Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A gondozoo - Mozi+, 09:45 |
Rubinvörös - Film Mánia, 09:45 |
Az élet dala - RTL Három, 10:10 |
Egy zuhanás anatómiája - HBO3, 10:40 |
Az a szerelmes vidéki élet - Film4, 10:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Lacey Chabert (42) |
Marion Cotillard (49) |
Monica Bellucci (60) |
Eric Stoltz (63) |
Tony Hale (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Hiányolt fórumozók! |
Csinibaba - Vélemények |
John Ashton - Vélemények |
Kris Kristofferson - Vélemények |
A belső kör - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Blue Valentine |
Monica Bellucci |
2013-08-18 21:27.12 |
SPOILERVESZÉLYES írás következik.
Egy kifejezetten nehéz és megosztó filmmel állunk most szemben. És én igyekszem egyik tábort sem támadni, vagy védeni, egyszerűen csak a magam látásmódját próbálom elmondani. Nincs kizárva, hogy egy kisebb regényt szülök meg itt, de vágjunk bele. A Mr. Nobody egy igen kivételes mű, én egyértelműen sci-fi és dráma közé sorolnám műfajilag, mert gyakorlatilag nem lehet egyértelműen meghatározni, de ez igaz a film szinte minden aspektusára. Egyike azon fantázia, álom és időugráló filmeknek, mint például az ExistenZ, az Eredet, Emlékmás, Vissza a jövőbe, vagy a Doctor who. Ez a „nem igazán tudjuk, hogy mi és mikor történik pontosan”, és az, amitől sok ember besokall, a „vagy megtörténik-e egyáltalán” fordulatokkal operáló történetek egyike. Sőt, az egyik legkacifántosabbja. Több idő és létsíkon át látjuk „Mr. Nobody” életét, felvázolják nekünk élete fix pontjait, és azokat a pontokat, amiknek kimenetelét apró válaszutak és a jó öreg pillangóhatások kísérik. A bibit itt az okozza, hogy sokszor össze-vissza ugrálunk minden lehető síkon, amik az imént fel voltak sorolva. Nagyon nehéz lépést tartani ezzel az alkotással. Meg tudom érteni azokat, akik feladják egy idő után. Én ezt úgy tudtam élvezetesebbé tenni, hogy felvázoltam a látottakat, mint egy fát és annak ágait, higgyétek el, hogy így jobb volt visszakövetni, hogy mi is történt eddig. De a legjobb az, ha társaságban nézzük, így közben agyalni kifejezetten jó érzés, ez a technika igazán ajánlott ennél és ehhez hasonló műveknél. Sokan említenek itt ollózásokat korábbi művekből, giccset, kliséket…..öm….néhány ponttal itt egyet étek. De a klisével nem. Én hasonló történeteket láttam már, de ettől még nem fedezem fel minden második filmben azokat az elemeket, amik itt feltűnnek. Szerintem igencsak egyedi a storyline, sehol máshol nem láttam ezt és így mesélni. Hasonlóak persze voltak, de mint minden témának, ennek is lehetett egy alapja, amiből minden hasonló film merített, így tulajdonképpen mindegyikről lehetne a klisét és az ollózást állítani. Ez után is készült híres és kísértetiesen hasonló mű. De nem mondom azt, hogy én sosem említettem meg, miközben néztem, hogy hopp ez a jelenet ehhez vagy ahhoz hasonlít, viszont nem veszem a legfőbb hibának. Amit viszont annak veszek, a túlbonyolítás és a 2 és félórás játékidő. Ez a kettő igazából ugyanaz. Ha nem lettek volna feleslegesen időhúzó szegmensek, nem lenne ilyen érezhetően hosszú. Ez az, ami miatt nem volt tökéletes „mindfuck” ez az egész. Viszont amihez Van Dormael rendező úr nagyon értett, az a hatás! Nem, nem –vadász, csak hatás! A katarzis nagyon a helyén volt, engem a hideg is kirázott tőle pozitív értelemben. A hatást fokozták a jól összeválogatott zenék, amik nagyon illettek a hangulatváltásokhoz, és amikor egyáltalán nem illett a képbe, akkor is nagyon jó kíséret volt, néha abszurddá emeltek egyet-egyet, amivel nem is volt bajom. ( zeneválasztás tekintetében lehetett legjobban érezni más filmek átfedését, teszem azt Vissza a jövőben…itt mindenki tudja mire gondolok). Sajnos ezt így ki kell jelentenem, hogy Leto szinte semmit sem tett az élményhez. Elég langyi munkát tett le itt az asztalra, bár az igaz, hogy a bámuláson kívül nem sok feladata volt. Igaz, kiemelni sem tudnék senkit, maximum Polleyt vagy Ifanst, de nem a színészek vállát terhelte az eladás felelőssége, hanem a mondanivalóét. Amit nekünk ez a film el akart mondani, arról könyveket szoktak írni. Elég spirituális magasságokba emelkedik a pillangóhatástól a döntés fontosságáig, a lélek mélységéig, és az kvantumfizika kérdéseiig. Az egész élet apró mozzanatokon és gondolatokon múlik, azok terelik az embert „A” lehetőségtől egészen „Z” lehetőségig, és ez szerintem baromi érdekes. kevés filmet láttam, ami ennyire ki akarja ezt fejezni. Nem tolakodóan, de művészien, egy még számomra is értékelhető művészfilmben. Jó filmélmény volt! |
2013-08-18 21:20.18 |
A youtube-on odaírta. Legalábbis szerintem az ő, mert a legutóbbi hozzászóló és pont ugyanott írja :D |
2013-08-18 21:12.27 |
Miért gondolod, hogy Inception? Én egyáltalán nem hallom benne...... |
2013-08-18 20:31.34 |
Illetve te nézel túl keveset. Nézőpont kérdése. |
2013-08-18 20:30.27 |
Mr. Nobody, 4,5*-ot ér, de inkább 4* |
2013-08-17 19:39.07 |
Az előbbiről hallottam, nem rég csináltak belőle filmverziót Amerikában, ami nem tetszett a közönségnek :D |
2013-08-17 15:16.55 |
Szinte nem is ismerek más angol road-movie-t. Bezzeg amcsit, abból van tonnaszám :D |
2013-08-17 15:12.30 |
Ó, iiigen, így már ismerős.
Vettük is néhány éve irodalmon. |
2013-08-17 15:10.02 |
Örülök, hogy kedved támadt tőle. Nem rossz vígjáték, de nem is nevettem el magam tőle. Inkább hangulatilag fogja meg az embert és tényleg vannak benne jó idézetek. |
2013-08-17 15:03.28 |
És mi a véleményed róla? :) |
2013-08-17 15:02.44 |
Miből is van ez az idézet, olyan ismerős..... |
2013-08-17 14:50.14 |
Igen, láttam, hogy ma voltál itt. Majd benézhetünk "haza" is.
Épp most néztem egy olyan angol filmet, ami állítólag elég híres a hazájában, ismered? http://www.filmkatalogus.hu/Mi-ketten--f4657 |
2013-08-17 14:32.21 |
Na, úgy érzem, mostanában inkább itt a helyem, mint a magyaroknál :D
Angelika, található vagy? :) |
2013-08-17 14:30.56 |
Egészen véletlenül botlottam mostanában néhányszor ennek a filmnek a címébe. Úgy nagyjából bármelyik szereplője elvezet és vissza a Doctor Who-hoz, majd utánaolvastam, és láttam, hogy ez a film a briteknek olyan, mint nálunk az Indul a bakterház, tehát az egyik legidézhetőbb filmjük.
Egy igazi drogos, piás hippifilm, ami próbál kiszakadni a mindennapok szürke világából, hátrahagyva a hétköznapok problémáit, de azért nem sikerül teljesen elhagyni sem. Két jó barát, amatőr színész minden karrierbeli kudarcukat tiltott szerek fogyasztásába fojtják és egy szép napon nekivágnak a vidéknek kikapcsolódás gyanánt. A 2 nagyon tehetséges (itt még) fiatalember, akik Withnail-t és "I"-t alakítják rejtély, hogy aztán miért tűntek el az éterben. Paul McGann és Richard E. Grant brillíroznak. Előbbi még elvállalt egy tévéfilmnyi Doctor-t a nagy DW univerzumból, aztán elnyelte a föld. Legalább Grant megmaradt a mogorva arcú negatív szerepeknél (általában a hideg ráz tőle), többé-kevésbé neves karakterszínész lett belőle, pedig eme film alapján bennük többször ennyi is rejlik. Richard Griffith (R.I.P.) pedig számomra itt volt eddig a leghatalmasabb. Nagyon profi színészről van szó, aki egész szépen tartotta magát (nem fizikailag, mert azt azért még az illem sem tudja mondatni velem) egészen idei tragikus haláláig. A gyáva, szánalmas, folyton részeges Withnail, az engedelmeskedő, naiv, de azért tiszta fejű "I"(Marwood) és a nagyon homoszexuális nagybácsi Monty triumvirátusa abszolút megért minden percet, amit áldozunk erre a filmre. Persze Bruce Robinson forgatókönyve és merész húzásai után. Egy film, ami angolos eleganciával és fanyar humorával tálalja nekünk azt az érát, amit inkább Amerika szemszögéből ismerünk. A 60-as évek végét, egyben egy barátság hullámvölgyeit, egy életforma legvégső rúgkapálását. Egy erős 4*-ot érdemel, de megértem, hogy miért kultfilm. |
2013-08-17 14:01.52 |
Mi ketten, 4* |
2013-08-17 00:43.15 |
Ez pontosan így van! |
2013-08-14 09:34.31 |
Broadchurch sorozat, 5* |
2013-08-12 11:37.33 |
Nem is a külsőségeket mondtam.
Á, gyíkok :D |
2013-08-12 10:48.50 |
Ami azt illeti én igen.
Ugyanúgy gyíkembereknek, vagy gyíkoknak híjvák őket, ugyanúgy kutatásokkal foglalkoznak.....ennek ellenére remélem, hogy csak véletlen egybeesés. |
2013-08-12 00:23.22 |
Nekem az ez :
http://www.youtube.com/watch?v=TMlle0gBZ7Q |
2013-08-12 00:22.43 |
Nem tudom, hogy itt ki mennyire van otthon Mass Effectben, de vannak itt komoly átfedések. A legkomolyabb két faj hasonlósága : silurian - salarian....már névileg is.....és asszem funkcionálisan is.
Ejnye, ejnye...... |
2013-08-11 18:11.20 |
Jaaa, így már akkor világos. Akkor nem kötök bele, mert tényleg ezt szokták mondani. Én böcsülettel szépen mindent az elejéről kezdtem, ezért hatott rám jobban Chris és David, igaz az előbbivel ismertem meg, de azt belátom, hogy a legjobb doki David, mert az ő története pontosan olyan, ami se nem túl bonyolult, de azért elgondolkodtat.
Én is sajnálom a zenét, mert Matt zenéje a legjobb és az ő belépőjét is nehezen lehet túlszárnyalni (Fish & custard for ever) De az vele a gondom, hogy baromira sok információt gyömöszöltek bele egy-egy évadba és sokszor már követhetetlen volt. De jópofa doktor, régiesebb, mint az előző kettő, pedig ő minden idők legifjabb dokija. |
2013-08-11 17:41.01 |
Nekem is csengőhangom az első kettő. Más-más személyeknél :D |
2013-08-11 17:40.33 |
Honnan kezdted el nézni? |
2013-08-11 08:23.49 |
Mi??? |
2013-08-10 10:44.46 |
És Chris? |
2013-08-10 10:44.21 |
Ha jól tudom vissza, de nem állandó szereplőként :) |
2013-08-09 21:23.40 |
Igen, ő volt :)))
Nálam szinte együtt van kedvencségében Chris Ecclestonnal. Őt is imádtam. Kisujjában volt a szerep, de David Tennant Doctor karaktere volt a legteljesebb és a legjobban kidolgozott. Mattet is szeretem, de úgy agyonbonyolították az ő Doctorságát, mint a sz*rt, már-már belefájdul a fejem. Remélem Capaldinál visszatérünk a rendes síkra és nem lesz ennyire bonyolult, mert szerintem ez már felesleges. |
2013-08-09 09:53.59 |
Nekem könny nem jött, de az egyik legszebb dallam, amit Zimmer komponált valaha :D |
2013-08-09 00:19.02 |
Nagyon elemében van :)) |