Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Mosolyogj 2. *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
Háromezer év vágyakozás (Blu-ray) |
Életem fénye (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Coco Chanel - Filmbox Extra HD, 05:25 |
Tőrbe ejtve - Mozi+, 05:50 |
Madame Web - HBO, 06:00 |
Mocskos kis levelek - HBO2, 06:00 |
Egy eltitkolt élet - Paramount Network, 06:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Stephen McHattie (78) |
Blythe Danner (82) |
Nathan Lane (69) |
Warwick Davis (55) |
Isla Fisher (49) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Hajrá, csajok! |
Sophie Thatcher |
170. Törölt felhasználó (2013-01-15 17:33.34) |
A városi legendák lényege, hogy helyekhez kötődnek, így a legbiztosabb forrás elmenni a "HELYRE" és ott kérdezősködni :) |
169. Evile-Elvis- (2013-01-15 17:33.15) - (válasz Johnny kapitány 166. hozzászólására) |
De az internet nem azt jelentette, mint manapság. Nézzetek már meg '92-es mozikat, hát hol van olyan, hogy neteznek ha infó kell(?) |
168. Törölt felhasználó (2013-01-15 17:32.20) - (válasz Johnny kapitány 166. hozzászólására) |
Katonai célra használt rendszer volt az egész, szó sem volt róla, hogy átlagemberek böngészhessenek rajta, az még a 90es évek végén volt alakulóban. MInt lentebb írtam, world wide web sehol se volt még,talán épp akkor heggesztették az ötletet a film születésekor, de mire az kiforrt... höjj |
167. Evile-Elvis- (2013-01-15 17:29.20) - (válasz Thefloorfilla 165. hozzászólására) |
Te floor higgyél már nekem, ha Helen bezúzott volna az IBM székhelyére még ott sem lett volna garantált a net. A mozinézők 95% meg azt hitte volna, hogy sci-fit lát, ha ez a csaj bepötyögi a számítógépbe, hogy kampókéz oszt az meg minden infót kidob. |
166. Johnny kapitány (2013-01-15 17:28.49) - (válasz KenytheOne 164. hozzászólására) |
Miért? Akkor már rég volt internet, főleg az usában:) Valamikor a '70-es évek elején kezdett kibontakozni, húsz évvel később már bőven elképzelhető volt. Persze nem úgy kell elképzelni, ahogy a mai hálózatot... |
165. Thefloorfilla (2013-01-15 17:18.49) |
technikailag 1992-ben lehetett internetezni, háztartásban nem, de egyes munkahelyi irodákban megtalálható volt, aki nagyon akart az hozzá tudott férni. De ott van például a könyvtár természetesen, ahol biztosan megtalálható sok forrás a legendáról - már a filmben ugye. Volt internet, könyvtár, az összes életben lévő rokoni kapcsolatok keresésének lehetősége. De nem az hogy egyenesen egy lepukkant gettóba megyünk ahol pláne "kicsípett ruhában" a legveszélyesebb elvegyülni két nőnek. Az hogy rendőrnek adják ki magukat se nagyon okos dolog, mert őket még annyira sem komálják ott mint a centrumbéli civileket. Szóval ez hol intelligens?
Meg lévén hogy nem tükröz sok realitást a film, az internet használata sem lenne olyan nagy meglepetés a nézőnek. Ennyit erről. |
164. Törölt felhasználó (2013-01-15 16:29.33) |
Hát igen, az meg is lepett volna a filmben, ha helen begooglezza kampókezet 92-ben :D Az ARPANET is úgy emlékszem, 90-ben szűnt meg, www sehol se volt még. |
163. Evile-Elvis- (2013-01-15 16:24.09) - (válasz Thefloorfilla 162. hozzászólására) |
Lévén, hogy eme mozgóképes csoda a '90-es évek hajnalán készült és internet max a Pentagonban volt, talán mégsem olyan unintelligens Helen karaktere - ellenben te floor mit sem változtál, de legalább nem húztad le:) |
162. Thefloorfilla (2013-01-15 15:59.43) |
Itt is elolvasható az írás:
[link] A film Clive Barker The Forbidden történetén alapul, ebből készült egy 36 perces, több jelenetben invertált, black & white montázs, zene kísérettel. Nem tudom, mennyire lehet tartalmas egy olyan novella, amiből némafilm készül, viszont a mozgóképek laikus szemmel tartalmilag nem hasonlítanak a Candyman c. film-hez, amit Bernard Rose rendezett. A művet a torontói filmfesztiválon mutatták be 1992-ben ami összesen 8 millió dolláros költségvetésből készült, ennek kb. háromszorsát hozta vissza kasszáknál. Egy olyan sorozatgyilkos áll a középpontban akinek kiléte és tettei folklórba vannak itatva annak minden brutalitásával együtt. Egy Illinois-ban élő tanárnő figyelmét is felkelti a gyilkos legendája, rögtön tanulmányt szeretne írni róla. Helen (Virginia Madsen) igazi sikert lát a sztoriban, hisz melyik diák érdeklődését ne keltené fel egy áldozatát szedő mitikus alak aki akkor jelenik meg a legenda szerint, amikor a tükör előtt ötször kimondják a nevét. Bár egy ilyen főszereplőt mint Helen lehetne intelligensebb személyiségjegyekkel felruházni, például információgyűjtéshez kéri az internet segítségét, de lévén hogy férfi vagyok, ezt a hiányosságot remekül kompenzálta nálam a műsoridőt remekül kitöltő őt alakító Virginia Madsen tündöklése és színészi játéka. De természetesen Helen abíciózus, információvadász karaktere még mindig szimpatikusnak mondható, ezért könnyen nyújt lehetőséget azonosulásra a nézővel. A lakótelep ahova főhősünk az irányt veszi, elég jól felépíti a komor hangulatot. A bandák erős antiszociális tevékenysége, az életszínvonal erős kontrasztja a centrumban lakókéval már önmagában nagyon jó alapot biztosít annak hogy a természetfeletti gyilkosságokat indokoltnak láthassa a néző, ezzel pedig a film nyitva hagyja a jól ismert kérdéseket felénk: attól hogy áldozattá válunk, kínzásokat élünk át, a veszteségek után egy másik életformában képesek leszünk e tetteket ugyanúgy végrehajtani másokon mint gyilkosunk/gyilkosaink; milyen másik világ lehet az ahol egyéválunk a fájdalommal és ellentétben előző életünkkel, most mi testesítjük meg azt. A film ennek elmerülésében segít a nézőnek azokban a jelenetekben amikor Candyman eufórikus kábulatban tartja Helen-t, nem öli meg, csak megbabonázza “szentbeszédével” és valószínű hogy egyesülne vele, ezzel pedig a nő lelki egyensúlyát és tisztaságát törné meg. “Én vagyok az írás a falon …a suttogás a tanteremben. Ezek nélkül, senki vagyok. Úgyhogy most ártatlanok vérét kell ontanom” – hangzanak el Candyman szavai. Gyilkosságok történnek, a gyanú pedig komoly bizonyítékokkal Helen-re terelődik. Szerencsére a rendőrök szándékos emberölőket keresenek, ezért a nő első alkalommal megússza a dolgot, bármennyire hihetetlen is. De második alkalommal – ahogy hasonlóan megismétlődnek a gyilkosságok – letartóztatási végzést küldenek neki. A film átugrik pár nem fontosnak tűnő jelenetet ezért már ott tartunk hogy kényszerkezelést kap lekötött végtagokkal. Bár megmenekül a szanatóriumból, a végzetét már borítékolhatja a tágítani nem akaró gyilkos miatt aki nem csak álmaiban hanem a valóságban is gyötri az említett “szentbeszédével” és nem mellesleg brutális gyilkosságaival. Tony Todd remekül megformálta a villain karaktert, orgánuma tiszta, megigéző, félelmetes. Virginia Madsen emlékezetes karaktert alakított, pozitív tuajdonságai miatt az ő életben maradásáért szurkolunk, csak reméljük hogy fel tudja venni a harcot a gonosszal, a csavar a film végén pedig mindent eldönt, a rossz vagy a jó győzedelmeskedik-e ismét. A film nagyon erőteljes és megrázó hangulatot képvisel kiindulva Helen kezdeti idilli állapotából ahogyan a kilátástalanságba és szerettei elvesztésébe kell beletörődnie végül. A filmzene is említést érdemel, nem kevés depressziós öntet van a komponálásban, emellett remek aláfestést ad a cselekmény felvezetéséhez és lezárásához is. Látványban nem túl impozáns az alkotás, ez a kis költségvetéssel magyarázható, bár annyi szembetűnően gyenge technikai megoldást mint a Darkman, nem tartalmaz. A gore jelenetek igazából mondhatnám jók is, sok viszont nincs belőlük. A film legerősebb jegyei a horrort képező elem brutális töltettel és a cselekmény pszichológiai vetülete ami erős igalmi állapotot tart fenn a film legvégéig. Horror-kedvelőknek igazából kihagyhatatlan darab. |
161. Evile-Elvis- (2013-01-06 17:01.44) - (válasz KenytheOne 160. hozzászólására) |
Hát persze, hogy nincs - ezért kérdeztem:) |
160. Törölt felhasználó (2013-01-06 16:58.56) - (válasz Evile-Elvis- 158. hozzászólására) |
Nincs is olyan. |
159. Evile-Elvis- (2013-01-06 16:56.03) - (válasz KenytheOne 152. hozzászólására) |
A Star Wars igen, de nem a Jurassic Park.
. |
158. Evile-Elvis- (2013-01-06 16:47.45) - (válasz KenytheOne 157. hozzászólására) |
Az király, hogy már a nem létező kérdéseimre is jön a válsz:) De én meg csak a "minden részletét" végett tettem fel. Mert én talán egyetlen sci-fit sem tudnék mondani, amely tudományosan alátámasztaná minden részletét. |
157. Törölt felhasználó (2013-01-06 16:42.11) - (válasz Evile-Elvis- 155. hozzászólására) |
NE már.... értelmezz már :D Pont ezért írtam be, amire válaszoltál, hogy ne tedd fel ezt a kérdést.
Egyik filmben van törekvés tudományos alátámasztásra, másik filmben nincs törekvés rá, és ez az egyszerű különbség két külön műfajt képes elhatárolni. :) |
156. Evile-Elvis- (2013-01-06 16:42.06) - (válasz Evile-Elvis- 155. hozzászólására) |
*sci-fi |
155. Evile-Elvis- (2013-01-06 16:37.12) - (válasz KenytheOne 153. hozzászólására) |
Tudsz említeni sc-fi filmet, amely tudományosan alátudja támasztani minden részletét? |
154. Evile-Elvis- (2013-01-06 16:34.17) - (válasz KenytheOne 152. hozzászólására) |
sci-fi = tudományos fikció. Szerintem ez bőven elég magyarázat a miértekre. De ha mindent kiakarunk írni, akkor írjuk oda pluszba, hogy fantasztikum (amely persze nem egyenlő a fullos fantasyvel:). |
153. Törölt felhasználó (2013-01-06 16:27.53) - (válasz KenytheOne 152. hozzászólására) |
"agy nem is próbálja önmagát bizonygatni"
Félreértés végett: nem azt írtam, hogy minden sci-finek tudományosan alá kell támasztania minden részletét, de vannak filmek, melyek eleve nem törekednek az ilyen dolgokra. Rögtön egy friss példa: Upside Down. Na az teljes mértékben sci-fi köntösbe bújt fantasy film. |
152. Törölt felhasználó (2013-01-06 16:25.46) - (válasz Evile-Elvis- 151. hozzászólására) |
Miért is nem? A Star Wars is fantasy nagyrészt, minden olyan sci-fi alkotás, mely a tudományos részeit nem tudja kellően megalapozni, vagy nem is próbálja önmagát bizonygatni (mi hajtja az x szárnyút, mi van a fénykardban, honnan az Erő?), az Science-Fantasynak minősül, ez egy létező műfaj, átfedés. A jurassicot is némi erőltetéssel bele tudom ebbe sorolni, mert az első rész eleje kicsit tudományoskodik, nem is rosszul, de annyiban ki is merül a tudományos része. (Persze én sem oda sorolnám a filmet, de valahol megértem, ha azt is odaírják) |
151. Evile-Elvis- (2013-01-06 16:19.36) - (válasz KenytheOne 149. hozzászólására) |
A Thing nem jobban horror mint ez csak más.
A Jurassic Park meg: kaland/sc-fi és talán családi mozi. Persze nyomokban vannak thriller elemei, dehogy a fantasynak semmi köze az tuti. |
150. Evile-Elvis- (2013-01-06 16:12.42) - (válasz KenytheOne 148. hozzászólására) |
Persze, hogy van különbség. Talán a horrornak van a legszerteágazóbb mellékágai. |
149. Törölt felhasználó (2013-01-06 16:12.10) - (válasz Evile-Elvis- 147. hozzászólására) |
Dolog elég rendesen horror, ezért is nehéz mellé tennem a kampókezet :D Ha már arányok...
Hát azért a gore az gyakori eleme a horroroknak, egy tőről fakadnak. De olybá tűnik, hogy a létező összes műfajt keverem, vagy legalábbis ezt szeretnéd kihozni a vitából. Az a helyzet, hogy annyira nem érdekel engem, a kampókéz mettől meddig thriller, horror , a horror meg mettől meddig gore, vagy thriller, mint írtam, nincs aranyszegély a határokon, átfedések vannak. A jurassic parkot még így utoljára felhozom példának, ahány oldal, annyiféle stílusba sorolja, szokták írni Családi kalandfilmnek, fantasynak, sci-finek, thrillernek is. Aztán kinek melyik szimpatikus. |
148. Törölt felhasználó (2013-01-06 16:06.04) - (válasz Evile-Elvis- 146. hozzászólására) |
Felőlem. Ezért mondom, hogy horror és horror között is van különbség, de még manapság is. Ideglelés csernobilban és paranormal activityket hívnak horrornak, pedig se abba, se thriller kategóriába se nagyon illenek. |
147. Evile-Elvis- (2013-01-06 16:04.47) - (válasz KenytheOne 145. hozzászólására) |
Na már csak ezért kérdeztem:
"Nem sorolok példákat, mert nem mondtam egy szóval sem, hogy lightos film, azt mondtam csak, hogy érezhetően nem ezen volt a hangsúly." Amúgy szerintem te kevered a szimpla gore mozikkal a horrort. A Dolog is horror elsősorban és csak utána sci-fi. |
146. Evile-Elvis- (2013-01-06 16:01.39) - (válasz KenytheOne 143. hozzászólására) |
Az idegenlényes inkább régi-sulis mint a péntek 13:) |
145. Törölt felhasználó (2013-01-06 16:01.26) - (válasz Evile-Elvis- 144. hozzászólására) |
Nem. Az én esetemben biztos nem, mert egy jól felépített, feszült helyzet jobban hat rám, mintha 3 órán át darabolnának a filmben értelmetlenül, amit rühellek. |
144. Evile-Elvis- (2013-01-06 15:59.06) - (válasz KenytheOne 142. hozzászólására) |
Értem.
Szerinted a thriller lightos? |
143. Törölt felhasználó (2013-01-06 15:58.40) - (válasz Evile-Elvis- 141. hozzászólására) |
És ha igen? Ez ízlés kérdése. Fiatalabbként, ha ilyen filmeket néztem, inkább az idegen lényes dolgok felé orientálódtam, ha választani kellett, hogy A massza, vagy egy péntek 13 menjen, automatikusan a masszára kapcsoltam. Elm utcát még kivételnek érzem, az első részeit, ott még a hangulat is igencsak erős volt. |
142. Törölt felhasználó (2013-01-06 15:55.52) - (válasz Evile-Elvis- 140. hozzászólására) |
"Kevés horrort láttál eddig, ezért szokatlan ez a feeling neked."
LOL? :D Őszintén, az elmúlt években elég erősen megutáltam ezt a műfajt és otthagytam, ma már ritkán nézek, de az tévedés lenne, hogy nem néztem sokat. Pont eleget láttam ahhoz, hogy belefáradjak és ne legyek rájuk kíváncsi manapság. Kivételek vannak, de már régebben is inkább a félelmetesebb atmoszférával, helyszínekkel operáló alkotások jöttek be, nem pedig a késes-maszkos-emberkék-gyilkolásznak kategória. Alienek, thing.. sci-fisebb dolgok. Kampókézt is láttam gyerekként egyébként, pont ezért néztem újra, mert nem emlékeztem rá tisztán. Szerintem találnál jó néhányat az értékeléseim között. Még a dög szériát is végignéztem, pedig az igazán förtelem :\ Nem sorolok példákat, mert nem mondtam egy szóval sem, hogy lightos film, azt mondtam csak, hogy érezhetően nem ezen volt a hangsúly. |
141. Evile-Elvis- (2013-01-06 15:45.34) - (válasz KenytheOne 139. hozzászólására) |
Én meg úgy érzem, hogy lekicsinylően beszélsz a régi-sulis horrorról. De nyugtass meg, hogy nem... |
Idézetek | Krisz361, 2024-11-09 20:14 | 10 hsz |
Vélemények | Márti 99, 2024-09-14 17:07 | 320 hsz |
Kérdések | Kukoricaember, 2022-06-06 15:26 | 1 hsz |
A legjobb jelenet | Michuu, 2014-01-11 02:05 | 1 hsz |
Keresem | Generalmalan, 2009-09-09 18:41 | 4 hsz |
Kampókéz adatlap |
Eredeti cím: Candyman |
Évszám: 1992 |
Rendezte: Bernard Rose |
Szereplők: Tony Todd, Virginia Madsen, Xander R. Berkeley, Kasi Lemmons, DeJuan Guy... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Tony Todd - Vélemények |
- Xander R. Berkeley - Vélemények |
- Virginia Madsen - Vélemények |
- Michael Culkin - Vélemények |