Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Az acélember - Film+, 16:55 |
Képeslapok a szakadékból - TV4, 17:00 |
Rejtőzködő fenevadak - Film Mánia, 17:15 |
A Sárkánypecsét rejtélye - Filmbox Extra HD, 17:30 |
Midway - Mozi+, 18:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Milyen könyvet olvasol jelenleg ? |
Mire gondolsz most? |
Absolution - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Kár volt hazudni |
Katherine Heigl |
2012-07-10 18:40.14 |
“A Prometheus-nak két gyermeke van: az egyikük felnőve Alien-né válik, de a másikkal csak a jóisten tudja mi fog történni. Na ez az, amiről szólhatna a folytatás”...mondotta Damon Lindeloff a Paradise-ról. Mint mindig, az úriember most is sokatmondó információval kecsegtet:). |
2012-07-10 18:36.12 |
Nagyon jó kis kritika! |
2012-07-10 18:34.27 |
Érdekes, hogy felhoztátok ezt a dolgot.
Mondjuk szerintem kérdéses, hogy az Alien Ressurection otthagyott fonalát folytassák e. Tény, ahogy szóba került, hogy most az eredet sztori a divat a Foxnál (akárcsak az X-Men esetében úgyszintén), de valahogy én kétlem, hogy erre a dologra a stúdió és a producerek ráhajtanának. Legalábbis abban az értelemben, hogy Ripley kerülne elő újfent, mint protagonista. Nekem van egy olyan érzésem, hogy különálló Alien sztorira fognak támaszkodni vagy egy normális AVP történetre. Valahogy az Alien Ressurection kerekebb ahhoz, hogy folytassák onnan. De tegyük fel, amennyiben mégis ez történne meg, akkor egy újabb elvont Jeunetféle húzás szükségeltetik a továbbszövéshez, mint Ripley átalakulása, de ez nekem valahogy nem hiányzik. Majd ha lecseng a Prometheus/Paradise időszak, majd kiderül, hogy kedvenc xenomorphjaink kalandjai miképpen folytatódnak a celluloidon:). |
2012-06-23 15:33.22 |
Ejj, látom szóba került a Justice League. Teljesen egyetértek azzal, hogy a Warner ritka nagy hülyeséget csinál azzal, hogy elkezdte hirtelen erőltetni ezt az egészet, és-vajh-mi másért, mint a Bosszúállókért. Míg az tudatosan épült fel, addig ez a "szomszéd fűje jobb és ződebb, nosza, a mienk is legyen a legszebb" effektus. Ezt a mondást csak most találtam ki:).
Nolan teljesen más Batman mítoszt épített, amibe nem fér bele más szuperhős imázsa, imigyen Superman-é sem. Egyébként nem tudom, hogy a Zack Snyderféle Man of Steel milyen irányba fog haladni, mivel Nolan keze vastagon benne van ott is (producerként). |
2012-06-23 14:51.05 |
Nem is mondtam, hogy nem. |
2012-06-21 18:30.35 |
És ha már Avatar így hirtelenjében, valószínűleg az ok maga a hype. Egy percig sem vitatom, hogy nagyon jó kis film (teszem hozzá, én amúgy nagyon elájulva sem voltam tőle, de kellemes időtöltés volt, Cameronnak azért ennél sokkal jobb filmjei vannak, de nem csalódtam egyébként), de az mítoszát a hisztéria tudja (szerintem)életben tartani, legalábbis abban a tekintetben, hogy egy sci-fi hallatán bárkinek is beugrik a film. Én például, ahol a Prometheus kapcsán egyfolytában a sci-firől, mint olyanról vitatkoznak, felsorolnak egy csomó filmet (nem feltétlenül R-eset), de érdekesmód az Avatar sehol nem kerül szóba.
Aztán lehet, most nagy hülyeséget írtam, mert ezen az alapon azt is firtathatnám, hogy a Star Wars sem kerül szóba. |
2012-06-21 18:25.35 |
Igen, de ettől függetlenül néhány választ bőven eltudnék viselni. Persze nem az illúzió rombolás határait feszegetve. Filmes példát nem tudok felhozni így hirtelen, mi volt hasonló. |
2012-06-21 18:23.04 |
Ó, és teszem hozzá, az AVP véleményemben szerepel a The Soldier, miszerint én azt élveztem, de az más lapra tartozik:). |
2012-06-21 18:21.08 |
Hát, szerintem nem! Hogy rossz az AVP-R, az kétségtelen, csakhogy az én fenemód rossz ízlésem végett én képes vagyok nagy ritkán csakúgy végignézni Strausse-ék moziját, ezzel szemben évek óta nem visz rá a lélek, hogy az Anderson filmet betegyem. Oké, múltkor beraktam, de hamar el is ment tőle a kedvem. Valamiért én eltudok az AVP-Ren szórakozni. Tetszik a kivitelezése, meg a zenéje és néhány jelenet, no meg Wolf viszi a prímet. De hogy rossz film az, az biztos.
Azért azt hozzáteszem, hogy nekem van valamilyen perverz vonzódásom a hulladék filmek terén, úgyhogy lehet, az AVP-R esetében ez közrejátszik. |
2012-06-21 18:16.39 |
Hopp, ez is igaz. Egy R-es film 100 millió felett azért sokat nyom a latba. |
2012-06-21 18:13.42 |
Várós film, az kétségtelen!
Tarantino amúgy is a (megaklasszikus, fantasztikus) Becstelen Brygantik kvázi párfilmjének szánja- gondolom ezzel nem mondtam semmi újat.:) A trailerben a legnagyobb... SPOILER, ha netán valaki nem látta a trailert: Jaimie Fox az bárpultnál, mellette Franco Nero(!!!). FR: Hogy hívnak? JX: Django-nak. Nem ejtik a D-t. :D:D:D:D:D:D:D:D:D SPOILER OFF |
2012-06-21 18:06.25 |
Abszolút igaz, noha az Inception kicsit más kategória, de jó példa. Régebbre nyúlva felhoznám Alex Proyas-nak az Én a Robot című moziját, ami ugyan nem kiemelkedő sci-fi (ha az is, az a könyv érdeme), de nagyon szórakoztató volt. Emlékszem, én a Pandorumtól kezdtem várni a csodát, ám nagyot csalódtam benne. Nem volt egy élvezhetetlen film, egyszer el voltam vele, de az átlag színvonalat sem hozta nálam. És ha még Sci-fi, akkor még az Avatar Camerontól, de az megint más tészta. Az egy nagyon jó kis Hollywood-i mese. |
2012-06-21 18:00.43 |
Megmondom őszintén, számomra a két széria mélypontja ez a film. Még az AVP-R is többet ér a szememben ezzel szemben, pedig finoman sem egy kimagasló alkotás az sem.
Pedig Paul Anderson neve alapján reménykedtem. A The Soldier egy sima, közhelyes B mozi volt (mondjuk élveztem, de ez már más lapra tartozik), aztán jött a zseniális Mortal Kombat, a még zseniálisabb Event Horizon, majd a remek Resident Evil. Volt okom bizakodni. Tény, hogy Lance Henriksen volt számomra a legüdítőbb, meg egy némely pillanat, azonban az ígéretes sztori egy nulla. Mint ahogyan azt másutt írtam, a Predator kultusz totális megszégyenítésének állomása az AVP, a történet pedig élvezhetetlenül butává fajul. A mélypont pedig a Királynő filmvégi baktatása, mely a Jurrasic Park pillanatait idézi. Alien filmek előzményének pedig silány. Mármint, hogy pontos legyen, a Charles Bishop Waylend vonal még egészen rendben van, ahogyan a Nyolcadik utas: a Halál-ra való reflektálás, ám a jól felépített kezdet elveszti a végét: Amint Waylend alulmarad a Ragadozóval vívott csatában, köddé válik a híd az Alien filmek felé. Semmi értelme. Nekem a mai napig csalódás. Összecsapott, irdatlan rossz tempót diktáló, túlhollywoodizált megvalósítású üres látványfilm, nulla feszültségfaktorral. Semmi hidegrázós atmoszféra, semmi horror. Nekem a mai napig nem tetszik. |
2012-06-21 17:44.24 |
Egyetértek. |
2012-06-21 17:43.16 |
Dehogy, eszembe nem jutott...:):):):):):):):) |
2012-06-21 17:41.29 |
Akkor Lance Henriksennel kapcsolatban:
A szerencsés sz*rháziját nekije is!!!:D:D:D:D:D |
2012-06-21 17:29.39 |
Mellesleg, csak én vettem észre, hogy az egész szériában az alkotók szeretnek reflektálni az ABC-re?
Alien: Ash Aliens: Bishop Alien Ressurection: Call Prometheus: David Jóféle poén. Ki lesz a következő? Evan (véletlenül sem a mindenható)?:D Bocs, jó hangulatban vagyok:). |
2012-06-21 17:22.29 |
Bizony, a szerencsés sz*rháziját nekjie:D:D:D:D |
2012-06-21 17:20.19 |
Meglehet. Ez részben függ az alkotók szándékától, illetve a bevételektől. |
2012-06-21 17:17.29 |
Gyerekkorom etalonja. Don Bluth mindig is értett az animációs mozikhoz, de számomra ez volt pályája csúcsa. Még ma is ugyanúgy szórakozok rajta, mint gyerekkoromban. Nem vitás, számomra minden idők legjobb animációs filmje. Imádom elejétől-végéig. Ha van is hiba, nem érdekel, kultusz mozi. |
2012-06-21 17:13.45 |
Én messze sem mondanám unalmasnak. Lassú film, de nem egyenlő a vontatottal. Az első Alien movie is hasonlóan lassú volt.
Lehet változik a véleményed, ha többször megnézed, mert megannyi új réteg fedezhető fel benne, de se baj. Ízlések és pofonok. |
2012-06-21 17:10.54 |
A Die Hard 4-et azért hoztam szóba, mert sokan utálják is, és akörül is volt valamilyen kavarás a háttérben a stúdió részéről, amúgy nekem semmibajom sem azzal, sem a Hitman mozival. No de a többivel... |
2012-06-21 17:07.13 |
Egyszer volt, hol nem volt...:)
Jim Thomas és John Thomas két nagy filmélménnyel lettek gazdagabbak még a nyolcvanas években. Az egyik a First Blood (Rambó: Első vér), a másik az Aliens (Bolygó neve: Halál) volt. Fantáziájukat alaposan megmozgatta e két kultikus remekmű, ami odáig fajult, hogy kiötlöttek egy történetet, ami némileg a két mozi érdekes mixeléseként is aposztrofálható. A többi történelem. John McTiernan 1987-ben minden idők egyik legjobb B-mozijával, a Predator-ral robbant be a köztudatba, amely munkásságának esszenciális tükröződése, egy új rémikon létrejötte, amely odáig vitte, hogy Swarzenegger a háttérbe szoruljon. Feszültség a köbön, vérbeli mocskos coolság és az adrenalin olyan pompában izzad ebből a fantasztikus műből, mint a nedves esőerdő szédítő párája. A Ragadozó maga pedig bombasztikus, brutális, emellett borzasztóan karakteres alak, aki szívesen lettem volna gyerekkoromban, már csak a szuper fegyverei és a láthatatlanság végett. Stephen Hopkins képes volt a McTiernanféle első mozin is túllépni, a nagyobb és több elvét követve, ámbár ismételten egy Ragadozóra hagyni a vadászat örömét egy olyan helyen, ahol hőnszeretett prédái honolnak: A háborútól sújtott nagyváros remegő levegőjének fertőjében halomra ölve mi világunk ragadozóit. Meglehetősem érződik a Halálos Fegyver hatása, ha nem más miatt, mint a főszereplő, a karizmatikus Danny Glover személyében, akinek kegyetlen hajszája a Ragadozóval feledhetetlen, már csak a záró képsorok tudatában is, megannyi Csillagközi trófeavadász személyében. Ráadásul Bill Paxton abban a megtiszteltetésben részesül, hogy az Alienek után a Ragadozó is kicsinálja őt a vásznon:). A várva-várt Alien vs Predator viszont kiherélte a Predator kultuszt. Nem csak összecsapott, túlhollywoodizált kivitelezésében, hanem történetében is bolondot csináltak a vérengző gyilkoló gépekből, olyan ökörségekkel táplálva a mítoszt, mint a prédával való összefogás, a piramisépítés, amit ráadásnak az embernek tanítottak, és még lehetne sorolni. Nem beszélve a filmtörténet legszerencsétlenebb Ragadozóival. Paul Anderson mellétrafált. A Strausse Fivérek kvázi reboot kísérlete már más tészta. Szubjektív: A Predator kultuszon itt legalább nem esett nagy csorba, Wolf nevezetű ragadozónk pedig uralta a vásznat. Csak kár, hogy éppenséggel a Requiem távolról sem nevezhető filmnek, így a minőség most is a béka hátsó fertályánál keresendő. Ezt megelégelvén Robert Rodriguez lecsapott a "Fox Dögére", és Antal Nimródot tette meg rendezőnek, hogy a részben általa, részben a Litvak/Finch íróduó scriptjéből a Kontroll rendezője gyúrjon még nem keveset, ám nem csak, hogy saját elképzeléseihez igazítsa, hanem idestova nevetségesen alacsony (egy ilyen műfajú filmhez képest) 20 millió dolláros költségvetéshez alkalmazkodjon a forgatókönyv (a 40 milliós k.v. téves, mivel ezen összeg másik fele a marketingbe került). Bár kapott itt is hideget, számomra nagyon kellemes élmény volt. Eleinte fájó volt, hogy a sok visszakacsintás az első Predatorra végül egy remake szintjére degradálja a mozit, ám Ragadozók felbukkanásakor a történet önálló lábra áll. Nimród a régi iskola elvei szerint lassú, kimért tempóban építi fel a történetet, ahol elsősorban a hangulatépítés játszik elsődleges szempontot. Elejétől-végéig kiváló tempó kontrasztot tart meg a Predators, kis túlzással önálló Predator mitológiai világot felépítve. Persze távolról sem úgy, mint ahogy azt tette Ridley Scott az Alien univerzummal a Prometheus képében. A vadászbolygó ötlete adja magát, ahogyan a vadászidényekre osztott történetváz, melynek egyik fejezetén keresztül ismerjük meg a komplett hátteret, persze továbbra is fenntartva a részletekben rejlő titkokat. A történettel együtt bitang jó karakterekkel dolgozik a film, és Nimród színészvezetése kézzel tapintható. Ahol kell, feszültséget kelt velük, ahol kell, sötét temetői humort, ahol pedig kell, kemény drámát. Nimród elsősorban nem akciófilmet csinált, vagyis minden téren elhatárolódott attól, hogy a Predator kultusz képében egy Bolygó neve: Halál klón szülessen (még a két film címe is szinkronban van: Aliens/Predators). Ehelyett inkább a nyolcvanas évek akció/horrorjaira reflektáló thriller-t készített, melynek egy-egy jelenete az első Alien-nel rokonítható párhuzamba, persze teljesen másmilyen színvonalon. Pados Gyula pedig igazán kitett magáért, pályája legjobb képeivel rukkol elő, imigyen az operatőri munka jóvoltából a franchise legszebben fényképezett darabjával állhatunk szemben. És külön kiemelném kedvenc jelenetem, mely Lawrence Fishburne-höz fűződik, amelyben szép kis rákacsintást kapunk Francis Ford Coppola Apokalipszis Most!-jából. Másmilyen, mint a McTiernan és Hopkins mozi, ám számomra nagyon jó élmény volt. Elkap a hangulata, a tempója és a felépítése. Vannak szépséghibái, de én ezt elnézem neki. Szerintem egy remek darab, és kíváncsian várok egy Predator 4-et is, majd egy színvonalas AVP mozit szeretettel. |
2012-06-21 16:23.04 |
Hopp, meg a Dragonball! |
2012-06-21 16:09.41 |
Hát, hogy trilógia, az kérdéses, mert eredetileg Scott-ék két részes előzményben gondolkodtak, amit a stúdió utasított vissza. Aztán a Fox csak észhez kapott, hogy éppenséggel nem "A Nagy Ridley Scott-tal" kellene feleselni, mert a neve, különösen egy sci-fihez, elég nagy potenciált rejt, már ami a bevételt illeti.
A Foxnak az utóbbi években amúgy is rossz húzásai voltak a franchise filmjeivel, mint a Die Hard 4, a Hitman film, az AVP-k, no meg a megahulladék Garfield is. Minden stúdió elsősorban az üzleti érdekeket nézi, mintsem a művészetet, de a Fox ides-tova 20 éve súlyosbítja ezt. Mondanom sem kell, hogy a (tudomásom szerint) első áldozatuk az Alien3 volt, gondolom mindenki tudja, azzal milyen macera volt (4 kidobott rendező után Fincher, dollármilliók pocsékolása a semmire, stb.). A Predators-t és a Prometheus-t látva csak remélni tudom, ezek a stúdió rossz időszakának múlásának jelei. Oké, tudom, a Predators-t sokan nem szeretik, így ez a Prometheus-szal egy szubjektív nézőpont. Amúgy nem kizárt, hogy a végén a két részes előzményből trilógia kerekedik. Lindeloffból (script író) én simán kinézem, hogy a sztorit elviszi egészen egy harmadik részig. Ez majd akkor derül ki igazán, mikor a Paradise-ról érkező hírek közé be nem kerül egy "trilógia lesz a két részesre tervezett Alien előzményből" okosság. |
2012-06-20 18:55.15 |
A helikopteres üldözős rész Ennio Morricone témájával zseniális, engem speciel a mai napig a hideg ráz tőle. |
2012-06-20 18:51.25 |
Tegyük hozzá, a gótikus horrorirodalom megteremtője. Poe írásai inkább elvont rémálmok, de azok is megnyerőek.
1-2: Sebaj, nem vagyunk egyformák. Elvis (bocs a rövidítésért:): Mi a baj a Bosszúállókkal?!:) |
2012-06-20 18:47.53 |
NÉMI SPOILER:
Nos, akár az írói hanyagság vagy tudatosság uralkodik is a forgatókönyvön, ezt érzem igazán erősségének a filmnek. Gondolom, a Paradise-ban nem fogunk mindegyikre választ kapni, hacsak nem akkor is homályosak lesznek, de elvileg (sőt, ha már Alien előzményről van szó),ki fog lyukadni a cselekmény az LV-426-ra. Ahogyan azt az általam nyitott topicban is írtam, a Prometheus egy blöff volt (hiszen az első megtekintéskor le nem esett nekem, hogy ez az LV rendszer másik planétája, és még a befejezés láttán sem tűnt fel nekem). Ridley Scott és Michael Lindeloff a Paradise-ban ígértek válaszokat, de sejtésem szerint a teljes kép így sem lesz maximálisan tiszta- legalábbis azt gondolom, hogy ezt az (nevezzük így) árnyalt mítoszt nem fogják kigolyózni, hogy mindenre fény derüljön A-tól Z-ig. SPOILER OFF |
2012-06-20 18:37.37 |
A kettő között a Prometheus-t tartom jobbnak, még ha a Dolog előzménye is elnyerte a tetszésemet.
A Prometheus jóval eredetibb, más utakon jár, más koncepcióval, már szinte más műfajt képviselve. Emellett pedig ki is derült, hogy valójában egy blöff az egész a Paradise felé, amit én nyerő formulának könyveltem el, végső soron a prequiel filmet reformálja meg valamilyen szinten. Ezzel szemben a Dolog a biztos recept szerint cselekszik, nem kockáztat, a Carpenter film gyengébb másolatának is nevezhető, ám ennek ellenére tetszett az is. Feszült, izgalmas és tartogatott némi meglepetést, csak kár, hogy az utolsó negyed óra vált csak igazán eredetivé, merésszé és egyénivé (ugye itt az űrhajó jeleneteire gondolok). Ha pontoznom kellene: Prometheus: 10/10 (némi elfogultsággal) A Dolog (2011): 10/7 (még ha túlzóan Carpenter hű is, de nem unalmas, nem összecsapott) |
2012-06-20 18:25.08 |
SPOILER:
A végén, amikor a Teremtő megtámadja őket, jóval több értelmű, sokkal több rétegű jelenet. Persze egyetértek veled ebben, de akár más végett is berághatott. Azt sem tartom kizártnak, hogy David végett tekintett hirtelen az emberekre ellenségként, mert meglátta, hogy a teremténye(i) az Ő nagy szintjükre lépett, a teremtésben. Látván, hogy az android az emberek teremténye, feldühödött. Én legalábbis azért is következtetek erre, mert nagyon látványosan esik neki Davidnek, hiszen míg az embereket viszonylag "kíméletesebben" intézte el, addig David fejét hatalmas indulattal szakította le, mintha féltékenységi rivalizálása robbant volna ki belőle. Az sem kizárt, hogy ezért nem is a Földre akart menni a hajóval (ahogyan azt szereplőink értelmezték), hanem az anyabolygóra, a Paradicsomba, hogy értesítse az egész fajt erről. Persze ettől függetlenül a te véleményedet is osztom, mert ez is bőven lehetséges. Ez a jelenet egyszerűen fantasztikus, pont ez maradt meg bennem a leginkább (hát még, mikor a padlóból felemelkedett a szék, de bezzeg most sem derült ki, hogy az távcső volt e, vagy fegyver). Főleg, ahogyan Waylend leteremti Shaw-t: Waylend: Adj nekem örök életet! Shaw: Miért akartok minket elpusztítani? Waylend: Kussolj! Azon jót röhögtem, persze roppant hatásos is az egész jelenet. SPOILER OFF |