Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Pokoli küldetés - Mozi+, 22:55 |
Csirkét Lindának! - Cinemax, 23:00 |
S.W.A.T. - Különleges kommandó - Film+, 23:10 |
A préri urai - Viasat Film, 23:15 |
Automata - RTL Három, 23:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jena Malone (40) |
Goldie Hawn (79) |
Jimmi Simpson (49) |
Cherry Jones (68) |
Nicollette Sheridan (61) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
A lányom nevében |
Rodney Bewes |
33. Törölt felhasználó (2014-05-15 14:12.50) |
Nem tudom, hogy Spike Jonze futurisztikus, mégis ijesztően aktuális forgatókönyve, Joaquin Phoenix döbbenetesen erős játéka vagy az Arcade Fire tökéletes, mondom tökéletes zenéje e az, amit előrébb tudnék rangsorolni saját értékrendem szerint, de az biztos, hogy a 3 együtt briliáns összképet alkot. A tavalyi év egyik legjobbja, semmi kétség. |
32. Cantri (2014-05-06 19:22.46) |
azt hiszem jól illik ide.....
http://www.youtube.com/watch?v=Z7dLU6fk9QY |
31. Filmmester (2014-05-02 00:47.44) |
Lement a film, és csak bambultam magam elé a stáblista alatt. Szép új világ. Durva. A szó minden értelmében. A 2013-as év egyik legjobb filmje! Joaquin Phoenix alakítása példa értékű. |
30. Cantri (2014-04-27 14:42.46) |
Futurisztikus Love Story
"...többször simogatjuk meg az okostelefonunk képernyőjét, mint életünk szerelmét....." Ha majd sok-sok év múlva visszatekintek 2013 filmes felhozatalára valószínűleg 2 alkotás fog elsőként az eszembe jutni, az egyik Cuarón űrthrillere (Gravity), a másik pedig valószínűleg Jonze szerelmi drámája lesz. Nem is tudom hol kezdjem...... ez a 2 óra annyi minden markol fel, hogy az valami hihetetlen. Szól a társadalomról, emberi értékekről, mesél szerelemről, annak szépségéről, és bizony az árnyoldaláról is. Spike Jonze nagyszerűsége úgy vélem abban rejlik, hogy roppant módon ismeri az embereket, látja és tapasztalja a robbanásszerű technikai fejlődést annak minden pozitív és negatív következményét. Megdöbbentő volt részese lenni a rendező víziójának, ahol mindenki lelketlen, gépies módon ügyet sem vetve halad el a másik mellett, közben a fülében lévő szupertechnikát használva. Pedig mindez koránt sem olyan futurisztikus, ha az ember sétál az utcán már ott vannak az előjelek. Minden második ember fülében mp3 lejátszó szól, akkor is, ha csak 1 utcányira a boltba ugrik le, a facebook (és társai) sosem látott mértékeket öltöttek, sokan szabadidejük döntő többségét 1 monitort bámulva töltik értelmetlen üres időtöltéssel próbálván betömni azt a bizonyos űrt, amely éppen ezért csak tágul. De valóban törvényszerű, hogy a modern technika elszigeteljen minket? Én azt látom, ha ésszel kezeljük éppen ellenkezőleg..... olyan hidakat szolgáltat, mely által sosem tapasztalt módon kapcsolódhatunk egymáshoz. Csak most még úgy gondolom túl gyors ez az emberiségnek, a nyitottságot, a lehetőségeket, a korlátlanságot meg kell tanulni kezelni, amihez idő kell. Nagyapáinknak évtizedeik voltak, nekünk ennél jóval kevesebb idő adatik, ezért szükséges gyorsabban tanulnunk, alkalmazkodnunk. A precízen megfogalmazott társadalomkritikája mellett számomra igazi meglepetés volt, hogy a mozi mennyire erőteljesen mesél a szerelemről is. Az első szerelem iránt nem múló vágyakozásról, az elengedés nehézségeiről, vagy éppen egy vakrandi buktatóiról. Az igazi abszurdum, - s egyben a film zseniális húzása -, hogy a fura párosunknak is ugyanúgy át kell mennie ezeken a dolgokon, mint bármilyen normális párnak. Phoenix megkapóan őszinte alakításával Theodore karaktere valósággal elemeire bontva jelenik meg a néző előtt. Színészi eszköztárának legjavát felhasználva van jelen a vásznon, minden rezdülése átsugárzik, egyszerűen mindig eléri, hogy pont ugyanazt érezd, amit figurája is. Scarlett Johansson pedig fizikai jelenlét nélkül is ott a műben, hangjával csaknem megidézve saját valóját, ennél nagyobb dicséret pedig nem nagyon létezik egy mikrofon mögüli alakításra. Összességében a Her nagyszerű pillanatkép egy meg nem határozott közeli jövőből, velős üzenete mögött árnyaltan bújik meg a szépség, mindezek pedig a tavalyi év legegyénibb mozgóképét eredményezték. |
29. Laura_1982 (2014-04-12 20:46.57) |
Valaki nem tudja, honnan lehet letölteni? Vagy megnézni? |
28. FrancescoP (2014-03-25 18:40.54) |
Samantha hangja számomra végig olyan volt mint Liptai Klaudiáé.Hatalmas a hasonlóság szerintem. |
27. Vbacs (2014-03-06 20:06.56) - (válasz Simon7109 25. hozzászólására) |
Mert ez még elég friss. Javaslok még egy hét várakozást. |
26. Lady Ópium (2014-03-06 19:36.02) - (válasz Chris92 22. hozzászólására) |
Tetszett az írásod :) |
25. Simon7109 (2014-03-03 19:55.53) |
Már mindenhol kerestem ezt a filmet, de nem találom.
Minden Oscar jelölt filmből már Blu-Ray verzió van kint, ebből meg semmi... Moziban sem adják már. Hol tudnám megnézni felirattal, elfogadható minőségben? |
24. Chris92 (2014-02-23 15:23.12) - (válasz Chris Co 23. hozzászólására) |
Mikor legutoljára ellenőriztem nem lógtak ki belőlem huzalok, amik rácsatlakoztattak valamire, szóval nem gondolom, hogy gép vagyok. Szerény annál inkább, de csak azért mert ilyen a természetem. :) |
23. Chris Co (2014-02-23 15:21.13) - (válasz Chris92 22. hozzászólására) |
Téged szerénységre programoztak?:) |
22. Chris92 (2014-02-23 15:03.59) |
Tegnap óta erősen gondolkodok ezen a filmen. Nem is igazán azon, hogy tetszett-e vagy sem mert bejött de nagyon. Hanem sokkal inkább azokon a kérdéseken, amiket a története felvet és feszeget. Mai egyre rohanó és egyre inkább a technika bűvkörébe épülő társadalmunk, és azon belül is az egyén vajon, hogyan kezelné azt, ha egyszer csak létrejönne egy olyan mesterséges intelligencia, ami képes nemcsak arra, hogy tökéletesen lemodellezze az emberi viselkedés és gondolkodás formáit, de egyre csak fejlődik addigi a pontig, hogy már érzelmekre is képes? Mi történik akkor, amikor ez a testetlen, csak hanggal rendelkező gép egyszer képes lesz arra, hogy viszonozza azokat az érzéseket, amiket általában csak két ember között vagyunk képesek elképzelni, ráadásul még jobban? Hogy megértőbb, együttérzőbb velünk, mint azok a hús-vér lények akikkel naponta találkozunk, kommunikálunk? És mi történik akkor, amikor egyszer csak ez a gép megtanulja mi az, hogy szeretni és mi magunk, elszigetelt magányunkban, fájdalmunkban és egyedüllétünk kilátástalanságától motiválva mi is beleszeretünk, mert gyógyírt keresünk lelki sebeinkre, társat akarunk, aki fizikailag csak egy kis gépben tárolva lehet velünk, de mégis oly valósnak érezzük jelenlétét, mintha valódi lenne? Hol fekszik a határ öntudat, szeretet, test és lélek, szerelem között? Elfogadható-e egy ilyen kapcsolat vagy nem? És észrevettétek, hogy eddig csak sorra feltettem azokat a kérdéseket, amiket a film felhozott, de választ nem adtam semmire? Nem is akarok, kevés vagyok intellektuális téren az ilyen fejtegetésekhez.
Most még lehet vigyorogni, hogy ez csak sci-fi, antiutópia, meg mekkora szerencsétlen J. Phoenix jólelkű, de egy helyben toporgó figurája, hogy egy masinába szeretett bele, de szerintem Spike Jonze nem csinált többet, csak továbbgondolta azt a folyamatot, ami napjainkban zajlik, és ahogy alattam írók is említették, érdemes is kicsit megnézni mi van napjainkban. Facebook, twitter, tumblr, reddit, meg egyéb szociális, webes bisz-basz, amin keresztül kommunikálunk másokkal, nemegyszer látunk példát arra, hogy emberi kapcsolatok állnak abból, hogy chaten beszélik ki egymás baját. A film pedig okosan egy évben nem meghatározott, de közeli jövőben játszódik, ahol nem szuperfuturisztikus minden, hanem olyan mint, aminek láthatjuk a jövőt, és amilyen irányba mehet. Jonze pedig határozottan mutatja, ebbe az irányba haladunk és miért ne lehetne elképzelni, hogy 10-20-30 év múlva, már olyan gépek lesznek, amik ilyenre képesek és ha ez lesz a helyzet, akkor már nem is olyan nehéz elképzelni, hogy a kapcsolatok még redundánsabba válhatnak és nem lesz röhejesen elképzelhetetlen egy olyan kapcsolat, ami Theo és Samantha között van. Meg ha már itt tartunk, akkor már a szokottnál is nehezebben lehet majd arra a kérdésre feltenni a választ, hogy egyáltalán mi a nő? Mint nekünk férfiaknak mit jelenet, mit jelképez, mit adhat át, mik azok a preferenciák, amik alapján az ideálisat elképzeljük, és hogy ezeknek mennyi köze lehet a valósághoz...csupa olyan dolog, amikról mások akár itt a katalóguson is ezerszer eszesebb, érzelmesebb és igazabb dolgokat fogalmazhatnak meg, mint amiket én bármikor is fogok, hát még a szerelemről nem is beszélve, amire lehet úgy is tekinteni, mint az élet hajtóerejére vagy szociálisan elfogadott elmebajra, mint ahogy Amy Adams is megfogalmazza. Finoman hangolt, visszafogott, ám eme külső mögött piszkosul intelligens és hangulatos alkotás Jonze filmje, nézője válogatja, hogy a fenti témákat hogyan kezeli és milyen válaszokat adhat rá, egyszerre melankolikus és szívmelengetően felemelő mozi a magányról, feldolgozásról és ahogy egy individuum, egy személy a maga abszurdnak és furának tűnő módján ismét megtalálja önmagát, mindehhez tökéletes színészi játék párosul, Phoenix ismét hihetetlen átéléssel hozza az érzelmeivel küzdő kisembert, de mindenki más legyen az Adams, Rooney Mara vagy csak pusztán a hangjával jelen lévő Scarlett Johansson is maximálisan hozzátesznek a sikerhez, a hangulat szinte beszippantja az embert, ez pedig köszönhető a humort, drámát és életszerűséget tökéletes dinamikával egyensúlyba hozó rendezésnek, a kiváló fényképezésnek és az Arcade Fire zenekar frenetikus muzsikájának. Az ilyen egyszerre szórakoztató, érzelmileg is sokat átadó és közben mégis elgondolkodtató darabok miatt szeretek filmet nézni. |
21. 1zsuzska (2014-02-13 13:23.19) |
A Facebook, Twitter stb. egyre jobban torzító világában eléggé fontos kérdéseket feszeget a film. Igazi antiutópia, és sajnos már itt a küszöbön áll, és mi szülők tehetetlenül szemléljük. Persze maradhat ez csak egy szomorú magánvélemény, mindegy, elgondolkodtat.
Így aztán az alap szuper, más kérdés, hogyan oldották meg az alkotók a megvalósítást, amely bizony egyenetlen, sokszor megülős... Ami legjobban zavart, nem is a lassú, csordogáló elidőző történet, hanem az, ahogyan a rendezés és forgatókönyv kiskorúnak tekint bennünket. Elképesztően szimpla dialógok - persze mondhatjuk, "életszagú", de valójában bárgyú, szellemtelen és unalomba bukó. J. Phoenix elég sokat küzd, hogy mégis átélhetőt, hihetőt vonszoljon a szerepbe, brillirozó az alakítás, és ebben sokat segít a kiváló operatőr is. S. Johansson sincsen sokkal könnyebb helyzetben, viszont az ő testnélküli jelenlétében éreztem mégis a legtöbb fejlődést, ő is nagyszerű. Amy Adams esendőségével vett le a lábamról, eszköztelen és természetes színésznő. Úgyhogy az alakítások segítik fel 4*-ig, feledtetve a döcögős, csillagtalan képzelet szegénységet. |
20. Mütyürke (2014-02-08 16:04.20) - (válasz Vbacs 16. hozzászólására) |
Nem a jövőkép csak a szerelem okán elmélkednék vala:)
Olivia Wilde-os randi.Szerintem Theo viselkedése teljesen rendben volt ,egy válás közepén -végén van ,lelkileg még sérült ,naná ,hogy nem tudja mit akarjon:) De a bige bejelenti ,hogy nincs vesztegetni való ideje ,azaz biztosra szeretne menni .Na már most ki az ,aki egyetlen randi után bevállal egy kapcsolatot ?Szerintem itt a nő nyomulós volt,ez az eset nem bizonyít semmit. Még mindig nem értem,miért ne lenne alkalmas férjnek?:) Szerzett feleséget ?Megtartani? Egy kicsit tárgyiasítottad az arát ,úgy érzem :) Az nem tudom kinek vagy minek lehet a hibája ,ha egy op. rendszer emberibb tud lenni egy embernél,ne adj isten őszintébb . Az ,hogy Samantha nem maradt vele ,abból adódik ,hogy Samantha számára sokkal nagyobb tér és lehetőség volt adott ,de ez a kapcsolat mindenképpen "halálra ítélt "volt.Már az elején borítékolható volt.Szerintem ezt Theo is tudta csak nem akarta elfogadni ,mert maga az érzés annyira jó volt számára.De én ezért sem mondanám ,hogy alkalmatlan lenne bármire is. |
19. Chris Co (2014-02-08 15:58.12) |
jav.: programozott egy m-mel.:) A többivel amúgy egyetértek. |
18. Chris Co (2014-02-08 15:53.49) |
Az sem tudom, honnan szűrted le, hogy nem hosszútávon és hogy férjnek nem lenne alkalmas. Manapság is sokan vannak, akik nem tartós kapcsolatban élnek és nem feltétlen azért, mert nem képesek rá, számtalan oka lehet, de a legegyszerűbb, hogy nem találták meg azt a bizonyos másik személyt…
Abban sem értek feltétlen egyet, hogy Samantha „megpróbál emberi érzelmeket szimulálni, de mégiscsak gép marad”. Ennyire nem mélyültek el a történetben, hogy ezekre pontos válaszokat tudnánk adni. Volt utalás arra, hogy hanggal szimulált olyan dolgokat, melyekhez mondjuk érzékszervekre van szükség. A kommunikációt is tekinthetjük szimulációnak, mivel Samanthának hangszálai sincsenek. Viszont ha a filmben Samantha mesterséges intelligencia volt, vagyis öntudattal rendelkezett, onnantól kezdve mindegy, milyen képességekkel ruházták fel, akár valóban képes volt szeretni és nem csak szimulálni, ha tényleg A.I.-ről van szó és nem egy programmozott hiperszuper szoftverről csupán. |
17. Chris Co (2014-02-08 15:32.14) - (válasz Vbacs 16. hozzászólására) |
Miért, meg kellett volna megtartani a feleségét, ha nem jönnek ki? Beleszeretett egy masinába? Még meg sem született a mesterséges intelligencia, de már számtalan előítélet született velük kapcsolatosan.:) Én nem láttam semmi olyat, ami arra utalt volna, hogy Theo nem lett volna alkalmas párkapcsolatra azonkívül, hogy ő ezt gondolhatta magáról. A "nagyon sok ilyen sorsú ember"-ről is feltételezhetjük, hogy nem képesek, pedig ez nem így van. |
16. Vbacs (2014-02-08 15:19.14) - (válasz Mütyürke 15. hozzászólására) |
Mármint ilyen Elbocsátó, szép üzenetet? (ajjj, nem tudtam kihagyni, úgy hívogatott)
Theo azt sem tudta, hogy mit akar. Én ezt az Olivia Wilde-os randinál szűrtem le. Ott úgy viselkedett, mint aki csak le akarna feküdni Wilde-dal, aki meg komoly kapcsolatra vágyott. Ez nem jött össze, időközben beleszeretett egy masinába és még ebben is csalódott. És a feleségét sem tudta megtartani. Lehet, hogy mégis alkalmas egy párkapcsolatra, de nem hosszútávon, én itt legfőképp arra gondoltam, hogy férjnek nem lenne alkalmas. És mint mondtam az a társadalom egy kicsit megint torzult a jelenlegihez képest, ezért sem tudnám megválaszolni, hogy a társadalom is szerepet játszik-e ebben, vagy pedig a saját döntéseinek áldozata. Persze, hogy kettőn áll a vásár, de nekem abból kell leszűrnöm egy ember diagnózisát, ami belefér a játékidőbe, és ennek alapján Theodore sok féle kapcsolatot alakított ki, de egyik sem volt tartós, egy magányos emberről beszélünk. Úgy szerzett magának feleséget is, hogy együtt nőttek fel. Tehát összeszoktak, ami megint csak erősíti a bezárkózottságát. De mivel ez a társadalom szemmel láthatólag tele volt ezzel a "virtuális társakkal" társalgó emberekkel, arra következtetek, hogy nagyon sok az ilyen sorsú ember és ezért is mondtam, hogy valószínűleg tipikus példája a társadalomnak. Ennél jobban én már nem tudom kifejezni magam :))) Benne van, hogy sarkítok, de nekem ez az egész jövőkép sarkított. |
15. Mütyürke (2014-02-08 14:41.23) |
"A vége az, ami tökéletesen megválaszolja, hogy Theo alkalmas-e egy párkapcsolatra.És nem."- Ez miből jött le ?
Továbbra sem értek egyet :) Ha már a film címe :A nő ,akkor azt mondom ,ha az az ítélet ,hogy Theodore nem alkalmas kapcsolatra, akkor az a nők hibája ,mert nem képesek meglátni benne a férfit ,azt a férfit,aki ő valójában .Mert mindig kényelmesebb a másikra ráhúzni a vizeslepedőt ,mint segíteni ,azaz valóban szeretni. Ha a szerelem csúnya önzés ,akkor az ilyen ,ha szép önzés:)(önzetlen), akkor olyan ,ami felemel ,szárnyakat ad ,boldoggá tesz.Vagy nem létezik és csak illúzió,vágyak kivetülése és tök mindegy ,hogy op rendszer vagy Piroska a vágy tárgya ,amit meg nem hiszek.Kettőn áll a vásár -tartom továbbra is :) Kiváncsi volnék,vajon hányan írnak ilyen szép elbocsátó üzenetet ,mint Theo a volt feleségének. |
14. Vbacs (2014-02-08 13:47.50) - (válasz Mütyürke 13. hozzászólására) |
SPOILER
A vége az, ami tökéletesen megválaszolja, hogy Theo alkalmas-e egy párkapcsolatra. És nem. Lehet, hogy a társadalom olyan torz már, hogy az emberek a magány miatt az operációs rendszereikben keresik a párjukat, vagy lehet, hogy csak van néhány ilyen szerencsétlen egyed. Nem látunk rá tisztán, mert csak egy, maximum két kapcsolatot láttunk a filmen. De Theonak egy komoly kapcsolata volt, ami nem jött össze, és ugye a Samanthával lévő kapcsolatát is ismerjük, és azt is, hogy Amyvel is volt valaha kapcsolata. Utána pedig nem tudjuk, hogy mi történt vele. A "kocka" az nem is kizárólag rá vonatkozik, inkább egy nagy rétegre, aminek tagja. Naphosszat a játékával foglalkozik a munkáján kívül. Csak akkor mozdul ki, és próbálja jól érezni magát, miután megvan neki Samantha. Szerintem ez a jelenkor egyre népesedő táborának akar üzenni. Nem a kapcsolatot nem akarta elengedni, hanem a házasság tényét. Mert ha az megszakad, megint nem marad kapaszkodója. De a feleségét már rég elengedte, hiszen a szerelmükhöz nem ragaszkodott tovább, csak a tudathoz, hogy házas. Egyébként ez a "nem áll készen a kapcsolatra" ez talán tényleg jobb megfogalmazás, mint az enyém. Módosítom arra, hogy inkább szerencsétlen a párkapcsolatok terén. |
13. Mütyürke (2014-02-08 11:12.06) |
"Főszereplőnk, Theo is egy „tipikus” példánya ennek a világnak. Abból a fajtából, akiket ma „kockának” nevezünk. Alkalmatlan a párkapcsolatra, egyetlen boldogsága a virtuális kapcsolatok, és belül persze igyekszik ezen változtatni, de képtelen."
Ezzel valahogy nem tudok egyetérteni.Theo egy értelmes,érzelmes férfi,azt mondanám a jobbik fajtából való:) Nem érzem ,hogy"kocka" lenne,legalábbis nem jobban ,mint bármelyikünk,aki netezik.Tény,hogy magányos ,de túl egy házasságon(!),ami ugyan nem sikerült ,de nem feltétlen azért,mert nem alkalmas párkapcsolatra,mint köztudott,ahhoz is ketten kellenek,hogy működjön:) Éppen azért nem is szánta rá még magát a papírok aláírására,mert ha csak képletesen is,de még "házas".Még nem volt képes elengedni a kapcsolatot. Kétségei ,önvádlása van ,mivel házassága kudarcot vallott ,nyilván úgy érzi nem alkalmas kapcsolatra,mellesleg az ex is az ő nyakába varrja a dolgot. Én nem feltétlen gép és ember kapcsolata szempontjából "ijedeztem" a történeten,inkább azon agyaltam ,hogy mit is jelent elfogadni ,jól szeretni ,nem rombolva a másik énképét pl. Samantha nem szimulálta ,szerintem, az érzéseit ,bár ez a mesterséges intelligencia nekem homály ,de ő valóban érzett és fejlődött,mint ahogy Theo is kapcsolatuk alatt. A "nem alkalmas kapcsolatra" helyett azt mondanám,hogy nem áll készen egy újabb kapcsolatra. Az ,hogy Samanthával létesít kapcsolatot a "véletlen" műve.Egy "géppel" él lelki életet ,ami elég morbid ,ha belegondolunk,de ez által tud felszabadulni ,kiteljesedni ,fejlődni.Kivirul a szerelemtől:) Aztán jön a bibi ,hogy egy mesterséges értelem ,másként éli meg a "szerelem" dolgot.Theo nem tudja elfogadni ,hogy nem ő az egyetlen ,ami emberi szempontból érthető,de Samantha számára nem akadály . Nem igazán sikerült leírni ,amit akartam és bocs a szóismétlésért(kapcsolat:)),de köbö most ennyi:) |
12. Mütyürke (2014-02-07 21:21.19) - (válasz Kimikem 11. hozzászólására) |
:) |
11. Kimikem (2014-02-07 21:03.37) |
Zavarban vagyok egy kicsit, mert látom, hogy még most volt a mozikban a bemutatója.
Moziban pedig még nem voltam az idén. De ennek ellenére én ezt a filmet láttam már! Lehetséges? Lehetséges ez? Le lehetett ezt tölteni? |
10. Vbacs (2014-02-07 20:36.57) |
Igen nehéz hozzákezdeni a film értékeléséhez, mert annyi gondolatot szabadít fel az emberben.
Kezdeném azzal, hogy ez a jövőkép, ez a románc annyira ötletes és annyira el tudom képzelni, hogy egyszer ide torkollik a mi jövőnk, hogy az hihetetlen. Én a moziteremben ettől az ötlettől egyszerűen le is döbbentem. Az a rossz érzés, hogy akarva-akaratlanul is egy ilyen virtuális világ felé battyogunk. Ahol a gépek is megelevenednek, az emberek szükségletei elkezdenek szélsőségesek lenni, a „kockák” többséggé válnak és minden, még az érzelmek is komputerizálttá válnak. A Her úgy mutatja be ezt a világot, hogy mindemellett a világ külsőleg sokat nem változik. Az autók, felhőkarcolók, ruhák (sőt, ezek inkább a korban visszafelé haladtak) ugyanolyanok, mint ma. Viszont a technika, amit használunk, túllépi határait. Főszereplőnk, Theo is egy „tipikus” példánya ennek a világnak. Abból a fajtából, akiket ma „kockának” nevezünk. Alkalmatlan a párkapcsolatra, egyetlen boldogsága a virtuális kapcsolatok, és belül persze igyekszik ezen változtatni, de képtelen. Samantha az ő megelevenedett és hiperintelligens operációs rendszere, aki megpróbál emberi érzelmeket szimulálni, de mégiscsak gép marad, majd egy szép napon a kettejük kapcsolatából szerelem lesz. Ami ijesztő ebben a filmben, hogy annyira sok figyelmeztetést tartogat a jelen számára. A facebook kapcsolatok, az életet szimuláló számítógépes játékok és programok egyre inkább hálózzák be a világot. Ma még egy ilyen kapcsolat beteges lenne, de abban a jövőképben, ahova a Her elkalauzol minket, ez inkább már csak „nem elfogadott”, a különbség óriási. Egy világ, ami háttérbe szorítja a testi kontaktust és a virtuálist helyezi előtérbe. Kemény üzenetek egy kiváló Spike Jonze-tól, aki most is elbűvölt azzal a világgal, amibe belevezetett, egy félelmetesen nagyszerű Phoenix társaságában, aki a Master óta hatalmasat nőtt a szememben és egy nagyon jól megcsúnyított Amy Adams is társul mellé, Johansson hangja meg nagyon megdobta a filmet, bár nem tudom azt mondani, hogy más nem ilyen lett volna. Ha megkapja a filmzenei Oscart, annak is örülnék, mert a zene még inkább segített hangulatba rázni minket. Futurisztikus volt néha, melankolikus dallamokkal , és ha jól kihallottam, akkor még post-rock is volt benne. Változatos volt és gyönyörű. Nem volt számomra maximális filmélmény, de egy erős négyes simán jár neki. Nekem a dinamikájával volt bajom, de azzal sem mindig. Igaz néhány jelenetet nyugodtan kivághattak volna belőle, így egy kicsit érződött rajta az időtartamának hossza. |
9. Convar (2014-02-06 07:47.10) |
"napait"
Tehát elolvastam a tartalmát, megnéztem a trailert és... kössz, de ezt inkább nem. |
8. City225 (2014-02-02 18:40.56) |
Nem tudom mikor láttam ilyen jó filmet az épp aktuális kínálatból. Zseniális, olyan tartalma és mélysége van, amibe bele lehet szédülni. Annyira aktuális, hogy elképesztő. Scarlett Johansson hangjába pedig nagyon könnyű beleszeretni. Az elején nehéz volt nem az arcát társítani a hanghoz, de idővel ez megoldódott. Joaquin újra csúcsformában, jelölést érő performansz volt, kár, hogy nincs versenyben. A zene tökéletes. Mégegyszer mondom: az egész zseniális. |
7. Kittentyű (2014-02-01 01:24.23) |
Ehhez fogható filmet még nem láttam. Nagyon érdekes és egyben bizarr is. az ember elgondolkodik azon, hogy vajon ez tényleg megtörténhet? Én élveztem minden pillanatát a filmnek. Joaquin Phoenix nagyszerűt alakít, Spike Jonze pedig nem semmi figura hogy egy ilyen sztorit filmre vitt és így meg tudta valósítani. Jól sikerült. :) |
6. Mrtom (2014-01-31 14:01.52) |
életem legjobb filmje, a filozófia filmen.... így foglalnám össze, Istenkeresőknek alapmű.
Csak dícsérni lehet. Ha látni akarod a multat és a jövőt egyszerre nézd meg! |
5. SoadRoli (2014-01-21 19:57.20) |
Bár őt nem nagyon csípik arrafelé...:D
Én már vagy 3 oscart minimum adtam volna neki, szégyen, hogy még nem kapott. Nálam ő a legjobb, aki majdnem olyan jó mint ő, az szerintem DiCaprio(ő nagyon közel van :D)és Fassbender. Talán még McConaughey. Amúgy megint együtt dolgoznak egy filmen Paul Thomas Andersonnal, és Witherspoonnal: [link] + ez is várós: [link] |
4. Anitabagwell (2014-01-18 19:23.34) - (válasz SoadRoli 3. hozzászólására) |
kalózkodtam ;D fenn van neten.
hááát, nehéz kérdés, ez a "be kellett volna hogy férjen"... Bruce Dern-t még nem láttam a jelöltek közül, szóval 100%-osan nem tudok nyilatkozni. De lehet, hogy Christian Bale helyett inkább Joaquint jelöltem volna... |
Vélemények | Morli Holect, 2024-05-24 14:10 | 123 hsz |
Keresem | Natalie Wood, 2017-07-18 06:17 | 6 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz |
A nő adatlap |
Eredeti cím: Her |
Évszám: 2013 |
Rendezte: Spike Jonze |
Szereplők: Scarlett Johansson, Olivia Wilde, Amy Adams, Rooney Mara, Joaquin Phoenix... |
További információk |