Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-12-26
A nap, amikor apu megmenti a karácsonyt
A szerelem ideje
Better Man: Robbie Williams
Parthenopé - Nápoly szépe
Sonic, a sündisznó 3.
Sütimanók - Szupersipka-küldetés

2024-12-19
A kedvenc sütim
Derült égből karácsony
Karácsonyi állatmesék
Kincs a múltból
Mufasa: Az oroszlánkirály
Szeretetreméltók
Veszettek

2024-12-12
DAC FILM
Éjszakai vadászat
Fekete kanári
Hogyan tudnék élni nélküled?
Kraven, a vadász
Niko, a rénszarvas - Az északi fényen túl

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD)
Escobar - Az elveszett éden (DVD)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Ki a Télapó?
- Film4, 05:10
Bor, mámor, Provance
- Moziverzum, 05:10
Mint a hurrikán
- Mozi+, 05:30
Gosford Park
- Film Mánia, 06:35
A fa, ami megmentette a karácsonyt
- Max4, 06:35

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Jay Brazeau (71)
Ralph Fiennes (62)
Hector Elizondo (88)
Guido de Angelis (80)
Kamarás Iván (52)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Portugál - Vélemények
A boszorkány (2015) - Vélemények
Micimackó: Vér és méz 2. - Vélemények
A 39-es dandár - Vélemények
Amelie csodálatos élete - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
A szomorúság háromszöge aaaaa
Tamzin Merchant aaaaa

 

Fórum - Judy - Vélemények

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

9. Mclane 2 (2024-09-09 20:59.10)  
Nem rég láttam a filmet én is és ezen túl elővettem ismét a Judy Davis féle 2 részes tv-filmet is 2001-ből , ami szinte az egész életpályát nagyító alá tette Judy Garland kapcsán nem csak az utolsó nagyjából egy évet amit ez a film felkarolt kicsit mélyebb szinten. És hát a maga egyszerű nyers jellegében mind a 2 film jól megragadta amit akart és bemutatta hogy ennek a szerencsétlen nőnek rendesen kijutott a rosszból, nagyon sok és nagyon nagy szinten legyen szó családról karrierről lejtmenetről visszatérési kísérletekről, függőségekről bármi másról egyik film se volt finomkodó és megmutatta hogy egy rendesen beágyazott szenvedélybeteg életmódot soha nem lehet teljesen legyőzni és hátrahagyni, mert mindig kísérteni fogja azt aki szenved miatta akár így akár úgy . És szerintem mind Judy Davis mind Renée Zellweger jól és egyformán hitelesen hozta megtört és végletekig kimerült Judy Garland szerepet amit felvállalt, és nekem mind a 2 alakítás valahol egyformán sokkoló volt a maga területén nagyon is és kellően hiteles is egyúttal . Szóval mindent egybevéve nekem tudott jó lenni meg működni ez az itteni alakítás is meg a másik tv-filmes nagyobb bemutatásmód is, mert egyformán jól bemutatták hogy tudnak valakiből aki normál módon indul el a világ felé egy komplett tartós emberi roncsot csinálni olyan szinten hogy az szinte, teljesen helyrehozhatatlan lesz nagyobb szinten hiába akar helyre jönni akkor sem tud igazán még ha néha úgy néz ki megvan a kiút de aztán kiderül hogy az is csak átmeneti megoldás volt nem más. Szóval simán mondva kellemes csalódás volt a film érdemes volt, időt szánnom rá mert valódi érdemi munka lett belőle szerencsére.


8. Kukoricaember (2022-11-30 22:18.42)   - (válasz KicsiRéka 2. hozzászólására)
Jól van sokat ittál kiborultál aludj ☺



7. Wilhelm (2022-11-30 18:36.10) aaaaa
Irgalmatlanul erős dráma.
2019-ben lett elkészítve ez az életrajzi betekintés, mely az aranykor egyik híres színész-énekesnőjének utolsó éveit mutatja be.
Judy Garlandról beszélek, Liza Minnelli édesanyjáról, aki már két és fél évesen a szórakoztatóipar gyermekének számított. Erre az akkori uralkodó filmgyár szintén rögtön felfigyelt, amit úgy hívunk, hogy Metro-Goldwyn-Mayer. Röviden: MGM. Ennek az emblematikus mozgó jelképe az üvöltő oroszlán, amely fölött az van vésve latinul, hogy Ars Gratia Artis, vagy franciául írva, L'art pour l'art, vagyis a Művészet a művészetért.
Na, újra Judyra visszaugorva, kislányként kövérke volt, így a filmstúdió szigorú diétára fogta, a megfelelő testsúly elérése érdekében. A vállalat csakúgy, mint a többi ilyen „kisfruskát", portékaként kezelte, sakkban tartotta, és finoman szólva sem éppen kesztyűs kézzel bántak velük, ha kellett egésznap dolgoztatták a lányokat, Garland akár 18 órát is lehúzott egyhuzamban a forgatások alkalmával- a mozi egyes aspektusai ennek a negatív vetületét visszatükrözi.
1950 után hagyta ott a céget, majd a filmezésben megbízhatatlannak titulálták a sorozatos kicsapongásai miatt, ezért szép lassan kezdett felhagyni ezzel.
Életrajzunk hálistennek a korai időszakát nem szedi szét darabokra nekünk, hanem élete legvégi időszakára fókuszál. Tehát a koncertezéseire, fellépéseire, televíziós interjúira- ezek az 1960-as évekre tehetőek. Ha zeneileg akarnám neked belőni a korszakot, akkor Beatles korszak.
Viszont nem vajmi petyhüdt keretek között hozza előtérbe ezeket a drámaibb eseményeket, hiszen művünk kihangsúlyozza az énekesnő anyagi gondjait, gyógyszerfüggőségeit, túladagolásait, ivászatát, majd ebből kifolyólag egészségügyi problémáit. Később példaként említve légcsőmetszést (tracheotomiát) hajtottak végre rajta- hangszálai szinte tropára mentek, skálázni alig tudott. Fiatalkori függőségei megmaradtak neki negyvenen túl is- ezekkel a démonokkal élete végéig küzdött.
Elég is mostan ennyi felkonferálás, nem koptatom tovább ennek kapcsán a klaviatúrát, mivel ha feltrappolsz a világhálóra, és bepötyögöd személyünket, akkor számtalan információra rálelhetsz.
Azonban Rupert Goold drámája azonnal megkaparinthat, magával ragadhat, legalábbis én így voltam ezzel. Egy név nyomban rásrófolt egy óriásit erre. Ez nem más, mint a texasi színésznő: Renée Zellweger. Izzasztóan nehéz szerepet kapott, ám döbbenet, amit itt beleadott. Semmi elmismásolás, hanem tiszta színészi játék, valódi éneklés a részéről- Akadémia jutalmazta is ezt a Teljesítményt!
Rupertet amúgy ekézték, hogy rendezése szűkmarkú, ha nem lett volna Renée, akkor veszített volna értékéből,- van benne némi igazság, de nálam nem volt benne hiba. Azért is ekézgették, mert Garland életének záró állomását vesézte ki. Kérkedőkkel ellentétben szerintem ezt pontosan jól csinálta, mivelhogy így nem egy fárasztó, agyon unott, elcsépelt életrajzi mozira kaptunk jegyet, hanem a zenés paletta kapta a nívósabb teret.
Igen, ez igencsak nívós volt, sőt, még szebben fogalmazok: Impozáns. A legendás énekesnő londoni fellépéseivel, abban az előkelő teremben, amit Talk of the Town kabaré klubnak nevezünk. Big-Bandjével együtt, ennek a karmestere, zongoristája, Burt Rhodes volt. Hozzáteszem, hogy a brit birodalom fővárosának egyik luxus hotelében lakott, a személyzet pedig természetesen az ő kénye-kedve szerint teljesítette kívánságait.
Borsószemnyi termetével, azzal a cirka 151 cm-es magasságával valami elképesztő emlékezetes pillanatokat adhatott az ottaniaknak, ezzel az otthonülőknek, azaz nekünk is. Persze akadt számos allűrje, de kétségtelenül hódolói piedesztálra emelték és korszakának ékességének bizonyult. Sokan nem is gondolják, de a világon ő az első, aki Grammy Díjat zsebelhetett be magának.
Ám magányos és boldogtalan volt életének jelentős részében- Zellweger ezt felettébb hitelességgel adja át számunkra. Átéreztük, azonosultunk a nyomorúságosabb pillanataival. Gyermekeivel való távoli kapcsolatával, félresiklott temérdek házasságával, megbotránkoztató viselkedésével.
Ez a dráma a fenséges és a nyomasztó perceket váltakozva hozza- Rupert ezt parádésan mérlegre tette. A szomorúbb, hányatatottabb magánszféráján túllátva. Vess egy pillantást a színpadra, azokkal a háttérizzókkal, azzal a zenekarral. Mintha a régebbi világhírű, sanzonénekesnőt láthattuk volna, Edith Piaf féle magasságokban járunk, nem picinyke szót mertem most ide leírni.
Énekesnőnknek London volt a végső beteljesülés, a második otthona. Az esték alkalmával, mikor nem itta le magát a sárga földig, és tényleg odafigyelt, akkor káprázatos estéket adott közönségének. Olyan zeneszámokat énekelt, mint például: Once In My Life, San Francisco, vagy éppenséggel a levezető lírai: Over The Rainbow- ez az alkotásunk zárása is egyébként. Elcsuklott hanggal a végén, a két hódolója segítette ki, akikkel a filmben szemrevételezhettük, hogy pár idilli percet eltöltött.
Zellweger búcsú szavai megérinthettek minket, beléd ivódhatott azzal az énekléssel- nem utolsó sorban megszívlelendők ezek a szavak tőle.
Plusz úgy összességében az egész Goold féle mű megérinthetett.


6. Törölt felhasználó (2020-08-22 12:43.23)   - (válasz Henassa 5. hozzászólására)
Hát nem is a szétbotoxolt bridzsit dzsónszal kellett volna eljátszatni e szerepet.


5. Henassa (2020-08-22 02:27.58)   - (válasz KicsiRéka 2. hozzászólására)
?


4. Cantri (2020-03-15 18:08.11) aaaaa
Ilyen mikor egy alakítás teljesen elviszi a hátán a filmet....Zellweger hatalmasat alakít, pedig anno a Bridget Jones naplója idején ki gondolta volna, hogy ilyesmire is képes... Szép emléket állítottak a készítők Hollywood egyik korai csillagának, tetszetős drámai ívvel bemutatva a hírnév áldásait és átkát...a "Somewhere over the rainbow-nál" pedig maximálisan összejött a lúdbőr.


3. Bartpet (2020-01-29 14:35.33)   - (válasz KicsiRéka 2. hozzászólására)
Köszönjük Emese!



2. KicsiRéka (2020-01-10 21:59.12)  
Zellweger a valaha volt legirritálóbb színésznő számomra :D Szegény Judy Garland :(


1. Emmersson (2020-01-10 19:38.33)  
Na..ez a nő bárkire jobban hasonlít már, mint egykori önmagára :P



Kapcsolódó fórumok

VéleményekMclane 2, 2024-09-09 20:599 hsz
Kérdések téma megnyitása0 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk