Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Jurassic World: Világuralom - HBO2, 06:00 |
40 és annyi - HBO3, 06:00 |
Lopakodó - Film Café, 06:00 |
Mama pici fia - TLC, 06:00 |
Dumplin' - Így kerek az élet - Mozi+, 06:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Vanessa Redgrave (88) |
Christian Bale (51) |
Olivia Colman (51) |
Ann Dowd (69) |
Steven Zaillian (72) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Tiltott szerelem |
Adányi Alex |
668. Langelus (2016-08-24 20:49.31) - (válasz Natalie Wood 667. hozzászólására) |
Tessék, parancsolj. Nálam ez volt 2013. legjobb filmje.
[link] |
667. Natalie Wood (2016-08-24 20:22.01) - (válasz Langelus 666. hozzászólására) |
Link van vagy valami?
Elolvasnám.. |
666. Langelus (2016-08-24 20:19.53) - (válasz Natalie Wood 664. hozzászólására) |
Igen. 3 évvel ezelőtt. |
665. KareszFaszi (2016-08-24 20:18.28) - (válasz Cantri 660. hozzászólására) |
Jogos válasz:) |
664. Natalie Wood (2016-08-24 20:18.01) - (válasz Langelus 663. hozzászólására) |
Írtál erről a filmről? |
663. Langelus (2016-08-24 20:17.32) |
Ez eddig az egyetlen élményem a 3D-mozivetítések között, amit nemcsak tetszetősnek tartottam, hanem imádtam. Fantasztikus film. |
662. Emylio (2016-08-24 15:16.29) |
Számomra messze nem jelentett ennyit. Sőt, nem is tartom igazán jónak. Untam. De állítólag az űrhajósok is sokat unatkoznak.:) |
661. HMáté33 (2016-08-24 13:01.31) - (válasz Emylio 659. hozzászólására) |
pedig, nem is rejtett jelentésekről volt szó, inkább a technikai eredményekről, amiket viszont kár lenne vitatni. |
660. Cantri (2016-08-24 11:42.46) - (válasz Emylio 659. hozzászólására) |
Azt hiszem te túl keveset :) |
659. Emylio (2016-08-24 09:40.13) - (válasz Cantri 658. hozzászólására) |
Azt hiszem túl sokat látsz bele. |
658. Cantri (2016-08-24 03:00.12) |
Mondják jó filmet csak nagy sztoriból lehet csinálni......... hát egy nagy frászt! A Gravity a maga könnyed egyszerűségével szippant magába, vágás nélküli lebegés az űrben, te pedig rögtön elfelejted a fotel párnázott kényelmét, csak te vagy, Ryan, Matt meg a sötétség. A mexikói rendező erre építkezik magabiztosan, hibátlan tempót diktálva, tökéletes arányérzékkel adagolja a feszültséget, lehelet finoman pumpálja az emóciókat, észre sem veszed, és levegőt visszafojtva szorítasz a főhősnek. Bullock élete talán legjobbjával a képeken, vagyis legtöbbször csupán az arca, de bőven elég, hogy elhitesse velünk érdemes érte izgulni. Kiválóan érzékelteti az ember tehetetlenségét a végtelenül hatalmas, fullasztó feketeséggel szemben, minden nehézség, magány ott a kifejezéseiben, egészen páratlan alakítás főleg tudván mindezt egy zöld kockában kellett véghez vinnie.
Igaz a zöld háttérnek mégcsak a gondolata sem vetődik fel a nézőben annyira meggyőző a látvány összképe, melyben a digitális effektek nem teljesítenek öncélú szolgálatokat a retinánknak, csakis a cselekmény és a dráma szövetét igyekeznek merevíteni, szemkápráztató módon biztosítva a mozi masszív támasztópilléreit. CGI nem is emlékszem mikor alkotott ennyire szoros kapcsolatot a cselekménnyel, a mozgóképpel, egy olyan egységes vizuális atmoszférát teremve, melynek létezését egy percig sem vonja kétségbe a néző. Lubezki pörgő-forgó kamerája a lehető legillúziókeltőbben visz bele minket az események sűrűjébe, olyannyira hogy már az első percektől szinte fizikailag ránt bele a képekbe. Az első negyedórás vágás nélküli kamerakezelése pedig önmagában filmtörténelem, ahogy spirálba veszi főhőseinket, vált nézőpontokat, használja a nap ragyogását, és a földről származó fényeket...... olyan munka, melyet joggal fognak a filmes iskolákban évtizedekig tanítani. Mindezt olyan térhatással megtoldva anno a nagyvásznon, amiben nem csak egy technikai erődemonstrációt lehetett érezni, ugyanis a Gravitációban a plusz dimenzió első ízben a narratíva részévé emelkedett, elengedhetetlenül fontos elemmé az atmoszféra és feszültség keltésében. Óriási dolog, ahogy Avatar gyönyörűségétől eljutottunk ide, mert lássuk be még Cameronnál is leginkább szimpla látványelemként működött a 3D, Cuaronék azonban képesek voltak tovább szélesíteni a filmezés ezen perspektíváját ebben a lenyűgöző másfél órában. Összességében a Gravity jó értelemben vett hollywoodi tökéletesség, melyet a makulátlan összhatás -kép, zene, karakterek, dramaturgia- emel bőven az átlag fölé. A legapróbb részletekig kidolgozott űrdráma, ami pont annyira egyensúlyozik a realizmus határán, amennyire egy játékfilm ezt megengedheti magának. Igazi vizuális remekmű, amely minden technikai csodája ellenére képes fókuszát az emberen tartani, aki csak keresi a túlélés lehetőségeit élet és halál között az űr végtelenének közepette. |
657. Satol (2016-01-25 14:33.17) |
Itt most helyét érzem, hogy kifejtsem a véleményemet általánosságban a filmek látványvilágáról (ahogy ezt itt sokan mások is tették, de úgy veszem észre, nekem elég egyedi az álláspontom). Ebben a témában nagyon sok szó esik elavult, meg korszerű látványról, ami véleményem szerint az egyik leglényegtelenebb jellemzője. Nem az érdekel, hogy milyen technológiával készült (ill. érdekel, de nem akkor, amikor átadom magamat a filmnek, hanem amikor a technikai ismereteimet bővítem), csak az, hogy jó-e. Ez pedig egyetlenegy két fokozatú skálán értékelhető: elhiszem amit látok, vagy sem. Na jó, valamennyire ezt azért még lehet finomítani, de ez a lényeg. A Gravitációban például nem hittem el, mert nagyon hülyén néztek ki a térhatású CGI-be sík lapokként beleillesztett arcok (komolyan nem sikerült helyet szorítani a költségvetésben 2 kamerának?), mintha egy mozgó képeslap lenne a sisakok mögött. Mivel azonban ez a hiba 2D-ben nézve nem mutatkozik meg, úgy nézve már hihetőbb a látvány (leszámítva egy-két helyet, ahol dramaturgiai okokból nem egészen követi egy s más a fizika törvényeit, meg a világítással is volt probléma). És ezzel azt hiszem minden szóba is került, amivel árnyalni lehet a képet. Szóval ha nem találok hibát, ami lebuktatná a trükköt, akkor teljesen mindegy, hogy évekig dolgoztak rajta, és irdatlan bonyolult problémákat kellett megoldaniuk a minél hitelesebb megvalósításhoz, mint itt, vagy az Avatarnál, avagy pusztán a legegyszerűbb maszkolós trükkökkel létrehozható az illúzió. Természetes, hogy a technika fejlődése megváltoztatja azt, hogy mit látunk a filmben, de ettől még miért ne lehetne gyönyörködni napjainkban is a 2001 Űrodüsszeia látványvilágában, ha egyszer minden úgy néz ki, mintha tényleg a világűrben lennének? (Sőt, még inkább valódinak hat, mint napjaink űrben játszódó filmjei, amelyeknél - akárcsak itt a Gravitációban - tipikusan kapnak valami derítőfényt az űreszközök árnyékos oldalai is - honnan?) Hogyha pedig a trükkök jók, a film mégse látványos, azt az operatőrnek kell felróni, e tekintetben pedig inkább különböző stílusokról - vagy talán manapság már jobb kifejezés rá a divat - beszélhetünk, mint korszerű, vagy elavult fényképezésről, elvégre a fantáziára nehezen illeszthetőek ezek a jelzők, a technikai korlátok meg ezen a téren számottevően csak a steadycam megjelenésével változtak az elmúlt 80 év során. |
656. Kal-El2 (2016-01-21 17:10.35) - (válasz Nomad1944 655. hozzászólására) |
Sokkal jobb lett volna noname szinészekkel.így hiteltelen kicsit |
655. Nomad1944 (2016-01-20 23:16.30) |
Imádtam ezt a filmet. Az egyetlen ahol volt értelme a térhatású mozinak (vmiért 3D nek hívják).
Sajnos bullock tagja a számora elviselhetetlen triónak (j. lopez és j. roberts), bárki mással jobb lett volna, akár noname színésznővel is. |
654. Emylio (2015-08-04 17:27.38) - (válasz Saint alexis 653. hozzászólására) |
Sokféle kór elkap néha, de a szervezetemet gyógyító "Üdvösség-Béke-Szeretet" módszer-rendszer-féle mehanizmus eszköztár, bármit legyőz. Wellington off! |
653. Saint alexis (2015-08-04 17:20.53) - (válasz Emylio 652. hozzászólására) |
Basszus elkaptad a wellington-kört?!;D |
652. Emylio (2015-08-04 16:55.07) - (válasz Saint alexis 651. hozzászólására) |
Távol áll tőlem. Lelkem hótiszta, a fények embere vagyok és békével átitatott boldogságos szeretet járja át az emésztőrendszerem legvastagabb belét is.:) |
651. Saint alexis (2015-08-04 16:39.54) - (válasz Emylio 650. hozzászólására) |
Ne káromkodj!!!(:DD) |
650. Emylio (2015-08-04 16:38.29) - (válasz Saint alexis 649. hozzászólására) |
Ámen! |
649. Saint alexis (2015-08-04 16:37.55) - (válasz Emylio 648. hozzászólására) |
Semmiség, minden szent ott segít, ahol.. Emylio nem;DD |
648. Emylio (2015-08-04 16:36.54) - (válasz Saint alexis 647. hozzászólására) |
És tényleg!:DD |
647. Saint alexis (2015-08-04 16:36.20) |
Marha sokba került a film. Azt már tudjuk rég, ha nő szenved, az mélyebb érzelmi hatást kelt az emberekben, de azért kellett a két húzónév, hogy azok is beüljenek, akik amúgy esetleg nem vonzódnak a témához. Szerintem. Meg amúgy is, manapság az a menő A-s színész, aki kapott már űrrucit:D |
646. Emylio (2015-08-04 16:28.35) |
Ez az űrbéli vergődés nem igazán volt ínyemre.
És még azt szeretném megkérdezni kérem, hogy George Clooney, mi a fenét keresett ebben a filmben? |
645. Papírgalacsin-újratöltve (2015-07-15 07:43.00) |
Amióta megkapta az Oscar-díjakat, azóta tonnaszám jönnek a mérhetetlen, sárba tipró vélemények. Komolyan a Transformers, akármelyik folytatása, a Tini nindzsa teknőcök, a Terminátor Genesis vagy a Taken 3 nem kap ennyi ekézést.
Úgy látom divat lett utálni azokat a filmeket, amiket a szakma magasan elismer. Mindenhova oda kell tűzniük hogy a "kritikusok balfaszok" és az alapján felfelé vagy lefelé húzni a mérleget. Kezdem szégyellni magam, hogy mesterműnek tartom a filmet. |
644. Langelus (2015-07-15 06:59.48) - (válasz Jaho 641. hozzászólására) |
úgy vélem, te a sűrűbb cselekményű filmekre buksz |
643. HMáté33 (2015-06-12 11:55.02) - (válasz Misafeco 642. hozzászólására) |
kizárt, szerintem is csak jobbra húz a kezünk:) |
642. Misafeco (2015-06-12 11:27.00) - (válasz Jaho 641. hozzászólására) |
"az meg hogy így áll csak azt mutatja sokan csak a jó osztályzatot ismerik"
Vagy tényleg tetszett nekik? |
641. Jaho (2015-06-11 22:43.48) |
te jó ég ez meg mi volt, egy két monológon kívül semmi értelme, néhány neves színész és minden szart el lehet adni, mekkora felhajtás volt körülötte pedig ez az egész több sebből vérzik, ha még egy űrhajó szétesik kikapcsoltam volna ..
az meg hogy így áll csak azt mutatja sokan csak a jó osztályzatot ismerik az apollo 13 százszor jobb ennél ha ez négy csillag az vagy húsz, ez nagyon gyenge, bár látványosnak hat ha valaki nem látott még űrfelvételeket, csalódás |
640. Zsikréka (2015-05-30 21:49.14) |
Hármast adtam rá, mert ennyi Oscar-díjat nem kaphatott véletlenül, de nekem Sandra Bullock ebben a filmben annyira nem jött be. (Vannak más filmjei, amiket nagyon bírok.) Lehet, hogy csak a szinkron nem jó, de sokat NYÖGDÉCSEL.
Tudom, tudom, nem voltam még az űrben... Vannak benne sablonos jelenetek: pl. George Clooney ellöki magát, hogy "megmentse" a csajt? Halihó! Kevesebb, mint 1% oxigénje van!!! Ha oda sem ér a zsiliphez, mind a ketten tök feleslegesen haltak meg... Aztán, még ugyanennél a jelenetnél vetődött fel, hogy az űrben vannak, mi a franc húzza őket két irányba? Ha Bullock visszarántja Clooney-t, akkor egy pillanatra ott lesz 4 kezük, hogy belekapaszkodjanak bármilyen zsinórba. Szóval nekem ez a jelenet nagyon nem tetszett. Az meg, hogy Clooney később "visszajön", csak megduplázta ezt a rossz szájízt. (spoiler) Egyszer nézősnek mondanám, mert bár izgalmas, TUDJUK, hogy Bullock vissza fog térni a Földre. (spoiler vége) Ebben a kategóriában sokkal inkább az Apollo 13-at ajánlom. Szerethetőbbek a karakterek és sokkal könnyebb izgulni értük. |
639. Convar (2015-02-03 18:01.40) - (válasz Diablo24 638. hozzászólására) |
"És ha belegondoltok nem lehetett egyáltalán könnyű, mert oké, hogy mi látjuk az űrt, de neki csak a zöldháttér volt...... Mekkora színészi tehetség kell ehhez, most őszintén?!"
Ezt nagyjából minden 2. halivúdi film kapcsán el lehet mondani. |
Vélemények | Dobsony, 2024-09-12 14:02 | 698 hsz |
Kérdések | Zsikréka, 2015-05-30 21:55 | 18 hsz |
Keresem | Szedlee, 2014-01-08 00:03 | 6 hsz |
Gravitáció adatlap |
Eredeti cím: Gravity |
Évszám: 2013 |
Rendezte: Alfonso Cuarón |
Szereplők: George Clooney, Sandra Bullock, Ed Harris, Phaldut Sharma, Orto Ignatiussen... |
További információk |