Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Mélytengeri pokol - TV2, 03:00 |
A dán lány - HBO2, 04:00 |
A bűn árfolyama - HBO3, 04:05 |
Volt egyszer egy Mexikó - HBO, 04:10 |
Szirén - Véres legénybúcsú - Film Mánia, 04:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Carter Burwell (69) |
Owen Wilson (56) |
Chloe Sevigny (50) |
Delroy Lindo (72) |
Tim Guinee (62) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Panelkapcsolat |
Ella Hunt |
2010-03-12 20:33.59 |
sztem nem "bántják" azzal h diliházba ment! csak 2 rész....
Két rész, de ezzel, és az ide vezető folyamattal teljesen tönkrevágták a karaktert. A valódi House nem jutott volna idáig, pláne nem így. és soha nem is lehet ezt a hibát kijavítani, a vigyorgó mindig is ott fog felette lebegni. Végleg nyáladzó szobanövény lett, aki innentől az áterek és lógusok szent véleménye alapján éli az életét. |
2010-03-12 20:31.18 |
"de senki nem írt olyat, hogy ő bizony együtt dolgozna egy ilyen fickóval (mert nem lehet túl jó dolog)"
"vannak igazi barátai? igazából csak Wilson van mellette és Cody" Na ja, mert számukra az okoz boldogságot, hogy valakit nyomorultabbnak látnak maguknál. Wilson még képes néha igazi barát lenni, de Cuddy tökéletesen képtelen akár barátságra, akár szerelemre. Ő csak birtokolni tud.Mindne szempontból a legrosszabb emberfajta. Kérlek szépen, kívánságod parancs. Együtt dolgoznék vele, mert többet tanulnék tőle (mondjuk nyilván a saját területemen), mint másoktól. És együtt is élnék vele. Az én környezetemben előfordult már egy-két House-típusú ember, és nagyon jól kijöttem velük. Sokkal jobban, mint a kedves, de minden szempontbó középszerű emberekkel. Érdekes, nekem mindig az utóbbiakkal akadtak konfliktusaim, és mindig bennük kellett csalódnom. "esetleg élne vele, lenne a társa (mert elképzelhetetlen, hogy normális párkapcsolatra lenne képes)" Lásd fent. Amúgy momentán House-ról tudjuk, hogy volt egy ötéves kapcsolata. Cuddynak egyetlen normális kapcsolatáról nem tudunk. Mégis House-t tartod képtelennek normális kapcsolatra? "valószínű egyre silányabb lesz ez is, mint minden sorozat" Nem valószínű. Biztos. És éppen azért lett az, mert a tömegek számára megfelelő karaktert igyekeznek belőle faragni. |
2010-03-12 20:22.20 |
Jó, akkor utóljára, és lassan.
1. Elemzés =/= belemagyarázás. Attól, hogy nem értesz valamit, az még mindig nem belemagyarázás. 2. A House-ban az volt a vonzó, hogy több volt, mint szórakoztatás. Akár kis, akár nagybetűvel írjuk. 3. Ezért Te nézhetted kikapcsolódásként, más számára viszont többet jelentett. 4. Neked nem kell szétanalizálnod, de más többet is megért egy arra érdemes történetből. Ha nem értesz egyet vele, akkor egyszerűen nem olvasod el. Ilyen egyszerű. |
2010-03-12 15:00.27 |
"Ha House kedves,korrekt lenne,betartana minden szabályt,nem nézném a sorozatot,mivel brazil szappanoperára emlékeztetne!!!!"
A cuddys nyavalygással az ötödik évadban elkezdett brazil szappanná válni, és a diliházas húzással, illetve House jóemberesedésével most már visszavonhatatlanul az lesz. :-((( Ezzel a vigyorgóba vánszorgással végképp lehetetlenné tették, hogy a sorozat olyan legyen, mint régen. House karakteréről nem is beszélve. :-(( Szerintem csak az első három évaddal foglalkozz. A negyedik gyenge, bár néha még elviselhető, de a negyedik évad utolsó két epizódja óta viharos gyorsasággal amortizálódott a sorozat, és a diliházas szállal eltemette saját magát. BTW: most olvastam, hogy a Romlás címet adták az első résznek magyarul. Ami pontatlan fordítás, de a magyarító mégis zseniálisan rátapintott a lényegre. :-)) Különben alapvetően egyetértek. :-)) |
2010-03-12 14:11.33 |
Láttam. :-))
Bár nem tartozik a kedvenceim közé, de az, amit a House-ban csináltak, az nem más, mint a Száll a kakukk... meghamisítása. Elég ciki, hogy más filmekkel, könyvekkel kell takarózniuk, és ilyen igénytelenül. Mintha azt hinnék, hogy azzal, hogy egy nagy elődre hivatkoznak, minden hülyeséget el lehet hitetni és minden igénytelenségüket el lehet nézni. Hát nem. A giccs az giccs, a hazugság az hazugság, és a karakteidegenség az karakteridegenség, akkor is, ha egy nagy elődöt koppintanak le. :-(( |
2010-03-12 13:21.36 |
Ez oké, számomra is a House volt az egyetlen sorozat (más sorozatot is nem nézek szinte), amelyik több volt, mint szórakoztatás. A baj az, hogy hazug és képmutató lett, ezzel párhuzamosan pedig gejl és igénytelen is lett, ami csak az ember legprimitívebb érzelmeire képes hatni. Mindez bőven elég ahhoz, hogy ne tartsam szórakoztatónak.
A fikció pedig nem jelenti azt, hogy ne vetne fel komoly és súlyos kérdéseket, problémákat, amikről rengeteget lehet beszélni. Nem véletlenül írtam a Hamletet, de írhattam volna más példát is. |
2010-03-12 12:55.54 |
"a tudás, nem feltétlenül szükséges, hogy ennyire elvont emberhez legyen hozzárendelve"
Nem feltétlenüll, de a nagy felfedezések, komoly tudományos teljesítmények mindig ott kezdődnek, hogy valaki felborítja az addigi paradigmát. És ez mindig vitát szül, ha az illetőnek máűzlija van, támogatják, ha nem, harcolnia kell. Mint annak a Galilei és Giordano Bruno nevű két antiszociális alaknak is. :-)) Az ilyen felfedezés mindig sajátos gondolkodást feltételez, és abból könnyen válhat olyan jellem, mint House, ha a környezete így reagál, ahogy az övé. "a szabályozásban, biztosítók és ügyvédek gyűrűjében pillanatok alatt halott lenne egy ilyen ámokfutó, mint a doki" Nem biztos. Egy magánkórházban vagy kutatóintézetben tudna működni, persze akkor, ha a főnöke nem lenne olyan agyalágyult, hogy alázatra nevelés címszó alatt arra kényszerítené, hogy maga foglalkozzon, beszéljen a páceiensekkel. Hanem azt rábízná másra, míg House a megoldáson agyal. "ezért nem is találkozunk ilyen emberrel mert nincs" Dehogy nincs. :-)) Még ha nem is orvos. |
2010-03-12 12:50.05 |
"szerinted Hause figurája az isten, mindenki más meg egy nagy 0 a filmben"
A mondat második fele nagyjából igaz. Az első nem. House nem isten, hanem azt mutatja be, hogy másként is lehet(ne) élni és gondolkozni, ahogyan a környezete, nem kell ugyanazokat a hibákat elkövetni, és azt erénynek hazudni, nem kell másokon uralkodni, álszentnek lenni. Ha a környezete hajlandó lenne gondolkozni és néha bátor lenni, Akkor House sem lenne annyiszor nyers és bunkó, mert nem lenne szüksége ahhoz a diagnózishoz, hogy hazugságokat kelljen kibogoznia. És ha békén hagynák a magánéletben, akkor nem kellene dacolnia. "a sóhivatalba a jellemével, ha nem lennének odapakolva szöges ellentétbe a vele szembenálló karakterek" Részben. Akkor könnyebb lenne a dolga, és nem lehetne sorozatot készíteni. Ettől még a többiek legfeljebb a szükséges rossz kategóriáját képviselik, szigorúan dramaturgiai szempontból. De érdekesebb vagy jobb karakterek nem lesznek tőle. "ha megmagyarázod nekem, hogy de szüksége van a gyógyszerre de attól még függő" Nem magyarázom meg, mert nem az én dolgom, és mert egymásnak ellentmondó infókat közöltek erről a sorozatban. És a függést nem támasztották alá. Az a függő, aki akkor is nyeli a bogyót, ha nincsenek fizikai problémái. A Te értelmezésedben ezek szerint függő a haldokló rákbeteg, aki morfiumot kap, sőt a krónikus szívbeteg is, akinek változtatni kell a gyógyszereit, adagolását, mert a szervezet hozzászokott az előzőhöz. Az első három évad alapján a Vicodin-kérdés nem etikai, hanem egészségügyi probléma. Lehet függést kreálni belőle, csak ne legyenek következetlenek. "mert semmilyen társadalmi normába nem tud és nem is akar beilleszkedni, és ezt antiszociális viselkedésnek hívják" Az az antiszociális, aki nem fogadja el a normákat ÉS szándékosan árt ezzel másoknak. Aki azt akarja, hogy békén hagyják, nem akar kapcsolatokat, nem érdekli mások véleménye és azért sért meg bizonyos normákat, hogy életet mentsen, az aligha antiszociális. Akkor seme, ha azok, aki ezt nem értik, annak nevezik. Ez olyan, mint a depresszió, a hiperaktivitás vagy a diszlexia. Könnyebb mindenkire ráhúzni, mint esetleg átgondolni, hogy tényleg depressziós, hiperaktív vagy diszlexiás-e az illető. |
2010-03-12 12:31.17 |
Ki beszélt arról, hogy beteg legyél? És hogy ne találj segítséget? Arról beszéltem, hogy ha az élet bármilyen területén szükséged van egy House típusú emberre, akkor ne lepődj meg, ha nem találsz. Még egyszer: azt írtam, ne lepődj meg, és nem azt, hogy ne találj. Elég nagy különbség.
Ebben nincsen semmi kiátkozás, akkor sem, ha ezt akarod belelátni. |
2010-03-12 12:28.22 |
Ja. A Hamlet is kitalált, mégis miket írogatnak róla.
A T. írók valamit közölni akarnak, ami Kovicuban úgy csapódik le, hogy megjárta a bunkója. Ez is egy értelmezés, a mienk is. Ha az félelmetes, amit mi írunk, akkor ez is. És az is, hogy Te egyetlen mondatot is leírsz. |
2010-03-12 12:01.46 |
Hatodik. |
2010-03-12 11:50.01 |
"de emlékszel, amikor Ayn Randról beszéltünk? Ő írja: "A józan ész nem magától értetődő. Azokat, akik megtagadják, nem lehet meggyőzni ezzel."
Nagyon igaz. Ilyenkor nem is velük perlekedünk, hanem azokkal, akik esetleg fogékonyak a józan észre. És nem tagadom, bosszantanak az üres közhelyek. :-)) |
2010-03-12 11:47.44 |
A cuddyk, wilsonok sokkal pusztítóbb aljasságain miért nincs senki sem kiakadva? A képmutatásuk, az a mód, ahogyan sunyin megalázzák a másikat a szemforgatásukkal, basáskodásukkal, bábáskodásukkal miért jobb, mint House nyers szókimondása? Talán mert azt hazudják, amit a tévé előtti cuddyk és wilsonok szeretnek hallani? Talán mert igazolják az ő hasonló viselkedésüket és ostobaságaikat?
Ebből a szemszögből igazad van. Ennek a House-nak tényleg járt ez a lealázás. Majd megtanulja ez az Isten állatkája, hogy nem harcolunk a páciensért, nem gondolkodunk, nem akarunk saját magunk lenni, ehelyett neveljük a másikat, ha kell erőszakkal kényszerítjük rá saját világképünket, szerelemnek hazudjuk a megcsalást, az egészségügyi dugást, bátorságnak a gyávaságot, erőnek a döntésképtelenséget, nagyságnak a középszerűséget, jóságnak a másik lenézését, segítségnek a leereszkedő, másikra kényszerített atyáskodást, orvosi etikának a páciens döngetését és a szabályok előtérbe helyezését a gyógyítással szemben, társas viselkedésnek, empátiának a másiktól való függést, a megalázkodást, saját személyiségünk feladását, és az elvárást, ami megköveteli, hogy a másik is ezt tegye. Igenis, tanulja meg, hogyan kell cuddyként a középszerben dagonyázni, és másokat is lerántani, hogyan kell wilsonként szép hazugságokat gyártani és azokkal igazolni a gyávaságot, lustaságot, erkölcstelenséget, és hogyan kell mások véleményétől függni, a szerint látni magunkat, és reszketni a többi középszerű elismerő pillantásáért. Gondolom, a jóságos áter vagy lógus jól kezelésbe vette, és megtanítja neki mindezt. Nemsokára mesterfokra fejleszti ő is a képmutatás és középszer tudományát, hogy a tévé előtt ülő cuddyk és wilsonok még boldogabbak legyenek, és még elégedettebben dőljenek hátra, hogy végre, megint felmentették őket a gondolkodás nyűge alól, és tovább örülhetnek annak, hogy egy zseni sem jobb náluk. Hiszen ez sokkal könnyebb, mint kimászni a saját hazugságaikból. Cserében megveregetik a jóemberesedő, agyatlan és gerinctelem, bamba House vállát, hogy megkaptad haver, amit érdemeltél, de a fő, hogy végre te is beállsz a sorba, és nem leszel kényelmetlen nekünk. Igazad van, tényleg itt volt az ideje, hogy megtanuljon repülni. Ezért nyilván megértő leszel, ha egy House-ra lenne szükséged, de helyette csak cuddykat és wilsonokat találsz, akik lehetséges house-okat megtanították repülni, és jól pofán vágták az antiszociális, mindenkit lekezelő bunkókat, akik akkor talán éppen az életedet mentenék meg szembemenve a jó cuddykkal és wilsonokkal. Abban persze minden gúny nélkül egyetértek, hogy az a House nevű hamisítvány, aki az ötödik évadban szó nélkül engedte, hogy alázzák, hogy beinjekciózzák, hogy rákényszerítsék a részvételre apja temetésén, aki a porban fetrengett egy beteg lelkű vénkisasszony előtt, és telesírta miatta a zongoráját, csak egy rúgást érdemel. Ennek viszont semmi köze az első három évadban látott nagyszabású figurához, aki soha nem jutott volna vigyorgóba, ahova a hamisítványt a kedves barátja által sulykolt bűntudat, kerítési kísérlete, egy félkegyelmű öngyilkossága juttatták, és az a kísérlete, amelynek során egy hisztis némber iránti szexuális vágyát szerelemnek próbálta hazudni. Az eredeti House soha nem süllyedt volna eddig, soha nem érzett volna bűntudatot azért, amiért nem hibás, és soha nem nyöszörgött volna egy ilyen nő lábai előtt. Amiket bűneinek róttál fel, soha nem léteztek, vagy nagyon másként, ahogyan gondolod. A hamisítvány House éppen azért jutott idáig, mert cuddyvá és wilsonná próbált válni, hamis bűntudatban és hazugságokban kezdett dagonyázni. És mivel erre az útra lépett, meg is érdemli a sorsát. Szerencsére, ez a Made in China utánzat soha nem volt a régi, nagyszabású House, és az eredeti House ezt a porban csúszó, és a tévéző cuddyk és wilsonok szerint „jellemfejlődő” alakot jól orrba verte volna. "jól alakul ez?" A cuddyknak és wilsonoknak feltétlenül. Lehet sajnálkozni, zokogni és lehet kárörvendeni, a középszerűek tábora új taggal gyarapodott, a Made in China House-szal. |
2010-03-12 11:46.45 |
gyógyszerfüggő”
Az első három évadban ez korántsem volt egyértelmű. Amikor nem voltak fájdalmai, nem szedett gyógyszert (harmadik évad eleje), ami arra utalt, hogy valóban a fájdalmai miatt van rákényszerítve a Vicodinra. Viszont így nem volt primitív és egysíkú a történet, komolyan kellett volna foglalkozni a kérdéssel, hogy mi legyen azzal, aki tényleg állandó fizikai fájdalmakkal él együtt, vagy hogy hol kezdődik a függés. De ugye ez túl bonyolult lett volna a tömegek számára, gondolkodni kellett volna, amit nagyon nem szeretnek. Ezért kitalálták, hogy House függő és pont, nincsenek is fájdalmai, néhány bogyó, egy lógus vagy áter által puffogtatott üres lózungok, és hipp-hopp se bogyó, se fájdalom. Aminek viszont semmi köze az első három évadhoz, és még annyi bátorság sem szorult beléjük, hogy bemutassák, hogy House fizikai fájdalmak nélkül is a gyógyszer rabja lrtt volna. Ennyit a gyógyszerfüggés megalapozottságáról. „mindenkit porig alázok”, "antiszociális hóhér" Ja. Tényleg egymás után ölte az embereket. Ez az antiszociális, mindenkit porig alázó hóhér nem gyártott szép ideológiákat az élet felsőbbségéről, a szeretetről, az empátiáról, a betegekkel való törődésről, csak éppen a végsőkig harcolt a pácienseiért, az orvosi engedélyét is kockáztatva, mindenkivel szembeszállva, szabályokat áthágva életeket mentett. Szemben karitatív, törődő és mindenkivel szépen beszélő haverjával és főnökével, akik állandóan az empátiáról, a törődésről szónokolnak, csak ha meghallják a „szabályzat” szót, akkor sajnálkozva széttárják a karjukat, és a páciens tőlük fel is fordulhat. Viszont nagyon szomorúak ilyenkor, és meghatódnak saját empátiájukon (lásd az irodájában szipogó Cuddyt Foreman diszkrét haldoklása közben). Ez az antiszociális, mindenkit porig alázó hóhér nem akart senkit sem megnevelni, alázatossá tenni, nem adott leckéket emberségből, etikából. Szemben karitatív, törődő és mindenkivel szépen beszélő haverjával és főnökével, akik a legdurvább eszközöktől sem riadtak vissza, hogy House-t neveljék, alázatra szoktassák, és akik nagyon etikusnak tartják, hogy a betegeiket döngetik, és a barátaik magánéletébe tevőlegesen beleavatkoznak, mert szerintük ott kell lennie apja temetésén, aki finoman szólva sem volt a jó apa iskolapéldája. Ez az antiszociális, mindenkit porig alázó hóhér nem hazudta a feketét fehérnek és fordítva, volt mersze néven nevezni a dolgokat. Az egyéjszakás kalandjait egészségügyi döngetésnek nevezte, a házasságtörést házasságtörésnek, a nívótlan kapcsolatot nívótlan kapcsolatnak. Szemben karitatív, törődő és mindenkivel szépen beszélő haverjával és főnökével, akik a házasságtörést, a görcsös pasi-fogási dugás-rohamokat szerelemnek, boldogságkeresésnek hazudják, és a legnyakatekertebb érvekkel tudják megideologizálni a másik megcsalását, lustaságukat és gyávaságukat arra, hogy kilépjenek egy rossz, igénytelen kapcsolatból. Ez az antiszociális, mindenkit porig alázó hóhér önmaga mert lenni, nem a szerint határozta meg magát, amit mások gondoltak róla, mert harcolni a saját igazáért bárkivel szemben, képes volt döntéseket hozni, azokért vállalni a felelősséget, és mert hinni a tudásában, képességeiben. Felháborító nagyképűség. Szemben karitatív, törődő és mindenkivel szépen beszélő haverjával és főnökével, akiknek mások véleménye mindennél fontosabb, akik csak akkor mernek dönteni, ha fejük felett lebeg a kard (Cuddy a Vogleres ügyben), akik a beosztottjaikkal nagyszájúak, a velük egyenrangúakkal vagy magasabban állókkal szemben meghunyászkodnak (Cuddy az irattárban kutató Tritterrel szemben), és miközben büszkék arra, hogy milyen bizonytalanok, nagyképűen osztogatnak másoknak életvezetési tanácsokat, és saját bizonytalanságukat akarják másra kényszeríteni. Hátha az is hibázik az életben vagy a munkájában. ami nem nagyképűség. Ez az antiszociális, mindenkit porig alázó hóhér mindig az igazságot, a racionális magyarázatot, az okokat keresi, mer gondolkozni, és olyan döntéseket hoz, amiket helyesnek tart, ezért nem kell állandóan mea culpáznia, és nem várja ezt el másoktól sem. Felháborító nagyképűség. Szemben karitatív, törődő és mindenkivel szépen beszélő haverjával és főnökével, akik elfogadják a készen vett válaszokat, és egymás után hozzák hülyébbnél hülyébb döntéseiket, amelyekről tudják, hogy helytelen, mégis újra és újra ugyanazokat az ostoba hibákat követik el, hogy utána kéjjel dagonyázzanak az önsajnálatban és a bűntudatban, és ugyanezt várják el másoktól is. Ami nem nagyképűség. Ez az antiszociális, mindenkit porig alázó hóhér nem nézi le annyira a másik embert, hogy sajnálkozzon, nincsen szüksége rá ahhoz, hogy sajátmagát erősítse, maga is elutasítja a szánalmat, nem erőszakolja rá másokra a segítségét, nem nevez másokat nyomorultnak. Szemben karitatív, törődő és mindenkivel szépen beszélő haverjával és főnökével, akik féktelen jóságukban imádnak sajnálni másokat, főleg House-t, hiszen olyan jó, hogy van valaki, aki náluk nyomorultabb, és hogy megmutassák, milyen jó emberek. (Lásd az „önfeláldozó” Wilsont, aki House képébe vágja, hogy soha nem voltak barátok, de amikor meghal az apja, rohan, hogy gyámolítsa, bár a kutya nem kérte rá, mert olyan jó, hogy House van szerinte rossz helyzetben; vagy aki a Nagy Vánszorgást öntelten szánakozó képpel bámulta, és szinte meghatódott saját emberi nagyságától.) És akik mindig segíteni akarnak, ha nincs rá szüksége (apja temetése, Vicodin-leszoktatási akciók), de amikor kellene a segítségük, akkor csak ritkán állnak a helyzet magaslatán. (Ahogyan a szerelmes delnő, aki szintén nagyon segítőkész volt ezekben az esetekben, de aki orvos létére nem vette észre, hogy kedvenc potenciális szexrabszolgájának valami baja lehet X napnyi kialvatlanság, hallucinációk után, és persze nagy baj lehet, ha vele akar összebútorozni.) És akik merő barátságból naponta háromszor nevezik nyomorultnak. |
2010-03-11 13:01.30 |
Tényleg olyan jó nézni, amikor szerencsétlen nyomorultak nyáladzanak a vigyorgóban? tényleg ez a House az emberi, és ez a House tetszik? :-((
Én már akkor kínosan éreztem magam, amikor ez szobanövény bevánszorgott, nem hogy képes lettem volna megnézni, hogyan veszíti el maradék emberi mivoltát. De legalább egyértelmű, hogy az eredeti House-nak ehhez semmi köze. |
2010-03-10 21:52.06 |
"'Gondolom nem nagyon mernek ezzel kapcsolatban nyilatkozni, nehogy Katinka néni elhajtsa Őket."
Szerintem pontosan ez a helyzet, és ez a színészekre is vonatkozik. Akinek nem tetszik, az mehet, mint Bryan Singer. "A nézőknek én azt a csoportját nem értem, akik az első évadokat szerették, és az 5-6 évad is bejön nekik. Vajon akkor az elsőkben mit szerettek/értettek?" "Nekem az a meglátásom, hogy csomóan csak divatból kezdték el nézni, mivel a sorozat nagyon népszerű. Aztán szépen lassan kifejlődött az a tábor, aki mindenáron Cuddy-t isteníti." Való igaz, sokan vannaka Cuddy-fanok között, akik saját bevallásuk szerint csak később, általában a harmadik évadban kezdték nézni a sorozatot, amikor egyre nagyobbszerepet kezdett kapni. Így ők csak később látják az első két és fél évadot, és a későbbi huddys őrületet vetítik vissza, és nem érzékelik a törést. Ugyanakkor vannak sokan, akik kezdettől Cuddy-mániásak, és akik a huddyt "már első perctől" a sorozat "egyik legafontosabb elemének tartották". "Ugyanis, ha valaki House miatt szerette meg a sorozatot, nem hiszem el, hogy tetszik neki az, amit most, meg az elmúlt évadokban művelnek vele." Biztos nem. Akiknem most tetszik a sorozat, azok nem House miatt kezdték nézni, vagy maximum annyit fogtak fel a figurából, hogy "jókat szól be" és "höhö, má' megint milyen őrült". |
2010-03-10 00:04.53 |
Biztos, hogy más mederebe akarták terelni. Sokszor beszéltünk arról, hogy hazugságokat kezdtek sugallni, amelyek az első három évaddal is teljesen szembementek. Viszont hazudni lehet jól is, ők viszont fülsértően teszik. Például ha Cuddyt akarják példaértékűnek ábrázolni, akkor a gyerekkel kapcsolatos ámokfutásait komoly író nem írja le. Ha House-ból tényleg nyáladzó elmebeteget akarnak faragni, akkor olyan kiváltó okot kelltt volna kitalálni, és azt úgy megírni, hogy legalább hihető legyen, hogy megzakkan. Vagy vegyük a "kedvencemet" (ebből a szempontból), a túszdrámás részt, ami túl komolykodó volt ahhoz, hogy paródia legyen, viszont ilyen amatőr, középiskolás szinten megírt túszdrámát ZS kategóriás filmekben sem mernének összehozni. Üvöltött a hozzánemértés a kommandósok, túsztárgyalók viselkedéséről.
Szóval nem értem, hogy az írásképesség ilyen mértékű elvesztése hogyan következhet be, ha tudatosan butították is le a sorozatot? "Vajon akkor az elsőkben mit szerettek/értettek?" Na, ez engem is érdekelne. És főleg az, hogy mi a fenének nézték, amikor annyi nekük való sorozat van? Arról lehet szó, amit lentebb írsz, hogy ki min szocializálódott. Aki latin szappanoperákon, tucatsorozatokon, azok annyit értenek, hogy huddy és nyüglődés. Aki a popkultúra "nagyjain", Madonnán és csatolt társain, azok Cuddy istenítik, mert annyit fognak fel, hogy jó külsővel, középszerű szakmai és emberi kvalitásokkal lehet istennővé válni. Aki Coelhón, azok annyit értenek, hogy a megalázott House a jóember, és az a fejlődés, amit a vigyorgó óta produkál, és a bölocsesség az a rengeteg féligazság, amivel a kóklet áter/lógus mossa az agyát. :-(( Míg azoknak, akik mondjuk AR-t, eredeti Shelock Homes-t, Byront, filozófiát olvasnak, a helyzet egy kicsit más. :-)) "ez csak egy sorozat VOLT, de nekem egy picit több is: jelentett annyit, mint egy-egy meghatározó könyvélmény, és örülök, hogy nem hagytam ki" Igen, már beszéltünk arról, hogy eddig rám sem tett film- vagy sorozatkarakter ilyen hatást. Nekem is több volt, mint sorozat, mert az első három évad átlépte azt a bizonyos vonalat, ami révén többé tudott válni. Azt, hogy ez "csak egy sorozat", tudod kik szeretik ismételgetni? Akik majd megőrülnek a huddyért, összekeverik a karaktereket a színészekkel, számolják a sorozat díjait, jelöléseit, megsértődnek, ha nem nyer - viszont, ha nincsenek érveik egy vitában, akkor hirtelen a józanság apostolaivá lépnek elő. :-)) |
2010-03-09 21:22.28 |
Ne is említsd a Birthmarkot. Tényleg olyan szinten volt gyomorforgató az évadzáróval együtt, hogy az szégyen. És elég elkeserítő, hogy a többség ezt nem érti. Tényleg így gondolkodnak az emberről? Gondolom, a hatodik évad is ezt az undort képes csak előidézni. Lehet egy film/epizód gyenge, rossz, unalmas is, de azt hiszem, az a legrosszabb, ha ennyire viszolyog tőle az ember. Akkor ugyanis már nemcsak a minőséggel van baj.
Az első két és fél évados Cuddy szintén elég középszerű volt, de az általad említett humora, egy-két tulajdonsága ellensúlyozta. Ez éppen elég volt a max ötperces megjelenéseire. Vagy így kellett volna hagyni, vagy ha ki akarják emelni, akkor javítani rajta. Esetleg, ha mindenáron ilyen irritáló jellemet akartak volna faragni belőle, akkor nem pozitív szereplőként kellene tündökölnie, hanem azt kellene bemutatni, hogy mennyire pusztító jellem. Szerintem is a lacrosse-pályás jelenet az egyik legzseniálisabb zárókép. Ahogy mondod, abban minden benne van, és ezerszer megindítóbb, mint a rengeteg ömlengés. És abban a magányban méltóság van. A másik, ami szerintem ezt remekül kiegészíti, a harmadik évad záróepizódjának utolsó jelenete. House hazamegy, megkapja a gitárt, és boldog. Ez a kettő együtt pontosan kifejezi, hogy House magánya büszkén felvállalt egyedüllét, amit többnek tart egy hazug kapcsolatnál és az önfeladásnál, és hogy ebben az egyedüllétben is tud boldog lenni, úgy, mint a környezete. Sőt, ez a boldogság ezerszer többet ér, mert nem önigazolásra, hazugságra alapul. Hogy lehetett ezt a zsenialitást szinte az egyik pillanatról a másikra elfelejteni??? |
2010-03-09 00:12.06 |
"ennek csak annyi az értelme, hogy később legyen miért bűnbánó képpel Cuddy elé állnia"
Tuti. Elvégre az ilyen "jellemfejlődés" fontos eleme, hogy mindig dagonyázzunk a bűntudatban. A prosti és az egyéjszakás kaland is oké, sőt, Cuddyval is elfogadtam volna, ha az egész megmarad annak, amit a valódi House számára ez az egész jelentett: egészségügyi dugásnak. (Ami anyura is ráfér. :-)) Ha ezen a szinten maradt volna ez az egész Cuddy-őrület, semmi gond nem lett volna, tovább lehetett volna lépni, és House-ból nem lett volna egy Made in China palotapincsi egy és vigyorgó-szökevény grotszk keveréke. |
2010-03-09 00:06.21 |
Láttam, azaz rémlik, hogy az egyik részben valami ilyesmivel kezdtek, és hogy 13-ska felettébb izgalmas szexuális élete volt a téma.
A nőhiányban szenvedő ifjoncoknak is kell valami. :-)) Tritterékkel arra próbáltam célozni, hogy egyrészt színészek alakították őket, nem politikailag jó helyen álló családok házikedvencei, másrészt a karakterüket remekül megírták. Nem rajzfilmszerű mumusok voltak, nem is jelentéktelen alakok, akikre nem lehetett odafigyelni, hanem olyan karakterek - főleg Tritter - akiknek a rosszindulata, jellemük pusztító jelleme erős volt. Erkölcsileg, intellektuálisan nem, de a romboló személyiségükből fakadó erejük miatt méltó ellenfelek voltak Hous-szal szemben. Nem voltak sátáni figurák, nagyon is emberléptékűek voltak, de erős alakok. NB: Cuddy pusztító középszerűsége emlékeztet rájuk, de mivel a hölgy esetében szó sincs a Tritterék esetében meglévő komplex gondolkodásról, pláne erőről, csak egy hisztis vénkisasszony szexuális frusztrációjáról, ezért ő sem átütő. Nem jelentéktelen, de szintén nem lehet gyűlölni. Inkább viszolygást kelt. |
2010-03-07 15:22.44 |
hej, de jó lenne, ha legalább utálni lehetne. De olyan jelentéktelen, hogy észre sem lehet venni. Amíg néztem ezt az izét, addig nem egyszer előfordult, hogy elkalandozott a figyelemem, és amikor észbe kaptam, akkor jöttem rá, hogy azért, mert ez mísz liba szenveleg már öt perce. és általában nem is emlékeztem, hogy mi a fene történt vele. :-))
Trittert és Voglert lehetett utálni, no de ezt a nőt? Ahhoz is kevés. :-)) |
2010-03-07 15:19.33 |
Édes Istenem, ettől olyan jellemfejlődött House, hogy a legyet is röptében? (Már ha képes rá.) Ez a fene nagy boldogságkeresése? Nem volt becsületesebb, amikor az ilyen kalandjait annak tartotta, ami, egészségügyi döngetésnek, erre alkalmazott hölgyekkel?
Huddy-dugi csak a hetedik évadban? És mi lesz utána? House lesz az alulfizetett házimanó? :-)) OW - az Uszkáron is nyomul? Meg is értem, amekkora színészi teljesítményt nyújt... csoda, hogy nem kap Uszit, elvégre a bálványa is a semmiért kapott Nobelt. :-)) Elképesztő az a pofátlanság, amivel a család nyomja ezt az antitalentumot. Illetve, ezt még meg is érteném, hiszen az ő kutyájuk kölke, a rendezőknek-producereknek kellene nemet mondaniuk. :-(( |
2010-03-07 14:04.46 |
Gondolom ezzel próbálják érdekessé tenni, hiába. Ha ennyire gyenge egy karakter, és ennyire tehetségtelen a "színésznő", akkor ez sem segít, csak még szánalmasabbá teszi az erőlködést. |
2010-03-03 20:44.24 |
OFF
Ha hétfő óta küldtél, akkor nem. Csak hétvégén kaptam Tőled levelet. ON |
2010-03-02 22:59.53 |
OFF
Ennek örülök. :-)) Aggódtam, hogy nem válaszolsz, ezért kérdeztem rá. ON |
2010-03-02 22:33.19 |
OFF
Köszi, várom. :-)) De a Veled kapcsolatos dologban Minden OK? ON |
2010-02-28 23:51.36 |
Shannenprue. :-)) |
2010-02-28 23:51.10 |
Köszönöm szépen, számon tartom. :-))
Pedig Cuddyn keresztül tényleg be lehetett volna mutatni egy integráns, erős nőt, aki a karrierjében és a magánéletében is tudja kezelni a dolgokat. Vagy ha nem, egy ellenpéldát kellett volna állítani, akár Cameron vagy bárki más személyében. Annyi lehetőség lett volna, ahogyan Shannenpure is írta. OFF Megkaptad a mailemet? ON |
2010-02-28 23:37.26 |
Mindenki jobban járt volna, ha Lisa Cuddy modellnek megy. :-))
Egyébként a karakter a létező legrosszabb példa az érte rajongó tiniknek. Az idősebb korosztálynak is, de azok általában azért rajonganak érte, mert pontosan ugyanazokat a hibákat követik el, amiket ő, és ezzel igazolhatják saját hibáikat. Hiszen ha ez a "dögös" "istennő", egy igazgató olyan lúzer, mint ők, akkor nem is velük van a baj, hanem a világgal, a körülményekkel. Viszont a tizenévesek még általábaa nem tartanak az x-dik magánéleti, szakmai és emberi hibájuknál, de ha egy ilyen karaktert állítnak be pozitív jellemként, akkor az abban erősíti meg őket, hogy a környezetükben azok a "jóemberek", akik így viselkednek. Ráadásul az összes negatív sztereotípiát megerősíti azokról a nőkről, akik karriert akarnak, a szakmájukat szeretnék profi módon végezni. Azt sugallják, hogy egy erős, sikeres nő (más kérdés, hogy Cuddy nem az), csak egy a gyerekére fütyülő, görcsös és beteg lelkű nő lehet, akitől minden normális férfi menekül, csak Pincsivé alázott szerencsétlenek, és alilfizetett lúzer magánnyomozók ragadnak le mellette egy időre kosztért és kvártélyért. |
2010-02-28 23:15.50 |
Az én voltam. :-)) Úgy értettem, hogy az nem tudományos teljesítmény, és még csak azt sme bizonyítja, hogy valaki kiemelkedő vezető vagy üzletasszony lenne. :-)) |