Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Transformers Egy *Import - Angol hangot és angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Időről időre - HBO3, 07:45 |
Vissza a jövőbe - RTL, 08:10 |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 08:20 |
Egy zseni, két haver, egy balek - Film Mánia, 08:35 |
A karácsonyi ajándékok varázsa - Izaura TV, 09:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Kevin Costner (70) |
Paul Freeman (82) |
M. C. Gainey (77) |
Dave Bautista (56) |
Jane Horrocks (61) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
KIX - Kérdések |
Donald Trump - Vélemények |
Szólánc igékkel |
Szólánc-angol szavakkal |
Szólánc melléknevekkel |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Kézipoggyász |
Ornella Muti |
156. Wave (2020-04-01 12:35.30) |
Hát azért azt tisztázzuk, hogy a műveltségi részhez, ahova példákat gyűjtöttem volna be nem írt senki, egy árva ember se.
Ez nem az én fétisem, hanem az "élősködő" szó alapjelentése.A parazitizmus egy biológiai fogalom, nem egy filmes műfaj!!!!!! A parazitizmusban és élősködésben relációk vannak: + + -- -+ +- Erre a relációra nüansznyi utalás sem volt a filmben, pedig a szóból erősen gúnyt űzött a százezer oscardíjas kedvenc rendezőtök. Tehát egy iskolai média óra úgy nézne ki, hogy gyerekek mit mond nektek a cím? mire asszociáltok?? Higgyétek el, hogy az elsők között lenne az élővilágbeli reflektálás. Én tudom, hogy nektek nem fontos az állatvilág, az élővilág és a temrészet, miért is lenne az ugye? üljünk a kocsiba, nyomkodjuk a telónkat és húzzuk műanyagzacsiba a fejünket. De kérlek tartsátok tiszteletben, hogy másnál, aki nem egy emberközpontú valaki, alapelvárás, hogy egy milliókból elkészült film, adjon egy pár másodpercet a minket körülvevő világból, főleg ha olyan címet hordoz, ami alaphangon nem emberi pszichébeli jelentéssel bír. Én ezt megkövetelem!!!Nincs apelláta, nem lehetünk ennyire önzők, h minden egyes képkockán csakis kizárólag egy ilyen címmel h élősködés magunkra gondolunk.Egyszerűen önző virtus. Amúgy meg célszerű egy-egy filmből tanulni, egy szánalmas Némó nyomában (najó nem is szánalmas) már megtanulja az illető a tengeri rózsa-bohóchal + + kapcsolatát, egymás kihasználását. És akkor jön egy film, parazita címmel és egy dkg utalás nincs, hogy ezt a tulajdonságunkat az evolúciós lefutásból hordozzuk. Ez nálam igenis mínusz pont, ha úgy tetszik értékvesztés. Sajnálom, De mindig ki fogok állni, a világ , mint egység bemutatására és nem egy csapat bunkó leszűkítésére, akik a pincébe morse jelekkel kérnek zabát...szerintem vicces h nektek itt tart a filozófiátok, de mint tudjuk, a Fidesz is kétharmados, semmit nem tudok tenni a szar, az ótvar, a posvány, méltatlan felemelése ellen, ezek a jelzők most inkább kedvenc kormánypártunkra értendők. Jó étvágyat az ebédhez |
155. Capt.JackSparrow (2020-04-01 08:40.06) - (válasz Wave 147. hozzászólására) |
Vicces fogyatékod van. |
154. Liverpoolfan19 (2020-04-01 08:24.44) - (válasz Wave 149. hozzászólására) |
Tudom màr miért nem jött be a film: nem mutattak benne közelről szúnyogot ahogy szívja az ember vérét. Ha lett volna benne ilyen mindjárt 5 csillagot adok az biztos! |
153. Lector (2020-04-01 07:35.54) - (válasz Wave 150. hozzászólására) |
Az a dolog lényege:- jól közelíte(néd)d meg a filmmel kapcsolatos hiányosságokat. Mint általában a filmszatíra ,avagy a fókuszált ábrázoló munkák, a társadalomkritika közelében léteznek:)! A darazsak és méhraj , avagy a tekergő kigyó valójában tényleg nincs jelen, mert hát nem is ide való.A filmvilág ábrázoló képessége eljutott egy bizonyos szintre. Ezek együttese , már mint kamera, fényképezés, zenei kíséret, dramaturgia, színek, hangok általában kifejezik :- mit is akar láttatni, hallatni nézőivel a “ mozi”:)!Aztán, egyik ember így látja, a másik pedig úgy. Nem hiszem, hogy egy ilyen üzenet mindenki számára pontosan ugyan azt jelenti:) Viszont , azért van ez a fórum, hogy ezt megdumáljuk:)Te elmondtad, mit láttál. A jelek azt mutatják, olvassák is amit leírtál. Ilyenkor , az még elképzelhető, hogy azt tanácsolják:- próbáld megnézni újra. Korea filmipara ,és általában a filmjei egy bizonyos szinten állnak az Amerikaihoz képest. Ezt figyelembe véve, ez a mozi megtette a tőle elvárható maximumot. Oszkárt nyert. :)Tehát sok sok filmhez értő,nemzetközi szintű műveltséggel bíró ember szerint, a felhozatalt tekintve:- ez volt a kategben a leg!:))))( Nincs mit tenni:) |
152. Tjunior (2020-04-01 06:46.12) - (válasz Bertó!!! 151. hozzászólására) |
Egy filmet csak is úgy lehet elkészíteni ahogy wave elképzeli, minden más alternatíva hibás! Mínusz 1 csillag! |
151. Bertó!!! (2020-04-01 06:01.40) |
Mi ez az "élővilágbeli kép" fétis? Neked nem azt adta, amit másnak. Van ilyen. |
150. Wave (2020-03-31 22:23.45) |
Illetve gyűjtsünk olyan filmeket kérlek,ahol az emberi gyarlóság vagy agresszió után, élővilágbeli kép van vágóképként berakva, én azokat nagyon szeretem, próbálom kezdeni egy egyszerűvel:
Tekergő kígyók az antikrisztusban Babelben a merengő kecske ..... |
149. Wave (2020-03-31 22:19.58) |
Uhh a legnagyobb gázt még ide se hánytam!! HA már parazita!!!Élősködés!!! Mi a francért nem volt egyetlen egy árva jelenet az élővilágból?????egyetlen egy vágó kép? egyetlen egy szösszenet??
pl.: tudom is én a kertben amikor darazsak fosztanak egy méhkaptárt, vagy egy kóbor kutya odajön elcsórni valamit, vagy a kiszóródó kajára jönnek a csotányok vagy tudja a tököm...na ez nekem bazira hiányzott. Kérlek javítsatok ki ha tévedek, de ugye hogy nem volt benne ilyen vágó kép? kérlek emlékezzetek és osszátok meg ha igen!!!! Nekem ez is rettenetesen hiányzott belőle |
148. Wave (2020-03-31 22:10.57) |
tehát a film címe nálam bunkóskodók és nem élősködők, ez máris beemeli egy olyan horizontba, ami érvrendszerül szolgál atekintetben h soha de soha nem lesz a kedvenc filmem |
147. Wave (2020-03-31 21:48.04) |
Sziasztok!
Egyszer érdemes megnézni a filmet, de talán többször nem is, és valószínűleg se műfajt nem teremt, se új erőbedobást nem hoz a filmes világba.Nézzük is meg közösen, hogy miért: 1. Egyedi film nem kétség és az oscart is bezsebelte és több tucat díjat, ez se kérdés, de nézzünk kicsit mélyebbre, és vizsgáljuk meg, miért nem lesz ez a típusú atmoszféra maradandó. 2.Egy nem amerikai rendező nem amerikai filmmel, nem amerikai színészekkel, ez már génbe diktálva se nekünk europid embreknek lett kitalálva, max mint a Ju-On esetében, majd elkészül a mi változatunk is, mert sajnos bármennyire jó is valami, ha a színészek nem a te alfajodba tartoznak, nem igazán természetes, nem tudod élvezni. 3. A film a koreai embereknek állít görbe tükröt, mégis olyan ízvilággal nézed, hogy neked ennek tetszeni kéne, és nevetni azon hogy a koreaiak ma már egy telefonos gombnyomással fenyegetőznek, kissé groteszk, nem hiteles, mert egy európai filmben ilyenkor valaki ököllel behúzna a másiknak, és elvenné azt a tetves telefont 4. Sok bántást kaptam (jajj most mi lesz velem) , a magukat nagyon okosnak képzelőktől, de higgyétek el, vagyha másnak a saját szemeteknek, hogy itt minden látszat ellenére mégsem esszenciális ázsiai tartalmat kaptok (mint mondjuk a Chihiro szellemországban című zseniális műben vagy a Juonban), inkább ilyen amcsiknak és európaiaknak feltuningolt verziót(valszeg ezért is tetszett a renyhedt pöcsű oscar bizottságnak). Tehát hamis látszatot kelt, elsőnek olyan mintha egy vérbeli Koreát kapnál, aztán rájössz hogy a rendező már mesterkedett amerikaiakkal, koprodukció tömkelegével voltak, többek közt Chris Evasn-szal és megannyi amcsi színésszel dolgozott már. 5.A valódi Ázsiai virtusból mondhatjuk h sokat kapunk, igen mondhatjuk, de valójában se a zene, se a véres részek nem reprezántálják azt az ázsiai elmebetegséget és elvontságot, amit sok más film igen. 6.Inkább egy ilyen agyonerőltetett (hol van wifi hol nincs, hogy lehet egy egyszerű pizzadoboz hajtogatós cégnél dolgozó csajt, két szép pillantással megvezetni kategória. 7.Én az operatőrért se voltam oda, a képi világ amikor tetszett is, az is inkább a díszletesek miatt volt (nagy ablak, jó kinti növényzet stb.) 8. Ha le kéne írnom, hogy mivel lettem több a film által, aki az valami ilyesmi lenne: a) Elkezdem érezni a katarzist (elmerengek az élet nagy dolgain, ok-okozati összefüggésein) aztán a sztori cifrasága miatt valahogy alábbhagy b) Az élősködést, mint fogalmat, nem a világra éreztem kiterjesztve(pedig így kellett volna) hanem inkább arra a pár tucat emberre akiket a filmben láttam, nem globális problémaként érzékeltem, mint mondjuk a pedofíliát a kétely című filmben c)már már zavaró volt, hogy a rendező mintha tudatosan gúnyolná a népét, úgy állítja be az egész mindenséget, hogy mindenki gyatra,gyarló és bűnös lélek, amelyik karakternél ezt nem éreztem, az a karakter is legalább butácskának jött át. Én nem szeretem azt a filmet, amibe egyetlen egy pozitív karakter sincsen, de télleg, mert egyszerűen nem generál jóérzést d)A túlkütyüsített, túl hájpolt, túl online-osított térben én már-már elvesztem, olyan mintha csak telefonok és kamerák lennének, meg titkos morse jelek, de nekem ez nem jön be, igenis emberek vagyunk, és már-már én éreztem magam rosszul, hogy basszus ezek az emberek nem beszélnek, hanem csak kütyüznek, hameg véletlen megszólalnak, ott azonnal lesz valami hátsó szándék.Nekem ez nem tetszős. e)elvont karakter vagy karaktereket nehéz gyártani, pl. K-pax belső bolygó. Na ott ez remekül sikerült, itt nem művészi elvontságot, hanem inkább gyarlóságot éreztem (pl. Apa karakter) f) a kihasználás tárgyköre túl lett túlva, kb ilyen az utolsó kristályrácsot és kikanalazom a cukros bödönből, az utolsó köbnanométer nutellát is kisujammal kiszedem és ízeire szétszedem, ami szétszedhető A kihasználás sosem ennyire direkt! Sosem ennyire frontális! Pont az benne a jó (nemjó), hogy fokozatosan jössz rá, apránként, hogy mondjuk a párod családtagod stb veled érdekből van. A kihasználás alatt én mást értek, módszeres sértés a sértetten, és abszolút nem anyagi, vagyhát nem csak anyagi jellegében. Ezt a típusú kihasználást én nem is kihasználásnak, hanem egyszerű bunkóságnak hívom. Tehát egy csapat bunkó betrónól gazdagékhoz, ahol tovább bunkóskodnak, majd a bunkók legbunkóbikkja az Apa, le is döfi a ház tulajt, majd bele se áll a konfliktusba, hanem picsa módjára elmenekül, a film végére persze már mindneki jó kislány és jó kisfiú, hát nekem ennél többre vágyik az intellektusom, és ezerszer inkább megnézek egy nulla oscar díjas K-paxet |
146. Lector (2020-03-31 13:22.42) - (válasz Lector 145. hozzászólására) |
Jól tudom , hogy a Csúfak és Gonoszak rendezője :- Ettore Scola. A rend kedvéért , mielőtt rám húznák az “ esőkabátot”:)))! |
145. Lector (2020-03-31 13:18.46) |
Azt nem tudom, hogy mennyi a koreaiaknak és mennyi az álomgyár köze az oszkárhoz. Azt gondolom , hogy van ebben sok vegyes halmaz. Nem kritika, nem bírálat, csupán így látom. Azt hiszem a vége teljesen Tarantino féle “ vidám mészárlás”.:)Társadalombírálata és annak ábrázolása , sajátosan kiemelkedő! Jól illeszkedik a víz a szintekhez!:) Az aljára folyik a lépcsőkön.Majd mindent elönt a szenny- víz.A lépcsőn le és felmenet, az elit ház pincelejáróját elzáró polcok, az asztal alatti bújócska, a szagok , a bepréselt sex mind mind válogatott eszközökként jelennek meg. Jelentőségüket tekintve fontos eszközök. Tartalmi utalást nem teszek,hiszen az itt lévők látták a filmet.Világunkra jellemzően ráillik ez az “esőkabát”. Pont méret?Pont így lehet alulról felfelé ill lefelé haladni?Ezt ránk bízta a filmkészítő!Az ,hogy mennyire illik bele ,a tényleges alsó kaszt ebbe a történetbe az tudná igazán eldönteni , aki alulról indult. Aki a semmiből lett valaki vagy valami:)A ”fenti” világ értékmérője itt is a pénz. Az észt nem osztották két marokkal esetünkben( film)sem!:) A lentről jövők képességeit egyáltalán nem ábrázolja a rendező negatívumként sztem! Hangsúlyozom;- a képességekről beszélek:) Tehàt van esélye, létjogosultsága a feltörekvésnek (a film epilógusa ) mindenkor! Eszembe jut egykori kedvencem ( film):- “A Csúfak és Gonoszak c film. Nino Manfredi főszereplésével. :))) Fellinit említett lentebb egy fórumozó:) És tökéletesen egyetértenék vele:)! A film oszkárdíja? Hát biztos:)Ma ,...ábrázolás módszerét tekintve egyedi és nagyon eltalált. Engem megvett... annyi bizonyos:) |
144. Liverpoolfan19 (2020-03-31 11:59.50) - (válasz Capt.JackSparrow 143. hozzászólására) |
Az a baja hogy a világra született. |
143. Capt.JackSparrow (2020-03-31 11:47.24) |
Wavenek mi baja? Megtalálta a kutyája azonosítóját a mézes csípős csirkemellben? |
142. Liverpoolfan19 (2020-03-31 10:54.53) |
Ő egy îró, több tiszteletet. |
141. Misafeco (2020-03-31 10:43.03) - (válasz Misafeco 117. hozzászólására) |
Ezt visszavonom, inkább ne fejtsd ki. :D |
140. Tjunior (2020-03-31 09:19.59) - (válasz Dobsony 136. hozzászólására) |
Levont egy csillagot! Jól meg lettél büntetve! Remélem tanulsz az esetből! |
139. Tjunior (2020-03-31 09:16.43) - (válasz Dobsony 136. hozzászólására) |
ércsed meg ha egy rendező csinál egy filmet koprodukcióban azzal elveszti a nemeztiségét |
138. Dobsony (2020-03-31 00:03.11) |
Wavenek!!
Hát öregem megint mellément a nagyképű okoskodásod. "ez a film se koreában készült tekintve hogy a teljes stáb amerikai, a vágótól a forgatókönyv írókig..." - írtad a 120. hsz-ben. Utánanéztem a Túlélők viadalának. Nincsenek számodra jó híreim. 3 színész, a rendező, az egyik forgatókönyvíró, az operatőr, mindkét vágó és a 10 producer fele volt csak koreai. Majdnem beletrafáltál. |
137. Dobsony (2020-03-30 23:44.05) - (válasz Wave 134. hozzászólására) |
Igen, már az első kérdést nem érti teljesen.
Ezzel is csak magadnak mondasz ellent. :) |
136. Dobsony (2020-03-30 23:41.00) - (válasz Wave 133. hozzászólására) |
Na látom a dühkitörés csak megjött.
Nyugodj le a picsába, attól majd lenyugszol. Nem kellett neki a Te lovédra hagyatkoznia, megcsinálta a koreaiak pénzéből, egy ízig-vérig koreai filmet, amiben mindenki koreai, még ha Wawe fórumozó szerint bele kellett volna pakolni 2-3 nem vágott szemű szereplőt, akkor is megoldották és megnyerték vele az Oscart. Ezt a művet át lehet pakolni bárhova, mindenhol ez van, igazad van, ez globális, ha nem hozott volna ekkora sikert, 1-2 év múlva tuti remakelték volna az amerikaiak. Így már értelmetlen. A Scorsese példát még mindig nem értem, egyrészt az említett Keresztapa nem Scorsese film, másrészt vannak kimondottan fasza eredeti olasz gengszterfilmek, sorozatok. Az élősködöket is megcsinálhatta volna bárki, miért kellett volna a Snowpiecerhez hasonlóan koprodukcióban elkészíteni? |
135. Riffraff (2020-03-30 23:36.51) - (válasz Wave 120. hozzászólására) |
Lehet, hogy a nyelv és a színészi játék d-koreai, de a bemutatott környezet (bármelyik amerikai villában játszódhatna) és a fiktív cselekmény nem korlátozódik arra a régióra (egészen konkrét Fellini- és Pasolini-tiszteletadásokat találtam benne). Ebben én semmiféle "ázsiai genetikát" nem látok, viszont a mélyszegénység világméretű problémájának felvetését annál inkább. Jorgosz Lanthimosztól a Dogtooth sem csak görögökről szól, a Szodoma 120 napja sem csak olaszokról, Jancsó Miklós filmjei sem csak magyarokról.
A színészi játék nekünk tényleg szokatlan. Én még Kuroszava klasszikusaiban sem mindig tudom eldönteni, hogy röhögnöm kéne-e Mifune Tosiró színészi reakcióján, vagy komolyan venni. Amit illogikusnak gondolsz, az szatirikus vonás, és amúgy nem idegen a D-koreai filmektől. Ha megnészed a Kokszongi siratót, ott akkora éles stílusváltások vannak, hogy csak kapkodod a fejedet. Olykor az egyik szatíra-szál koreaiasan túl van húzva, míg a dráma csak lappang, aztán öt perc múlva fordítva. Ez egy stílus, amit vagy be tudsz fogadni, vagy nem. |
134. Wave (2020-03-30 23:32.28) - (válasz Dobsony 132. hozzászólására) |
https://www.youtube.com/watch?v=p_pKsVV1ahs
Parancsolj, mindent ért, csak a biztonság kedvéért van ott a tolmács, és h ne égjen be a nyelvtannal |
133. Wave (2020-03-30 23:29.21) |
Na tehát még1x gyenge elme Dobsonynak!!!!
Én nem hívom az oscar gálán csücsülő, már amerikai filmet is gyártó rendezőket vérbeli koreaiaknak, lehet úgy beszél, rettenetesen sok koreai színésszel dolgozott(mint ahogy Martin S. is nagyon sok olasszal) de ettől még nem esszenciálisan egy vérbeli koreai aki jéééé, akkorát alkotott hogy hirtelen világhírre tett szert, mindig is részt vett ezekben a nagy usabeli berkekben, több millió embert ismer a hollywoodi érából.Ugyanannyira koreai film, mint amennyire olasz a keresztapa. Épp ezért ha már valaki ilyen nagy kaliberű rendező, nem értem miért nem lehetett egy két europid szereplő is....atyaég ezt volt olyan nehéz megérteni???ezért vontam le egy csillagot saját ízlésből, mertha nekem ennyi pénzem lenne, én ezt a globális problémát, h élősködés, globálisan összeválogatott színészgárdával hoztam volna össze, ennyi te barom dobsonyocska |
132. Dobsony (2020-03-30 23:23.54) - (válasz Wave 130. hozzászólására) |
Guglizd be a nevét a rendezőnek, menj a videókhoz és ha találsz egy olyat amelyben nem tolmács nélkül beszél folyékonyan angolul, akkor jelentkezz,
Kitaláltad róla az összeesküvéselméletedet, a tényeket meg leszarod, mert csak. Hogy jön ide Scorsese? |
131. Wave (2020-03-30 23:20.40) |
neeem azt csak az olyan fika filmek érdemlik mint a láthatatlan ember |
130. Wave (2020-03-30 23:20.04) |
Világpiacra termel!!!!!! Neked Scorsese olasz rendező??? |
129. Dobsony (2020-03-30 23:19.17) - (válasz Wave 127. hozzászólására) |
Vegyél le még egyet, légy kemény! |
128. Dobsony (2020-03-30 23:18.45) - (válasz Wave 124. hozzászólására) |
"A rendezőről beláthatjuk, hogy nem egy vérbeli Dél-koreában élő és alkotó ember, talán az angolja már közelíti az anyanyelvét."
Ezt sem Te írtad, gondolom? Na, vegyél már le egy csillagot óvodás, ha már fenyegetőzöl! |
127. Wave (2020-03-30 23:17.07) - (válasz Wave 124. hozzászólására) |
*köszi a segítséget, úgy levettem a csillagokat mint a karikacsapás |
Vélemények | Entersp, 2025-01-02 18:17 | 306 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Élősködők adatlap |
Eredeti cím: Gisaengchung |
Évszám: 2019 |
Rendezte: Joon-ho Bong |
Szereplők: Kang-ho Song, Sun-kyun Lee, Yeo-jeong Jo, Woo-sik Choi, Hye-jin Jang... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Sun-kyun Lee - Vélemények |
- Sun-kyun Lee - Lee Sun-Kyun |
- Sun-kyun Lee - Információ kérése |