![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A szabadság határai - Film4, 01:00 |
Veszedelmes vonzerő - RTL Három, 01:10 |
Végzetes hazugságok - Paramount Network, 01:15 |
Kopp-kopp - Prime, 01:40 |
Mojave - Viasat Film, 02:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Dakota Fanning (31) |
Emily Blunt (42) |
Kelly MacDonald (49) |
Stohl András (58) |
Josh Gad (44) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
2022-es választás |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Donald Trump - Vélemények |
Dolgok, amik nagyon idegesítenek |
A 211-es cella (sorozat) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A félelem bére ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Andrew W. Walker ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2014-02-28 23:19.09 |
Azért próbálkozások voltak.:) Itt él, fehér bőrű, nem akcentussal beszéli a magyar nyelvet... hasonlók. |
2014-02-28 23:16.55 |
Ezt kérdeztem már én is itt is, másik topikban is. |
2014-02-28 23:14.10 |
én is ezt mondom:))) csak rá akartam világítani, hogy az "igazi" magyarok sem magyaros zenével mentek ki. |
2014-02-28 23:03.39 |
Ja igen... mert egyébként Wolf Kati, Compact Disco, Rúzsa Magdi annyira magyaros dalokkal jöttek.. |
2014-02-28 21:45.59 |
A Sztálingrád című filmhez nemrégiben zárósorként azt írtam, hogy véleményem szerint annál jobb háborús háború ellenes filmet nem lehet készíteni. Egy fórumozó akkor azt javasolta, hogy nézzem meg a Das Boot című filmet is, és ha ezt teszem akkor a 3 és fél órás verziót. És mert adok a véleményére megnéztem.
Egy gyönyörű, lélektani drámát kaptam, a remény és a lemondás, a hit és annak elvesztése, a béke és a háború, az élet és a halál hullámzásáról nagyon magas szinten. Hihetetlenül jó dramaturgiával jeleníti meg a film ezeket a hullámzásokat.. Jó kedvűen, kellő mennyiségű élelemmel indulnak el a nagy utazásra, mintha piknikezni indulnának.. tisztán, borotváltan, rendezett körülmények között. A napok múlását nagyon jól érzékelteti - a csendes víz után a háborgó óceánnal, a tengeralattjáróban egyre nagyobb rendetlenséggel, a legénység egykedvűségével, az ápolatlansággal, a tetvekkel, a rájuk törő honvággyal és persze az egyre növekvő szakállal. A film pedig egyre mélyebben visz bele minket a drámába. A legénység kicsit már ráérez arra, hogy ez nem egy kéjutazás, amikor próbariadót fújnak, vagy amikor az első merüléssel kipróbálják a tengeralattjárót. De még mindig nem értik.. várják az első találkozást az ellenséggel. Idegőrlő a várakozás - ezért hatalmas ováció van, amikor egy konvojt észlelnek. A rombolóval történt találkozáskor jönnek rá, hogy ez nem játék, itt az életükért küzdenek. És ahogy akkor a kapitány mondja: "úgy tűnik ezt még megúsztuk". Szenzációs hangulatváltakozások a vízi bombák bevetésekor - a várakozás, csend, mozdulatlanság, halk beszéd, majd a robbanások, a robbanások dobálta hajó, a repülő tárgyak, a fényvillanások. Hatalmas jelentősége van annak a jelenetnek is, amikor a lángoló tankhajó elsüllyesztésére még egy torpedót kilőnek - égő emberek ugrálnak a vízbe - a tengeralattjáró felé úsznak. A látvány döbbenti le igazán őket - akkor értik meg igazán, hogy nem vasdarabokkal harcolnak hanem hús-vér emberek ellen, letaglózza őket, hogy gyilkosokká váltak, hogy hagyniuk kell azokat az embereket vízbe veszni. És már a belső, pszichés gondok is előtörnek.. Elképesztően jó jelenet Johann, a gépész kiborulása is. A bezártság, az iszonyatosan szűk tér, a halálfélelem.. mind-mind ennek a sokknak a kiváltója. És a hullámzásnak még mindig nincs vége.. A Hazatérés parancs után - újra jókedv, felszabadultság érzése, majd az új parancs - Gibraltár sokkolja őket. Spanyolország, Vigo - a nyugalom, a béke szigete, nyugodt tenger, fények, fényűző élet a felső vezetésnek, frissen mosott, vasalt egyenruhában, sima arccal, lenyalt hajjal és mellettük a csavargónak kinéző, a meggyötört, koszos, szakállas legénység. Látványosan felállított ellentét. Volt akkora szerencsém, hogy eltölthettem az USS Growler tengeralattjáró fedélzetén egy bő órát. Emlékeimben élesen él, hogy mennyire ledöbbentettek az iszonyatosan szűk terek, a keskeny, egymás fölött lévő priccsek, az alacsony belmagasság. Békeidőben, kikötve ringatózott a nyugodt vízen én mégis örültem, hogy újra a szabadban, a friss levegőn, szilárd talajon állhatok. Amikor néztem a filmet szinte éreztem, hogy ez a bezártság mennyire felerősíti a kint és bent zajló eseményeket, hogy pszichésen mennyire megviseli a legénységet, hogy épp ésszel szinte már elviselhetetlen ez a hullámzás. És természetes az, hogy leginkább akkor amikor 270 méter mélységben emberfeletti küzdelmet folytatnak a túlélésért, hitüket már szinte teljesen elvesztve, de egyesek szinte megszállottan munkálkodva a "felemelkedésért". Mindezt fantasztikus képekkel megjelenítve. A film befejezése igazán hatásos volt. A legénységnek (szakálltól függetlenül már nem csecsemők, már nem kisfiúk) rá kellett ébrednie.. attól, hogy ők kikötöttek még a háborúnak nincsen vége. A háború nem csak a vízen, hanem szárazföldön is ugyanolyan kegyetlen, a szárazföld elérése még nem a biztonságot, nem az életet jelenti. Nagyszerű kép amikor a tengeralattjáró elsüllyed és vele együtt a horogkeresztes zászló is. "..én akartam a nyers valóságot... ahol csak a valóság van és semmi más. ...és tessék ez a valóság.." Sokan vagyunk, akik ilyen valóságot soha többé nem akarnak. |
2014-02-28 12:39.48 |
Úgy ám! És lehetőleg minimális szókinccsel.P |
2014-02-26 22:18.27 |
Csak kicsit vitatkoznék veled. Való igaz, hogy számtalan film készült már, amik a rabszolgaságot tárgyalják.
De egy sem egy olyan rabszolga szemszögéből, elmeséléséből, aki szabad emberből ilyen módon vált volna rabszolgává, aki megélte, hogy újra szabaddá váljon, aki ráadásul olvasni-írni is tudott, sőt még szavakkal, mondatokkal kifejezni is azt amit átérzett. És vajon mitől ne legyen egy erről szóló film ugyanolyan, siratós hangulatú. |
2014-02-26 19:36.22 |
Szerintem a filmnek ez is egyik célja volt - hogy ne lehessen egyik sem szerethetőbb a másiknál.
És valóban jó szövegek voltak, de nálam Lauda vitt mindent amikor jövendőbeli felesége valami olyasmit kérdezett mi kell ahhoz, hogy valaki ennyire értsen az autókhoz. És Lauda válasza: "a seggem - isten tűrhető észt adott, de nagyon jó feneket amivel mindent érzek..":) |
2014-02-26 18:52.51 |
Köszönöm és örülök:))
És még Lauda legjobb mondatairól nem is írtam:)) |
2014-02-26 18:21.11 |
Nem voltak nagy elvárásaim. Rosszhiszeműen arra gondoltam, hogy kapok a csillogásról, száguldásról, a cirkuszról egy elnagyolt képet, megspékelve 2 versenyző rivalizálásával. Hát nem ezt kaptam... valami egészen jót.
Sokan mondják, hogy a 70-es évek a XX. század legjobb, legérdekesebb évtizede volt, amikor a TV-nek köszönhetően a világ bekopogott az ajtókon, a sporteseményeket bevitte a lakásokba, az addig csak újságokban, képeken látott hírességeket közelebb hozta, már lehetett őket imádni és gyűlölni. Ezt a lenyűgöző korszakot képi megjelenítésben tökéletesen hozza a film. A F1 talán legizgalmasabb évadjában találjuk magunkat. Hunt és Lauda nem ellenségek, hanem ellenfelek. Egy érzelmi és egy fizikai párbaj résztvevői, amelyben megpróbáltak felülkerekedni. Ezt még intenzívebbé tette a F1 világa, amely hihetetlenül látványos és hihetetlenül veszélyes. Két teljesen ellentétes karakter.. Hunt a playboy, a nagyszájú, a piálós, a bagós, az élj a mának figura, Lauda pedig a hűvös, tárgyilagos, megfontolt, munkamániás alak. Ami közös bennük, hogy a versenyzésben a sebességben találják meg az életüket. Mindketten tudják, hogy a versenyzés kockázattal jár együtt. Minden évben meghal valaki az autóverseny során, akit ismernek. Fel kell magukban tenni a kérdést, hogy a Forma 1-es autók vezetése nyújt-e akkora élményt, hogy vállalják a kockázatait is? Hunt számára egyértelműen igen - ".. Minél inkább kísértjük a halált, annál inkább érezzük, hogy élünk. És annál inkább élünk is..." De ha az a halál hozzá is közel kerül, akkor bizony megérinti, egy pillanatnyi megállásra készteti. Lauda igazán racionális, megfontolt viselkedése csak a balesete után egyértelmű, hiszen a Nürburgringen az ésszerűnél ő is nagyobb kockázatot vállalt. Az utolsó futamon - lemondva a bajnoki címről - volt már bátorsága (és sajnos tapasztalata is) ahhoz, hogy az élet legyen a legfontosabb számára. A film nemcsak a két versenyzőről ad hiteles képet, hanem az őket körülvevő atmoszféráról, a háttérről, még a cirkusz néhány nagy hatalmú uráról is. Jó példa Enzo Ferrari, aki számára csak a győzelem volt elfogadható. A sikerre, az autóira koncentrált. Kegyetlen világ, de igaz - amikor Lauda megégett valóban a következő pillanatban már annak pótlásáról intézkedett. És bizony a versenyzőkről is megtudjuk, hogy a pénz miatt olyan versenyeket is bevállalnak, ami már a józan észnek is ellentmond (még F1 versenyzőként is). A film leghatásosabb jelenetei egészen biztosan a kórházi jelenetek. Sokkoló képek Lauda emberfeletti kitartásáról, hihetetlen kínjairól. Lauda Hunt-ot teszi felelőssé a balesetért, a versenyzők befolyásolásáért, a verseny megtartásáért, ugyanakkor Hunt ösztönzi, hogy mielőbb meggyógyuljon. Lauda a TV közvetítést nézi, Hunt a dobogó legfelső fokán, akkor Lauda a száját kinyitva, szavak nélkül kéri, hogy újra csinálják meg nála a tüdőtisztítást - nálam a film legszebb képe. Mindkét színész kimagaslót nyújtott. Hemsworth kitűnő választás volt. Elhittem neki, hogy ő James Hunt. Daniel Brühl zseniálisat alakított. Lauda mesélte: "...Jól kitanítottam! Eljött Bécsbe, hogy beszéd órákat vegyen. Megkérdeztem tőle, milyen nehéz engem játszani. "Elképesztően nehéz, hisz még mindig életben vagy! Az emberek meg fogják tudni, ha rossz színész vagyok" - válaszolta..." Nem az. |
2014-02-26 14:01.02 |
Nem ez volt a kiinduló pont! Nem is értem, hogy a válaszodba ezt hogy keverted bele..
Jelen esetben kevered a történelmet a magyar irodalommal. Mert persze nem hiszem, hogy a 150 éves török uralomról szóló tételt a történelmi érettségin az Egri Csillagok alapján 5-ösre tudtad volna. Vagy mégis?:)Mert ha ez neked elég volt a suliban az 5-öshöz, akkor szörnyedek el igazán, hogy milyen romlott a világ. De ha már Egri Csillagok.. Szerintem az pozitívum, hogy ha valaki legalább a filmet megnézte. Lehet sokkal inkább azt értette meg, mint a könyvet, mert például a nehezen olvasók képi segítséggel könnyebben értelmeznek. Hogy zavar-e a rasszizmus? Igen! Határozottan. Ez a fajta fajtagyűlölet nem csak zavar, hanem fel is háborít. Nem tudom felfogni, hogy értelmesnek mondott vagy látszó emberek külső jegyek alapján soroljanak valakit/valakiket egy hierarchiába, persze egy olyanba, amiben az ítélkezők persze az "elítéltek" felett állnak. És persze ezt a hierarchiát indokolják. Te most a cigány bűnözéssel. A rabszolgaságról, a négerekről szóló megállapításaidnak köze nincs a romákhoz, a négerekkel szembeni rasszizmusodat a cigány bűnözés nem indokolja. Valami más magyarázatot kellene találnod! Lesthat linkje kifejező.:) Ja... és azért én még nagyon remélem, hogy egyenlőre én vagyok a józanabbik rész... |
2014-02-25 23:04.42 |
Ez nem a történelem tudásodról vagy nemtudásodról szól.
Sokkal inkább egyrészt az érveid ostobaságáról, miszerint azoknak csúcs a film, akik rühellik a történelmet, másrészt szóhasználatod alapján a rasszizmusodról. |
2014-02-25 20:58.40 |
Talán a legjobb tőle:) |
2014-02-25 16:35.50 |
És mit ér egy említésre méltó helyezés ami ráadásul nem is nagy dicsőség?
Azt meg aztán főleg nem értem, hogy Alex dalát (amit rosszabbnak tartasz, mint KLA dalát) illetve annak helyezését miért és hogyan kellene feldolgozni. Minek? |
2014-02-24 19:12.47 |
Abból amit írsz az következik, hogy
- az NLE dala olyan semmilyen zene, ezért lett volna jobb azt küldeni - ki ne lógjunk a sorból, gyorsan felejtsék. - KLA dala pedig túl jó oda, ezért baj hogy ő megy - még a végén megjegyzik. Ja meg persze a bőrszíne miatt... |
2014-02-23 23:18.22 |
*szögezné
(a film kritikusai fáradnak:D) |
2014-02-23 23:12.49 |
Látszólag én is a filmet néztem, de talán mégsem.. illetve a filmmel, a szereplőkkel kapcsolatban más kérdések jutottak eszembe, mint aminek kellett volna.:)
A túl sok véletlen már néha szinte a csoda kategóriába ment át. Bár a " nem életszagú" kifejezést egy válaszban használtam először, valóban sokszor volt ilyen érzésem. Ahogy a film bemutatta - Keller egy érzelemből, indulatból cselekvő ember. Amikor a kórházban rájön, hogy ki a rabló, hogy hol lehet a kislánya, akkor veszettül elrohan. Mire odaér a házhoz már egy nyugodt ember (amilyennek az elrablás óta még nem láttuk), és ahelyett hogy letámadná az öregasszonyt, falhoz szögelné, ordítana hogy hol a lánya, ahelyett hátat fordít és csendesen mondja: nem akarom bántani.. Na ez sem életszagú. |
2014-02-23 23:02.01 |
*Kállay esetében nem |
2014-02-23 23:01.33 |
Tehát nem volt. A jók közül megy az egyik jó, minek akkor belekeverni bőrszínt, büntetőpert?
A NLE esetében ízlésről beszélsz, Kállay nem. Nekem például a NLE dal tucatdal, semmi extra, de ezért még nem keresek mellé valami nagyon nem odaillő megjegyzést. |
2014-02-23 22:06.34 |
És volt idén olyan amire azt mondod, hogy kiváló? |
2014-02-23 21:37.13 |
Látod.. én nagyon szeretem a drámákat, szeretem a mondanivalóval megtöltött, gondolkodásra késztető filmeket. És mégsem hatott..
Tökéletesen igazat adok, egy ilyen filmnél kell a ráhangolódás, hogy egy hullámhosszra kerülj azzal. De ahogy leírtam a véleményemben bennem "nem tudta folyamatosan fent tartani a feszültséget, a feszesség, a dráma dinamikája nekem nagyon hiányzott, ezért a film nézése közben többször is elvesztettem az érdeklődésemet". És pont ezért fordulhatott elő, hogy fontos részletek mellett elsiklottam. |
2014-02-23 21:30.47 |
Ez lesz a következő.:) |
2014-02-23 21:16.34 |
Véleményem szerint az idő műlását a film valóban csak enyhe mértékben érzékeltette, csak az ültetvényen folytatott munkákkal, a gyapotszedésekkel, a közbeeső 2 egymás utáni fertőzött terméssel.
Én ezt az érzékeltetési módot még díjazom is. Talán a rendező nem véletlenül csak ennyire akarta megjeleníteni. Éreztette velem, hogy az állandó munka, robot mellett a napok összefolynak, minden nap egyforma. Olyan amit "csak" túl kell élni... hogy jöjjön a következő ugyan olyan. |
2014-02-23 21:01.49 |
Ha echte magyar lenne, hogy értsd: tiszta fajú árja és büntetőper nélkül, akkor is ő menne. Mert a dal jó! |
2014-02-23 20:28.27 |
köszönöm a javítást, én is így akartam... ISZONYATOSAN!!!!!
Nekem sem, de ettől még nem lett ütősebb nálam. |
2014-02-23 20:12.01 |
Szerintem az a furább, ha egy ilyen iszonyatúan hosszú film 30. percében a nézőnek lövik le. |
2014-02-23 18:00.01 |
Szerintem végig SPOILERES lesz!
Egy olyan mozit kaptam, amire nem számítottam. Számtalan érzést hozott elő... hol sajnálkozást, szánalmat, szomorúságot, hol dühöt, tehetetlenséget, bosszúságot, hol együttérzést, megnyugvást .. de minden pillanatban valamelyiket. Minden pillanat elgondolkodásra késztetett - mit tennék én, meddig bírnám, lenne bennem még remény, feladnám-e, szembeszállnék, behódolnék vagy megszöknék? A filmnek hatalmas nagy erénye, hogy nem akart Solomonból hőst csinálni. Egy egyszerű, hétköznapi ember erényekkel és hibákkal. Egy szabad ember, aki egyik pillanatról a másikra válik tulajdonná. A maga egyszerű eszközeivel legtöbbször túlélni próbál, engedelmeskedik, tűr, belefásul, egy idő után bele is törődik, nagyon ritkán szembeszáll, lázad. Mint a legtöbb ember, aki ilyen helyzetbe kerülne. Rabszolgatársától, Clemenstől a hajóút során megkapja az útravalót, jelentéktelennek tűnhet, de súlya van a mondatainak. "...ne mondd el senkinek ki vagy - ez az egyetlen módja a túlélésnek..." A válasza .." én nem túlélni akarok, hanem élni!" .. még tele daccal, lázadással. Ahogy megy előre a történet, telik az idő lépésről-lépésre figyelhetjük meg a változást benne. A remény még mindig meg van benne, bár egyre homályosabb. A cél egyre inkább a következő nap túlélése. Amikor Armsby reményt adott - de elárulta - a családjának írt levél elégetésével a reményt vesztette el. És ezt a reményt énekli ki magából halott társa sírjánál, a dalba bekapcsolódva azonosul végképp a többiekkel. Bass, a szabad és vándorló kanadai megjelenésével, a gondolataival és mondataival újra bízhat, de már nem az a tiszta hit, ami eddig vezérelte. A film ezeket a változásokat hihetetlenül jó jelenetekkel, nagyszerű mondatokkal jeleníti meg... Elismerésem azért, hogy a film a rabszolgatartó délieket nem veszi egy kalap alá, nem akarta mindegyiket annyira kegyetlennek bemutatni, mint Eppset. Bár érzékeltette, hogy ez a rendszer mindegyiknek természetes, tulajdonként bánnak minden négerrel, de azért volt akikben felfedezhető volt az emberség, még ha számunkra sokszor ez a fajta emberség is elfogadhatatlan. Fordék valóban jobban bántak a rabszolgáikkal, de Eliza fogalmazta meg jól: " nem vagy több, mint egy értékes állat". És valóban ... Ford is elszakította Elizát a gyermekeitől gondolkodás nélkül, felesége pedig a gyerekeitől elszakított anyát így vigasztalja: "egyél, pihenj - hamar elfelejted a gyerekeidet". És amikor Eliza a közös imát is végigsírja, akkor kiderül - bármikor, bárhova elvihetnek, elvitethetnek ha már zavaró tényezővé váltál, például az állandó sírásoddal. Epps, következő gazdaként megmutatja milyen egy rabszolgatartó a legrosszabb, leggonoszabb emberi tulajdonságokkal, aki még az állatoknál is rosszabbul bánik a négerekkel. Sok-sok óra gyapotszedés után éjjel részegen, szórakozásra vágyva táncoltatja, még jobban megalázza őket. Állati módon elégíti ki a vágyait, büntethet bárkit, korbácsolhat mindenért. A legelképesztőbb, hogy teljesen természetesnek érzi, értékeli tetteit, a Biblia szavaié mögé bújva magyaráz, él. A film azt is nagyon szép képekkel érzékelteti, hogy a rabszolgák is mennyire közönyösen szemlélik társuk szenvedését. Amikor Platt kötéllel a nyakában az életéért egyensúlyozik a sárban az attól lesz igazán markáns kép, hogy a gyerekek nem messze tőle játszanak, futkároznak. És folyamatosan visszaköszön az a kép mikor Clemens és Solomon vízbe dobták a halott társukat. Clemens mondta akkor: "inkább ő, mint mi" A történet számomra egyik legérdekesebb figurája Patsy. Erőn felül dolgozik, "kiszolgálja" a gazdáját, de könyörög Platt-nek, hogy végezzen vele. Nem akar így élni. Érti és érzi, hogy ez így nem élet, hogy minden nap egyre inkább bemocskolódik, talán ezért is vágyik annyira arra a szappanra, talán attól várja a teljes megtisztulást.. nem csak a testit, hanem a lelkit is. Amikor a korbácsolás után félholtan hason fekszik, miközben a társak próbálják enyhíteni iszonyú fájdalmát, a hátán cafatokban logó bőrt és húst hűsíteni, felnéz Platt-re. A szemében ott van a kérdés... miért nem fojtottál vízbe amikor kértelek... Platt szemében akkor nem csak a mély együttérzést, hanem a bocsánat kérést is láttam. Gyönyörű képek, mélyebbnél-mélyebb jelenetek ... mind-mind hatott. Nagyszerű színészi játékok.. mindenki élt a neki szánt idővel.. Paul Dano, Brad Pitt, Sarah Paulson... de leginkább Fassbender, Lupita Nyong'o és persze Ejiofor. Zenében http://www.youtube.com/watch?v=mAZhQQN758g vitt mindent. A film nálam egyértelműen célt ért. Elérte, hogy szereplőivel együtt érezzek, hogy kérdések fogalmazódjanak meg bennem, hogy tovább gondoljam. Tovább, mint 2 óra... sokkal tovább. |
2014-02-23 17:43.08 |
Ezek szerint Jake sem figyelt rendesen... neki sem lőtték le a poént.. |
2014-02-23 13:14.40 |
Egyetértek a zágrábiakkal. A tegnapi meccs a kézilabda antipropagandája volt.
Fair playt pedig ezután mi se várjunk. |
2014-02-23 13:00.18 |
Igaz! Utólag nyilvánvaló, hogy "egyértelmű".:) |