Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Igazából szerelem - TV2, 21:35 |
Rohammentő - HBO2, 21:42 |
Rossz anyák karácsonya - RTL, 21:45 |
Az ártatlanság kora - Cinemax2, 22:25 |
Karácsony Willow Glenben - Izaura TV, 22:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jess Harnell (61) |
Piros Ildikó (77) |
Nick Moran (55) |
Peter Medak (87) |
Joan Severance (66) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Art Evans - Vélemények |
Box Office |
Gyilkos menyegző - Vélemények |
Hiányzó filmek a Filmkatalógusról! |
Kaja-pia topik, avagy: ki mit szeret enni-inni? |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Végső állomás |
Kristin Davis |
2012-02-05 21:53.01 |
Oooh, MADE MY DAY. Hát ezen jót nevettem. :)))))))) |
2012-02-05 21:50.42 |
A svéd verzióból teljes a kép. A trilógia kész. Soká lesz az is mire a Fincher verzió is végéhez ér. |
2012-02-05 21:47.50 |
Olyan, mint egy megkorosodott Steve McQueen. :D |
2012-02-05 21:44.09 |
jah.. elkél a kemény remény ilyen messzeségek miatt. :P |
2012-02-05 21:38.15 |
A három származékból az utóbbi egy lapon sem emlegethető a kettő előbbivel... hát még az átlagbulizó képével... Úristen. Ezt te sem gondolhatod komolyan... |
2012-02-05 21:32.48 |
Megértem. Habár... ebből a műfajból talán pont ez az ami megéri a jegy árát.
A közös várakozásunk nagy premierje pedig ... (nagy levegő... nem csuklik el)... június 8. |
2012-02-05 21:27.40 |
Attól függ mire vagy kíváncsi? Akkor tán rögtön tudnám mikor küldjelek. :D |
2012-02-05 21:26.42 |
Micsoda rendező, micsoda cast... Várom!!!!
Addig egy pár forgatási kép (azon kívül, hogy Craig "bondoskodik" semmi extra, de csakazértis). [link] |
2012-02-05 21:11.58 |
Az esetek többségében nekem sem izgalmas annyira a sündisznó. :D De most megengedtem magamnak. :D |
2012-02-05 21:01.21 |
Nem. Nem lep meg, csak rettenetesen unatkozom, és ilyenkor szeretek információkat ontani magamból (ha épp nem befelé viszek). Hát ha valakit lehet itt a fórumon korrigálni... az Langelus. Az ő hozzászólásiahoz végtelen mennyiségű hiteles infóval lehet korrigálni, a gyengébb olvasók számára, akik netán elhinnék azt amit ír. :DDDDDDD
Mentsük a hibátlan tájékozatlanokat Langelustól. Jobb mint a vérontás, még akkor is ha csak áltatás. :DDDD |
2012-02-05 20:55.46 |
De igen volt. 2011 októbere és novembere alatt számos hírportál tele volt a film marketingjével, kezdve az emlékezetes első, majd a 8 perces második (sokat tárgyalt) trailerrel, valamint számtalan stílusos és találó plakáttal, valamint a filmben megjelenő erőszakos jeleneteket vitató cikkekről, valamint a találgatásokról, hogy ennek okával a filmet keblére öleli-e az Akadémia. Nem mellesleg Fincher film, egy név akire mindig számít a közönség, ezúttal sikerült egy 65 millió példányszámban eladott svéd bestsellert egy korábbi verzió után egy újra-adaptálni. Ha ezek után nem válik egy film elhíresültté, akkor vagy nem létezik a film, vagy az informálódni vágyó a nem megfelelő média-szegmenseket böngészi. |
2012-02-05 20:49.42 |
Én is így gondolom, csak úgy szeretek kérdezősködni. :P |
2012-02-05 20:48.08 |
Mert úgy átlagban a 2011-es filmek rossz csillagzat alatt születtek? Vagy mi az indok? |
2012-02-02 23:08.19 |
Nagyon rég láttam, és tudom hogy én is nagyon szerettem, de most példátlan mód nem emlékeztem a címére. De így most minden okés. Mégegyszer köszönöm. :D |
2012-02-02 23:04.29 |
Jééé, köszi Limpi. :D Ez gyors volt. :D |
2012-02-02 23:02.22 |
Egy komikusabb dráma címe nem akar sehogy eszembe jutni.
Néhány gazdag, tehetős emberrel indul a történet, amikor kéttő küzülük (cégtulajdonosok?) fogadást kötnek, hogy az egyikük a jóléttől és fényűzéstől elszakadva nem bírná sokáig az utcán tengődve, hajléktalanul. A fogadás megtörténik, főhösünk hátrahagyva vagyont, befolyást, kényelmet egy időre a hajléktalanok közé kerül, hogy bizonyítson. Persze közben kiderül, hogy akivel a fogadást kötötte egy hátsó szándékkal akarta hősünket távol tudni a birodalmától, hogy szép lassan rátehesse a kezét. Közben a főszereplő szépen beilleszkedik a hajléktalanok közé, ropog a helyzetkomikum, és ha nem tévedek még egy hajléktalan nőbe is szerelmes lesz. Címet plíííz valaki! |
2012-02-02 22:06.31 |
Igen, ezaz. Az Akadémia a filmművészet profi képviselőinek kötetlen formájában való fel- és elismerését készült hivatni, de mára egy korábbi belsős tagja sem állíthat mást róla, mint inkább az amerikai film-mogulok "saját filmjeiknek jól megszervezett promóciós kelléke" (William Friedkin, az Ördögűző rendezője és a ceremónia egykori szervezője). Szóval lassan az Akadémia díjai és jelölései csak részben vélemények, nagyrészt inkább marketing stratégiai sémák, amikben egy szűk, önmagát éltető kör veheti ki a részét. (persze ez nem zárja ki azt, hogy ne lenne tömve a ceremónia jó, vagy épp kiváló filmekkel). Csak ha ez igaz, akkor átértékelődik a vélemény kezelésének a fogalma. Persze tenni úgy sem tudunk, de ameddig nagyon sokan az eredményeket presztízsértékűnek könyvelik el, addig van helye annak a megemlítésnek is, hogy az egész nagy valószínűséggel a filmbirodalom saját gyártású bástyája, és nem a művészet oltára, ahol tehetségeket karol a zsűri. |
2012-02-02 21:36.26 |
a zárójelből kimaradt egy rész:
"(BAFTA, Cannes, Globe, TOronto, vagy Velence szabadabb szelleméhez képest szinte kínosan tekintélyt vesztő)" |
2012-02-02 21:34.30 |
Valóban nem kőbe vésett igazságok - de ettől függetlenül is akinek ez nem nyilvánvaló az az ő dolga. Én helyén kezelem a véleményüket (BAFTA, Cannes, Globe, TOronto, vagy ), én is kíváncsi vagyok, hogy melyik film fizetett több laptopot és forró las vegasi éjszakát a bizottságnak az Oscar-kampány alatt (iróniának szánom, de amúgy ennek is szép híre van) |
2012-02-02 20:58.30 |
Persze, értelek.
De mint külső - nem teljesen cinikus - szemlélődő most már sosem fogom teljes nyugodtsággal elkönyvelni azt, hogy az önmagukat "legnagyobb" és "legjelentősebb" szakmai körnek eladó csoport emberek millióinak az ízlését befolyásolja úgy, hogy szinte ideológiai jellegű az a tabu-fóbia amit mutatnak. Pedig lehetne ez másképp, elvégre a bizottság sok emberből épül fel, sokoldalú ítéletek változatos győztesei magasodhatnak ki, de a szabályrendszerek nem ennek engednek. Az Oscar ennek a csoportnak azon véleményét mutatja fel, mely nem ütközik a túl gyakori konzervatív kritériumok akadályaiba. És én pedig épp ezt a mechanikus kettősséget nem szívlelem, és nem ismerem el. Remélem Te is értesz engem. :D |
2012-02-02 20:07.30 |
Tudom, hogy nem ellenem irányul, nyugi.
Viszont szerintem ez a kritikai megközelítés, amit Travers felemlegetett jócskán túlmutat a kedvenc-nem kedvenc, réteg-nem réteg, teljesség igénye-nem igénye problematikáján. Itt egyszerűen az éves teljes felhozatal összesített színes termésrengetegével példálózva mutat rá arra a problémára, amit az Oscar követőinek nagyon nagy érett zöme már rég fogalmazgat mindenféle körökben. Ez a probléma pedig nem más, (a divatbemutató-jelleg és a kultursznobista giccsen túl) mint a bizottság mereven konzervatív attitűdje, amely szerint csak minőségi melodramatikus szenvedés-drámák rúghatnak labdába egy mezőnyben, egy minőségibb vérkemény film (thriller, neo-noir, sci-fi, vagy egyéb közönségileg/kritikailag jeles film) pedig nem (vagy nagyon ritkán) érdemel jelentőséget, mert nincs az a radikalizmus, vagy rugalmasság ami ezt valaha is lehetővé tenné (holott a kulturális korképben azok is épp akkora, ha nem nagyobb jelentőséggel bírnak, ami előtt egy ilyen gála megkísérelhetne tisztelegni). Nem beszélve a kor haladtával átformálódó filmtudományos fúziós jelenségekről, mint az instant motion capture érdemei (Majmok Bolygója és benne Serkis nem hétköznapi munkája), vagy akár Tin-Tin ugyancsak diszkriminatív jellegű elmellőzése egy nevetséges elv alapján. Szerintem Travers-nek épp ezért van igaza. Nem a kedvenceit sorolta, hanem az aktuális felhozatalból kiindulva mondott el egy régóta tanulmányozott igazságot az Akadémia ítélkezéseivel kapcsolatban, hangja lett számtalan gyakori független véleménynek, ami internetes berkekben KOLLEKTÍVE visszhangoznak és nem mellesleg létjogosultak is. És annak tükrében, hogy minden obszcenitástól és túlkapástól mentesen adta elő, így nem látok benne semmi infantilizmust. Bármilyen másik vélemény/kritika lehet ilyen, mert miért ne? Az igaz, hogy nem kell sokat adni az Oscarra, valóban nem lesz jobb egy film tőle, legfeljebb csak millióan fogják jobbnak látni, ha az Oscar védjegy is bekerül az adott film marketing-gépezetébe. Nem kell a kedvenceket jelölni-díjazni, szó se róla, de lehetne változatosabban jelölni-díjazni, a filmkultúrához méltóképp bejárni más egyenértékű szegmenseket, ne mindig csak azokat, amik a kivénhedt döntők szigorú, szinte bürokratikus kritérium-rostáján átmegy. Én sem adok az Oscarra, de követem mivel a felhajtása jelenségértékkel bír, és sokaknál hivatkozási alap. Ha van valamilyen visszássága, akkor az arról alkotott mért hangnemű kritikát támogatom. Köszönjük Travers! |
2012-02-02 18:29.24 |
Peter Travers a Rolling Stone-tól szapulja Oszkárékat. Én egyetértek vele:
http://www.youtube.com/watch?v=vA5JsjA4AZc |
2012-02-01 21:42.34 |
Akkor nekem pedig az lesz a következő programom. :D |
2012-02-01 19:59.06 |
Én valamelyik nap a Mindenki Megvan című filmnek örültem ennyire. Ha még nem láttad... Engem szórakoztatott, gondolkodtatott, és felemelt. |
2012-02-01 15:10.54 |
Csórták? És mi van ha a könyv megfilmesítési jogait törvényes úton VÁSÁROLTÁK MEG? Volt rá igény a tengeren túlon, belefért a büdzsébe hogy szinkron helyett egy rafinált rendező újragondolja, mindennek tetejében sokan szeretik, pontosnak és kiemelkedőnek tartják, ami megindokolja a film létjogosultságát. Nem mellesleg ilyen aprólékos és figyelmes, korrekt adaptálással az amerikai trilógia önmagát igazolva elkerülheti azt a csobárt, amit a svéd verzió követett el, amikor is folytatásai sokak szemében erőtlen, felszínes, az első epizódhoz nem túl méltó próbálkozások lettek. |
2012-01-31 16:45.49 |
Igazából az újracsekkolási Matrix maratonom törette ki belőlem, már csak keresnem kellett egy jó kiindulópontot, hogy én is hozzácsatoljak valamit a topic-ban ezzel is kioldva magam egy picit a film hatása alól. :D Wowb@gger kérdése pedig erre ideálisabb nem is lehetett volna. :D |
2012-01-31 01:35.15 |
A forradalom a radikalizmus jegyében történő változást, áttörést, átfordulást is jelentheti. Nem feltétlenül politikai, vagy társadalmi jelenségként kell értelmezni, főleg ha a filmben fellelhető az a bizonyos radikális átfordulás. Elég csak Neo és a vele rendszeresen kölcsönhatásban levő nemezise, Smith esetére gondolni. Míg az első Matrix film fináléjában Smith lövése Neo-t egy felsőbb szellemi szintre löki a majdnem teljes önfelismerés beteljesítéséig, addig ugyanakkor Smith belülről való kiiktatása (mikor Neo úgymond "beleugrik" és Smith szétpattan), az egy - az előbbihez párhuzamosan mérhető - ok-okozati rendszer (hogy a A Merovingi által felemlegetett motívumnak eleget tegyünk), ami szerint Smith is egy szinttel feljebb lép, aminek hatására függetlenebb lesz, és képes szinte a teljes Matrix-ot egészében magába asszimillálni. Meredek, de így van. A hős, és ellene egyszerre eszkalálódnak, egymásba kapaszkodva jutnak szintről szintre. És ez nincs másképp a 3. részben sem, csak ott a szintlépés sokkal radikálisabb jellegű, sokkal FORRADALMIBB. Smith kijut a Mátrixból és képes arra is, hogy hús vér emberként is fenyegetést jelentsen a hús-vér Neo-ra (emberi testet, emberi idegrendszert irányító virtuális szoftverszármazék - na ilyen mikor a cyberpunk minden transzhumanizmusával kibassza a biztosítékot :D). Az összecsapásuk ok-okozati eredménye ezúttal az, hogy bár Smith megvakítja Neo fizikai szemeit, valami Smith felfoghatatlan kijutásához hasonló FORRADALMIAN RADIKÁLIS ÁTFORDULÁS történik Neo-val is: érzékeli a gépeket, vizuális rácsként tudja a gépek fizikai jelenlétét "látni" szemek nélkül, egy olyan valóságban, amiben ez lehetetlennek számított. Már ha az a Mátrixon kívüli "valóság" egyáltalán egy valóság, és nem egy újabb Matrix... bhaa.. Annyira valószínű, hogy félve lehet csak belegondolni. :D
Vagyis rövidebben: a Forradalmak alcím, a filmbéli Messiás és a nemezisének forradalmi elfejlődését reprezentálja amíg be nem következik a megannyiszor ismételgetett "Elkerülhetetlen". - Kései és random reakció, de remélve van, hogy nem teljesen hasztalan. :D - Most pedig úgy általánosságban: Bocs akit untattam, de én azok közé tartozom, akik még szeretik a Matrix folytatásait (kellő foglalkozás és felismerések után). Az való igaz, hogy nincs olyan szépen mérve a rendezés, mint ahogy az 1. részben volt, és meglehet a sok-csillió pixel meg csihi-puhi is fárasztó lehet, de a szimbolikarendszer és a filozófia a trilógia végére igenis bővült és mélyült. Talán nehezebben hámozható lett (épp ezért lehet már csak nagy kanyarokban beszélni egy-egy részeiről), de ott van, és ha észrevesszük ugyanúgy mozgat. Nem beszélve a blockbusterek mércéjéhez mért radikálisan eltérő (hehe) befejezést, ami rám különösképp nyomasztó hatással volt, és ezelőtt valamilyen szinten tisztelegnem kell. A Mátrix egy elvont blöff, de ameddig a csíny zajlik, a tartalom dézsából omlik: van ami felvillanyoz, van ami borotvaként gondolatba vág, van ami pedig teljesen leépít. Ilyen a Matrix, minden túlmisztifikálástól mentesen is az egyik legprovokatívabb mozgóképes munka, aminek egyetlen nagy-hibája, hogy a cselekmény vége fele haladva egyre erőteljesebben osztotta meg a közönségét. Ergo: értem miért nem csípik egyesek, de én asszem kettes vagy hármas lehetek. :D |
2012-01-30 21:16.28 |
Remi Gaillard-ra gondolsz? |
2012-01-29 20:32.56 |
A Natúr sztorik néha a cseles elbeszéléstől, a trendtől VÉGRE-VALAHÁRA eltérő módszerektől válnak érdekesebbé, fordulatosabbá, újdonsággá - persze ehhez rugalmasság kell. Ahogy a Mementó hősének szerepe is más értelmet nyer, amikor a kirakós darabjai végül összeállnak. Pont azzal nyert a film egyszerű története, hogy a fordított elbeszéléssel az egyszerű információkat sorsdöntő és átértelmező fordulatként, leleplezésként tálalta. Semmi érdekes és semmi jelentősen drasztikus nem lett volna abban, ha egy lineáris történetben látunk egy átvert amnéziás fickót, aki egy nyilvánvaló rossz irányba tereli a bosszúját. De mindezt a Memento friss módszerrel eladta, és azóta is kuriózumként egy fontos lépése a filmkészítésnek. Ez a jó ebben. Nincs semmi érthetetlen, szóval ameddig nem te nézel ki másképpen gondolkodók szemei mögül addig szerintem nem érdemes nevetned rajtuk - mert mi van ha mégis értik? |
2012-01-27 22:58.25 |
Érdekes, hangulatos sorozat, de egyelőre nem annyira átütő számomra. Viszont remélem elég ideig húzza majd, hogy bizonyíthasson is, hiszen a koncepció első blikkre bármennyire is tűnjön gyanúsan ismerősnek, azért a potenciál adott. JJ Abrams, és a Lost kreatív stábjának fele megint egy szigetet tölt fel rejtéllyel, ami az előbbi kult sorozat rajongóit direkte csalogatja. De az, hogy az amúgy szenzációs Giacchino soundtrack, valamint a Lost által mesterire csiszolt ritmikus flashbackelő narrációs rendszer is az elődre hajaz, az már most megosztó: lesz kit taszít, lesz kit pont ez vonz majd be némi hiányt kompenzálásának céljából. Bár most nincs 14 kezdő főszereplő, nincs is akkora büdzsé, se egzotikum, de van helyette más - többek közt laza Jorge Garcia, vagány Sam Neill, csinos Sarah Jones és a híres börtön ezúttal hangulatos sci-fi légkörbe burkolózva - ami engem egyelőre bevonzott.
A FOX szigorú, de remélem Abrams, Elizabeth Sarnoff, Giacchino, Jack Bender, Garcia, Neill és a többiek tudják majd lökni úgy mint rég. Én figyelek. :D Más is tehet egy próbát vele. |