![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Szeretlek téged - Max4, 05:05 |
Karácsonyi őrület - Izaura TV, 05:10 |
Playmobil: A film - Moziverzum, 05:40 |
Az ártatlanság kora - Cinemax2, 06:01 |
Nagy szemek - Film Mánia, 06:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
James Hong (96) |
Drew Barrymore (50) |
Kyle MacLachlan (66) |
Thomas Jane (56) |
Julie Walters (75) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Sicario - A bérgyilkos - Vélemények |
Filmlánc |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Szólánc-angol szavakkal |
Szólánc melléknevekkel |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Panama ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Micheline Presle ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
92. Lifeisamovie (2022-05-07 14:30.07) |
- Elegünk van a rothadt húsból! Ez még a kutyának sem kell! Ez magától letudna mászni a hajóról!
- Ezek nem férgek, csak kukacok, döglött nyüvek, mossák le sós vízzel! ...Anyád. Belenyomtam volna a fejét a főf.sznak. u.i.: Köcsög kozákok. |
91. Vbacs (2014-10-12 16:45.03) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bizony, hogy alapkő, de még milyen.
Konkrétan segített megteremteni a mai modern filmről alkotott elképzeléseinket. Igaz nem lehet azt állítani, hogy ezt egy személyben csak neki lehet köszönni, de a montázs, mint filmes eszköz egyetemessé tételében Eizenstein Úr hadihajója és nagy lépcsője szolgált meghatározó határpontként. Előtte is próbálkoztak már ezzel, de még nem volt ilyen grandiózus, ilyen hangsúlyos, ilyen precíz és tiszta. A Patyomkint én eredetileg az Avantgard film címszó alatt tanultam, de szerintem minden műnem és műfaj merített belőle bőven, főleg technikai téren. Plánok, kameramozgások, kamerabeállítások, totálok, közeliek, félközeliek....a Patyomkin előtt ezeket csak érintették az alkotások, ma már ezek nélkül filmalkotás elképzelhetetlen. Ezek váltakozása, sorrendje, a velük való játék az, ami hangok nélkül is elmeséli nekünk a történetet. Elég csak olvasni a színészek arcából....meg persze a felirat és a zene is nagy segítség, de ezt már korábban is tudták az alkotók. Persze az érme másik oldalához tartozik, hogy Eizenstein mester egy igen kemény propagandaüzenetre használta fel a tekercseit. "Világ proletárjai egyesüljetek", nagyjából el is mondtam ezzel az üzenetet. Mivel a 20. századi történelem a szenvedélyem, nem tisztem véleményezni erről az oldaláról az alkotást. Az Amerika hőskorával is pontosan ugyanez volt a helyzet. Ott is mérlegelésre került a film filmtörténeti alapkő szerepe és a vele hordozott keményen rasszista mondanivalója. Szerintem ezek a filmek kivívták, hogy ettől eltekintsünk. Muszáj is eltekintenünk, mert ha ez lerántotta volna őket, a filmművészet ma nem tartana ott, ahol tart. Ezért mind Griffithnek, mint Eizensteinnek hálásak lehetünk. |
90. Mozsika (2014-01-09 20:45.59) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alapkő a filmművészetben!
Ha fel tudnám sorolni hány helyen hivatkoznak rá, idézik, ajánlják, tanítják, beszélnek róla ... hát akkor tudnék valamit. Szergej Mihajlovics Eisenstein 1925-ben megcsinálta minden idők egyik leghalhatatlanabb filmjét, amivel megteremtette a montázsolás technikáját. Művét pedig beválogatták abba a piszkos tizenkettőbe, amit a brüsszeli világkiállítás alkalmából neveztek ki a legjobb filmeknek. Méghozzá első helyezete lett a Brüsszeli tizenkettőnek. Ami a filmet illeti egész pörgős! A filmet 5 jól elkülönített részbe szedte a rendező, ami persze összefügg. És üresjárat szinte nincs is. Mindig akad min izgulni, a zenei aláfestés pedig rettenetesen feszültté teszi a művet. Bár korához képest szokatlanul erőszakos, mégis érzelmeket vált ki az emberből. Az odesszai lépcsős jelenet nagyon erős volt a lelőtt kisfiúval és annak anyukájával. És hát babakocsi... Aki legyőzte Al Caponét c. filmben is visszaköszönt és még Nielsen bácsi is kiparodizálta. A valaha készült legnagyobb és legfontosabb filmek egyike a Patyomkin páncélos, amin én egész jól szórakoztam és művelődtem is egyben. Mindössze egyetlen kivetnivalóm a kommunista fennhang volt, lévén hogy propaganda filmről van szó ( még Lenint is idézik az elején), de ennyi megbocsátható ennek a mesterműnek. Nagyon gondolkodtam az öt csillagon , de egyenlőre négyesen hagyom. Rágódok egyet még rajta. |
89. Törölt felhasználó (2013-02-12 16:01.32) |
http://www.youtube.com/watch?v=ZO7ZWfvCjBE |
88. Chris92 (2012-12-09 15:35.12) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nagybetűs filmtörténelem, amit az elmúlt 87 évben annyira kielemeztek, hogy én nem is kívánok arra a célra itt most vállalkozni. elég, ha annyit mondok van, olyan hatásos, hogy megérdemeljen minden dicséretet. |
87. Kovbojka (2012-06-20 20:12.51) - (válasz Trashfan 86. hozzászólására) |
Oké főnök.=)
Menrot, jössz te is b2-be? |
86. Trashfan (2012-06-20 20:11.30) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Talán ne itt beszélgessetek, jó? Ez a film többet érdemel ennél. |
85. Kovbojka (2012-06-20 20:10.33) - (válasz Menrot 83. hozzászólására) |
Gondolkodom, hogy valamikor megnézzem-e a Szent vért , A szent hegyet és A vakondot Alejandro Jodorowsky-tól.:) |
84. Kovbojka (2012-06-20 20:09.11) - (válasz Menrot 83. hozzászólására) |
csá, mizu?:) |
83. Menrot (2012-06-20 20:07.55) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De kiváncsi valaki:)
Amúgy helló. |
82. Kovbojka (2012-06-20 19:19.58) - (válasz Angelika58 80. hozzászólására) |
Szia, be tudnád nekem linkelni azt a '78-ban összeállított listát?:) |
81. Trashfan (2012-06-20 10:22.57) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Szergej Mihajlovics Eisenstein: Minden idők egyik legnagyobb hatású filmrendezője, az egyetemes filmművészet egyik legnagyobb hatású alakja. A montázs mint filmes technika kvázi megalkotója és legnagyobb mestere. Hatása az utókorra hatalmas, elég csak az ebben a filmben látható klasszikus babakocsis jelenetre gondolni, amit De Palma fel is használt a rendező iránti tisztelete jeléül az Aki legyőzte Al Capone-t című filmjében.
A Patyomkin Páncélos Eisenstein gyakorlatilag áttörést és világhírnevet hozó filmje. Hiába némafilm, gyakorlatilag a teljes filmes világ a lábai elé borult, amikor megismerték ezt a zseniális filmet. A történetről felesleges sok szót ejteni, mert le van írva itt is, de annál inkább szót kell ejteni arról, hogy ez a film propaganda film. De ez itt és most nem valamiféle lekicsinylés, vagy negatív jelző, csak mint puszta tényt írom le. Mert ez minden idők egyik legnagyobb propaganda filmje, ugyan akkor minden idők legnagyobb filmje is. Lévén propaganda film, a nézőnek azért nem nagyon hagy elgondolkodásra, vagy bármiféle egyedi nézőpont kialakítására lehetőséget. Ezzel természetesen nem azt írom, hogy a néző nem ítélheti el a látottakat, vagy alkothat egyedi véleményt, hanem azt, hogy maga a film mivel propaganda célzatú, elég egyértelműen közvetíti a korszellemnek megfelelő ideológiát, noha a film elkészültének és bemutatásának időpontjában azért még annyira nem volt vas kemény a szigor, mint pár évvel később. Érdekes a film sorsa is, hiszen évek múltán a filmet a SZU-ban betiltották, mivel formalistának kiáltották ki, és a formalista művészi alkotások a sztálini korszakban tiltólistára kerültek. Pedig Eisenstein a későbbiekben is kapott munkát, sőt, a korszak legmagasabb tudományos és művészeti kitüntetését a Sztálin-díjat is megkapta kétszer is (1941-ben és 1946-ban). egyébként más filmje is került tiltólistára. Ilyen volt a Rettegett Iván második része, amit csak 1958-ban mutattak be, mert Sztálin tetszését nem nyerte el, noha az első részért még Sztálin-díjat adott a diktátor. De mindez nem halványítja a fényét ennek a zseniális filmnek. A mai napig a legmeghatározóbb és a legjobb filmek közt tartják számon a filmművészetben ezt a lassan 90 éves mesterművet. Megtekintésre erősen ajánlott. |
80. Angelika58 (2011-12-05 15:00.42) |
1926-ban ezen a napon mutatták be a filmtörténeti szempontból rendkívül jelentős alkotást.
Eredetileg egy sorozat részének szánták, az azonban nem valósult meg. A filmeposz az 1905 -ös orosz polgári forradalom egyik nagy eseményét, a Patyomkin hadihajón végbement lázadást mutatja be. Nem a tartalma tartja ma is az érdeklődés középpontjában, hanem a némafilmek történetében egyedi és különleges látásmód. És a mai napig elképesztően modernnek tűnő operatőri teljesítmény, Eduard Tissze munkája. A film bekerült a "brüsszeli tizenkettőbe", de még 1978-ban is besorolták az filmtörténet 100 legjobb alkotása közé. |
79. Orgona (2011-08-28 22:23.46) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
A világuralmat tartották fontosnak, szerencsére nem kaptak belőle. |
78. Scsc (2011-08-28 22:11.52) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Úristen, ezt felfogni sem tudom! De hát ők mást tartottak fontosnak mint mi, ezt aztán ott nagyon lehetett érezni, lépten-nyomon furcsaságokba botlottunk. Csak egy: átmenetileg 2 napra egy gyönyörűszép szállodában helyeztek el bennünket, egy régi, 5 emeletes barokk stílusú épületben, igényes bútorok, szép cirádás kovácsoltvas liftek jártak, minden szobában telefon, tv, és egy kis hideg vizes csap. Fürdőszoba nem volt az egész épületben, zuhanyozó 1 azaz 1 db, 1 zuhanyrózsával, az is az alagsorban, és külön fizetni kellett érte. Wc-k szintén az alagsorban, az több is, de guggolósak... és éjjel-nappal sor állt előttük. Meg még annyi furcsaság, hogy regényrevaló. De ez is élmény volt. |
77. Orgona (2011-08-28 21:49.44) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ez mindig jellemző volt a Nagy Testvérre. Viszont a fénykorban 50.000 azaz ötvenezer!!!!! páncélossal rendelkeztek. Kis hazánkban minden 200 emberre jutott volna egy darab.
Nem csoda, ha az ellátásuk katasztrofális volt. |
76. Scsc (2011-08-28 21:29.49) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nyaralás volt, ugyanaz az út mindkét alkalommal. Létezett akkoriban az Express Ifjúsági Utazási Iroda, már rég megszűnt, annak szervezésében, nagy baráti társasággal mentünk. Nagyon szép város valóban, az épületek, a fekvése, hatalmas félkör-ívben a tengerparton. De az ellátás az valami katasztrofálisan gyenge volt. |
75. Orgona (2011-08-28 21:19.23) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Én nem voltam ott, csak a nővérem, aki orosz tagozatos volt gimiben. Sok szép képet láttam a városról.
Nyelvet tanultál, vagy dolgoztál? |
74. Scsc (2011-08-28 21:10.37) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hú, nagyon régen:) Először 77-ben, másodszor 79-ben. |
73. Orgona (2011-08-28 21:04.57) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Régen jártál Odesszában? |
72. Scsc (2011-08-28 20:46.21) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Iskolás koromban, 100 éve, ez a film volt egyik filmesztétika elemzésünk tárgya. Most nemrég pedig felfrissítettem az élményt a YouTube-ról.
Propagandisztikus célja ma már hálistennek csak történelem. De az intenzív hatás amit még ma is ki tud váltani, főleg a lépcsős jelenetnél, lenyűgöző. Azon a híres lépcsőn volt szerencsém már le-föl sétálgatni. |
71. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-07-19 06:44.51) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Látós egyetértés. |
70. City225 (2011-07-18 21:59.53) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
látni volt őket igazi élmény:) |
69. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-07-18 19:28.14) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Köszönöm ezt a tartalmas linket, jó volt olvasni ezekről a CSODÁKRÓL! |
68. City225 (2011-07-18 19:13.48) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Remekmű, meglepő milyen jó minőségi változathoz volt szerencsém. vélemény:
[link] |
67. Cziki (2010-07-22 22:26.30) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ne molesztáld!...:) |
66. Tonkacsa (2010-07-22 15:49.23) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
jó kis film |
65. Orgona (2010-01-03 13:45.52) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
O.K. :))) |
64. Gyermeklakóbizottság (2010-01-03 12:42.35) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ismét Karinthy, most nem 2x, hanem " A HUMORBAN nem ismerek tréfát", meg Peterdi Pált," akinek humora van az mindent tud, stb... csak ezeknek már semmi köze Patyomkinhoz, még a 4 páncélos + eb hez sem(direkt-germanizmus írtam kis betűkkel a címet) |
63. Gyermeklakóbizottság (2010-01-03 12:30.04) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aha |
Vélemények | Lifeisamovie, 2022-05-07 14:30 | 92 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Patyomkin páncélos adatlap |
Eredeti cím: Bronyenoszec Potyomkin |
Évszám: 1925 |
Rendezte: Szergej Eizenstein |
Szereplők: Alekszandr Antonov, Vlagyimir Barszkij, Grigorij Alekszandrov |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Szergej Eizenstein - Vélemények |
- Grigorij Alekszandrov - Vélemények |