Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Egy hölgy arcképe - Cinemax, 06:00 |
Harry és Sally - Cinemax2, 06:00 |
Elmentek otthonról - Film Café, 06:00 |
A legszínesebb karácsony - Izaura TV, 06:35 |
Karácsonyi dallam - Film4, 06:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Clancy Brown (66) |
Robert Duvall (94) |
Diane Keaton (79) |
Vinnie Jones (60) |
Shea Whigham (56) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Napos oldal |
Stephen Geoffreys |
2018-02-23 18:31.25 |
16 éven aluliak számára nem ajánlott a film. (Akinek Armie Hammer középkorú faszi...) |
2018-02-23 18:25.05 |
A helyedben eltenném fagyasztóba. Jól át kell ám gondolni az ilyesmit, nem csak úgy befalni! :D |
2018-02-23 18:20.10 |
Én is továbbmentem agyilag... * sír a röhögéstől *
- cenzúrázott rész - Komolytalankodtok itt a tájábrázolás szimbolika megvitatása helyett! :D |
2018-02-23 01:01.16 |
"...olyan sebeket tépett fel bennem, amelyekről azt hittem, már réges-régen begyógyultak."
Milyen érdekes, szinte ugyanezt írtam én is a filmmel kapcsolatban egy magánlevélben (most előkerestem, január 29-én írtam): "...mintha feltépett volna bennem egy sebet, amiről azt hittem, hogy már rég behegedt." |
2018-02-22 23:28.11 |
:DD
De fürdőnadrágban csempézzenek! |
2018-02-22 23:24.14 |
Az is érdekes, hogy Aciman 15-17 éves korában épp Olaszországban élt a szüleivel.
De miért gyűlölted az imádat mellett a könyvet? Tökéletes happy and-et szerettél volna? (Én utálom a happy and-et, hazugnak, gicssesnek tartom, csak kivételes esetekben békélek meg vele.) A Teljes napfogyatkozás Kaszás Gergőékkel rám is óriási hatással volt anno. Emlékszem, nagymamámmal együtt néztük a tévében, szegény, életében nem hallott még olyanról, hogy két férfi... :-) Én már napok óta Call me elvonáson vagyok. (Megnézek párat az Oscar jelölt filmek közül.) |
2018-02-22 22:57.56 |
Nahát, ezek közül tízet én egyáltalán nem ismerek.
A magyar filmek szerintem nem igazán jók. |
2018-02-22 22:51.17 |
Képzeld, elkezdtem nézni a Rocky horrort, de kb. a 40. percnél úgy döntöttem, nem kínozom magam tovább. Szóval ez a stílus nálam marhára nem talál be finoman szólva. :-)
Ne mondd, hogy az Angyalok Amerikában nem eredeti! Számomra amúgy egyáltalán nem fontos az eredetiség, vannak ennél sokkal fontosabb szempontok. Derek Jarman-nek túlságosan elborult (jó, lehet úgy is mondani, hogy eredeti) filmjei vannak, valamikor régen láttam pl. a Vihart. Az Isten veled, ágyasom film nekem sincs meg, és képtelen vagyok megszerezni. |
2018-02-22 22:30.57 |
Á, nem érdemes megvenni, mert a rajongók állandóan ott fognak leselkedni, élni sem hagyják az embert egy ilyen híres házban, hallottam már ilyesmiről. :-)
De támadt egy ötletem: most még meg lehetne nézni, ha potenciális vevőnek tettetnétek magatokat. Gazdagnak kell látszani, ennyi az egész. :-) Elutazni oda nem nagy ügy, csak 50 km-re van a Milánó-Bergamo reptértől, ahová a Wizzair olcsón (pl. 11 e/retúr) elvisz Debrecenből. Viszont a Timike garantáltan nem lesz ott egyik szobában vagy fürdőszobában sem. |
2018-02-22 16:51.49 |
Zseniális, nagyon erős film, úgy jó, ahogy van. A tartalma alapján nem keltett bennem különösebb érdeklődést, de az Oscar jelölések és a rengeteg dicséret miatt kíváncsi lettem rá. |
2018-02-22 01:02.53 |
Tényleg kiábrándítottál picit. :-)) Szóval azzal a kényes ízléseddel az ízléstelen homorú filmeket szereted a legjobban. Világos. :-)
A Rocky Horrort és az első oszlopban felsorolt filmeket sose láttam. A komolyak között viszont van egy átfedés az én legnagyobb kedvenceimmel, a Teljes napfogyatkozás. A Brokeback-ről már volt szó, én is jó filmnek tartom. Szerintem nem sorolhatóak az LMBT kategóriába: Halál Velencében (A regényt imádom, a film közel sincs olyan jó, én pl. ennél érzem azt, hogy mindegy, ki milyen nemű, az irracionális szerelembe való belesodródás ábrázolása a lényeg.) Teoréma (régen láttam egyszer, de valamiért megmaradt az emlékezetemben, érdekes film) Nem Sebastienne, hanem Sebastian címmel láttam egy meleg filmet néhány éve az Anders oldalakon, nem emlékszem belőle semmire, azt jegyeztem fel róla anno, hogy nekem lájtos. Bár nem kérdezted, de akkor én is leírom a nagy kedvenceimet, a „sokszor láttam, bármikor újranézem” kategóriába tartozókat: Little Ashes / Lorca és Dalí: ez egy érdekes eset, mert meggyőződésem, hogy a film nem igazán jó, de beleszerettem, nagyon sokat adott nekem, ezután kezdtem el komolyan foglalkozni García Lorca életével. Angyalok Amerikában: rendkívül erős film, univerzális problémákat vet fel, színdarabból készült. Teljes napfogyatkozás: olvastam is, színházi előadásként is láttam, szuper lett filmen. Egy egyedülálló férfi: csodálatosan lírai, tele szelíd fájdalommal. Oscar Wilde szerelmei: gyönyörű életrajzi film. Isten veled, ágyasom: a kínai történelem nagyszabású tablója, a tragikus befejezés miatt a szívem csücske lett. A fiúk nem sírnak: transzszexuláis téma, brutális dráma. A hattyúk tava: meleg témájú balettfilm Matthew Bourne formabontó koreográfiájával. A nagyon jó kategóriám filmjeiből: Túl a csillogáson, Túl a barátságon, Öngyilkosok szobája, Álom-fiú, Akvarellek, Maurice, stb. A Call me nyilván a nagy kedvencek közé kerül be. Talán azzal tudnám magyarázni, hogy minden általam eddig ismert filmnél gyengédebben és szebben ábrázolja a meleg szerelmet és erotikát. Ha még nem láttam volna, és elmesélné valaki a tartalmát, azt hinném, túl lájtos lesz nekem. De megéreztem benne valami mélységet, és a regényben egyértelműen ott is van az a mélység. A vígjátékokat, happy endes filmeket általában nem díjazom annyira. Eléggé eltérőnek látszik az ízlésünk. (De pár filmnek utána fogok nézni azokból, amiket említettél.) |
2018-02-21 16:52.41 |
Nekem is feltűnt, és nem tetszett, hogy a magyar kritikák nagy része bőszen bizonygatja, ez nem is meleg film, és valójában csak a szerelemről szól. Igaz, a homofób társadalmi nyomás annyira finoman, csak a távoli ködben felderengve jelenik meg benne, hogy a nézők túlnyomó többsége észre sem veszi. A film nem bírálja nyíltan a heteroszexista társadalmat, s valószínűleg ennek köszönhető, hogy (egyelőre legalábbis) nem váltott ki olyan nagy visszhangot és vérre menő vitákat.
Kíváncsi lennék, hogy szerinted melyek az igazán jó meleg témájú filmek (talán akad köztük olyan, amit én nem ismerek). |
2018-02-19 00:07.29 |
Ha moziban nézném én is feszélyezve érezném magam, mert nagyon erotikus a film.
Az én magyar feliratomban (nem a mozis) ilyesmi áll annál a résznél: - Szeretem, ahogy kimondasz dolgokat. Nem értem, miért becsülöd le magad mindig. - Mert akkor te nem fogsz, gondolom. (Másképpen így is lehetne: - Talán mert akkor te nem becsülsz le?) |
2018-02-18 19:16.28 |
Attól tartok, erre az eszmefuttatásra nem tudok érdemben reagálni, mert ahhoz minimum el kellett volna végeznem az ELTE filmtudomány szakát. Sok művészfilmet láttam (Huszárik Szindbád-ját pl. szeretem, Fellinitől is sok mindent szeretek), de általában nem szokásom agyonelemezgetni a filmeket. Most is csak azért próbálkozom ilyesmivel, mert keresem az észérveket arra, hogy ez miért tetszik annyira. Megnéztem már viszonylag sok kamaszokról szóló meleg filmet (nagy részüket Magyarországon nem is forgalmazzák), de ez kiemelkedik közülük. Ha már hasonlítgatni kell, nekem inkább azok a gyengécske filmek jutnak eszembe a téma hasonlósága miatt.
Mit tehetnék, elfogadom, hogy iskolásnak, közhelyesnek tartod a filmet. Ha nagyon belegondolunk, sok mindenre rá lehet mondani, hogy közhely: boldogság/szerelem – nyár/napsütés, zöld rétek/víz /úszás – szabadság, téli táj/szürke ég – bánat/elmúlás, tűz – elporladó remény. Az antik szobrok szépségének méltatása egy meleg filmben szintén közhelynek számíthat, nem? A szobor felszínre emelése a tó mélyéről – hoppá, még egy szimbólum! Ez csak most jutott el az agyamig. Szóval közhely ide vagy oda, én az összképet szépnek látom, szépnek érzem. Egyébként a hivatalos kritikák rendkívül pozitívak. Nem csak a hazaiakra gondolok, hanem pl. itt ez a metacritic oldal: [link] 51 kritika alapján 93%-os, 27 kritika szerint 100%-os a film. Azért egy Washington Post, The New Yorker, Los Angeles Times, ...stb. lapba nem írhat akármilyen hozzá nem értő, gondolom én. Akik pedig a díjakra jelölték a filmet, biztos ők is konyítanak valamicskét a szakmához. Nálam biztos többet. |
2018-02-17 22:37.17 |
Az alábbi válasz volt az utolsó, amit kaptál tőlem.
Innentől kezdve letiltott nick vagy nálam. |
2018-02-17 22:10.53 |
Igen, ez az egyik, de nem az egyetlen üzenete. |
2018-02-17 21:55.47 |
Jó néhány éve voltam, de csak rövid ideig, ugyanezen a néven. |
2018-02-17 19:34.55 |
Az első két mondattal egyetértek. Ha hetero szerelemről szólna, akkor az már egy másik film lenne.
Én kedvelem a Brokeback Mountain-t is, de eddig eszembe sem jutott összehasonlítani a kettőt, talán mert ugyanazt a problematikát teljesen másképp közelítik meg. A Brokeback nyers, drámai módon, a Call me finoman, lírai módon, az elsőt erősebb filmnek mondanám, a másodikat meg szebbnek. Érdekes, hogy általában a súlyosabb filmek szoktak közelebb állni hozzám, ebben az esetben mégsem így van. |
2018-02-17 19:04.11 |
:DD |
2018-02-17 19:03.29 |
Ami a fordítást illeti, én nem vagyok elájulva tőle. Persze vannak benne szépen csengő mondatok bőven, de hibák is. Látszik a lektorálás hiánya, mert elég sok betűelütés maradt benne, meg az az érzésem, hogy a fordító néha nem tudott igazán megbirkózni az angol nyelvre oly jellemző, féloldalas terjedelmű, sokszorosan összetett modatokkal. Túlságosan szó szerint akarta fordítani, és emiatt helyenként nem lett igazán magyaros. (Tudom, idegesítően igényes vagyok :-)
Én is a filmet láttam először. A remekül megírt regény elolvasása után persze az ember önkéntelenül is összeveti a kettőt. A regény jóval mélyebben, árnyaltabban ábrázolja a lelki folyamatokat, mert akármennyire is zseniális a színész, egy-egy arckifejezéssel, gesztussal lehetetlen mindazt visszaadni, amit a frappánsan megfogalmazott mondatok megvilágítanak. Mindössze annyi kételyem van a forgatókönyvvel kapcsolatban, hogy a film első részében talán jobban belevihette volna a nézőt Elio lelki történéseibe. Esetleg egy-két álom jelenet vagy naplóba írt bejegyzés pontosabban érzékeltette volna a perzselő vágyakozást, a hatalmas lelki tusát. A barackos jelenetet én biztos nem változtattam volna meg, a filmben egyáltalán nem úgy tűnik számomra, mintha a meghatottságtól sírna Elio. Viszont a film utolsó része (a buszra szállástól kezdve) szerintem pont úgy tökéletes, ahogy van. Nagyon jó döntésnek látszik, hogy innen nagyjából elszakad a forgatókönyv a regénytől. Ami pedig a helyszíneket illeti, úgy gondolom, nem volt szükség sem a tengerpartra, se Rómára (ezek a helyszínek, főleg Róma, amúgy is rendkívül megdrágították volna a forgatás költségeit). Az a vízesés csodálatosabb volt mindennél, ott érkezünk el a csúcspontra. Számomra jelképes is: a kis kerti medence csobogója, a folyó, a Garda-tó és végül a hatalmas vízesés mintha az egyre jobban áradó érzelmeket szimbolizálnák. (Tényleg, a barack is nyilván szimbólum, a tiltott gyümölcsé.) Ezen kívül Bergamo óvárosa éjjel legalább olyan hangulatos, mint Róma. A búcsújelenet úgy tökéletes, ahogy van. Az apa monológja után a váltás a téli, havas tájra azzal a finom, szomorú zenével... szívszorító. Érezni lehet az elmúlás fájdalmát: a nyár, a szerelem, a boldogság elmúlt, és talán nem jön vissza soha többé. Ugyanezt tükrözi a zárójelenetben síró arc is. Számomra egyértelműnek tűnt a telefonbeszélgetés után, hogy ennek a történetnek itt vége van, a dalbetét szövege is erre utal (utoljára csókoltalak meg, stb.) Eszembe se jutott, hogy másképp is lehetne a befejezést értelmezni, s hogy ezeknek a ravasz rókáknak esetleg már a folytatáson jár az eszük, amelynek törvényszerűen szakítania kellene a regénnyel (ugyanezen szereplőkkel akarják, meg amúgy sem lenne alkalmas a regény utolsó szakasza a megfilmesítésre). Én is attól tartok, hogy elveszne a varázs a folytatással, sőt a következő rész utólag tönkretehetné még az eredeti film varázsát is. |
2018-02-15 21:11.24 |
Itt sajnos nincs olyan funkció, mint az index fórumon. Ott letilthatod a nem szimpatikus nickeket, és onnantól te nem látod a hozzászólásaikat. |
2018-02-15 20:06.46 |
Tényleg, te már korábban kiírtad a legszebb mondatokat (amelyeket én is beraktam a klip végére).
Második olvasáskor bejelöltem a könyvben a legjobb részeket, a humoros mondatokat (de a stilisztikai, gépelési hibákat is). Vajon lehetett volna belőle még jobb forgatókönyvet írni? Nem tudom. Szerinted? Tudod,hogy Aciman 15-17 éves korában Olaszországban élt a szüleivel? Szinte biztos vagyok benne, hogy nagyrészt átélte mindazt, amiről írt, a lényegét mindenképpen. Még sosem éreztem ennyire, hogy az író beenged az intim szférájába. Arról volt már szó itt, hogy folytatást terveznek a filmhez ugyanezekkel a szereplőkkel? De akkor logikus módon el kell vetni a könyv befejező szakaszát, és ezzel mintegy "megsértenék" a regényt. |
2018-02-15 19:44.57 |
Én is köszönöm. :-) |
2018-02-15 19:38.47 |
Kíváncsi lennék, hogy jutottál el a Brokeback 5*, Oscar Wilde 5* és a Maurice 4*-tól a Call me 1*-ig. |
2018-02-15 19:36.26 |
Tehát akkor a homofób megjegyzéseket valójában humornak szántad? Vagy ezzel lejtesz násztáncot Plunketnek?
Téged nem érdemes komolyan venni. |
2018-02-15 15:42.07 |
Mert ha egy homofób faszi vagy a neved ellenére, akkor már érthetőbb lenne számomra a hozzáállásod a témához és a stílusod. |
2018-02-15 14:33.19 |
Te valóban nő vagy? |
2018-02-15 14:27.08 |
Lehet, hogy igazad lesz, te lágy fuvallat. :-) :-(
(Most megnéztem a Brokeback Mountain vélemények számát, 2600 db 12 év alatt.) Szerintem a Golden és Oscar jelölések máris engem igazolnak, ezek szerint objektíve is jónak tekinthető a film. Én nem is tudnám igazán objektíven nézni, mert túl közel áll hozzám, túl kedves nekem. |
2018-02-15 11:00.44 |
A POLITIKA NEM IDE VALÓ, menj politika fórumokra!
A portról már rég letiltottak volna azzal a dumával, amit itt nyomsz. Én szívesen leírtam volna, hogy miféle érzéseket, gondolatokat váltott ki bennem a film (plusz a regény, mert nekem ez a kettő már szinte eggyé olvad), de ilyen közegben érthető módon elmegy a kedvem tőle. |
2018-02-15 10:48.38 |
Nem hiszem, hogy nem érted. Plunket utálja a zsidókat és a melegeket. Ő annyi üzenetet tudott kihámozni egy lírai szerelmes filmből, hogy zsidó propaganda. (Az értetlenkedéseddel csak adod alá a lovat.) |