Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A tökéletes trükk - HBO3, 03:50 |
A nagyon nagy Ő - Moziverzum, 03:50 |
A szív útvesztői - Izaura TV, 03:55 |
Pata tanya - Baromi buli - Mozi+, 05:00 |
Karácsonyi kívánságok - Izaura TV, 05:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
12 katona - Vélemények |
Beépített öregúr - Vélemények |
Vedd meg most: A shopping-összeesküvés - Vélemények |
Rémségek háza (1991) - Vélemények |
A vad robot - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Pingvin |
Anya Taylor-Joy |
2014-03-06 14:37.58 |
Na, ebben abszolút egyetértek veled. Talán nem szentségtörés kijelenteni, hogy Peter Jackson egyszerűen csak azért nyújtotta három részre az egyébként viszonylag rövid regény filmadaptációját, hogy ezzel a várt profitot is megtöbbszörözze. Ehhez pedig kellettek az említett, már-már abszurditásba hajló animált csatajelenetek, CGI trükkök mint filmidő kitöltő látványelemek (na jó, Smaug filmes megvalósítása mondjuk valóban lélegzetállító volt). Ezzel tudta ugyanis megfogni azokat a nézőket is, akik tán még a LoTR trilógiát sem olvasták, max. homályos infótöredékeik vannak róla, nemhogy a Hobbit könyvet; viszont tény hogy ők hozzák a nagy bevételt a kasszánál. A rajongóknak kevesebb CGI és akár egyrészes film is elég lett volna, viszont ez nagyságrendekkel kevesebbet hozott volna a konyhára a készítőknek. Kétségtelen hogy pár, a Hobbit könyvben nem, de más Tolkien művekben viszont szereplő történetelem beépítése jó ötlet volt a rendezőtől, de úgy egészében, a kevesebb mégis több lett volna, legalábbis az első 2 rész után határozottan ez a benyomásom. |
2014-03-05 15:04.03 |
Fasza autósüldözéssel kezdődik a film, ez az egyik legjobb ilyen jelenet az általam valaha látottak közül. Bruce Willis mondhatni sablon karakterét adja itt is: parkolópályára tett, megkeseredett, piás zsarut, persze ebben a legjobb, nekem mindenesetre bejött az alakítása.
(SPOILER) Persze már az elejétől sejthető, hogy a sorozatgyilkos tényleg a zsaruk közül kerül ki, már csak azért is, mert a rendőrkapitány is elég gyanúsan falaz a tettesnek. Mégis, amikor a legvégén kiderült, kiről van szó, eléggé ledöbbentem, bevallom, én a másik testvérre (Sizemore) gyanakodtam, de így legalább még ütősebb volt. Mondjuk ettől a jó kis csavartól függetlenül a vége kicsit gyengébbre sikeredett, a gyilkosnak az alakítása valahogy nem volt elég hiteles. De összességében egész élvezhető a film, kellő mennyiségű izgalommal - még ha itt-ott kiszámítható is -, egyszóval nem rossz darab. |
2014-03-05 08:43.24 |
Tény hogy alapból eléggé közepes film. De ki hogy van vele; én speciel a nosztalgia faktor miatt felhúztam négy csillagra. No meg Arnold, Sly egy moziban... a 90-es években ez akkorát szólt volna, mint atom, és bár igaz, ma már kicsit megfakult a régi imidzs, de azért így is bejött. Jut eszembe, vasárnap pl. nyomatták a Kommandót a Film+on, belenéztem, és még a mai napig sírva röhögök a jól ismert egysorosokon ("Kérem, ne zavarják a barátomat! Hullafáradt" - stb...) :)) |
2014-03-04 14:57.41 |
Ez egy jó kis film, élénken emlékszem a fő jelenetekre, ezért szívesen leírom, én hogy látom:
1. Lehet hogy le akart ugrani, lehet hogy csak kínjában távolabb akart húzódni a többiektől, mert abban a pillanatban úgy tűnt, hogy kockáztatott és nem jött be, feleslegesen túlfeszítette a húrt és ezért miatta halt meg a gyerek. 2. Persze, simán lelőtte volna, még ha úgy is tűnt, őérte talán azért érzett valamit. Szerintem még kapóra is jött neki, hogy a lány rálőtt és el is találta, mert így hitelesebb volt a sztorija. 3. Szerintem mind a kettő, egyrészt látta rajta hogy megváltozott a viselkedése, másrészt látszik az is, hogy amikor Tom aláírja a csekket, akkor a szignójára külön rajzol egy kis hurkot vagy mit, ami gondolom, valami titkos, előre megbeszélt jelzés a banknak, hogy gáz van, ne érvényesítsék az utalást, sőt akár tartóztassák le a csekk birtokosát. Shaker pont rá is jön erre, ezért ejti túszul Tomot, hogy személyesen vetesse fel vele a pénzt. |
2014-02-28 18:58.55 |
Hamisítatlan B kategóriás akciófilm, de kell az is néha! Sőt nem is csak néha :) Főleg egy ilyen jó kis darab, amiben nagyjából minden megvan, amit egy akciómozitól vár az ember: tűzpárbaj, robbanások, autós üldözés, utóbbinál külön kiemelném a kamionos leszorítós jelenetet, azt igazán jól megcsinálták. A sztorit nem részletezném, nem is igazán lényeges; ami számít, hogy a filmnek van egy hangulata, és le is köti a nézőt arra a bő másfél órára. Lorenzo Lamas itt is csak a szokásos szerepét hozza ugyan, mint amit a hozzá hasonló, Dudikoff, Dacascos stb. féle tucat akcióhős figuráktól megszokhattunk, de ez a filmje épp a jobbak közé tartozik, a rosszfiú szerepében pedig Gary Busey ha lehet, még a szokásosnál is pszichopatább, fegyverből meg van dögivel mindenféle kaliberben, szóval ha adja valamelyik tévé, szerintem nem bánja meg aki leül elé. |
2014-02-26 10:11.34 |
Nagy klasszikus a thriller műfajban, és nem véletlenül: izgalmas, és végig fenntartja a feszültséget.
Egy dolog, amit viszont szerintem eléggé összecsaptak benne (figyelem, SPOILER!): amikor a főszereplő családanya, Claire barátnője rájön arra, hogy a bébiszitter valójában a zaklató nőgyógyász felesége, mégpedig úgy, hogy az orvos házáról készült homályos fotón kiszúrja, hogy az ablakban lóg egy ugyanolyan szélcsengő vagy mi, mint amit a bébiszitter is kitett Claire házára. És ebből jön rá, és rakja össze a mozaikokat egy pillanat alatt. Ez szerintem baromira életszerűtlen, valami hihetőbb eseménysort kellett volna kitalálni. Ettől eltekintve amúgy tényleg jó a film. |
2014-02-23 11:36.14 |
Eredetileg egyik kedvenc színészem, Gary Busey miatt ültem neki ennek a filmnek - bár ő csak mellékszereplő benne, a helyi seriffet játssza -, de nem bántam meg, egész jó krimi volt.
(Spoiler!) Arthurt, a kisvárosi háziorvost szomszédja megkéri, hogy figyeljen oda tinédzser lányukra, Fionára, míg ők elutaznak. A kiscsaj azonban igencsak szemrevaló, így egyik este, amikor Arthur átnéz hozzá hogy minden oké-e, végül az ágyban kötnek ki. A doki rövidre zárná a kalandot, terhes feleségére tekintettel, azonban a dolog nem megy olyan simán, ugyanis a következő reggel döbbenten értesül róla, hogy a lányt holtan találták. Arthur pedig jól tudja, hogy ha valahogy kiderül, hogy viszonya volt az áldozattal, ő lesz az első számú gyanúsított... Kis költségvetésű film, zömében viszonylag ismeretlen színészekkel, akik azonban értik a dolgukat, a történet is kellően izgalmas, a lelkiismereti vívódás, a bűntudat hatása érzelmi oldalról is jól van ábrázolva. Érdemes megnézni. |
2014-02-23 10:01.17 |
Átlagos, középszerű akciófilm szerintem. Bruce Willis az oly sokszor látott (mondjuk számára talán a legtesthezállóbb) kiégett, megfáradt, alkoholista zsaru, Jack Mosley szerepében egy piti fekete bűnözőt akar elkísérni a fogdából a bíróságra, ahol mint kiderül, egy korrupt rendőri vezető ellen kellene leleplező vallomást tennie. Ezért nem csoda, hogy a tanút útközben megpróbálják likvidálni, majd néhány helyi zsaru át akarja venni Mosley-tól a fickó őrizetét, azonban a megfásult zsaru most váratlanul bekeményít, és nem enged, hanem szembeszáll saját társaival is az igazság érdekében.
Mondhatni szokásos rendőrségi korrupciós történet, láttunk már ilyet nem keveset; az akciók sem túl vérpezsdítők, pár szórványos lövöldözés, de a film nagy részében végig csak a páros menekülését mutatják. Úgy az egész sztori valahogy nem tűnik elég életszerűnek: az addig megalkuvó zsaru, aki a simlis ügyekben szintén résztvett, hirtelen magába száll, hogy megmentsen egy piti tolvajt és leleplezze a sok szarságot, minden mindegy alapon, utána meg nincs egy megbízható valaki se, akihez fordulhasson az ügyésznőn kívül - az FBI például, vagy a belső elhárítás, mit tudom én -, mindenki rászáll és őt üldözi, utána mégis simán besétál a rendőrségi épület alagsorába... Na mindegy, ettől függetlenül azért egyszer meg lehet nézni, Willis jól adja a "szokásosat", bár a jópofa beszólásai most valahogy lemaradtak, igaz, a fekete csóka nyomta a dumát helyette is. |
2014-02-21 09:31.11 |
A film főszereplője egy kisfiát egyedül nevelő lány, akinek az apja (Sutherland) épp most szabadul a 22 éves börtönbüntetésből, amit a nő anyjának a meggyilkolása miatt szabtak ki rá. Annak idején a veszekedés, melynek végén az anya leesett a lépcsőről és a nyakát törte, amiatt robbant ki, mert rajtakapta férjét, ahogy a kamasz lányukat szexuálisan zaklatja. Kezdetben azonban úgy tűnik, minden oké, az öreg egészen megjuhászodott a sitten: kedves, családszerető, segít a ház körül, amit csak tud, az unokájával is jóban van. Csakhogy, ahogy mondják, a vér nem válik vízzé...
Középszerű thriller lenne, de két dolog az átlag fölé emeli: Donald Sutherland brilliáns játéka és a látványos Grand Canyon-szerű sziklás, sivatagos tájképek. |
2014-02-19 16:03.50 |
Kellemes meglepetés volt nekem ez a film, annak ellenére, hogy nem vártam tőle túl sokat. Sőt kifejezetten bejött! Szinte ismeretlen rendező, csaknem kizárólag kelet-európai szereplők... de azért befigyel pár nagyobb név, mindenekelőtt Rutger Hauer, vagy pl. John Rhys-Davies neve se ismeretlen talán egyeseknek.
(SPOILER!) Szimpla bosszúállás sztorinak indul a film: Frank, a lengyel származású chicagói zsaru öccsét egy orosz bűnöző meggyilkolja. A szálak Lengyelországba vezetnek, így Frank odautazik, hogy leszámoljon a gyilkossal. Ez sikerül is, de időközben rájön, hogy pár egyszerű maffiózónál jóval komolyabb bűnszervezettel van dolga: a bűnözők - a helyi titkosszolgálat támogatásával - gyerekeket rabolnak és tesznek el láb alól egy pszichopata orvos, Dr. Lem irányítása alatt (természetesen ki más, mint Rutger Hauer játssza :)), hogy szerveiket busás haszonnal eladhassák. Frank egy fiatal orvos csaj és egy helyi zsaru segítségével próbálja leleplezni a szervkereskedő bűnbandát. Tény hogy nem egy forradalmi újdonság a történet, azonban az akciójelenetek egész jók, lövöldözés megy benne ezerrel, és még két dolog, ami kifejezetten feldobja a filmet: az egyik a szőke lengyel kiscsaj, aki valami eszméletlen dögös, a másik meg Rutger Hauer alakítása, aki itt se kispályázik, a szadista orvos szerepét mintha pont rá szabták volna ;) Szóval egy próbát biztosan megér a film, sőt szerintem simán többször is nézhető. |
2014-02-18 16:35.29 |
Nem rossz thriller, néha már-már horrorba hajló elemekkel, pl. a rengeteg felboncolt hulla látványa, élveboncolás premier plánban stb., szóval egy kellemes vacsora mellé azért nem ajánlanám. A történet lényege: egy visszavonult patológus szakorvos - magyarul kórboncnok -, Dr. Palmer (Rutger Hauer) kiad egy bűnügyi regényt egy pár évvel korábbi sorozatgyilkos rémtetteiről, akinek kedvenc szórakozása áldozatainak kicsontozása volt, és sose kapták el. A regényt veszik mint a cukrot, igazi bestseller, csak közben jelentkezik egy kis probléma: a főszereplő sorozatgyilkos úgy látszik, nincs elragadtatva attól, hogy reflektorfénybe került, mivel ismét akcióba lendül. A doki maga is beszáll a nyomozásba, de a helyzet egyre durvul, mivel a gyilkos láthatólag pont őrajta akarja bosszúját kitölteni.
A krimi vonal egész tűrhető, a tettes kiléte azért nem válik azonnal nyilvánvalóvá, és a nem kicsit véres, boncolásos jelenetek is segítenek fenntartani a feszültséget. A végső összecsapás se rossz, bár nagy extrákat ne várjunk. Hauer játéka is rendben van, amúgy is ő a húzónév a filmben. Összességében egyszer nézhető, de mint mondtam, egy jó vacsorához vagy egy romantikus estéhez ráhangolódni nem kimondottan a legjobb választás ;) |
2014-02-17 09:00.52 |
Hát láttam már jobbat is.
(SPOILER) Michael Douglas itt titkosügynököt alakít (Pete Garrison), aki az amerikai elnök biztonságára vigyáz; ez ugyanakkor nem gátolja meg abban, hogy közben annak feleségét, vagyis a First Lady-t dugja. Nem is lenne semmi gond, ha közben ki nem derülne, hogy tégla van a titkosszolgálatnál, aki az elnök életére tör, Garrison pedig, a kis szerelmi afférnak hála, elhasal az áruló lebuktatására szervezett hazugságteszten. Ez pedig pont kapóra jön egyik riválisának a Cégnél, hogy bosszút álljon, mivel hősünk, mint kiderül, az ő feleségével is kettyintett párszor. Garrisonnak ezért menekülnie kell, de közben le is kell lepleznie a valódi árulót, hogy kihúzhassa magát a szarból. Röviden ennyi a történet; az már hamar kiderül, hogy Douglast ártatlanul próbálják belerángatni az ügybe, azonban az igazi vamzernak a kiléte még okoz izgalmakat, hiszen akár a bosszúszomjas volt barát (Kiefer Sutherland) is lehetne az. Ezen túlmenően azonban nem túl eseménydús a film, az akciók jók ugyan, csak elég kevés van belőlük, és Douglas játékától se estem hasra (K. Sutherland alakítása már jóval meggyőzőbb volt). Talán ha Eva Longoriát rakták volna be First Ladynek és nem a már kicsit hervatag Kim Basingert, dobott volna kicsit a filmen ;) Így viszont csak egy közepes, egyszeri nézlésre jó darab. |
2014-02-13 09:02.41 |
Ez most vicc? Ez az eredeti Puzo regényben volt, Coppola csak átemelte a filmbe. |
2014-02-11 11:04.07 |
Nem tudom, miért ilyen alulértékelt ez a film. Minimalista a rendezés, az igaz, de kőkemény, húsbavágóan realista is egyben, és épp ezzel szögezi a képernyő elé az embert. Lehangoló, komor snittek, de ahol kell, ott bepörög a film, és a zene is passzol. A sztori töményen a bűn - no meg a bűnüldözés - világának sűrűjét mutatja be, nyers, brutális őszinteséggel, de mindemellett egy krimihez illően kellően fordulatos is, főleg a vége letaglózó. A két főszereplő zsaru, Jason Patric és Ray Liotta alakítása is egyszerűen tökéletes.
Mindenkinek csak ajánlani tudom. |
2014-02-11 08:47.51 |
Átlagos kis limonádé romantikus mozi. Ha aznap este épp az asszony választ filmet... |
2014-02-06 11:24.03 |
Hát, Sly-nak nem csak a nyaka, de az arcizmai is igencsak merevek, főleg az utóbbi időben ;) Mondjuk túl sok mimika nem kell az ilyen filmekhez, nem is azért szeretjük azokat.
Mindenesetre: Schwarzi és Stallone egy filmben, úgy istenigazából, végre ezt is megértük. |
2014-02-06 11:12.02 |
Az 5. résztől engem is óva intett az egyik kartárs itt alább, úgy látszik, lehet valami abban, amit mondasz, hogy a széria kezd kifulladni... ki tudja, jön-e még valaki rendezőzseni, aki új életet tud lehelni McClane figurájába. |
2014-02-04 09:59.12 |
Kösz a tanácsot, de lehet, egyszer mégis rászánom magam ;) |
2014-02-04 09:30.58 |
Még annyit a témához: ami miatt szerintem gyengébb a 4. rész mint a korábbiak, az nem csupán az hogy McClane hol mekkora robbanásokat stb. él túl, meg hogy melyik mennyire reális, mert úgyis golyó- és ütésállónak van elkönyvelve ;) Az egy dolog, hogy ebben a részben a "kevesebb néha több" című okosságra ha figyeltek volna a készítők, jobban jártak volna. De emellett még, ha megnézem pl. a 3. részt, ami nekem speciel a legjobban bejött, azzal összevetve ebben hol vannak olyan fergeteges poénok mint pl. McClane és Zeus szövegei; meg abban speciel a főgonosznak is van stílusa, a bombás feladványok pl., amiket kieszelt, egész eredeti. Vagy az 1. rész, a nagy klasszikus, ott is a hosszú hajú ürge, akivel Willis a toronyban küzdött, valahogy megmaradt az emberben, emlékszem, hír volt belőle, hogy a való életbe elég fiatalon halt meg az őt játszó színész, és az újságban is mint a Die Hard egyik ellenfél figurájaként emlékeztek meg róla. Ehhez képest meg a 4. résznek a főgonosza, hát szerintem elég halovány csicska egy karakter, semmi egyéniség vagy átütő erő. Mondom: ha csak úgy önmagában nézném ezt a filmet, azt mondanám, nem is rossz és menne a 4 csillag rá. De így, a többi résszel összevetve már szerintem más tészta, és mondom ezt úgy, hogy az 5. részt még nem is láttam. |
2014-02-03 15:35.08 |
Az elejével amit írtál, én is abszolút egyetértek: a színészfelhozatal tele nagy nevekkel (Penn, Nolte, Brolin, Gosling stb.), de ettől függetlenül nemigen van a filmben ötlet, meg átütő erő. Viszont amit az operatőri munkát illeti, azért a legvégén amikor Penn és Brolin bunyóznak a szökőkút mellett, azért azok a kameramozgások, kábé mint ha pár beszívott tizenéves vette volna fel egy házibulin... ha így akarták a készítők az élethűség kedvéért vagy mi a tököm, akkor én kérek elnézést, de így visszaemlékezve nekem amatőrnek tűnt. |
2014-02-03 15:15.17 |
Ha már atomvillanás, dobnak majd le ténylegesen atomot is McClane-re szerintem, majd a 6., 7. vagy x-edik részben, persze túléli majd azt is, a rendező kreativitásától függ csak hogy hogyan :)
Az autóval leszedni a helikoptert-rész amúgy nekem is tetszett, Willis úgy megcsinálta, hogy abban kivetni való nem volt ;) |
2014-02-03 15:08.44 |
Látom van némi fogalmad a vadászgépekről, tán több is mint nekem ;) Helyben felszállás ide vagy oda, egy légiharcokra kiképzett pilótának egy szárazföldi, akár mozgó célpontot megsemmisíteni gyerekjáték kéne hogy legyen, ezért volt már kissé röhejes a jelenet. És még jó pár ilyen rész volt benne, ami miatt nem voltam túlzottan eldögölve a filmtől. Persze ettől függetlenül nem rossz mint akciómozi, elvan vele az ember. |
2014-02-03 15:00.34 |
Igen, én is hallottam pl. a Harrierekről. Gondom csak azzal volt, hogy a pilóta amilyen jól manőverezik, annyira szarul céloz ;) Az tény hogy Willis az előző részekben is túlélt egyet s mást, viszont itt már olyan fokig megy a dolog, hogy nekem ez már kicsit túlzás volt úgy összességében. Ezért szerintem elmarad az előző 3-tól. |
2014-02-03 09:34.17 |
Négy csillag lenne, de mivel óhatatlanul a többi Die Hard részhez méri az ember, így csak három a reális. Szerintem.
Mert akciófilmnek önmagában elmegy: látványos, viszonylag izgalmas, pörgős, vagyis teljesíti ami a műfajtól elvárható. Viszont annyira rámentek a látványorgiára, hogy kellően ütősek legyenek a jelenetek, hogy ennek oltárán a realitásérzéket totálisan feláldozták, néha már azon filóztam: ez most tényleg a Die Hard, vagy a Terminátort látom? Kezdjük azzal, hogy egy maroknyi - mégoly zseniális, meg a komplett USA biztonsági rendszer megtervezésében résztvett, satöbbi emberekből álló - csapat pár perc alatt leblokkolja a teljes amerikai telekommunikációs hálózatot, és térdre kényszeríti az egész államgépezetet, az mennyire reális? Hát ha belegondolok, kábé pont annyira, mint... mint az, amikor egy arab terroristacsoport utasszállító gépeket hatalomba kerítve, pár óra alatt lerombolja velük Amerika legfontosabb, szimbolikus épületeit... szóval ha ez valamiféle fricska akart lenni a film készítőitől a 9/11-es sztorihoz, akkor rendben van és le a kalappal, ha meg nem, akkor meg egy szimpla agybutító, irreális kamu baromságot láthatunk. Aztán folytassuk azzal, hogy John McClane persze itt is egyedül mindenkit lerendez, mint addig is, és persze itt se fogja a golyó, de úgy látszik, ezzel nem csak ő van így, pl. a terrorista kiscsajnak se görbül haja szála se, miután jól összeverték, párszor átdobták a szobán, utána elgázolták egy dzsippel, áttörve pár kaput, rácsot, végül nekibaszódnak vele egy falnak; nem, utána a csaj még mint a macska mászik fel a drótkötélen, stb. Na ezért mondtam, hogy néha nem tudtam, nem a Terminátort néztem-e. Jól mutatja a rendező realitásérzékét a végén lévő, vadászgépes jelenet is: talán helikoptert kellett volna betenni, arról még elhiszem, hogy állóra manőverez és berepül a felüljáró alá, na de egy F16-os vagy mi... ha meg mégis ilyen kurvajó pilóta az ürge, akkor célozni miért nem tanult meg? A legvégén meg a főgonoszok tipikus hibája itt is befigyel, hogy győztes helyzetben nem lövik le az orruk alá borsot törő ellenfelet, inkább élvezkedni akarnak még kicsit, mialatt persze a főhős összeszedheti magát és visszavág... a szokásos sablon. Egyszóval, a sorozatnak a többi részéhez képest ez a negyedik elég közhelyes, a látványossága ellenére is, az irreális jelenetek meg kifejezetten idegesítőek benne. Kihagyni azért kár volna, nem rossz akciófilm. |
2014-01-30 15:22.24 |
Nyomasztó hangulatú, meglepő fordulatokat tartogató történet, remek atmoszférával.
(Vigyázat, SPOILER!) A képi megjelenítés már a legelején magával ragadja az embert: a szürke égbolt, a fegyveres őrök, az intézet komoran magasodó falai, az udvaron a gondosan nyírt pázsiton békésen dolgozó ápoltak csoportja fegyelmezettsége ellenére mégis nyugtalanító összképet sugall; érezni, hogy nem tucatfilm lesz a dologból. A film zsenialitása, hogy a vége teljesen máshogy alakul, mint ahogyan az elején sejtenénk: egy ápolt titokzatos eltűnése miatt induló nyomozás körül bontakozik ki a cselekmény, de nemsokára úgy tűnik, sokkal többről van itt szó, a rejtélyes intézetben valójában eltitkolt, borzalmas emberkísérletek zajlanak, s a személyzet mindent megtesz, hogy ezt titokban tartsa. A háborús emlékei és felesége tragikus halála miatt szintén rémálmokkal küszködő Teddy Daniels rendőrbíró társával együtt próbálja felgöngyölíteni az ügyet, ám a szálak egyre jobban összekuszálódnak, végül úgy tűnik, őt magát is el akarják tenni láb alól. Amikor - csaknem a film végén - végre úgy tűnik, sikerül lelepleznie az igazságot és szembesítenie a börtön vezetését gaztetteikkel, jön a döbbenetes fordulat: ehelyett ő maga az, akinek szembesülnie kell azzal, hogy az egész összeesküvés csak kitaláció, a saját bűntudata által keltett védekező mechanizmus elmebeli manifesztálódása, egy álomvilág, s valójában ő már két éve az intézet lakója, az egész nyomozásos sztori pedig pusztán színjáték, az orvosok által kitalált utolsó kétségbeesett kísérlet egy beteg, mégis értékesnek gondolt ember megmentésére. A főhős végül úgy tűnik, a zseniálisan megrendezett terápiás színjáték hatására szembesül hamis fantáziavilágával, amit felesége meggyilkolása miatti bűntudata előli menekülésképpen kreált magának... a felismerés azonban sajnos nem jelent egyben gyógyulást is, Daniels a végén nem tud tartósan szembenézni tette következményeivel, s végső megoldásként marad a lobotómia, azaz a homloklebeny mesterséges megcsonkítása, egyfajta zombi lét, igaz, legalább lelkiismeretének gyötrő hangjától végleg megszabadulhat. A film sötét hangulata, az intézet ódon épülete és a bent lakók által megjelenített sajátos, baljós atmoszféra, a főhős szürreális látomásai, hallucinációi, az őrület és a valóság határmezsgyéjén való egyensúlyozás, a képzelet és a realitás határainak egybemosódása remekül szemléltetik Scorsese zseniális rendezői képességeit. A színészi játék nívója is természetesen ezzel arányos: Di Caprio mint főszereplő alakítása hibátlan, s bár az elején még úgy tűnhet a nézőnek, játéka ellenére nem ő volt a legjobb választás a szerepre, a film végi csavar után már helyénvalóbbnak ítéljük a rendező e döntését. Ben Kingsley és Max von Sydow, e két élő színészlegenda teljesítménye mi más lehetne itt is, mint tökéletes, de még Mark Ruffalo sem hagy maga után kívánnivalót. Ahogy egyre jobban kibontakozik a történet, és megismerjük az igazságot, úgy lényegül át a főhőst körülvevő szereplők személyisége is: pl. az elején rejtélyesnek, fenyegetőnek bemutatott intézetvezető orvosok később mint betegükért aggódó, humánus, végtelenül türelmes gyógyító jelennek meg... minden mozzanat zseniális. Ami a befejezést illeti: érthető, hogy egyesek számára nem egyértelmű a dolog, hiszen az utolsó jelenetek önmagában többféle értelmezést is lehetővé tesznek, így azt is, hogy Daniels valóban rendőrbíró, aki csak a titkos fogolykínzásokra akart fényt deríteni, ezért az intézet vezetése pszichotróp anyagokkal gyakorlatilag belőle is őrültet csinált, hogy ezzel ártalmatlanná tegye. Na de ha az egész film eseményeit, a már a legelején bőségesen felfedezhető - igaz, értelmet csak utólag nyerő - utalásokat egybevetjük, látható, hogy ez a verzió nem állja meg a helyét. Még akkor se, ha egyébként Scorsese-től nem idegenek a kétértelmű befejezések (lásd pl. Taxisofőr). Csak pár példa: amikor az elején végigmennek a parkon, több - nyilván már lobotómián átesett, így az eljátszandó szerepre már be nem tanítható - ápolt mintegy ismerősként integet Danielsnek; Chuck, a társa a kapunál láthatóan igen nehezen bírja lecsatolni pisztolyát az övéről, mint aki most először csinál ilyet; a barlangban talált nő állításainak logikátlansága, miszerint a főhősnek kínált cigaretta tele van pszichotróp anyaggal - akkor a másik "rendőrbíróra", aki maga is abból szívott, hogyhogy nem hatott?, vagy hogy az egész személyzet és az összes rab, igazgatótól a takarítóig mindent tud az állítólagos kísérletekről - na ne már! A négy név egyezősége... a hallucinációk és az orvosok állításai közötti egybeesések (honnan tudhatták volna máskülönben az orvosok, mit vizionál a beteg, ha nem ismerik az előzményeket?)... ha valóban rendőrbíró lett volna, hogyhogy engedik szabadon flangálni a szigeten, meg a börtön rejtett zugaiban...? Hirtelen csak ennyi jut eszembe, de ez mind azt támasztja alá, hogy a főszereplő valóban őrült volt, és az orvosok csak próbálták meggyógyítani ezzel a szokatlan színjáték terápiával, nem pedig az összeesküvéses, kísérletezgetős sztorit. (Persze abból a vonalból is sokat ki lehetett volna hozni, az se lett volna egy rossz filmötlet, de így talán még csavarosabb, még ütősebb volt.) Ha csak úgy általában nézném, mindenképpen öt csillagot adnék rá; ha viszont szubjektív szempontból, ahogyan rám hatott, akkor bár tényleg tetszett, de megállok négynél. |
2014-01-28 13:44.32 |
Egész érdekes krimi, kár hogy kevesen ismerik.
(SPOILER) Ami igazán pikáns benne: Steve Martint, a humor egyik fő nagyágyúját, komikus szerepek tucatjai után itt egy minden hájjal megkent, gátlástalan szélhámos bűnözőként, hidegvérű gyilkosként láthatjuk. És ami a döbbenet: hihetetlen jól adja elő. Már csak őmiatta is érdemes megnézni! A történet nagy vonalakban: a fiatal kutató, Joe Ross egy új innovációt, módszert dolgoz ki, amely cége számára hatalmas üzleti haszonnal kecsegtet. Főnökeivel egy egzotikus szigetre utazik, hogy a cég részvényeseinek ismertesse felfedezését, ahol egyben megismerkedik egy igencsak vagyonosnak tűnő lezser fickóval, Jimmy Dell-lel (Steve Martin). New York-ba visszatérve azonban Joe keserűen tapasztalja, hogy a nagy sikert ígérő felfedezése ellenére főnökének nemigen akaródzik honorálni az erőfeszítéseit. Nem csoda hát, hogy inkább az ismét felbukkanó, megnyerő modorú és láthatóan dúsgazdag Jimmy Dell-t fogadja egyre inkább bizalmába, aki láthatólag szintén élénken érdeklődik a dokumentáció iránt. Hamarosan azonban egyre több gyanús jel utal arra, hogy jómódú pártfogója körül valami nem stimmel, mire Joe tanácstalanságában az FBI-hoz fordul. Vesztére, mert nemsokára minden ellene fordul: a dokumentációt ellopják tőle, ráadásul még épp ellene indul büntetőeljárás. Egyvalakire számíthat, hogy elkapja Dellt és tisztázhassa magát: csinos kolléganőjére, aki láthatóan odáig van érte. De hogy ki kinek az oldalán áll valójában, az csak a film legvégén derül ki... Mindent egybevetve, egy egész élvezhető, kellően csavaros krimi ez, bár azért a szereplők motivációja, kiléte talán nem mindenkinek okoz majd igazi meglepetést, főleg aki már látott jópár hasonló mozit. Steve Martin a negatív figura szerepében igazi kuriózum, már csak miatta is megéri megnézni, de ettől eltekintve se rossz darab. |
2014-01-22 16:24.27 |
Hát mit mondjak... nagyon sokáig hezitáltam hogy két vagy három csillagot adjak-e erre, végül az összhatás miatt egy nagyon gyenge kegyelem hármast nyomtam rá. De senkinek se ajánlom jó szívvel, hogy a drága idejét erre a filmre pazarolja.
(Innentől SPOILER!) Egy fiatal pár a romokban heverő házasságukat kicsit helyrerázandó, Ausztrália egyik kies vidékére, egy elhagyott tengerparti piknikező helyre utaznak a hétvégére. Gyönyörű táj, idilli természet, kék tenger, állatvilág, elvben minden együtt van egy kis romantikázáshoz. Csakhogy itt a házastársak között már rég nincs semmi érzelem amit fel lehetne éleszteni, így csak az elfojtott indulatok, ellentétek azok amelyek a felszínre törnek, paradicsomi környezet ide vagy oda. Az első egy órában - nem viccelek - lófasz se történik. Nézhetjük ahogy a pár veszekedik, marják egymást, a pali egyedül szörfözik vagy piálgat, miközben a csaj napozik vagy a sátorban titokban magát ujjazza. Néha befigyel egy-egy nyugtalanító esemény, elsül a szigonypuska, éjszaka különös hangok hallatszanak stb., de semmi egyéb, az ember csak várja-várja, hogy mikor történik már végre valami, de hiába. Végül egy teljes eseménytelen óra után a szomszéd táborhelyen az ürge pár holttestre bukkan, ezek után végre felpörög kicsit a film: a pár bepánikol, próbálnak elhúzni a helyről, végül már mindketten teljesen elidegenedve csak magukat próbálják menteni, de a lényeg az, hogy végül egyikük se keveredik ki élve arról az elátkozott helyről. (Mondjuk a kutya lehet hogy megúszta, bár erre nagy tétben nem fogadok.) A film mondandója láthatóan arra próbál rámenni, hogy mivel a faszi rongálta a természetet (hja, eldobott egy csikket, kivágott egy fát meg lövöldözött kicsit pár madárra, ilyesmi), a vadon erői bosszút állnak és mindketten az életükkel fizetnek. Hát mit mondjak, elég gyermeteg történet, a mondanivaló meg - hogy károsítani a természetet rossz, gonosz dolog, ami egyszer majd visszaüt - hát elég szájbarágósan lett tálalva, ezt a tanmesét egy totál más sztorival ezerszer hatásosabban be lehetett volna adni a jónépnek, mint ezzel a harmatgyenge, horrornak nevezett, de még thrillernek is gyengécske valamivel. Esküszöm, a párkapcsolati problémák amúgy egész élethű ábrázolása szórakoztatóbb volt - és színészileg is jól adták elő, mondjuk egy Caviezeltől ez azért el is várható -, mint maga a thriller szál, no meg a gyönyörű természeti képek is jól sikerültek; ez a pár halvány pozitívum volt az egyetlen ok, ami miatt egy harmatgyenge közepest talán - nagy jóindulattal - megérdemel a film. (Mindenesetre igazán "jó fejek" az alattam szólók, akik örülnek a film végének, amikor a főhőst széttrancsírozza a kamion; kedves környezettudatos barátaink szerint ez a minimum, amit egy cigi elpöcköléséért, vagy egy fa kivágásáért érdemel. Szegény kutyáért bezzeg jaj be kár. Kész szerencse hogy vannak a világon ilyen szeretetteljes, humánus emberek, ezúton is csókoltatom őket, és remélem, nem szoktak stoppolni olyan utak mellett, ahol sok a kamion.) |
2014-01-22 09:18.23 |
Bírtam ezt a filmet, kicsit a nagy kedvenc Acéllövedék ugrik be róla (bár ez korábbi annál). Clint Eastwoodnak egész jól áll a kőkemény kiképző szerepe, ha nem is üti meg Hartman őrminek a szintjét, de azért elmegy. A Full Metal Jacketre emlékeztet az is, hogy itt is két szakaszra oszlik a film: ennél is az eleje a jobb, a kiképzéses rész, a film második fele meg szintén az éles bevetés, ami egy fokkal gyengébbre sikeredett itt is.
Röviden a sztori (SPOILER): a balhés, már kicsit kiöregedett, de még mindig kőkemény kiképző őrmestert áthelyezik egy igencsak elkanászodott, szedett-vedett alakulathoz, hogy jól gatyába rázza őket. Ez seperc alatt sikerül is, közben azonban hősünknek az egység parancsnokával is meggyűlik a baja, aki - nyilván kisebbségi komplexusból - állandóan baszogatja, próbál keresztbetenni neki. (Az őrnagyot egyébként Everett McGill játssza, tenyérbemászó képével egyszerűen eszement jó ebben az ellenszenves faszkalap szerepben. Talán rémlik valakinek a koma máshonnan is: Ezüst pisztolygolyók, Twin Peaks sorozat...) Végül a többé-kevésbé rendbeszedett osztagot egy dél-amerikai bevetésre vezénylik, ahol amerikai állampolgárokat kell kimenteni egy, az USA-val ellenséges helyi diktatúra ellenőrzése alóli területről. Aztán minden jó, ha a vége jó, Tom Highway még elvált nejével is összejön a végén, szóval lehet örülni. A jó szövegek meg a kőkemény kiképzéses, katonás részek miatt élvezhető a film, azonban az utolsó fele, a dél-amerikai bevetés elég vérszegényre sikeredett. Kábé mint egy hadgyakorlat, izgalom, akció szinte nuku, csak pufogtatnak kicsit, azt mennek előre, persze könnyű úgy, hogy az ellenfél harci morálja valahol a béka segge alatt van. De ettől a gyatra befejezéstől eltekintve nem rossz film, bár Mario van Peebles karakterétől a hajam téptem, annyira irritált. Ezt azonban jól ellensúlyozták Eastwood, McGill és a többiek, szóval az összhatás azért pozitív. Még valami: a szinkronról látom, többen is írtak lejjebb, nekem volt szerencsém mindkettővel látni, hát mit mondjak, egyik sem az igazi. A Koncz Gáborosnál jobb, ütősebb volt a duma, viszont Koncznak a mély, rekedtes orgánuma baromira nem illett Eastwood szikár karakteréhez. A másik szinkronnál passzolt a hang, azonban a szöveget eléggé kiherélték, messze nem olyan mint az előbbi. Szóval valahogy a kettő kombinációja lett volna az igazi. |
2014-01-16 16:26.24 |
Már az eleje állat.
Amikor a tag elővesz egy "VEGAS" feliratú borítékot és abba kezdi átpakolni az osztálypénzt, amit a kölkök befizettek, hát az kegyetlen... :D Na persze a többi jelenet se kismiska. |
2014-01-10 09:52.20 |
Igen, én is afelé hajlok, hogy az utóbbi igaz.
Mondjuk valahol meg is lehet őt érteni. |