Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Kiképzés - SuperTV2, 13:55 |
A legjobb dolgokon bőgni kell - Paramount Network, 14:00 |
A Sárkánypecsét rejtélye - Filmbox Family, 14:15 |
Az olasz meló - Mozi+, 14:20 |
Szegény gazdagok - Moziverzum, 14:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Anthony LaPaglia (66) |
Jonathan Banks (78) |
Minnie Driver (55) |
Kerry Washington (48) |
Kelly Lynch (66) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Pillantás Charlie Swan képzeletébe |
Till Attila |
2011-03-02 18:07.34 |
Ez a két kép a Batman Kezdődik, valamint A gépész forgatása során bemutatott alakját mutatja. |
2011-03-02 12:43.44 |
"IDE HALLGASS, TE ZEN-HARCOLÓ KIBASZOTT SZAMURÁJ SEGGLYUK!" |
2011-03-02 11:11.47 |
Talán nem kéne Timmy bácsi verziójából kiindulni, ez mégiscsak a 21. század, vagy mi...
>: ) |
2011-03-02 10:47.16 |
Egy ház árát tenném rá, hogy ebben a pozitúrában nem lesznek láthatók. |
2011-03-02 10:28.05 |
Szerintem Kyle-t fogjuk először látni, és csak aztán a másik énjét. |
2011-03-02 08:47.00 |
Nem, még nem láttam. De ha gondolod, utánanézhetek. |
2011-03-01 23:29.13 |
Azt hiszem, további animéket is górcső alá veszek majd itt. |
2011-03-01 22:47.48 |
Mindesetre nagyon hatásos robbantás volt. Alighanem ilyesformán nézne ki az is. |
2011-03-01 22:31.11 |
Ezt az hallgssa csak meg, akinek erős idegei vannak:
http://www.youtube.com/watch?v=WwlNPhn64TA&feature=related |
2011-03-01 17:34.54 |
<: O
Engem is a jakobinus diktatúrára emlékeztetett az ottani forradalom menetének az eldurvulása! |: ) |
2011-03-01 17:17.20 |
Akkor a legközelebbi animekritikámban majd lefikszálom, hogy az animeverzió megjelenése szerint kronologizálom őket. ; ) |
2011-03-01 17:04.22 |
Semmi baj, de miért írtad le most ezeket a címeket? |
2011-03-01 17:03.38 |
Én azt olvastam, a CG 2006-'07-es, a DN pedig simán '07-es. |
2011-03-01 16:47.27 |
Köszi, és remélem, nem bánod, ha a tartalmát nagyjából már ismered. : ) |
2011-03-01 16:43.16 |
Az egyszerű emberek a nép soraiból, akiknek nem vagy szinte nem változott a sorsa. |
2011-03-01 15:35.19 |
http://www.youtube.com/watch?v=aYT4NxPsLt4&feature=related
csúcsmodell |
2011-03-01 15:16.00 |
Ez a Wasabi - Mar mint a mustár c. film utolsó néhány jelenetében hallható daltéma. Szerintem gyönyörű hangzása van:
http://www.youtube.com/watch?v=HYK_Yumi1yk&feature=related |
2011-03-01 14:44.45 |
Ez a Wasabi - Mar mint a mustár c. film utolsó néhány jelenetében hallható daltéma. Szerintem gyönyörű hangzása van:
http://www.youtube.com/watch?v=HYK_Yumi1yk&feature=related |
2011-03-01 14:21.11 |
Code Geass
Egy alternatív, apokaliptikus világkép a legjobb módja egy jó drámának. Hogy megértsük, nem a saját nyugati kultúránkat kell alapul vennünk, hanem a világ történetének minden emberi mocskát. Akkor igazán láthatjuk, milyen borzasztó könnyen korrumpálódnak vagy tűnnek el a dolgok, amik fontosak nekünk. Nem feltétlenül előítéletek, vagy logikus okozatok mozgatják az eseményeket, ezt elfogadom. De egy kritikusnak külön kell tudnia választani az ellentmondásokat egy alkotás belső világában, és abban, ahogy ugyanaz az alkotás meg lett szerkesztve. Nem vagyok biztos benne, hogy én tökéletesen külön tudom választani ezt a két aspektust. De megteszem, amit tudok. A Code Geass nem egy történet. Ez egy történelem szakos esettanulmány. A fő célja ez: megmutatni, mivé degradálódna Japán egy rasszista világbirodalom gyarmataként. A cselekmény így fest: egy gimnazista géniusz, Lelouch szert tesz egy természetfeletti képességre, ami alkalmassá teszi őt egy lázadó milícia vezetésére. Egyre többen támogatják, egyre nagyobb összeesküvések és árulások kísérik. Lelouch maga egyre őrültebbé és hataloméhesebbé válik, csak hogy a halálával világbékét hozzon a világa. Nyilvánvaló, hogy ez a bonyolult témakör középiskolásoknak is lenyelhető módon lett ábrázolva. Ezért tartom a Code Geasst a Sailor Moon igazi ellentétpárjának, nem a Dragonballt, mint a legtöbb animefan. Nem egy körülhatárolt történetet mond el, hanem táptalajt szolgáltat sokféle más történetnek. Nézzük meg közelebbről a cselekményvázlatot. Legnagyobb hibája ennek a mixernek, hogy nem számít, milyen sötét és reménytelen a világa: az alkotóelemek nem kapcsolódnak megfelelően. Túl gyakran kell kimagyarázni a logikai hibákat. Mindkét szezon intenzív dinamikával operál. A fordulatok váratlanok, de az idő múlásával nemcsak értelmetlenné, hanem kifejezetten ostobává válnak. Az alaphelyzet még érdekes: Lelouch akaratán kívül belesodródik egy rajtaütésbe. Saját bőrén tapasztalja, mennyire nem érdekli a rendszerurakat bármiféle ártatlanság. Ezért mikor egy rejtélyes lány, C.C. felruházza őt a „Geass” képességével, nem hezitál kinyíratni őket magukkal, és a lázadókat segíteni. Miután kiismeri új erejét, kettős életet kezd élni: részben az osztálytársai különc barátja, részben az álarcos konspirátor, akit úgy hívnak: Zero. Tetszik, hogy Lelouch cipőjében jár a lázadó Kallen, vagy a rég nem látott barát, Suzaku is. Tudom, hogy a britek tömeggyilkosok, és a lázadók hezitálnak bízni Zeróban. De így is nehéz elhinnem, hogy Kallen, Ohgi, Diethard és a többiek ilyen könnyen hagyják magukat eszközzé válni egy idegen terveiben. Aki épp háborúba viszi az országot. A Fekete Lovagok alapítása és a küzdelem Cornelia ellen csak a bizalom lehetőségére ad okot, nem hogy piedesztára emeljék. Most már értem, miért hangsúlyozzák a Death Note-ban, hogy a rendőrség nem bízik az arctalan nyomozóban: kritikából. A mecha-harcok végig intenzívek, a Guren jobban tetszett, mint a Knightmarek vagy a Lancelot – ez egy nagyon passzoló név egy vakbuzgó lovagfi fémparipájához. Viszont a gépek ereje és képességei túl gyorsan változnak, hogy egyetlen bizonyos pillanat megragadja a figyelmünket. Szóval ez a problémám: nem azt érzem, hogy események láncolatában vagyok, hanem hogy egy sci-fi dokumentumfilmet nézek a Jetixen. Lelouch magánéletét is szükségtelenül telezsúfolták. Oké: Milly, Shirley és a többiek előtt fenn kell tartsa inkognitóját, és eltántorítani az utána nyomozókat. Ez még rendben. De C.C. dilis geasszos ismerőse; a hipernaív Shirley rájön, hogy Zero ölte meg az apját; lelövi a kígyó Villettát, de Lelouch törli emlékeit a Geass-szal; Suzakuról kiderül, hogy még sok éve megölte a saját apját; Villetta amnéziás és jámbor háziasszony lesz Ohgi mellett? Efféle sablonos csavarokat bármikor lehet látni a Romantica Channelen. Megint: érdekes szituációk tele lyukakkal. Miért változna ilyen sokat a nők jelleme, csak mert elveszlenek az emlékeik? Ha ez az anime állandó in-medias-res iramot diktál, mi az istennek odázza el a személyes kapcsolatok fejlődését olcsó kifogásokkal, mint „elvesztett memória” vagy „szükséges taktikai lépés”? Lelouch és Suzaku hogy nem ismerik fel az ellentmondásokat saját nézeteikben, ha a másikéban annyira tisztán látják? Cornelia húga, Euphime állandóan bizonyítja tetteivel, hogy békepárti. Lelouch mégis állandóan manipulálni akarja a tetteit, a pillanatig mikor már nincs választása? Számomra 22. rész nem drámai tetőpont, hanem a kakofónia kezdete. Lelouch állandóan a saját vezetői nagyságát és az események fölötti kontrollját bizonygatja. Mitől teszi izgalmasabbá a sztorit az, hogy elveszíti a Geass fölötti uralmat, és mészárost csinál a szelíd Euphimeből? Hogy hiheti egy intelligens vezető, hogy kizárólag görbe úton tud tartós részeredményt elérni? És mikor a legvégén Suzaku és Lelouch leleplezik és meglövik egymást. Mire föl érdekelne ez minket? Mindkét tiniharcos százszor is elásta magát emberi lényként! Csak arra tudok gondolni, hogy a készítők a sakkfigurák fehér–fekete színezékét erőltetik megint a szereplőkre. A második évad elején Lelouch és Kallen rájönnek, hogy átírták saját és iskolatársaik emlékeit. Ez visszahozta egy időre az érdeklődésemet: sunyi, emberellenes, ergo: valódi szítóerő a főszereplők és a bonyodalom szempontjából. A gyilkológép öccs Rolo, és a megint brithű Villetta tanárnőként szemmel tartják Leloucht, aki ennek dacára is újra Zero tud lenni. Örültem neki, hogy Lelouch lépései közvetlenebbül irányulnak a környezete megóvására, és nem azért, mert érzelgős vagyok. Csak szeretem, ha egy cselekmény nem gabalyodik bele a saját szálaiba. Tetszetős, ahogy Kallen és Lelouch teljesen rálátnak a másik lelkületére. A feszültségskála jobban ki van aknázva, mint az első évadban. Lelouch már külföldi szövetségeseket keres a geopolitika asztalán, közben egyre közelebb kerül apja, a császár végső tervének titkához. Felülvizsgálják Lelouch viszonyát húgához, Nunnallyhoz, aki ugyanúgy az ártatlan Achilles-sarka Zerónak, mint a Batman–univerzumból Mr. Freeze-nek a felesége. Aztán Shirley halálával már megint előjön a monomán hatásvadászat, amit annyira utálok az egészben. Rolo túlbuzgó tette túl fárasztónak hatott, hogy izgalmat váltson ki belőlem. Pedig őszintén érdekelt a szereplők sorsa. Lelouch azt a gyötrelmet kapta vissza, amit Suzakunak okozott Euphime ugyanilyen értelmetlen halálával. Kitűnően érzékeltetik, ahogy egy ember a saját tettei foglyává válik, akármi a rangja, akármilyen szándék is vezérelje. De azt már nem veszi be a gyomrom, hogy a minden mögött álló gonosz terv a világ természetfeletti emlékezet-újraírása. És az, amikor Lelouch hörögve elpárologtatja az apját, az egyszerűen nonszensz volt. Ó, majdnem kihagytam Lelouch tiszavirág életű uralkodását. Ha volt még kétségem afelől, hogy ez az egész egy túlcifrázott történelem tanév, a végkifejlet nem hagyott kétséget efelől. Lelouch a világ népei és vezetői előtt zsarnokká avanzsál, hogy aztán ledöfesse magát Suzakuval. Ez a fordulat már kábé golyó a fejnek. Sokadszor utasítja el: nem! Nem a békét, hanem a konszenzust, a toleranciát. Szóval, ha az egész planéta a te ellenőrzésed alá kerül, modern tirannuszként pózolsz, és Julius Ceaser drámáját utánozva ledöfeted magad a legjobb barátoddal, akkor utánad csak a világbéke és töretlen béke marad? Itt egy ugyanolyan hatékony módszer: mihelyt rájössz apád és a Geass titkára, tárd azt a világ elé. Mi van akkor, ha a halálod politikai zűrzavart okoz, ergo: még több év vér és halál? A terved szaglik! Britannia helyett önmagad ellen harcolsz, csak a világ többi részével itatod meg a levét. Ohgi és Villetta Nu kapcsolata szeretet–gyűlölet váltogatás után mitől billen egyszeriben csak helyre? Miért van ilyen irdatlan mennyiségű szereplő bemutatva? Legtöbbjük szerepe annyi, hogy vagy szemlélői, vagy bábjai az eseményeknek, és ez nem mindig fogható a háborúra vagy a Geass-ra. Zero még mindig igaz ügynek tekinti, hogy a saját húgát geasszolja?! És ott van Nunnally. Megjelenik Lelouch, erre azt mondja: „Nem fogom becsukni a szememet a dolgok tovább”. Ennyi. Mégcsak érzelmi sokk se kellett, hogy megtörje az apjuk Geass-szát! De akkor miért Lelouch-nak mutatja ezt be? Arisztokrata vezető vagy! Nem gondolod, hogy a szociopata testvéred már lesüllyedt olyan mélyre, hogy téged is manipuláljon a Geass-szával? Szándékosan nem mutatom be külön-külön a főszereplőket. Nem azért, mert túl sok van: ezt a téma kalibere eleve megköveteli. De sem a grafika, sem a karakterkezelés nem segít elmélyíteni őket. A „hímek” vagy keménykedők, vagy szépfiúk; a nők pedig mindentől függetlenül fiatalok, bájosak és szexisek. Egy válságos világkép tartozékai, maradjanak is azok. Csak észrevételként jegyzem meg, hogy ez az anime sok másikkal hasonlóságot mutat. A Blood+ európaias eleganciája, a Read or Die világemlékezet-törlő hadjárata, a Full Metal Panic mecha-imádata, a Bleach elkötelezett harcmániája és egy kevés mágiabeütés a Yu-gi-oh világából. De leginkább mégsem ezekre hasonlít. A Code Geass után nem sokkal jelent meg a Death Note, ami már realisztikusabb formába önti a világot megváltoztató gyilkos zseni sztoriját. Az utód felülmúlta elődjét. Tanulságos volt végignéznem ezt a mesét. Nem a tartalma miatt, hanem, azért ahogy felépül. Rengeteg jó ötlet, pszichológia és dinamika lakozik benne. De a cselekmény – akárcsak az összes karakter – nem tudja megtartani saját súlyát, és a végére teljesen szétesik. A sok fordulat és a tempó még nem garancia az intelligens összképre, bármennyit erőltessenek bele. Az értékelése egy erős közepes, szám szerint 6/10. |
2011-03-01 08:23.43 |
Kötelezni kellene a jelölteket, hogy személyesen jelenjenek meg a gálán. |
2011-03-01 08:22.15 |
UGyan nem láttam a Facebook-ot, de megnéztem néhány trailerét és filmrészletét külön. Én se igazán értem, miben magasodik ki ez a film a versenytársai közül. |
2011-02-28 23:23.55 |
http://www.youtube.com/watch?v=HNsjjjHt5l8&feature=related |
2011-02-28 22:16.00 |
Azt nyilatkozta, hogy mindig szeretett volna egy Supermanhez hasonló szerepet eljátszani. Biztos élvezte Hal megformálását. |
2011-02-28 14:23.36 |
A sötét lovag: 3 országban forgatva, 2 Oscar
Incepció: 6 országban forgatva, 4 Oscar TDKR: ? |
2011-02-28 13:34.39 |
A Lost nálam háromcsillagos sorozat. |
2011-02-28 12:17.26 |
Hol lehet megszerezni eredeti szinkronnal?? |
2011-02-28 12:14.46 |
Szerintem már az ötvenes éveiben kapni fog életmű-díjat. |
2011-02-28 12:09.01 |
Ma vagy holnap megírom a kritikát róla. |
2011-02-28 11:03.18 |
Mi? Én úgy tudom, a rendező öccse tiszta. |
2011-02-28 11:01.34 |
Hisztizik a húgom! Azért érdekelt, mert az eddig látott listák hiányosak, a jelöltek is fel vannak tűntetve és közbe vannak szúrva megegyzésekkel. |