Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Amerikai szépség - Paramount Network, 00:15 |
Ázsiai pokoli torony - Film Mánia, 00:50 |
13 óra: Bengázi titkos katonái - Mozi+, 01:00 |
A hazavezető út - Story4, 01:00 |
Replikáns - AMC, 01:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jena Malone (40) |
Goldie Hawn (79) |
Jimmi Simpson (49) |
Cherry Jones (68) |
Nicollette Sheridan (61) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
211 |
Weston Cage Coppola |
225. Miszter88 (2012-11-07 18:17.15) - (válasz Darius90 222. hozzászólására) |
üres és vontatott film ?
szerintem akkor nézz zone romanticát , az való neked azt sem tudod mit beszélsz , ez egy kult film , alapmű és zseniális alig vártam anno a dupla dvd-t megjelenés napján le is csaptam rá |
224. Darius90 (2012-08-06 22:00.50) - (válasz Menrot 223. hozzászólására) |
Lehet hogy Paul Schrade más műve tetszene pl a Dühöngő bika (Sajnos még nem láttam de tervezem)de ez sajnos nem jött be főleg meg a sok jó vélemény után nagy csalódás volt a számomra főleg De Niro karaktere miatt...:( |
223. Menrot (2012-08-06 16:22.25) - (válasz Darius90 222. hozzászólására) |
Egy zseniális Paul Schrader féle forgatókönyvet próbálsz alázni.Vicces vagy:) |
222. Darius90 (2012-08-06 16:19.02) |
2 csillag de az is csak Robert De Niro miatt ilyen forgatókönyvet írni és az a zene végig kikészített mintha valami kaszinóba lettem volna üres vontatott film...
SPOILER!!! Most komolyan De Niro-nak is olyan balek személyiséget adni hogy pornó moziba viszi a csajt akkor 12 és fél éves a csaj és még maradni akar mert nincs hova menni (és persze nem jó neki otthon) ? Szerintem az író nincs tisztába azzal hogy egy 12 éves kislánynak mennyire jó élet lehet ha b*szogassák egésznap vagy sz*passák... |
221. HMáté33 (2012-07-06 17:06.33) - (válasz Mozsika 207. hozzászólására) |
De Niro alakítását nem tudod dícsérni, mert nem tökös gyereket játszik? mi van?! |
220. GyusziG (2012-06-15 04:41.14) |
Elnézést, nem első közös munkájuk a Taxisofőr, előtte már az Aljas utcákat is közösen jegyzik. |
219. GyusziG (2012-06-15 04:34.06) |
Nagyon nehéz megszólalni bármiképpen is a filmről, beszéljük irományról vagy akár valamilyen szóbeli mondandóról, mert egy igen nagy hatást generáló műről van szó. Velem sem volt másként, az imént tekintettem meg a filmet, nagyon elgondolkoztatott, persze olyan dolgokról, melyről nap, mint nap töröm agyam: hogyan is néz ki világunk, kik alkotják, alakítják azt, hogyan néz ki társadalmunk, ez az emberekkel telített hatalmas nagy mix, vajon miképpen gondolhatnak egymásra az emberek, hogyan látják egymást, hogyan látják magukat, képesek-e tiszta szemmel, szívvel, lélekkel figyelni az őket körülvevő világot, környezetet.
A Taxisofőr is hasonlóképpen jár el, keresgél a lehetséges válaszok között, próbál valamilyen ésszerű magyarázattal szolgálni, ami nem teljesen objektív-hiszen igazából mi is az világunkban?-, de egyfajta képet ad magunkról, rólunk, emberekről. Sokféle embertípust megkülönböztet, a palettán szereplő nagyon sok embertípust láthatjuk felvonultatni. Igen erőteljesen ítélkezik is, Robert De Niro száját elég sok cifra dolog hagyja el, radikális nézeteiben valahol ott rejtőzik az igazság mindenképp. Nagyon sokan ülünk tehetetlenül otthonunkban, nem törődve világunk dolgaival, figyelmen kívül hagyva nem egy hírt, nem egy eseményt. Talán mindezt azért, mert képtelenek is lennénk bármin változtatni, kishitűek vagyunk, magunk dolgával törődünk, mi azért megérthető, hiszen valóban olyan dolgokról vagyon szó, mibe túl sok beleszólásunk nincs, és ha meg is tennék ezt, akkor abból mi jönnénk ki, mint szenvedő résztvevő. Travis Backley, az alvászavarban szenvedő, Vietnamot is megjárt résztvevője társadalmunknak, a Robert De Niro által tökéletesen megformált, elénk tárt taxisofőr máshogy vélekedik ezen fontos kérdésekről: ő képtelen belenyugodni abba, hogy a szemét, a mocsok, a szenny ellepi utcáinkat, azt, hogy ott van orrunk előtt, ott bűzlik és mi tehetetlenül várunk a csodára. Ő csupán célt szeretni maga elé állítani, szeretne valami felé haladni. Nem tudja elviselni, egy 12-13 éves kislány árulja saját testét. Mert milyen világ is az, ahol egy ilyen ártatlan lélek ilyen szinten bemocskolódhat, teljességgel tönkremehet?? Milyen világ az, hol előítéleteink megakadályoznak bennünket, hogy emberekkel ismerkedjünk, hol a rend őrei is utolsó ganéként viselkedhetnek, hol már nem merünk bemenni egy kerületbe, mert félünk, megtámadhatnak, elvehetik életünk? Nem túl biztató...És mindannyiunkat figyelmen kívül hagyja eme tény, mert nem tehetünk semmit, igaz? Ebben is van ám ráció: mért is töprengenék olyanon, min jómagam nem változtathatok, mi értelme is van, ha nem formálhatom saját tetszésem szerint? Az igazság, fogalmam sincs, de eszerint élek, és néhol azért némi bűntudatom van, mert ülök tétlenül, és azt várom történjék valami, másokra bízom ennek megoldását, vagy nem is bízom, mert nem töprengek rajta, hidegen hagy. Travis Buckley más úton jár, és papírjai tiszták, mint lelkiismerete, céljai vezérlik, szabad életet él, és csak egy kis jót szeretne csempészni tisztátalan világunkba. Ami a film végeztével hellyel-közzel sikerül is neki: kiszabadít egy meggyötört, de még tiszta lelket, s egy jobb élet felé terelgeti. Egyértelműen hőssé avanzsál, hiába kívülálló ő látszatra, erőteljesen benne van a dolgokban, alakítja azokat. Kicsit talán Batmanhez tudnám hasonlítani, mi alakítottuk őt, mi felelünk tetteiért, még, ha ez nem is mondatik ki, mi választottuk őt azzal, hogy tettképtelenek voltunk, vagyunk... Csodálatos alkotás ez egy nem túl csodálatos világról, alkotás egy mára már ikonikussá vált hősről, egy emberről, ki szeretett, de a szeretett illető megismerése után kiábrándult belőle, egy megmentőről, kiről egy család csak szép emlékeket tud felmutatni, kit az egekig magasztal, joggal, kinek köszönhetően visszakaptak egy lányt, kit valamikor elvesztettek. New York színhely választásként remek, fantasztikus az atmoszféra, mihez a zene tökéletesen passzol, zseniális az a dal, mi a film egésze alatt szól, teljesen tiszta, lelkünket megérintő. Valahol láttam, már nem emlékszem hol, hogy Travishez hasonlítják: csupán egy szaxofon, csak Travis. És tényleg, abszolút ellentéte annak a légkörnek, mi körülöleli a nagyvárost. Az operatőri munka ugyancsak kikezdhetetlen, a végén, amint a kamera végigpásztázza a gyilkosságok helyszínét, ráközelít a gyilkosságokat elkövető fegyverekre, a hullákra, kiket annyira nem sajnálunk, pazar! Nem egy emlékezetes jelenettel is szolgál Scorsese remekje, gondoljunk csak arra, mikor Robert De Niro áll a tükör előtt, pisztolytáska vállán, és azt mondja: Hozzám beszélsz?, majd ezt nem egyszer elismétli, vagy ott van az általam leggroteszkebbnek gondolt pillanat: Matthew, a playboy (Harvey Keitel) azt ecseteli Irisnak (Jodie Foster), mennyire szereti őt, hogy mekkora szerencséje van, hogy ő van neki, s ezalatt pedig a film főcímdalát képviselő fantasztikus zene szól. Elfogott az undor, a megvetés, a düh, egyszerűen értetlen álltam a dolgok előtt, hogyan is lehet felvértezve egy emberi lény(?) ilyen tulajdonságokkal, hogyan lehet ilyen! Martin Scorsese és Robert De Niro első közös filmje azt hiszem, méltán lett annyira elismert, tökéletes kezdőlöket volt a két legenda további munkáihoz. Minden tiszteletem a két legendáé! |
218. Mozsika (2012-03-29 08:47.43) - (válasz Menrot 216. hozzászólására) |
Nem szoktam haragudni. A Djangonak és a Taxisofőrnek sok köze pedig tényleg nincs egymáshoz. |
217. Menrot (2012-03-28 22:55.38) - (válasz Mozsika 213. hozzászólására) |
Részben bocs csak:P |
216. Menrot (2012-03-28 22:54.17) - (válasz Kovbojka 215. hozzászólására) |
Elszaladt velem a ló.Bocs Mozsi.A Django-t meg nem szeretem annyira.The end:D |
215. Kovbojka (2012-03-28 20:58.33) |
Mi volt ez Mozsi!? Inkább ne írtál volna!:) Ekkora faszságokat összehordani. Robert De Nirot, nem lehet dicsérni? Élete egyik legjobb alakítását nyújtotta. És különösen nehéz volt maga szerep. Az meg, hogy neked nem volt szimpatikus a karakter, egyéni szoc. probléma.
Nincs idő, nagy válaszra, de azt még leírnám, hogy vannak olyan filmek, (akkor nálad jelen esetben szerepek, helyek:D) amelyek nem arra törekednek, hogy szimpátiát váltsanak ki belőled. A Taxi Driver (és helyszínei, több szereplője.:D) is ilyen.:) A célja a GONDOLKODÁS, nem elsősorban a szórakozás. UI: apám is, aki annak ellenére, hogy szinte csak szórakozni szeret filmnézés közben, tiszteli, nagyon elismeri ezt a filmet.:)) Azért nincs harag... Ja, Menrot, nem értettem ezt a keménykedős visszavágást. Semmi köze a Djangonak és a Taxi Drivernek. Műfajában, és amúgy is mindkét film kiváló.:) |
214. Menrot (2012-03-28 19:17.58) |
Langelus értelmesebb nálad. |
213. Mozsika (2012-03-28 19:13.14) - (válasz Menrot 212. hozzászólására) |
Ejj de ékes szavak ezek! :) |
212. Menrot (2012-03-28 19:03.54) - (válasz Menrot 211. hozzászólására) |
Django meg egy kalap szr eme filmhez képest. |
211. Menrot (2012-03-28 18:48.51) - (válasz Mozsika 207. hozzászólására) |
Ja és go a levesbe!:P |
210. Menrot (2012-03-28 18:48.07) - (válasz Mozsika 207. hozzászólására) |
Ez a remek film a szélsőséges erőszak ábrázolása, egy különös úgymond schizotypiás karakteren keresztül,aki befolyásolható és sodródik az árral.Álmatlanságban szenved ugye ami még veszélyesebbé teszi őt,rajta keresztül láthatjuk meg micsoda mocsok és szenny van a nagyvárosban vagy akár tágabb értelemben.Robert De Niro egyik legnehezebb feladata volt egy ilyen extrém és különc figura eljátszása.Ezt a filmet hiba lehúzni.Minden szereplő kulcsfontosságú,minden momentum is.A vontatottsága belül pörgeti az embert.Scorsese nagyon tudott valamit.
Bármelyik westernt lemossa és örökzöld marad.-"így érzem mondatocska" |
209. Independence (2012-03-28 18:44.20) - (válasz Mozsika 207. hozzászólására) |
"Harvey Keitel egy transzvesztitát játszott. Ez is méltatlan, ráadásul elrettentő volt számomra."
Méltatlan? Kire nézve, Harvey Keitelre, vagy a travikra? Ne már... |
208. Az utolso szamuráj (2012-03-28 18:16.04) |
gondolom,hogy azért lett klasszikus,mert rossz.pláne hivatkozási alap. |
207. Mozsika (2012-03-28 17:54.39) |
Írok róla pár sort, mert a jó-múltkori irományomat elég sokan kevésnek találják.
Na most Martin Scorsese egy olyan rendező, aki engem nem nagyon tudott elkápráztatni. Több filmjét is láttam, de a nagy része nem tudott lekötni. Legjobbnak a Casinot találom, az viszont minden igényemnek eleget tett. Jó lett a Lidérces órák is, aminek a műfaját nehéz meghatározni, de egy elég szórakoztató kis film, A rettegés foka is szenzációs, és a Viharsziget is szuper. Nagymenőket is kedvelem. Persze van még bőven híres filmje, és ezek azok, amik nem nőttek a szívemhez (Raging bull, Aljas utcák stb.) A Taxisofőr az egyik legnagyobb kudarca nálam. Sokak véleményével ellenkezek most tudom, de ennyire rossz filmje talán csak az Aljas utcák volt, aminek azért hasonló jellege volt. A cselekménye extrém lassú. Alig történik valami a filmben. Én már az elején annál a lehangoló kezdő képsornál tudtam, hogy ezen a filmen bőven unatkozni fogok. Ez be is igazolódott. Ez az egyik hibája a filmnek nálam. Aztán megjelent Travis Bickle a taxisok főnökénél munkáért 'esedezve', és közölte, hogy bármikor jön dolgozni. Lehangoló képsorok voltak. És minden lehangolt. Az utca, ami elég mocskos volt (korábban is írtam már). Szürke, egyhangú, és koszos. Reméltem, hogy lesz valami váltás egy idő után, de sajna nem lett. Persze nem baj, ha ilyen a helyszín, az Angyalszív így is eléggé jól sikerült. A Taxisofőr viszont nem. Aztán ott vannak a zseniális színészek: Robert DeNiro, akit szinte minden filmjében dícsérek, de itt még azt sem tudom megtenni. Nem volt az a határozott tökös gyerek, mint általában. Nem volt az a tomboló őrült (még a végén sem), mint a Rettegés fokában, nem volt az az elszánt alak, mint a Bronxi mesében. Nem nem. Itt bizony egy eléggé gyámoltalan alakot játszott, aki elvileg a vietnami háború miatt vált ilyenné. A háború miatt vált álmatlanná. Elfogadom oké. De volt rá valami részletesebb utalás? Nem mostanában láttam és már nem rémlik, de egész biztos nem volt visszaemlékezés, de még egy álom sem, ahol megjelent volna Travis Vietnamban és mondjuk ártatlanokat kellet ölnie. Ez megérteném, hogy ilyenné tette, de nem mutatták meg teljesen. Aztán volt egy barátnője az az Iris. Ha jól emlékszem őt vitte el a pornómoziba, aztán a csaj is faképnél hagyta. Na ő sem volt nekem szimpatikus. Bár ő már más tészta. Harvey Keitel egy transzvesztitát játszott. Ez is méltatlan, ráadásul elrettentő volt számomra. A film ugyebár társadalomkritikát akart felmutatni, de nem láttam mást, mint striciket, prostikat, és transzvesztitákat. Ez is lehet egyfajta megfogalmazása a dolognak, de attól még lehetne jobban árnyalni a dolgot. A filmet végig olyan zene kísérte, ami erősítette ezt a hangulatot. E tekintetben lehet dícsérni az alkotót, de nálam ez további rossz pontot halmozott fel. Na és....... ami aztán tényleg "feltette a koronát" a filmre, az a végén található lövöldözés volt. Hát az aztán nagyon bénára sikeredett. Arra számítottam, ha már ennyi időt végig untam akkor esetleg valami komolyabb dolgot láthatok, de a lövöldözésből hiányzott a feszültség. Odamegy a stricihez, kérdez tőle valamit, lő aztán továbbmegy. Mint ha ilyen egyszerű lenne mindez. Semmi feszültség nem volt ott. Aztán ment tovább Iris kuncsaftjához és ugyanezt eljátszotta ott is. Nemcsak vérszegény, de eléggé laposra sikeredett. Én értem, hogy ez nem egy akciófilm, értem, hogy nem egy horrorfilm, de sokkal hatásosabbnak szerettem volna látni ezt. Kitűnő ellenpélda rá a Száll a kakukk fészkére, ami szintén nem akciófilm, mégis olyan erős befejezése volt, hogy azt tanítani lehetne. Ráadásul azt sem tudtam, hogy a végén az a levél a hűtőn csak egy látomás volt. Nemrég szembesültem vele, hogy valójában Travis meghalt. Lehet, hogy itt már nem volt erőm koncentrálni, de nálam ez továbbra is egy elbaltázott film marad. Ha csak magamat szeretném ismételni azt mondanám, hogy lassú, monoton, mocskos és vérszegény film lett a Taxisofőr. A lehető legkevesebb szimpátiát sem váltotta ki belőlem. Lehet kritizálni, ez van. Magam is meglepődtem, hogy A rettegés foka és a Viharsziget milyen jó lett, és hogy Scorsese tudott még nagyszerű filmeket csinálni, de a kora korszaka nálam totál káosz. Bocs, ha valamit félreírtam, de a filmet nem mostanában láttam. Igyekeztem pontos lenni. Rossz rossz és megint csak rossz. Így tudom jellemezni a filmet. Nem nézném meg mégegyszer. Kiábrándító volt. |
206. Liz-i (2012-02-03 16:57.26) - (válasz Quantumleap 205. hozzászólására) |
Bocsánatkérés elfogadva :-)
Azért nem tetszett, amit írtam is már: kíváncsi lettem volna emberünk múltjára, miért "kattant" így be? Simán "csak" a háború miatt, vagy gyerekeket, nőket kellett ölnie esetleg parancs miatt, és azért? Továbbá még a zakkantságból kiindulva ott is lehetett volna valami cselekmény, amikor a fickó fegyvert vett elő a taxiban, és provokálta, amikor a feleségét kellett figyelni. Oda lehetett volna tenni valami jó kis jelenetet pl. mint az Összeomlásban M. Douglas-tól, vagy ilyesmi. A végén, a mészárlásos részt meg nekem az alakította paródiává, hogy a panziós fickó, vértől csöpögve kapaszkodik De Niro ruhájába, aki fegyvert fog rá, a fickó meg csak csimpaszkodik bele, és hörgi hosszú ideig, hogy "megöllek, megöllek". Valaki pedig írta itt, hogy a végén, a punk sérós rész az meg csak vízió volt. Na, erre sem jöttem rá, én is azt hittem, hogy túlélte valahogy a vérfürdőt. Az alakítások amúgy nagyon tetszettek, csak ez a film nekem kicsit "lassú víz" volt, ami néha nem gond, mert szeretem az olyan filmeket is, csak ide nekem a sztorihoz, meg a karakterhez valahogy nem passzolt ez a tempó, ez miatt nem kötött le a film, és untam magamat rajta sokszor. |
205. Quantumleap (2012-02-02 15:50.53) - (válasz Liz-i 204. hozzászólására) |
Oké, bocs. Amikor azt írtam, nem voltam egészen tiszta, elnézést kérek.
Meg láttam, hogy más Scorsese-filmeket négy-öt csillagra értékelsz. De tényleg kifejthetnéd értelmesebben, hogy miért nem tetszett, mit hiányoltál, meg ilyenek. |
204. Liz-i (2012-02-02 15:45.11) - (válasz Quantumleap 202. hozzászólására) |
"Kicsit" több. Gondoltam, hogy lesz huhogás ezerrel.... |
203. Quantumleap (2012-02-02 03:31.38) - (válasz Quantumleap 202. hozzászólására) |
Az értelmesebb 18 alattiaktól elnézést kérek, félre ne értsék! |
202. Quantumleap (2012-02-02 03:29.40) - (válasz Liz-i 201. hozzászólására) |
Hány éves vagy, picim? Tuti 18 alatt a stílusod alapján... |
201. Liz-i (2012-02-01 23:40.18) |
Megnéztem. Eddig nem volt rá alkalmam. Hát, nem fogom osztályozni, mert egy ilyen "mérföldkő" filmet méltatlan lenne 2*-gal jutalmazni. Mert amúgy ennyit adnék neki. Na nem a színészek miatt, hanem az egész sztori....Főhősünkről azért vártam volna, hogy kiderül valami, mitől is zakkant meg ennyire. Csak "simán" a háborútól, vagy mondjuk ki kellett írtani neki egy egész vietnami falut? Nem volt semmi múltja az embernek. Ez nekem kicsit hiányos volt így.
Nekem a vége is kicsit olyan volt, mint a burleszk filmek, vagy a Kill Bill híres kardozós jelenete. Kicsit "sok" lett. Teljesen meg tudom érteni, ha valakinek nagyon tetszett, mert van karaktere ennek a filmek, meg hát De Niro, Keitel....De ha nekem még egyszer meg kellene néznem, hááát...... |
200. 1-2 (2011-12-18 22:04.35) |
nem rossz, de Martin Scorsese-nek vannak sokkal jobb filmjei is |
199. Kittentyű (2011-12-18 18:30.46) |
Zseniális film. Robert De Niro egyik legjobb alakítása. |
198. Mozsika (2011-11-25 13:54.16) - (válasz Az utolso szamuráj 196. hozzászólására) |
Korábban már kifejtettem |
197. Menrot (2011-11-24 20:59.44) - (válasz Az utolso szamuráj 196. hozzászólására) |
Gondolom bajok vannak a fejben:) |
196. Az utolso szamuráj (2011-11-24 20:58.01) |
erre a filmre hogy lehet egy csillagot adni? |
Vélemények | Polcok_a_polcon, 2021-03-19 07:48 | 315 hsz |
Kérdések | John Ryder, 2013-07-15 21:09 | 30 hsz |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Taxisofőr adatlap |
Eredeti cím: Taxi Driver |
Évszám: 1976 |
Rendezte: Martin Scorsese |
Szereplők: Robert De Niro, Jodie Foster, Cybill Shepherd, Harvey Keitel, Peter Boyle... |
További információk |