Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A Sárkánypecsét rejtélye - Filmbox Extra HD, 17:30 |
Midway - Mozi+, 18:15 |
Ismeretlen férfi - AXN, 18:30 |
A szellemlovas - Viasat3, 18:45 |
Érvek és életek - Filmbox Plus, 18:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Milyen könyvet olvasol jelenleg ? |
Mire gondolsz most? |
Dredd - Idézetek |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Roswell |
Denzel Washington |
2015-03-21 16:28.03 |
Hajdú Szabolcsot a külföldi sajtó leginkább Jim Jarmusch-hoz hasonlítja, aki filmjeiben egy furcsa, nem evilági realizmust hoz létre. Nagyon érdekes stílusa van, ám a Délibáb előtt csupán egyetlen filmjét láttam, a Bibliotueq Pascalt. Furcsa film volt, de nem tartozom azok közé, akik felemelik. Bár nem volt rossz, de engem különösebben nem nyűgözött le. Ettől függetlenül a Délibáb felkeltette az érdeklődésemet, és eleinte azt hittem, hogy a Django elszabadul nyomdokain haladó vérben tapicskolós mozi lesz, de amint a trailerhez volt szerencsém, egyből az előbb említett filmre hajazott (tudom, hülyeség, révén, hogy a rendező ugyanaz, na mindegy).
A véleményem hasonló, avagy egyáltalán nem rossz. A Délibáb az a fajta film, ahol nem a sztori ragadja el az embert (révén, hogy a történet minimális, szinte nincs is), hanem a hangulat, a fényképezés. Ám pont ugyanabba a csapdába esik, mint Mundruczó Kornél a Fehér Istennel: Megpróbálnak olyan alkotni, mint az említett Tarantino. Részben közönségfilmet, részben művészfilmet alkotni. Amíg ez Quentin Tarantino esetében érvényesül, addig se nem a Fehér Istennél, se nem itt nem működik. Sikerült két szék közül a pad alá esni. De legalább nem olyan vészesen. Isaach De Bankolé (Jarmusch színész) karaktere nem működik, próbál pedig Franco Nero ösvényén haladni, de az olasz hőssel ellentétben nála nem cool, hogy végig csúnyán néz, a kálváriája nem átélhető, szinte senkié sem az. A címhez méltón olyan, mint egy délibáb, emiatt pedig a néző rögvest elveszti az azonosulási pontot a cselekménnyel. Akarom mondani a filmmel. Egy megtekintést mindenképpen érdemel, ha másért nem is, a hangulatért, no meg, mégiscsak egy magyar western a szemünk előtt. De csak óvatosan. |
2015-03-21 16:14.00 |
Ha már említed ezt, Sarah Connor rémálma a nukleáris világégésről, az ítéletnapjáról, na az kitörölhetetlen. Csak ott van egy kis apróság: Sarah ujjai beszorultak a kerítésbe. :D:D:D:D |
2015-03-21 16:11.13 |
A busz? Vagy egy ellenséges terminátor, amihez egy marha jó magyarázat kellene, hogy jön ez össze, vagy Michael Bay beugrott egy kis rendezői cameora. |
2015-03-21 16:08.40 |
Hogy miért várom ezt a filmet azonkívül, hogy a Marvel Univerzum egy új szelete? Felsorolom:
1. Cím 2. Koncepció 3. Michael Douglas 4. A trailer vége előtti lovaglás Kár, hogy még nem dolgozik a Hangya marketinggépezete és nem jön még egy trailer. Jó volna többet tudni erről az elvont B moziról. Mert hát úgy néz ki. És kajálom az ilyeneket, de lehet, sokan nem osszák a véleményemet. |
2015-03-21 16:02.37 |
A Watchmennel egyetértek, csak dicsérni lehet, ellenben maga a forrás képregény érdekelne, mert akik ismerik a képregényt, azok utálják a filmet. Így látatlanban megkockáztatom, hogy most sem értem, mi kivetni való van a Watchmenben. Képregényesként még a Bosszúállók természetesen (kellenek a jól összerakott, szórakoztató mozik, mert ha mindig Watchment néznék, elmenne az életkedvem), majd az Acélember (bár, úgy fest, egyedül én dicsérem szét). |
2015-03-21 15:55.58 |
A Tűnj a gennybe b*zikám résznél a legjobb, mikor halál nyugodtan leteszi a T-800 a pisztolyt a földre. És az a párbeszéd utána...:D |
2015-03-21 15:54.14 |
Beismerem, velem van a baj és rossz az ízlésem. Számomra irtózatosan badass és cool a terminator of steel :). Persze nem kötekedésképpen hoztam fel a T2beli bár jelenetet, az úgy cool, ahogy van.
Kedvenc Terminátor filmem amúgy az első. A negyedik meg abból a szempontból játszik nálam, hogy betegesen vonzódom a posztapokaliptikus mozikhoz (Menekülés New Yorkból, Mad Max, Atlantis Interceptors, Doomsday, no meg amit az olaszok műveltek a nyolcvanas években). És bevallom, az épülettömb méretű terminátortól hátast dobtam, a motorokról nem is beszélve (oké, Transformers utánérzés, tudom). Viszont, ahogy említettem, némely tulajdonsága végett tökön tudnám rugdosni a készítőket. |
2015-03-21 15:45.04 |
Hogy Chuck Norris miért nem került bele?
Mert akkor a bővített rendezői változat is maximum 5 másodperces volna. :) Na jó, Chuck Norris unalmas, nem isten, hogy ott legyen mindenütt és lerúgja asdfiasf-qi vjrf 4owqe78gf |
2015-03-21 15:36.32 |
Fajsúlyos sci-fi alkotás, bizony, habár a T2 elején lévő kis kivonulás a motoros bárból, bőrszerkóban, a puska és a szemüveg megszerzése, és a Bad to the bone (jól írom?) az mindenre emlékeztet, csak fajsúlyos témára nem...:D:D:D:D:D:D
Én inkább úgy fogalmazok, hogy az első kettő alap mestermű, a hármas-négyes meg szimplán jó. Cameron után amúgy is ki várt csodát? Én nem. Habár az én vagyok, úgyhogy mostantól bölcsen hallgatok. :) |
2015-03-21 12:25.54 |
Persze, nem is írtam véletlenül a küszöb szidolozó hasonlatról :). Cameron Terminátorai erőteljesebbek, a belső tartalmukat tekintve gazdagabbak és sokkolóbbak. A marveles hasonlat megint más tészta, ebben részben egyet tudok érteni.
A Terminátor 3 kétségkívül az öniróniára helyezte a hangsúlyt, kvázi egy az egyben a popcorn kategóriába zuhant, ellenben a film utolsó negyede orbitálisan nagyot csap rá az egészre az ítéletnapja bekövetkezésével. Az már minden volt, csak épp popcorn barát nem. A negyedik meg, hát, hol is kezdjem... Az meg egy ambiciózus hibrid lett. McG sok mindent akart, bár az eredeti verziót nem tudom, ki látta. Sokat olvastam arról, hogy fertelmesen csúnyán szétszabdalták a rendezői változatot (itt nem a BD-n megjelent, teljesen felesleges öt perccel dúsított version-re gondolok), rengeteg ígéretes és hatásos pillanat kiveszett abból, így az összkép szintén egy (meglehetősen mocskos, ám) popcorn zúzda lett. Nekem mondjuk tetszett, de van, amiért tökön is rugdosnám a Salvation-t. A társforgatókönyvíró Kalogridis végett bízok abban, hogy nem az agyatlanság lesz a főszerep. A franchise újraírásának gondolata nekem kimondottan tetszik amúgy is, de azt el kell ismerni, hogy a koncepció így sem eredeti. Ez körülbelül olyan, mintha fognánk a J.J. Abrahamsféle Star Treket és összerakjuk az X-Men- Az eljövendő múlt napjaival. Ezért is írtam korábban, hogy a Genisys vagy zseniális lesz, vagy kegyetlenül eltolják. De még hiszek abban, hogy a télapó nem a sitten ül kábítószer terjesztésért :D |
2015-03-21 10:29.18 |
Megint egy horror remake, Michael Bay istállójából.
A Platinum Dunes feldolgozásaival nincsenek különösebb problémák, bár a Texasi Láncfűrészest azóta sem sikerült megismételni, mint színvonalában, mint hatásában. Az onnan érkező újragondolások ellenben így is szórakoztatóak, nem tesznek az eredetik alá, sőt, meghozzák az ember kedvét az eredetikhez. Mint ez. A film erénye, hogy az eredeti koncepció antipólusaként működik. Az eredetit az elfojtott, perverz, romlott szexualitás jellemzi, emellett kitűnően regélt egy szemlátomást átlagos városi közeg lakóinak sötét múltjáról. A szülők mind-mind defektesek, köszönhetően, hogy miféle vaj van a fülük mögött, ez pedig erőteljesen deformálja a szülőgyerek kapcsolatokat. Freddy ennek egy torz megtestesítése: Egy sötétből kilépő, velejéig romlott, vihogó vadbarom, akiben ott van a beteges humor jelleg, ami a folytatásokkal a felszínre került. A remake másképp közelít ehhez: A közeg egy tökéletesen lefestett világot vázol fel, ami mögött sötét események lappanganak. A szexuális romlottság helyett a civilizáltság burka alatt rejtőző elemi erőszak lappang, esetünkben Freddy Krueger. Ez persze nem változtat azon, hogy a remake eme okosan felépített koncepciója ellenére fájóan átlagos, a készítők nem tudtak mit kezdeni a forgatókönyvben rejlő potenciállal, amik itt teljesen kiaknázatlanul maradtak. Tovább megyek: A film egyenesen katasztrofális lenne, ha nem Jackie Earle Haley formálta volna meg Freddy Krueger-t. Elhagyva Robert Englund manírjait egy új, erőszakos, fenyegető és hatásos interpretációval teremti meg, a hideg rázott minden pillanatban, amikor felbukkant. Kizárólag miatta nézhető, helyenként meglepően erős a mozi. Mindezt leszámítva megalkuvó, tipikus és feledhető horror feldolgozása egy olyan eredetinek, ami (most meg lehet ölni engem) az erős hangulata ellenére elég túlértékelt alkotásnak számít. |
2015-03-21 10:10.39 |
Hát igen, ez a Rupert Friend lehet, hogy jó színész, de a karizmája (?) ehhez a szerephez rohadtul nincs meg. És még Timothy Olyphant-et szidták. Ő engem akkor győzött meg, mikor a film egy pontját felvett egy olyan jéghideg arckifejezést, hogy rögvest elhittem neki, hogy ez a csávó képes a saját anyját is egy pillanat alatt hidegre tenni jó pénzért.
Ettől függetlenül ezt a Hitmant megnézem, hátha rám cáfol, elvégre egy trailer csak egy trailer, történtek már csodák (annak idején a Sötét lovag trailerét látva pocskondiáztam leállás nélkül, aztán persze leesett az állam a végeredménytől). Csak kár, hogy erre vajmi kevés az esély. A trailer túlságosan illúzióromboló, mintha a készítők Michael Bay küszöbére akarnának sz**ni. |
2015-03-21 10:02.38 |
Érdekes, sokaknak nem szimpatikus a propellerek közé ugró T-800. Gondolom (remélem) a filmben megfelelően meglesz indokolva az ominózus jelenet miértje. Egyébként engem ez a képsor már az első megtekintés alkalmával megvett kilóra, iszonyatosan badass.
Mellesleg a készítők hangoztatják, hogy a filmmel teljesen új alapokra kívánják helyezni az egész franchise-t, és én sejteni vélem, hogy miképpen. Amennyiben ezt teszik, szerintem nem lesz probléma a filmmel, habár sokan lehet (okkal) shotgunt, napszemüveget és bőrkabátot ragadnak (melyik a halálosabb :D). Mellesleg kíváncsi leszek, hogy a Genisys főnemezise (mármint nem a Skynet) miféle terminátor lesz, mert Arnie erősen utalt rá, hogy baromira nem a T-1000-es lesz, az csupán egyik a sok (?) ellenséges masina közül. Hogy a harmadik és negyedik részt eltörölni kívánják a készítők, az pedig részben lehetséges, hiszen a Genisys időparadoxonja egy az egyben a Gépek lázadásában felvázolt, elodázott ítéletnap és Marcus Wright felbukkanásának következményeinek eredménye. Mellesleg, valszeg én vagyok a legrosszabb T-fan, mert bár a hármas-négyes csak az eredeti Cameron művek küszöbét szidolozhatják, messze nem tartom azokat olyan rossznak, a nyilvánvaló gyermekbetegségei ellenére sem. Sok franchise szeretne olyan félrenyúlt folytatásokat magukénak tudni, mint a Terminátor franchise. Aztán lehet, hogy tévedek. |
2015-03-21 09:49.22 |
"Egy évben három Herkules több a kelleténél..."
Gondoltam magamban, amikor kezdetben felröppentek a hírek. Az Asylumféle verzió, azt hiszem, teljesen nyilvánvaló, miféle is kívánna lenni. Ellenben a hajdan remek kis filmekkel előrukkoló Renny Harlin elérkezett karrierje mélypontjához: A Herkules legendája toronymagasan a 2014-es év legrosszabb filmje volt. Ami pedig Brett Ratner Herkules inkarnációját illeti, nos... Bizony, nem egy nagy szám. Ugyanakkor Ratner filmjei is hasonló kaliberűek, egyértelműen a kikapcsolódás kedvéért készülnek, így én sem vártam eme Herkvision-től, minthogy szimplán csak elszórakoztasson. No meg, hogy feledtesse Harlin merényletét. Számításaim pedig beváltak. Az unásig ismert mítosz demisztifikáló interpretáció erénye, hogy tisztában van a hátrányaival, az egészet egyfajta rendkívül egészséges önirónia jellemzi. Egyéni ötletek és annál is több klisék állnak vigyázban, korrekt módon összerakott akció jelenetekkel (kevés CGI, ami speciel a harmadik Hobbit esetében már halálosan irritált, és NEM RÁNGATJÁK AZT AZ ISTENPOFOZTA KAMERÁT), szórakoztató figurákkal (Ian McShane alaposan megdolgozik a rekeszizmainkért), kellemes hangulattal, és egy karizmatikus címszereplővel. Abszolút nézhető, kellemes szórakozás, felesleges többet keresni benne. Elvégre ez egy Brett Ratner mozi, a Vörös Sárkányt kivéve minden filmjére ez az iparos, ám mégis szimpatikus tulajdonság jellemző. Egyedül az X-Men 3 szálka a lábamban, de ez nem ide tartozik. |
2015-03-03 20:21.28 |
Szó se róla, egy pillanatig sem arra utaltam, hogy az Avatar rossz volna. Szerintem jó kis film, de Cameron messze leggyengébb filmje. Ettől függetlenül érdekelnek a folytatások, de az ő esetében a hosszú évek óta várt Battle Angel jobban izgat.
A Szabotázsról még egy-két szó: Bár a rengeteg hibái ellenére dicsérem a mozit, ám figyelembe véve, hogy sokak ellenszenvét kiváltotta ilyen-olyan okokból, előtte maradjon a kölcsönzésnél, vagy internet bácsinál. Én is utóbbival kezdtem, aztán megvett kilóra. A többi történelem. :) |
2015-03-03 20:13.35 |
A másik író, akire gondolsz, "Sir" Patrick Lussier. Olyan filmekkel a háta mögött, mint a Dracula 2000, Angyalok háborúja 3, Véres Valentin 3D és Száguldó harag. Most sem értem, hogy ezeket a szennyeket gyártó iparos hogyan egészíthet ki egy Kalogridis kaliberű, nagybetűs írót? Amúgy a Nagy Sándor film nekem bejött, bár a sok kritika a film össze-vissza vágott változatai miatt érte.
Tehát: Lussier és Kalogridis, egy valószínűtlen, paradox írópáros. Hogy ebből mi sül ki, kérdéses. De még hiszek a mesékben, úgyhogy Hátha (el nem visz a nátha:D). |
2015-03-01 16:06.45 |
Legjobb?
1- The abbys (A mélység titka) 2- Terminator 1-2 (mikor melyik jön be jobban) 3- True Lies- Két tűz között 4- Titanic 5- Avatar (jó, de finoman szólva se a kedvencem) |
2015-03-01 16:03.31 |
Bár én csípem a mozit, de az eddig felsorolt hibákra a válasz a kedves forgatókönyvíró:
Skip Woods. Minden általa írt, csavaros, túlbonyolított script (Hitman, X-men kezdetek: Farkas, Kardhal, Szupercsapat és Die Hard fájv) átkozottul átgondolatlan. |
2015-03-01 15:58.58 |
Még azt is? Megpróbálom majd a regényt előkeríteni és elolvasni, hogy megpróbáljam megérteni, mit rühellt abban a két filmben. De hogy szőrszálhasogató legyek, Tarkovszkij verziója esetében nem csodálkozom igazán. Azt a filmet a (többek között) közel három órás időtartama csinálta ki. Mint mondtam, ha Tarkovszkij, akkor Stalker. :) |
2015-03-01 15:45.03 |
Mint akció film, átlagos, ám szórakoztató, mint adaptáció, teljesen korrekt munka.
Persze a történetet most sem a pék sütötte ki frissen, tulajdonképpen minden amatőr író kisüt egy ilyen közhelyes koncepciót, telis-tele szaftos klisékkel (látszik, hogy éhes vagyok :D ). A film elkészültének rettenetes körülményeit tekintve egy tisztességes, a Hitman játék világának nagyon szépen átültetett, gyönyörűen fényképezett filmváltozatával állunk szemben, lényegében kigondolatlan, ám nem idegesítő mellékszereplőkkel, eszement akciókkal, mindenidők egyik legviccesebb képsorával (gyerekek a Hitman 4-el nyomulnak), igazán hangulatos befejezéssel. És ha már forgatókönyv: Skip- sz*rgyáros- Woods viszonylag emészthető forgatókönyvet rakott le az asztalra, a klisé hegyek ellenére jól alkalmazza a videójáték dinamikáját. Persze (még a viszonylag értékelhető Sabotage scriptet leszámítva) nálam egy életre elásta magát az olyan rettenetekkel, mint a Kardhal, a Szuper csapat és az (anti)Die Hard "fájvval". Így is eleve fájlalom, hogy az idei új Hitman nemhogy reboot, hanem ugyanennek a tagnak a tollából rakják össze. Az előzetese pedig finoman szólva sem meggyőző, sőt, számomra egyenesen gyalázatosnak tűnik. |
2015-03-01 15:23.16 |
David Ayer legvitatottabb filmje, kétségtelen.
Kész tény, hogy előző munkája, az End of watch messze-messze-messze sokkal igényesebb, színvonalasabb alkotás volt (nem beszélve az ezen film után jött jött Fury-ról, ami a tavalyi év egyik legjobbja volt), ugyanakkor beismerem, hogy a sokak által felsorolt hibák ellenére a Sabotage egy kicseszettűl szórakoztató, véres és mocskos élvezet. Okkal vádolják meg a filmet, hogy a két műfaj összemixelésére tett kísérlet felemásra sikeredett, konkrétan a film nem tudja eldönteni, hogy bűnügyi krimi vagy a 80-as évek kemény tökű akciófilmje akarna lenni (már csak Schwarzenegger főszerepe miatt is). Az eredmény egy idétlen kevercs, ami az End of watch rögrealizmusától eltávolodva a naturalizmust részesíti előnyben, bicsakló színészi játékkal, még "furcsább" szövegkönyvvel, annyi csavarral (by Skip Woods), hogy az ember nehezen képes számon tartani a cselekményt. Én úgy érzem, Ayer a Woodsféle forgatókönyv láttán még csak véletlenül sem szándékozta megismételni előző sikerét, és pont egy ilyen idétlen, ám veszettül tökös kevercs létrehozásán fáradozott. Magyarul: Véletlenül sem kívánt az End of watch után újfent megváltani a világot. Érthető, hogy ezért fércműként tekintenek a Sabotage-re, de (ízlés ficam, tudom:) ez becsülendő dolog egy alkotónál, hogy nem akarja tovább feszegetni a csúcsot, mint mondjuk James Cameron. Most kövezzen meg mindenki, de a Terminátor 2 óta rendezőnk nem a régi, pedig a True Lies-szal ráismert, hogy nyugi kell, majd a Titanic-kal az Oscarra hajtott, az Avatarral pedig már csak a látvány maradt fő ambícióként. Persze ez szubjektív. Na mindegy is. Tehát a Sabotage: Lehet, sőt, biztos, hogy amit összehordtam, az-az én elcseszettűl rossz világnézetem agymenéséből fakad, és én magam rettenetesen igénytelen vagyok, de a Sabotage számomra a nyilvánvaló hibái ellenére Ayer legszórakoztatóbb adrenalin húsdarálója, ami elejétől a végéig úgy pörög, mint varangyos béka a turmixban, és emellett átkozottul, mocskosul brutális. Amolyan B-trash akció/hentes gyönyör, kiszámítható, ám érdekes fordulatokkal, kegyetlenül odatett, nyers akciókkal, és a végén egy olyan Arnold Schwarzeneggerrel, ami méltó a visszatérésre. |
2015-02-28 23:37.53 |
A forrásmű szerzője, Stanislaw Lem mélységesen megveti Soderbergh variációját. Bár szegénységi bizonyítványomat bizonyítandó nem olvastam a regényt, a film hatalmas kedvencem.
A cselekmény szemlátomást passzív, ám tartalmilag rendkívül intenzív munka, melyben az atmoszféra kenőkéssel vágható. Lassú víz partot mos mentalitású meditatív élmény, rögrealista és túlvilági egyszerre, megfejelve Cliff Martinez felejthetetlen muszikáival. Nem kertelek, első számú kedvenc filmem. A Tarkovszkij rajongók pedig okkal vehetik a fejem, mert az ő verzióját finoman szólva sem kultiválom. Az ő esetében a Stalker inkább, mint az ő Solaris-a. Ízlések és pofonok. |
2015-02-28 23:25.55 |
Mióta az első részt volt szerencsém megtekinteni, az évente érkező folytatásokat ettem, mint a gumicukrot. Bevallom, elfogult vagyok a Fűrész sorozattal. Lényegében mindegyik- még a viszonylag gyengébb 4-es, 5-ös- rész is tetszett. Ám ez...
Hát igen, rondán beleestek az alkotók abba a hibába, hogy meglovagolják a 3D-s őrületet. Eredmény? Forgatókönyv helyett fogták az előző rész koncepcióját és minden fantázia nélkül idemásolták, mindezt elfedendő módon felöntve vérrel, béllel, "I wan't a play a game"-el. Más szavakkal, rejlik benne bőven potenciál, ám tragikus, hogy a Dunstan/Melton író duó, akik tisztességesen rakták össze a korábbi sztorikat, itt összeköptek egy önmagát folyamatosan szabotáló "szkriptet", amiben cselekmény helyett ötlettelen gyilokpornó sorozatok össztüze fogad, miközben a cselekmény a film felétől szépen megáll és csak sikítanak, sikítanak, sikítanak, felfordulnak. Az emlegetett 3D-nek hála pedig a sorozat színvonalas látványvilága is kidöglött, mint ahogyan Charlie Clouser zenéi is fásultabbak a Fási mulatónál. SPOILER Gordon visszatérését így elpocsékolni pedig egyetemes bűn volt. Nem tesz mást, mint üvölt a fájdalomtól, majd batman hangon mond néhány szót, majd (egyébként frappánsan) game overezik a végén, ami egyébként a film legnagyobb pozitívuma. SPOILER OVER Kiábrándító fércmunka lett, csalódás, főleg a rendkívül intenzív és erős hatodik rész után. Nem több egy ötlettelen, összecsapott hatásvadász őrületnél. A nyolcadik résznek viszont adok esélyt, mivel az első részt jegyző James Wan és Leight Wannel teszi gatyába, nem hiába, az öt folytatás után a hetedik rész megakadt a torkukon. |
2015-02-28 22:55.51 |
Nem szándékozom bő lére ereszteni, így hát röviden:
Stílustalan, igénytelen, gyenge, unalmas, pénzhajhász förtelem, mely igencsak feszegeti a nézhetetlen kategóriát. Bár a negyedik részt tartja a publikum a széria mélypontjának, számomra ez az Ökörség a legenda gyalázata. Az említetten legalább sírva röhögtem. Ezen az alvással küszködtem. |
2015-02-28 22:48.17 |
No lám, no lám, Terminátor ötödjére.
A trailer alapján én látok bőven potenciált benne, hogy valami igazán jó süljön ki a dologból. Persze, ahogyan az általában (igen gyakran) lenni szokott, az ilyen projectek csúsznak el csúnyán a banánon. Persze én, mint naiv lélek, adok neki esélyt, hiszen akárhányadik folytatásról legyen szó, az emberben mindig benne van a "Hátha most jó lesz" érzés. Az biztos, hogy a látványvilággal nem lesz gondunk, Alan Taylor már a Thor- Sötét világban bizonyította, hogy van hozzá érzéke. Illetőleg pozitívum, hogy magával hozta Kramer Morgenthau-t (ha jól írtam le), a házi operatőrét. Bár a trailerben lévő busz bukfencet most sem tudom hova tenni. Azt a jelenetet vélhetően Michael Bay rendezte...:D |
2014-08-09 11:23.37 |
Az biztos, hogy Stallone nélkül nem jöhetett volna létre az akciómozik isteneinek mozgóképes fúziója. Az első két rész szembetűnő gyér betegségei ellenére a régi-mai akció öregek a beton egyszerű sablon sztorikon végiggázolva nevetnek a múlt bájos sületlenségein, egyszersmind kicsomagolva annyi lehentelhető statisztát, amennyi ember a bolygón nincs. Sly nem tökölt, szívvel-lélekkel robbantott bele a zsáner lényegének közepébe, társaival együtt nem csupán görbe tükröt tartva saját maguk és karrierjük elé, hanem a Reagen-éra akció filmjeinek esszenciális elemeit manifesztálta össze egy bárgyú, mégis átütő erejű akciókavalkádba. Az első etapot követő Simon West produktum már jóval komolytalanabbra vette magát, a készítők-Stallone-val egyetemben- meglehetősen lazán kezelték a zsáner hagyatékot, ami a meglehetősen enyhén unintelligens rendezésnek is betudható volt, mindettől függetlenül nem kevés örömteli percet okozott ez a mozi sem. Viszont a vészharang megkongott:
Egy újabb második rész-szerű folytatás durván alááshatná az Expendables osztálytalálkozó gépezetét. Így Stallone nem tehetett mást, minthogy a színtiszta múltba nézést mellőzve felvállalja a bizonytalan jövőt... és erre Patrick Hughes kétségkívül fantasztikus karmesterként működött közre. PG-13 ide, fiatal generáció oda, egyik sem semmisíti meg mindazt, amin a vadbanda végigvezetett minket, éppen ellenkezőleg. A korábbi két film a zsánerhez szólt szerelmes levél volt, míg a harmadik a megszokott akció-és EX sablonok felvonultatása mellett kvázi két külön akciófilm világot hoz létre. A régi idők durr-bele robbanás és ész nélkül lövöldözős, kézitusákkal és szereplőinknél is hatalmasabb ágyú zörej orgiáit, és a mai, dramaturgiailag rafináltabb hight-tech akció/ kémfilm világát. A vén farkasok és a feltörekvő vérebek. Hughes ezen zsánerelemek hangulatát, képeit, színvilágát, vágását és felépítését mérnöki pontossággal rekonstruálja, ezzel egyfajta határmezsgyét létrehozva, így az Expendables 3 az akció filmek ironikus és hangos ódája helyett (vagy mellett, nézőpont kérdése)egy fajta összegzést prezentál. Meglepetésekre kár is számítani (aki erre számít, az nem is látott Expendables-t), patika mérlegen adagolják mindazt a "fordulatot", amin csak az döbben meg, aki életében először lát filmet, a lényeg ugyanakkor nem is a generációs különbségekben rejlik. Múlt és jelen akciófilmes világa feszül egymásnak, kerül kölcsönhatásba és levonja a konklúziót, amit Stallone már a Rocky Balboa-ban megfogalmazott: A világ nem változik soha, csak a divat. Mert hiába éltünk túl borzalmas veszteségek árán két világháborút, elég csak a szomszédba tekintenünk, hogy lássuk, semmit sem tanultunk a hibáinkból, eképpen az elmúlás nem valami új kezdete, hanem ugyanannak a kornak a reinkarnációja, ugyanazzal a lényeggel. Az Expendables 3 egyazon univerzum két perspektíváját veszi nagyító alá, hogy a végén koktélosítva megkapjuk Az Akció Orgiát, az akciófilm műfajának legepikusabb és legtöményebb megalomániáját. Kár is volna egy negyedik rész, Hughes és Sly feltették az i-re a pontot, felemelő búcsúdallal tekintve a jövőbe, Statham és Sly "öklös ötösével" hátra hagyva, ám soha nem felejtve azt a világot, ami a múlt ugyan, de sose múlik el, míg ők léteznek. És a celluloidnak hála, örökké létezni fognak. 5 csillag. |
2013-07-14 15:58.09 |
Van egy jó és egy rossz hírem!
A rossz, hogy bezony lesz harmadik része! A jó, hogy nem harmadik rész lesz, hanem reboot, méghozzá a Marvel maga csinálja, mert visszakapták a jogokat. |
2013-02-15 23:22.12 |
Gondolom a maszkos nő valamelyik filmre akart utalni, viszont egyből leesett, hogy ő Tarantino kedvenc kaszkadőre, Zoe Bell (Halálbiztos egyik főszereplője, önmagát játsza benne, valamint a Kill Bill óta minden filmjében kaszkadőr). A diafilm: Passz! |
2013-02-10 17:44.39 |
Köszi! |
2013-02-10 17:42.13 |
Ahogyan Köves Krisztián Halálkeringőjénél, úgy Gigor (Galambos) Attila Nyomozója kapcsán is ugyanazt írom le: a hiba valószínüleg az én készülékemben lapul. Ellenben szó sincsen róla, hogy a Nyomozót leakarom húzni, csupán kissé túlértékeltnek tartom mindazok ellenére, hogy számtalan erénye akad, amik engem is lenyűgöztek.
Zágoni Zsolt fantasztikusan jó munkát végzett, elhittem róla, hogy magának való, zárkózott, szürreális személyiségű boncmester. Végre egy olyan színházi színész, aki tisztában volt azzal, hogy mozifilmben játszik, nem színpadon. Számomra a film legnagyobb pozitívuma hozzá kapcsolódik. Gigor Tim Burtonhöz hasonló furcsa képsorai lenyűgözően maró csattanók, forgatókönyvének több eleme frissítő hatást gyakorol a magyar filmiparágára, párbeszédei szórakoztatóak, karakterei elevenek és élettel teliek, összességében jó színészgárdát tudhat a mű magáénak, akárcsak a kellemes alaptörténet. Sok újat nem tudnék hozzáfűzni, ellenben azt sajnos igen, hogy mindezeken túl a Nyomozót így is bátortalan alkotásnak érzem, én legalábbis borzasztó mód hiányoltam benne azt a bizonyos szikrát, ami igazán ütőssé tehette volna. Néha olyan érzésem támadt, mintha igényes tévéfilmet néznék. Annak ellenére, hogy számomra sovány csalódás volt, így is igényes, remek humorérzékkel megáldott kísérleti film volt, amit biztos, hogy még megnézek, a közepes pontozás ellenére is. Mégis, azt a bizonyos szikrát nagyon hiányolom belőle. Csak ebbe ne kössenek bele, mert nem tudom megmagyarázni (és nem, itt nem holmi lövöldözésre és akciózásra gondolok). |