Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A szél fiai - RTL Három, 10:50 |
Benjamin Button különös élete - HBO2, 10:55 |
Elcserélt életek - Cinemax2, 11:02 |
Leharcolt oroszlánok - RTL, 11:10 |
Az éhezők viadala - Film Café, 11:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Eszenyi Enikő (64) |
Amanda Peet (53) |
Marc Blucas (53) |
Joanna Scanlan (64) |
Jason Connery (62) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Az éj leple alatt |
Frank Grillo |
2012-03-10 21:42.01 |
Tudjátok, hogy én nem vagyok jelen egyetlen közösségi portálon sem. Az nagy dolog, ha ilyen történik? Bozai híres valamiről? (Ugye, nem nevettek ki, de nem ismerem a szabályokat...) :)) |
2012-03-10 21:37.50 |
A szinkronszínész-bemondó Bozai? |
2012-03-10 21:17.19 |
Nagyon érdekelne, mi a véleményed a filmről.Ha megnézted, feltétlenül írd meg. Merthogy én nagyon vártam, és... Addigra én is látni fogom még egyszer. Úgy örülnék, ha változna a véleményem. :)) |
2012-03-10 21:10.34 |
De ha hiteles lenne a forrás és Pathót Bodrogi üldözte volna el az országból, kisebb színész lenne Bodrogi és nagyobb Pathó? Az értékelésnél nemcsak a teljesítmény számít? |
2012-03-10 21:01.41 |
A második rész még ütősebb volt. Stromboli, Szent Ferenc élete, Biciklitolvajok, Fiúk a rács mögött, Európa 51, nagyot mulaszt, aki nem nézi. |
2012-03-10 20:58.13 |
Látszik,hogy örültök valaminek. Én meg annak örülök, hogy ti örültök.:)) |
2012-03-10 20:56.58 |
Igen, szomorú, hogy egy ekkora zseninek nincs filmes fórumon aktív jelenléte.Viszont az is igaz, hogy ő már régen filmtörténet. Nem tartozom a legfiatalabb korosztályba, de már nekem is csak filmklubban volt lehetőségem megnézni néhány nagyszerű filmjét.
Most Martin Scorsese olaszfilm-történetében újra felelevenednek az emlékek.Amelyek megerősítik, mekkora zseni volt. Lehet rá jelzőket aggatni ("neorealizmus"), felesleges.Elég, hogy zseni volt. A Scorsese-filmtörténet második részében az egyik középpont a Stromboli volt. Életem egyik legnagyobb filmélménye, igazából ma sem tudom hová tenni.Egyedülálló csoda. De a legendás Paisa vagy a különleges szemléletű Szent Ferenc-film is, micsoda tökéletesség. Nagyon hálás vagyok Scorsesenek, hogy újra felfedezteti filmtörténete nézőivel ezeket a nagyszerű műveket. Az biztos, hogy rendezek a magam számára egy Rossellini-maratont.Szégyellem, hogy ennyire elfelejtettem őt. |
2012-03-10 20:43.04 |
Benéztem köszönni!Szép szombat estét nektek. :)) |
2012-03-10 17:26.02 |
Mért, mint csinált Pathó Istvánnal? Kiüldözte a hazából? Szaladt utána egy bottal és kergette Hegyeshalom felé?A Bodrogi, a 160 cm-ével?
És én történetesen emlékszem Pathó Istvánra, hol volt ő Bodrogitól tehetségben, tudásban? Meg ha Pathó "miatta disszidált volna", az mit von le Bodrogi színészi zsenialitásából? Ha csak habtiszta lelkű Teréz anyáknak és Szent Miklós püspököknek adsz öt csillagot, üres lesz a fejed felett az ég, azt hiszem.A művészek semmivel nem jobb vagy rosszabb emberek, mint az esztergályosok , fogtechnikusok vagy pulmonológusok.Csak ők művészek.És azt várom el tőlük, hogy abban legyenek jók, jobbak, legjobbak. |
2012-03-09 10:35.34 |
Szabó Magda regénye az életmű legkeményebb, irgalmat nem ismerő műve.A legjobban egyik első művéhez, a Disznótorhoz hasonlítható, abban vannak ennyire végletes jellemek, végletes érzelmek, gyilkos indulatok.
Nem életrajzi regény, Szabó Magda Juliska nénije nem Emerenc, ahogy a szőke Cili sem létezett a Für Elise-ből.Az igazi író nem azt írja meg, amit átélt, hanem azt, amit az átéltekből másokkal közölni kíván, egyetemes érvényűvé emelve a személyes élményt. Az ajtó alapkérdése az,mennyire magánügy az emberi szuverenitás.Azaz, van-e joga bárkinek akár segítség ürügyén is tönkretenni azokat az alapértékeket, amelyekre egy másik ember egész élete épül? És ha már teszi, jogában áll-e mindezt félkézzel, félszívvel, a saját életének érdekei elé helyezve megtenni? A regény egyértelmű választ ad: nem. Mindenkinek jogában áll a maga módján élni és meghalni.Segíteni pedig csak úgy lehet,ha a segítség is azon a módon van, még akkor is,ha ez önfeladással jár. A segítség annak ajándék, aki adja, nem annak, aki kapja. A Írónő tudja, felelőssége Emerenc életének összeomlásában nem kikerülhető. Mert abban az életben ő részt vállalt azzal, hogy elfogadta, valahogy a lánya lett Emerencnek.Emerenc felkínált más utat is, a hivatalos és egyszerű kapcsolatot, azt az Írónő kevesellte. A teljes szeretet irgalmatlan igényének azonban nem tudott megfelelni. A filmbe mindebből semmi nem került át. Látunk egy szép és érzelmes történetet, két jóindulatú asszonyról egy semleges térben.Pedig nem mindegy, mikor játszódik a mű, nem mindegy, hol, milyen korban, Az ajtó cselekménye máskor, máshol nem történhetett volna meg. Szabó István, nagyon, de nagyon szomorúan mondom, engedett a giccs vonzásának.A regény annyira fájdalmasan érzelemmentes, mint egy hivatalos dokumentum a 60-as évekből és mégis széttöri az olvasó szívét-lelkét. A film érzelmes és bús, mégis kellemetlen feszengést kelt, valami olyant, olvastam a könyvet, azért zavar ennyire a cukros máz? A Szerelmesfilmben még tudta Szabó István, hogy kell érzelmet ábrázolni szaharin nélkül. Éppen Az ajtó idejére felejtette el? A film Helen Mirrené. Ugyan nem Emerenc, csak egy dolgos öreg néni, nem félelmetes női Gorgó , nem a megalkuvás-képtelenség örök szobra,de erről nem ő tehet. A többi színészt nem szívesen említem meg,a regény eredeti szerkezetében elfoglalt szerepük és helyük nem létezése vagy súlytalansága nem az ő hibájuk. Lehet mondani persze, ez a film, nem a regény. De ki az, aki a XX. századi magyar irodalom egyik legjelentősebb művétől képes elvonatkoztatni, ha egyszer is elolvasta? Ezért mielőtt csillagoznék, megnézem még egyszer a nagyon, nagyon várt filmet, amely elsőre szomorú csalódás volt. |
2012-03-08 13:47.22 |
Én már ilyeneken fent sem akadok...
Amióta elolvastam Az Ajtó itteni tartalmát, szemem se rebben. :)) |
2012-03-08 13:38.23 |
Ma a Duna Tv-n 23.20-kor folytatódik Scorsese olasz filmtörténete! |
2012-03-08 12:37.27 |
Már több helyen írtam, mennyire rajongok a táncos-zenés- revüs filmekért. Cyd Charisse ezeknek a filmeknek a sztárja volt.
Texasban, Amarilloban született,nevét testvére adta neki, aki a sistert még nem tudta kiejteni, ezért Sidnek hívta őt, ebből lett a Cyd. Tragikus esemény tette táncossá. Gyermekbénulása volt, azért íratták táncra, hogy a mozgását javítsák.Aztán a betegség nyom nélkül elmúlt, a lány pedig balettművész lett, méghozzá nem is akárhol, hanem a Gyagilev-balett utód-együttesében. A II.világháború miatt tért vissza Amerikába, ahol Los Angelesben, a csillagok városában azonnal szerződtette az MGM. Nagyon nagy sztár lett , pedig volt konkurencia bőven. Leghíresebb szerepe az Ének az esőben Broadway-jelenete, ahol nemcsak táncosi, de színészi képességei is tündökölnek. Ide a másik nagyon híres jelenetet teszem, duettjét a Zenevonatban Fred Astaire -rel. "Tánc a sötétben" http://www.youtube.com/watch?v=wDHwJrbrp0Y |
2012-03-08 12:15.35 |
Elnézést, az alábbi írás valami rejtélyes okból két darabban került ide.
És lemaradt az első sor is: "Spoileres lehet." |
2012-03-08 12:13.36 |
Mert mi baja is van Lőrincnek azon kívül,hogy rémséges anyukája van és munkáslányba szerelmes? Ilyen előfordult más úrifiúkkal is, gondolom, legyűrhetetlen vonzódása pedig a "munkásosztályhoz" még kicsit sem kapott indoklást. Bálint András is lézeng a szerepben, valahogy távol van tőle és még Latinovits is (minden rajongásom ellenére ezt kell mondanom)rutinból dolgozik. Más kérdés, hogy ez a rutin a többiekhez képest igazi színészetnek tűnik.
Csomós Marira emlékszem igazán, bár a szerep tőle is idegen volt. De az a különleges arc, azon valóban ragyogás volt, ha mosolygott, az megmaradt. Meg az a mondat, amit rendszeresen elvisítottak a filmben: "Az a nő azt sem tudja , mi az a bidé!!!"Ha egy filmben egy szaniter-termék emlegetése a legmaradandóbb emlék, ott valami nem stimmel... |
2012-03-08 12:05.21 |
Nagyon nem kedvelem ezt a filmet, a legkedvesebb rendezőm egyik legkevésbé sikerült filmjének tartom. (A másik a Bolond április.)
Már ott kezdődik a bajom vele, hogy hogy irodalmi alapművet is olvashatatlan rémségnek gondoltam, amikor végigrágtam magam rajta. Déry Tibor a polgári nyavalygásokat és a munkásosztály iránti szimpátiát lényegesen jobban , sőt nagyszerűen írta meg a Felelet-ben.(Valószínűleg akkor még voltak elvei is.) A filmet nem lehet még kicsit sem érteni, ha a könyv tartalmáról nem szereztünk fogalmakat , a film sztorija enélkül összefüggéstelen. |
2012-03-07 20:49.17 |
Hát, az Apánál sokkal jobb film a Mephisto.A Makk Károly-változtatássál egyetértek,én sem tartom nagyon nagy filmnek a Szerelem címűt. Az ötödik pecsét pedig odavaló a sorba, de még mennyire.
Viszont a Sodrásbant már nem sorolnám be, most néztem újra,elvitte a nagyságát az idő... |
2012-03-07 20:41.45 |
Ha van valaki, aki abszolúte nem bunkó, az te vagy. Azt se tudnád, hogy kell annak lenni, nemhogy megpróbálnád! |
2012-03-07 19:06.48 |
Soha nem láttam annyira jónak Nasstasja Kinskit , mint abban filmben. Ha a nevét hallom, mindig ez a film jut eszembe róla.Pedig talán nem is ő volt a jó színész, hanem Polanski csinált belőle azt... |
2012-03-07 18:33.05 |
Nem is, csak vicceltem. És te se cikiztél. :)) Én most kicsit eltűnök, leszel még ma? |
2012-03-07 18:03.27 |
Vigyázz, ha cikizel, én meg aszondom neked, hogy "dehogyis haragszom, vbacska-macska" : :)) |
2012-03-07 17:55.23 |
Igen , leragadtam én is alaposan. Pedig itt sír a munka a sarokban elhagyottan.Jó tanulást! |
2012-03-07 17:54.36 |
Én biztos nem fogom újra nézni,nem volt olyan nekem, amit érdemes lenne. És nem olyan jelentős mű, hogy érdemes legyen küzdeni érte. :))
Látod pl. ezzel a beszélgetéssel vígan hazamehettünk volna. Az ilyennek örül Tomi, az biztos.:)) |
2012-03-07 17:51.54 |
Sok, 8, talán 9 is. Mondjuk, nyolc és fél. :)) |
2012-03-07 17:50.52 |
Két okból tettem Wajdát az első helyre. Egyrészt azért, mert valóban őt tartom a lengyel legnagyobbnak.:)) Másrészt azért, ahogy te is írtad, Polanski "lengyel származású",hamar elment Lengyelországból. Igazából az életműve legfontosabb filmjeit nem "otthon" készítette. (Emlékszel egyébként az Egy tiszta nő-re? Nem a leghíresebb Polanski-filmek között van, de én nagyon szeretem, egyik kedvencem tőle.)
A másik két úr sorolásával mélyen egyetértek. :)) |
2012-03-07 17:39.32 |
Jó, persze, általánosítottam. A hét mesterlövészt imádni fogod.
Részemről a Volt egyszer egy Vadnyugat az első. Az egész műfajból az első. |
2012-03-07 17:36.44 |
Az nem volt rám különösebb hatással.Ha keveredik a sci-fi meg a romkom és oda likadunk ki mindenféle csavar után, hogy a szerelem örök.És nem kedvelem Jim Carrey-t sem. Kate Winsletet persze nagyon, de ez nem sokat javított a helyzeten... :)) |
2012-03-07 17:31.30 |
És nagyon egyszerű a válasz , én egyszerűen imádom Sergio Leone filmjeit. Az amerikai nyál helyett egy olasz rendező csinálta meg az igazi , a hiteles westernt. A Volt egyszer egy Vadnyugatot évente megnézem.És hát ezek a zenék az én korosztályom abszolút klasszikusai. |
2012-03-07 17:26.52 |
Több okból, a személyeset majd mailben. Meg az a film nem tartozik a könnyen emészthető móka-kacagások közé... |
2012-03-07 17:10.13 |
Hú, attól engem is kivert a víz... |