Behalt képregényfilmtervezetek
2012.01.28. 21:05 | koimbra | 20 komment
A képregényfilmek korát éljük, egyre több szuperhős teszi tiszteletét a vásznakon. Most nem azon produkciókról lesz szó, amelyek megvalósultak, hanem egy-két tervezetről, amelyek behaltak, jégre kerültek. Talán jobb is, hogy ezekből (eddig) nem lett semmi.
Az Igazság Ligájához George Miller láthatott volna hozzá még 2008-ban, megvolt a történet és a büdzsé is. Azonban a forgatókönyvírók sztrájkja miatt a forgatás csúszott, majd a Warner kezdett akadékoskodni. Nem tetszett nekik sem a szkript, sem az, hogy a költségvetés az egekben volt. Majd teljesen jogosan azt is felvetették, hogy nem lesz-e furcsa, hogy egy teljesen más Batmant mutatnak, mint amilyet a Christopher Nolan-verzióban láthatott a közönség. A szereposztás egyébként a következő volt: Adam Brody -Villám, Armie Hammer – Batman, Megan Gale – Csodanő, Common – Zöld Lámpás, Teresa Palmer – Talia Al Ghul, Hugh Keays-Byrne – Martian Manhunter, D.J. Cotrona – Superman. Miután jégre tették a produkciót jött még egy-két hír, azon is elgondolkodtak, hogy az Acélembert és A sötét lovagot kihagyják, előbbit azért mert megölte Doomsday, utóbbit azért, mert kilépett a Ligából. A Warner úgy határozott, hogy először egyesével mutatná be a DC hőseit a vásznakon, de a Zöld Lámpás csúnyán megbukott.
Ha már Zöld Lámpás...a Warner évekkel ezelőtt még vígjátékban gondolkodott, aminek a főszereplője Jack Black lehetett volna. Azonban a képregény rajongóit teljesen feldühített az ötlet, ezért a fejesek inkább más irányba terelték a projektet. A vígjáték verzió szkriptjét Robert Smigel írta. "Mikor felvetették nekem azt azt az ötletet, hogy a Zöld Lámpásból vígjáték legyen gyorsan utánanéztem, hogy melyek a képregényhős sajátosságai. Majd arra gondoltam, hogy ebből nyugodtan lehetne egy komédiát készíteni. Vegyük például azt, hogy a gyűrű nem a megfelelő fickóhoz kerül és ő mindenféle hülyeséget művel vele. " - mondta az író, majd folytatta. "Ami igazán tetszett abban, hogy vígjáték oldaláról közelítsük meg a filmet az az volt, hogy ennek a szuperhősnek nincs kimagasló fizikai ereje, se egyéb különleges képessége. Egyedül csak a gyűrűt birtokolja. Na ez eleve már egy poénos kezdet. Azonban az interneten sok dühös megnyilvánulás született, hogy felvetettük Jack Black nevét. " Az író találkozott Blackkel, aki átnyújtott egy szép hosszú listát, amelyen azon rendezők nevei voltak olvashatóak, akikkel boldogan dolgozott volna együtt. Ám a Warner a netes vélemények után változtatott álláspontján és ezt követően nem csörrent meg többet Smigel telefonja. Meg se keresték azzal, hogy írja át a szkriptet. Mindenesetre Jack Black kifigurázhatta a Pókembert az MTV-nél
Még mindig a Warner... többször próbálkoztak a Csodanővel is. Brent Strickland és Matthew Jennison forgatókönyve a második világháborúba helyezte a cselekményt, Joel Silver producer azonban arra kérte a duót, hogy legyenek oly kedvesek és írják át az egészet úgy, hogy a sztori a modern időkben játszódjon és ne egy eredettörténet legyen. Azonban ebből a változatból nem lett semmi. Később Joss Whedont hozták a fedélzetre, úgy volt, hogy a produkciót is ő vezényelheti le. Whedon kifejezetten Angelina Jolie-ra írta a szerepet, de a stúdiónak és producernek ez a változat nem nyerte el a tetszését „Silver nem tudta megmondani, hogy mit akarnak. Teljesen sötétben tapogatóztam. Fogalmam sem volt, hogy minek örülnének, így inkább leléptem” - mondta Whedon, aki állítása szerint írt egy forgatókönyvet, majd átírta, aztán papírra vetett még egyet, de folyamatosan csak azt duruzsolták a fülébe, hogy ez így nem jó. Az elmúlt évek alatt sok név szóba került a főszereppel kapcsolatban, egy időben Megan Fox-ot emlegették.
2004-ben a Lionsgate bejelentette, hogy megcsinálják a Fekete Özvegy filmet. David Hayter vetette rá magát a forgatókönyvet, abban az időben játszódott volna, amikor a Szovjetunió darabokra szakadt és a fejetlenségben több nukleáris robbanófejnek is nyoma vész, a főhősnő ezek nyomába ered. Hayter elmondása szerint, amikor elkészült a szkripttel addigra már volt jó néhány olyan film, ahol nők akcióztak. Ám a Tomb Raideren és Kill Billen kívül születtek olyan bukták, mint a BloodRayne, az Ultraviola és az AeonFlux. A stúdió az Aeonflux bemutatása három nappal meggondolta magát, úgy érezték, hogy nem ez a megfelelő pillanat arra, hogy elkészüljön a Fekete Özvegy film. Hayter nem igazán örült a döntésnek, mivel sok időt ölt bele a forgatókönyv elkészítésébe, sőt még a lányát is Natashának nevezte el. Azóta a jogok visszakerültek a Marvelhez.
Meneham Golan, a 70-es 80-as évek akció-és kalandfilmek producere a Cannon stúdiónál próbálkozott a Pókember filmmel. Először Golan teljesen figyelmen kívül hagyta a képregényt és inkább egy szörnycentrikus horrorban gondolkodott. A produkció környékén Tobe Hooper, Albert Pyun és Joseph Zito is megfordult, Zitonak köszönhető, hogy a producerek meggondolták magukat és inkább mégis rábólintottak egy valamennyire képregényhű alkotás elkészülésére. Pókember Doctor Octopusszal mérhette volna össze erejét, a gonoszt Bob Hoskins keltett volna életre. A költségvetés azonban az egekben volt és parkolópályára tették a tervezetet (pedig még egy előzetest is összehoztak). Golanék a 90-es években egy animációs sorozatban használták fel az ötleteket.
Az X-Men filmek sikere után vetődött fel a Wolverine, Deadpool és Magneto spin off ötlete. A Mágnesesség Urának története David Goyer kezei között formálódott, a cselekmény 1939 és 1955 játszódott volna, láthattuk volna az Auschwitzban eltöltött szörnyűséges időket, majd a bosszús karakter nácivadászatát is. Az X filmek után megint Ian McKellent kérték fel a főszerepre, az elgondolás az volt, hogy CGI segítségével megfiatalítják az arcát, ugyanazt a technikát akarták használni, mint az X-Men harmadik felvonásában. Csakhogy ez az eljárás eléggé költséges, idővel pedig úgy határoztak, hogy mégsem kérnek a Magneto filmből, de Goyer szkriptjét nem hagyták veszni, egyes elemei fellelhetők az X-Men First Classban.
Egy ideig a Zöld Íjász filmet is szerették volna tető alá hozni, de a Green Arrow: Supermax talán csöppet fura lett volna a rajongók szemében. A kosztümös igazságosztót a történet során elkapják és bezárják a Super Max börtönbe, ahol olyan szuperbűnözőket tartanak fogva, akinek legalább a felét még ő kerített kézre. Jó néhány DC gonosz feltűnését ígérték, miközben az Íjász megpróbál kijutni a rácsok mögül, hogy bizonyítsa ártatlanságát. A forgatókönyvön Justin Marks dolgozott, neki köszönhető (vagy inkább nem) a Street Figher: Legend of Chun Li is. A rendezést David S. Goyer látta volna el.
Paul Greengrass készíthette volna el a Watchmen filmet (előtte Darren Aronofsky ült a rendezői székben), ám elképzeléséből nem lett semmi, később Zack Snyder vezénylete alatt valósult meg a produkció. Hogyan nézett volna ki a film, ha mégis Greengrass rendezhette volna? Dominic Watkins (aki vele együtt dolgozott a tervezeten) mutatott néhány vázlatot a CBR-nek, amely az akkori produkciós könyvből van. Watkinsék úgy látták, hogy hidegháborús korszak részben hasonlít a Bush elnökségi ideje alatti állapotokhoz, ezért a sztorit a jelenbe helyezték volna át. Watkins látta a Snyder-féle változatot és szerinte ég és föld a különbség a saját verziójuk és a mozifilm között. Snyder egyszerűen csak lemásolta képkockáról-képkockára a képregényt, ők - habár Alan Moore munkáját szem előtt tartva - szintén az alapanyagból dolgoztak volna, ám némileg felújították volna és a történetet és lett volna némi dokumentarista-stílusú beütése is, olykor híradós beszámolókat láthattunk volna. Mr. Manhattan nagy fejtörést okozott nekik, hisz' egy 50 láb magas kék fickó valahogy furának nézett volna ki a filmben, nem tűnt volna túl reálisnak, ám Snyder vele remek munkát végzett. Watkins eléggé csalódott, hogy Greengrass csak úgy elsétált a projekt környékéről, a harmadik Bourne film előkészületei után már végképp látszott, hogy mégsem érdekli annyira a Watchmen.
Brian K. Vaughn Y: The Last Man képregénye a Föld utolsó férfijáról szólt, Vaughn maga körmölte le a filmverzió szkriptjét, majd D.J. Caruso melegítette egy időben a rendezői széket. Shia LaBeouf nevét emlegették a főszereppel kapcsolatban. A WGA sztrájk miatt egy időre parkolópályára került a tervezet, majd Carusonak az nem tetszett, hogy a stúdió csupán egyetlen filmben gondolkodik, szerinte egy trilógiát könnyedén ki lehet hozni az alapanyagból. Caruso fogta a batyuját és távozott, később Louis Leterrier lépett a helyére, de valószínűleg vele sem fog megvalósulni a film, jó régóta nem hallhattunk róla semmit.
És végül: Lobo. 2009-ben merült fel, hogy tervezgetik a filmet, Don Payne feküdt neki a forgatókönyvnek és Guy Ritchie lépett a rendezői térfélre. Az elmúlt években csak annyit lehetett hallani a projekt felől, hogy Ritchie lelépett, más direktort keresnek. Azóta csend.
|