének |
Cooper Koch |
7634. Langelus (2012-09-01 19:50.14) - (válasz SAKÁL1 7633. hozzászólására) |
Nyugi: ha majd jön Az acélember következő trailer-e, az lesz majd az etalon beszédtéma. :D |
7633. SAKÁL1 (2012-09-01 18:09.52) |
Már a film címén megy a vita?
Nem unjátok még?:D |
7632. Langelus (2012-09-01 16:41.44) - (válasz Capt.JackSparrow 7631. hozzászólására) |
Nolan azt nyilatkozta, hogy a hasára ütött. Nyilván vicc volt; szerintem mert a TDK kicsit bizonytalan helyzetben hagyta a denevér nimbuszát, "a mélybe zuhanva" maradt, ha talál egy kellő sztorit 3. epizód gyanánt, abban szó szerint feljöhet a morális gödörből. |
7631. Capt.JackSparrow (2012-09-01 16:37.52) |
elmagyarázná valaki miért felemelkedés lett a címe? |
7630. HMáté33 (2012-09-01 16:36.03) |
A Denevér felemelkedésével lezárult Nolan trilógiája, ami mozgóképen is méltó helyére emelte a sötét lovagot, sőt újraértelmezte a képregényfilmet, mint műfajt, és a mítosz rajongóin kívül a mozi szerelmeseit is megajándékozta egy olyan kultértékű alkotással, amiből jó, ha egy születik egy évtizedben.
A nolan-i adaptáció kulcsa nyilvánvalóan a mítosz valós alapokra helyezése, hitelességének erősítése, amire minden eddiginél nagyobb szükség volt persze, ahhoz, hogy feltámadjon a legenda, ami a 90-es években kivetkőzött önmagából. Mégis fontos észrevenni, mekkora tisztelet rejlik ebben az adaptációban az alapanyagra nézve. Legyen szó akár karakterekről, vagy eseményekről, Nolan és csapata mindig a képregényeredeti esszenciáját tartotta meg, azt, amitől az adott dolog az, ami, és erre az alapra építették fel saját értelmezésüket, aminek fontos eleme ugye a realitás lehető legpontosabb megközelítése. De bármennyire is modern, vagy "nolanes" lett valami, a lényegét mindig is a képregényből hozta, és ez a tisztelet szerintem a siker egyik fő kulcsa. Nolan értelmezésében Batman Batman maradt. Nagyon sok szempontból lehetne írni ezekről a filmekről, de szerintem az nagyon fontos, kinek mit adtak, mi a személyes üzenetük az egyes emberre nézve. Számomra Nolan ezzel a trilógiával -Batman modern értelmezésével- a HŐS fogalmát adta. Ez egy tudatos koncepció, a három rész alatt tudatosan lett felépítve a hős figurája, folyamatosan árnyalva és mélyítve. Ahhoz, hogy ez működjön persze szükség volt egy Bruce Wayne-re, akinek valós motivációi vannak, nélküle nem érthetnénk meg a sötét lovagot, nem lenne szó önfeláldozásról. Ami szerintem a trilógia másik kulcsszava. Ahogy az első film pazarul vágott felvezetésében megismerjük Wayne-t, egy elveszett ember képe tárul fel előttünk. A milliárdos ifjúnak a korai tragédia kettétörte az életét. Amolyan Travis Bickle-ként céltalanul, idegenként bolyong a sötétben. A halhatatlan (!) Ra’s Al Ghul ad értelmet ennek a bolyongásnak, de egyúttal megadja a végső lökést is Bruce-nak, hogy végleg feladja eddigi életét, vagy azt az életet, ami az övé lehetne. Az Árnyak Ligájának tanításai ösztönzik arra, hogy a félelemből erőt kovácsoljon, hogy szembeszálljon démonaival, megmutatják az utat, hogy hogyan legyen több, mint egy ember. Még nem hős, de a döntés az ő kezében van. Ami viszont nagyon fontos, hogy Bruce az újonnan kapott céllal eggyé válik, végleg feladja korábbi életét, feláldozza azt egy "magasabb jó" oltárán, ami talán elcsépelten hangzik, viszont a hőssé válás elkerülhetetlen része. Innentől Bruce Wayne csak egy szerep, egy árnyék, aki csinos hölgyekkel mutatkozik, estélyeket rendez, olyasmiket vesz, ami nem eladó, áthajt a sárgán, de valójában ez mind-mind csak álca. Ez az önfeláldozás Nolan hősének az egyik legfontosabb ismertetőjegye. Bruce Wayne saját élete nem ér annyit, mint a sokmillió városlakóé. Egy valami köti őt a „normális” élethez, pontosabban egy valaki, Rachel Dawes, a gyerekkori szerelem. Ez az a pontja a történetnek, ami előttem kétségessé tette a hős útjának végkimenetelét. Rachel személye visszahúzza a hőst az emberek közé, ahol más vonatkozási pontja nincsen már Bruce Wayne-nek. A teljes önfeláldozás helyett itt még a "talán egyszer" a hívószó, bármilyen lehetetlen is az a jelenben. Amíg fel nem tűnik Gotham fehér lovagja, aki talán leváltja Batman-t, és legális hősként lehetőséget ad Bruce-nak az újrakezdésre. Abban nem vagyok biztos, hogy Bruce igazán vágyott erre, de azt hiszem, Rachel-t jobban szerette annál, mint hogy ezt belássa, és tényleg ő volt az utolsó, akiért visszatért volna. Ez már ugye a második film történetének része, amivel Nolan egy modern legendát adott a világnak, egy olyan sikert, amit már elkészültekor piedesztálra emeltek, és ami már most méltán tartozik olyan kultikus mozik körébe, mint a Casablanca, a Szárnyas fejvadász, a Taxisofőr, a Ponyvaregény, vagy a Keresztapa. A hős figurája tovább fejlődött, az önfeláldozás kulcsszerepet kapott, a szeretett nő elvesztésével pedig Bruce Wayne végleg elhagyta kötődését a "normális" élettel, nem volt többé értelme arról beszélni, mi lenne ha… A hős közben bemocskolta magát egy másik jelképért, hogy a félelem helyett reményt adjon az embereknek. Gotham igazi hőse tudta, hogy neki nem az üdvrivalgás, az elismerés, sőt nem is a köszönet kell. Mivel az embereknek épp nem rá volt szüksége, kitaszította magát. A "nagyobb jó" érdekében… Ám már több volt, mint egy ember, és itt kezdődik a zárórész. Látjuk, hogy bár nincsen Batman, de nincs Bruce Wayne sem. Mert már rég feláldozta magát, lemondott arról az életről, amit kapott, utolsó kötődését is elvesztette. A Felemelkedés nálam ott nem sikerült, hogy megtörte a hős fejlődésének eddigi útját. Nagyon jó gondolatok vannak benne például a félelemről, ami Batman fontos része. Pont Bane börtönében jön rá arra, hogy szüksége van rá. Batman a félelemből született, és az kell is hozzá, hogy felemelkedjen. De a történet végére Bruce úgymond visszatér az életbe. Batman, a jelkép persze legendává válik, de a hős teljes önfeláldozása nem valósul meg, elhiteti velünk, sőt talán magával is, hogy van keresnivalója ebben a másik világban. Ezzel viszont szerintem aláássa azt az utat, amin eddig haladt, ami eddig épült a szemünk előtt. Sajnos azt kell mondjam, egy olyan vágányra tereli, ami idegen a hős trilógián át ívelő felemelkedésétől. Más egyéb szempontból vizsgálva adhatnak a filmek egy koherens képet, az enyém szempontjából sajnos volt egy kis döccenő… Pedig fontos szerepet kap a hős fogalma itt is. Az örökség, amit hátrahagy maga után, maga a holnap Gotham számára. A városnak, amit mindig maga elé helyezett, amiért már régen odaadta magát. A jelkép felemelkedésével Batman eltávozott a mindennapokból, de üzenete, hogy bárki lehet hős, az emberekkel marad. Mert egy szimbólumot nem lehet elpusztítani, a Denevér mindig emlékeztetni fogja az embereket arra, hogy a remény legyőzi a félelmet. Akárhogy is, Nolan-ék maradandót alkottak, mind a befejezéssel, mind a szériával összességében. Vizuálisan csúcsrajáratva, de ami igazán fontos, történetét tekintve is remekbe szabott formában született újjá a Denevérember, végre megadva azt a mozgóképes adaptációt a sötét lovagnak, amit az megérdemel; a képregényadaptációknak egy olyan magasságot, ahova kevesen hitték, hogy a zsáner valaha eljuthat; a mozirajongóknak pedig a 21. században kihalófélben lévő igényes szórakoztatás mintaképét, ahol helyén van az ész és a szív is. |
7629. Wayne17 (2012-09-01 16:11.07) |
Nos....hol is kezdjem?....Először a számomra borzasztóan idegesítő Bane-ről mondanák pár szót...szerintem rossz választás volt főgonosznak...legalábbis engem végig irritált....na mindegy hagyjuk is...ott volt még Anne Hathaway...hát szép volt mondhatni dögös a filmben meg jól is alakított, de számomra a Macskanő az Michelle Pfeiffer...
Az eleje tényleg unalmas a zene rendben volt és a sztori is jó Christian Bale és Michael Caine játéka tetszett, a film vége meg kifejezetten tetszett:) 4* |
7628. Depista (2012-08-31 13:47.46) |
Az eleje unalmas. A zene nagyon ott van. A macskacsaj zseniális. Szumma jó film. |
7627. Polo06 (2012-08-31 11:37.07) - (válasz Mátrix99 7626. hozzászólására) |
És úgy látszik teljesült is az akaratuk. :) |
7626. Mátrix99 (2012-08-31 11:35.05) - (válasz Cantri 7618. hozzászólására) |
A készítőknek eszük ágában sem volt visszahozni Jokert! Egy szentimentális karakter helyett most egy brutálisat akartak. |
7625. Wolfiu (2012-08-29 21:26.41) |
Csalódtam :/ A 3 rész közül szerintem ez lett a leggyengébb. |
7624. Hucom (2012-08-29 00:03.33) |
Azért kicsit furcsa volt hogy bruce és gordon szinte halhatatlanok:D |
7623. Sardaukar88 (2012-08-27 19:00.54) |
Amúgy az az érdekes, hogy nekem pl itt tetszik legjobban a zene.És főleg az új szerzemények, nem pedig a visszatérő motívumok az előző részekből.Pl számomra a csúcs a Imagine the fire, a Gotham's reckoning, és a Mind if i cut in. |
7622. Cantri (2012-08-25 19:59.56) |
Sardaukar88: örülök, hogy tetszett :)
Andrews: teljesen kizártnak tartom, nem csak mert az Akadémia saját szabályai nem engednék, de ha már az előző, erősebb Batman zenéket nem szerették (jelölték) nyílván nem most jönnek rá, hogy ez mégis milyen remek kis melódia. |
7621. Andrews (2012-08-25 11:38.35) |
Mármint a legjobb zene jelölésben. |
7620. Andrews (2012-08-25 11:38.17) |
Cantri: Azért mivel az előző részeket nem is jelölték! Ezért ez a rész is megkaphatja az Oscart az előzőeket pótolva. |
7619. Sardaukar88 (2012-08-24 23:56.33) |
Cantri.Remek kritikát írtál.Objektív minden téren. |
7618. Cantri (2012-08-24 22:36.27) |
Remek mainstream mozi...
Megannyi igen alapos véleményformálás után nem nagyon szeretnék hasonló dolgokat köpülni újra és újra, mert az én végkövetkeztetésem is hasonló, mint az általános közvélemény: A felemelkedés jó film, mi több, ha úgy általában nézem kiemelkedő, mert ez a Nolan ha épp nincs is a legjobb formájában, akkor is bőven fölözi a hollywoodi látványrendezők akármelyikét. Viszont ott okozott egy kis csalódást, ahol nem vártam volna tőle, nála ugyanis eleddig az összes mozijában evidenciának számított a tűpontos sztori, és annak kifogástalan vonalvezetése. Itt most bizony néha akadozik a gépezet, nem feltűnően, de azért érezni, hogy nem megy minden olyan gördülékenyen mint szokott. Nem maradnak el most sem a védjegyévé vált kisebb nagyobb csavarok, de azok a lélektani, esszenciális pillanatok mik a Sötét Lovag szkriptjét olyan zseniálissá tették bizony hiányoznak, vagy koránt sem érvényesülnek olyan hatásfokkal. Ellenben egy záró epizód legfontosabb erényét elképesztő magaslatokban prezentálja, olyan felfokozott finálét rittyentett össze, hogy az agy vérnyomásemelő központja bizonyosan nem marad munka nélkül. Nem egy üres adrenalinbombáról van szó, ami egy pontot robban és kész, bennem szinte az elejétől a végéig halmozta a feszültséget, majd persze a kulcsmozzanatokban törtek ki igazán izgalmak. Epikus momentumai mellett drámai csúcspontjai is mind helyükön, hatásosan és nem kényszeríttet szentimentalizmussal érve el a megfelelő érzelmi állapotot. Ezek miatt mondom, hogy ha bár a forgatókönyv nem is lett élete munkája a britnek, de magas fokú rendezői hozzáértése minden pillanatban ott a vásznon, nincs mi szerkezetileg ne illene a moziba. A történet lezárása pedig szerintem jól sikerült, igaz kicsit érződik a kompromisszum, de megtörtént a szükséges áldozathozatal és a felemelkedés sem maradt el. A kecske jóllakott és a káposzta is megmaradt... A film zenéje meglepően megosztó visszhangot váltott ki, leginkább persze az írkászok, és hivatásos ítészek billentyűit hagyták el a nem annyira dicsérő szavak, velük szemben azonban rajongók már-már egekbe magasztalják a germán komponista munkáját. Én úgy vélem kettő között az igazság. A score kétségtelenül TÖKÉLETESEN szól a képkockák alatt, hibátlan szinkron mutatkozik a cselekmény és a zene között, mindig megfelelő ütemben lépnek be a dallamok, így az egész aláfestés hatáskeltő mivolta mintaszerűen érvényesül (persze ilyenkor illik nem elfeledkezni a hang technikusok munkájáról). Azonban a túlzott piedesztálra emelést elkerülve viszont meg kell jegyezni, hogy elég komoly másolási, és mixelési munka árán született meg a végeredmény. Természetesen ilyenkor rögtön felmerül a kérdés, hogy egy trilógia 3. részéhez ugyan mennyire szükséges új zenét komponálni? És végül is ott a válasz, hogy ezt film válogatja, van amelyiknek borzasztóan jól áll, ha egészen új indusztriál megközelítést kap, van mikor meg annyira nem. De hogy valamelyest védjem Zimmer urat melódiája erősen összenőtt már a karakterével, és ha valami igazán újjal állt volna elő félő, hogy netán nem kívánt aszinkron lépett volna fel a nézőkben. Illetve olvastam olyat is, hogy eleve Nolan realista Gothamje nem enged túl nagy teret zenei sokszínűséghez, akár ebben is lehet valami...... Nekem igazából a mozi két új témája nyerte el a tetszésemet, azok egészen pompásra sikeredetek. Értelemszerűen Bane-é a hangsúlyosabb elvégre ő volna a történet főgonosza, így fontosságának megfelelően erőteljes felszólalású zenét kapott, a "deshi bashara" kántálás (ami amúgy arabul fel, felemelkedést jelent) meglehetősen ütemes, pulzáló alapot kínál, amit az ütős szekció tesz igazán vérpezsdítővé. A másik új téma pedig a Macskanőé, ami ugyan már közel sem olyan fülbemászó, de annál inkább tökéletesen tükrözi karakterét. A "Mind If I Cut In?" című tételben egy kanyargós hegedűszólam után a magányosan megszólaló zongora jellemzi Catwomant közben pedig zseniális módon egy csörgődob adja hozzá az ütemet, így becsempészve a feszültséget és zaklatottságot. Nem kétséges, hogy a filmhez hibátlanul illő zene készült, viszont azért illik a helyén kezelni, Oscar jelölést meg még csak véletlenül sem emlegetni, elvére a legjobb eredeti(!) filmzene kategóriájába nehezen férne bele egy olyan szerzemény, melynek kb. 80% már korábban felhasználásra került. Összességében A sötét lovag – Felemelkedéssel úgy vagyok, hogy az előző rész által gerjesztett már-már irreálisan magas elvárásoknak szerintem sem tudott megfelelni, a lécet megugrani nem sikerült, de ne tegyünk úgy mintha ez tragédia volna, mert így is egy remek mainstream mozinak lehettünk szemtanúi, ami nem csak fergeteges audio-vizuális élmény, de egyszersmind méltó zárása az epikus Sötét Lovag trilógiának. UI: azt pedig sajnos már sosem tudhatjuk meg micsoda magasságokba emelkedhetett volna a mozi egy Jokerrel....... de az élet ugyebár áthúzta Nolan számításait. |
7617. Cantri (2012-08-24 00:38.04) - (válasz Pelikanbence 7609. hozzászólására) |
Én egyet jósolok neki a hangvágásért, meg esetleg keverés, de az már kétségesebb. Komolyabb kategóriákba pedig úgy tűnik nemigen fog odaférni, igaz oda még a Sötét Lovagnak sem sikerült valamiért..... |
7616. Mtta (2012-08-23 20:20.20) - (válasz Zidane15 7615. hozzászólására) |
Hát azok kb. nagyjából igazak, így végigfutva:) |
7615. Zidane15 (2012-08-23 20:15.13) - (válasz Mtta 7613. hozzászólására) |
Lentebb írtam már, hogy miért vannak fenntartásaim a filmmel kapcsolatban. Átlagosnál azért biztos jobb lesz ezért is fizetem ki az árát. |
7614. Zidane15 (2012-08-23 20:13.45) - (válasz Vervunhive 7612. hozzászólására) |
Még az is előfordulhat:D |
7613. Mtta (2012-08-23 20:12.41) - (válasz Zidane15 7611. hozzászólására) |
Szerintem a Póki sokkal jobb volt, innen nekem valami hiányzott, de ezt szerintem anno röviden elmondtam:) Hosszan meg majd később, ha kint lesz DVD-n.
'Azt majd ha hazaértél súgd meg a véleményed tesó, hátha megint egyetértünk. |
7612. Vervunhive (2012-08-23 20:10.50) - (válasz Zidane15 7611. hozzászólására) |
Sátorozni mész egy aknamezőre? :) |
7611. Zidane15 (2012-08-23 20:08.53) |
Na ma este 9 kor én is felemelkedek vagy így vagy úgy :D |
7610. Mtta (2012-08-23 20:03.09) - (válasz Pelikanbence 7609. hozzászólására) |
Ha kap is, az is maximum technikai lesz a fontosabb díjakat már most el lehet felejteni.
Az Oscar-t ítélő bizottság (A Filmakadémia) ugyanis egyáltalán nem volt elragadtatva a filmtől. |
7609. Pelikanbence (2012-08-23 20:01.33) |
Remélem kap majd Oscart. |
7608. Capt.JackSparrow (2012-08-23 19:35.26) - (válasz SAKÁL1 7605. hozzászólására) |
nem nevezhetők aprónak |
7607. Fütyülős (2012-08-23 18:37.28) |
http://www.youtube.com/watch?v=OTmeQv81cwU |
7606. Fütyülős (2012-08-23 18:19.17) - (válasz SAKÁL1 7605. hozzászólására) |
hagyd, unatkoznak csak és szeretnek kötekedni, ezt élvezik.
fiderzén. |
7605. SAKÁL1 (2012-08-23 18:07.04) |
Nem gondoljátok, hogy ez a "legapróbb hiba" keresés már egy kicsit túlzás? |
Vélemények | Kevin2, 2022-03-11 15:55 | 8624 hsz |
Kérdések | Langelus, 2019-09-11 15:19 | 204 hsz |
Kedvenc idézetek | Langelus, 2019-03-01 10:20 | 88 hsz |
Lejobb színésznő és női karakter a Batman filmekből | Marsbolha, 2018-09-11 16:07 | 60 hsz |
Legjobb jelenet | Kal-El2, 2016-12-19 23:16 | 62 hsz |
Ki lett a jobb főgonosz? Joker vagy Bane? | Elizabeth salvatore, 2016-12-19 22:31 | 371 hsz |
Miért van az hogy még csak Oscarra sem jelölték? | Pisti801227, 2016-11-06 14:25 | 26 hsz |
A Trilógia melyik darabja a legjobb? | Kovercsenko, 2015-12-26 14:41 | 57 hsz |
Batman melyik fegyvere/járműve tetszett a legjobban? | Johnny kapitány, 2014-04-04 01:22 | 5 hsz |
Bakik és hibák a filmben | Langelus, 2014-03-30 16:48 | 15 hsz |
Összes A sötét lovag - Felemelkedés fórum (14 db) |
A sötét lovag - Felemelkedés adatlap |
Eredeti cím: The Dark Knight Rises |
Évszám: 2012 |
Rendezte: Christopher Nolan |
Szereplők: Christian Bale, Liam Neeson, Anne Hathaway, Joseph Gordon-Levitt, Tom Hardy... |
További információk |