Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Mama pici fia - TLC, 06:00 |
Mesés szerelem karácsonykor - Izaura TV, 06:45 |
Az erdő harcosa - Moziverzum, 06:55 |
Újra boldog karácsony - TV4, 07:00 |
Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You - HBO3, 07:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jess Harnell (61) |
Piros Ildikó (77) |
Nick Moran (55) |
Peter Medak (87) |
Joan Severance (66) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Romper Stomper - Vélemények |
A platform (2019) - Vélemények |
Lányok Dubajban - Vélemények |
Az őslakó - Vélemények |
Városbújócska - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Romper Stomper |
Jason Statham |
2010-02-19 23:11.45 |
Kár, hogy nem lehet tizes skálán osztályozni a filmkaton, azon hatos.
Valahogy úgy éreztem magam, mint ahogyan Mátyás király akkortájt, mikor vittek is ajándékot neki, meg nem is. Vegyes érzelmek, vegyes halmazállapot, tetszési index fönn és lenn. Az alkotás végén megfoghatatlan hiányérzet, tán inkább némi csalódottság. |
2010-02-19 20:56.48 |
nem nagy kavar van itt:((( |
2010-02-19 20:20.25 |
Kétszer sem mondom, hogy az itt leadott osztályzatok egy része, nem az 1957-es Tizenkét dühös embernek szólnak...))) |
2010-02-19 10:42.47 |
Szlovákiai cigányok, bocsánat romák járnak át a határmenti magyar falvakba, meglátogatják az idős embereket...((( |
2010-02-19 10:31.59 |
Egri csillagok, Vicuska eltűnik a Gergő gyerekkel.
A törökök fogságába esnek és Cecey uram (Mádi) mondá a szencségit, ha dühös, máskor is mondá a szencségit! |
2010-02-19 10:06.19 |
"A szencségit"
"A szencségit" "A szencségit" |
2010-02-19 09:55.40 |
Unokanővérem (kedvence Kozák András volt) kivel rengeteg mozit látogattam Budapesten a nyári szünetekben. |
2010-02-18 20:41.46 |
Egy hete volt bocs! |
2010-02-18 20:41.23 |
Kepes András, a Záróra című kulturális műsorban, (tegnap ismételték) azt nyilatkozta Győzikéről, hogy végtelenül profi,inteligens személyiség aki műsorai nagy részét maga találja ki.
Győzike a mai magyarországi kereskedelmi televíziózás modern hőse, aki a hazai bulvárt az ujai köré csavarta. |
2010-02-18 20:32.33 |
Gyorkos és Lear58 részére!
Ien Ang Hollandiában végzett kutatásait összegző műve a Watching Dallas. Hirdetéseket adott fel különböző napilapokban, majd elemezte az ezekre érkező válaszleveleket. A hirdetés így kezdődött: „Szeretem nézni a Dallas-t, de sokszor találkozom különös reagálásokkal”. A tömegkultúra negatív megítélését általánosságban mindhárom, Ang által különválasztott, csoport elfogadta: 1. Dallas-rajongók 2. Dallas-gyűlölők 3. Ironizálók Dalla s-gyűlölők A Dallas ellentáborából érkező leveleket nem csupán határozott és magabiztos hangvétel jellemzi- egyenesen düh, bosszankodás és felháborodottság érződik rajtuk. A Dallas egyfajta ámítás, pusztán kereskedelmi érdeket szolgáló termék. Az olyan kategóriák, mint „sztereotip” vagy „kommersz”, nem pusztán leíró értelemben használják, hanem egyszersmind erkölcsi minőséggel és érzelmi töltettel ruházzák fel. A tömegkultúra ideológiája A Dallas nemcsak széles körben nézett, hanem széles körben vitatott műsor. Az amerikai tévésorozatok számos európai országban hivatalos ellenérzés tárgyai: fenyegetve látják általuk saját, nemzeti kultúrájukat, illetve általában a magaskultúra értékeit. Ez előtt az ideológiai háttér előtt szakértők sorakoznak fel, erőfeszítéseket tesznek, hogy az ellenérzéseket tudományos köntösbe öltöztessék. Az elmélet egyik jellegzetes és sokatmondó megfogalmazása a tömegkommunikáció szociológiájából való: A tévésorozatok legfontosabb sajátossága az, hogy a film tartalma alárendelődik a piaci eladhatóságnak. A tartalmat általánosan fogyasztható motívumokra kell korlátozni. A film univerzális vonzerő jegyében formálódik: ismerős, bevett elemekből építkezik. Sztereotip, sematikus képet fest a valóságról. Egy elmélet akkor tölt be ideológiai funkciót, ha egyben emocionális funkciója is van. Érzelmileg a fenti elmélet az amerikai tévésorozatok teljes elutasításához és elitéléséhez vezet. „Rossz dologgá” nyilvánítja őket. Ironizálók Az ironikus nézői attitűd lehetősége kínál a levélírónak, hogy bizonyos értelemben felülkerekedjék a Dallason, lenézhessen rá. Az ironizáló Dallas-hívek gondolkodásába a tömegkultúra ideológiája ugyanúgy beépült, mint a sorozatot nem kedvelőkébe: számukra is magától értetődő, hogy a Dallas „rossz tömegkultúra”. Csakhogy éppen az irónia fegyverével felszerelkezve válik feleslegessé, hogy elnyomják azt az élvezetet, melyet ennek ellenére a Dallas kivált bennük. Dallas-rajongók Az ideológiák nem csupán az embereknek a valóságról alkotott fogalmait, képzeteit szervezik egységbe, hanem arra is lehetőséget adnak, hogy képviselőik képet formáljanak önmagukról, és ezáltal elhelyezzék magukat a világban. Az ideológia „mások” identitását is kirajzolja. A tömegkultúra ideológiája választóvonalat húz a „jóízlésű ember”, „kultúraértő ember”, valamint azok közé, akikre az ideológia szerint ez nem jellemző. A védekező stratégia a tömegkultúra ideológiájával szembeni ellenszegülés. Miért érzik a Dallas rajongók szükségesnek, hogy védekezzenek a tömegkultúra ideológiája ellen? Nyilvánvalóan azért, mert megtámadva érzik magukat. Védekező mechanizmus a tömegkultúra ideológiája ellen az irónia. A rajongás, azonosulással jár, az irónia viszont távolságot teremt. Az ambivalencia arra vezethető vissza, hogy a levélíró egyrészt helytállónak fogadja el a tömegkultúra ideológiáját, másrészt, viszont „igazán” szereti a Dallast, ez pedig ellentétben áll az ideológia szabályaival. Két következtetést vonhatunk le: Először is, az idézett Dallas-hívek láthatólag spontán módon, önszántukból vetnek számot a tömegkultúra ideológiájával. Az ideológia normái, előírásai nyomást gyakorolnak rájuk, ami ellen szükségesnek érzik a védekezést. Másodszor, leveleikből kitűnik, hogy sokféle védekező stratégiát alkalmaznak: van, aki egyszerűen megpróbálja magáévá tenni a tömegkultúra ideológiáját, van, aki az ideológia adta diszkurzív kereteken belül próbál alkudozni, és van, aki látszat-iróniát alkalmaz. Nem létezik olyan határozott ideológiai alternatíva, amelyet a tömegkultúra ideológiája ellen be lehetne vetni. Populizmus ideológiája Olyan nézőpontot jelenít meg, amely priori és lényegénél fogva elutasít minden kísérletet az emberek esztétikai preferenciáinak elbírálására, mivel azt a személyes szabadság elleni indokolatlan támadásnak tekinti. A populista ideológia ebből következőleg olyan identitást jelöl ki, amelyet a teljes autonómiára való törekvés jellemez. A populista ideológia fő vonzereje abból ered, hogy közvetlenül szólít meg, és azonnali bizonyosságot vált ki. A populista ideológia főként gyakorlati szinten működik. A tömegkultúra ideológiája ezzel szemben főként elméleti jellegű: diskurzusára a nagyfokú következetesség, a racionalitás jellemző. A tömegkultúra ideológiája intellektuális természetű: azáltal próbálja megnyerni az embereket, hogy meggyőzi őket: „a tömegkultúra rossz”. A tömegkultúra ideológiája főképpen az emberek véleménynyilvánítására és racionális, tudatos közléseire gyakorol befolyást, amelyekkel akkor élnek, amikor beszélnek a kultúráról. Ezek a vélemények, észérvek azonban nem feltétlenül határozzák meg az emberek kulturális szokásait a gyakorlatban is. Minél szigorúbbak a tömegkultúra ideológiájának a mércéi, annál terhesebbnek érzik őket, és annál nagyobb vonzerőre tesz szert a populista nézet. A tömegkultúra ideológiájának moráljával ellentétben ugyanis az utóbbi szabad választás és a saját ízlés élvezetének lehetőségét kínálja fel. A kommersz kulturális ipar mindezzel tisztában van. Fel is használja a populista ideológiát a saját céljaira. Termékei eladása érdekében azt az álláspontot vallja, hogy mindenkinek joga van a saját ízléséhez, és szabadságában áll élvezni a kedvére való dolgokat. Populáris „esztétika” A populista ideológia összekapcsolódik a Bourdieu által populáris „esztétikának” nevezett esztétikával is. A populáris „esztétika” nem hoz „salamoni ítéleteket” a művészi alkotások minőségének elbírálásakor. Ez az esztétika lényegét tekintve pluralista és feltételes jellegű, hiszen azon a feltevésen nyugszik, hogy egy kulturális termék jelentése egyénről egyénre, helyzetről helyzetre változó lehet. A populáris esztétikában az élményszerűségnek és annak elismerése számít, hogy az élmény egyéni dolog. Bordieu szerint a populáris esztétika a közgondolkodásban gyökeredzik, abban, ahogyan az egyszerű ember közelíti meg a mindennapi életben a kulturális jelenségeket. Nem szedtem esszenciájára az írást, remélem tanulságos... |
2010-02-18 17:59.37 |
Kepes András, a Záróra című kulturális műsorban, (tegnap ismételték) azt nyilatkozta Győzikéről, hogy végtelenül profi,inteligens személyiség aki műsorai nagy részét maga találja ki.
Győzike a mai magyarországi kereskedelmi televíziózás modern hőse, aki a hazai bulvárt az ujai köré csavarta. A műsor egy hete volt...( |
2010-02-18 17:18.33 |
Boldog születésnapot kívánok! |
2010-02-18 12:54.45 |
azt olvastam... |
2010-02-18 12:48.39 |
Nem láttam a Szent Péter esernyője (1935) változatát, de állítólag ott forog először a körhinta, hasonlóan mint itt, vagy a Céllövöldében... |
2010-02-18 12:24.32 |
annyira forog, vagy mi? |
2010-02-18 11:43.14 |
...haát?...))) |
2010-02-18 11:39.29 |
Lengyelországban ettem a polski változatát, kicsit szégyelltem magam mikor harmadszor szedtem a "kondérból":))) |
2010-02-18 11:36.21 |
kuglófaz idegen nekem mint Márainak az eszkimók...)fogalmam nincs róla...)
Macsányka palócul, paprikás kompér...krumpli) Újdonság!...mákos kifli...lányom szerint ...mucs-mucs kifli...))) |
2010-02-18 11:31.12 |
Karácsonykor? Naná!
Korán rájött mi a jó:) |
2010-02-18 11:28.58 |
ebédem épp most volt macsányka:) |
2010-02-18 11:27.42 |
http://www.youtube.com/watch?v=9Q0Eyw3l3XM |
2010-02-18 09:12.24 |
. |
2010-02-18 09:11.33 |
Lőn csillag... |
2010-02-18 09:10.30 |
Eleve nagyon megbántam , hogy színészt csillagoztam valaha is a fórumon, rég leszerettem volna mondani e szokásomról, bár ugy látom már nem lehet:) |
2010-02-18 09:07.57 |
hát elég érdekes, nem mindennapi figura...színész...ember... |
2010-02-18 09:06.34 |
Gugyerák... |
2010-02-18 08:53.22 |
cuki, csokiorvost... |
2010-02-18 08:39.07 |
és akkor mit? |
2010-02-18 08:22.02 |
Felhős fekete...most iszom egyet...) |
2010-02-18 08:18.33 |
A film, feszültséggel teli kezdeti képsorai nem sejtetik a nézővel, hogy milyen sziporkázó 50-60 percnyi derű vár rá a kibontakozó cselekmény során. A rablás kivitelezése, végrehajtása, az esetleges komplikációk kiküszöbölésére tett precíz, mindenre kiterjedő figyelmesség alátámasztja: nem piti bűnözőkről van szó. Olajozottan működik a gépezet, hogy aztán az emberi kapzsiság zárlatosra ohmozza azt, még a tetőn.
A csapat egyik tagja, helyben porrá zúzza a „menedzsmentet”:) Szabadulás a sittről, az időbeli ugrás érthető, könnyen követhető, „filmanyanyelvi” szintű. Jó dumák, laza pofák. Sittes, smasszeri „dekadencia” pár szekvenciában. A műfaji asszimiláció zökkenőmentesen megy végbe, hogy nagy lendületet vehessen az akció-vígjáték. Olyannyira, hogy néha még a huszonnégy képkockát is képes maga mögött hagyni másodpercenként. Folyamatos, ritmikus humor, persze nem Hofi kaliberű. A dugattyúk majd kiugranak a motorblokkból. Meddig lehet ezt a tempót tartani? Valvolin, vagy Castrol a kenőanyag? Néha azonban kimarad a gyújtás, ilyenkor nagy a durranás.:) Hetven perc után kezdek kicsit fáradni. Mintha már nem működne a csúcsra járatás. Folyamatosan melegszik a motorblokk, a teljesítmény csökken. Figyelmem néha elkalandozik, mintha tisztában lennék a történet végével, melynek legfőbb oka, egyszerű átláthatósága. Annak ellenére, hogy a fabula végét présgépbe szorítottnak éreztem, összességében jól szórakoztam. |