Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Karácsonyi Casanova - Film4, 09:40 |
Karácsony Willow Glenben - Izaura TV, 10:10 |
Kiskarácsony mindenáron - RTL, 10:15 |
Szerelmek, esküvők és egyéb katasztrófák - SuperTV2, 10:25 |
Köztünk élő angyalok - HBO, 10:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Sissy Spacek (75) |
CCH Pounder (72) |
Hanna Schygulla (81) |
Jeremy Strong (46) |
Jasmin Gerat (46) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
2022-es választás |
Deadpool & Rozsomák - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
Donald Trump - Vélemények |
Szólánc igékkel |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A varázscipők |
Philippe Harel |
2011-05-30 10:06.14 |
Érdekes kérdés, ugyanis tagadhatatlan, hogy nagyon érti a drog fizikai és lélektani oldalát, elvégre abból született a világ egyik legjobb drog/függőségi filmje a Rekviem. Végülis, ha él vele, az az ő dolga. De hogy ne csak csupa egyoldalú feltételezés legyen az egész, az érem másik oldala az, hogy csupán csak tisztán és józanon szakérti a dolgot. :D |
2011-05-30 06:13.20 |
A Slashfilm-en olvastam még decemberben egy review-t ami közvetlenül a forgatókönyvet tárgyalta. Bár konkrét részleteket a cikkíró nem idézett meg Andres Heinz írásából, de határozottan emlegette az ecstasy-t, és a hatása alatt történő erotikus pillanatokról szóló részleteket a szövegkönyvből. Így talán - még ha nem is ez a lényeg - a szer típusát illetően valamelyest biztosabbak lehetünk. |
2011-05-30 04:32.30 |
Szerintem az kapszulás ecstasy volt. A tűnetek is megfeleltek: kedélyállapot megváltozása, fellazulás, önbizalom gerjedése, stb. Természetesen az is okozhat maradandó károsodásokat, és mindenképp nagy szerepet játszott abban, hogy Nina-ban felszabaduljon megannyi feszültség, de úgy gondolom Nina-t előbb utóbb úgy is utolérte volna a pszichózis.
Az LSD, vagy acid, az cseppfolyós sav, papírba, vagy bélyegbe itatva fogyasztják, pszichotrópikus, a fogyasztója akár 15-20 óráigi is hallucinálhat tőle - egy erős bad trip esetén még örökre is megzavarodhat. |
2011-05-28 23:43.12 |
Nem is tudtam, hogy van topic-ja, pedig korábban kerestem az oldalon, és jeleztem a Hiányzó filmeknél (bár magyar forgalmazásra az esély valymi kevés, így az itteni adatlapja is legfeljebb egy olyan szürreális álom, mint maga a film) :P
Nagyon régen láttam már a filmet és rengeteg értelmezését is olvastam (a készítők szándékát illetően is), azonban az tagadhatatlan, hogy kísérleti filmként is valami hihetetlen unikum. |
2011-05-26 21:20.31 |
(Aztán majd ha összegyűlt 20.000 hsz. akkor egybeolvassuk és azzal megfejtjük a Pí végső értékét, azzal pedig az élet értelmét - kb ez a véleményem a topicról). :D Hajrá |
2011-05-26 21:14.29 |
[link] |
2011-05-26 19:06.48 |
Jah, és elnézést a "foLYtogató" íráshibákért. Alvatlan éjszakák után másképp nem megy. :D |
2011-05-26 16:00.01 |
A második bekezdésben Maximus helyett Maximumot írtál. :D |
2011-05-26 15:52.30 |
Gaspar Noe megalkotta a lehető legnyomasztóbb, legsötétebb, leghosszabb pszichedelikus bad trip szimmulációt, amihez nem kell az acid, csak mérhetetlen nagy türelem, egyfajta megfogamazhatatlan befogadóképesség, és egy rugalmas ingerküszöb. Ehhez hasonlót ugyanis nem tapasztaltam még soha. Vegyes érzéseim vannak a teljes filmmel kapcsolatban, de azt le kell szögeznem: az alkotó minden perverziójával és torz világszemléletével együtt is ez a darab egy ritka kuriózum.
A megkerülhetetlenül egyedi kameramozgások, perspektívák és narrációs eljárások az alkotó abszolút stílusjegyei amik korábbi filmjeinél is felfedezhetők, de az Enter the Void meglép egy bizonyos szintet, amihez az egyszerű nézőnek kihívást jelent az asszimiláció. A film játékideje is szerepet vállal abban, hogy nagy feladatnak minősüljön egy 2 óra 40 perces asztrál-szürrealista látomás. A film eleve egy olyan közegből indít, ami szinte azonnal folytogatóvá válik. Tokio sötét, neonfényes hatalmassága a legfeketébb cyberpunk fantáziákat idézi meg. Ez a város sosem volt így filmezve, és ezt már csak meglovagolni lehet - ha lehet. Oscar, miután hallucinogének vibráló hatása alatt a képzelete új dimenziók kapuit tárogatja, és miután egy árulás áldozata lesz, ebben a világban leli végzetét. A kamera első szám első személy perspektívája minden természetes pislogásával még nem minden. Testközelből tapasztalhatjuk meg az elmúlás lassú és félelmetes folyamatát. A fizikai lét megszűnik és az igazi trip csak ezután kezdődik: Oscar tudata továbblendűl, és felülnézetből kémleli Tokiót, miközben újra lepereg előtte az élete, kívülről szemléli halálának következményeit, majd felkészül arra, hogy - kicsapva szép lassan a nézőben a biztosítékot - végre reinkarnálódjon. Hatalmas szörnyeteg ez a film, ami vizuális orgiától az érzelmi terrorizmusig mindent elkövet. A kamera egy olyan végtelen labirintust barangol be, ahol a halluciónáció, a pornográfia, az autóbaleset, a kisgyermekek szüleinek borzasztó szörnyhalála, az éjszakai élet ijesztő valója, a szeretet, a remény, a halál, és nem utolsó sorban az élet és annak a szépsége egy sajátosan összefüggő egészben lakozik. Az pedig rajtunk áll, és tűrőképességünkön, hogy végül milyen esztétikai következtetéseket vonunk le az egészből. Már ha sikerül a játékidő végéig érni. Ugyanis a kíváncsiság, és a jó terhelhetőség még nem biztos, hogy elégséges készletnek minősül hogy ezt a filmet bárki megnézz... akarom mondani: -bárki nekiveselkedjen... És akkor még nem is beszéltem befogadásról... |
2011-05-25 21:58.54 |
Az miért lenne jó? |
2011-05-25 21:20.15 |
Pont ez a lényege, hogy a néző lássa, hogy az ember milyen kegyetlenségre képes, és ennek tűkrében értékelje azt a jóságot is, amit a többi őr, Edgecombe, vagy Brutal képvisel. |
2011-05-23 20:06.11 |
Azt hiszem megállapodhatunk abban, hogy azért jó benefitnek számít, hogy a Marvel saját kezüleg intézkedik adaptációi felől, és immár (egyes) autonóm megfilmesítési jogait nem szórja szanaszét boldog boldogtalannak. Bár a gőgös, büszke, és hipermakacs dörgésisten belépője a mozgóképre most sem jelent éppen forradalmi szellemi fejlődést a műfaj marveli ágán, mint amilyent a DC ünnepelhet újkori Batmanével, de az alázatos hozzaállás, és annak szórakoztató végeredménye garantált.
Persze Thor nem veheti fel a versenyt olyan top-kultikus hősökkel, mint Superman, Pókember, vagy Batman (főleg Magyarországon, ahol a saját újságszériával rendelkező primer hősök mellett legfeljebb különleges crossoverek vendégszereplője lehetett, alkalmanként kiadott, ritkább történetekben), az új film révén nem kizárt már, hogy ami késik nem múlik. Az egyik visszatérő probléma az, hogy sokan feltétlen beazonosítják Thor világát a viking mítológiával, elcsusszanva afelett, hogy ez itt elsősorban egy sajátos, reinterpretált képregényes univerzumról van szó. Így a képregényen kívül más irodalmi hűséget nem kellene megkövetelni tőle. Azonban a pozitívumok soron követik egymást, kezdve azzal, hogy kapkodásmentesen tárul elénk Thor eredettörténete, annak döbbenetes-kolosszális helyszíneivel. Asgard lebilincselő világa a legkiforrottabb sci-fi díszleteket idézi meg, és máris egycsapásra kíváncsiak vagyunk az ott lakozó istenek történelmére és kultúrájára. Thor első pillanattól fogva megkapó, köszönhetően annak, hogy Hemsworth jól láthatóan élvezte ezt a szerepet, és görcsmentesen, teljes lazasággal igyekezett beleolvadni a hős izomkolosszus személyiségébe. De igazán szeretni csak akkor tudjuk igazán, amikor kénytelen felelősséget vállalni minden korábbi önfejűsége miatt, és alkalmazkodnia kell egy idegen környezethez (mondanom sem kell, hogy ebből a szituációból fakad később minden humorgránát, és minden drámai pillanat). Bár nem ő a film fénypontja, Natalie Portman skizobalerinás rohama után életvidám széles mosollyal örülhet a "tombolán nyert" vadvagány izompacsirtájának, aki garantáltan nem hétköznapi románc kezdetét is jelenti számára. Minden egyéb szereplő mellékes Thor fejlődéstörténete mellett, talán a SHIELD immáron kissé irritálónak is ható ügyködése a cselekmény körül még nem elhanyagolható tényező, ha valóban kíváncsiak vagyunk a hamarosan érkező első mozgóképes comic-crossover jelenségre, az Avengers-re. Természetesen néhol a cselekménytől el-elvártam némi rafináltságot, sokkoló pálfordulást, azonban mégiscsak rá kellett döbbennem, hogy a film műfaji jellegéből adódóan, az amit a legmerészebb képregényfilmekben annyira tudok értékelni (a hős tragikus bukdácsolása a társadalom apokalipszisában - Batman), az a Thor számára tabu. Ez mégiscsak Marvel. De néha felbukkanó, tőlkomplikált, "zord" elvárásaim nem tudtak megakadályozni abban, hogy élvezni tudjam a Thort. Előzetes rossz sejtéseim ellenére idén egycsapásra sikerült szórakoznom egy popcorn képregényfilmen. A film búcsúzója lelkesen emlékeztet, hogy Thor-t viszont láthatjuk majd az Avengers-ben. Hát én is nagy szívvel várom majd vissza Hemsworth-öt a Mjölnirrel a kezében. |
2011-05-23 03:09.27 |
Eh. Szopatás volt csak. Kiderült, ez a Hajnali mentőakció forgatásakor készült. :D |
2011-05-22 21:08.32 |
Szívesen. Én sem vállalnám azért. De Batman-t megérte az utóbbi időkben újra előkeríteni. Az a csomag le a kalapokkal. :D Miller, Loeb, Sale munkásságával nem lehet betelni. |
2011-05-22 20:59.59 |
Hoppá:
[link] A filmuniverzum szerint ez egy sminkteszt eredménye a filmhez. :D |
2011-05-22 20:57.41 |
Ilyen válogatás/kornológiai/best of-ról nem tudok, de van complete series, vagyis a teljes DD gyűjtemény. Bár azt átrágni... csak pótretinával lehet. :))
***** * Automatikusan eltávolított tartalom. |
2011-05-22 20:44.13 |
Kezem lábam égnek áll. :D |
2011-05-22 20:37.27 |
Oh, igen, sokkal komorabb, drámaibb, több empátiát ébreszt DD felé a nézőben, és persze nem hatásvadász. |
2011-05-22 20:22.17 |
Miről maradtál le. :D Amúgy most olvastam újra a Dark Victory-t. Lehet hamarosan írok róla egy beszámolót a Képregények topic-ba.
Nem tudok leszakadni Batman-ről. Most élem második képregényes aranyfellángolásom. :)) |
2011-05-22 20:19.40 |
Nyugi értelek. :D
A stílussal az a helyzet, hogy az egy bitang dinamikus jószág, és az érem másik oldala az, hogy nem csak a külső esztétikai értékekben jelenik meg, mint Burton-nál, aki expresszionista meg stb színvilággal és díszlettel rukkol elő. Én pl nem hiszek abban, hogy van szerző, akinek nincs stílusa. Nolannak is kismillió eszköz van a sajátos stílustárában. Filmjei pl első blikkre olyanok, mint egy nonlineáris, zavarbaejtő kaotikus rejtvény, amiben hirtelen felbukkan a hibátlan logika, és összefüggés. Mindemellett van egy egyedi noir-os suspense a filmjeiben, de ezt 50%-ban Zimmernek is köszönheti. De még volna mit sorolni. Na most megyek én is, majd még dumálunk. Szia. |
2011-05-22 20:02.18 |
Persze, a Daredevil is vállalható alkalmanként, csak sajna akik ismerik a hátterét annak ez kevés.
Nolan tucatrendező? Az lehet, hogy túlértékelt, elvégre ha valakinek nem tetszik az ami a szomszédoknál sláger az túlértékelt (ergo: minden művész kivétel nélkül valahol, valamilyen szinten túlértékelt). :D Én így vagyok Burtonnel. Bár régen szerettem, ma többnyire nem tetszik a számomra giccses, álszürrealista dekoratív hajlama. De vannak filmjei amit mai napig is szeretek. Szerintem a tucatrendezők többnyire stúdióik kirakatbábjai, képtelenek épkézláb drámákat írni és rendezni önállóan, sajátos üzenetekkel, ideológiákkal, kultuszokat ébreszteni popkulturális körökben, és kiszolgálni mind a szélesebb, mind az intellektuálisabb közönséget. Nolannak mégis megy, és sikere nem csak anyagi, hanem indokolt. Bár az valóban ízléstelen, hogy sokan túlmisztifikálják olyannyira, hogy másoknak pont ezért lesz elegük belőle. |
2011-05-22 19:44.26 |
Az adatlapja szerint május 27.-én. :D |
2011-05-22 19:41.45 |
Bár lenne negyede olyan jó. Pedig a Man Without Fear nem akármilyen alapanyag. Mégis sikerült videoklipet csinálni belőle. :D Remélem a reboot felnő Murdock-hoz. |
2011-05-22 11:53.19 |
A Year One című képregény híres idézetére gondoltam, amit Mekare is linkelt az imént. |
2011-05-22 05:03.40 |
Ez csak egyet jelent:
You shall become a bat! XD |
2011-05-21 19:25.15 |
Új trailer:
[link] |
2011-05-21 18:59.10 |
Ejj, biza ez is micsa tökély. :D |
2011-05-21 18:51.20 |
Hát ha tudnád még, mennyire fáj. XD |
2011-05-21 18:49.50 |
Igen, ezt is rendszeresen hallgatom. Bár nálam az I'm Not A Hero, főleg annak az utolsó 4 perce tud egekbe emelni. És még az A Dark Knight 16 perces opusza: az számomra annyira mély és relaxáló. :D |
2011-05-21 18:46.26 |
[link] |