Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A biztonsági őr - Mozi+, 03:15 |
Emmy - M5, 03:20 |
Az ártatlanság kora - Cinemax, 03:30 |
Kristóf, a magánzó - Duna World, 03:35 |
Barry Seal: A beszállító - HBO3, 04:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
2022-es választás |
R.I.P. |
Creed 2. - Vélemények |
Dallas (sorozat) - Vélemények |
Aktuálpolitika azoknak, akik unják a trollt a választás topikban |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Szerepszemle |
Piros Ildikó |
2024-10-10 15:43.16 |
Addig jó ez a film amig a főszereplő Chloë Grace Moretz egyedül van a gép lövészhelységében és férfiak incselkednek vele, megy az adok kapok, kénytelen a férfiak intelligenciájával is megküzdeni, és addig amíg nem tudjuk meg mit rejt a titokzatos csomag. A film kezdeti feszültsége és atmoszférája ígéretesen indít: egy II. világháborús légi kaland, egy női főszereplővel és mitikus lénnyel felkelti a kivácsiságot, ám a film hamarosan egy kaotikus, érthetetlen zűrzavarrá válik, mintsem egy jól összerakott háborús horrorrá. Kiderül ugyanis, hogy valójában egy „gremlin” ólálkodik a gépen. A film nem pazarolja az időt azzal, hogy koherens történetet próbáljon előadni azzal kapcsolatban hogy kerül a lény oda, de ott van és kész.
A történet egy horrorisztikus, természetfeletti szálat igyekszik összefonni egy háborús drámával, de a kettő egymással teljesen összeegyeztethetetlen lesz. A továbbiakban spoiler lehet az írásban. Az olyan jelenetek, mint amikor a főszereplő a repülőgép külső részén kapaszkodva küzd meg a szörnyekkel, vagy amikor repülőből kiesve egy felrobbanó géptől visszapattan a repülőbe már a paródia határát súrolják. Na itt a néző nem tudja eldönteni, hogy ez egy komoly háborús thriller, vagy egy szándékosan túlzó, szórakoztató film – ami nagy probléma, ha mindkét irányban próbálkozik, de egyik irányba sem sikerül igazán a megvalósítás. A CGI olcsónak és rosszul megvalósítottnak tűnik, különösen a repülőgépen játszódó jeleneteknél. Meglehetősen felejthető film, amely nem tudom, mi akart lenni. A rendező és forgatókönyvíró egy ígéretes alapötletet rontott el a rosszul kivitelezett tónuskeveréssel, a logikátlan cselekménnyel és az olcsó, szar látványvilággal. Ha valaki egy komoly, feszültséggel teli háborús filmet vár, csalódni fog, ha viszont könnyed szórakozást keres, talán élvezni fogja az abszurditását. Nekem nem jött be. |
2024-10-09 16:09.38 |
Ha mondjuk magyar szinkronnal látom Egor Abramenko filmjét, simán rámondtam volna, hogy ez egy jól megcsinált B-kategóriás amerikai sci-fi. Elismerésem, mert egy már sokszor látott felütésből tudott kihozni egy olyan produkciót, mely a nemzetközi piacon is nyugodt szívvel megállja a helyét, főleg a műfaj szerelmesei előtt. Űrhorror. Ritka kincs, ez pedig a jobbik fajtából való. Vállalható, üdítően erős és atmoszférikus, a régivágású sci-fi horrorokat idéző próbálkozás. Az orosz rendező büszke lehet magára mert még az amerikai sci-fi piacról sem lógna ki a filmje. |
2024-10-09 15:51.46 |
Brutálisan erős mozi, azóta félve nézek a teflonedényre a szekrényben. Még az is megfordult a fejemben, hogy kibaszom a picsába, de nem merem mert akkor miben főz az asszony. Azt a balhét pedig nem bírnám ki. |
2024-10-09 15:49.16 |
Ez már úgye a nyolcadik Lopakodók film, és úgy gondolom, hogy talán a széria egyik leggyengébb filmje ez lett, bár egyébként őszintén megvallva jól elvoltam ezzel is. Azért mert nem akart ez több lenni mint egy "B" kategóriás akciószösszenet. B filmnek elmegy, és még a nosztalgia faktor is bejátszik, ha nézed. Szinészi játékot ne keressünk az nincs, bár az apa-fia beszégetés a filmben még drámai is volt és nem volt kínos sem, a japán csaj csinos, bár a végén kikenve azért olyan volt mintha egy szuperhős filmből csöpent volna ide. Középszer ez na. Nincs is miről beszélni. |
2024-10-09 15:38.25 |
Sose szerettem őket amúgy, a filmre viszont kivácsi voltam, hogy sikerült több éven keresztűl átverni az egész világot ennek a két srácnak. Milli Vanilli. Manapság már inkább mint média- és sztártörténeti esemény van meg az emberek fejében, mintsem világhírű popcsapat, pedig a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján tinilányok milliói imádták őket,hogy aztán kiderűljön a turpisság és a két tátikázós műmájer lett a világ szégyene. A film legnagyobb pozitívumának mondnám, hogy a film igazi főszereplői ugyanis nem a két pattogó hülye gyerek, hanem Farian, a Boney M megálmodója és showmestere, a felesége Milli, maga a vállalkozásuk, na meg persze a pénzéhes kiadók. Azaz maga a sztáripar. A kezdetben végtelenül naivnak és befolyásolhatónak tűnő fiúknak gyorsan a fejébe száll a hirtelen jött siker, a németországi szegénységből az államokbeli csillogásba való átköltözés: a vad bulik, alkohol, drogok, sportkocsik, luxushotelek és -házak kombinációja főleg elhitetik velűk azt, hogy valódi énekesek és sztárok. Ám a producer és a sikertől megrészegült fiatalok vitája a zenekar csúfos bukásához vezet. A film mindezt a történetet meséli el a kezdetektől a végkifejletig szerintem nagyon ügyesen és aprólékosan. Izgalmas zenei kaland és időutazás jól teljesítő szinészekkel ami különleges csemege lehet a korszak vagy épp a formáció kedvelői számára. Bár nem tudom van e még olyan ember aki szereti őket, de még az is meglehet, hogy van. |
2024-10-09 15:16.42 |
Elviekben ugye ez a széria első napját látjuk, jönnek az idegenek, világvége van, és a legfontosabb a történet szerint, hogy eljusson egy fekete nő (nem vagyok rasszista, de ki más játszhatná, ez a trend)hogy egyen egy pizzát. Tényleg ennyi ötlet szorúlt a forgatókönyvíróba és a rendezőbe? Ötlettelen. Tudom a főszereplőnknek nem célja, hogy túlélje az inváziót és a lényeket, hiszen egyébként sincs hátra már sok ideje, ez kiderűl a filmből, de akkor is ez szerintem kevés egy jó filmhez. Ebben a részben a horror elemek háttérbe szorulnak, és előtérbe kerül a drámai vonal. A rendező a filmjében a legelső helyre nem a szörnyes témát helyezi, hanem két ember kapcsolatát és a reménytelenség érzését. Ez oké, de ezt megtenni a film főszálának, és mindezt úgy, hogy amúgy ők ketten a hangra támadó idegenek ostroma közben teszik mindezt, az nagyon gyenge húzás. Viszont az a kevés horrorelem és izgalmas jelenet, amiből sokkal több kellett volna, jól el lett találva. Azért két csillagot még sincs szívem adni rá, így maradok a közepes értékelésnél, azaz a 3 csillagnál. Aki lendületes, sok parajelenetet váró horrofilmre gondolt az most itt nagyott fog csalódni, tehát aki nekiűl megnézni egy drámai vonalon futó sci-fi-horrorfilmre rendezkedjen be. Talán úgy még tetszhet is. |
2024-10-09 14:53.32 |
Nem azzal van a baj, ha egy film lassabban épitkezik és nem csapnak rögtön bele a lecsóba, de ez olyan szinten volt vontatott és unalmas, hogy mire a vége előtt kb 20-30 perccel már alakut volna a film, már elkönyveltem, hogy én erre bizony két csillagnál többet nem adok. |
2024-10-03 14:44.12 |
Egy ideig gondolkodtam rajta, hogy kettő vagy három csillagot érdemeljen, három lett a végső döntés. Tulajdonképpen nagyon régen láttam már ehhez fogható horrorfilmet. Annyi gore és hentelés van benne, hogy az ember nem is tudja komolyan venni amit lát. Ez a tipikus "bűnös élvezet" kategória, ami elé leülsz és hagyod, hogy magával ragadjon a cselekmény. Apropó cselekmény. Na az nagyon kacifántos lett. A dél-koreai rendező annyi mindent akart egy filmbe belesűríteni, hogy valami óriási katyvasz lett az egész. A film helyszíne amúgy jobb nem is lehetne. Egy elítélteket szállító teherszállító hajón játszódik ami kifut a tengerre és onnan kb. már csak fél óra és belevágnak a fiúk a lecsóba. Lényegében a stáblistáig nincs is megállás, szakadnak a kezek, lábak, fejek, ömlik a vér (ami valljuk azért be elég gagyi lett, világos is, híg is, de annyi van belőle hogy egy nagyobb kórház egy hónapig elélne belőle) Van ugyan valami történet szál, de a végére már-már sci-fi szerű lett, zavaros is, de itt nem is ez volt a lényeg úgy gondolom. Egy laza esti kikapcsolódásnak talán megteszi. A színészi játékot nem is érdemes jellemezni aki látott már ázsiai filmet azt tudja milyen. Itt is túljátsszák a szerepüket az actorok, de ezzel meg kell birkózni már az elején az embernek. Az, hogy a kezükben lévő fegyvert miért nem használják a rendőrök és a bűnözők egyaránt és miért várja meg mindegyik, hogy odaérjen hozzá a gyilkos az persze rejtély marad. Aki szereti az öncélú erőszakkal operáló horror- akciófilmeket, az két órán át jól szórakozhat a technikailag meggyőző, bár kissé az agyat túlterhelő filmen. |
2024-09-19 15:34.39 |
100 Bloody Acres (2012)
Kellemes kis ausztrál horrorfilm. [link] |
2024-09-15 15:25.20 |
Kellemes germán ökörködés, jó szereplőkkel, korrekt történettel, jófajta, könnyed humorral. Ha valahol beleakadsz tegyél vele egy próbát. |
2024-09-14 11:15.57 |
A Netflixen bemutatott lengyel akciófilm nem rossz amúgy, és a nagy előnye ezeknek a filmeknek, hogy máshol nem akadnánk rá ilyenekre. Mert igyekeznek a streaming szolgáltatónál nem csak amerikai és angol tartalmakat feltenni, van választék nemzetközi filmekből is. A lengyel Bartkowiak című film elején bemutatott Zakopanéban játszódó résznél sok magyarnak megakadhat a szeme. Aki volt már ebben a gyönyörű lengyel városban azoknak a festői hegyek egyből adnak egy kis filinget a filmhez. Sajnos a film nem tud vagy nem is akar több lenni egy átlagos thriller - akciófilm kombinációnál. Nincs itt igazán nagy nyomozás, a gonoszak ugyan elég elvetemültek voltak látunk pár kivégzést tűlük, van egy kis sport, kis romatika, kis dráma a múltból, de egyik sem olyan meghatározó, hogy ettől több legyen a film. Olyan kis semmilyen is ettől a végeredmény, ha jól szeretnék fogalmazni. Ettől függetlenűl amúgy jól elvoltam vele erre a másfél órára tökéletes volt, szóval lehet vele tenni egy próbát. Bár mi magyarok tudnánk egyszer egy ilyen akciófilmet csinálni, de örülnék neki. |
2024-09-14 10:59.16 |
Azt kell, hogy mondjam, hogy a film első fele nem is rossz kis akciómozi. Azonban amikor feltűnik a borzalmasan rossz CGI oroszlán az ember nem hiszi el amit lát. Ilyen szinten rossz, ócska megvalósítást kb. Asylum színtű filmekben lát az ember. Hogy lehet így elbaszni egy egész filmet? Mert amúgy meg az akciók tényleg nem lennének olyan rosszak, szóval volt itt pénz a mozira, csak féltávon elfogyhatott, ha ilyen borzalams CGI oroszlánt sikeült gyártaniuk. Inkább ne fizeték volna ki a közüzemű számlákat és maradt volna pénz, mert így az egész filmet sikerült elbaszniúk. Kár érte, ez elbaltázott ciccer volt azt gondolom. A színészi játék egyébként nagyjából rendben volt,Megan kisasszony sem olyan rossz, most jól is néz ki a lány, bár nem hihető, hogy Ő az osztag legkeményebb katonája és vezetője márcsak az alkata miatt sem, de itt ez a legkisebbb baj. Van a filmnek egy súlyos mondanivalója,az Afrikai állatokkal kapcsolatosan, de az az oroszlán nem hagy nyugodni. Csak kettő csillag, erre sajno nem jár több. |
2024-09-13 15:05.47 |
Istenem,de beteg egy film, de nem lehet nem szeretni. Nem is tudtam behatárolni a film stílusát sem. Bosszúállós, fantasy, trancsirozós akciófilm vagy mi a fene. Komolyan ne vegyük az egyszer biztos és akkor meglepetést is okozhat. Nem egy Netflixes tömegszutyok, már onnan is tudható, hogy nincs benne sem homokos sem leszbikus szál. Tök jól szórakoztam rajta jobban mint a Majomember féle Dev Patel mozival. Kellemes agymenés,nem mindenkinek fog tetszeni szerintem, az oltári kretén humor benne pedig szintén odabasz . |
2024-09-11 14:52.03 |
A Néma csönd egy gyönyörűen fényképezett nagyszerű lélektani krimi, tele mély gondolatokkal, remek színészi alakításokkal, és egy olyan erőteljes atmoszférával, mely még napokkal a vetítés után is hatással van a nézőre. Profi munka, ilyen egy olyan film amire érdemes odaadni az öt csillagot. |
2024-09-11 14:48.37 |
Kórházas, zombis horror ezúttal belga gyártásban? Na megint egy ezerszer lerágott csont gondoltam magamban, de mindegy ha már elindítottam a lejátszót lessünk bele. Belga horror? Erősen gondolkodtam találkoztam e már ilyen mozival, nem tudnék egyet sem most felidézni hírtelen, talán nincs is.
Nem is indul másként amúgy a film mint egyéb társai, itt is egy rövid felvezető után bele is csapunk a lecsóba. A történet ugyebár egy zombis horrornál nem is olyan lényeges dolog, ne várjunk nagy dolgokat, a történet elmesélése itt is egy zsebkendő bal felső sarkában elférne. Az első percek ugyanolyan abszurd történetmeséléssel és jelentekkel indul mint a többi hasonló film, de kb. fél óra múlva ez a kimondhatatlan nevű rendező, Lars Damoiseaux tényleg nagyon ráérzett a lényegre. Egyszer csak beindul a dolog és a zombifilmekre oly jellemző brutális gore jelenetekkel és a morbidba hajló fekete humorral találkozunk, hogy felcsillant a remény, hogy valami egyedit fogok kapni. Ahogy beindult a hentelés egyből az jutott eszembe, hogy ez a vizuális effektekért felelős stáb és a maszkmester most nyugodtan mehetett a kasszához. Ilyen profi munkát horrorfilmben ritkán látni. Persze óhatatlanul is visszaköszönnek a zombifilmes, kissé unalmas klisék itt is, de mindezt legalább úgy próbálják meg beleépíteni nekünk filmnézőknek, hogy közben hol nagyon igényesen, brutális, hol pedig kifejezetten derűs pillanatok követik egymást. A Yummy valamiért nálam nagyot ütött. Én szerintem aki belefut mindenképpen nézze meg, nekem nagyon nagy filmélmény volt. A befejezést látva egy folytatás sem elképzelhetetlen lenne. Remélem megvalósul. |
2024-09-10 12:28.43 |
[link] Farkas brigád |
2024-09-09 16:39.18 |
A film végi tússzabadítási akcióig még megvolt a három csillag a filmnek, de az az akció olyan szinten lett béna, hogy nem tudok elmenni szó nélkűl mellette. Olyan volt mintha egy elcseszett Barátok közt részt néztem volna. Emiatt le is kaptam egy csillagot. |
2024-09-08 18:17.16 |
Maga a film a csapda. Vigyázzon vele mindenki. Vaccak egy film. Nem is az a baj vele, hogy Shyamalan kislányának nem igazán megy a popszakmába történő beugrás és egy jó apa -fogd meg a söröm alapon - ott segít ahol tud. Készít hát neki egy filmet ahol a film első felében 4-5 számot is túl kell élnünk a feltörekvő sztártól, mert egyébként ezek még hallgatható számok is. A baj ott van, hogy a film minden egyes szereplője olyan hülye, mint egy molylepke. És ezt a neves rendező előadja nekünk teljesen komolyan, rögögés nélkül. Egyikük sem viselkedik úgy, mintha normális,értelmes emberek lennének, és az ő vergődésüket kell thriller címszó alatt majdnem két órán keresztül néznünk. Nem szeretnék túl spoilerezni semmit mert ebbe a filmbe annyi f@szság van, hogy felsorolni nehéz lenne és felesleges is, aki megnézi meglátja. Shyamalan a bemutató alapján,bevallom engem is átvágva elhúzta az orrunk előtt a mézesmadzagot, hogy egy izgalmasnak tűnő storyval, egy jó filmet készített, de a filmet nézve rájövünk, hogy tönkrevágja az egészet a logikát dacból mellőző agyatlan történettel, egybites karakterekkel, és a feszültség teljes hiányával. Ha nincs történet akkor addig is nézhetjük a lányát énekelni úgyis azért készült a film már tudom. A „kötelező” vicces fekete karakternek szánt hapsi, aki természetesen tud a rendőrség nagy összeesküvéséről (naná, hogy beavatták a szigorúan titkos akció minden részletébe), és készségesen elárul mindent az ország legelvetemültebb és legkeresetebb bűnözőjének a leghülyébb szereplője a filmnek, de a tetőn ácsorgó kommandósok is készséges elmondanak mindent egy vadidegen embernek az akció vezetéjéről. A film minden egyes szereplőjének összes lépése halál logikátlan, soha senki nem viselkedik úgy, legyen szó a gyilkosról, annak feleségéről és lányáról, a popsztárról vagy az ő biztonságát szolgáló emberekről ahogy azt elvárnánk. Olyan szinten vártam a végét, hogy már csak feszengve tudtam nézni, és a rendező úr az ultolsó jelenetével még sejtet egy folytatást is.
Azt, hogy idáig, hogy jutunk el azt a bátrabbak akik végignézik megtudják. Bűn rossz mozi ez, kerülendő. Talán az év egyik legrosszabb filmje amit láttam. Egy csillag csak azért mert kevesebb nem adható. |
2024-09-07 11:23.59 |
Azok jártak jól akik csak nyomtak egy osztályzatot és léptek innen. Konkrétan szinte élvezhetetlen volt a film. Talán az eleje, kb. egy óra ami okot adott némi bizakodásra, de onnan amikor már szuper erővel rendelkezett föhősünk vállalhatatlan lesz a film. Kerülendő. |
2024-09-05 17:29.52 |
A Cronenberg sarj filmje nem egyszerű film. Vannak pillanatai ami művészinek tekinthető, de van amikor kegyetlenűl beindúl és akkor a képernyő elé szegez. Maga az egész film megértése sem egyszerű, de ha valakinek leesik miről is szól az egész történet és egybe tudja rakni a végén az egészet akkor talán tetszhet is. Nekem valami derenget a végére ezért kap négy csillagot. Olyan halvány négyet. |
2024-09-04 13:53.46 |
Philippe Godeau filmjéval nem az a baj, hogy rossz lenne. A probléma inkább az, hogy hőse egy teljesen hétköznapi ember volt, aki egyszercsak gondolt egy nagyott és elvisz a munkahelyéről 11.6 millió eurót. Na azt sem olyan nagy balhé mellett teszi, inkább csak olyn lightosan. Elhajt a pénzzel, majd rövid idő után feladja magát. Közben pedig éli az életét, családi és munkahelyi problémaája van, pont olyan mint egy csomó más ember a világon bárhol. Ezért olyan a film amilyen mert egy nagyon hétköznapi ember élete van filmre vivve, akivel amúgy a napok során nem történik semmi különös dolog. Egyszerű film, egyszerű szereplővel, thrillernek sem nevezném inkább egy dráma ez. Közepesnél nem jobb. |
2024-09-04 13:45.36 |
Tulajdonképpen csak azért jár három csillag mert az ember történelem tudását egy kocsit felfrissiti, hogy kik is voltak a "márciúsi ifjak". Igen tudom Petőfit mindenki tudja, de mennyire van tisztában vele egy 50 éves ember, aki 30 éve tanulta ezt a kort történelemből, hogy kik voltak név szerint a hősök. Na erre volt jó a film, a többi szóra sem érdemes. |
2024-09-04 13:40.38 |
Spanyol horror. Imádjuk őket, de ez most azért csak maximum is közepes lett. A rendező Albert Pinto a létező kisértetfilmes klisét elsüti a filmjében. A film minden egyes meglepőnek szánt húzása, ijesztése másodpercre kiszámítható,de valami ördögi módon mégis sikerül az ember figyelmét fentartania. Pedig tudjuk mi fog történi, hiszen láttuk már más filmben ezerszer is, de valahogy mégis működik a dolog. Azt meg kell hagyni, hogy a tipikus lakóépület szűk folyosói meglehetősen nyomasztó atmoszférával bírnak, ráadásul a film is képes rá, hogy a kellő suspense adagolásával a közepes figyelmet fantartsa bennünk. A rémület háza tökéletes 12 meg egy tucat horror. Szó nincs róla, hogy igénytelen vagy nézhetetlen lenne, szimplán egy végtelenül lusta darab, ami meg sem próbál minimálisan egyedi lenni. Már a film háromnegyede környékén abban biztam, hogy legalább a befejezés üt egy nagyot, de sajnos az is végtelenűl egyszerű lett amitől bizony nem kell hanyat esni. Van baj azért a filmmel bőven, Albert Pintó műve semmiképpen sem egy jól sikerült próbálkozás, lényegében tényleg a helyszín és a korszak, valamint egy-egy jobban sikerült jelenet, történetszál miatt érdemes megtekinteni ezt az alkotást. Közepes, de rezget a léc azért, hogy megkapja a három csillagot. |
2024-08-22 20:00.36 |
Az időben és térben ugrálós filmekkel bizony lehet melléfogni, de itt szerencsére nem ez történik. A cselekmény úgy ugrál a térben és az időben, hogy közben a néző nem veszti el a fonalat. A film öt epizódjának egymásba fonódó történeteivel lassan egy többszereplős szerelmi körtáncba vonódunk be, s a krimiből thriller-noirba átforduló filmben izgalmas események követik egymást. Jóféle európai thriller ez egy bűnesettel, drámával, vágyakkal, félelmekkel, ahol a végén összeáll minden. A Bestiáda egy jól átgondolt és kidolgozott jól elmesélt krimi, amit jó nézni. Látni kell, mert borzongató, izgalmas, feszült, továbbá érzelmileg elképesztően erős és megindító film, amely a felszínen egy rejtély megfejtésére invitál minket, a mélyben viszont súlyos emberi drámákat tár elénk. Mostanában annyi rossz filmet láttam ez bizony kellemes meglepetés volt. Erre bizony jár az öt csillag. |
2024-08-17 21:47.36 |
Valami borzalom volt. Egyszerűen ilyen sz@rt ritkán lát az ember. Messzire kerülendő. |
2024-08-13 16:44.36 |
Enzo Ferrari életéről 2003-ban már készült egy három órás olasz film, így azok akik egy komplett életrajzi filmet várnak Michael Mann filmjétől is azok csalódni fognak. Ez a film a legendás autótervező, versenyző egy nagyon rövid életszakaszát mutatja be. Pontosan oda nyújt betekintést amikor a Ferrari válságban van, a pénzügyek terén nem állnak túl jól, és bizony ebben a kritikus időben a mester magánéleti válságba is kerül. Michael Mann filmje amúgy igazi szerelemmunka.
A Ferrari sokkal mélyebben részlet gazdag, mint ahogy páran itt gondolnák. És, hogy miért írtam, hogy a film igazi szerelem munka? Pár részletet leírok és mindenki máskép fogja látni a dolgot. A családi nyughely a temetőben eredeti helyszín. Már az is nagy dolog, hogy megengedték, hogy itt forgathasson a rendező. A filmben látható modenai terek mind Enzo hétköznapjaihoz tartoztak. A lakáson belüli részek díszletek, de a kapualj és a 11-es házszám, az újságos, a szökőkút, a pár lépésre lévő színház (ahol operára mennek), a templom és a borbélyszalon pont azok, ahol Enzo is élte életét. Ennyire részlet gazdag tehát Mann filmje. Utánajárt, kijárta, hogy ott forgathasson ahol a mester élte az életét és úgy ahogy élte. A napi borotválkozásra Adam Driver pontosan arra a székhelyre ül, amely Enzóé volt, aki pedig elvégzi rajta a fazonigazítást, nem más, mint Enzo borbélyának a fia. És bizony lehet még fokozni: sok korábbi öreg szerelő a filmben valóban együtt dolgoztak a Ferrari cégnél. Képes volt egy lepukkant versenypályát felújítani, hogy forgatni tudjon és hihető legyen a pálya. A kis Peugeot épp az, amivel közlekedett az olasz mester. És apropó autók. Ilyen gyönyörű, közel 70 éves Ferrarikat és Maseratiket ritkán lát az ember mint itt. Gyönyörűek. Egy átlagnéző a fentiekből vajmi kevéssel lehet tisztában és így alulértékelheti a látottakat, de ettől még a rendező védjegyének számító hozzáállási stílus az amivel fel akartam kelteni a figyelmet. Az is igaz, hogy a film bizony nem pörög. Nem rágjuk le a körműnket idegességünkben hiszen egy családi fiaskóba csöppenünk, azt látjuk, hogy nem áll túl jól a csapat szénája, és bizony sok embernek ez kedvét szegheti a filmtől. A rendező a személyi kultuszok felskiccelése után a fináléként szolgáló versenyig szinte teljesen átadja a terepet színészeinek, megteremtve ezzel egy nagyon intim betekintést Ferrari családi és céges viszonyaiba. A szinészi játékra viszont nem lehet panaszunk . Mind Adam Driver mind a feleségét alakító Penélope Cruz jól játszik mint ahogy az összes többi mellékszereplő is. Sajnálhatjuk, hogy kevesebbet vagyunk a versenytpályán a filmben hisz gondolom mindenki aki a filmre kapcsolt ezt várta volna tőle, de ha elfogadjuk, hogy első sorban inkább egy életrajzi drámát, (abból is egy szeletet) mintsem egy sportfilmet nézünk, akkor jól szórakozhatunk. A magam részéről ajánlom a filmet, és aki Ferrari életét akarja megnézni az keresse a 2003-as olasz verziót, ott megtud mindent a cégről, az emberről és az autókról. |
2024-08-08 16:51.38 |
A korhűség, a szinészi játék pazar, de úgy megkérdezném a rendezőt, hogy a valós eseményeket miért torzitották el ennyire? Adot egy dokumenált valós esemény egy konkrétan sorozatgyilkos emberről és ez a film annyire nem követi a valós eseményeket, hogy szinte semmi nem úgy volt ahogy itt leforgatták. Kérdem én miért? Pedig a legjobb forgatókönyveket az élet irja, annyi minden belefért volna ebbe a sztoriba. Furcsa keveréket kapunk így , hogy a film nem követi a valós cselekményt, az eseményeknek a világon semmi értelmük, bosszantó kérdések maradnak a nézőben, de a hangulat és a színészi teljesítmény elvisz valamennyit abból a balhéból, amit a forgatókönyv hiányosságai okoznak. Valamennyit, nem az egészet ezért kap tőlem három csillagot. Többet nem ér sajnos pedig mekkora kihagyott viccer volt ez a film te jó isten!!! Szivesen látnék egy olyan filmet ami a tiszta valóságot adja vissza. Ez a történet megérdemelné. |
2024-07-21 21:33.32 |
Kínai propaganda film. Ha megnézné egy hozzá értő tűzoltó biztos fogná a fejét. Ennyi baromságot egy filmben mint amit itt látunk, nézni rossz volt. Látványban azonban nagyon ott van, az itt látható trükkök terén bizony nincs szégyelnivalója, simán felveszi bármelyik amcsi filmmel a versenyt. Csak ahogy már írtam annyira párthű és propaganda film akar lenni, hogy nekünk európaiaknak idegen ez a stílus. És a távol keleti színészi alakításokról még nem is mondtam semmit. Aki szokott nézni ázsiai filmet tudja miről beszélek. |
2024-07-19 14:38.12 |
Már amikor ránéztem a főszereplő amerikai srác fejére tudtam, hogy ez közepesnél jobb nem lesz. Nem is akar több lenni egy átlagos filmnél. Tulajdonképpen az akciójelenetekkel nincs is nagy baj, a történet egy szalvéta első oldalára ráfér, mindenki igy induljon neki a megnézésének. Egyébként jobb mint a mostani Steven Seagal filmek, olyan borzasztó nagy baj nincs ezzel a filmmel. Bár mi magyarok csinálnánk egyszer egy ilyen szintű akciófilmet. |
2024-07-14 18:14.52 |
A Palmer nagyon érdekes dráma. Ilyen film mostanában a magyar mozikban nem mehetne le. A történet szerint egy börtönből szabadult rosszfiú megkedvel egy szomszédban lakó kisfiút, aki 6 éves kora ellenére már látszik, hogy más lesz mint a többiek. A fiúról hamar kiderül, hogy kilóg a sorból: egyáltalán nem érdeklik a hagyományosan fiús dolgok, szeret Barbie babákkal játszani és csat van a hajában. Igen kérem. Homokos. Amerikában és a világ más országában is mostanában nagyon elszaladt az LMBTQ irányba, Netflix film enélkül ki sem jöhet, ha nem ábrázol homokos, leszbikus embert, viszont ez az alkotás mégse esik ebbe az őrületes hibába és máshogy közelíti meg ezt a dolgot. Kényes téma ez, de a kategóriájában az egyik legjobb alkotás szerintem. Nem mond és nem tesz olyat, ami hallatán felszisszenünk, hogy ezt azért mégsem kellett volna bemutatni. A Palmer szűk két órás játékideje során folyamatosan a giccs határán egyensúlyoz, de mindig sikerül elkerülnie a buktatókat és meg tud maradni egy érzelemdús és felemelő emberi drámának. Justin Timberlake kiváló alakítása és történet tálalása miatt csak ajánlani tudom. |