Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A Grincs - TV2, 08:40 |
Ezüst harangok - TV4, 08:50 |
Szeánsz Velencében - HBO, 09:00 |
Abigél - DUNA TV, 09:10 |
Karácsonyi Casanova - Film4, 09:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Sissy Spacek (75) |
CCH Pounder (72) |
Hanna Schygulla (81) |
Jeremy Strong (46) |
Jasmin Gerat (46) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Mit hallgatsz most? |
Donald Trump - Vélemények |
Szólánc igékkel |
Nem vagyunk angyalok (1955) - Vélemények |
Mufasa: Az oroszlánkirály - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Armor |
Jason Patric |
2008-06-06 15:02.37 |
Eszméletlen jó thriller! Rég láttam ennyire feszültségkeltőt, az utolsó percig táncoltak az idegeim. Morbid, elmebajos, nyomasztó, és néhány tekintetben szakít a hagyományos pszichofilmes vonásokkal. Lassan, elnyújtva, de igen hatásosan adagolja a szadizmust, testileg és lelkileg egyaránt meggyötrődnek az áldozatok, mindez finom stílusban. Az igazán erőszakos jeleneteket olyan kameraállásokból veszi, hogy véletlenül se lássunk belőle semmit, de a hangokból mindenki levonhatja a következtetést, mi is történik. Elhangzik egy igazán lényeges mondat a gyilkosok részéről, ami valójában a film mottója is lehetne. Amikor az egyik áldozatuk, a családfő megkérdezi, hogy miért teszik ezt velük, a válasz rá: "Miért ne?" Totálisan értelmetlen erőszakot láthatunk, részesévé téve a nézőt is, hiszen az egyik elvetemült fiatalember többször is a kamerába nézve szólít meg minket. Haneke nem az erőszakot népszerűsíti, hanem éppen ellene dolgozik, tudatosítja a nézőben, hogy mennyire nem normális dolog egy ilyen filmet élvezettel megnézni. Már a történet elején rá lehet jönni, hogy kilátástalan helyzetről van szó, és nem lesz leányálom a vége, de ehhez képest a rendező még a halvány reménysugarat is elveszi, nem hagy fellélegezni, megkönnyebbülni. A zene tökéletes választás, először operával, majd agytépő üvöltözéssel festődik alá a képi megoldások hangulata. |
2008-06-03 06:46.42 |
A történet szereplőinek nem túl fényes sorsa összefonódik, és egyetlen őrült éjszaka leforgása alatt tragédiába torkollik, mindez fekete humorral tálalva. Már maguk a karakterek is furák, sűrítve kapjuk az agymenést: egy pornókirály apa, az általa nyomorékká tett felesége, boldogtalan házasságban kínlódó fiuk, a leszbikus hajlamokkal rendelkező cinikus nej, a szerencsétlenkedő házibarát, a teherbe ejtett menyasszony, a transszexuális ribanc, a sittről szabdult keménycsaj és néger barátja. Az életük eleve el van cseszve, nem sikerül megvalósítaniuk a "nagy amerikai álmot". A film az egyébként színészként tevékenykedő Craig Sheffer munkája, nem rossz alkotás. |
2008-06-02 15:16.43 |
Nézd meg a 30 days of night-ot, egész tűrhető. :) |
2008-06-02 15:14.33 |
Egy szigorúan ellenőrzött világban játszódik a történet. Érdekes elképzelés, hogy a vámpírok itt az emberek védelmezői, szövetségre léptek, és nem táplálják magukat embervérrel. 300 éven át minden rendben megy, amíg egy genetikailag módosult vétszívó el nem kezdi szedni áldozatait...Jó a film alaphangulata, a hangeffektek is tetszettek, és az, hogy sokszor a vámpírok szemével látunk mindent, gyors képváltások, hirtelen közelik. Összességében azonban lassú lefolyású és unalmas sztori, semmi újdonsággal nem szolgál. |
2008-05-31 15:06.24 |
Ultragagyi ördögűzős történet, unalomig ismételt sémára: a fiatal lányt megszállja a gonosz, és egy bukott pap menti meg. A kivitelezés semmitmondó, félelemkeltés nulla, a szöveg röhejes. Kár, hogy nem néztem meg előtte a rendező eddigi munkáinak listáját, akkor kihagytam volna eme rettenetet az életemből. |
2008-05-31 07:07.46 |
Üdítő és természetes a sok hollywoodi műnő között. És hidd el, van lejjebb... pl. Pamela Anderson. :) |
2008-05-31 07:05.07 |
Az első résznél valamivel gyengébb. A sztori maga szinte nulla, de az legalább jó benne, hogy sorra bukkannak fel a szereplők, és emiatt kissé kavarog az egész. Néhol csak pislog az ember, hogy ki hogyan került a képbe, ez némileg ellensúlyozza a japán horroroknak azt a jellegzetességét, hogy az egyforma arcok miatt jobban oda kell figyelni. A végére szép lassan minden egyszerűvé, érthetővé válik, de megoldást ismét nem kapunk. Vannak benne hirtelen ijesztő részek, összességében átlagosnak mondható. |
2008-05-31 07:03.38 |
Vannak, akik eleve mániákusan vonzódnak az ázsiai horrorok különleges hangulatához, és vannak, akiket a könnyen emészthetőbb amerikai változatok fognak meg. Én valahol a kettő között foglalok helyet remake-ek esetében, tagadhatatlanul megborzongat az a miliő, amit az eredeti hoz, de bírom a technikaliag fejlettebb effekteket. Ezen film esetében egyébként a Körrel egyetemben számomra megmagyarázhatatlan a rám gyakorolt hatása. Nem vagyok túlzottan félős, horroron és thrilleren nevelkedtem, mégis a szívroham kerülgetett egyes jeleneteknél. Sarah Michelle Gellart alapból nem bírom (egyedül a Buffyban kedveltem), de most valahogy el tudtam viselni. Nem rossz film ez szerintem,és azt nem nagyon vágom, hogy lehet rajta nevetni. Unatkoztam, feszengtem, elaludtam már gyenge horrorokon, de nevetni még soha, legfeljebb megmosolyogtam egy-egy elavult technikát. |
2008-05-29 14:20.17 |
Nagy nevek kerültek ebbe az alkotásba, színészi oldalról közelítve nincs kifogásolnivaló. Sean Penn kissé ripacskodóra vette a kormányzó figuráját, szerintem ezzel semmi probléma, még hitelesebbnek tűnt az egyébként egy valódi államférfiról mintázott karakter. A film első felében ő a domináns egyén, aztán szép lassan elrabolja a figyelmet a Jude Law által megformált újságíró. Kate Winslet szerepe nem sok ugyan, de mégis, tulajdonképpen ő lesz az egyik kulcsfigura, miatta alakulnak dolgok, amik a drámai végkifejlethez vezetnek. Azt viszont sajnáltam, hogy Anthony Hopkins nem bontakozhatott ki jobban, bár, őrá is igaz, hogy a kevesebb néha több... Klassz a fényképezés, vannak benne ütős képsorok, a szinkron is jól sikerült. A forgatókönyv némileg hatásvadász, de hát a politikát mindig is körbelengték a nagy szavak, itt még a határértéket nem lépte túl a giccs felé, bár erősen ingadozik. Politikai témában nehéz jót csinálni, főleg olyat, ami el tud határolódni, és nem szájbarágós. Ez a film inkább megmondós, minthogy árnyalna, és ezzel egy kicsit lökött is magán a bukás felé. |
2008-05-28 06:16.13 |
Olyan hír is röppent fel róla, hogy szuicid hajlamai vannak, többször kísérelt meg öngyilkosságot. :( A bulvárlapok mindenfélét írnak... |
2008-05-28 06:13.41 |
Köszi!Tényleg eléggé megváltoztatták az amerikai változatot. Azt hiszem, beszerzem az eredetit. |
2008-05-28 06:11.11 |
Döbbenetes egy film, az biztos! Mosolygós arccal, jókedvvel ültem le megnézni, és szanaszét aszalódva fejeztem be. Ilyen alkotások láttán eszembe jut, hogy nem is olyan reménytelen az életem, mint azt gondoltam... Nemcsak történetileg és színészi játékilag tökéletes, a technikai megoldások is tetszettek: az osztott kép, a hirtelen vágások, és a különleges kameraállások, a szereplőkre erősített kamerák. Na és a zene... egyik leghatásosabb, amit valaha hallottam. Az egyéb hanghatások is lenyűgözőek, annyira kifejezik a felfokozott idegállapotot... Nincs saját élményem drogtémában, de kevés tapasztalatommal is azt kell mondjam, szerintem eléggé életszerű, valósághű képsorokat láttam. Ellen Burstyn alakítása a legerősebb, az idős néni teljes leépülése a legdrámaibb, talán ezt támasztották alá leghosszabb képanyaggal is. Elborzasztóak azok a víziók, amiket az ő szemével látunk. Nem kevésbé sokkoló az elfertőződött seb Jared Leto karján. Marlon Wayans végre egyszer komoly szerepkörben, nem idegen tőle, meg kell hagyni. Az én személyes kedvencem a Jennifer Connelly által megszemélyesített Marion. Az a jelenet, amikor a kádban az arcát a víz alá meríti, és kiabál... huhh, örökre az agyamba vésődött... |
2008-05-26 06:44.42 |
Eddig a Twin Peaks. |
2008-05-26 06:42.58 |
SPOILER! A szadista asztmás kislány anyjának szelleme visszatér, és a lány szelleme visszakerül a telefonba... |
2008-05-25 14:43.20 |
Előzőleg nem informálódtam a filmről, nem tudtam, hogy újabb japán remake, de szinte gondoltam a nézése közben. Csak a szereplőlistát ismertem, Shannyn Sossamon miatt néztem meg. Kár, hogy ilyen átlaghorrorokra pazarolja el a kisugárzását. :( Nem tudná leírni valaki, mi volt az eredeti verzió vége? Nem hiszem, hogy ugyanez... |
2008-05-23 21:49.51 |
OJ, ha erre jársz, talán te tudnál segíteni... Nem tudsz véletlenül valahol feliratot a Grizzly Parkhoz? |
2008-05-22 13:51.16 |
Különleges alkotás, leginkább azoknak, akik kedvelik a lassan csordogáló, lélektani indíttatású francia filmeket. A történet első felében megismerhetjük a két főszereplőt: a középkorú, konzervativ írónőt, és az életet habzsoló ifjú leányzót. Kellő hangsúlyt kap kettejük különbözősége, és tökéletesen vezetődik fel a közöttük kialakuló ellentét, majd pedig az egymás felé nyitás, mindez megtűzdelve némi óvatosan rezgő feszültséggel, és lágy erotikával. Az még tetszett, amikor a két nő rivalizálni kezdett egy férfiért, de a vége felé bekerült a képbe egy gyilkossági ügy, ami számomra nem illett bele az egész addigi hangulatba, egy kicsit mintha megtörte volna a gondolatmenetet. Az utolsó percek azonban megmentették a filmet, nagyot néztem, szuper befejezés! Ott aztán egész más szemszögbe kerülnek az addigi események, elgondolkodhatunk, hogy mi volt valóság, és mi a képzelet szüleménye... |
2008-05-18 21:21.41 |
Hehehe... na ugye! 10 év múlva nézd majd meg a Primeval-t (Húsevő), 20 év múlva meg a The Breed-et (A falka, 2006), kb. ugyanez a színvonal. :D |
2008-05-18 21:15.37 |
A film egy olyan lelki torzulást mutat be, ami tulajdonképpen gyakori a mai világban, csak éppen tabu, nem egyszerű dolog beszélni róla. Erika egy elnyomott, bezárkózott zongoratanárnő, a külvilág felé fegyelmezettséget mutat, de mélyen belül szenvedély tombol, amit egyrészt a tanítványai terrorizálásával, másrészt szexshopokba járással és mazochizmussal vezet le. Nem mondhatjuk rá egyértelműen, hogy fapicsa, azt sem, hogy frigid, mindössze egy szerencsétlen nő, aki nem tudja, hogyan kell szeretni. Isabelle Huppert félelmetesen jó színésznő, tökéletesen merev arccal alakítja őt, érzelemmentes mimikával, hidegen, fennsőbségesen. Benoit Magimelre sem lehet panasz, és szerintem nem volt könnyű dolga, az ő karaktere lényegesen több árnyalatot mutat: hol életvidám fiatalember, hol szerelmesen szenvedő férfi, hol meg keménykedő, durva macsó. Bár végig ott van a cselekményben a szexualitás, semmi nyílt meztelenkedés, sem pornóba illő képek, ez az árnyaltság nem engedi elfordulni az egész témát negatív irányba. Számomra nem a kemény jelenetek voltak a legmegdöbbentőbbek, hanem az a folyamat, ahogyan Erika öntudatos, helyzetet mindig uraló nőből megalázkodó, vinnyogó lénnyé változik, és képtelen a középútra, egyetlen normális reakciót sem látunk tőle. Igen, ilyen az élet egyik oldala, ilyenné is válhatunk...
A történet vége elég különös, kurta-furcsa, de talán így a jó. Én a rendező helyében kinyírattam volna Waltert, és utána eljátszattam volna kellő szenvedélyességgel a kedvenc Schubert-művét nagyközönség előtt. Szerencse, hogy van egy Michael Haneke, aki másképp gondolkodik. :) |
2008-05-18 07:38.52 |
Megértelek. Valójában én is értékelem a háttérmunka minőségét (a jelmezek, díszletek, smink, animáció stb.), a dalokat, a poénokat, és az ötletet, hogy a Disney kifigurázza saját magát, még a történet is tetszik, csak egyszerűen nem az ilyen tipusú filmek a kedvenceim. :) |
2008-05-18 07:35.46 |
Igen, ez tényleg igaz. Természetesen nem a topikok mélyén alakultak ki a kapcsolatok, de ideális hely lehet ez az ismerkedés megkezdésére, hogy aztán folytatódjon élőben. :) |
2008-05-17 07:17.07 |
Hát ne tessék esténként hepajkodni, ahogy a maci köp, ágyba bújás... szigorúan egyedül, különben nem lesz alvás! :))) |
2008-05-17 07:14.01 |
Mindennel ez van a világon? Hát semmi sincs az életedben, ami motiválna, amit szívvel-lélekkel csinálnál? Semmi, aminek értelmét látnád?
Hány éves vagy, ha meg szabad kérdezni? |
2008-05-17 07:11.03 |
Ez azért nem egészen így van. Sokan maileznek, msn-eznek, és olyanokról is tudok bőven, akik találkozgatnak is, élőben is barátok. Sőt, hogy tovább menjek, szerelmek is szövődtek eme oldalon, nem is egy... :) |
2008-05-16 14:11.48 |
Köszi, így már érthető. :) |
2008-05-16 14:10.46 |
Nagyon mese, és nagyon Disney... Annak, aki még nem látta, ezt mondanám jelmondatul, hogy ne csalódjon, hiszen ez a film abszolúte rózsaszín cukorhabos és bájfelhős. :) Az elején úgy éreztem, ez a giccsmennyiség még a Disneytől is sok (még ha kifigurázás akar is lenni), de ahogy Giselle és még néhány szereplő átkerül a valós világba, uralni kezdi a történetet a humor, ami kifejezetten enyhíti a nyáltengert. Eredeti megoldás a hatalmas kontraszt a mesebeli és a valós figurák között, ezt jól eltalálták. Sajnos a vége visszahajlik az elején megkezdett koncepcióhoz, de hát milyen is lenne egy mese, ha nem a tipikus happy enddel érne véget. Amy Adams olyan tökéletesen alakítja a végtelenül naiv leányzót, hogy szinte el sem tudnám képzelni az életben egy normális nőként. James Marsden megszólalásig egy tipikus mesebeli herceg, jóképű, bugyuta arckifejezésű, öntelt hősszerelmes. Patrick Dempseyt mindig is bírtam, tetszik az eleganciája, ezúttal sem okozott csalódást. A gonosz királynő karakteréért köszönet a jelmeztervezőknek és a sminkeseknek, meg persze Susan Sarandonnak, tökéletesre sikerült. Ja, és ne felejtsem el a kedvencemet, a mókust, halálos figura. :D Sok Disney munkát kedvelek, és ez is szórakoztatott, de azért csak 3 csillag, mert nem igazán az én világom. |
2008-05-16 13:54.59 |
Lényegesen gyengébbre sikeredett az első résznél. Túlzottan amerikai jellegű lett, itt már a látványos öldöklés a lényeg, és az iskolai egyenruhákat is felváltotta a terepcucc, a komolyabb fegyverek. A vége felé sok az üres, hatásvadász monológ, némelyik színész gyenge, páran meg túljátszanak, például a tanárt alakító, rettenetesen idegesítő tudott lenni. A záró jelenet nagyon béna, sokkal jobb lett volna, ha abbahagyják ott, amikor Taku és Suya az utolsó töltényekkel a fegyvereikben kirohamoznak a lépcsőn. |
2008-05-16 13:53.02 |
Huhhh, hát félelmetesen különleges alkotásokat tud lerakni az asztalra az ázsiai filmgyártás! Csodálkozom magamon, hogy mennyire bele tudott vonni a történetbe a rendező, ugyanis alapból nem bírom a gyerekek öldöklésével kapcsolatos témákat, iszonyúan meg tud viselni. Kinji Fukasaku azonban olyan ügyesen tálalta ezt a dolgot, hogy nem tudtam teret adni háborgó lelkemnek, és képtelen voltam kikapcsolni a lejátszót a film elején, egyszerűen végig kellett néznem. A brutalitás, a kegyetlen gyilkolás ezúttal szükségesnek bizonyult a mondanivaló kifejezésére. Azon gondolkodtam, vajon mennyit tesz hozzá az egész feelinghez a japán kultúra, és vajon hogyan nézne ki mindez európai, esetleg amerikai változatban. Valószínűleg sokkal üresebb lenne... Nagyon örülök az előttem szóló hozzászólásának, ugyanis pont erre a magyarázatra volt szükségem, hogy minden teljes és kerek legyen számomra. Nem olvastam a könyvet, és bár anélkül is le vagyok nyűgözve, de mégis egy kissé sántított nekem, hogy a film a történetet egy valóságosnak tűnő, esetleg egy hamarosan megvalósuló társadalmi rendszerbe helyezi, ezek a történések tényleg sokkal inkább beleillőek egy alternativ világba. És még valamit nem egészen értettem, gondolom a könyv ezt is másképp oldja meg: ha eleve a média akkora nyilvánosságot adott a Battle Royalnak (ugyebár kamerák rohannak a győztest bemutatni), akkor hogy van az, hogy ez a gyerekcsoport semmit sem tud a játékról, értetlenül fogadják, hogy mi is történik velük? Talán én vagyok túl szőrszálhasogató, vagy csak figyelmetlenül néztem eme remekművet, majd legfeljebb megkapom érte a fejmosást. :) Lényeg a lényeg, mindenképpen megtekintendő alkotás! |
2008-05-13 06:40.05 |
Az tuti, a film közben inkább a sírás kerülgetne... :D |
2008-05-13 06:36.44 |
Na ebben aztán abszolúte egyetértünk! A 28 héttel később-et még semmi sem taszította le a trónról ebben a témában. |