Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Ha ölni kell - Film4, 02:15 |
Bosszú mindenáron - AMC, 02:35 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 02:55 |
Tökéletes gyilkosság - Film Café, 03:15 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 03:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Kasszafúrók (1989) - Vélemények |
A hullahó-akció - Vélemények |
Indián blues - Vélemények |
Filmkereső |
Poltergeist - A kopogó szellem (sorozat) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Kasszafúrók |
Meredith Giangrande |
2020-02-23 16:31.33 |
Szerintem remek atmoszférájú dráma, ami shakespeare-i hentelésbe csúszik át (8/10 nálam), ami viszont a közelmúltban mindent megnyert. Ezért az egyért, hogy senki se süthesse a homlokunkra a bélyegét annak, hogy Oscar után birka-megyünk:
43. "Élősködők, hitvány férgek, tűnjetek a szemem elől!" ;) |
2020-02-23 16:02.27 |
32. Az utolsó műszak (David Ayer, 2012)
Nem volt rossz mozi, de különösebben semmi újat nem nyújtott számomra. Szólhattak volna annak a Pena-gyereknek, ha túl sokat emlegeti a családját, Hollywood szelleme úgy lecsap rá, szem nemcsak a zuhany alatt nem marad szárazon. |
2020-02-22 22:40.59 |
Nem versenyezve Chrisszel, de ezek közül is érdemes, gondolom, mazsoláznod:
Gőzfiú; A vándorló palota; Paprika; Kiki, a boszorkányfutár; Tokiói keresztapák; A vadon hercegnője; A fiú és a szörnyeteg... |
2020-02-22 18:31.53 |
OK, hogy sokan(?) látták, de – amint észrevetted – meglehetősen kevesen kaphatóak az itteni játszódásra. Játékmesterként én is örültem volna annak, ha minden filmet olyan szavaz ki megokolva(!) választását, aki látta is az adott művet; de hogy ez csont nélkül menjen, vagy olyan listát állít össze az ember, amit minden játékos látott (ami gyakorlatilag lehetetlen), vagy megalkuszik. És szerintem fontos különbséget tenni aközött, hogy valaki most hallott a filmről először, s jobb ötlete nem lévén, kiszavaz valamit; meg aközött, hogy a játékosok közel 50 %-a (Dobsony, Enter, rosszmagam) azért nem nézte meg, mert korábbi tapasztalatai, valamint a beharangozók (a rendező úrral, vagy a témával, vagy az alkotás bármely más szegmensével kapcsolatban) olyan penetránsak voltak, hogy nincs, ami rávegye az illetőket a megnézésére.
Példával érzékeltetve: egy hasonló tematikájú listán, amit mondjuk én állítanék össze, tuti győztes lenne a 'Bellflower', ami tényleg egy Q ütős cucc, de nem szavazhatja ki senki, aki az itt szavazók közül nem látta. |
2020-02-22 15:13.16 |
A napkeleti bölcsek – a hagyomány szerint – egy csillagot követve találtak rá a kisdedre. Jelen mű hajléktalanjainak azonban nem jutott – miként az arizonai bankrablók John Wayne vezette triójának sem – ilyen fennkölt útmutató. Utóbbiak menekülés közben a sivatagban, guberálóink a szemeteszsákok közt torzsalkodva akadtak össze egy bebugyolált babával. A még jóval a genderféleségek dömpingje előtt komponált animációs parafrázis főszereplői: a családjától megfosztott, talajtalan apa, egy ’Priscillá’-ba illő, szolid transzvesztita és a kitaszítottságot önként vállaló leányzó ráadásul egy, a szó szoros értelmében elanyátlanodott csecsemőt szabadított ki szorongatott helyzetéből. (A rendező páros számára egyébként nem is a szexuális preferenciáik az érdekesek, a kiszolgáltatottság palettájáról kennek fel a különböző sorsok színre vitelével több árnyalatot a vásznukra.)
Miközben a felkarolt baba szüleit kutatják, extrém kalandokba keverednek, életeket mentenek meg, s ahogy egymás előtt kitárulkoznak, fokozatosan ismerjük meg a múltjukat. Testet öltenek előttünk tetteiknek a hangoztatott és a valós mozgatórugói. Hibáik, gyengeségeik ellenére sem szűnnek meg azonban önfeláldozóan minden követ megmozgatni, hogy a madárcsontú teremtés szerető családban iperedhessen fel. S bár szavaikra igencsak ügyelnek, hogy a sziruposság gyanúja se vetülhessen rájuk. Nem tehetnek másként, hiszen a fordulatokban, délibábnak bizonyuló révbe érkezésekben bővelkedő dráma Madách legismertebb tragédiájának a szellemében fogant. |
2020-02-22 15:03.22 |
A b) és a c) érv komolyabb már nem is lehetne. |
2020-02-22 15:01.35 |
Greenaway mindig is idegenkedett az extravagáns figurák és a teátrális szituációk ábrázolásától. ;D Ezúttal sem szakít jó szokásával. Hiperrealista erővel láttatja, miként elegyíti három generáció Cissie-je vízimádatát a férji tüdővel. Legalább fél tucat ismerősünk ugrókötelezett leány korában, zsinórban százig számlálva az ívet, úgy, hogy minden kimondott számjegy után egy-egy csillag nevét hadarta el. Nem is beszélve a srácról, aki minden állat tetemét – legyen az hal, tehén vagy kígyó – felsorszámozott billoggal látja el.
A szüzséje igen csekély, cérnavékony Greenaway ezen mozijának; a hangulatért felelős rubensi bujaság, a Brueghelt idéző túlzsúfoltság és a képek szikével vájt tónusai kárpótolják azonban az ember esendőségét merészen és ötletesen megfogalmazó rendező munkásságának kedvelőit. |
2020-02-22 13:24.01 |
http://www.youtube.com/watch?v=h_GaFFE_DJE |
2020-02-22 12:02.05 |
Jaj már! Pont az benne a poén! Érted!?
A nyúl meg igenis tud erőt kölcsönözni, dúsítani. Vagy csak agyat elborítani lila köddel? Hmm, mindjárt megkérdezem Marty McFly-t. |
2020-02-22 11:45.05 |
Nem vagy noooooooooooormális! ;S |
2020-02-22 11:41.44 |
58. Jojo Nyuszi (Taika Waititi, 2019)
a) Enter nem rágja a kefét tovább. Ez szerintem fontos! b) Többen is úgy nyilatkoztak, hogy gyengébb a hajszálasnál, ami a rettenetes és a borzalmas között van valahol félúton. De ha ez még addig sem ér fel... c) Jót nevettünk Hitleren 'A diktátor'-ban, a 'Senki nem tud semmit'-ben, az 'Ászok ászá'-ban stb. Az x-edik bőrlehúzáshoz Döglött Oroszlánéknál indok lehet az egyedi látásmód, ha az nem a kreténség felé mozdulna el. d) Már csak a marketingfogásai miatt is: http://www.youtube.com/watch?v=Rpg-l5ykt8M |
2020-02-21 19:03.17 |
Hmm! Olyan nagyon egyiket sem.
De a connery-s érából az 'Oroszországból szeretettel'-t, Moore-tól a 'Szigorúan bizalmas'-t, Dalton 'Magányos ügynök'-ét, a Brosnan-dekádból 'A Holnap markában'-t választanám ki. Craigtől lehet a 'Casino Royale'. Megengedem. ;) |
2020-02-21 18:49.53 |
Mendes a (kárhozat, szabadság) "utazó" figuráját véleményem szerint jobban megragadta, mint az "ügynökét" – bár erről szakavatottan az utazó ügynökök népes tábora nyilatkozhatna igazán. Tudom, hogy Bondnak illik minden extrabohóságot elnézni, mert őt "így szeretjük", mesehősként, de nekem már fájt, amilyen ostoba szituációkat rajzoltak fel a franchise (eddigi) utolsó két epizódjában.
- 1. 007 - Skyfall (Sam Mendes, 2012) Különben is Denzel a legjobb Bond a világon! Mindenki tudja. |
2020-02-21 16:54.09 |
A korábbi Leigh—Spall nevek fémjelezte alkotások után többet vártam a Mr. Turnertől. Nem a festészetével, egyedi művészetének megkérdőjelezésével van bajom, de az öregedő duótól nem futotta többre egy sztereotip "zseniális művész, de kiállhatatlan ember, akinek az értetlenkedéstől gágogóktól már porzik a szájpadlása" műsorra. Pompás fényképezés, látványos külsők (nem bringa), ami elhallgathatatlan pozitívuma a filmnek.
- 68. Mr. Turner (Mike Leigh, 2014) |
2020-02-21 13:36.03 |
Egy közhelyektől abszolút mentes, igazi szerzői alkotás egy, a szemét bármikor nagyszerűen meresztgetni tudó Bradley Cooperrel. Csak remélni merem, hogy született ennél remekebb alkotás is az elmúlt évtizedben.
- Napos oldal (2012) A "régen minden jobb volt" jegyében a mű eredetije: http://www.youtube.com/watch?v=XidzjPxD7V8 8D |
2020-02-21 11:27.30 |
Kedves Titi!
Lehet, hogy valamikor így volt, de ma már: 1. Valencia 2. a kerecsensólyom zuhanási sebessége 4. kapros kecskesajt 7. Velázquez:Las meninas 3,5. Tökfilkók szövetsége Kennedy Toole-tól 6/a az ulmi székesegyház illata 6/b/II. Demeter Birtokbor 8–10. felszabadult gólöröm a sakkban |
2020-02-21 10:49.44 |
A 2 legjobb még feltétlenül benn van. Szerintem. ;D |
2020-02-20 23:11.35 |
Láttam színpadra állítva 'Agymanók'-at. Nem a film sztoriját; egy lány gyógyszermérgezésből adódó halálát hogyan dolgozza fel a szerelme (a fejében egymásnak feszülő indulatok), aki a tablettákat szerezte a csajnak. Ütős darab volt, de nyilván ajánlott volt hozzá az animációs mozi ismerete. Akárhogy is – hatott a film. Talán szerteágazóbban is, mint gondolnánk. |
2020-02-20 22:29.15 |
Vallásos élményekkel vetekedett a rengeteg önfeláldozó – testi épségüket, életüket a Szent Célért sutba dobó –, gyönyörűen megkoreografált halálú emberszabású autós piknike a homoktengerben. Nem is bírtam ki, hogy ne tekerjek azonnal egy pár órát kedvenc erdőmben. Ott ébredtem rá, elég lett volna, ha csak bringázok aznap.
- 64. Mad Max - A harag útja (George Miller, 2015) |
2020-02-20 15:17.58 |
Rád várunk, Ent, hogy húzd már nyársra! |
2020-02-20 15:17.16 |
Egysíkúbb a történet az általad felhozott, színdarabként 2010 óta tért hódító műnél, ez nem kérdéses.
Valamiért mégis erre kaptak rá a remakelandiak, mint tyúk a Taksonyra. A magyaron túl mexikói, francia, spanyol változatról szóló infóval is találkoztam már. (Mondjuk, az Adolf révén parázs hangulatot teremtő est történéseit is átültették már, éppen német nyelvre.) A lista legkedvesebb 10 szereplője közül ez volt az ötödik kiejtett. |
2020-02-20 14:00.51 |
Az autók iránt utoljára óvodás koromban éreztem magamban érdeklődést. Talán ez is hozzájárul ahhoz, hogy kilököm a busz elé a
39. Drive - Gázt! (Nicolas Winding Refn, 2011)-ot. Ez is, de az is, hogy Goslingot jobb színésznek ismertem meg annál, hogy percekig azt nézzem, hogy faarccal markolja a kormányt. Minimum egy fél Nelsonnal jobbnak. Bármilyen hitetlen is vagyok, plasztikszerelmi törést azért nem okozott a mű. Bár Refntől még mindig a 'Vérveszteség'-et élveztem legjobban. |
2020-02-20 01:15.14 |
A cím cseppet sem túlzó. Közvetlenül zárás előtt egy fűszer- és csemegeárukat kínáló üzletben hepciáskodni kezd két vevő. Csakhamar kiderül, hogy ellenőrök. Aztán az, hogy csalók. Kisvártatva felfedik, mégis a központból küldték őket. Majd ismét leleplezik inkompetenciájukat – ideig-óráig. Hogy végül minden néző a beleérző képességére hagyatkozva adja a voksát erőteljesebb sejtésére a kilétüket illetően.
Hiszen az egyszerű pingpong mérkőzésnek induló játszma – amit a boltvezető parancsol, annak az ellenkezőjére ad utasítást az ismeretlen duó – egyre kaotikusabb, egyre sarkából kifordultabb pályán zajlik. A magukat különleges ellenőröknek tituláló személyek viselkedése fokozatosan tolódik át Abszurdisztánba, de ami a legmegdöbbentőbb – s ezt látjuk majd pl. a 'Szolgálatkészség' című mozi gyorséttermében is –, hogy a tekintélyelv (bár tagadhatatlanul meg-megbicsaklik; mindig új erőre kap, és) töretlenül érvényesül mind feléjük, mind a főnök–beosztott kapcsolatokban. Amíg kenyértörésre nem kényszerülnek az eladók. S míg kíváncsi élvezettel lessük a váltakozó szereposztású „macska-egér”-dagonyázókat, feltérképezhetjük mellesleg egy tipikus bolt ötven évvel ezelőtti berendezési tárgyait és árukínálatát is. |
2020-02-19 20:59.29 |
Nem mostanában láttam, így tévedhetek is, de amennyire emlékszem, eléggé hűen adják vissza, sokszor a párbeszédek is ugyanazok, mintegy tisztelgésképp a "saját előfutáruk" előtt. Más, ugyebár a technikai háttér és a színészek. Én szeretem mindkettőt. Bridgest azért jobban csípem Wayne-nél. (Még sheriffként is.) Ha tetszett a 2010-es, talán érdemes egy próbát tenned a korábbival is! |
2020-02-19 20:10.20 |
Puha vánkoson a díjesőket kiutaló zsüri elé guruló, érdektelen karaktereket egy semmilyen történetben bemutató készítmény, amit a színészek miatt tudtam csak szenvedve végignézni. A film felétől 17 autó és 3 motor ment el a házunk előtt. Egy kissrácnak kikapta a lufiját a kezéből a szél...
(elfelejtettem megnézni a számát, és hiába görgetem le, már nem látható ezen az oldalon a lista) Mielőtt meghaltam (2013) |
2020-02-19 19:47.50 |
Én sem általában John Wayne-re utaltam. Konkrétan a mintaadó darabra, melynek története 96,5%-ban megegyezik a remake-jéével.
http://www.filmkatalogus.hu/A-felszemu-seriff--f6581 |
2020-02-19 18:31.16 |
Az benne a legkomikusabb, hogy aki ezt a félszeműt látta először, simán azt gondolhatja, hogy a westernnek egy Coen-irányból kifacsart olvasatán pislog. Aki meg előbb találkozott John Wayne-nel, hátrahőköl, mert a fenti érzés ugyanúgy megvan, csak tudja, hogy fikarcnyit sem Coen-lelemény az itteni versenyző. (Mely nálam az első 10 megkérdőjelezhetetlen tagja lett volna erről a 101-es listáról.) |
2020-02-19 00:15.14 |
Hmmm. Nekem Lanthimosz világa – az egy 'A homár' kivételével – meglehetősen enerváltnak és pojácáskodónak hat. Pukkasztaná a polgárokat a rendező úr, nyilván, de valahogy nem tudott még eltalálni (az említetten kívül) egy patronja sem. Stoppard, Jarman, de főleg Hytner évtizedekkel régebbi kosztümös termékei számomra ma is izgalmasabbak, mint
12. A kedvenc (Jorgosz Lantimosz, 2018)... Bár ne így lenne! |
2020-02-18 20:48.16 |
Alaposan megrázó film.
A háborúnak már nincs ún. hátországa, mert amire korábban alkalmazták e szakszót, teljesen összemosódott a frontvonallal. Az épp csak járni tudóktól a kamaszokig árván maradtak bandába verődve próbálnak túlélni – még így mutatkozik rá a legtöbb esély. S mivel Irakban aknamező az egész világ, aknaszedő lesz benne minden fiú és lány. Sem árucikk, sem termény nem vetekedhet a keresettségével. Karok nélkül, szétroncsolt lábbal vagy vakon sincs eredményre vezetőbb lehetőségük a „máról holnaprá”-ra. Ha csak nem karattyolnak angolul, s nem ismerik oly mértékben a modern technikát, mint a félisteni rangig emelkedett Szatelit. Bár még akkor is gyakorlatilag csak tünékeny lidércfény a remény. A gyerkőcök nem ismernek alternatívát életkörülményeik megváltoztatására – ahogy egy bébi harcsa sem kezd el töprengeni azon, hogy borzolná lovaglás közben bajszát a szél; vagy ahogy egy újszülött struccnak sem jut eszébe homokba dugni a fejét. S éppen ez, a pokol rezignált, tökéletesen természetesnek vétele (ld. a gépfegyverré avanzsáló nyomorék jobb láb esetét) a legelképesztőbb aspektusa a műnek. Feszeget egy pár kérdést Bahman Ghobadi, de talán az foglalkoztatja leginkább: Előrébb viszi-e az önfeláldozás mákszemnyit is ezt a… hm… emberformálta világot? |
2020-02-18 20:31.36 |
Trier sajátos musicale, a muzsikájában az ipari hatásokért ekkoriban nekilelkesülő Björkkel közös „gyermeke”.
Egy disszidált csehszlovák naiva kálváriája a „Home of the Brave, Land of the Free” felségterületén örökletes betegségéből fakad: látása folyamatosan romlik, míg elkerülhetetlenül meg nem vakul. A gyárban éjszakai műszakot is vállal, hogy az összekuporgatott dollárokból, centekből megműttethesse fia még menthető szemeit. Retorikájából azonban mindenki úgy tudja, otthon maradt édesapjának küldi rendszeresen a keresményét. Csupa jószívű ember veszi körül, segíti, könnyít(ene) a sorsán: lakókocsiban élhet a kert végében, főbérlői bringát ajándékoznak a tinédzser Gene-nek. Kathy permanensen odaügyel rá a munkahelyén, ne okozzon balesetet az ábrándozás – ahogy Selma a rövidlátását aposztrofálja. Lovag várja haza szállításra készen a meló után – akkor is, ha az esetek többségében elutasíttatik az ajánlata. Trier azonban, ismerjük már annyira, nem elégedhet meg egy ilyen, melankolikussága mellett azért konszolidált keretek közé szorított szituáció csendességével. A viharfelhők akkor kezdenek gyülekezni a Selma terveit és bankjegyeit legumírozó tárhely felett, amikor titkát pont azzal a mamuszgyenge akaraterővel bíró Bill-lel osztja meg, aki inkább lenullázza a családi kasszát, kockáztatva családjuk létét is akár, csak ne kelljen bevallania nejének, hogy a rendőri fizetése nem kiapadhatatlan pénzforrás. Hiába, ha egy tövis felsérti a bőröm, jobban megérzi a szervezetem, mint valaki más gerinctörését. |