Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Kong: Koponya-sziget - HBO2, 04:05 |
Barátnőt felveszünk - HBO, 04:15 |
Átejtve - Moziverzum, 05:00 |
Kiskarácsony mindenáron - RTL, 05:05 |
Ezer szó - SuperTV2, 05:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Lynch (63) |
Gryllus Dorka (52) |
Jared Leto (53) |
Temuera Morrison (64) |
Kit Harington (38) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
2022-es választás |
Mit hallgatsz most? |
Filmkeresés rövid tartalom alapján |
Jákob rabbi kalandjai - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A másodmikulás |
Josh Lucas |
2011-12-06 16:26.59 |
Megkapta a legjobb színészi alakítás díját is a Európai Filmdíjak 2011-kiosztásán, A király beszéde c. fimben nyújtott alakításáért.
A közönségdíjat is A király beszéde nyerte el Berlinben. |
2011-12-06 16:24.26 |
Tarolt a Melankólia Berlinben, az Európai Filmdíjak kiosztásán.
Megkapta a 2011 legjobb filmje,forgatókönyve és látványterve díját. |
2011-12-06 16:19.35 |
:))
Nem muszáj egyetértenünk és vitatkozni csak jelentős műről lehet. Még az is igaz talán, hogy mostani véleményemben már az élettapasztalat rezignáltsága (hű , de finom voltam) is nyilván benne van. Eszembe se jutott összehasonlítani a Szerb filmmel, inkább a Salo óta eltelt idő változásait akartam érzékeltetni felemlítésével. Volt egy nagyon erős "olasz korszakom",viszonylag ismerem Pasolini életművét.(Sokak szeriont jelentősebb volt írónak, mint rendezőnek.) Sajnos, amit olvastam tőle (egy regényét és egy versválogatást) , azt angolul .Mert nem tudok olyan szinten olaszul, ahogy ehhez kéne... |
2011-12-06 16:05.47 |
Meg is lett Tilda Swinton Európai Filmdíja.
A "Német filmek" topikba tettem az Európai Filmdíj-listát,mert Berlinben osztották. |
2011-12-06 15:42.56 |
De megvan, van kb. egy ládányi mindenféle, sok olyan is, amit nem láttam. Ezeket kaptam is, vettem is külföldön (videokazetták jobbára, de van dvd is), aztán vagy megnéztük, vagy se.
Még olyan is volt most, hogy azt hittem, nem láttuk, aztán mégis, pl. a Rachel,Rachel c., Paul Newman-rendezte fim. Nagyon jó egyébként. De most rend lesz, sorba rakok és ami fontos, megnézek vagy újra megnézek. Így került sor a Salo-ra is egyébként. |
2011-12-06 15:35.52 |
Megvan az is valahol... Nagy pakolászásban vagyok, komoly kincsek kerülnek felszínre. :)) |
2011-12-06 15:34.58 |
Azért ide írom, mert más topikban nincs ilyen tartalom.
Berlinben kiosztották az Európai Filmakadémia 2011-es díjait. Íme, a lista (elég tanulságos): Legjobb európai film 2011-ben: Melancholia / Melankólia (r. Lars von Trier) A legjobb európai rendező: Susanne Bier (Haevnen / Egy jobb világ) A legjobb európai színésznő: Tilda Swinton (We Need to Talk About Kevin) A legjobb európai színész: Colin Firth (A király beszéde) A legjobb európai forgatókönyvíró: Jean-Pierre és Luc Dardenne (Le gamin au vélo / Srác a biciklivel) Carlo di Palma Díj a legjobb európai operatőrnek: Manuel Alberto Claro (Melankólia) A legjobb európai vágó: Tariq Anwar (A király beszéde) A legjobb európai látványtervező: Jette Lehmann (Melankólia) A legjobb európai zeneszerző: Ludovic Bource (The Artist) European Discovery 2011: Adem (r. Hans van Nuffel) Az ARTE díja a legjobb európai dokumentumfilmnek: Pina (r. Wim Wenders) A legjobb egészestés animációs film: Chico&Rita (r. Tono Errando, Javier Mariscal & Fernando Trueba) A legjobb európai kisjátékfilm: The Wholly Family (r. Terry Gilliam) Az Eurimages koprodukciós díja: Mariela Besuievsky, Spanyolország A legjobb világszintű európai teljesítmény díja: Mads Mikkelsen, Dánia. Életműdíj: Stephen Frears, Egyesült Királyság. Az Európai Filmakadémia különdíja: Michel Piccoli, Franciaország. Közönségdj: A király beszéde (r. Tom Hooper) |
2011-12-06 15:30.58 |
We Need to Talk About Kevin |
2011-12-06 15:28.21 |
Az egyik kedvencem, angol felirattal szoktam. |
2011-12-06 15:26.47 |
Előrebocsátom , hogy Gian Maria Volontét az egyik legnagyobb színésznek tartom, aki valaha is afilmvásznon megfordult.
Olyan színész volt, amilyen még az olyan nemzetek film- és színháztörténetében is ritkán akad, amilyen Olaszország. Ahol a tengerpart minden homokszemére esik egy kiemelkedő tehetség. Azt hiszem, a Krisztus megállt Ebolinál-ban láttam először, utána már szisztematikusan néztem meg minden filmjében. A munkásosztály a paradicsomba megy, A vizsgálat egy minden gyanú felett álló polgár ügyében vagy akár a Brancaleone ármádiája, hibátlan alakítások egész sora .És a westerneket még csak nem is mondtam, pedig azokkal lett világhírű. Olaszország egyik legnagyobb színészeként tartják számon, azt mondják, ő az olasz Laurence Olivier. Pedig ez úgy is igaz lenne, hogy Laurence Olivier az angol Gian Maria Volonte... |
2011-12-06 15:15.59 |
Azt a mindenit, micsoda sor! A finn irodalom reprezentáltsága véletlen? :)) (Bár olaszokból is van szépen a választékban.) |
2011-12-06 15:13.51 |
Sajnos, még nem láttam sehol a teljes Varró-szöveget, de a "Csudijó" helyett elhangzott refrénre emlékszem. "Tök király" volt , és lehet, hogy hihetetlen, de nagyon jól hangzott az új szöveg végén.
Viszont történetesen ez sem felel meg éppen az angol szövegnek, Eliza "lovely"-je egyszerűen kedvest vagy aranyost jelent magyarul. A trükk a kiejtésben van, lavli-nak mondja ezt a művelt angol.Eliza viszont kiejti az e-t is, "laveli"-nek.Ezzel lesz szleng-hangzása a szónak. |
2011-12-06 15:08.20 |
Megköszönve! :)) |
2011-12-06 15:06.15 |
Már a jazz-topikhoz is írtam Ira Gershwin emlékére, de ide is jár neki az emlékezés. Mert ő volt a Porgy és Bess egyik szövegírója is.
http://www.youtube.com/watch?v=O7-Qa92Rzbk |
2011-12-06 15:03.30 |
Régen írtunk ide, a topik felélesztésére éppen jó lesz egy évforduló.
1896-ban ezen a napon született Ira Gershwin, számtalan dal szövegírója, George Gershwin testvére. Egyik kedvencemet teszem most emlékére ide, az imádott Ella Fitzgerald előadásában. "Valaki vigyáz rám" http://www.youtube.com/watch?v=JANcQf3fjuA |
2011-12-06 14:55.16 |
Amikor először láttam, az első 45 perc tájékán hagytam abba. Aztán eltelt sok-sok év, megtudtam a film keletkezéstörténetéről is néhány érdekes dolgot.
Mert bár de Sade regénye alapján készült a film, a Salo, mint címkiegészítés, arra a kis államra utal, amely Mussolini utolsó fasiszta védőbástyája volt. Így a film erős történelmi felütést is kap. Aztán eszembe sem jutott volna, hogy Pasolini az Isteni Színjáték „köreire” utal a filmben, annak ellenére, hogy a megvalósításnak egyéb köze nemigen van Dantéhoz. De most, pakolászás közben előkerült a film, gondoltam, megnézem végre végig és egyben. A folyamat eredménye a már többször megélt tapasztalat lett, mely szerint vannak olyan művek, amiket ott kell hagyni, ahol életutunkat keresztezték. Mert nem tesz jót nekik a múló idő. Most nem éreztem semmilyen különösebb megrendülést, hiszen a zs-kategóriás sorozatgyilkosos filmekben az itt megjelenítetteknél sokkal aberráltabb jelenségek ábrázolódnak. És a Szerb film–típusú művek ismeretében ezzel a filmmel már nemigen lehet polgárt pukkasztani. Nagyobb baj volt, hogy a Salo – nem jó film. A lényeg, mely szerint nincs nagyobb állat az embernél, főleg akkor, ha korlátlan hatalmat kap, már az első részekben közölve van. Utána ennek ragozása fárasztó és bizony unalmas is. Mert ezt a tézist már minden elképzelhető formában ábrázolta a művészet. Régebben az ilyen lelkiismeret-nélküli véglényekről azt mondták, megszállta őket az ördög, most meg azt, hogy szociopaták. Hozzájött még az a tény, hogy ha ennyire arra törekszik a rendező, hogy a néző sokkos állapotba kerüljön, azonnal működni kezd az önvédelmi reflex. Mely szerint, kedves rendező, sokkold te a körösztanyádat, kezdesz rém unalmas lenni, hol van a tézised képi megerősítése, ami túl van a testi kiszolgáltatottság ábrázolásán?? Azt már mutattad, kinyől a könyökömön, lesz valami konklúziója is a dolognak?? Az én számomra nem lett. Eltettem a filmet azzal halk mélabúval, amellyel a lejárt szavatosságú művészeti alkotásokat szoktam. Egy univerzális tehetségű művész tévedése, gondoltam még és kézügybe helyeztem a Mamma Rómát. (Egyébként a film nézése közben angyalkákat készítettem az óvoda karácsonyfájára. Vajon mit szólna ehhez Pier-Paolino odaát, gondoltam, nevetne vagy megpukkadna mérgében? ) |
2011-12-05 15:18.57 |
Ma 80 éves a zenés darabok kiváló színésznője, aki prózai szerepekben is mindig remek volt.
Ő volt az első magyar Kabaré főhősnője és semmivel nem nyújtott kevesebbet a szerepben, mint Liza Minnelli. Mindent tudott, ami a zenés színpadon kell, táncolni, nagyon jól énekelni, jelenléte erős volt, nem lehetett nem figyelni rá. Két filmjére emlékezem most.Az egyik a Csendes otthon című nagyon kedves vígjáték volt. Ahol Zenthe Ferenccel együtt játszották el azt a történetet, amit a Jöttem, láttam, beköltöztem-ben később világhíres kollégáik. Olyan dalok hangzottak el a filmben, mint az "Összecsedül két pohár" vagy a "Mondta-e már más is neked?" A másik egy tévéjáték volt, az Üvegkalitka. Itt Galambos Erzsi egy mindenből kiábrándult és keserű benzinkutas-nőt játszik, aki lop, csal és hazudik, hogy férjét megtarthassa. Nem sikerül neki,ezért további útja a cinikus önpusztítás .Olyan alakítás volt ez, amit nem lehet elfelejteni. Három alakot emeltem most ki, Sally Bowles-t, a bűbájos Ács Évát egy szerelmes történetből és a megkeseredett, becsapott asszonyt. Galambos Erzsi mindegyiket tudta, csodásan tudta, nem felejthetően tudta. A komédia istene hosszú életet , sok szerepet , megbecsült pályát adott neki.És adjon még hosszú évekig. |
2011-12-05 15:00.42 |
1926-ban ezen a napon mutatták be a filmtörténeti szempontból rendkívül jelentős alkotást.
Eredetileg egy sorozat részének szánták, az azonban nem valósult meg. A filmeposz az 1905 -ös orosz polgári forradalom egyik nagy eseményét, a Patyomkin hadihajón végbement lázadást mutatja be. Nem a tartalma tartja ma is az érdeklődés középpontjában, hanem a némafilmek történetében egyedi és különleges látásmód. És a mai napig elképesztően modernnek tűnő operatőri teljesítmény, Eduard Tissze munkája. A film bekerült a "brüsszeli tizenkettőbe", de még 1978-ban is besorolták az filmtörténet 100 legjobb alkotása közé. |
2011-12-04 10:31.01 |
Ez egy igazi, tőrülmetszett rákosista propagandafilm. Van benne tökéletes árukészlettel és saját varrodával bíró nagyáruház, a politikai iskoláról frissen megérkezett új vezető, áruhalmozó rendszerellenes elemek , akik közül egyik az áruházba beépített ellenség. Van összesküvés a forint meggyengítésére, vannak deklasszált úri elemek, akik Amerika hangját hallgatnak az éj leple alatt.
És van veszekedő szerelmespár, a korszerű viselkedésre átnevelhető öreg könyvelő, elmaradott és pletykás édesanya .(Vajon van még valaki, aki tudja, mint jelent az a szó, „megfúrták”, ne tessék semmi pajzánra gondolni!) Van táncoskomikus és szubrett, mint a többi operettben és van epekedő , kissé nevetséges szerelmes is. Az ember azt gondolná, a film nézhetetlen. De nem, az , sőt, nagyon is nem az. Mert a rémséges történetet olyan csodálatos színészek játsszák és olyan csodálatosan, hogy soha nem lehet ráunni. Feleki Kamill, aki Glauziusz bácsiként élete egyik legnagyobb alakítását nyújtja, híres dalával ma is aktuális tartalmat közöl. Mányai Lajos, mint fő összeesküvő olyan mókás, hogy rajta csak az úriasszony-nejét játszó Mezei Mária tesz túl. Róla itt derül ki először, hogy humora is van. És Latabár Kálmán. Vagy inkább LATABÁR KÁLMÁN, ez a pontos. Mert ahogy lelkes eladóként rábeszéli a kerti törpét is a legázolt vevőre, az a filmkomikum magasiskolája. A legmagasabb. (Hallgassanak rám, most vegyenek kertitörpét, mert aztán nem lesz! Jön a tél és meglátják, itt fogunk állni télvíz idején törpe nélkül!) És méltó társa Horváth Tivadar, a kissé sznob úrikukó figurájával, a szólássá vált szövegekkel, mely szerint a zene „egy kis Beethoven , egy kis Bachus” vagy hogy milyen a „szübtilis dolog” és hogy mit viselnek a walesi …. hmmm…. elvtársak, ami annyira, de annyira ápárt. A szerelmespár a leggyengébb, Gábor Miklósról itt nem gondolná senki, milyen Hamlet válik belőle egyszer, a rémületes Petress Zsuzsáról pedig nem lehet semmit se gondolni. Viszont a színészvezetés és jelenetek miliője hibátlan, az „Egy dunaparti csónakházban”-jelenetet pedig ma is tanítani lehetne, hogy kell vágni. Kerekes János zenéje igazi operettmuzsika, annak, aki szereti az ilyent. Az Állami Áruház történelmi dokumentum. Csak nem papíron van, nem porszagú és dokumentumtól merőben szokatlanul zenélnek is hozzá. http://www.youtube.com/watch?v=Tpxh0hjhE9w |
2011-12-04 09:52.03 |
Milyen kedves film, gondoljuk, amikor először látjuk. És hát Zenthe Ferenc, a hódító pilóta, Ferrari Violetta, a szerelemtől kiviruló matematikusnő, Kállai Ferenc, mint tétova udvarló, a kedves Kazal László, Gyurkovics Zsuzsa, Fényes Szabolcs édes zenéje, amit még dúdolunk ma is.
És már nagyon kevesen tudják, hogy a „2x2 néha 5, nem csalás , nem ámítás, de valóban sokszor hibás a számítás” egy film dala. A filmben még ott van az ötvenes évek közepének fílingje, a végnapjait váró Rákosi-diktatúra "lazább" közegében, de persze ott van. Aztán megnézzük többször is és elámulunk. Mert a fim szemlélete még készülésének idejében is avittas , mondhatni (mai szóval) erősen szexista. Mert 1954-ben azért már nem volt olyan nagyon különleges, ha egy nő egyetemen tanít, mégis muszáj szemüveges egérkének ábrázolni. Akinek el kellene kábulnia rögtön egy üresfejű bájgúnár udvarlásától. A pilóta pedig bunkó macsó, aki nem képes tisztességesen felkészülni egy vizsgára, de elvárja, hogy hasra essenek azért, mert tud irányítani egy olyan pofonegyszerű szerkezetet, mint a vitorlázó repülőgép. Viszont megtanulni sem hajlandó semmit , ezért halálos veszélybe sodorja önmagát egy rossz tervezésű repülőgéppel. Még oktatóként egyébként tisztességtelen módon visszaél azzal, hogy ő már tud repülőt vezetni, partnernője pedig még nem. Balesetet okoz, utána pedig a minimális segítséget sem nyújtja annak, aki miatta sérült meg. De az ájult lányt úgy bámulja , majd a nyála csorog. A végén persze igazi hepiend, még közben láthatjuk a Tóteraszt és eltöprengethetünk, vajon miért hagyták büdös mocsárrá változni Budapest egyik legszebb helyén a kis tavacskát. El is andalodhatunk azon, hogy „Túl szép, amit te mondsz, ahhoz, hogy így igaz legyen…” Szép bizony, mennyire szép. De hát minek is belegondolni régi , az emlékezetünkkel is alaposan módosult filmek mondanivalójába? Amikor nagy valószínűséggel nem is volt nekik olyan... Ha csak az nem , hogy „Mint a szélvész száll a gépünk, mint a táltos úgy repülünk, Míg a csillagokhoz érünk, egy-egy felhőn meg pihenünk. A miénk a kéklő égbolt, a mi gépünk fényben jár. Fel az égre törünk, a szerencse velünk, minden bátor ifjú vélünk száll.” http://www.youtube.com/watch?v=DRlTUf5B-Rc |
2011-12-03 19:32.00 |
Láttam, hogy menőben vagy, én is.El is köszönök, de a nagyon fontosat elkezdtük legalább megbeszélni! :)) |
2011-12-03 19:30.21 |
Ő is Major-tanítvány volt, rendezéseiben pedig ugyanannak a színházi irányvonalnak a követője.
Két színházi előadásra emlékezem most.Az egyik Dosztojevszkij Félkegyelműje, ott ő játszotta a címszerepet, zseniális volt. Pedig a partnerei sem voltak akárkik: Sinkovits, Váradi Hédi, Avar István, Máthé Erzsi, Rajz János. A másik Zorin Varsói melódia c. műve, amit ő rendezett. Ezzel robbant be Törőcsik a színházi köztudatba egy életre. Remek színész volt és nagy tehetségű rendező. |
2011-12-03 19:19.26 |
Úgy örülök, hogy tetszett. Hát persze, hogy képben voltál, nem hiszem, hogy sokan lennének a korosztályodból, akik jobban képben lehetnének. :))
És abban is nagyon igazad van, hogy az ilyent támogatni kell. Én se vagyok milliomos, de ha csak tehetem és ha kicsivel is, adok, ahová tudok. Az a baj, hogy egyre kevesebb kerül erre. Én pl. nem értem, minek kell lebontani a Népstadiont és újat építeni a helyébe milliárdokért, amikor sokkal, de sokkal fontosabb ügyekre nem jut. |
2011-12-03 19:09.38 |
Meg a Kék asszony. Olyan bluest nem sokat írtak, mint az. |
2011-12-03 19:07.50 |
Ez fantasztikus!!!!! Ugye, milyen csodálatos hely?
Látod, azt gondoltam, hogy rég voltam, meglátogatom a te tiszteletedre, hogy beszámolhassak róla. És hamarabb jutottál el, mint én. :)) Hogy tetszett? Én imádom. (Most már el is árulom neked, hogy a teljes Latinovits-dokumentációmat odaadtam nekik, akkor még nem volt teljes gyűjteményük róla sajtóanyagból. Borzasztóan örültek.) |
2011-12-03 19:02.58 |
Akkor én is próbálkozom,LGT, Neked írom a dalt.
Abszolút kedvencem volt. |
2011-12-03 19:01.39 |
Azt én is kérem!!! :)) |
2011-12-03 19:00.02 |
Szia, itt is vagyok, de aztán majd megyek elfelé. Mi történt??? :)) |
2011-12-02 22:34.32 |
És mára el is köszönök,koránkelős napom lesz holnap, meg még szeretnék kicsit olvasni is. Jó éjszakát! |
2011-12-02 22:30.41 |
Nagyon szeretem és tisztelem Formant, hatalmas rendező. De Menzel a szívem csücske. :)) |