Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2025-01-16
Csak lélegezz
Farkasember
Határtalanul
Szerethető
Véletlenül írtam egy könyvet

2025-01-09
Családi terápia
Egy csiga emlékiratai
Gengszterzsaruk: Pantera

2025-01-02
Bekövet a halál
Maria
Miénk lesz a holnap
Nosferatu
Vilma és a férfiak
Woodwalkers

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
Kiképzés
- Moziverzum, 23:40
Joker
- Mozi+, 23:50
Szigorúan bizalmas
- TV4, 00:00
Törvénytisztelő polgár
- TV2, 00:30
A herceg karácsonya
- Izaura TV, 00:50

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Eszenyi Enikő (64)
Amanda Peet (53)
Marc Blucas (53)
Joanna Scanlan (64)
Jason Connery (62)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Donald Trump - Vélemények
- Filmes Sámánok Rendje -
Rock zene
Mit hallgatsz most?
Gabourey Sidibe - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Libidó - Vissza az ösztönökhöz aaaaa
Jacques Deray aaaaa

 

Kisjon hozzászólásai

Ugrás Kisjon adatlapjára

elejére 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... végére

Édes kislányom - Vélemények

2024-12-10 17:20.18
Netflix cucc. Olyan is. Az első fele egy viszonylag klasszikus bosszútörténetnek indul, de aztán érkezik egy csavar. Onnantól kezdve az ember már kényelmetlenül fészkelődik a fotelban, kezd az egész szétesni. A lány fizikuma és testalkata nem tűnik hitelesnek olyan harci helyzetekben, ahol képzett, nagydarab bérgyilkosokat győz le. Jason Momoa alakítása és karizmája elismerést kap tőlem. Karaktere egyszerre volt érzelmes és fizikailag hiteles a harcjelenetekben, na őt jobban eltudtam volna képzelni mint bosszúálló apa mint a bájos arcú Isabela Mercedet. Nem voltam elragadtatva a filmtől, egyszer megnéztem, elég ebből ennyi. Három csillag elég is rá.


Monte Cristo grófja (2024) - Vélemények

2024-12-10 17:09.53
Szerencsére Alexandre Dumas Monte Cristo grófja című regénye alapból olyan jó, hogy azt elrontani szinte lehetetlen. Szerencsére ezt sem tudták annyira, hogy nézhetetlen legyen. Nem tudom hányan tudják, de az eredeti regény betűformátumtól függően kb. 1200-1500 oldalas. Ez idáig kb 50-60 filmes és televíziós adaptáció, sorozat, és még anime is készült belőle. Jelen film költségvetése körülbelül 43 millió euró volt, amely nem kevés pénz,de szerencsére minden egyes eurócent látszik is a filmen. A legújabb változat, amelyet Pierre Niney főszereplésével tovább bővíti a regény filmes történetét, lenyűgöző költségvetéssel és modern megközelítéssel készült el, ami bizonyítja, hogy a történet máig népszerű és időtálló. A film leggyengébb pontja amúgy szerintem a börtönben töltött idő bemutatása volt. Ez nagyon elnagyolt volt, szerintem a mű legfontosabb része ez, ahogy bemutatják, mennyit szenved a főszereplő, hogyan lesz barátja az abbé ami sajnos ahogy írtam itt nagyon elnagyolt lett. A film látványosan hozta a 19. századi Franciaország atmoszféráját, lenyűgöző kosztümökkel és grandiózus díszletekkel. A forgatási helyszínek (Málta, Ciprus, Franciaország) lenyűgöző hátteret adtak a történetnek. Az adaptáció jelentősen átírta az alapmű cselekményét, volt ahol hozzáírtak, de volt olyan amit pont itt mutattak be elsőször. pl. Eugénie Danglars karaktere leszbikus, ami érdekes és fontos eleme az adaptációnak. Ez az eredeti regényben is jelen van, bár finoman és szimbolikusan utal rá Dumas, a kor társadalmi normái miatt. A 2024-es Monte Cristo grófja egy vizuálisan lenyűgöző, modern megközelítésű adaptáció, amely új nézőpontból mutatja be Edmond Dantès történetét. Ugyanakkor az eredeti regénytől való eltérései és a karakterek leegyszerűsítése miatt nem minden rajongó lehet elégedett vele. Ez a film inkább azoknak ajánlható, akik nyitottak egy szabadabb értelmezésre, nem pedig a regény pontos feldolgozását keresik. Nekem még ennyi belefért, szóval adok rá egy gyenge négy csillagot. Akinek pedig ez az új megközelítés nem jön be még mindig előveheti Jean Marais vagy Gérard Depardieu féle korai filmeket. Na azok ütnek nagyot.


Vérvörös égbolt - Vélemények

2024-12-07 17:29.48
A Vérvörös égbolt körülbelül 17 millió dollárból készült, amely egy német filmekhez képest jelentős költségvetésnek számít. A Netflix forgalmazása révén azonban világszerte hatalmas közönséget ért el így 2021 júliusában a műsorszolgáltató legnézettebb filmjei közé került, és hetekig szerepelt a toplisták élén. Ezzel nemcsak a német, de a nemzetközi közönség körében is komoly sikert aratott. Csodálkozom is rajta, hogy nem készült folytatása. A mozi egy igazán különleges és meglepően jól kivitelezett horror-thriller, ügyesen ötvözi a klasszikus vámpírfilmek elemeit egy szokatlan környezetben játszódó légi akciófilmmel. Az egész történetet egyfajta frissesség és feszült tempó jellemzi, amely az első perctől az utolsóig leköti a néző figyelmét. A forgatókönyv lendületes, és bár helyenként kiszámítható, a történet érzelmi töltete és a feszült akciójelenetek ezt bőven ellensúlyozzák. Peter Thorwarth német rendező magabiztos kézzel vezényli le a műfajok közötti egyensúlyozást, és remek atmoszférát teremt. A film különleges helyszíne, a repülőgép szűk és zárt tere, fokozza a bezártság és a reménytelenség érzetét, ugyanakkor intenzív és klausztrofób hangulatot is kölcsönöz. Tulajdonképpen egy izgalmas és eredeti film, amely ügyesen ötvözi a horror, az akció és a dráma műfajait. A szokatlan alapötlet, a feszült légkör és az anya részéről érzendő érzelmi töltet kiemeli a sablonos vámpírfilmek közül. Habár nem mentes a kisebb hibáktól, például néhol túlságosan is kiszámítható fordulatoktól, ezek nem vonnak le sokat az élményből. Ha valaki egy kicsit kizökkenne a szokványos vámpírfilmek vonalából és valami különlegesebbre vágyna annak jó kis szórakozást nyújthat. Jól elvoltam vele, négy csillag jár érte.


A vadász és a préda - Vélemények

2024-12-07 17:12.29
Bár mi magyarok tudnánk már egyszer egy ilyen filmet összehozni. A film alacsony költségvetésű produkciónak tekinthető. Ez a szűk helyszínen és viszonylag kevés szereplővel forgatott történetből is érzékelhető. A fókusz inkább a feszült légkör megteremtésén, mintsem nagy látványosságokon volt. A vadász indítéka ami egy tragikus háttértörténet, valóban értelmet adhat a bosszúhadjáratának, és egyfajta pszichológiai mélységet kölcsönözhetett volna a karakterének, ha ezt jobban kibontják, de sajnos ez nagyon elnagyolta a rendező, szinte ezt pár percben és egykét utalással le is tudja. A vadász és a préda nem válik a túlélő thrillerek új klasszikusává, de azok számára, akik kedvelik a feszült, de minimalista filmeket, egy próbát megérhet. Tulajdonképpen jól elvoltam vele, egy közepest azért megér.


Újra: töltve - Vélemények

2024-12-06 17:48.47
A Re:Born leginkább azoknak ajánlható, akik kimondottan az akciófilmek rajongói, és hajlandóak elnézni a történet hiányosságait a lenyűgöző harci jelenetekért cserébe. Ha valaki azonban egy összetettebb narratívát vagy mélyebb karakterábrázolást keres, akkor ez a film valószínűleg csalódást fog okozni. Mint nekem is. Nem szerettem az ilyen forgatókönyv és cselekmény nélküli filmeket amik csak a tömény semmitmondó akciókra van kihelyezve. A főszereplő sebezhetetlen, míg az ellenfelek gyakorlatilag statisztaként funkcionálnak, akiket könnyedén legyőzhet. Azok számára, akik a Re:Born-t nem realisztikus akciófilmként, hanem egy harcművészeti fantasyként fogják fel, a főszereplő szinte emberfeletti képességei szórakoztatóak lehetnek. A hangsúly nem a realitáson, hanem a mozgáson, a stíluson és az intenzitáson van. Kerülöm az ilyen filmeket, ez sem tetszett, a magam részéről elkerültem volna, ha tudom, hogy ilyen film. Csalódás.


A harci drón - Vélemények

2024-12-06 17:33.45
Szerencsére Mitch Gould rendezőt ritkán engedik filmet készíteni ami ezt a moziját megnézve nem olyan nagy baj. Annyi pozitívum van a filmben, hogy a 3.5 millió dolláros költségvetésből elég tisztességes robotokat készítettek mégha a CGI néha segített is a stábnak. Ritka fos forgatókönyv, gyenge cselekmény, lapos karakterek és az unalmas dialógusok, szar színészi játék, szóval minden adott egy rossz filmhez amit itt meg is kapunk. A forgatási helyszín Románia volt, szóval még sajnos azt sem tudjuk elmondani, hogy a stábtag itt költötte el az ebédpénzt és fizetet némi adót mert még ez sincs meg. Összességében a Battle Drone egy összecsapott B-kategóriás film, ami inkább nekem „ZS” volt, látványosnak próbál látszani, de elbukik szinte minden másban. Mitch Gould rendező tevékenysége után nem meglepő, hogy nem igazán hallunk további alkotásairól. Jó is van ez így.


Homokvár (2017) - Vélemények

2024-12-03 20:09.14
Fernando Coimbra brazil rendezőt a Narcos című sorozat egyes részeinek rendezőjeként ismerheti a magyar közönség. A Homokvár egy csendesebb, gondolatébresztőbb háborús film, amely nem a csaták grandiózus jeleneteivel próbál hatni, hanem az emberi történetekre fókuszál. Nem egy Ryan közlegény megmentése, de van benne valami, ami a realizmus kedvelőit megérintheti. A cselekmény egyszerű, de hatásos: egy amerikai katonai egység feladata, hogy egy iraki faluban megjavítsa a vízellátást, miközben a helyiek bizalmát is meg kell nyerniük. Az alapszituáció inkább a háború hétköznapi oldalát helyezi előtérbe, nem a grandiózus csatákat vagy hősies áldozatokat. A lassú, visszafogott tempó lehetőséget ad arra, hogy a néző közelebb kerüljön a szereplőkhöz és a háború kegyetlen valóságához. A film amúgy valós eseményeken alapul, Chris Roessner forgatókönyvíró saját háborús tapasztalatai ihlették a filmkészítőket, aki egyben a film egyik producere is volt. A Sand Castle nem próbál nagy, látványos csatákat bemutatni. Ehelyett a film a feszültségteremtésben és a szituációk részleteiben erős: a poros falvak, az iraki lakosokkal történő kapcsolatfelvétel és a folyamatos fenyegetettség érzése mind realisan jelenik meg. Nincsen benne kiemelkedő színészi játék, de amúgy mindenki hozza azt amit elvártak tőle. Egyszeri nézésre mindenképpen ajánlanám, különösen azoknak, akik a háború emberi oldalát keresik. Nem a legerősebb háborús filmek egyike, de realistán ábrázolja a háború hétköznapi kihívásait.


Rakka - Vélemények

2024-11-30 10:41.28
Ezt a 20 perces rövidfilmet egyfajta "tesztfilmnek" szánták a készítők és az volt a célja, hogy új narratív ötleteket próbáljanak ki, és ha ezek elég népszerűvé válnak, akár nagyobb filmekké vagy sorozatokká bővíthessék őket. A CGI és a vizuális effektek színvonala kiemelkedő, főleg annak tükrében, hogy azért alacsony költségvetéssel tudtak csak dolgozni. A film olyan témákat és stílusokat érintett, amelyeket Blomkamp már korábbi filmjeiben (pl. District 9, Elysium, Chappie) is boncolgatott: idegenek és emberek konfliktusa, társadalmi rétegződés, technológia és brutalitás. A "Rakka" azonban szerintem sötétebb és kísérletezőbb, mint a rendező korábbi alkotásai. A film komor, posztapokaliptikus atmoszférája és véres jelenetei kiemelik az emberiség reménytelen helyzetét. A vizuális világ erősen emlékeztet a District 9 képi világára. A "Rakka" egy ambiciózus, bár kevéssé ismert kísérleti sci-fi, amely bepillantást enged Blomkamp kreatív elméjébe és az általa elképzelt sötét jövőképbe. Sajnálom, hogy nem sikerült belőle egy egész estés vagy egy legalább 8 részes sorozatot összehozni, pedig lenne benne potenciál.


Sáskaraj - Vélemények

2024-11-30 10:31.40
A film posztere és adatlapja egy durva horrorfilmet sejtett, de a Sáskaraj egy igazán különleges film, amely a műfaji határokat átlépve ötvözi a pszichológiai drámát a természetfölötti horrorral. Just Philippot rendezői debütálása szokatlan módon közelít a horror műfajához, és éppen ez teszi érdekessé a filmet. Egy kétgyermekes anya küzdelméről szól aki, hogy megmentse gazdaságát a csődtől, farmján sáskákat kezd tenyészteni, eleinte kevés sikerrel. De aztán rájön a dolog nyitjára, és onnantól elszabadul a pokol. Durván hangzik, de nem olyan vészes mint ahogy elképzeljük a fejünkben. A film egy családi dráma, horror köntösben. Már a kiindulópont is provokatív, hiszen a film az élelmezési válság, a fenntarthatóság és a gazdasági nehézségek kérdéseit feszegeti. Az első felvonás inkább egy lassú tempójú családi dráma, amely finoman építkezik, bemutatva az anya belső küzdelmeit, valamint a gyermekeivel való feszült kapcsolatát. A lassú kezdés lehetőséget ad arra, hogy a karakterek elmélyüljenek, és a néző valóban beleélhesse magát a helyzetükbe. A főszereplő hölgy, - aki egyébként kifogástalanul teljesít a szerepében - alakja különösen erős: egy anya, aki minden áron gondoskodni akar gyermekeiről, még ha döntései egyre kétségbeesettebbé és veszélyesebbé válnak. A film közepétől kezdve azonban a dráma fokozatosan átadja helyét a horrorisztikus elemeknek. A sáskák természetellenes viselkedése és a főszereplő megszállottsága egyszerre válnak rémisztővé. A film atmoszférája zseniális: a feszültséget a háttérzajok, a zümmögés és a képi világ fokozza. Az utolsó felvonás szinte zseniális: a kezdeti lassúság után a történet teljes horrorba csap át. A rendező ügyesen játszik a természetfölötti és a pszichológiai horror közti határral. A Sáskaraj nem egy tipikus horrorfilm, és talán éppen ezért olyan hatásos. Nem csupán a rémületkeltésre koncentrál, hanem komoly társadalmi és személyes problémákat is bemutat. Az élelmezésbiztonság kérdése, a klímaváltozás, a gazdasági kilátástalanság mind ott húzódik a háttérben. Suliane Brahim játéka kiemelkedő, és az egész filmet az ő hiteles, szenvedélyes alakítása viszi előre. A sáskák CGI-ja pedig meglepően jól sikerült, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy nem egy nagy költségvetésű hollywoodi produkcióról van szó. Ejtsünk szót Romain Carcanade operatőri munkájáról is, káprázatos, természetfilmbe illő közelképeket kapunk a sáskák testfelépítéséről és mozgásáról, félelmetes kirajzásuk megjelenítése pedig igazi operatőri mestermű. A Sáskaraj egy olyan film, amelyet nem lehet elfelejteni. Bár lassan indul, a végére olyan sötét és intenzív élményt nyújt, amely garantáltan nyomot hagy a nézőben. Azoknak ajánlott, akik szeretik a karakterközpontú, rétegzett történeteket, és nem riadnak vissza attól, ha a horror nem csupán a szörnyekről, hanem az emberi természetről is szól. Simán négy csillag, a filmet az értőbb közönségnek szánták.


Gyilkos szerepben - Vélemények

2024-11-29 14:42.48
Nagyon meglepődtem, hogy ez a film itt csak 3.43-as értékelésen áll. Ez a film többet érdemelne. Sajnos sokan szerintem a skandináv krimikhez, thrillerekhez hasonlítják és itt a baj. Ez egy valós eseményen alapuló oknyomozós dráma. A film nem csupán egy izgalmas dráma-krimi, hanem egy érzelmekkel és erkölcsi dilemmákkal teli mestermű, amely hosszú időre beleég a néző lelkébe. Ritkán találkozni olyan filmmel, amely ilyen megrázó módon tárja fel az igazságszolgáltatás kudarcát és a manipuláció sötét mechanizmusait. A „Quick” arra vállalkozik, hogy Svédország legnagyobb igazságszolgáltatási botrányát, ezt a szövevényes és elképesztően sokkoló ügyet kibontsa. A rendező, Mikael Håfström, elképesztő érzékenységgel és mesterien adagolt feszültséggel vezeti végig a nézőt az események sodrában. A film egyszerre mutatja be a média éhségét a szenzációk iránt, a rendőrség és a pszichiáterek vak elfogultságát, valamint azt a szívszorító tragédiát, hogy az igazi áldozatok, a meggyilkoltak családjai, sosem kaptak igazságot. A lassan építkező, de végig feszült cselekmény egy percig sem hagyja lankadni a figyelmet, és a finálé annyira sokkoló, hogy szinte levegőt sem kapsz utána. David Dencik Thomas Quick szerepében egyszerűen fenomenális. Az általa megformált karakter egyszerre visszataszító és szánalomra méltó, így a néző egyszerre érez iránta félelmet, megvetést és sajnálatot. A film erősségei egyrészt a zseniális forgatókönyv valamint a remek operatőri munka. Minden dialógus feszült és jelentőségteljes, a rideg skandináv tájak és a steril intézményi terek kontrasztja pedig egyszerre gyönyörű és nyomasztó. A „Quick” nemcsak a bűntettekről és azok következményeiről szól, hanem arról is, hogy mennyire könnyű manipulálni az igazságot, ha mindenki előítéletekre és személyes érdekekre támaszkodik. A valós események és az elképesztően tehetséges színészi alakítások olyan kombinációt alkotnak, amely hosszú időre emlékezetessé teszi ezt az alkotást. Aki szereti a valós eseményeken alapuló, gondolatébresztő drámákat, annak ez a film kötelező. A lassúbb tempó pedig sok embert elijeszthet, kár érte. Szerintem a film a skandináv mozik egyik ékköve.


Grom őrnagy és a pestisdoktor - Vélemények

2024-11-29 14:23.53
A Grom őrnagy az orosz képregények világából érkezik a vászonra és kb 10 millió dollárból készült ami egy szuperhősös filmeknél aprópénznek számít. Amerikában 100 millió dollár alatt nem csinálnak ilyen filmet és valljuk be, orosz társa azaz jelen film semmivel nem marad el amerikai társaitól. Mondom ezt amúgy úgy, hogy én magam jól elvagyok ezek a Marvel és egyéb más szuperhős filmek nélkül is. A film egy ambiciózus kísérlet, hogy a hollywoodi szuperhősfilmek mintájára Oroszország is megteremtse a maga karakterközpontú akciósorozatát. A látványvilág és a szentpétervári helyszín, a díszletek és a vizuális effektek és az operatőri munka sem vallott szégyent. Bár a karakter sablonosnak tűnhet, van benne annyi szikra, hogy a néző kövesse őt az események sodrában. A mellékszereplők sem olyan rosszak, hogy emiatt az ember a távkapcsoló felé nyúljon. Tetszett amúgy, hogy a főhősnek nem volt semmiféle szuperhős képessége, hacsak a fején lévő sapka nem adott neki valami pluszt, mert egész film nézése alatt az jutott eszembe, hogy vajon minek az a fejére. A film a humort is megpróbálja becsempészni, de ezek inkább olyan kis könnyed humorszösszenetek inkább mint térdcsapkodós poénok. A fő gonosz egy az egyben Batman figurájára hajaz, az orosz forgatókönyv íróknak nem volt idejük saját maga alkotott karakterrel foglalkozni, sebaj jó ez ide. Ha könnyed kikapcsolódásra vágysz, érdemes megnézni, de aki mélyebb tartalomra és eredetiségre számít, az talán csalódni fog azonban ha amerikai film lenne sem adnék rá többet három csillagnál. Tisztességes iparos munka ez, ha lenne egy folytatása abba is belefognék.


Borzalmak városa (2024) - Vélemények

2024-11-25 21:07.33
Nem vagyok egy nagy Stephen King rajongó, ez a feldolgozás sem hozott hozzá közelebb, hogy megszeressem. Olyan volt mintha egy rossz tv filmet néztem volna. Erőtlen, sablonos, lélektelen. A horror jelenetek inkább viccesek voltak, mint félelmetes. Délutáni műsoridőben is leadhatták volna bármelyik kereskedelmi adón, max egy 12-es karikát kellett volna a sarokba biggyeszteni hozzá. Ez nekem nagyon nem jött be.


Amikor a gonosz leselkedik - Vélemények

2024-11-21 20:29.17
Eszméletlenül jól kezdődik, az első 40-45 perc szinte a képernyő elé szegezett. Ilyen erős horrorfilm nyitást már nagyon rég láttam. Aztán az egész 45 perc után káoszba fordul, mintha egy rossz értelmet nélkülöző rémálmot néznénk. A film egyik legnagyobb hibája a követhetetlen történetvezetés. Szinte minden jelenetben történik valami váratlan és magyarázat nélkül hagyott fordulat: a szereplők irracionális döntéseket hoznak, és mintha mindannyian egy külön horrorfilmből érkeztek volna. Azért el kell ismerni, hogy a film hangulata valóban nyomasztó. A gore jelenetek sem hagynak kívánnivalót maguk után: brutálisak, naturálisak, ha valami miatt emlékezni fogok a filmre, az ezeknek a sokkoló képeknek köszönhető. Az effektekért fellelős stáb és a maszkmester nyugodt szível mehetett a pénztárhoz, ők aztán tényleg mindent megtettek a sikerért. Bár a látványvilág és a hangulat dicsérhető, a követhetetlen cselekmény és a logikát nélkülöző fordulatok miatt a film inkább egy zavaros rémálomra hasonlít, mint egy jól átgondolt horrorfilmre. Végeredményben egy értelmetlen, kaotikus és helyenként felháborítóan rossz alkotást kaptunk, ami egyszerre rabolja el a néző idejét és energiáját. A film története olyan, mintha a készítők a forgatás alatt találták volna ki az események sorrendjét, egy végtelenül kusza és zavaros katyvaszt kapunk a végére, a cselekmény értelmetlen lett, és az egész élmény inkább fárasztó lett a végére mint izgalmas horrorfilm. Pedig úgy gondolom, hogy Demián Rugna rendező tudna kiváló horrorfilmet is rendezni, látszik, hogy képes különleges és nyomasztó atmoszférát teremteni, és ez egyértelműen megjelenik a látványvilágban, valamint a rendezés apró részleteiben. Az operatőri munka és a sötét tónusú beállítások sokkal ígéretesebbek, mint amit maga a zavaros forgatókönyv kínál, amit amúgy ő maga készített. Egy jól megírt történettel Rugna képes lenne erősebb és valóban emlékezetes filmet készíteni. És vigye magával, ha lesz ilyen lehetősége ugyanezt az effekt csapatot és a maszkmestert is. Nekem ez most nagy csalódás volt, az Imdb-s 6.9 átlagát pedig igencsak túlzónak találom.


Baghead - Holtakkal suttogó - Vélemények

2024-11-20 15:59.37
Vacak egy film az már biztos. A film koncepciója ígéretesnek tűnt, de a kivitelezés siralmasra sikerült. Az „ijeszgetések” kiszámíthatók, a karakterek döntései logikátlanok, a történet csúcspontja összecsapott és súlytalan, miközben nyilvánvaló folytatás-előkészítéssel zárul, amelyre valljuk be őszintén így ebben a formában senki sem vágyik. A sztori nem hoz semmi újat, és a cselekmény tele van logikátlan döntésekkel. Nehéz együtt érezni a szereplőkkel is, mert a motivációik kidolgozatlanok, vicces, hogy a szabályokat már az első alkalommal sikerül a filmben mindenkinek áthágnia. A Baghead egy olyan horror, amely sajnos nem tud megfelelni sem a modern közönség elvárásainak, sem a műfaj saját alapvető igényeinek sem. A film lassú tempója, logikátlan története és az ötlettelen ijesztgetések miatt az unalom és a frusztráció között ingadozik. Ez a film sajnos csak egy felejthető, rosszul összerakott kísérlet. Hogy pozitív dolgot is mondjak van pár jól elkapott jelenet amikor lényt mutatják, itt csakis a sminkmester és az effektekért felelős csapat az aki nyugodt szível vehette fel a gázsit, de a jó technikai megoldások nem képesek ellensúlyozni a forgatókönyv és a karakterek gyengeségeit. A szereplőkről annyit, hogy vannak, több szót nem is érdemel egyik sem. Ha valaki horrorfilmre vágyik ne ezt jusson eszébe megnézni.


Amíg csak lélegzel - Vélemények

2024-11-19 18:23.20
Épphogy megüti a közepes szintet. A film alaptörténete izgalmasnak tűnik, a vásznon azonban keveset tud nyújtani ahhoz, hogy igazán feszült vagy emlékezetes legyen. A cselekmény kiszámítható és sablonos. A forgatókönyv nem igazán nyújt új perspektívát a megszállottság és manipuláció témájában, sok helyen klisékkel operál. A film lassú építkezéssel próbálja fokozni a feszültséget, de a középső szakaszon nagyon leül, és hiányzik az igazán ütős fordulat, amelyek fenntartanák az érdeklődést. A végén ugyan egy könnyed csavar felüti a fejét a filmben, de ez sem olyan nagy durranás, hogy az ember elismerően csettinthetne a film végén. Egy egyszer nézhető, felejthető thriller, amelyből hiányzik az a plusz, ami igazán emlékezetessé tette volna. Azoknak ajánlható, akik egy könnyed, nem túl megterhelő esti szórakozást keresnek, de a műfaj kedvelői valószínűleg jobban járnak, ha mást választanak. Elalvás előtt pont jó volt, másnapra elfelejted.


A tengeren - Vélemények

2024-11-19 18:12.52
Közepes munka, sajnos nem több. A történetben rejlő potenciál kihasználatlan marad, a feszültség pedig inkább csak szórványosan van jelen. A film egy túlélődráma, amely valós eseményeken alapul: négy ember tengeri kalandja során egy csónakban reked, miközben próbálnak életben maradni az óceán közepén. Bár az alaptörténet izgalmas és ígéretes, a film sajnos csak közepes élményt nyújt. Az alapanyag kínálta lehetőségek ellenére a film történetvezetése kissé monotonná válik. Az események viszonylag sablonosan követik egymást, nagyobb meglepetések vagy fordulatok nélkül. A feszültség ugyan olykor érezhető, de nem elég intenzív ahhoz, hogy valóban beszippantson. A néző nem érzi át teljes mértékben a kétségbeesésüket vagy reményvesztettségüket, ami egy ilyen típusú túlélődrámában kulcsfontosságú lenne, a keresésük is olyan tessék-lássék módon történik, ebben sincs nagy potenciál. A film nézése közben amúgy az jutott eszembe, hogy a négy hajós egy percig sem volt veszélyben, vagy ha igen, akkor nem igazán sikerült ezt a rendezőnek bemutatni. A vizuális elemek tekintetében a film hozza az elvárhatót, de nem nyújt kiemelkedőt. Az óceán lenyűgöző képeitől elvárható lenne, hogy erősítsék a film klausztrofób atmoszféráját, de ez csak részben sikerül. A rendezés kissé rutinmegoldásokra épít, és nem mer igazán újszerű vagy meghökkentő eszközökhöz nyúlni. Az Abandoned nem rossz film, de nem is igazán jó. Egy tipikus egyszer nézős alkotás, amely nem hagy mély nyomot a nézőben. Ha az ember szeretné látni, milyen lehet a túlélés az óceán közepén, akkor némi betekintést ad, de sem a karakterek, sem a történet nem emeli igazán magasra a lécet. Egy átlagos, kissé felejthető túlélődráma, amelyet a téma iránt érdeklődőknek lehet érdemes egyszer megnézni, de nem feltétlenül hagy majd maradandó élményt benned.


A versenyző (2020) - Vélemények

2024-11-16 18:58.29
Kincs ez a film. A versenyző egy kiváló dráma, amely a profi kerékpározás világába vezet, különös hangsúlyt helyezve az emberi kapcsolatokra, a sportolók fizikai és érzelmi kihívásaira, valamint a doppingkultúra sötét oldalára. A film három ország együttműködésében készült: Írország, Belgium és Luxemburg közösen finanszírozta a filmet és kb. 800 ezer euróból készült, ami aprópénznek számít a mai filmgyártásban. A rendező pedig angol, szóval igazi nemzetközi produkció. Nagyon érdekes volt, hogy egy olyan rejtett kerékpáros életébe nyújt betekintést akit a nagyközönség nem fog sokszor hallani és megismerni, ez pedig az un. domestique”, egy olyan segítő versenyző, aki csapatának vezetőjét támogatja. Feladata, hogy támogassa a sztárkerékpárosokat, ám maga soha nem kap esélyt a győzelemre. Sosem nyerhet, és csak annyi a munkája, hogy a sztár versenyzőt a győzelemhez segítse. Ehhez persze ugyanolyan fizikumban kell lennie, mint a szár, de mégsem nyer soha, hiába edz a legprofibb módon. Ezen segítő a film főszereplője is Louis Talpe belga színész aki lenyűgöző alakítást nyújt. Valóban kerékpárosra gyúrta magát, olyan fizikumot mutat, hogy az ember csak bámul. A versenyző nem csupán a kerékpársport rajongóinak szól; ez egy univerzális történet álmokról, áldozatokról. Bár a sportdráma műfajában mozog, a film sikeresen elkerüli a kliséket, mélyebb kérdéseket feszegetve a sportszakmai etikáról és az emberi lélekről. A film hitelesen mutatja be a profi sportolókat sújtó nyomást, valamint a doppingkultúra fizikai és erkölcsi következményeit. Ezt a filmet sem kerülte el a Covid 19 járvány és az emiatt fellépő bemutató elhalasztás, lehet, hogy emiatt is került egy kicsit háttérbe és feledésbe, de a magam részéről az egyik utóbbi időben látott sportfilm amit mostanában láttam. Érdemes megnézni akkor is ha ez nem a fociról és a kosárlabdáról, rögbiről, amerikai fociról szól, mert ezektől a filmektől nekem már a t@köm kivan. Szóval igazi filmcsemege, jár az öt csillag rá.


Hiányzó filmek a Filmkatalógusról!

2024-11-14 08:13.13
100 Bloody Acres

[link]


Valan - Az angyalok völgye - Vélemények

2024-11-13 15:34.17
Több éves késéssel a megjelenés után sikerült megnéznem a filmet, és nekem tetszett. A film egyedi módon ötvözi a skandináv krimik komor, borongós stílusát a közép-európai kulturális és történelmi háttérrel, ami egyedi hangulatot kölcsönöz neki. Gyönyörűen fényképezett havas tájképeket és a nyomasztó hangulatot teremetett a rendező ami az egész történetet átszövi. A Valan nem egy klasszikus krimi, hanem egy érzelmileg megrendítő, lassú tempójú thriller, ami a sejtetésre és a feszültség építésére helyezi a hangsúlyt. A szűk falusi közösség, a személyes és társadalmi múltbéli titkok szép lassan bontakoznak ki, ami jól szolgálja a rejtély megoldását. A film egyik legnagyobb erőssége a képi világ és a helyszínválasztás. Erdély hóval borított hegyvidékei rideg és melankolikus atmoszférát adnak, ami kiválóan illik a sötét, misztikus történethez. A kameramunka és a fényképezés kimagasló, és jól támogatja a film borzongató atmoszféráját. Az erdélyi táj és a lélekromboló román városi helyszín képének segítségével próbál egyedi hangulatot teremteni. Bár nem hibátlan, és bizonyos kliséktől, valamint a lassabb tempótól nem mentes, a film sok szempontból újdonságot hoz a magyar filmes világba, különösen a képi világ és a helyszínválasztás terén. Aki szereti a lélektani drámákat és a mélyebb társadalmi kérdéseket feszegető történeteket, valószínűleg értékelni fogja ezt a filmet. A színészi alakításokkal semmi problémát nem találtam, szerintem a mellékszereplők is jól játszottak, de nem lehet szó nélkül elmenni a kritikán aluli hangmérnöki munka mellett. A színészek sokszor egy természetesebb, visszafogott stílusban beszéltek, ami jól illeszkedik a film sötét, realisztikus hangulatához, de ennek ára az érthetőség rovására ment. Az ilyen stílusú beszéd néha halkabb, összemosódó hangokat eredményez, ami nehézséget okozott a megértésben.
A hangproblémák miatt nem akarok pontot levonni. Rontott ugyan a film értékéből, de mindenképpen olyan technikai kihívásra mutatnak rá, amely a magyar filmgyártásban rendszeresen előfordul, és megoldása sokat javíthatna a nézői élményen. Ettől függetlenül én rácsapom a négy csillagot, megérdemli, több ilyen magyar filmet szeretnék látni. Persze érthető magyar nyelven, hogy ne kellejen a saját magyar nyelvű filmeket is feliratosan néznünk.


Motorosok (2023) - Vélemények

2024-11-12 16:01.44
Tudom, hogy azok akik megnézik ezt filmet többet várnak egy olyan motoros filmtől aminek maga a címe is az, hogy Motorosok. Tényleg nem egy Sons of Anarhy, ez egy teljesen más vonal. A film egy motoros klub világába kalauzolja a nézőket, és részben Danny Lyon azonos című fotókönyve ihlette aki maga is csatlakozott a motorosokhoz, hogy közvetlen betekintést nyerhessen a közösségbe.
A film maga egy időutazás az amerikai motorosok világába. A film rendezője Jeff Nichols nagy figyelmet fordított arra, hogy hűen ábrázolja az 1960-as évek hangulatát és a motoros közösség belső működését. Én magam kiemelném a nagyszerű történetmesélését és a korabeli hangulat megteremtését, valamint a színészi játékot, különösen Jodie Comer alakítását ami a film legnagyobb erőssége. A történet akkor kap érzelmi mélységet, amikor Jodie Comer szemszögéből látjuk a klub működését, aki próbálja megérteni férje és a motoros világ közötti szoros kapcsolatot. A rendező és a díszlettervezők nagy figyelmet fordítottak arra, hogy a korabeli stílusjegyek, ruházat, és a motoros kultúra sajátos elemei megjelenjenek a filmben. És amiért úgy gondolom, hogy pár ember rossz szájízzel kelt fel a fotelből a film nézése után az az lehet, hogy a cselekmény nem mindig hozta ki a történetben rejlő feszültséget, teljes mértékben kihasználni a motoros szubkultúrában rejlő lehetőségeket, talán elvárná az ember egy motoros filmtől, hogy több akciórész legyen benne, de ez a film inkább drámai vonalon közelíti meg egy motoros klub megalakulását, terjeszkedését és belső életét. A film megpróbál realista módon, de lassú tempóban és belső nézőpontból bemutatni egy motoros klub életét, amelyre jellemző a szabad életvitel és a közösségi szellem, de ugyanakkor magában hordozza a belső konfliktusokat és a lojalitás kérdéseit is. A film témáján keresztül nem csak egy motoros klub életét mutatja be, hanem a társadalom szélére sodródott emberek küzdelmeit is, akik az összetartozás, a szabadság, és a hűség eszméit keresik. Akik kemény akciófilmet várnak sok motoros balhéval és verekedésekkel az rossz helyen jár, ez inkább egy dráma, pár olyan jelenettel, amit egy motoros bandáról az ember elképzel és megtörténhet,de viszont drámának nagyon jó, így kell megközelíteni a filmet. A film izgalmas alapanyagokkal dolgozik, de a történet nem mutat be valódi konfliktust vagy fejlődést a motoros klub sorsában. A film inkább egy karakterdráma, mintsem egy tipikus „akciódús” motorosfilm, és ez néhány néző számára csalódás lehet. És még azt sosem értettem, hogy amúgy ezek a motoros legények miből éltek mert dolgozni a vezetőn kívül (azt talán meg is említik a filmben) egyik sem dolgozik soha, de mindig van sörre és bulira pénzük? Na mindegy ez nem tartozik a filmhez, ez csak az én gondolatom és csak megemlítem, ha valaki tudja a választ kíváncsian várom.


A piszkos hadviselés minisztériuma - Vélemények

2024-11-10 18:50.09
Sokáig agyaltam, hogy három vagy négy csillagot adjak rá, négy lett belőle. Nem Guy Ritchie legjobb filmje el kell mondani, de végül nem volt szívem három csillagot adni rá mert mostanában annyi sz@r filmre adtam közepes osztályzatot, hogy azért ez mégiscsak többet ér.
Ha vannak hibái is, de azért Guy Ritchie filmje a The Ministry of Ungentlemanly Warfare egy stílusos és szórakoztató feldolgozása a második világháború egyik titkos brit akciójáról szól, amelyben egy különleges egység tagjai a nácik elleni szabotázsmisszióra indulnak. A film elején megtudjuk, hogy ez egy valós események alapján készült fim, bár kétségtelen és én magam is csodálkoznék rajta, ha ez így történt volna, szóval Ritchie sok szabadságot engedett meg magának a cselekmény és a karakterek tekintetében. A rendező korábbi munkáját ismerőknek – gyors vágások, sötét humor és brit stílusú párbeszédek – jól felismerhetők, ahogyan a film könnyedebb, ironikus megközelítést alkalmaz a háborús műfajban. Ezzel a film valahol Becstelen Brigantyk hangulatára emlékeztet, de könnyedebb hangvétellel. A rendező a történelmi hitelességet áldozza fel a szórakoztatás kedvéért, mindenki tudja, hogy ez az egész így nem történhetett meg, de azért könnyed szórakoztatásra buzdít és végignézeti magát, így a rendező jellegzetes humoros megközelítése miatt különleges helyet foglal el a második világháborús filmek között. A film nagyjából 60 millió dollárból készült, ami nem számít kiemelkedő költségvetésnek a műfajon belül ennek ellenére, ha nem is látványos a film akciójelenetek terén, de azért akkora hibája sincs, hogy ezzel foglalkozni kellene. Ritchie rendezésében a film megőrzi a brit humort és a szarkazmust, ami a karakterek szavaiban és tetteiben is tükröződik, a rendező ezt a filmet szerintem nem a történelmi pontosság kedvéért, hanem a szórakoztatás és az akció kedvéért készítette. Szerintem sose lássunk rosszabb filmet, de ezért az is igaz, hogy Guy Ritchitől azért többet vártam volna.


Twisters - Végzetes vihar - Vélemények

2024-11-09 19:39.46
Kb. 20 perc után tudtam, hogy ez nem az én filmem lesz. Nekem már az 19996-os film sem tetszett igazán, de legalább azért az egy közepes szintet még megütötte nálam, ez már inkább csak szenvedés volt nekem. Tudom, hogy a filmnek semmi köze az 1996-os filmhez, de mégis muszáj összehasonlítani a két mozit. Az első Twister sikerének egyik titka az volt, hogy újszerűen közelítette meg a tornádók világát, és valóban adrenalinnal teli élményt nyújtott a nézőknek. Ezzel szemben a Twisters - Végzetes vihar épp a feszültséget és az újdonság erejét nem hozta vissza – túl gyakran esik bele a klisékbe, és nem nyújtott olyan izgalmakat, mint amit az első rész elért. Az eredeti Twister karakterei könnyen megkedvelhetők voltak, és Helen Hunt, illetve Bill Paxton párosa azért valljuk be jól működött, az új film azonban nem tudott olyan szereplőket felvonultatni, akik igazán érdekeltek volna, vagy akikért aggódtam volna. A film férfi főszereplője Glen Power) kifejezetten ripacs volt, és bár a hölgy viszonylag jól játszik és szimpatikus is egy percig nem tudtam érte, vagy értük izgulni. A speciális effektek viszont rendben voltak, látványosak a tornádós jelenetek, látszik az elköltött 200 millió dollár mire ment el. Nekem ez a film nem jött be, az egész történet olyan volt mintha már egyszer megnéztem volna 1996-ban, nagyjából ugyanazt a történetet meséli el, és tartalmát tekintve nem igazán nyújt többet az eredeti filmnél. Szóval untam már az egész filmet a kezdés után rövid idővel, és az egy filmnél azért nagyon nagy baj.


Kiút (sorozat) - Vélemények

2024-11-09 11:11.46
Így a második évad végére és 20 rész megnézése után nekem egyenlőre ez egy kettes. Amúgy kegyetlen jól indult, és az első évad tulajdonképpen nagyon jó volt. A sorozat egyedi hangulata és misztikuma rengeteg izgalmas lehetőséget kínált, és engem vonzott az a feszültség, amit az elhagyatott város, a hátborzongató lények és a szereplők közti drámai dinamika hoz létre. Nem érdekelt, hogy már az első évad végére sem tudtunk meg semmit, mert beszippantott a sorozat, de ez az egész milliő a második évad végére elfogyott. Két évad után azonban jogos elvárás lenne, hogy legalább néhány kulcsfontosságú rejtélyre fény derüljön. Ehelyett viszont úgy tűnik, mintha a sorozat egyre inkább csak újabb titkokat hozna a felszínre, és a kérdések száma folyamatosan növekedne. A várossal, a lényekkel, sőt a karakterek múltjával kapcsolatos rejtélyek mind olyan elemek, amik nem igazán tisztultak, sőt, sok esetben csak bonyolódtak. Ez a "rejtély a rejtély kedvéért" hozzáállás engem elbizonytalaníthatott és elveszthetem az érdeklődésemet a sorozattal kapcsolatban, mert a sok kérdés válaszok nélkül egy idő után frusztráló lett. A harmadik évad remélem lehetőséget kínál arra, hogy lezárják a főbb szálakat, vagy legalább megvilágítsák a történet eddigi kérdéseit mert ha igy marad nálam ez nem több egy gyenge sorozatnál, de ha kapok pár értelmes magyarázatot akkor simán elnézegetem tovább is. Majd kiderül, a harmadik évad megnézése után megindulnak-e az értékelő csillagok száma felfelé, egyenlőre egy gyenge, kettő csillag.


Útonállók (2019) - Vélemények

2024-11-09 10:52.49
A The Highwaymen körülbelül 49 millió dolláros költségvetéssel készült, ami egy Netflix-film esetében viszonylag magas költségnek számít. Ennek az összes centje látszik is az alkotáson. Bár a film nem került mozikba, a streaming platformnak sikerült jelentős érdeklődést generálni iránta a sztárok és a történet által. A költségvetés nagyrészt a látványos korhű díszletekre és a két vezető színész, Costner és Harrelson fizetésére ment el. Iszonyatosan erős korhű az egész film, a kocsik, a ruha, a díszlet,szóval megvan az összes dollár itt amit a filmre szántak. A film Bonnie és Clyde, a hírhedt bűnözőpáros történetének egy kevésbé ismert aspektusát dolgozza fel: azokat az egykori texasi rangereket, akik a páros elfogására indultak. A The Highwaymen fő erőssége abban rejlik, hogy egy ismert történetet más nézőpontból mutat meg: ezúttal nem Bonnie és Clyde, hanem az őket üldöző két veterán, Frank Hamer (Kevin Costner) és Maney Gault (Woody Harrelson) kerül a középpontba. Érdekes, hogy a film szándékosan kerüli Bonnie és Clyde idealizálását. A rendező, John Lee Hancock tudatosan háttérbe szorította őket, hogy ne keltsen együttérzést irántuk, hanem sokkal inkább a brutalitásukat hangsúlyozza. A hírhedt Bonnie és Clyde alakjai szándékosan nincsenek reflektorfényben, sőt szinte láthatatlanok maradnak a néző számára. Bár Kevin Costner és Woody Harrelson is erős alakítást nyújtanak, a forgatókönyv sajnos kevés mélységet ad karaktereiknek. A párbeszédek gyakran didaktikusak, és a film tempója lassú, ami egy idő után monotonná válik. Costner és Harrelson alakításai élvezhetővé teszik a filmet, és a látványvilág is megnyerő, de mindez nem elég ahhoz, hogy kiemelkedjen a történet. Nekem ez egy egyszer megnézhető, de emlékezetes pillanatokban szegény alkotás. A film elkészítésének ötlete eredetileg az 1990-es években merült fel, és Paul Newman-t, valamint Robert Redfordot szerették volna a két nyomozó szerepére. Azonban a projekt különböző okok miatt többször elakadt, és végül csak 2019-ben készült el Costner és Harrelson főszereplésével. Szerintem a forgatókönyv és a monoton lassússág miatt ezen két színészóriás által elkészített film sem lett volna semmivel jobb mint Costner és Harrelsonnal mert itt nem a színészi játékkal volt a gondom inkább a lassú és eseménytelen történetvezetéssel. Egyszer azért mindenképpen nézhető, a magam részéről nem gondolnám, hogy valamikor újra belefogok és megnézem.


Coffin Baby - Vélemények

2024-11-08 21:00.55
Igen, jogos az észrevételed. Hülyén írtam, de azért gondolom így is érthető mit akartam írni.


Vadember (2019) - Vélemények

2024-11-05 16:54.20
A film adatlapjának elolvasása azt tükrözi, hogy egy remek Új-Zélandi utcai bandás filmet láthatunk. Ellenben a film megnézése után hatalmas űr keletkezik, hogy mit is láttunk? Mert nem láttunk semmi, ami megfogott volna. Olyan sötét és kíméletlen világot lehetet volna bemutatni, amely a legtöbbünk számára ismeretlen, mert hát valljuk be nem sok ember ismeri vagy ismerheti a Föld legtávolabbi pontján lévő ország életét és retteget bandáit. A valódi új-zélandi bandák inspirációjára épülő film alapvetően érdekes lehetett volna, de sajnos nem igazán sikerült hatást gyakorolnia rám. Bár a történet alapvetően kemény életutakat ígér, a kivitelezés számomra kissé vontatott, érzelmileg sivár. A film Danny, vagyis „Damage” életének három meghatározó korszakát követi végig, és próbálja megmutatni, hogyan válik egy ártatlan gyerekből egy banda keménykötésű, erőszakos tagja. A szándék, hogy betekintést nyújtson a bandatagok emberi oldalába, és megmutassa a keménység mögött rejlő fájdalmat, elismerendő, de sajnos nem sikerült elérnie, hogy valóban együtt érezzek a karakterekkel. Új-Zéland szokatlanul rideg tájai és a városi utcák olyan atmoszférát teremtenek, ami illik a bandaélet brutalitásához, de sajnos a film képi világa sem tudott igazán mély hatást gyakorolni rám. Hiányzott az egész filmből az a fajta dinamika, ami a filmet igazán élvezetessé vagy izgalmassá tehette volna. A film legtöbb karaktere könnyen felejthető, és végül úgy éreztem, hogy a Savage inkább egy közhelyes bandaéletről szóló történetet mutat be, semmint egy eredeti vagy mélyreható drámát. Bár a film alapvetően jó témát választott, de az egész sekélyes és kiszámítható maradt és hiányzott belőle az a különleges momentum, ami igazán lekötött volna. Az pedig egy dolog, hogy fogalmam sincs milyen Új Zélandon egy bandatagnak lenni és ezek a bandatagok mivel foglalkoztak,miből éltek mert amúgy erre az egész film alatt nem jöttem rá, azon kívül, hogy fizetnek valami tagdíjat, de tulajdonképpen csak úgy voltak. Nincs is se kábítószer, se prostitúció, se semmi bűnös dolog, egyszerűen csak voltak egymással és kész. Néha verekedtek másik bandával, de ennyi az egész. Ettől a filmtől én sokat többet vártam. És még motorjuk sem volt, hát milyen banda ez kérem?


Snow Hollow farkasa - Vélemények

2024-11-05 16:20.13
Szendmen01 fórumozó társam hozzászólásához csak annyit szólnék hozzá, hogy a film adatlapja rosszul van elkészítve és ez a rendező és szereplő aki ezt a filmet készítette és szereplője nem egyező azzal a szinkron színésszel akit itt jelölnek. Jim Cummings (72 éves) szinkronszinész több mint 400 Disney és DreamWorks filmhez adta már a hangját ellentétben az ezt a filmet rendező Jim Cummings aki színész és rendező. Nem ugyanaz a kettő, talán majd egyszer kijavítja a vezetőség.
Na de a filmről is irjak már, ha már itt vagyok.
Én a magam részéről kifejezetten rühelem a vér farkasos filmeket, úgy is ültem neki, de ez most meglepett. A befejezés okozott meglepetést számomra, hogy így elment a film egy másik irányba. Sokan, akik nem rajonganak a vérfarkasos vagy természetfeletti horrorokért, azoknak fog tetszeni a film mert végül elkerüli ezeket a szokásos kliséket. Az, hogy a "szörnyeteg" végül embernek bizonyul, tényleg ad egy különleges csavart a sztorinak azzal, hogy kilép a megszokott vérfarkasos horror klisékből. Én nagyon értékeltem Jim Cummings megközelítését, mivel a film stílusa és a lezárás finom egyensúlyban tartja a horror és a fekete humor elemeit. De azt is tudom, hogy míg én ezt frissítőnek találtam, másokat inkább zavarhat, mivel nem kapták meg a hagyományos horrorélményt, amit egy "vérfarkasos" filmtől vártak. A film negatív része a kifejezetten gyenge színészi alakítások és a borzalmas szinkron. Néhol a „zs” kategória szintjén van az egész film, néhol pedig felkúszik egy közepes szintre a film filingje, de a befejezés meglepetése miatt adok rá egy szánalmas három csillagot.


Titkok fogságában - Vélemények

2024-11-01 16:39.37
A háborús bűnösök számonkérése és vagy ép menekülése szeretett filmtéma. A nürnbergi perektől kezdve a különböző bűnösök vadászata vagy akár a szembesülés azzal, ki mit tett a háború alatt – rengeteg ilyen film létezik. A Titkok fogságában című film nem fog a legjobbak közé kerülni, de a korrektek között ott a helye. Annyival másabb a történet mint a korábbiak hasonló témájúak, hogy a főszerepelő nem zsidó, hanem cigány lány. Noomi Rapace, aki már számos drámai és akciódús szerepben bizonyította tehetségét, itt is remekül hozza a zaklatott, bizonytalan, mégis elszánt nő karakterét. Joel Kinnaman alakítása is kiemelkedő. A rendező, Yuval Adler finoman, de hatásosan dolgozik a történet dinamikájával. A film hangsúlyosan foglalkozik az igazság, bűnhődés és megbocsátás kérdéseivel, és folyamatosan arra készteti a nézőt, hogy elgondolkodjon: vajon ki mond igazat, és milyen módon lehet megbirkózni egy fájdalmas múlttal. Bár nem egy akciódús thriller, a történet pszichológiai feszültsége folyamatosan fenntartja a néző érdeklődését. A Titkok fogságában nem hagyományos akciódús thriller, hanem egy gondolatébresztő dráma, amely a háborús múlt árnyékában élő emberek dilemmáit tárja a néző elé.


Az alagút (2019) - Vélemények

2024-11-01 16:26.31
A norvégok azért tudnak jó filmeket készíteni, de a Tunnelen (Az alagút) nem épp a legjobb próbálkozásuk. A film egy alagútban rekedt emberek küzdelmét mutatja be, akiknek életét egy baleset és az azt követő tűzvész veszélyezteti. A történet egy klasszikus katasztrófaelemekkel teletűzdelt forgatókönyvet követ, ám sajnos a kivitelezés és a dramaturgia számos ponton hagy kívánnivalót maga után. A katasztrófafilm műfaja az elmúlt évtizedek során rengeteget fejlődött, de valóban kihívás elé állítja a rendezőket, hogy friss élményt nyújtsanak a nézőknek. Ma már nehéz olyan eredeti történetet kitalálni, ami meglepetést okoz, hiszen a közönség számtalan különböző katasztrófával találkozott már a vásznon - földrengések, vulkánkitörések, vírusjárványok, meteorit becsapódások, és még sorolhatnánk. A Tunnelen nem épít olyan monumentális látványelemekre, mint az amerikai katasztrófafilmeken megszokott CGI-jelenetek, hanem inkább drámai vonalat követ. A karakterek meglehetősen sablonosak és egyoldalúak, kevés valódi mélységgel rendelkeznek, így a néző számára nem válik fontossá a sorsuk. A film megpróbálja felépíteni a drámát egy családi háttérrel is – főhősünk lányával való kapcsolata köré szőve –, de ez sem tud igazán érzelmi töltetet adni a történetnek, mert a kapcsolati dráma túl sekélyes marad.
Az alagútban történt tűzvész és az akcióelemek vizuális megvalósítása is csak középszintű lett, olyan tessék-lássék módon folyik a mentés is, hogy az ember a film közepénél elunja az életét. A film sajnos semmivel nem tud kiemelkedni a műfaji klisék közül, és a karakterek mélységét, a cselekmény feszültségét vagy a társadalmi kritikát tekintve sem nyújt kiemelkedőt. A film egyik legnagyobb gyengesége a történet lassú kibontakozása, amely különösen egy katasztrófafilm esetében lehet zavaró. Az alagútban kitört tűz és a füst terjedése komoly veszélyforrás, de a film nem tudja átadni a néző számára ennek a veszélynek a sürgető mivoltát. Egy katasztrófafilm esetében elvárható lenne, hogy a néző szinte együtt lélegezzen a karakterekkel, átérezve a szorongást és a félelmet, de ezt a feszültséget The Tunnel sajnos nem tudja fenntartani. Az akciójelenetek és a speciális effektek megvalósítása néhol erőtlen, ami különösen egy ilyen típusú filmnél lehet zavaró. Bár az alagút füsttel telített belső részei atmoszférikusak és sejtelmesek, a látvány gyakran nem éri el azt a szintet, amit egy 2019-es produkciótól várnánk.
Az egyszerű történetvezetés, az érzelmi töltet hiánya és a középszerű látványvilág miatt ez a film nem hozza el azt a drámai hatást, amelyet egy ilyen témájú alkotás kínálhatna. Bár a norvég alagutak biztonsági problémáinak ábrázolása ígéretes alapot szolgáltathatna, végül csak egy egyszerű, kiszámítható katasztrófatörténetet kapunk. Én nagyon untam ezt az egészet.


Záróra - Vélemények

2024-10-31 16:49.13
Alan Scott Neal elsőfilmes rendező filmje a Záróra nem jó film. Ezt most nem egy Netflix szutyok volt, de körülbelül ott találunk ilyen horrorfilmeket mint ez. A Last Straw olyan élmény volt, amit egy horrorfilm rajongó nem igazán akar még egyszer látni A film egyszerre próbált meg „csavaros” lenni és „félelmetes”, de mindezt kevés sikerrel. A szereplők közül talán csak a főszereplő hölgyben volt némi tűz, hogy ez az egész film elkészüljön, a többiek csak jelen voltak a forgatáson. A Last Straw pontosan az a film, amit az ember elfelejt még azelőtt, hogy kilépne a moziból, és nem azon agyalt, hogy miért nem egy pizzára költötte inkább a jegy árát. Pedig a helyszín még adott is lenne egy jófajta horror-thriller filmhez, de valahogy ebből az egészből hiányzott az, hogy legalább a közepes szintet is elérje.
A filmvégi csavar az étkezdében az amúgy mindent visz spoileres rész!!!! (amikor megszúrják és feléled mert kiderül, hogy nyers húsból rögtönzött páncélt készített magának!!!! Istenem itt a sírás kerülgetett) és még erre is rátudtak tenni azzal a filmvégi monológgal aminél sz@rabb befejezést ritkán látni.
A párbeszéd olyan szintű érzelmi klisékből épül fel, hogy az ember úgy érzi, mintha egy középiskolás naplójából olvasna részleteket. Az egész jelenet inkább volt fárasztó, mint megható, és érezhető volt, hogy a színész maga is elunta, mire végzett a szövegével.
És legyen pár pozitív gondolat is a filmről. Például amikor a főszereplő hölgy GRLwood "I'm Yer Dad" című dalára táncol az étteremben az nagyon jó kis rész, komolyabb filmben később még emlegetnénk is mint legjobb jelenet, nekem az nagyon tetszett. A rendező időben történő ugrálása és a történet másik szemszögből történő bemutatása is rendben lenne, bár ez nem új rendezői megvalósítás, de ez jó volt. Ezért a jelenetekért nem adok rá egy csillagot, de kettőnél többet semmiképp nem ér.
Ja és a vége föcim dal is nagyon jó. Ki is merültek a pozitív dolgok, ha nem látnád a filmet ne ess kétségbe, sokat nem vesztesz.


elejére 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk