Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Transformers Egy *Import - Angol hangot és angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Árok *Magyar szinkronnal - Import* (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Közöttünk az űr - Film+, 12:00 |
A Gyűrűk Ura - A király visszatér - Mozi+, 12:15 |
Megtévesztve - Izaura TV, 12:30 |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 12:35 |
Egy bébiszitter naplója - RTL Három, 12:50 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Michael Wincott (67) |
Marina Fois (55) |
Geena Davis (69) |
Zsurzs Kati (70) |
Robby Benson (69) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Érkezés - Vélemények |
Placido Domingo - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Madách Imre - Vélemények |
Zsurzs Kati - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Nosferatu |
Cagatay Ulusoy |
646. Kovbojka (2012-05-28 14:53.36) - (válasz Törölt felhasználó 645. hozzászólására) |
Tonino Delli Colli zseniális operatőr.. |
645. Törölt felhasználó (2012-05-26 05:10.47) - (válasz Miss bambi 633. hozzászólására) |
Ne felejtsd el, hogy a Saló már kb. 7-8 éve a "nazisploitation" műfaj része. Vagyis kisajátították maguknak a náci koncentrációs táborokban játszódó horrorfilmek (helyesebben exploitation-filmek) rajongói. Ezekből nem kevés van (pl. Ilsa She-Wolf of the SS, Gestapo's Last Orgy, stb.). Ezek filmrendezői többnyire fércműveket skicceltek föl pár nap alatt, az anyagi haszon reményében. Be is jött nekik.
Ma, pusztán kíváncsiságból megnéztem egymás után az előbb említett Ilsát, utána a Pasolini-filmet. Vajon miben különbözik a kettő? Művészi szempontból nagyon is sokban: a Salóról már az első snittektől kezdve ordít, hogy egy autonóm művész alkotása, aki tényleg mondani is akar valamit, míg az Ilsából dől az izzadságszag - holott egy jó film. A Salóban minden színészi mozzanat olyan jelzésértékű, hogy lefosom a bokámat. Az Ilsában elnézem az antitalentumot. Ez a film nem több, mint egy tehetséges iparos profitorientált alkotása, de még így is a műfaj egyik legjobbja. Rendezője, Don Edmonds értett hozzá, hogyan kell kis költségvetésből odabaszós "akciófilmet" kreálni. Kereskedelmi szempontból Pasolini filmje talán azért lehet hivatkozási pont mind a filmelmélészek, mind a B-filmek rajongói körében, mert nem a filmpiacra készült, ennek ellenére vezető pozíciót tölt be a nazisploitation kedvelői körében. Kiválóan működik "művészfilmként" és "horrorfilmként" egyaránt. Amit nem értek: miért van az, hogy Tonino Delli Colli, Pasolini visszatérő operatőre, rendszerint olyan szörnyen komponál, hogy az már fizikai fájdalmat okoz? :) |
644. K.V.János (2012-03-08 21:25.03) - (válasz Tysonrichie 631. hozzászólására) |
Ha jól értem, az a kérdés, milyen színész Paolo Bonacelli? Mert ha jól tudom, egyedül ő szerepelt színészként a filmben. Nos szerintem jó. Nem csupán azért, mert később is kapott szerepeket, hanem mert egy ilyen filmben kell csak igazán érteni a mesterséghez, mert aki egy ilyen szerepet nem alakít, hanem átél, az biztos, h elveszett(Heath Ledger). Pasolinit meg elég egyszer szidni, ugyanis a saját forgatókönyvét vitte filmre:) |
643. K.V.János (2012-03-08 21:08.45) - (válasz Angelika58 604. hozzászólására) |
Szerintem nevetne, mert az angyalkákat belemártaná valamilyen emberi termékbe:) |
642. Shikaka (2012-02-08 13:27.55) - (válasz Tysonrichie 636. hozzászólására) |
Na jó, de ha a jelenet helyett az lett volna, hogy egy ember szónokol: 'vegyétek már észre emberek, hogy a pozicióban lévők mindent lenyomnak a torkotokon és nem tesztek semmit' elképzelhető, hogy nem lett volna ilyen hatásos. |
641. Tampa Bay Lightning (2012-02-08 12:24.52) - (válasz Az utolso szamuráj 639. hozzászólására) |
Nem is beszélve arról, hogy a horrorfilmek mondanivalóját úgy 'nulla és zéró közé tenném' (Sir Anthony Hopkins után szabadon). |
640. Miss bambi (2012-02-08 11:26.21) - (válasz Tysonrichie 636. hozzászólására) |
Dehogy érted. |
639. Az utolso szamuráj (2012-02-08 10:27.09) - (válasz Tysonrichie 636. hozzászólására) |
Miért?Van célja.Ha nem zabálnák a szart,csak beszélnének róla,nem maradna meg a fejedben.Egyszerűen eszköz.A horror sokkal durvábban él az ilyen eszközökkel,ott miért nem szólsz?? |
638. Tysonrichie (2012-02-08 09:16.58) - (válasz Törölt felhasználó 637. hozzászólására) |
Ez tényleg így van. |
637. Törölt felhasználó (2012-02-07 22:13.31) - (válasz Tysonrichie 636. hozzászólására) |
de a finom módszer nem marad meg az emberben. kell valami, amitől emlékeznek rá. |
636. Tysonrichie (2012-02-07 20:43.25) - (válasz Miss bambi 633. hozzászólására) |
Értem amit mondasz, de ezt finomabban is meg lehet mutatni. Nem kell feltétlenül ürülék evést szemléltetni. |
635. Miss bambi (2012-02-07 18:40.11) - (válasz Plunket 634. hozzászólására) |
Köszi,furcsa,hogy egyesek nem értik,hogy miről is van itt szó. |
634. Plunket (2012-02-07 17:48.53) - (válasz Miss bambi 633. hozzászólására) |
Perfektül összehoztad ezt a kritikát.Ez valóságos gyógyír a többiek által összehordott sületlenségekre. |
633. Miss bambi (2012-02-07 14:56.37) |
Nos igen, ez a film nem az a kategória amihez egy könnyű vasárnapi ebéd után csak úgy leül az egész család és megnéz, egy újabb kellemes időtöltés gyanánt.
Ez annál sokkal több és főleg felkavaróbb. Egyrészt nem gyerekeknek való,18-as korhatárt minumum megszabnám-e film megtekintésére. Még egy felnőtt embernek is „nehéz” lehet ez a film, a látottak, és főleg azért mert nem érti, nem érti a film lényegét így valószínű, hogy hirtelen téves következtetésre jut és magát a film mondanivalóját, amiről valójában szó is van, azt meg egyszerűen észre sem veszi, elsiklik felette. Úgy érzem, hogy a Saló egy olyan film, és főleg ez, mert most nem sorolnám fel az összes Pasolini filmet, szóval amihez szükségünk van, talán egy kicsit is, hogy magát a rendezőt, az embert, azaz Piere Paolo Pasolini-t megismerjük. Én is így tettem, elolvastam pár dolgot az életéről meg munkásságairól, talán így egész más megközelítésből néztem-e filmet, mintha csak úgy nekifutottam volna „üresen”, mert akkor lehet, hogy le is húzom kapásból a filmet. Megismerni az életét, a munkásságát, a nézeteit, ezek mind-mind közelebb engednek ahhoz, hogy egy kicsit is ráérezzünk arra, hogy mit akart valójában megmutatni, közölni, persze az Ő maga nyílt szabadszemléletével, amitől eléggé egyedivé varázsolta filmjeit, és ami nem kis körökben felháborodást, megrökönyödést és persze nagy visszhangot keltett. A film felkavaró, undorító, megdöbbentő, már-már nem emberhez méltó,de valahol mégis „gyönyörű”, mert igen az, ha azt nézzük ami a mondanivaló, és ahogy ábrázolta az adott témát, akkor ez talán még kitűnőre is végezhette volna, elérte vele azt amit szeretett volna. Persze a felháborodás megvolt és a döbbenet, csak sajnos mindezek mellet meg a lényeg elsiklott, ezért sem értették meg oly sokan, csak egy beteg elmét láttak benne, semmi többet. Kiszolgáltatva lenni mások kénye kedvére mocskosan aberrált módon, valakinek a játékszere lenni, egy tárggyá válni, elveszteni emberi mivoltunkat, mikor már lelkünk kilép- e testből, mert már nincs más, csak a test, a játékszer, ami ha elkopik egyszerűen eldobják, leselejtezik, megsemmisítik. Pasolini remekül elénktárta az élet olykor sötét és egyben undorító oldalát, melyeket-e képsorokkal teletűzdelt alkotásban láthattunk. A legtöbb ember nem vesz ezekről tudomást, félnek a rossztól, félnek, hogy beszennyezik vele az általuk oly nagyrabecsült szépséges életet , ülnek a szép kis rózsaszín felhőn és onnan figyelik a világot. Pedig több is van ott mint gondolnánk, csak ilyenkor minden szem csukva marad. Még mielőtt valaki azt mondaná, hogy az beteg akinek ezt tetszik, hát nem így van, életemben nem pislogtam még ennyit egy filmen,a várva várt hatást is megvolt, de leginkább az, hogy ilyen dolgok még most is vannak, csak mi szerencsések nem részesültünk benne, legalább is nem így, ilyen módon. Ezt nem lehetett egyszerű közép szinten megalkotni, kellett ez a szélsőségesség, itt nincs középút, ha már bemutat valamit akkor az legyen ott rendesen, hozza a kellő hatást. Persze ez nem az a film amin az ember 30-40 év múlva is nosztalgiázni fog egy kávé és egy sütemény mellet, de szerintem nézhető volt, egyszeri megtekintésre mindenképp. Amit Pasolini-e filmjében közölni akart, a hatalomvágy, a mások feletti irányítás, bíráskodás, a teljes elnyomás, semmibevevés, megalázás, nos, egy amolyan figyelemfelhívás lett volna az emberek számára, kik ezt, legalább is a többség nem fogadta el.Őt tartották a legnagyobb veszélyforrásnak, polgárpukkasztónak, undorítónak, holott semmi rosszat nem tett, csak képsoraival, írásaival akart hatni az emberekre és persze emellett ember maradni. Neki sikerült is, de az ki azt a szörnyűséget művelte vele a tragikus napon.., az nem volt emberi, Ő volt az akitől-akiről talán-e képsor is szólt, vagyis annak egyik leheletnyi mozzanata. Aki 1 csillaggal illete a filmet,hát lehet,persze, hisz egyedi vélemények vannak itt, de az biztos, hogy nem értett semmit a filmből, hogy miért is kellett megszületnie ennek az alkotásnak, Pasolinit meg végképp nem értette és nem is fogja, sosem. |
632. Miss bambi (2012-02-05 21:11.11) |
Ritka egy "gyöngyszem" ez,majd lehet írok róla bővebben,most még emésztem a látottakat. |
631. Tysonrichie (2012-02-05 08:04.06) |
Minden kétséget kizáróan állíthatom, hogy ez a legborzasztóbb film amit valaha láttam. Milyen színész vállal el egy ilyen szerepet? A rendező se lehetett épeszű. Az se volt normális aki megírta a forgatókönyvet. |
630. Törölt felhasználó (2012-02-04 18:14.38) |
http://www.youtube.com/watch?v=cBxjdXdNVtA&feature=related
szerintem Paso-nak is tetszene.:) |
629. Tampa Bay Lightning (2012-01-28 19:48.30) |
Kb. két évvel ezelőtt, amikor megnéztem PPP mester nem feltétlenül pályalezárásnak szánt alkotását, azonfelül, hogy megkönnyebbülten vettem tudomásul, miszerint ez is letudva, rögtön rittyentettem is ide egy kis szösszenetet meglátásaimmal kapcsolatban, amelyet így visszaolvasván nem találtam túl erősnek és ez is még diplomatikus fogalmazásmódot sejtet részemről - úgyhogy most megpróbálok valamivel kézenfekvőbb véleménynyilvánítást eszközölni.
Sokan megénekelték már a topikban, így én is megteszem: Pasolini semmi mást nem csinál, csak láttat. A maga naturális, aberrált módján, de láttat. Valószínűleg azt amit ki akart, csak így lehetett kifejezni. A mindenkori hatalom vaskézzel tipor el mindenkit és rendelkezik az emberéletek felett közvetve vagy közvetlenül. Kétségtelen, hogy ebben az esetben inkább a közvetlen beavatkozásról van szó. Így elmondható, hogy a mű ebből a szempontból betonkemény. A kiválasztottak beletörődnek sorsukba, nem nagyon ágálódnak ez ellen a szürreális bagázs ellen, de nem is nagyon lehet. Ez is azt a meglátást erősíti, hogy nekünk is tűrnünk kell, ez speciel miránk magyarokra most különösen aktuális sajnos. Jaj, mellébeszélek megint. Szóval: a Salo egy olyan alkotás, amit vagy 1 (utálod), vagy öt csillaggal értékelsz (kedveled, vagy pedig utálod de Pasolini zsenijét akkor is elismered), köztes megoldással csak elvétve találkozni. Az egyes osztályzat nyilvánvalóan a annak az első látásra okádék förtelemnek ható valaminek szól, amit majd két óráig élvezhetünk úgymond, az öt csillag pedig érdekes módon pont ugyanennek, azzal a különbséggel, hogy aki így dönt, az valószínűleg a dolgok mögé is lát. Nem tudom, ha Pasolini úr direkt arra hajazott, hogy egy minél megosztóbb művet tegyen le az asztalra, akkor bizony etalonnal szolgált a filmtörténelem számára. Én sem a szarevést osztályoztam öt csillaggal, hanem azt, hogy minden egyes rezzenet, hang, miegymás félelmetesen érzékelteti azt a zord, barátságtalan miliőt, mely majd kéttucat ifjú embert tart összezárva perverz, szadista urakkal, úrnőkkel és főleg azt, hogy ez az egész mennyire kivetíthető gyakorlatilag bármikor bárhová, bármire és bárkire. Tény, hogy itt már rég nem beszélünk határokról, de ha a maestro nem állt volna neki ennek az adaptációnak, talán szegényebbek lennénk valamivel. Egyedül talán azt sajnáltam, hogy a fő mondanivalón kívül nem sok rendszert találtam a kínzásokban, hanem egyfajta deathmatch-szaga volt a dolognak, sőt inkább a jól ismert Barátok Közt-szindróma büntetett: mindenki mindenkivel; bár igaz, lehet hogy nem kellene mindenben a tőkéletes feng-shuit látnom. Még egyszer mondom, Pasolini elérte a célját, ennél jobban már lehetetlen hatást kelteni, aki tudja, csinálja utána, csak lehetőleg egy fokkal szolidabb kivitelezésben, azért öt csillag ide vagy oda, folytatni nem feltétlenül kell ezt az őrületet :) Egy film miatt megölni valakit, hát, nem tudom... Uwe Boll meg eközben szépen elvan; igazságtalan az élet! |
628. Angelika58 (2011-12-06 21:19.11) - (válasz Kovbojka 627. hozzászólására) |
Azt nem láttam. |
627. Kovbojka (2011-12-06 21:11.01) - (válasz Angelika58 626. hozzászólására) |
szerintem nem sokára megnézem tőle a Teorémát.
néztem a felirat fájlt, kb, 120 mondat van benne.:D |
626. Angelika58 (2011-12-06 21:07.50) - (válasz Kovbojka 625. hozzászólására) |
Jóvanna. :)) Az 10/10. |
625. Kovbojka (2011-12-06 21:06.21) - (válasz Angelika58 623. hozzászólására) |
A Mamma Róma nálad mennyi 10-ből? Meg amúgy pontozhatnád is.:) |
624. Angelika58 (2011-12-06 21:05.25) - (válasz Angelika58 623. hozzászólására) |
Bocsánat a duplázásért... |
623. Angelika58 (2011-12-06 21:04.49) - (válasz Kovbojka 621. hozzászólására) |
Angolul Az élet gyermekei néven volt, ez nyilván ugyanaz. Nagyon jó író volt.Meg verseket is, szintén angolul.És két darabját láttam is . |
622. Angelika58 (2011-12-06 21:03.56) - (válasz Kovbojka 621. hozzászólására) |
Angolul Az élet gyermekei néven volt, ez nyilván ugyanaz. Nagyon jó író volt. |
621. Kovbojka (2011-12-06 21:02.25) - (válasz Angelika58 620. hozzászólására) |
Te olvastál már Pasolini könyvet? Az utcakölykök állítólag nagyon jó. |
620. Angelika58 (2011-12-06 20:54.13) - (válasz Kovbojka 616. hozzászólására) |
Szerintem ezt ajánlotta Menrot.
[link] |
619. Kovbojka (2011-12-06 20:39.15) - (válasz Menrot 618. hozzászólására) |
Akkor gyorsan belinkelnéd a tényleg top10 alapfilmedet a topicjába? Csak ami eszedbe jut.
És a kösz, majd utánanézek. |
618. Menrot (2011-12-06 18:12.47) - (válasz Kovbojka 616. hozzászólására) |
A listát egyelőre abbahagyom,ne haragudj.Nem boldogulok vele. |
617. Menrot (2011-12-06 18:11.31) - (válasz Kovbojka 616. hozzászólására) |
Hali,Cowboy barátom.Megjelent magyar fordításban egy válogatáskötet P.P.Pasolini-től (viszonylag)olcsón hozzá lehet jutni antikváriumokból.
Idegennyelvű könyvtárban pedig sok művével lehet találkozni.Vagy spéci idegennyelvű könyvesboltban megvenni(olaszul)de az már jelentősebb kiadás.(nekem az lenne) |
Vélemények | Lifeisamovie, 2024-01-19 10:53 | 976 hsz |
Kérdések | KapiGabi, 2021-09-23 03:36 | 13 hsz |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Saló avagy a Szodoma 120 napja adatlap |
Eredeti cím: Saló o le 120 giornate di Sodome |
Évszám: 1975 |
Rendezte: Pier Paolo Pasolini |
Szereplők: Paolo Bonacelli, Aldo Valetti, Giorgio Cataldi, Sonia Saviange, Umberto P. Quinavalle... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Pier Paolo Pasolini - Vélemények |
- Tonino Delli Colli - Vélemények |
- Pier Paolo Pasolini - Kérdések |