Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Maga a pokol - Filmbox Premium, 01:30 |
A látogatók - Viasat Film, 01:35 |
Ha ölni kell - Film4, 02:15 |
Bosszú mindenáron - AMC, 02:35 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 02:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
A hullahó-akció |
Meredith Giangrande |
2020-02-18 20:02.37 |
Rédey Lajos – per „Lala” – egyetemista és szegény, mint a templom egere. Szobabérlő társa tréfás – hogy fogadásaihoz előteremtse az alapot, zaciba teszi Lala egyetlen ruháját (zsebében Kitty elhagyott karkötőjével), amíg ő az igazak álmával csinál… már nem is emlékszem, mit.
A félreértések sorozata azzal kezdődik, hogy hősünk felébredvén a házmesterné bátyjának szánt díszmagyarról azt gondolja, neki tették ki a fogasra, s jobb híján belebújik. Majd azzal folytatódik, hogy az ékszert hajszolva megment egy diplomáciai bonyodalmakkal fenyegető helyzetet. Grófnak hiszik – körbeajnározzák, feljelentik – lopás a vád, a háttérben eközben csalárd összeesküvés készül. Kell ennél több egy fergeteges vígjátékhoz? Nyilván. Hogy el ne laposodjon. Ettől azonban egy pillanatig sem kell tartaniuk a ’Díszmagyar’ nézőinek. |
2020-02-18 19:48.43 |
Az antológiából csak 'A váróterem' c. alkotást láttam, de az aztán...
Pályaudvar. Hömpölygő tömeg. Az automata kiköpi a kiválasztott italt, csak a műanyag pohárral spórol. Váltani az újrapróbálkozáshoz meg – ameddig a szem ellát – lángol a megkeseredett empátia. Kicsit arrébb egy középkorú „don Zsüan” keres ülőhelyet. Rálelve egy megfelelőre ádáz szemezésbe kezd önfeledten. Az épp elhagyott csajszival, a barátjával fagyizóval, az izzadtságát felitató tonna-madonnával. Amíg egy lélegzetelállító jelenés pont a vele szemközti ülésre nem telepszik. A frappáns, ostorszerű rövidfilm – amit a Mediawave-en mutattak be először hazánkban – alapötlete annyira bejött a rendezőnek, hogy pár évvel később még egyszer leforgatta, igaz, bundától az alsóneműig pepitában ('A galéria', 2003). |
2020-02-18 19:34.20 |
A címszereplő egy olyan, speciális nevelőotthon, hol gyakorlatilag nincsenek zárak, sem más, a személyes szabadság korlátozására kifejlesztett eszközök, a magukra hagyott és/vagy problémás, 18. életévüket még be nem töltött csimoták egy, a lelki szükségleteiket is jobban szem előtt tartó rendszerbe integrálódhatnak e helyt – már akinek és amennyire sikerül.
Az otthon működését hogy jobban átláthassuk, egy sztorizgatásba csöppenünk a felütésben – az új nevelő első itteni reggelén. S ezt még meg is fejelik egy friss bentlakó érkezésével. Érdekessége az amúgy főhőstelen szüzsé építményének, hogy – a várakozásoktól eltérően – a történet előrehaladtával a hangsúly patinája a legtalpraesettebb nevelő, Grace sorsának bemutatásán figyelhető meg a legerőteljesebben. A maga is mostoha körülmények között felcseperedett kisasszony abszolút mértékben képes az egóját a kerékpártárolóban hagyni! Nem idomítja a rá bízott gyerekeket, felelősséggel gyógyítja őket, inasként dolgozik a kezük alá önmaguk újraépítésében. Minő ambivalencia: ember- és életismeretét, tapasztalatait csupán a saját esetében képtelen kamatoztatni. Csupán? Mintha némiképp megroggyanna a tisztánlátása, ahogy Jaydenben a tíz évvel korábbi önmagát véli felfedezni. A 12-es állomás átmeneti lakói mellett a fentiek ellenére sem mehetünk el szó nélkül. Már csak azért sem, mert nem pusztán felskiccelt karakterekről van szó. S ha kevesebb fény is vetül alaposan kidolgozott személyiségükre, a két legütősebb monológ – a polipmese és a rap az anyának hitt szukáról – az ő ajkukat hagyja el. |
2020-02-18 19:23.55 |
Kétségbeesett szatíra. A karakterek kapálózása egy ragacsos rendszer hálójában ugyanis – minden nevetségessége és abszurditása ellenére – sem csal mosolyt a nézők arcára egy pillanatra sem. Mondhatnánk, hogy a színészi hivatás, a színházi lét árnyoldalára irányították forgatókönyvükkel Szurdi és Verebes a reflektoraikat, de valójában az élet számos, más területére is bátran kivetíthető, szimbolikus a teátrum ábrázolt miliője.
Két dogma konfrontálódik már a mű elején. Az automatikus áthallásokat generáló, jakobinusokról írt darab pejoratív mellékzöngéi, kontra a halálán lévő, országosan elismert író előtti, gerinctelen hajbók. Megfelelni mindkettőnek – az idő rövidsége és a színház meghirdetett műsora, valamint a mélyen szántó tanácstalanság miatt – a lehetetlenséggel határos. Bármelyiket is félvállról venni azonban egyáltalán nem ajánlatos. S mivel a felsőbb vezetők bármiben hajlandók „mosni” kezeiket, a teljes felelősség így is, úgy is a rendezőre hárul. Horkai Ádám legnagyobb szerencséje, hogy nem képes elálmosodni. Elképesztő energiákat megmozgatva kezdenek bele a rákbeteg Gál Szabó drámájának hiábavaló próbáiba. A szurtos értelmetlenséggel átitatott erőfeszítések természetesen ott őrlik fel az idegeket, ahol csak tudják. Konfliktus konfliktust szül, beférkőztek már képünk népviseletébe… azaz… népünk képviseletébe is, s beláthatatlan, a penge élén lejtett tánc mivé fajul a végére. |
2020-02-18 19:18.31 |
61. Két nap, egy éjszaka (Jean-Pierre Dardenne & Luc Dardenne, 2012)
A film topikjában viszonylag részletesen kifejtettem, hogy miért. Ha ez így nem elég, ide másolhatom. Jobban most, három év távlatából sem tudnám megfogalmazni a csalódásom okait. |
2020-02-18 19:02.03 |
Ööö... a tízes évek festős mozijaira gondolva viszonylag sokadjára ugrana be 'A mások élete', de az értékével kapcsolatban pacsi. Nem számoltam utána pontosan – Mert minek? Úgyis változó. –, de a TOP 200-ba tutkeráj befér nálam az általam látottak közül en bloc. |
2020-02-18 17:42.54 |
Azt hiszem, e film kiejtése:
69. Mű szerző nélkül (Florian Henckel von Donnersmarck, 2018) rám kell háruljon. Eltekintve a teljesen blőd címtől, mely felfedezte a spanyolviaszt, annak dacára, hogy évszázadokig festettek szerzőségük publikálása nélkül; az eddigi kiejtettjeimmel ellentétben ezt nem tartom rossz filmnek. Még csak unalmasnak sem. Egyszerűen kiszámítható a történet gerince, s az elbeszélés stílusa is inkább a szürke valamelyik árnyalatára hajaz. Mérsékelten érdekes történet, mely tragikus mélységeinél is meglepően kimért, távolságtartó. Nagyjából ennyi. Tízes évek festős sztorijára gondolva nekem előbb ugrott volna be a 'Nagy szemek'. |
2020-02-18 17:33.32 |
Ami, persze, semmit nem von le az erényeiből.
(Melyek számosak.) ;) |
2020-02-18 14:17.46 |
Valóban nem néztem meg a Pályaudvar 2-t, ami következetes hozadéka a viszketően bárgyú első résznek. A gondolatától is elfog a harctéri idegesség. Ezért nem is szavazom ki, csak jeleztem a kollégának, hogy előfordulhat, nem a leggyengébb láncszem dőlt ki elsőként a sorból az animációs darabok közül. Persze, simán lehet, hogy más szerint meg de! |
2020-02-18 13:46.53 |
Mondjuk, ha a Paddington 2-t beszorozzuk a Toy Story 3-mal, majd a Lego-kalandadik hatványára emeljük, hmm, lehet, hogy még ekkor sem közelítettük meg a Rubens Rembrandtot. ;D |
2020-02-18 09:23.26 |
Azért (szerintem) amit az 'Idétlen időkig'-gel produkált, az überelhetetlen.
Szintén a mosoly jegyében. |
2020-02-18 07:28.24 |
Ideál és démon egybegyúrva. Birtokolni és birtokolva lenni. Mindent elsöprő vágy, ami Faustot a korláttalan tudás iránt éltette? Vagy csupán egy mindent (leginkább magunkat) megértő társ szomjazása, amit Juan, a kecskepásztor Arankával, a húshasznú murciaival csillapít? Nem is olyan nehéz eljutni arra a pontra, ahonnan már édesmindegy, ki vagy mi fényezi az egónkat.
- 19. A nő (Spike Jonze, 2013) |
2020-02-17 19:53.13 |
A 'Korcs szerelmek', a '21 gramm' vagy a 'Babel' eredetisége már nyomokban sem lelhető fel az íróasztal mellett centiről grammra kimért, az erőlködéstől bántóan izzadtságszagú
34. Birdman avagy-ban. |
2020-02-17 13:19.18 |
"Ezt a nyulas filmjét is ezért húzom/halasztom."
Hm. Ugyanígy vagyok vele én is. Főleg, hogy nem egy Waititi-kedvelőtől olvastam, a vademberes jobb volt a nyulasnál. 8S |
2020-02-17 13:02.09 |
Az 'Élősködők' címszereplőinek féreg mivolta szerintem eltörpül az ilyen Louis Bloom-, Walter Burke-, Annika Bengzton-féle pökhendi tetveké mellett. Lufikból épített önigazolásuk sokaknak bejön (az osztályzatok alapján), horpadt reléimnek köszönhetően engem max. undorral tölt el.
- 42. Éjjeli féreg (Dan Gilroy, 2014) |
2020-02-17 11:03.41 |
A 'Hétköznapi vámpírok'-kal még épp elvoltam szőrmentén, de a 'Vademberek hajszála' 👶 már egyértelműen meggyőzött arról, hogy Waititi mesterétől a saját humorforrásom égésföldnyivel odébb csörgedez.
- 96. Vademberek hajszája (Taika Waititi, 2016) |
2020-02-17 08:53.03 |
Szívesen mindenkinek, akinek valamennyire tetszett, aki kedvet kapott egyik-másikhoz a listáról.
Dobsonynak: volt a '36'-nál egy három évvel frissebb is, de a műfaj sajátja, hogy a mérvadó művek nem mostanában készültek. Akárhogy is, viszonylag(!) gyorsan lement a verseny, fátylat boríthatunk rá. |
2020-02-16 12:23.18 |
Kint vagyunk a vízből!
[link] A versenyt a nem véletlenül így nevezett ÖRDÖNGÖSÖK nyerte/nyerték! |
2020-02-16 11:41.04 |
Max. 3-szor lőhetsz zsinórban. 8D
Nincs külön szabály. |
2020-02-16 11:32.07 |
Az érmesek film noir kategóriában:
10. Henri-Georges Clouzot: Ördöngösök (1955) 30. Jacques Tourneur: Kísért a múlt (1947) 64. Fritz Lang: Búcsúlevél (1953) Már csak a sorrend a kérdés. |
2020-02-16 11:30.36 |
Szerintem megválaszoltam lejjebb. Kevésbé éreztem noirba hajlónak azoknál, amik végül szerephez jutottak.
De hogy tényleg ne verjen teljesen gyökeret a játék, elveszem a 05. Valakit megöltek (1944)-től a dobogóra kerülési lehetőséget. |
2020-02-16 10:39.22 |
Ennek elég prózai oka van. Mert nem sorolnám a tárgyalt műfajba az amúgy remek filmet. Ahogy, mondjuk, Welles Othellóját sem. Vannak ennek is, annak is elemei, amik miatt felmerülhetett volna a nevük, de szerintem ezek esnek kisebb súllyal a latba. Lehetett volna színesíteni a Baby Jane-nel a palettát, a listarestaurálási munkálatok során be is emelhettem volna, ha még előtte kéred.
A színesítés jegyében kerültek bele olyan, nem igazán tipikus filmek is, amiket valaki az IMDb-nél az említett műfajba sorolt (gondolok itt elsősorban Hitchcock angliai műveire, vagy pl. Bogie utolsó mozijára), de épp ma találkoztam olyan noir-listával, amin az 'M – egy város keresi a gyilkost' is szerepel. |
2020-02-16 08:52.47 |
Ahogy a szólás is tartja – Hatan, mint a film noirok:
01. Samuel Fuller: Zsebtolvaj (1953) 05. Otto Preminger: Valakit megöltek (1944) 10. Henri-Georges Clouzot: Ördöngösök (1955) 14. Jules Dassin: Nyers erőszak (1947) 30. Jacques Tourneur: Kísért a múlt (1947) 64. Fritz Lang: Búcsúlevél (1953) |
2020-02-16 01:09.14 |
Nálam ez a munka lett volna a befutó! Ó-ó-ó! |
2020-02-16 00:11.41 |
Esetleg Caligula (Csizmácska), aki SZARkasztikusan somolyog az általa épp megkínzottak szenvedésén, szintén lehet a kifejezés eredője. ??? ;) |
2020-02-15 18:58.03 |
Semmi baj vele. Nekem nagy kedvencem ugyan, de (szintén) kevéssé ismert darab.
A legtovább kitartó Hitch sem kerül be a TOP 10-be. 43. Gyanakvó szerelem (1941) 10-en maradtak: 01. Zsebtolvaj (1953) 05. Valakit megöltek (1944) 07. Téboly (1936) 10. Ördöngösök (1955) 14. Nyers erőszak (1947) 30. Kísért a múlt (1947) 59. Detektívtörténet (1951) 64. Búcsúlevél (1953) 77. A vád tanúja (1957) 84. A sanghaji asszony (1947) |
2020-02-15 18:11.12 |
44. Gázláng (1944). Annak ellenére, hogy lényegesen jobb remake az eredetijénél, Boyer-nek 100-szor kellett felírnia a padlás padlójára, hogy "A hitvesi szeretet melengeti keblemet." |
2020-02-15 17:21.18 |
Szerintem most már a
19. Mire megvirrad (1939)-ot is lenyesem. Remélhetőleg elég figyelem terelődött rá. |
2020-02-15 16:42.16 |
49. Fehér izzás (1949) nélkül pedig így néz ki a megcsappant lista:
01. Zsebtolvaj (1953) 05. Valakit megöltek (1944) 07. Téboly (1936) 10. Ördöngösök (1955) 14. Nyers erőszak (1947) 19. Mire megvirrad (1939) 30. Kísért a múlt (1947) 42. Gyilkos fehérben (1946) 43. Gyanakvó szerelem (1941) 44. Gázláng (1944) 53. Ellenáramlat (1946) 59. Detektívtörténet (1951) 64. Búcsúlevél (1953) 65. Az üvegkulcs (1943) 71. Az éjszaka és a város (1950) 77. A vád tanúja (1957) 84. A sanghaji asszony (1947) 87. A nagy karnevál (1951) 98. A félelem minisztériuma (1944) |
2020-02-15 13:06.35 |
3-szor lehet zsinórban. 8 perces ráhagyásokkal.
29. Konfliktus (1945) |