Jóindulattal három:) Szeretem a horrort,mint műfajt, és tisztában vagyok vele, hogy nem a logika, a következetesség vagy az értelem megmutatása a fő célja. De egy fokkal azért lehetne hihetőbbre, "életszerűbbre"(a maga kitalált világában is) csinálni.
SPOILER!!!
A kezdet is érdekes : felbukkan a csaj fizikailag, lelkileg totál kibukva, kimerülve - erre jön még a nyugtató a kórházban, oszt hamar ettől eltekintve barlagolni viszik. Ott hamar "magára talál" - az embernek ugye vannak rejtett tartalékai, pláne vészhelyzetben, no de ez kicsit túlzás:) AZ még rendben van, hogy mondjuk egy zsaru miért megy le - bár kívánatos lenne hasonló településeken egy rendőr, aki lőni és barlangászkodni is tud. A seriff ugyebár nem mai gyerek, meg az alkata sem barlangászkodásra szakosodott - a csaj meg(helyettes?) meglehetősen klausztrofóbiás, szóval tökéletesen alkalmatlan ilyen helyszínelésre:) Elhangzik a varázs- mondat:nem szabad lőni, mert akkor omlik...Erre természetesen maga a seriff adja meg a választ, aki mellesleg kissé elkóborolt...lő és aztán omlik. Mondjuk furcsa is lenne barlangos film omladék nélkül. Persze valszeg én is durrogtattam volna hasonló helyzetben ( a pisztollyal is), de forgatókönyvileg ez kissé humoros nékem. A legviccesebb az ,amikor a halottnak hitt csaj megmenti az öreg életét, mire az: azért jöttünk, hogy megmentsünk...:)
A lényekre is lehet pár szót vesztegetni: fogadjuk el, hogy totálisan vakok tehát zérópontzéró. Azért szaglásuknak kellene lenni! Szóval nehezen hihető, hogy 20 centire elsasszéznak egy izzadt-véres maca mellett... Meg hát valamiféle tájékozódás még nem ártana, mert ha selát, seszagol Dömötör és a hallás a csenddel átverhető, akkor kinti terepen neki kellene hogy menjenek az összes fának, de minimum el kellene faszán tévedniük. Pl a wc-t hogyan találják meg - figyelnek az apró csobbanásokra? Amúgy a kakkantós rész teccc nagyon, ha vígjátékról lenne szó - Sarah mások Saráh-ban:)
Ugyebár a túlélés lényege: a csend. Milyen enhéz ezt betartani! Ok, elsőre nyilván mindenki a saját pánikhangulatának megfelelően, no de utána...! A félelem és a túlélési ösztön ennyire nem tudja befogni a kis pofikájukat? Jó példa erre a csajszi, aki az omláskor csapdába került. Vele kapcsolatban az sem volt semmi, ahogyan az a lényezet kezdett befelé áskálódni/karmolászni, ő meg ahelyett, hogy agyonpüfölte volna, hirtelen kimászott ott, ahol eddig lehetetlennek tűnt. Később matrica lett a mumusból...
Szóval a csaj ott leng a szakadék fölött egy hullán - az egyik lény pontosan kiszámítja a helyzetét és ugrik...Oldalt a faszi a másik szörnynek eszébe juttatja a fúrót...Majd feláldozva magát lekapja a csajról a másikat. Erre az nekiáll torkaszakadtából üvölteni...Ezzel egyrészt aláírja a halálos ítéletét, másrészt hiábavalóvá teszi a srác áldozatát - köszi Emese... Gonosz dolog - de örömmel figyeltem, amikor elkapták:)
Szóval csend. Araszolnak ki a szabadulás felé a két hölgyemény. Az útban néhány Gollam elcseszett unokatesói közül. Hát csend! Ezek a lények amúgy csúnyák és veszélyesek, de csend! Elszambázik egy patkány erre a zsaru(!) felsikolt:):):)
Zűrzavar, öldöklés, drámaiság(?) a harapásos rész király!! A rendőrnő esélyt kapva az életre kifelé igyexik óvatosan, mert mögötte jó sok és a vértől még jobban bevadult manó csócsálgat. Még csak a feje van kint a likból - mögötte ki tudja mi folyik? - de felüvölt...
Ha valaki fizetett volna 1000 dollárt ,hogy rontsam el a film végét, ahogyan csak bírom, akkor sem találhattam volna ki méltóbb befejetést-mindezek után:)(öreg)
De hogy jót is írjak: voltak azért parás részek benne, pláne, hogy bizonyos részeknél, még a szobát is kényelmetlenül szűknek lehetett érezni.
De kb. ennyi - kettő és félről felfelé kerekítettem.
|