Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Kandahár - Filmbox Premium, 23:50 |
Törés - Moziverzum, 00:00 |
Amerikai szépség - Paramount Network, 00:15 |
Ázsiai pokoli torony - Film Mánia, 00:50 |
A hazavezető út - Story4, 01:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jena Malone (40) |
Goldie Hawn (79) |
Jimmi Simpson (49) |
Cherry Jones (68) |
Nicollette Sheridan (61) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Pearl Harbor - Égi háború |
Járai Máté |
135. Másakutya (2010-03-07 23:17.03) - (válasz Dark Bakter 134. hozzászólására) |
Csatlakoznék a hozzászólásodhoz,lényegében ugyanezt éreztem én is.Az összes kritikát elolvastam de nálam sem váltott ki eufórikus állapotot. |
134. Dark Bakter (2010-02-20 23:28.07) |
Nehéz helyzetben vagyok. Scorsese filmjeit nagyon komálom, és De Niro is az egyik kedvenc színészem! Nos, tudom, hogy ez a film klasszikus, én mégis jobb filmet vártam!
Értem én, hogy itt azon volt a hangsúly, hogy a veterán nem tud beilleszkedni a társadalomba. Travis jelleme tökéletesen ki van bontva és De Niro pokoli erős alakítást nyújt, ráadásul a mocskos utcák, csöppet sem vonzó éjszaki világa tökéletesen lett prezentálva. Jodie Foster már itt megcsillogtatta tehetségét, Cybill Sheperd remekül hozza a hideg, távolság tartő jó nőt, Harvey Keitel-nek vannak ettől erősebb alakításai is! Erős a film jellemábrázolása, a hangulata és az atmoszférája is remek! A történet viszont annyira unalmas és vontatott, hogy az már fáj! Na persze a hiba az én készülékembe van, ez fix, de akkor is kínlódás az egész film cselekménye. Sajnos gyakran csap át unalomba az egész. Legalábbis engem speciel nem tudott lekötni, sőt többszer kényelmetlenül feszenget a fotelben. Most vagy pocsék passzban láttam a filmet, vagy tényleg nem fog meg? Megnéztem, köszönöm, a közeljövőben biztos nem veszem újra elő. Ez van! Az erős karakterábrázolás, a hangulat és a képi világ, na meg De Niro remek játéka miatt megadom a négy csillagot. Nem rossz film, de nem is olyan zseniális, mint amilyenre a sok magasztaló kritika után számítottam. Majdhogynem csalódás a film! Kár… |
133. Gyorkos (2010-02-17 18:40.43) |
Letöltés:
***** * Automatikusan eltávolított tartalom. |
132. Na'vi (2009-12-13 14:59.37) |
"hát ide figyeljetek rohadt tetü állatok!van itt vki aki nem tür tovább,aki NEM!!!figyejjetek ide mocskok!itt egy férfi...aki szembe száll a sok szenny ellen.a kurvák a buzik a szemét és a szenny ellen!egy fééééérfi aki szembe száll!!!itt van!!!...meghalsz!"
:D |
131. Na'vi (2009-12-13 14:56.21) |
kedvenc filmem.amikor elsőre láttam a filmet(jo ez hüjén fog hangzani de ezvan) azt mondtam magamban..."bazmeg hát ez a Travis pont ojan mint én!!!"
:D :D :D félre a poént...magamat láttam meg ebben a karakterben amit de niro oj hatalmasan eljáccott.nekem is néha eldurran az agyam(jo nem kaszaboltam még le senkit nem is tervezem :D ) meg tököm tele ezzel a mai világgal. "qrvák,buzik,stricik,piások,narkósok,meleg csajok..." ahogy mongya ugye Travis.és mijen igaza volt.a film maga nagyon nyomaszto amugy.de pont ettől jo,emiatt a hangulata végett. az elsők között van a film ami bemutatta a vietnami borzalmat.ugy tom tiltani is akarták ezt a csodafilmet. legalább 100szor láttam,nem vicc:) 5/5 |
130. Kashya (2009-12-07 08:53.03) |
http://www.youtube.com/watch?v=-HJ5jotbxAM |
129. Sötétszív (2009-09-24 00:27.44) |
Travis Bickle egy Vietnami veterán, aki az elvesztett háború után nem találja a helyét a világban. Ezért taxisofőr lesz, és éjszaka dolgozik, de megnyugvásra így sem lel. Martin Scorsese filmjében Robert De Niro alakítja a nyughatatlan taxist. Remek, korszakalkotó film, amelyben a rendező a város szennyét, mocskát nagyon természetesen tudja ábrázolni. Semmi mellébeszélés. Ezért olyan lenyügöző ez a film. A filmből kiemelkedik Jodie Foster is, aki egy tizenkét évesen eljátszott -méghozzá remekül-egy prostit. Szóval nagyszerű film, de nem egy könnyű szórakozás. Sőt, ha nem vigyázunk, még a gyomrunkat is megfekszi.Ettől olyan zseniális ez a film. |
128. Mtta (2009-08-29 12:52.52) |
A Vietnami háború az USA történetének egyik legérdekesebb momentuma. A háború fájdalmas élményanyagát feldolgozó mozik pedig kétféle stílusra bonthatók. Hol egy közösségbe ágyazottan, a barátságon keresztül mesélnek a leszerelt veteránok testi, de főleg lelki sérüléseiről (a méltán híres Szarvasvadász) vagy pedig a társadalom ellenében, egyetlen karakterre koncentrálva mutatják be az elidegenedést és az újra beilleszkedés lehetetlenségét (Rambo: Első vér). Scorsese Taxisofőr című munkája is ebbe a csoportba tartozik.
A Vietnam-ot megjárt tengerészgyalogos, a 26 éves Travis Bickle céltalanul éli életét New York városában, család és barátok nélkül, teljes elszigeteltségben és magányban. Alvászavarral küzd, éjszakánként taxizik, vagy felnőttek számára üzemeltetett mozikat látogat. Megpróbál közelebbi kapcsolatba kerülni egy kampányirodában dolgozó csinos lánnyal, sete-suta kísérlete azonban teljes kudarc, mint ahogy az is, hogy egy 12 éves gyermekprostituáltat sem képes rávenni, hogy térjen vissza a normális életbe a szüleihez és az iskolához. Nem csak a saját, de mások életén is képtelen változtatni. Végső kiábrándultságában, sikerélmény nélkül magára vállalja a feladatot, fegyvereket szerez, és rendet vág a neonfényes nagyváros mocskában, egymaga. "Jön majd egy igazi eső amely elmossa a város szennyét." Scorsese megváltássztorija kivételes mestermunka, a '70-es évek megkerülhetetlen alapműve, ahol a főszerepet a zseniális Robert De Niro alakítja. Scorsese Travis alakjában egyszerre teremt egy időzített bombának tűnő pszichopatát és egy, a megtisztulás útját kereső bűnös szentet, aki gyilkosságokkal ment meg egy ártatlan lelket a kárhozattól New York alvilági, mocskos figurákkal ellepett negyedében. A címszereplő magányosságát, elszigeteltségét, talán önszántából való kirekesztettségét tökéletesen ábrázolja a film, végig együtt érzünk a veteránnal és a film végén a néző is úgy érzi, hogy ez lehetett az egyetlen megoldás. A lezárás pedig különösen tetszett, nehéz eldönteni, hogy a valóságot látjuk, vagy Travis kómában történő képzelgéseit arról, hogy hősként tisztelik és még a lány is elfogadja a közeledését. Martin Scorsese drámája valódi alapmű, és a legjobbak listáján is méltó helye van. 100% |
127. Danyi (2009-08-25 17:59.27) |
Az egyik nagy kedvencem.Sokszor megnéztem, de
sose unom meg. |
126. Y00h00 (2009-08-11 21:49.20) |
Akkor tehát ki hogy gondolja, úgy van vége. de a végén elállítja a visszapillantó tükröt és annak mi a jelentése? valószínű van valami, mert a zene is utal rá, igazából ez nem hagy nyugodni. |
125. Quantumleap (2009-08-11 12:08.23) - (válasz Krisz papa 124. hozzászólására) |
Nemcsak az én fantáziálásom, kritikusok is értelmezték így. |
124. Krisz papa (2009-08-11 12:03.45) - (válasz Quantumleap 123. hozzászólására) |
Ez érdekes feltételezés! Nem írom, hogy nem így van, de eddig egyszer sem jutott eszembe, hogy lehet egy ilyen értelmezése a végének! |
123. Quantumleap (2009-08-11 11:40.50) - (válasz Y00h00 121. hozzászólására) |
Travis meghal a kuplerájbeli lövöldözésben. Amit utána látunk (hősként ünneplik, Betsy felajánlkozik neki) csak egy fiktív jövő, amit szeretett volna magának, és a halála pillanatában mindez lepereg előtte. |
122. Krisz papa (2009-08-10 20:37.15) - (válasz Y00h00 121. hozzászólására) |
Pedig egyszerű! A csaj megkereste De Niro-t, elvitette magát, hogy tudjanak társalogni! Ez a korona a történeten, vagy hab a tortán, hiszen ez megelégedetség tölti el az embert, nem? |
121. Y00h00 (2009-08-10 18:34.04) |
valaki magyarázza el mert sajna nem értem a végét. mikor a tükröt állítja. most meghalt? vagy csak odaképzelte a csajt? vagy mi? |
120. Krisz papa (2009-07-23 11:54.52) |
Robert De Niro a Keresztapa feltörekvő, csendes nagyfőnöke után, csendes őrült lett, ki nem bírja elviselni, nem bír élni abban az erkölcsi fertőben, amit New York éjszakai utcái képviselnek! Ezt írtam legelőször, ezt tartom most is. |
119. Szürke Sólyom (2009-07-22 23:03.53) - (válasz Krisz papa 118. hozzászólására) |
Mármint mit tartasz fent? Azt, hogy a taxisofőr elmebeteg? |
118. Krisz papa (2009-07-22 20:54.37) - (válasz Szürke Sólyom 115. hozzászólására) |
Mint írtam ok-okozat összefüggés. A depresszió, a pánikbetegség, a kettős személyiség kialakulása lelki, vagy elmebetegségre vall? Ezek a környezet hatására alakulhatnak ki, gyógyszerekkel kezelik őket, én még mindig tartom a leírtakat. |
117. Krisz papa (2009-07-22 20:50.33) - (válasz Lasimoci 116. hozzászólására) |
Pontossan. Az sem egy egyszerű film. A másik kedvencem, igaz ezt nem múlja felül. |
116. Lasimoci (2009-07-22 15:40.20) - (válasz Krisz papa 112. hozzászólására) |
"Michael Douglas-t láttam ilyen tökéletes anarchistát játszani, most a film címe nem jut eszembe"
Szerintem az Összeomlásra gondolsz. |
115. Szürke Sólyom (2009-07-21 11:24.05) - (válasz Krisz papa 114. hozzászólására) |
Igen, nagy a különbség, mert egy lelkibeteg elvileg tudja, hogy mit csinál, egy elmebeteg nem, vagy csak erősen hiányosan képes azt felmérni. Az elmebetegség jobban megnyilvánul fiziológiai tünetekben, pl: beszédzavar, remegés. Az elmebetegséget általában az idegrendszer elváltozásai, született rendellenességeire vezetik vissza. A lelkibeteg ezzel szemben szervileg teljesen rendben van, őt általában egy lelki sérülés "változtatja át", ami jelen esetben ugyebár Vietnám. |
114. Krisz papa (2009-07-20 19:45.04) - (válasz Szürke Sólyom 113. hozzászólására) |
Hmm, ez is egy érdekes megállapítás! Olyan nagy a különbség a lelki, és a szellemi betegek között? Szerintem a kettő minimum ok-okozat összefüggésben áll egymással! Amit kifelejtettem az a zene! Annyira fantasztikus zenei aláfestése van, hogy azt jó hallgatni, és a műfaj tipikusan városi műfaj. |
113. Szürke Sólyom (2009-07-20 18:24.59) - (válasz Krisz papa 112. hozzászólására) |
Elég alapos vélemény :) De a főhősünk nem elmebeteg, "csak" lelkibeteg. |
112. Krisz papa (2009-07-20 17:14.22) |
Mit is írhatnék! Tökéletes! Martin Scorsese lázadó korszakában készítette ezt a nagyszerű filmet, mely nyomasztó és egyben lázadó is, az akkori hangulatot, életformákat, nagyvárosi szennyet, és magányt tökéletesen bemutatja. Egy veterán New York-ot ugyanolyan dzsungelnek láthatja, mint Vietnám kegyetlen harcmezejét, ami ellen csak fegyverrel lehet csak fellépni. Robert De Niro a Keresztapa feltörekvő, csendes nagyfőnöke után, csendes őrült lett, ki nem bírja elviselni, nem bír élni abban az erkölcsi fertőben, amit New York éjszakai utcái képviselnek! Alapból egy frusztrált, a világ szebb felétől elzárkozó személyiséggel állunk szembe, ki talán az átélt szörnyűségek miatt, nem tud aludni éjszakánként, feszült lesz, és érzékeny! Intelligenciája nem kimagasló, zenei, magaskultúrás műveltsége alacsony, nem tud mit kezdeni magával, nincsenek céljai, nincs kiért élnie, a hazája, amiért harcolt cserbenhagyta, szellemileg kezd leépülni, és ilyenkor nem jön más, mint a szélsőséges fellépés. Próbálkozik, megismerkedik Shepherd-del, kit vonz is a fiatal De Niro, de deviáns viselkedésétől megriad, és ellenszenvessé válik számára, újabb csalódás! Természetesen második randira egy pornómoziba vinni a lányt, elég necces, és várható a reakció, de a taxisofőrünk számára ez a való világ, más fajta filmek idegesítik, hiszen számára azok témája elrugaszkodás a valóságtól. Aztán megismerkedik a fiatal Jodie Fosterrel, ki fiatalsága ellenére óriásit alakít (természetesen De Niro-val szemben alul marad). A lány fiatalsága szimbóluma a tisztaságnak, ártatlanságnak, amiben szeretne hinni főhősünk, de őt is elnyeli a pokol, ő sem menekülhet, hiszen befolyásolható, és be is folyásolják, írányítják, visszaküldik az utcára... Nincs remény! Közben a radikalizálódása egyre erőteljesebb, vissza kell vágnia a világnak, valamit tennie kell, és egy katona mihez ért? A lövöldözés a csúcspont, de az utolsó 10 perc a beteljesülés! Shepherd, ahogy áll a taxi mellett tökéletes befejezés. Nem tudom ki volt a magyarhangja De Niro-nak, de tökéletes munkát végzett. Olyan hangot, hanglejtést kölcsönzött neki, ami teljesen kifejezte lelki állapotát, a dűhöt, a kishitűséget, a frusztrációt, és azt, hogy ez az ember bármelyik pillanatban robbanhat. Michael Douglas-t láttam ilyen tökéletes anarchistát játszani, most a film címe nem jut eszembe, de tökéletesek voltak mindketten! Furcsállom, hogy ötszázakárhányadik a toplistán, és azt is, hogy nem nyert Oscar díjat, mert szerintem sokkal többet képvisel ez a film, mint amit megszokhattunk hasonló alkotásoktól! |
111. Denny90 (2009-07-02 00:29.02) |
"A filmre természetesen 10 pontot adok..."
Bocsánat, 5/5! (Oldalamról írtam, ott 10-es skálán élek) :D |
110. Denny90 (2009-07-02 00:27.46) |
A Taxisofőr-t úgy álltam neki megnézni, hogy biztosan jó filmet látok. Három okom volt ezt feltételezni: a filmet Martin Scorsese rendezte (akinek az eddig látott filmjei mind tetszettek: A tégla, Nagymenők, Dühöngő bika, Casino), a főszereplő Robert DeNiro, és az IMDb-n is minden idők legjobbjai között van.
Robert DeNiro-nak ez volt a Keresztapa 2. utáni első szerepe. Travis, a taxisofőr, akit ő maga alakít azért vállal éjjeli munkát, mert nem tud aludni a vietnami élményei miatt. Az utcán azonban csak erőszakot és durvaságot tapasztal (kurvák, bandák, stb.), és egy idő után elege lesz ezekből. Megpróbál megmenteni egy neki szimpatikus, tizenkét éves kurvát, akinek sokkal jobb lehetne az élete. Robert DeNiro tulajdonképpen nem beszél sokat, belülről viszont rengeteg dolog bántja. Fegyvereket vásárol magának és elkezdi a maga bosszú hadjáratát a város mocska ellen. Ez egy kiváló film, épp olyan jó végignézni, mint Scorsese másik két klasszikusát, a Nagymenőket és a Dühöngő bikát. Maga a sztori is erős, hiszen tökéletesen ábrázolja a 70-es évek éjszakai városi életét, de tulajdonképpen megint maga a színészi alakítás a nagyon erős, és persze a rendezés. Martin Scorsese isteni, Robert DeNiro-nál pedig nem lehetett volna jobbat találni erre a szerepre. Jodie Foster-t elég fiatalon láthatjuk, ekkor volt 14 éves. És persze meg kell említenem, hogy nagyon komoly mondanivalóval is bír a film, hiszen bemutatja, hogy egy átlagember szemével nézve az egyszerű munkából élő csendes taxisofőr hogyan válhat egy kikészült lázadóvá. Könnyen, hidd el, és mindez a világnak köszönhető. A filmre természetesen 10 pontot adok, és tudom, hogy ezt a filmet még biztosan meg fogom nézni párszor. Egyértelmű klasszikus. |
109. Kilok (2009-06-20 20:45.35) |
hihetetlen hogy, 15 évesen Oscar díjra jelölték Fostert!!!!!! |
108. Quantumleap (2009-05-21 12:59.00) |
Na, ne csináld! |
107. Karibt (2009-05-21 12:58.21) |
OK! ÉNCSAK TAXIZÁS ÜGYBEN ÉRDEKLŐDNÉK!
HA VOLNA VALAKI AKI FEL HOMÁLYOSÍTANA AKKOR MSN:karibt1964@citromail.hu ill:karibt@citromail.hu köszi! |
106. Karibt (2009-05-21 12:55.07) |
HAHÓ VAN ITT VALAKI? |
Vélemények | Polcok_a_polcon, 2021-03-19 07:48 | 315 hsz |
Kérdések | John Ryder, 2013-07-15 21:09 | 30 hsz |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Taxisofőr adatlap |
Eredeti cím: Taxi Driver |
Évszám: 1976 |
Rendezte: Martin Scorsese |
Szereplők: Robert De Niro, Jodie Foster, Cybill Shepherd, Harvey Keitel, Peter Boyle... |
További információk |