Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Karácsonyi Casanova - Film4, 09:40 |
Karácsony Willow Glenben - Izaura TV, 10:10 |
Kiskarácsony mindenáron - RTL, 10:15 |
Szerelmek, esküvők és egyéb katasztrófák - SuperTV2, 10:25 |
Köztünk élő angyalok - HBO, 10:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Sissy Spacek (75) |
CCH Pounder (72) |
Hanna Schygulla (81) |
Jeremy Strong (46) |
Jasmin Gerat (46) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
2022-es választás |
Deadpool & Rozsomák - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
Donald Trump - Vélemények |
Szólánc igékkel |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A hullahó-akció |
Philippe Harel |
2011-06-15 17:51.27 |
Akit érdekel esetleg: az első részletesebb magyar beszámoló:
[link] |
2011-06-15 16:54.31 |
Ledaráltam a 9 epizódot, és le vagyok döbbenve. Mikor nekikezdtem (nem ismerve sem regényt, sem plotot nagy vonalakban), cinikusan próbáltam fogásokat keresni rajta, fürkészve azokat mainstream kliséket, sallangokat, kiszámítható fordulatokat, amik az utóbbi hónapokban egy kicsit éket vertek közém és a sorozatok világa közé. De ez a sallangmentesség, és ez a profi karaktervitel, színészi teljesítmény, a díszletek, az erotika, a vérgőzös erőszak, és a feszültség egyszerűen beszippantott. Főleg az 1x09 frenetikussága vitathatatlan, amivel bizony megléptek egy szintet ebben az ágban. Persze az amerikai közönség egy bizonyos rétege, akik máig mimózalelkű klisébuzi magatartásukban aszalódva egyszerűen felháborítónak tartják egy főszereplő hirtelen kiiktatását. De hát ez ilyen, ez a sorozat/regény dramaturgiája az igazságtalan valóság valójával töltötte fel magát - szirupnak nincs, és - remélhetőleg - nem is lesz helye a továbbiakban. :D
Mindent bele HBO. Ha a regény elolvasását nem garantálhatom magamnak egyelőre, ezt a szériát elnézém nyugdíjazásig is. :P |
2011-06-14 22:03.55 |
X besorolású gyerekpornó... De hát nem úgy szoktak általában értékelni, hogy olyan alapos részletismeretek alapján mérlegelnek, mint egy film rating-je, célközönsége, tartalma?
Vagy a falnak inkább ne magyarázzak, úgy-e? :P |
2011-06-13 00:07.51 |
A 14-es évadban, ez a Coon and Friends cucc nagyon nagy.
Cartmenék, mint szuperhősök... Kenny hallhatóan/érthetően beszél... Idióta olajfúrók zsinorban okoznak katasztrófákat... Az egyik katasztrófa alatt megnyitnak egy dimenziókaput... Cthulhu jön át rajta... Cartmen benyal Cthulhu-nak és nagy cimbik lesznek... Cthulhu megöli Justin Bieber-t... XDXD OMGOMGOMG LOLOLOLOLOLOLOL XDXDXDXD |
2011-06-10 23:35.22 |
Ha nem lennék álszent és nem lennék szélsőoffoldali, akkor elpirulnék. :D
De, ne erölködj. Kellemes trombózist. Az X-Men jó film. |
2011-06-10 23:26.14 |
Cöhh, sikerült belépnem a Mátrixba. Csak nem látni egy ügynököt sem. Avagy megvan a jelszó. Éljen a töketlen majomnáció. :D |
2011-06-10 23:20.54 |
Vegyél fel fészbúkra. Tudod a rendes nevömöt - és probléma megoldva...
Szegény topic. :P |
2011-06-10 23:16.33 |
Mennék én most, de tényleg nem tudok belépni. :D Cserben hagyott a memóriám. Oda lett mint a majom töke. :D |
2011-06-10 23:10.29 |
felkukkantok, csak már olyan cefet régen nem voltam msn-en, hogy már az se biztos, hogy a jelszavamat tudom...
Na de, ha nem, akkor majd a herélt majom megmondja. :D |
2011-06-10 23:06.20 |
Jah. Hát ez van. :D |
2011-06-10 23:02.10 |
Mi biztos Valesz ellen? Ezt nem értem. :D |
2011-06-10 21:41.13 |
Nyugi, megértelek,csak néha nekem is izzadhatnékom van, és akkor jönnek elő ezek. Tudtam, hogy veled megtehetem, mert mosolyjel lesz a vége.
Én is bírlak, csak ne provokálj sokat. Segíts találni olyant amiről duettben ajnározhatunk, meg ódákat zenghetünk róla. :D Avagy váltsunk műfajt a szakvitában. Byebye, and my pleasure. |
2011-06-10 21:27.35 |
Pont most akartam írni, hogy már hiányzol. :D |
2011-06-10 21:20.09 |
Én is befejeztem. Remélem a közeljövpben minél kevesebbet kell találkoznom indokszegény, izzadtságszagú érveiddel. :D
Gonoszságom nem állandó, de ha mutatkozik kicsit elfajzott. Ne vedd szívre... vagy mid van. :D Byebye Elvis, The King of the OVERDOSE. :D |
2011-06-10 20:07.38 |
Félnek egy újabb Hidegháborútól. XDXD |
2011-06-10 19:39.55 |
"mint Oldman (aki még véletlenül sem adja vissza a képregénybeli Gordon alakját)"
Dede. Küllemében, funckiójában és magatartásában is a képregénybeli Gordont hozza Oldman. A korrupciómentes szemcsis zsaru, aki remegve félti a családját, fiának példaképe, eleinte a kiváló Dent-Gordon-Batman trió tagja, és Batman legnagyobb bizalmasa, aki rátermett arra az új felállásra, amit batman idézett elő a bűnüldőzében. Ráadásul pont annyit szerepel Nolan fimjeiben, és pont olyan jelentős az alakja, mint amilyen a képregényben is. [link] [link] [link] [link] [link] So, what is the problem? Burton dekorációs hajlamaival egyet tudok érteni, hogy plussz, lehet szeretni, aki fogékony az ilyen kormos, expresszionista díszletekre. De az alig megszólaló, csak névlegesen megfeleltetett, mellőzött Gordon fényévekre van az igazi Gordon-tól. Elhiszem, hogy hidegen hagynak téged a szabályok, de ez nem korlát. Az OFF elkerülése egy szimpatikus döntés más forumtársak iránt, akik mondjuk nem kíváncsiak arra a már évek óta túltárgyalt felesleges vitára, amit mi itt folytatunk, hanem mondjuk X-Men véleményeket olvasnának. |
2011-06-10 18:53.51 |
Hát köszönöm. A felkérés megtisztelő, de teljesítése még várat magára.
Számomra - és ezt nem fényezés-púderezésgyanánt mondom - megszállott Batman rajongónak/olvasónak pont ideális és találó az a világ amit Nolan létrehozott, vagyis aprólékosan felelevenített Batman valódi identitásából, és makrouniverzumából. (Ez most nem meggyőzésszámba megy, hanem tájékoztató magamról. :D) Nálam Burton-nál érződött úgy, hogy bármennyire is tetszik a vizualitása, nem szolgált ki azzal a folyamattal, ami megmutatja, hogy a hasadt lélek hogyan emelkedik felül a saját félelmén úgy, hogy közben a már szinte mítikus félelemkeltés tökéletes gyakorlójává válik egy szimbólumon keresztűl, ami radikális változásokat idéz elő a város kollektív magatartásán. És apróságok is akadnak, mint a fekete Dent (nem vagyok rasszista), a már szinte inkompetens pacák Gordon (a duci embereket is szeretem), és a kissé "amorf" Gotham, ami inkább Burton városa és nem a New York-ról mintázott elnőtt metropolisz. De még így is tudom élvezni, mert bár van ez a nem egzakt "formula", korlátok közé nem tud szorítani. Ahogy ez az X-Men film is, koncepciójában teljesen újszerű, eltérő, mégis meghozta a katarzist. Jut eszembe: ez X-Men topic... A lerágott csont Batman-en ideje lenne túltenni... :P |
2011-06-10 18:23.39 |
Nem is tagadtam, hogy ne lettek volna ott is, veled ellentétben az én rugalmas hozzallásom mindkét verziót nagyon szereti, bár a klasszikus atmoszférikus, romantikus világból túl sok mindent hiányolok, de ez az én dolgom.
De igen, esztétikai képletek. És nem kell, hogy a képlet megoldás legyen. Nem megoldani akarjuk a művészetet, hanem sajátosan közelíteni. Vagyis mindenkinek vannak elvárásai, bizonyos faktoron működő empatikus hozzáállása, beidegződése, ami - ha nem is univerzális szinten, de szubjektíve - kulcs lehet egy rendező felállított művészeti képéhez, vagy gondolatiságához, ami az egyén számára a megfelelő közelítés lehet a művész lelkéhez. Az enyém szívesen fejtegeti mindkettőt, elfogadja, rajongja, de van egy nem egzakt lelki szemeim előtt lebegő "formula" ami az igény függvényében tesz különbséget a kettő között. |
2011-06-10 17:55.32 |
De... a denevér ügyében is tévedsz. Mert bár nemes és jogos gesztus a gótikus, jaj de romantikus verzióját jaj de nagyon szeretni (esztétikai képletek, amik megmozgatnak ... mégiscsak léteznek egyenletek), az újkori verziója motivációs ingerekben épp olyan gazdag és esszenciális, hogy egy magamfajta Batman rajongó érezni tudja... de miért is magyarázom a nyílvávnvalót a nehézfejű provokátornak? :P |
2011-06-10 17:41.20 |
Nekem mindig igazam van, kivéve amikor nincs. :D
De Batmanhez még mindig nem értesz. Talán a mágnesszalag az oka, ami kelletlen elfogultságod zárlata okán beakadt. De ezért nem utálhat senki. Még ha Elvis Evil alakmásának tűnteded magad. :D |
2011-06-10 15:46.43 |
Hát ez van. Ez a film a korábban már készen-kapott X-Men világ alfa V1.0-ás verziója, a jellemző hatalmi felállások motivációs kiindulópontja, vagyis még nem az-az X-Men amihez szokva vagyunk. Olyan történet elmesélésére vállalkozott, amire eddig sehol máshol nem került sor. Ez újszerű kontextualitást jelent, és nekem azért tetszett, mert eltávolodva önmagamtól igyekeztem annak függvényében kezelni azt, avagy minden ami X-Men szó alatt ma köztudott, az itt most kezdetleges, és átalakuló. Épp ezért nem zavart az, hogy az árnyként lopakodó vérprofi Mystique még csak keresi a célját, és még csak most ismeri fel az őt gyökeresen megváltoztató eszméket, amiket Magneto vall. Épp ezért nem tudott idegesíteni Shaw sem. Sőt. Attól függetlenül is, hogy ez egy ilyen műfaj, ami hasonló antagonistákat szül, döntő funkciója volt abban az alapozásban, amire az egész film hivatott. Mint korábbi véleményemben is írtam, egy prototípusa, és ugratódeszkája annak, ami a mindenkori Magneto-t jellemzi, (ami semmiképp sem fértethető össze egy Tim Roth féle Miszter Seregbábja Kisérletinyuszival, akinek színészi kvalitására elég kevesen emlékeznek már, ellenben Magneto kultikus istenkomplexusos attitűdjével - szubjektív véleményeken túl). Bár Shaw Erik bosszújának áldozata lesz, ugyanakkor automatikusan felnyitja annak szemét, és megadja ezzel a végső lökést ahhoz, hogy Magneto az emberiség esküdt ellensége legyen, egy perverz, irgalmatlan, cinikus terroristavezér, aki hol az egész emberiséget akarja mutánssá változtatni, hol megölni akarja őket, hol kataklizmikus világ-újrateremtési projektjein fáradozik. - És ez része az X-Men életérzésnek is, amihez a film ezúttal új következtetéseket is felvetve alkalmazkodott. |
2011-06-10 08:38.06 |
Nem értem miért épp Magyarország... Bár én sem vágok mindent warez témában, de tudtom szerint a legtöbb ilyen CAM-os szardózer orosz felvétel (magyarról még nem is hallottam). A magyar verziók legfeljeb dub-oltak a szinkron miatt (természetesen premier után). És nem hiszem, hogy a magyarra dub-olt orosz felvétel nemzetközileg olyan anyagi kárt okozna a nagy stúdiók jövedelmének (mondjuk a francia, lengyel, kanadai és amerikai nézőt érintőlegesen), hogy be kelljen fenyíteni miatta, és kitolni a magyar mozizó közönséggel. Motivációs hadjáratnak ez vajmi kevés. Aki nem járt eddig moziba, az összevissza taszigált premierek miatt sem fog. :P |
2011-06-10 02:32.35 |
"Jó, de mit nem adhat magából?"
Önmagát. Bárki lehet, de nem önmaga. Amit elvárna más emberektől, a szimpátiát, vagy szeretetet, azt az iránt a bárki iránt kapná, ami valójában nem több kreált illúziónál. Nem azért hisztizett, mert nem tud olyan lenni amilyen akar, hanem mert nem tud olyan önmaga lenni, amit az emberek előítéletek és undor nélkül elfogadnak. Nem hiszem, hogy ezt egy kis empátiával ne lehetne megérteni. Én is örülnék neki ha lenne ilyen képességem, de hogy alapállapotomat és identitásomat folytonos koncentrációval lepleznem kell az emberek intoleranciája miatt, az nem lenne fair, még akkor sem ha jó játék az alakváltósdi. Ez egy szubjektív lélektani kérdés, amit vagy megértünk, vagy minden egyéni frusztráltságot letudunk annyival, hogy logikai ellentmondás, csak mert nekünk kívülről kezelhetőbbnek tűnik... |
2011-06-09 18:19.18 |
Jól nézünk ki. :D
[link] |
2011-06-09 17:28.58 |
Boldog szülinapot Dzsonni. |
2011-06-09 17:19.44 |
Kiskorú bérgyilkosjelölttől pszichobalerináig. Boldog szülinapot neki. |
2011-06-09 14:56.48 |
Chemical Brothers - Dont Think |
2011-06-08 16:15.47 |
Az Ellenállás vége az X-Men világához (főleg a First Class-hoz) annyira hivatkozási alap mint Lucifer farvize. :D Nem érdemes abból kiindulni.
A filmben teljesen korrekt volt, hogy Raven önerőből kellett elfogadható külsőt adnia magának, az is korrekt hogy ebből jórészt elege volt. Nem minden mutáns örül a képességének, ha miatta nem adhatja önmagát (hiába űber-zsirkirály-faszamasza a képesség), ráadásul még a kormány által likvidálásra jelölt torzszülött korcsitúra a hivatalos besorolása. |
2011-06-07 21:49.50 |
Nem szükséges korrigálni, elég csak felismerni azt, hogy ez reboot, így a felsoroltak nem számítanak bakiknak. A First Class inkább a saját útját járja, és csak nagyvonalakban felelne meg a képregénynek, de nem az eddig látott filmeknek. |
2011-06-07 18:44.49 |
SPOILERES LEHET
Becsengettek Xavier iskolájában. De még HOGY!!! Matthew Vaughn élete nagy álma volt, hogy valaha képregényfilmeket készíthet a nagyközönség számára. Singer kuigrójakor az Ellenállás Vége epizódnál a stúdió zsarnoki döntései miatt elmaradt a nagy debüt, de ami késett nem múlott. A mérsékelt anyagi sikerű, de annál pofásabb Kick Ass után már nem fért kétség ahhoz, hogy Mr. Vaughn a képregényes életérzés továbbításának elemében van. Azonban ezúttal a nem túl radikális, de megfontolt stilisztikai változtatások mellett döntött, és megszületett az igazán egyedinek nevezhető First Class. Magneto a képregényvilág egyik dobogós szuperbunözője, aki eredeti formájában is megalkotóinak kreativitását jelzi. Singer mozgóképes világában a legendás McKellen-nek köszönhetően Magneto meglépett egy szintet, és páratlan módon kiteljesedett, mind személyisége, mind attitűdje, és mind a motivációit illetően. De további potenciálok kimerítésére a lehetoség még mindig adott volt. A First Class ezúttal megmutatja azt, amit az eddigi X-Men filmek (sőt: többnyire a képregények is) csak szóban próbáltak meg-megidézni (egy szövetség, egy barátság, kismillió közös terv, majd megannyi fájdalom gyűlöletté formálódása, ami a tragikus szövetségbontást eredményezte). Jól felvezetett és élvezetes, izgalmas, olykor feszült, vagy épp megindító gyorstalpalók sorozata vezeti be a nézőt az X-Men világába, kihangsúlyozandó a fobb karakterek származását, és azt a megmérettetésekkel tuzdelt világot, amihez kénytelenek lesznek felnőni. Vaughn azonban a sci-fi akció vonal mellett megpendíti a klasszikus kémfilmek mára már ritkábban használt, de annál élvezetesebb és feszültségtelibb tárházát (mintha csak egy elegáns James Bond filmet néznénk, ami épp most folyt át a Marvel csodálatos képregénypaneleinek szurőjén). A Hidegháború tombolása a szuperhatalmak közt a kubai rakétaválsággal pattanásig feszül. A CIA a mutánsoktól kér segítséget, akik erejükkel képesek lennének megoldani a krízist. Azonban Shaw - aki megannyi fájdalmat okozott a fiatal Erik-nek - nem elégszik meg azzal, hogy a mutánsok kéz a kézben, ünnepélyesen integrálódjanak a társadalomba. Fajtájának, a Homo Superior-nak egyeduralkodónak kell lennie a bolygón, így készen áll, hogy szabotálja az Államok és a jó mutánsok minden erőfeszítéseit a háború megakadályozását illetően. De a film elsosorban csak ugródeszkaként használja a krízishelyzetet, hogy utólagosan ágyazzon meg annak a hatalmi felállásnak ami jellemzi a mindenkori X-Men univerzumát. Elszenvedett gyermekkori gyötrelmei (náci haláltábor, kísérletező tisztek, a szülei lemészárlása) vérszomjas bosszúállóvá avanzsálja Erik-et. Élete elso fordulópontjához ér, amikor megismerkedik Xavier-el, és a fiatal professzor vallott eszméivel. Ha a kémtörténet, és a háborús krizishelyzet másodlagos, akkor - az amúgy a remek Bacon által megformált - Shaw gonosz tevékenykedése is annak számít, ugyanis a filmben elsőbbséget élvez a mindenkori Magneto ébredése. Fassbender beváltja a hozzá fűzőtt reményeket amikor a vérszomjas bosszúállótól a reményt sikertelenül kutató, megszelidült mutánson át elvezeti Magnetot az "emberiség esküdt ellenségéig", a "Mágnesesség Uráig" - mindezt precízen eltalált, átérezhető, túlzások nélküli drámai hangnemben. A remek színészek sora persze nem merül ki ennyiben. McAvoy is épp annyire élvezte a szerepét: "Jé, Xavier vagyok, fiatal, bohó, kíváncsi, hiperaktív!" Ugyanakkor Kevin Bacon testesíti meg az aktuális főgonoszt, aki amúgy prototípusa lenne annak, amivé később Magneto is alakul, de hihetetlen lazasága nem teszi zavaróva azt, hogy ismert formulát látunk megelevenedni. Lawrence kisasszony - akinek külleme figyelemreméltó, köszönőviszonyban sincs Mistique örökös karcsú, magas, szófukar villongásával - vártnál kellemesebb meglepetés volt: rajta tűkröződött vissza a két "vezető" (Xavier, majd Magneto) világnézete: Tanuld meg széppé tenni magad, hogy elfogadjanak - Szép vagy ahogy vagy, pusztuljon aki másként gondolja. Ezzel szemben a legtöbb szereplő steril és érdektelen olykor - és ez volt nálam a film legnagyobb hibája. Nem is rúghattak volna labdába a Fassbender - McAvoy - Bacon - Lawrence felállás mellett. Talán még Emma Frost, mint a főbajkeverő csillámló, de rideg jobbkeze nem elhanyagolható. De elrettentő példának ott van Angel, aki előszőr örül, hogy társakra lelt Xavier toborzása után, majd áttáncol Shaw-hoz, hogy mint a gonosz terv kivitelezésének járulékos veszteségeként letépjék a pille szárnyait. Azon túl, hogy a másik oldal is egy jó alternatíva a túlélésért, sok motivációval nem áldatott meg a karakter. Ami kontinuitást illeti: ajánlatosabb a filmet reboot-ként kezelni. Kezdve onnan, hogy a Farkas filmben, a 80-as években még tinilányként látott Emma Frost itt a 60-as években érett, felnőtt nő, egészen Xavier koráig, és bénulásának időzítéséig a First Class szinte minden elemét az X-Men univerzumnak másképp gondolja. Nem feltétlen X-Men film, ahhoz túlságosan is egyedi stíluskombó, de leszámítva egy-egy lapos karaktert, átgondoltsága, tempója, stílusa, és korrekt drámai jellege miatt egyszerűen egy jó film, ami már a játékidő befejezése előtt 20 perccel folytatásért kiabál. |