Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-11-28
A szomszéd szoba
Az iskola
Barátnők újratöltve
Bohócrém karácsonya
Exhibition on Screen: Michelangelo - Szerelem és halál
Kneecap
Mi vagyunk Azahriah
Vaiana 2.

2024-11-21
A parancsnok
Bambi - Egy élet az erdőben
Eretnek
Futni mentem
Ketyegő ultimátum
KIX
Ne várjatok túl sokat a világvégétől
PÁN - A belső sziget

2024-11-14
A változás valutája
Az univerzum elmélete
Gladiátor 2.
Lee
Terápia alatt
Valami különös
Változó vadon - Az én Északom

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
Kicsomagolt karácsony
- Mozi Klub, 10:00
Ragadozó Városok
- HBO3, 10:15
A bűn árfolyama
- Film Café, 10:15
Ace Ventura - Állati nyomozó
- AMC, 10:35
Gumball csodálatos világa
- Cartoon Network, 10:40

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Franco Nero (83)
Vincent Cassel (58)
Maxwell Caulfield (65)
Pokorny Lia (53)
Oded Fehr (54)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Dolgok, amik nagyon idegesítenek
Mire gondolsz most?
2022-es választás
Aktuálpolitika azoknak, akik unják a trollt a választás topikban
Dredd - Idézetek

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Lefkovicsék gyászolnak aaaaa
Madison Bailey aaaaa

 

Fórum - Francia kapcsolat - Vélemények

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

28. Norbii92 (2023-10-14 14:57.03) aaaaa
Több mint ötven évvel ezelőtt mutatták be William Friedkin kemény, kiábrándult és egyben időtálló bűnügyi filmjét, a Francia kapcsolat-ot. Az öt Oscar-díjat nyert alkotás az amerikai rendőrfilmek egyik, ha nem a legnagyobb klasszikusa – nem szépíti a valóságot, sőt, kendőzetlenül tárja fel a drogellenes nyomozók veszélyekkel teli életét, nyakig elmerülve velük a bűn mocsarában. Hovatovább William Friedkin úgy rombolja le a törvény rendíthetetlen és tévedhetetlen rendőrének ó-hollywoodi mítoszát, hogy két, jellemükben rendkívül összetett nagyvárosi nyomozó jóformán hiábavaló küzdelmét állítja a középpontba, és ezzel összefüggésben ábrázolja a morált vesztett valóságot.
A két New York-i nyomozó, Jimmy "Popeye" Doyle és Buddy Russo elkeseredetten igyekeznek megtisztítani az utcákat a drogtól, de csak kisebb kábítószer-kereskedőket képesek letartóztatni, ezért amikor kiszagolják, hogy nem sokára hatalmas heroinszállítmány érkezik a városba, azonnal az ügyletet irányító marseilles-i drogbáró, Alain Charnier nyomába erednek. A főleg megérzéseire hallgató és megszállott Doyle minden alapvető rendőri szabályra fittyet hányva indít hajszát a drogügyletet lebonyolító banda ellen.
A Francia kapcsolat stílusát a nyers dokumentarista realizmus uralja, s a forgatókönyv kiindulópontja Robin Moore 1969-es, azonos című tényregénye, amely kimerítő alapossággal mutatja be két valós nyomozó, Eddie Egan és Sonny Grosso fáradhatatlan küzdelmét, hogy lebuktassák a New York-i droghálózat "francia kapcsolatát". Egan és Grosso fel is tűnik a filmben (előbbi rendőrkapitányt, utóbbi FBI-ügynököt alakít), miközben technikai tanácsadóként is részt vettek a munkálatokban. A szakértői felügyelet Friedkin értő rendezése mellett is meglátszik. Ugyanis a hosszan kitartott, precíz részletességgel bemutatott jelenetekben Doyle mellett olyan mintha mi is részt vennénk a megfigyelésekben, követésekben és nyomozásban. Teszi mindezt úgy, hogy közben egy percig sem válik unalmassá a film.
Sőt a Francia kapcsolat egyik leghíresebb jelenete rá licitál még a Bullitt legendás San Franciscó-i autós üldözésére is. Ezúttal nem két autó kergeti egymást, hanem Doyle üldözi autóval a brooklyni magasvasúton menekülő Charnier jobbkezét. A ma is lenyügöző és izgalmas jelenet letaglózó szabályszegéssel ér véget: a metró lépcsőjén Doyle hátbalövi a korábban az életére törő francia bérgyilkost. Ez nem csupán a nyomozás szempontjából baklövés, de a néző jól érzi: igazságszolgáltatás helyett felindultságból elkövetett gyilkosságot látott. Mit is eredményezhetne mást ez a cselekmény mint az általam eddig látott krimik legkiábrándultabb, és legpesszimistább végét. A Francia kapcsolat végeredményben egy olyan rendőr története, akit teljesen felemészt a drog elleni háború. Gene Hackman alakítása pedig ezt tökéletesen leköveti, sőt, a színész alakítása az egyik legjobb a rendőri alakítások között! De Roy Scheider és Fernando Rey is több mint kiválót nyújt.
Összességében aki hozzám hasonlóan eddig még nem látta a Francia kapcsolat-ot, az sürgősen pótolja. Kiváló film! 5*


27. Az utolso szamuráj (2021-01-17 10:43.44) aaaaa - (válasz Find 26. hozzászólására)
Izé.... Pedig egy legenda. D



26. Find (2021-01-17 00:32.53) aaaaa - (válasz Az utolso szamuráj 25. hozzászólására)
Ez bizony így volt, amíg a tv-ben játszott filmekből szereztem benyomást róla.
Pl. ezt sem gyakran vetítik...


25. Az utolso szamuráj (2021-01-16 23:07.25) aaaaa - (válasz Find 24. hozzászólására)
Ne már, hackman bácsiról az komoly???


24. Find (2021-01-16 22:09.51) aaaaa
Gene Hackmant sokáig csak egy hollywoodi színésznek tartottam, akiről semmi különös nem jutott eszembe. Felismertem a filmekben, de általában eddig jutottam, a filmet is, a szerepét is elfelejtettem. De ez a film nagyon is emlékezetes maradt és Doyle is.
Nem ő formálta meg az egyetlen kemény zsarut a filmtörténelemben, de az egyik legjobbat, az biztos. A film nekem kicsit darabos, de az egész erőszakossága, túlfűtött és egyben kegyetlenül hideg hangulatához illik. A sikerhez a többi szereplő kiváló alakítása is hozzájárul, Roy Schneider is emlékezeteses nyújtott. Az egyik legjobb (autós) üldözést láttam a filmben és a hozzá illő autókat.
A amerikai bűnüldözésről számtalan filmet sikerült gyártani és úgy látszik, ebből sok a minőségi.
A 4 és 5 csillag között vacilláltam, de végül megadtam :)


23. Lifeisamovie (2019-08-18 16:19.39) aaaaa
[link]
[link]
[link]


22. Mclane 2 (2019-08-05 22:01.46)  
Én ma szántam időt mind 2 részre egymás után így este, és hát nem mai darabok egyik film se a 2 közül de nekem jók voltak még így is simán, mozgalmas is volt lényegre törő is és amit kellett azt szerintem simán adta, mind a 2 film a maga módján. Jó persze a 2. film kicsit már olyan tipikus folytatás hogy nem lett rossz vagy rémes kicsit sem, de azért az elsőhöz nem teljesen ér fel de csak minimális a különbség a 2 rész között. Úgy hogy mindent egybevéve kellemes csalódás volt ez a film is meg a folytatás is, jó kis estét töltöttem mind a 2 filmmel egyformán szerencsére.


21. MagamraHallgatok (2018-03-09 13:15.23) aaaaa
Hát vegyesek az érzéseim. A 21. század felgyorsult világán edződött nézőnek ez a film kínosan lassan hömpölyög, de azt mondom egyszer érdemes lett volna megnézni... ha nincs az a borzasztó semmitmondó befejezés.


20. Csabaga (2016-02-06 12:59.46) aaaaa - (válasz Entersp 19. hozzászólására)
Erős év volt ez.A Klute,Kamaszkorom legszebb nyara és a McCabe és Mrs.Miller még jelölésig sem jutott.


19. Entersp (2016-02-05 22:24.17) aaaaa - (válasz Brundle 18. hozzászólására)
A szakértők napja... A cikk megjelenése előtt nem sokkal pont a Gépnaranccsal szembeni győzelmét kérdőjeleztem (15.). A Kramer mellett a gazdag hetvenes évek egyik BP kérdőjele.


18. Brundle (2016-02-05 21:58.36)   - (válasz Arturo professzor 16. hozzászólására)
Jó kis iromány de van egy apróság ami kiesett a látóteredből, ez a cikk tartalmazza azt is: [link] egy 13 pontos összeállítás a film 40. bemutatási évfordulójára megírva. Van benne egy kitérő a valódi háttérre is a 3. pont az igazi rendőrpárosról, akikről a filmbéliek le lettek másolva, nagyon érdekes olvasmány ez is ha érdekel majd olvasd el.


17. Filmnezo93 (2016-02-05 21:18.59) aaaaa
Érdekes látni azt, hogy a krimikből hogyan alakult ki fokozatosan az akciófilmek ága. Jelen művet szerintem bőven lehet nevezni az egyik ősakciófilmnek a Bullitt, valamint a Piszkos Harry mellet. A történet nem túl fordulatos, viszont kellően leköti az embert, bár a mai maszlagokon nevelkedett fiataloknál ezt megkérdőjelezném (tisztelet a kivételnek). Gene Hackman zseniális, Roy Scheider szintúgy. A hírhedt üldözéses jelenet tényleg filmtörténeti jelentőségű, ez időtájt próbáltak is mindig rákontrázni a rendezők az autósüldözésekre (nálam eddig a Seven ups-e viszi a prímet). Az előbbi két dolgon kívül ami tovább emeli a film értékét az a fantasztikusan elkapott hangulat. A kontraszt Marseille és New York között nagyon jó. Az amerikai nagyváros lepukkant, koszos, rideg. A másik dolog a befejezés. Kicseszett jó!
Örülök, hogy végre sikerült megtekintenem ezt a klasszikust, valamikor sort ejtek a folytatására is.


16. Arturo professzor (2015-02-07 22:34.25) aaaaa
1.8 millióból forgatták és 75 milliót hozott a konyhára.Popeye Doyle szerepére először Paul Newman volt esélyes,majd Jackie Gleason,Peter Boyle és a New York-i újságíró Jimmy Breslin.Gleason-t nem akarta a stúdió mert neki volt már olyan filmje amely megbukott,Boyle túl erőszakosnak találta a filmet,Breslin-nel meg a híres atós üldözéses jeleneteknél akadtak volna gondok.Eztán jött Steve McQueen-nek aki a Bullit című film miatt nemet mondott,hisz abban is zsernyákot játszott.Utána jött James Caan,Lee Marvin és Charles Bronson majd Rod Taylor.Utóbbival már tényleg komolyodott a dolog.Hackman-nel nagyon nem akart eggyütt dolgozni a rendező.1970.nov.30.-ekkor kezdődött a Majmok bolygója 3.forgatása is-és 1971 márciusa között forgatták.A híres autós üldözéses jelenetben valódi baleset is volt,a Stillwell aveneue és a 86.-odik utca sarkán egy szivar épp munkába indult,nem tudta hogy itt forgatnak,elindult belerohantak.A stáb később kifizette a károkat.Roy és Gene 1 hónapig 2 valódi rendőrrel járőrözött.Az autós üldözés jelenethez nem volt engedélyük a várostól,a rendőrök segítettek nekik és az autók,gyalogosok mind igaziak voltak.A veszélyes mutatványoknál Bill Hickman vezette az autót,a hátsó ülésen a kamerát a a rendező kezelte,mert az operatőrök családos emberek voltak,neki pedig se kutyája-se macskája nem volt.5 hétig vették fel a jeleneteket délelőtt 10 és délután 3 között.Ebben a filmben szerepelt először a World Trade Center még pedig akkor amikor a teherautót pakolták le a hajóról.A metrót a filmben a hajsza során valódi metróvezető vezette,a közlekedési cég ugyanis nem engedte hogy színész vezesse az ő tulajdonukat.A rendőr pedig akit lelőttek a vonaton valódi rendőr volt,tagja a Színészek Egyesületének.A Brooklyn-hídon a dugóban,valamint a metróban amikor meglépett a gazember engedély nélkül forgatták.A kamerák és berendezések gyakran befagytak a téli viszonyok miatt.35 baki van benne.Spoiler
A rendőr rá szólt a bűnözőre hogy ne dohányozzon,ám lehetett látni az egyik zsaru bagózott mialatt szét szedték a kocsit.A metrón valami italt kért falból Popeye,ám a szerelvényre már kajával a kezében szállt fel.Amikor a metró vezető már nem volt képes vetni a járatot a halott ember kapcsolónak üzembe kellett volna helyeződnie,de nem tette.Tipikus Szomszédok baki volt,hogy a járókelők gyakran bámultak a kamerába és reagáltak a stáb jelenlétére.Spoiler vége.
A film szinkronját 1979-ben rögzítették és 1980.09.27.-én adta először a Magyar Televízió.Láng József és Sinkó László legalább olyan páros volt,mint Hackman és Schneider.Fülöp Zzigmond is szinkronizált a filmben egy bűnözőt,ekkor még nem volt Schneider állandó hangja,1985-ben szinkrozizálta a művészt rögvest mindjárt 2 alkalommal is.Sinkó László már '74-ben is szinkronizálta Roy-t,talán ezért is gondolt rá Zákányi Balázs.
Magánvélemény SPOILER:A film minden szempontból 10/10-es a legnagyobb kedvencek között van,szinte mindenben jót alkottak.Annyi hiba lenne bene hogy az elején amikor elfogták a bűnözőz álruhában Roy hagyta hogy meggvágják őt,és 2-en álltak előtte és mégsem birkózták le hanem hagyták hogy elfusson.Öröm az ürömben hogy legalább szupi felvételeket láhhattunk Brooklyn-ról.Meg amikor azzal a disznóval üzekedett a metróban Popeye a napnál is világosabb volt hogy a rendőrök táborát erősíti.Tehát hiába erőlködött,jó lett volna ha lett volna ott még egy hekus az egyik az állomáson marad,a másik utazik,így a disznó nem kerülhette volna el sorsát.Az amit nagyon kiemelnék még a filmben az az operatőri munka.Az operatőr hihetetlenül király felvételeket rögzített a masinájával.Igen az tényleg nagy jelenet volt amikor Popeye kint fagyoskodik az utcán még a feje is reszket,a pizzát is alig bírja enni,addig a fűtött étteremben finomabbnál finomabb ételeket zabálnak a gerinctelen patkányok.A film vége nagyon jól jellemezte az amerikai igazságszolgáltatás néhol hatalmas hiányosságait.Meg mikor a babakocsis anyukát leszedték a tetőről,valamint Popeye hidegre tette a kollegáját.Ezek tényleg nagy jelenetek voltak.Egy szó mint száz ez a film a filmtörténet egyik mérföldköve,a zsarufilmek egyik etelonja.


15. Entersp (2014-05-22 23:14.33) aaaaa
2014-ben azt gondolom, ezt a filmet nem kímélte az idő vasfoga. Bosszantó és nevetséges hibák sorozata, jóindulattal közepes.
A legfájóbb, hogy egy ilyen produkciónak tapsoltak a Gépnarancs helyett. Biztos, ami biztos, az idő vasfoga bosszút állt:)


14. Mozsika (2014-01-19 17:58.39) aaaaa
William Friedkin ezt a filmjét még az aranykorában csinálta. És mennyire megelőzte a korát. A drog téma leginkább a '80-as években jött elő a filmvilágban, ám Friedkin mozija egy évtizeddel korábban már ezzel foglalkozott.
Kemény zsarufilmmel van dolgunk. Üresjárat nem nagyon akadt a fekete bárban játszódó jelenet és az üldözés pedig szemet kápráztató látvány volt. A legjobban nekem nem Gene Hackman tetszett, hanem a Bunuel filmek majdnemhogy állandó színésze Fernando Rey, aki a negatív oldalt igen erőteljesen képviselte.
Összességében egy pörgős, keményvonalú zsarufilmmel van dolgunk, mely ha talán picit kopott is az idők során, bekerült az alapfilmek közé. Méltán...


13. Scal (2012-06-14 13:46.21)  
1971-ben következett az újabb lépcső. Eredetileg ezt a szerepet is McQueen-nek ajánlották fel, azonban ő nemet mondott , így került a képbe az akkoriban még igencsak ismeretlen Gene Hackman és Roy Scheider.

[link]


12. Norbitzki (2012-04-02 00:08.52) aaaaa
Remekül összerakott és szokatlanul életszagú film, két remek főszereplővel. Sikerének kulcsa könnyen lehet, hogy pont abban keresendő, hogy szakít a sablonokkal, gondolok itt főleg a végére, és nem rest az apróságokat is bemutatni, például mikor Popeye az utcán fagyoskodva pizzát eszik, kiszemelt embere meg egy luxusétteremben kajál. Apró részlet ez, de pont az ilyenektől válik nekünk, egyszerű nézőknek is élvezhetővé, mert bele tudjuk élni magunkat. Biztos vagyok benne, hogy sokaknak lassú és vontatott a mozi, de sok gyenge produkcióval ellentétben itt nincs üresjárat, a film végi autósüldözés meg lássuk be mennyivel jobb egy-egy mai, hiperszuper trükkökkel elkészített borzalomnál.

Magamat ismételve ez bizony egy remek darab, a sok vontatott és unalmas krimi után pedig igazi felüdülés. Kíváncsian várom a folytatást!


11. Vbacs (2010-10-15 19:12.41) aaaaa
Nem rossz film ez, bár elég lassan indul, de szerintem a közepén tetőzött az izgalom, és nem a végén.
A vége nekem elég logikátlan volt, legalábbis, ahogy levágták nem tetszett, még nyugodtan folytathatták volna, vagy egy jobb momentumot választhattak volna.
Egyébként nem az a sűrűn nézhető film, de egynek nagyon jó volt, nekem kifejezetten tetszett, hogy nem egyfolytában lőttek, hanem csak megfigyeltek, ami remekül ki volt dolgozva. Bár elég rövidre sikerült a film, és nem volt valami érdekfeszítő története, egy kicsit kiszínezhették volna. És tényleg néhány jelenetet elhúztak, amit nem kellett volna, és néhány rövid lett, amit elhúzhattak volna.
Amúgy ez egy egész jó film, erős 4*-os.


10. Bordal (2010-04-03 08:02.54) aaaaa
Sok mindent elmondtatok, amely alátámasztja a kapott Oscarokat, és én mégse rágtam le a körmeimet az izgalomtól. A film néhányszor "leült", más szituációt pedig túljátszottnak tartottam. Mit is? Pont azt a versenyfutást a magasvasúttal, amiről azt írtátok, hogy ebben még semmi trükk, ez élesben ment.


9. Orgona (2008-01-24 10:43.43) aaaaa - (válasz Rotagep 8. hozzászólására)
O.K. :)))


8. Rotagep (2008-01-23 21:16.30) aaaaa - (válasz Orgona 6. hozzászólására)
Laugh out loud= hangosan nevet
Szlengesebben : megszakad a röhögéstől.lol.
Sajna van egy ilyen beütésem h néha beirok ilyet hogy "so" mikor a szövegkörnyezetben minden szó magyar v. "j" helyett "y"-t irok..


7. Villamostörténész (2008-01-06 21:20.27)  
gyere orgona koma, csinálj egy kis életet. egyébként rájöttem a lélektani okára, miért néztünk többen lánynak,,,,


6. Orgona (2008-01-06 21:18.18) aaaaa - (válasz Rotagep 5. hozzászólására)
Mi az a lol?


5. Rotagep (2008-01-06 19:33.54) aaaaa
Gene Hackman megérdemelte az Oscar dijat. Meg a film is.Elég ütös kis film szent igaz.
De csak a végén derül ki hogy milyen komolyan képzeli azt h elöle senki se menekülhet.
Amugy most se tom eldönteni annál a jelenetnél mikor
Hackman bedurran a késes négerre ,elövesz vmi vasdarabot és azzal fenyegeti erre nem csak a néger hanem, hanem Roy is megijed. Nyilván h csak yátszotta de sztem megfordult a fejében Hackmannak nem kéne ennyire azt a vasat lobálnia feléjük. lol.


4. Az utolso szamuráj (2007-10-22 13:09.49) aaaaa
William Friedkin két alapklasszikust rendezett:az Ördögüzőt és a Francia kapcsolatot.Jelen mozi minden idők egyik legjobb zsarufilmje,olyan klasszikus jelenetekkel,amik előtt nem egy mozi tiszteleg.Hackman azóta igazi legendává nőtte ki magát,Roy Schneider ,ez a zseniális szinész pedig értelmetlen vackokban vállal méltatlan szerepeket.Popeye Doyle karraktere azóta etalonná vált,a mindent feláldozni,hajtani az ügyet a végsőkig figura visszaköszön Cobrába,de Al Pacino figurájában a Szemtől szembébe,Piszkos Harry mellett a műfaj emblematikus és mitikus személye,Hackman pedig döbbenetes erővel kelti életre.Fernando Ray,ez az isteni szinész méltó ellenfél ebben a hires macska-egér párharcban,a végkifejlet is bizony hajadzik a való világra,ujabb jópont a realizmus kijelzőjén.A hires magasvasút vs. kocsi hajsza etalon,millioszor idézet jelenet,és a műfaj gyöngye,bizony itt még mindent élesben vettek fel,nyoma sincs CGI trükköknek.....Van nála látványosabb,talán csavarosabb is:ám ez a mozi kérem unicum,műfajának és az egyetemes filmgyártásnak mérföldköve!


3. Orgona (2007-10-10 16:44.50) aaaaa - (válasz Bikerlaci 2. hozzászólására)
Ezek is emlékezetes jelenetek.



2. Bikerlaci (2007-10-10 15:21.33) aaaaa
Magasvasut alatti autos hajsza :)
babakocsi, Kib***tt fékezés, falnak menés, kukásautonak csapodás.
Mai kocsik fikára törnének.

Fekete kocsma tiszotgatás:)


1. Orgona (2007-05-04 11:43.34) aaaaa
Ismét wegy klasszikus krimi.Érdekes , hogy senki nem írt róla semmit.
Nekem két jelenet emlékezetes.
1. Gene Hackman beöltözött Mikulásnak, úgy figyelte a bűnözőket.A Mikulás egyik pillanatról a másikra üldözni kezd valakit, majd brutális vadállattá válik.
2. A metróban a jelenet, ahogyan Fernando Rey lerázza Gene Hackmant.



Kapcsolódó fórumok

VéleményekNorbii92, 2023-10-14 14:5728 hsz
Kérdések téma megnyitása0 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk