![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Fedőneve: Oroszlán - Mozi Klub, 11:50 |
Gépállat SC - Mozi+, 12:10 |
Harry Potter és a Tűz Serlege - HBO3, 12:40 |
A lekoptathatatlan - Film Mánia, 12:50 |
A Grincs - Moziverzum, 13:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
William H. Macy (75) |
Steve Bacic (60) |
Annabeth Gish (54) |
Dana Delany (69) |
Emile Hirsch (40) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Hunyadi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Philippe Lacheau ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2015-08-03 08:16.07 |
Nem vagy egyedül, a YT kommentek fele erről szól.
Más viszont nem fog énekelni ebben a bandában. |
2015-08-03 08:12.46 |
Úgy emléxem, Tarr Béla nem ért rá.
;) |
2015-08-03 08:09.54 |
Öt perc akciót játszottak le neked? Kérd vissza a jegy árát! |
2015-08-03 08:04.42 |
Azon gondolkoztam, hogy ha ez a film 42-es, akkor irtó gyorsan meg kellett írni a szkriptet, és utána összehozni a produkciót.
És azon is gondolkoztam, hogy a Mrs. Miniverben nincs ám sok minden, amit ne találnánk meg a Kavalkádban (1933). Gyanús... |
2015-08-03 07:57.05 |
Szerintem egy kicsit sok energiát pazarlunk erre a diskurzusra. Idézem magam: "Álmodozás funkció, semmi több - ez azért elég meghökkentő, nemde?"
Szóval, az a meghökkentő, ha csak az álmodozás miatt járnak a tömegek moziba. De ez történik, és az ideig-óráig kivarázsolásnál azt hittem minden világos (ezt Te írtad - 191.). A másik. Klassz, hogy így mögé látsz a dolgoknak, de a csatornák tényleg óriási átfedéssel működtek (nem úgy mint ma...). Az, hogy a híradók hogyan manipuláltak, most mindegy, mert az évtized összefoglalóban én nem a híradókkal foglalkoztam, hanem a filmekkel (topik cím...). A korai díjnyertes produkciók tekintélyes hányada foglalkozott a háborús kérdésekkel, az emberekhez eljutott, hogy miről van szó, de az egész csak falrahányt borsó volt. Miért? Azért mert a nézők csak álmodozni mentek a moziba. Csók. Továbbá, tudom bizonyítani a mozinézők/filmbarátok álságosságát, valamint számos példával tudom igazolni, hogy a filmek igenis hatással lehetnek a fejlődésünkre. |
2015-08-02 16:39.19 |
Bizony, W. Allen így töltötte moziban a fél gyerekkorát.:)) |
2015-08-02 16:25.24 |
Újabb nagynevű rendező bukkan fel a díjnyertesek között. W. Wyler drámája egy angol család életével foglalkozik a WW2 alatt. A játékidő túlnyomó részében az emberek mindennapjai kerülnek bemutatásra, a körülmények ellenére hogyan igyekeznek megőrizni ünnepeiket, szokásaikat, életüket.
A nehézségek összerázzák a közösséget, mintha az idill elmúlására nem is lenne esély. Aztán következik a tetőpont, és az utolsó húsz perc mindent besatíroz. A Mrs. Miniver nem rossz film, de az az érzésem, hogy a sikerét elsősorban időszerűségének köszönhette. Három vagy négy rózsa. |
2015-08-02 15:53.58 |
Azt hiszem, mindenki egyetért veled (legalábbis a többség). Annak idején óriási robajjal érkezett meg a második rész, minden zenei adó az új, megkeményített főtémát játszotta (Limp Bizkit), és a haverok az első vetítés után csalódottan hívtak fel, hogy a Metallica nóta (I disappear) csak a stáblista alatt indult el.:)
Visszaesés volt, nem kétség, de az alkotók szépen észbe kaptak, hiszen a következő rész baromi jól sikerült. |
2015-08-02 14:47.31 |
Én sem.:)
Úgy kezdtem el az Oscar sorozatot, hogy igyekeztem átérezni azt a világot. Három csatorna létezett, a rádió, sajtó és a mozik filmhíradója. Ezek szinte teljes átfedéssel működtek, tehát olyan közös tudat alakult ki, amilyet ma elképzelni sem tudunk. A kollektív ismeretkészlet már a kábeltévékkel töredezett, az internet forradalom pedig erre még rátett egy lapáttal. Nincsenek adataim, de szerintem nagyságrendekkel többen jártak moziba akkoriban. Mindenki tisztában volt azzal, hogy mivel jár a háború, és mégsem lehetett elkerülni az újabb világégést. Álmodozás funkció, semmi több - ez azért elég meghökkentő, nemde? Ha Hollywood álságos, akkor ugyanez igaz a mozinézőkre is.:) |
2015-08-02 14:23.08 |
Igen, köszönöm. Azóta megtaláltam és csillagoztam is. Fura, mert sh-val kerestem, és így nincs találat. |
2015-08-02 07:04.38 |
Ha újranézésről lenne szó: Ez történt egy éjszaka. |
2015-08-02 06:51.41 |
Persze, hogy fotelben minden más, de ne felejtsd el, hogy az elemzett korszakban (30-as évek) a mozi teljesen más intézmény volt mint manapság. Olyan csatornává nőtte ki magát, ami erős befolyással volt a világlátásra. Ennek megfelelően is működött, ehhez képest viszont elég hamar jött az újabb világháború.
Szóval, én is oda jutottam, hogy minden erőfeszítés falrahányt borsó; ahogy Te írod: "ideig-óráig kivarázsol". |
2015-08-01 23:55.33 |
http://www.youtube.com/watch?v=WNStCeeGY4E
18 év után újra. Ideje volt. |
2015-08-01 23:16.59 |
Ne haragudj, de ez nem magyarázat. És ezt nem Citizen K rajongóként írom (ez aztán a relevancia).
Én már korábban körvonalaztam a korabeli viselkedéssminták és színjátszás sajátosságait, de azt hittem, a 30-as évek közepétől már kevésbé kell ilyesmivel foglalkozni. Itt viszont arról van szó, hogy én ettől a filmtől a 40-es években is befordultam volna. Azt hiszem. |
2015-08-01 21:53.33 |
Az rendben, hogy az Aranypolgár nálam nincs az első 50-ben, de így sem értem hogyan maradt alul a versenyben (1941). Nemrég újranéztem a Máltai sólyom c. Bogart filmet, már nem az a dobbantás, de még az is lekörözi a Hová lettél drága völgyünk c. merényletet.
Nem tudom leírni, hogy mit érzek... |
2015-08-01 21:38.31 |
Azt hittem, a Grand Hotelnél már nem jöhet rosszabb, már a jelölés is érthetetlen.
Ahogy az Álomgyár elképzelte a bányászokat... Remélem, egyszer valaki elemzi a színészi produkciót, én nem akarom. Autentikus walesi keresztnevek, de szerencsére érthető angol nyelvezet. |
2015-08-01 16:58.13 |
??? |
2015-08-01 16:33.58 |
Én úgy emléxem, annak idején nagy volt az egyetértés abban, hogy a magyar nyelv és a rap műfaj nehezen egyeztethető össze, nincs sok értelme erőltetni. Ezek után a Rapülők elkezdett bohóckodni, de úgy, hogy közben mégis utat tört. Addig nem voltak se kannibálok se Gengszter Zoltán.
Mindig a főáram emberének tartottam, aki keményen tud bűvészkedni a szavakkal. Teljesen érthető, hogy az értékelése ilyen széles skálán mozog. |
2015-07-31 22:08.39 |
Húha, igyexem mindenre reagálni egy kommentben:
Misafeco. Egy húron pendülünk, bár én nem minden esetben adtam meg a négyest. Azt hiszem a második rész a leggyengébb láncszem, de még mindig nem rossz. Misafeco és Zidane. A T5 legalább két csillaggal jobb mint a DH5. Nem arról van szó, hogy elfogult lennék, a DH első három része bomba, de a négynél már pipa voltam, ötnél pedig inkább lőttek volna ki az űrbe... |
2015-07-31 18:14.47 |
Ez klassz volt. Friss mozi, úgyhogy igyexem minél kevesebbet írni.
Újabb szériadarabot lőttek ki az SW7 előtt, J.J. Abrams itt producerként rángatta a madzagot. Számos helyszín, visszakapcsolások és elképesztően látványos motoros üldözés (lehetett volna hosszabb). A folyosók és sikátorok lövöldözései lehetőséget adnak némi kötekedésre, viszont az akciók kárpótolnak - én nem emléxem hasonló mutatványokra hátramenetben. Tom Cruise. Jókat röhögök, mikor Puzsér ostorozza a kvalitásai miatt, de az a helyzet, hogy baromira odatette magát; alapvetően neki köszönhető, hogy az MI nem süllyedt Die Hard szintre. A filmben elcsattanó poénokat intelligens fickó módjára követi le, nagyon tetszett, hogy nem használta ki a lehetőséget a csőcselék szórakoztatására. Gond nem volt a többiekkel sem, Rebecca Ferguson igazán vetkőzhetett volna egy kicsit többet/jobban, még utána kell néznem, hogy ő kicsoda... Szóval, a széria tartja a színvonalat, nagyon kafa, hogy a leggyengébb rész is legalább egy erős közepes. Egy meg egy, meg egy és még egy. |
2015-07-31 17:33.28 |
Húha, én alighanem a Tátrában láttam. Egy pillanatra összekevertem a Shaolin templom szent köntösével, amit viszont itt nem is találok... |
2015-07-24 22:00.58 |
1996-ban messze a mezőny felett volt. És nem a 9 Oscar volt a meglepetés, hanem, hogy Ralph Fiennes már megint nem kapott szobrot.
Mindegy... |
2015-07-24 21:39.43 |
A 33. sz. kommentben a film története olvasható. |
2015-07-24 21:36.42 |
Ezt a rendezőt mindenki ismeri, semmi kedvem a paneleket ismételgetni. Érdekes volt elejétől a végéig, de engem inkább a formanyelvi mutatványok nyűgöztek le. Ügyesen fagyasztja le a nézőt, és itt ez az elsőrendű cél, ennek van alárendelve dramaturgia vagy karakter egyaránt.
Példa: a félszeg ifjú feleség, aki megszólalni is alig mer, a kutya nyomába ered. Nyílik egy ajtó, megjelenik a film legtaszítóbb ábrázatú figurája, majd a félszeg feleség belép a házba és tesz egy kört, mert kötelet keres... Hmmm, egyébként nyomasztó a jelenet, csak kevésbé életszerű. Az autós jelenetekben a szereplők nem úgy viselkednek, mintha mozgó járművekben ülnének. Pontosan, mintha nem akarnák elhitetni velünk, hogy nem stúdióban van felvéve a jelenet. A kötözködés ellenére, Hitchcock műve ma is játszik a pulzussal, kemény dobbantás az Oscar-díjas filmek között. Semmi értelme a magyar címet használni. |
2015-07-24 20:48.58 |
??? |
2015-07-24 20:43.22 |
Látom küzdesz tovább, fáradhatatlanul.
És már W. Shatner sincs befűzve... |
2015-07-23 20:59.13 |
Húha, az adatlap szerint Tilda Swinton játszotta Tilda Swintont. Az imdb szerint a karakter neve: Sal. |
2015-07-23 20:15.10 |
Intenzív kritika indítás. A folytatásban a saját kommentem is eszembe jutott (34.). Legalább ugyanazt a filmet láttad, mint én...:) |
2015-07-23 18:27.23 |
Vége a harmincas éveknek, az évtized összefoglalásához hozzácsapom az első két győztest is a húszas évekből.
A mozgókép már jó pár évtizede megkezdte robogását, a filmgyártás elérkezettnek látta az időt egy új intézmény felállításához. A szakma létrehozta az Oscart, mely eleinte csekély jelentőséggel bírt - azóta ez a fajta elismerés a reputáció csúcsa és elsőszámú marketing eszköz, esetleg életcél. Szóval, az Oscar nagyjából a hangosfilm forradalmával indult, az első győztes munka (Wings) még némafilm. Már a korai években érezhető a humanista értékrend: több munkában hangsúlyt kap a háború elutasítása és a pozitív normarendszer erős életigenléssel. Abban a korban még erősen érezhető volt az I. világháború hatása, ráadásul az egész világ félszemmel a náci Németországot figyelte. A Szárnyak, A nyugaton a helyzet változatlan vagy a Kavalkád egyaránt a pacifista Hollywood vitorláját dagasztják, közben helyet kap az életöröm zenében, prózában egyaránt. Azzal, hogy a könnyű, bohókás filmek is sikert arattak (Ez történt egy éjszaka, Így éni jó), gazdagabb lett a győztesek mezőnye, bár az Álomgyár később rengeteg kritikát kapott az ilyen boldog véges darabok miatt. Nagy előszeretettel készültek (és győztek) olyan munkák, amelyek az elmúlt évtizedeket foglalták össze. Ez a Cimarron esetében egész jól sikerült, a lefektetett alapok egyben az Újvilággal kapcsolatos víziók kezdetei. Szintén az akkori közelmúlt időszakára fókuszálnak az életrajzi győztes produkciók - erkölcsi kérdések (Zola) és hedonizmus (A nagy Ziegfeld) újfent megjelennek és nem is feltétlenül zárják ki egymást. Kérdés, hogy a sokszor emlegetett manipuláció hogyan működik ebben az időszakban. Úgy tűnik, hogy nem igazán. Hollywood üzenetei a mozikban maradtak, a világ haladt tovább a következő pokol bugyra felé. Ahogy ez megtörténik később is számos alkalommal: Hálózat, NBK, Amikor a farok csóválja, stb. Az rendben, hogy a globális problémákat nem a mozgókép fogja megoldani, de érthetetlen, hogy mennyire nincs befolyással a dolgok menetére semmilyen katartikus élmény. A mezőny egyébként a költségvetés szempontjából is egész változatos, de a győztesek többsége a grandiózus tábort erősíti. Ide tartozik az évtizedet záró Elfújta a szél is, amely a legismertebb film az Oscar kezdeti időszakából. |
2015-07-22 21:25.15 |
Mintha ment volna a Who the fuck is Alice c. nóta, bocs, de lehet, hogy tévedek... |