Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Karácsonyi mese - Film4, 08:20 |
Álmaim karácsonya - Mozi Klub, 08:20 |
Jöttünk, láttunk, visszamennénk 3. - A forradalom - AMC, 08:35 |
Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You - HBO3, 09:10 |
Jégkorszak 3. - A dinók hajnala - HBO2, 09:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jon Voight (86) |
Patricia Clarkson (65) |
Jude Law (52) |
Ted Danson (77) |
Jennifer Ehle (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Dolgok, amik nagyon idegesítenek |
Donald Trump - Vélemények |
Az emberi százlábú - Vélemények |
Megáll az idő - Vélemények |
Alfred Hitchcock - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Az Úr hangja |
Sam Worthington |
2010-09-06 19:05.37 |
Kockáknak nevezik humorosan azokat, akik elszakíthatatlanok a számítógépüktől és minden idejüket játszással töltik. :D A megszállott gamerek gúnyneve. :D
Én sem bírok sok időt leállni a játékok mellett. Pár napig nálam is felkapott egy egy cucc, ami érdekes számomra, de hamar jon hamar megy alapon le is teszem. |
2010-09-06 18:15.53 |
Azért a Pankrátor és a Sin City nem gyengén Rourke mellett szól. Nem hiába. |
2010-09-06 17:58.23 |
Természetesen szörnyekkel kapcsolatos a Lovecraft irodalmi világ, semmi kosztümösség. Dimenziókapuk, iszonyatos lények, félistenek, melyeket össze-összeköti néha az emberiség létkérdéseivel stb. Ilyesmiket szokott az íróbá vakarintani. |
2010-09-06 17:55.44 |
Nafene ez Panyolainak ment. :D |
2010-09-06 17:55.32 |
Jah, az első bejelentések kapcsán én is felkaptam a fejem, hogy Gibson ismét az erőszak prófétáját játsza majd magát, de ez a médiacirkusz nagyon betett. Kár. |
2010-09-06 17:54.00 |
Én sem tudom, kimaradt az eredeti kisregény az általam olvasott könyvek közül, de annyit azért a project javára lehet ítélni, hogy Lovecraft, Poe mellett a horror atyja, nem felfújt tollkoptató hős, szóval megfelelő vizuális megvalósítással jócskán üthet a film. Persze hasonlóság akadhat, bár a Thing inkább sci-fi horror, belezős, gusztusos pröccsentésekkel, míg ez inkább dark mítosz, mitológia. Legalábbis ez jellemző Lovecraftra, bár ismétlem, az Örület hegyeit nem olvastam. |
2010-09-06 17:48.03 |
Tudtom szerint diCaprio kilépett a vikinges projektből, elhatárolja magát Gibson-tól, nem tagadtan a korábbi Gibson botrány miatt. Leo nem akarja leégetni magát... Semmit se tudni, hogy egyáltalán lesz-e a projektből valaha is film. :(
Apropó Cameron - úgy néz ki saját koncepcióiből legfeljebb egy Avatar 2-re számíthatunk, de produceri munkássága a közeljövőben adhat valami újdonságot. Del Toro egy Lovecraft adaptálással készülődik, aminek a kivitelezésében Cameron technikai tanácsadóként okoskodik majd. Egy igazán iszonyatot keltő Dark Fantasy elébe nézhetünk. A címe: "Az őrület hegyei" és nagyjából egy elbeszélést takar, egy antarktiszi expedícióról még a 19.-20. századok fordulóján, amikor a felfedezők valami nem emberit fedeznek fel egy a jégtakaró alatti hegyvonulatban... |
2010-09-06 17:24.58 |
A Command and Conquer szériát nagyon csípem. Tiberium és Red Alert-el lehet jókat kockulni, de nem olyan hosszútávon. Sok minden vagyok de nem egy nagy Gamer. :P |
2010-09-06 17:19.12 |
***** Pl innen. * Automatikusan eltávolított tartalom. |
2010-09-06 17:09.13 |
Epedek Darren munkáiért. :D Vizuális képmenéseivel egyenesen felkavar maradéktalanul, és ezt imádom benne. Érzelmileg Kihívás nekem a filmjeit nézni, mégis ezt magasztalom benne a legjobban. Na és akkor Clint Mansell.... jaj. :D |
2010-09-06 16:58.08 |
A Black Swan-t várom nagyon ebben a félévben. Remélem Aronofsky nem okoz csalódás... de hiszen miket beszélek. :P
http://www.youtube.com/watch?v=5jaI1XOB-bs Premier dec 1. Akciónézőknek tabu :P |
2010-09-06 16:21.23 |
Tyűűű, jól kitoltak veled. :D Ez megér egy bosszút. |
2010-09-06 16:14.41 |
Néhány év eltelte után életem egyik legjobb újranézős élményét köszönhetem ennek a csodának. Szerencsém volt egy bővített változathoz, ami 16 perc plusszal tesz hozzá az élményhez. Bár a film enélkül sem szorúl védelemre vagy foltozásra, azért aki igazán odaadással tudja átélni Maximus vesszőfutását, annak eretnekség lenne kihagyni. |
2010-09-06 16:01.03 |
Nekem megvan a legtöbb filmje, nem divatból. Divatból nehéz tartósan (fél évszázadon át legalább) valamit szeretni. Amit pedig imádok Kubrickban az a beteges képzeteinek egy olyan vonása amit tán csak én értek, maga a "divat" nem igazán. Mindenkinek, aki szereti Kubrick-ot, megvan az ilyen afférja a rendező munkájával. |
2010-09-05 21:46.56 |
Értem. Nem tudtam, hogy vannak ilyen verziók, azért kérdeztem. :D |
2010-09-03 21:32.44 |
Legszerényebben is huncut pazarlás az, amit ma 3D jegye alatt árulnak. Ha nem épp eretnekség...
Mondjuk a forradalmasítás még adott lehet, de úgy néz ki előbb a dolog hátulütőjét kell elszenvedni. Cameron revolutionary tevékenységét legközelebb úgy igazán Cuarón Gravity-je, vagy del Toro Lovecraft adaptálása adhatja vissza. Addig meg még fog egy tucat film élősködni a trendi 3D logóval. :D |
2010-09-02 18:48.15 |
Milyen verziód van, hogy csak két és fél órás? Az enyém 189 perc, azaz 3 óra és 9 perc. |
2010-09-02 15:37.45 |
Nem bántásként mondom, de lehet hogy pont itt ennél a filmnél nem kifizetődő, hogy olyan sok filmet láttál és értékeltél, ráadásul ezzel épp úgy tetted, hogy megkerülöd az exploitation fogalmát, és alávalóságnak minősíted a film megoldásait. Pedig pont ez benne a nem kevésbé elvont érték, hogy egyik égtájtól a másikig filmes szubkultúrák tárházát meríti ki, úgy, hogy már már merészen és stílusosan zagyva enciklopédiaként elevenedik meg. Ennek egy előnye és egy hátránya van. Az előny az, hogy ettől függetlenül megérthető, ha a filmet totálisan megveted és nem szereted, mivel ez szubjektív. Hátránya, hogy akik mélységeiben képesek boncolni ezt a művet, azok a vádakat sosem fogják komolyan venni. A koppintás fogalma itt nem észérv sajnos... |
2010-09-02 02:58.11 |
Megtette a hatását nálam ez a horror. Elsősorban hálás vagyok hogy nem a hatásvadász tucatszar mezején próbáltak laboránskodni a készítők, és nem egy Tűkrök, vagy egy tizedszeri huszadrangú A Kör mismásolással akartak kecsegtetni (megvesztegetni). A minimalista elgondolás, a kamera perspektíva és sötétben való tapogatózás átélhető közelségbe hozza a nem mindennapi történéseket. Bár a hasonlítgatás nem kényszerű, nálam a témában az Ideglelés toronymagasan a bajnok. A színészek pont annyira átlagosak, mint az általuk megelevenített karakterek. A paranormális jelenségek kreatív de nem kihívó és nem hatásvadász megvalósítások eredményei. A történet fokozatosan mélyül el, és tolja egyre magasabbra a félelmi faktort, ugyanakkor minden velőtrázó eseménynek apránként ok okozati összefüggést nyer: az események nem - ismételten - öncélúan történnek.
A vége azonban számomra kissé csőd. SPOILER Megannyi horrorisztikus mozgóképes élmény után felüdülés volt úgy nézni filmet, hogy a jelenségeket okozó entitást nem látjuk közelről, rajtunk áll, hogy minek akarjuk hinni az entitást. Ennek okán reméltem, hogy a befejezés sem egy megszokott papírforma lesz, de a magyarázat mégiscsak a megannyiszor látott megszállás. Persze ez a történet kimért menetét és magát a műfajt illetően nagyszerű végpont (no happy end, a gonosz győz, beteljesül a célja, gunyoros mosoly a megszállott arcán, juj most mi lesz... stáblista... vagy még az se XD). Kb mintha a végállomás előtt az utolsó kanyarban ugranék le a vonatról, márpedig én a végállomásig készültem. :D Hasonló érzés volt a film hirtelen befejezése is. Bár gőzöm sincs mit vártam "más" végpontnak, a lényeg, a film nem tartott odáig. :D Ettől független jó élmény volt. A folytatásra is kíváncsi leszek. |
2010-08-31 20:34.21 |
A két szó, mintha alapból ellentmondana egymásnak így egy mondatban... Bár lehet, hogy az én értelmezésemmel van a baj, de aminek nincs szolid értelme, azt hogyan lehet elvontan kifejezni? :D |
2010-08-29 14:43.00 |
Onnan gondolom, hogy Cobb projekciója volt és kész. Akárcsak Mal. Mindkét projekció egy kísértés volt a korábbi váróbeli élmények miatt. Emlékezz hogyan jutottak ki a váróból. Rémlik a vonat? Amikor Ariadne lement Cobb után Cobb emlékekből épített saját álomvilágába, rémlik a vonat? Egyértelműen Cobb projekciója volt, a filmben Fischernek semmi kapcsolódási pontja nincs semmijen vonathoz. Cobbnak van, nagyonis sok. |
2010-08-29 00:40.33 |
Sőt, hozzáteszem, vannak nem tudatos módosítások is. Lásd a projekciókat, vagy a Cobb tudalalattijából, véletlenül előrobogó tehervonat. |
2010-08-29 00:36.23 |
Ahogy az építész, úgy az extraktor is megteheti. Elvégre például a filmben, Cobb is építész volt egyaránt, amellett, hogy extrakciókat hajtott végre, csak ő nem mert tervezni Mal miatt, ezért a feladatot egy - a valóságban - hivatásos személyre bízta. A csapatban mindenki tudhatja a másik feladatát, de mégis mindenkinél az a prioritás, amiben a leges legjobb. És akkor elérkezünk a téma ismételt legelejére. Az álomban nincsenek fizikai szabályok, ezt egy kezdő építész is azonnal észre veszi (lásd Ariadne esete Párizsal), de bárki aki tudatosan szerepel az álomban ezen módosíthat, akár az extraktor is (lásd Cobb, amikor a búgócsigát felpörgeti és elrejti Mal széfjében, majd mikor a nő rátalál, az még mindig pörög). A Forger más személyek alakjának illúzióját kelti stb. Ezek a műveletek mind a szabályok áthágását jelentik, amit az adott személy képes megtenni. Ezekhez képest a totemek egyszerű és egyszerűen manipulálható elemek. Mindenki rendelkezik egyel, mindenki ismeri a sajátja tulajdonságait, tudják, hogyan viselkedik az a valóságban, és hogyan az álomvilágban. |
2010-08-29 00:17.56 |
2. Ettől függetlenül az extraktor áll elsősorban a tárgy teljes ismeretében - ez a filmben is elhangzott. Tegyük fel, hogy az építész megteszi ezt az alávalóságot, és működik -- még mindig nem zárja ki a lehetőségét annak, hogy az extraktor felülírja a dolgot, és mégis megkísérli maradandóan mozgásban tartani a totem-et: ugyanott lesznek ahol a legelején. Amit írsz kíváló megtévesztő érv lehet, de még mindig nem vonja meg a lehetőségét annak, hogy álmok törvényei az álmok törvényei, a valóság törvénye pedig valóság törvénye, és ezt bármikor el lehet határolni. Ami a témát illeti: jó elképzelés, de a spekuláció csak fakultatív, nem a filmet cáfolja, vagy igazolja. |
2010-08-29 00:00.18 |
2. Valóban lehetne kísérletezni, megálmodni, hogy eldől, de a lényeg, hogy csak és csakis az álomban lehet azt álmodni, hogy nem dől el, és ez máris döntő érv. Az extraktornak meg ha érdeke, hogy tudja mi a valóság és mi az álom, miért kisérelné meg magát átverni? Kissé paradoxon elképzelés, ha a filmből indulunk ki.
3. Persze, hogy volt jelentősége, épp erről volt sző előbb is. Fischer ráeszmélt, hogy az apja szerette őt mindig is, és fontos volt számára. Hogy az apja egy közös emléket rejtett a fiókba az ennek a szeretetnek a bizonyítéka. Naná, hogy lényegretörő szimbólum, egy karakterrel sem mondtam, hogy nem az. |
2010-08-28 03:29.10 |
A három kérdésedből viszonylag kettőt szerintem egyszerű megmagyarázni:
2. Álomban a fizikai törvényekkel bármit megtehetünk - ezt a film elején Ariadne is megtapasztalta, amikor felgöngyölte Párizs utcáit. A totem az álomban a többi objektumhoz hasonlóan nem valóságos, így a rá vonatkozó fizikai törvények sem azok. Ha akarja, a használója ráparancsolhat, hogy az időtlen időkig pörögjön. A valóságban ez nem menne. Cobb ezzel a csellel rombolta le Mal valóság-illúzióját a váróban, hogy pörgette a búgócsigát, és ezáltal ráeszméljen a nő, hogy ahol vannak az nem a valóság. Ez volt az incepció, a zavartalan pörgés egyértelműen tudatta a nővel, hogy mi a szituáció. Ugyanakkor ez az érv arra, hogy az extraktorok miért használják ezt a szerszámot arra, hogy elkülönítsék az álomvilágot a valóságtól. 3. Nem csak a papírszélkerék volt itt a motívum. Az incepció felépítése már az első szinten megkezdődött, amikor Eames Browning-ként beszélt Fischer-el. A következő szinten is volt egy hasonló "rávezetés" a témára, a szállodai szobában. Ha megfigyeled ismét a filmet, már az elején egy ilyen eszkalálódó, fokozatosan felépülő megvezetést terveztek beültetésnek. Fokozatosan instruálták Fischer képzetét az apja állítólagos terveiről. A fináléra Fischer már tudta apja szándékát (vagyis az illúziót, amit a csapat keltett benne), így már csak meg kellett bizonyosodjon, hallania kellett apja "csalódottságát", és látnia kellett azt a bizonyos gyermekkori emléket. |
2010-08-18 19:31.20 |
Az zsíros hely lehet. :D Mi ilyen téren kissé lazábbak vagyunk, bár ez így ahogy leírod kívánatos. A + az felém, hogy kisváros, akárhova megyek, otthon vagyok, ismerős arcok társaságában. :D
Na de most megyek. A kitárgyalt elméleti részt átültetem gyakorlatba. :D |
2010-08-18 19:14.33 |
Nálunk ez sorskédés. Bár a törzshelyem nem lepukk, hanem pub, a fogyasztott mennyiség meghatározza az út sikerét a WC-ig. :D Bár ez nem saját tapasztalat... Egyelőre... |
2010-08-18 19:10.46 |
A szín is mindegy, valaki úgyis mindig lehányja. :D |
2010-08-18 19:10.10 |
Még szép, csillagásztól traktoristáig mindenki egy kicsit Stephen Hawking meg Edwin Hubble lesz, egy árnyalatnyi Victor hugo beütéssel. És akkor a költőkről és operetténekesekről még nem is beszéltem. :D Bár mindek. Lerí, hogy egy vallást gyakorlunk, a zarándokhely meg csak a falfestés színében ha eltérhet. :D |