![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Philadelphia - Az érinthetetlen - Cinemax, 11:15 |
A dilemma - RTL Három, 11:15 |
Amerikai irodalom - HBO, 11:32 |
A számolás joga - Moziverzum, 12:00 |
Velünk véget ér - HBO2, 12:16 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Tom Arnold (66) |
Martin Kove (79) |
Rob Reiner (78) |
Connie Britton (58) |
Moira Kelly (57) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
WWE - Wrestling |
2022-es választás |
Donald Trump - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Mit hallgatsz most? |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Szemekbe zárt titkok ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kourtney Kardashian ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2010-08-18 19:04.28 |
A Puruttya napi alkesz posztjai jutnak erről eszembe. XD |
2010-08-18 19:02.32 |
Jah igen, Malkovich-al. |
2010-08-18 19:01.17 |
Főleg Scott és Tarkovszkij, mindkettő sci-fi erája miatt. :D
A kérdés inkább az, melyik nagy ikont nem szeretem... Hmm talán Pasolini kicsit távol áll tőlem, de tőle még csak a Dekameron-t és a Saló-t láttam. Utóbbit elég volt egyszer, bár az ingerküszöböm majdnem határtalan. :D |
2010-08-18 18:57.02 |
Na igen, Aronofsky-t is nagyon bírom. A Forrást végtelenül tudnám nézni. A Rekviem meg seggrepesztő sokk. Bár nálam valahogy Aronofsky neve alatt az Aronofsky - Mansell páros eredményének fogalma jelenti a legtöbbet. Filmjeiket csak a kettősük hatására, vagy épp a filmzene végett képes vagyok újrázni.
Kubrick ő tényleg a legnehezebb főfogás. Ő nem ember volt. :D |
2010-08-18 18:49.10 |
Igen, láttam, a Following is remek darab, bár felénk igencsak elhanyagolt film. A Memento pedig számomra a 90-es évek végének szilárd klasszikusa. A Batman filmeket zsigereimből imádom, a Tökéletes Trükk meg hát... a cím jellemzi is magát a filmet.
Ahogy mondod, Nolan jó és szimpatikus, számomra azonban az intellektuális-vizuális mester címet érdemli. S ha már kedvencek, akkor nálam is vannak nagyobbak a trónszobában. Kubrick abszolút és nem tagadott elfogultságot jelent számomra, Scorsese, a legendás Hitch, Fincher 90-es évekbeli munkássága, Darabont - ők a maximális elit közeg, bár Nolan-t sem szívesen hagyom ki. :D |
2010-08-18 18:42.58 |
Nekem egytől egyik a várt színvonalat érintette mindegyik darabja. Sorrendekbe nem bocsátkozom, kivétel talán az Insomnia, mely szerintem viszonyítottan egyszerűen csak jó a többihez mérve.
Nolan-t szeretik/szeretjük, mert jó iparos, akciójelentei szárazak, megvalósításai ércesek, de gondolatilag minden filmje tartalmas. És ezt képes volt átemelni a kommersz szférába. Vannak, voltak lesznek jobb rendezők bizonyára - ez már megint a szubjektív kérdés közhelye, de igazabb az igazánál is - de sztem adott a jó ok arra, hogy Nolan-t sokan generációnk filmes félisteneként tiszteljék. |
2010-08-18 18:36.12 |
Persze, hogy látvány film IS az Eredet. Bár nézőpont kérdése, hogy mi a banális. Ha nagyon meg akarjuk szorítani a filmeket a fantáziájuktól fogva, már most eszembe jut, hogy örök klasszikus kedvencünk az SW miféle szélbe eresztett banáliskanális. De mint fikció, valamit vagy elfogadunk, vagy sem. Ha elfogadjuk, akkor bizonyára tetszeni fog, érdekelni fog a többszöri megtekintése, elemezgetése, felismerése a részletesség értékének. Ez egyszerű szórakozás, nincs benne semmi túlmisztifikálás. |
2010-08-18 18:30.24 |
Mi van túlmisztifikálva? |
2010-08-18 18:27.29 |
Mert felépít egy saját fiktív szabályrendszert, aminek faltól falig megfelel. A bonyolult alatt ennek az elképzelésnek a részletességét értem. A film számtalan elemmel, motívummal szolgál ami számtalan másik pillanathoz kapcsolódik, és úgy adja a film teljes egészét. Legyen szó egy totemről, vagy egy "kick" megvalósításáról, a tudatalatti mechanizmusáról, és következményeiről a bevetések alatt.
Míg más nyári látványmuki lineárisan banális ürességgel hódít teret magának, addig ez a film igyekszik lépésről lépésre tartalmisággal megtölteni minden mozzanatát. Nem tökéletes, mivel a fantázia maga légből kapott, de a benne levő apróságok nagyszerűen összeillenek, vagy lehetőséget ad arra, hogy mi illesszük össze. |
2010-08-18 18:22.37 |
Módosítani nem fogok az értékeléseden - mert nem tudok. - ez így korrekt asszem. :D |
2010-08-18 18:21.39 |
Azzal nincs baj, de nem hinném, hogy ellenkező esetben szégyenkeznie kellene annak, aki igényli az ilyen következetes, bonyolult fantáziafilmeket. Én speciel a színészeket is pont fordítva értékelem. Higgadt lazaságuk kimért humorba ontva egy ilyen nagyszabású metafizikai teória-filmben maga a megtestesült tökély a szórakozásra. A csiricsáré mai filmek alapvető jellemvonása, hogy instant hülyének nézi a közönséget, render és hangrobbanással próbál nagy mutatványos lenni. Ennek a filmnek az erénye pont ennek az ellenkezője.
Módosítani nem fogok az értékeléseden, de amit megfogalmaztál, az olyan tucatfilmeket takar, aminek az ízléstelen trendjét az Eredet határozott mozdulattal áthágja. Akinek erre nincs szüksége, az talál magának másikat. :D - vagy csak túl szerény és önzetlen vagyok?. :D |
2010-08-18 17:51.52 |
Most úgy szégyellem magam. .... jaj... |
2010-08-17 17:32.18 |
Clarke künyvei, novellái a témában sokat hozzátoldanak a téma megértéséhez, bár helyén kezelve a dolgot, inkább Kubrick volt az, aki más, úgymond elvontan nyitott alternatívát választott, így rajtunk múlik, hogy hitünk, fantáziánk és felfogásunk szerint miként értelmezzük a egészet.
Én előszőr a filmet láttam, a könyvek iránt a kíváncsiság hajtott, de a szilárd megállapításomat a film révén fogalmaztam meg, a könyv szinte semmit sem módosított esetemben. Valahogy Kubrick adaptációi mindig olyan önállóak voltak. Persze a szemszögemből az is közre játszik, hogy a film abszolút hatása alá kerültem és most is ott vagyok, - Kubrick burkoltsága és erős vizualitása után a könyv nem csapta úgy a gépszíjat, de mivel nálad fordítva van, lehet, hogy jó élmény lenne Clarke fantáziáját olvasgatni. Elvégre a neve mára már a tudományos fantázia nem hivatalos szinonímája. :D |
2010-08-17 16:48.52 |
"Hollis Mason és a régi banda; Hollis halála" - nameg a huligánok ugy-e, akik miatt meghalt. Ez a jelenet a rendezői verzióban benne van, és it ne mondjak egyike a kedvenc mozzanatoknak az egész filmet illetően. nagyszerűen megkomponált jelenet volt.
Amúgy ezek közül még akad, ami benne van a vágatlan verzióban, például az újságos is. |
2010-08-17 15:24.12 |
Első 2001 megtekintésem után én is majdnem egy évtizedig ezt gondoltam erről a filmről, aztán ma már törhetetlen NR 1 favorit. A történet lassúsága valóban olyan vonasokkal ruházza fel a filmet, amit nehéz lenyelni, emészteni és továbbálni tőle. Szinte pszichedelikus trip az egész, főleg ami a végét illeti.
Az azonban simán cáfolható, hogy a film ne rendelkezne egy kerek történettel, vagy éppenséggel egy hangsúlyozható céllal. Végkövetkeztetésképp egy pozitivista egzisztencialista sci-fi-t látunk, amit elsőre talán nehéz leszűrni, vagy nem is akarjuk a ránk ülepedett és szenvedést okozó tempó miatt. De a film igenis célba ér, még akkor is, ha a rendező az utolsó képsorok után számos szuverén magyarázatra invitálja a nézőt. A történet egyszerű, de ugyanakkor sokatmondó, vitatható. Hard sci-fi lévén persze a tech demo amit leművel ma már nem újdonság (bombasztikus volt amikor megjelent, Lucas 9 évet várt, hogy a hajói úgy röppenjenek mint Kubrick vizuálisan korrekt masinái), de mint soft fantasy, úgy olyan távol áll az átlagos fogalmától, mint a végén Dave halandó emberi mivoltától. :D |
2010-08-16 00:41.06 |
Nagyon klassz volt, tömör és kifejező. Kedvelem a hasonló speciális cikkeket. Várom a következő felvonást. :D |
2010-08-16 00:30.30 |
Látványos akciódömping kalauz a lehetetlenség küszöbéig és azon is túl. Útravalónak nem kevésnyi, de arányában nem kimért ropogós humor (néhol szinte túlzásba megy, máskor egyszerűen elűl és hiányzik). A történet tempója ingázó, mintha egy egy ponton a film sietne, hogy utolérje önmagát, bár a tervek kivitelezése és a cselekmény kisebb fordulatai azért kiállnak az átlagszféra soraiból. A látvány a top-on van, bár a film előszeretettel esik túlzásokba, a kivitelezés káprázatos. (Bár a régi sorozat emlékeit kifacsarva a GMC alig 5 perces "le"szereplése után erős hiányérzetet is kelt a film, de minden egyéb segíthet elvonatkoztatni)
Kellemtes akció vígjáték egy sörös nyári estére. Rekeszizmokra ügyelni... :P |
2010-08-13 18:11.19 |
Elég érdekes ez a klasszikus verzió - bár ez amolyan határozatlan meghatározás előlegnek. Az akkori "Star Wars technikával" megteremtett kötelező trend sci-finek hat az egész.
A hangulat, a karakterek visznek mindent - habár a remake után megnézve a szereplőkészlet egyenesen kaotikusan más, bár meg lehet szokni. Pl Richard Hatch mint Apollo nálam már-már irónikus és groteszk fogás, főleg, hogy a modern újragondolásban Hatch nem kicsit unszimpatikus karaktert játszik. Egyenes sorrendbe nézve ez inkább tiszteletadásnak minősül, fordítva meg homlokegyenest meglepetés. :P A többibe meg bele sem kezdek. Szóval, a korhoz mérten látványos, hangulatos, nézhető, szórakoztató sorozat, de a remake fényévekkel bombasztikusabb. |
2010-08-12 19:16.44 |
* bocsánat, a Hanso alapítvány a 2. évados tájékoztatókban már szerepelt. |
2010-08-12 19:14.12 |
1. Nem kell elfogadnod a Hanso történetet, ezzel az erővel Jack létezését is kétségbe vonhatod. Ezeket a háttértörténeteket az írók maguk kreálták, ennek elutasítása elég meredek inkoherencia. Bár a szőrszálhasogatás könnyen meg tudja hazudtolni az írókat is, de ugyanakkor igazolni is. A hajónapló létezett, a titokzatos sziget leírása nem szükséges, a legendás eltűnés elegendő volt arra, hogy a Hanso alapítvány önös érdekekből a nyomok után szegődjön.
Mi az, hogy nem hiszed az utód nagy volumenű cégalapítását, amikor a 3. évadban ezt egyértelműen kihangsúlyozták? Nem koholmány, még ha nehezedre esik is elhinni. Bár ha Te is 7-szer néznéd meg a sorozatot akárcsak én (nem kötelező de haszos a többszöri nézés), a dolog több mint elképzelhető 2. A Többiek valóban gonoszak voltak, de nem az archetipusos gonosz. Önállóak voltak, és ellátták a feladatot, amire hivatottak voltak, mígnem képbe nem jött egy Ben Linus, aki öncélú kísérletekkel foglalta le az egész csoportot. A meddőség utáni kutatással messzire mentek, egészen odáig, hogy embereket, terhes nőket, gyerekeket raboltak el. Jacobnak nem ez volt a szándéka, a boldog tudatlanság függönye alatt meg egy autokrata vezér oda vezethette a csoportot ahová csak akarta. NEm lettek "gonoszak" csak bizonyos perspektívából túlságosan ellenségesek. |
2010-08-11 17:18.03 |
Amint láthatod sokan vannak akik végig nézték, és ez nem is olyan meglepő, mint ahogy gondolod. Leírni nem lehet senkinek hogy mi lett a vége, ha nem láttad Te magad. Vagy nézd meg, és lásd magad, értelmezd Te magad, ha már ennyire érdekel. |
2010-08-11 14:37.35 |
Ezzel az erővel a Matrix sem mentesülhet a hasonló alávalóságok alól. A Wachowski testvérek kreativitása sem mutatott túl azon, hogy fél életet szántak arra, hogy kutassanak buddhizmustól cyberpunk-ig, hogy aztán a kornak megfelelő bőrdzseki és grátisz napszemcsi mellett tálalják. A rendezés fogalma alatt szégyen lenne a panasz, a dialógusokban megbújó sejtelemre szintúgy, de ha a Matrix-al pereljük az Eredetet, akkor a Matrix-ot is perelni kellene megszámlálhatatlan sok hasonló művel. Még hazánk kedvelt írójának, Madáchnak is lenne szava a tematikához, csak hogy ne a hardcore sci-fi nagy alakjait kelljen visszaemlegetni, vagy egy egész japán anime szubkultúrát - mert akkor a dolog bonyolultabb lesz, még ennél is.
Egy pár kérdés: mi a klisé? Mit jelent öncélúan tálalni akció jeleneteket? Mit jelent a felszínesség egy olyan filmben aminek minden szekunduma nem más mint önmaga? A film logikája adott, kreált motívumából adott, kikezdhetetlen , legfeljebb megkerülhető és nem kedvelhető. Ezt azért mondom, mert nem gúnyból, vagy indulatból kérdőjelezlek meg, csak kíváncsiságból. |
2010-08-10 15:00.05 |
Tehát akkor mégegyszer. :D
Amit a történet szerint is láthattunk, Jacob előtt ott volt az a nő, aki később Jacob nevelőanyja lett. Jacob lett az őrzője a fénynek, ő pedig rendszeresen hívott meg embereket a szigetre, akik többnyire meghaltak... Az egyik ilyen eset a Fekete Szikla is, aminek egyetlen túlélője Richard volt. Jacob el is mondta, hogy ő maga invitálta az embereket a szigetre, ráadásul számos, sikertelen alkalommal (6x09 - Ab Aeterno). Jacob "állást" ajánlott Richardnak, legyen közvetítő ő és az emberek közt - emberek akiket eztán is a szigetre hív. Ekkor kezdődött el az emberek toborzása innen onnan, Richard érkezése után kezdődött el a Többiek úgynevezett története. Ez egyfajta körforgás, ki tudja kik fordultak meg még a szigeten, láttuk ott az egyiptomi kultúra nyomait is stb, lehet, hogy véletlen kerültek oda, de lehet, hogy egy korábbi örző, egy másik "Jacob" fennhatósága alatt kerülhettek oda. De konkrétan Jacob "népe", avagy a Többiek a 19. század után, Richard közreműködése kapcsán jöttek be a képbe. Konkrétan Többiekről a legkorábban az 50-es évakban értesülünk, amikor Richard-ék egy egész szép kis társasággal rendelkeznek, aminek már Widmore is a tagja. Hogy megértsd ezt az egészet, hogy hogyan alakult ez a társaság, hogyan lett állandó toborzás, és azáltal állandó jelenléte a Többiek-nek, nézd meg mégegyszer figyelmesen a 6. évad 9-es részét, az Ab Aeternot, ahol Jacob megbízza Richard-ot ezzel a feladattal. A Dharma története kicsit Desus Ex Machina, főleg amiatt, hogy hagytak egy üres pontot a történetben. Elvileg Magnus Hanso, a Fekete Szikla kapitánya a hajónaplóban írt előszőr a szigetről, úgy, hogy az később nyilvánosságra került. A bökkenő itt van, ugyanis a sorozat nem mutatta, hogy a napló miként került ki, de az biztos, hogy később Alvar Hanso, Magnus unokájához került, aki a leírtak alapján cégét, a Hanso Alapítványt abba fektette, hogy felkutassa ezt a szigetet. A Hanso alapítványból szakadt ki később, a 70-es években a Dharma kezdeményezés, mely megörökölte az anyavállalat célkítűzéseit. A Los Angeles-ben található Lamp Post (Lámpa) állomás segítségével találták meg a Sziget koordinátáit, és ezzel is tudták bemérni a Sziget esetleges elmozdulásait - felhasználva a korábban ott állomásozó, és nukleáris kísérleteket folytató USA hadsereg beméréseit. Ez így egy kicsit túlzó fantázaelem, de nem elfogadhatatlan (ezzel juttatta ugy-e Eloise is vissza az Oceanic 6-ot a szigetre). Innen már egyszerű a történet, a Dharma ténykedéseit mi magunk is láthattuk fél évadon át. Remélem segítettem. :D |
2010-08-09 19:19.25 |
Volt számos példa arra, hogy a szigetre miként kerültek emberek, és hogy kik voltak a Többiek.
Voltak akiket Jacob hozott oda, akárcsak a 815 túlélőit, voltak akiket maga Ben Linus hozatott oda, mint Pl Juliet akit az ottani meddőségi kutatás miatt lett berendelve. Ott van Ethan aki egy Dharma-s házaspár gyermeke - a Dharma-t tudjuk milyen célból volt ott. A Sziget különleges volt, még ha Ben, Richard és sokan nem is tudták a dolog lényegét, szüntelen toboroztak. Ki-be jártak a Galaga segítségével, és embereket csaltak egy "nagyobb cél" ámításával - ez egyelőre Jacob parancsa volt, embereket hozni, megtenni Richard-ot közvetítőnek és a toborzás végrehajtójának * később Ben immár önös célokból folytatta ezt a gyűjtögetést. A Többiek sokan voltak, a történet így is rettentően tömör, nem lett volna se célravezetőbb se izgalmasabb bemutatni főről főre, hogy ki hogyan került a szigetre. Vannak akiket hoztak oda, vannak akik hajótörést szenvedtek, voltak akik géppel zuhantak le. A Többieket többnyire toborozták, de volt akik más túlélők csoportjából származtak, mint pl a stewardess és a két kisgyerek. Mikhail bevallása szerint egy nagyszerű ember ajánlására lett tagja a Többieknek (Jacob), Dogen ugyanez a szitu. Ennél mélyebbre a sok statiszta, jelentéktelen mellékszerep miatt szerintem nem annyira fontos az, hogy ki hogyan került oda, a válasz egyszerű: egy kalap alatt, toborzás, toborzás és toborzás. |
2010-08-07 01:44.20 |
Ha Nolan-ról van szó, akkor semmi sem bíztos, mert valahogy ő az a fajta istenadta őszinte ember, aki úgy hallgat mint a sötétség. Ha ő mondja, hogy lesz Robin, akkor elhihetjük, de még a főgonosz kilétét sem tudjuk, mert az alkotók úgy akarják.
A Joseph Gordon Levit híreket még fontolóra lehet venni, mert azok a stúdió, ügynökségek iránti lejegyzett táblázataiban is hivatalosak voltak, de a kocka fordulhat. Ha Nolan-on múlna, csak a permier napján derülne ki, hogy merre is fordult a kocka. :D Szóval türelem. .D |
2010-08-07 01:25.51 |
Lehet valami gebasz van a marketingben, vagy tudom is én, de lerí, hogy ez a film mindig mindenhol másodsorba kényszerűl. A magyar közönség meg időnként folyton alulmarad egyes filmek terén. A közizlésről meg nem is akarok beszélni.
Lásd. a horror terén: valagnyi kommersz tucatszar lepi el a piacot, de a műfaj modern hullámának legelvontabb, legötletesebb, legérettebb darabja aigha ismert köreinkben. A "Trick or treat"-ről van szó. Bár lehet, hogy a magyarázat egyszerűen az, hogy sokakat nem is igazán érdekel, hogy mi merre hány méter. :D Avagy nem kell keresni az eldugott darabokat, jó az is amit az órrunk elé dugnak. :D Bár aki így gondolkodik, az az ő baja. :D |
2010-08-05 20:14.06 |
Most akkor mi van? XD |
2010-08-05 20:12.39 |
Persze, hiszen ez is volt a cél. A film vizualitása kárpótol, és ez is nyilvánvaló. :D |
2010-08-05 20:04.31 |
A célközönség a nagy mindenki volt, amibe beletartoznak a gyerekek is. Áldozat a technika oltárán. És bevált.
Azt nem mondhatjuk, hogy a film végletekig le lett butítva, de való igaz, hogy üzenni kívánó filmek egész hadához képest az Avatar annyira egyszerű és nyilvánvaló, mint az 1x1. |
2010-08-05 02:02.44 |
So say we all!
Jó éjt. :D |