Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A boldogító nem - Paramount Network, 14:15 |
Mona Lisa mosolya - Film Café, 14:45 |
Nincs idő meghalni - Mozi+, 14:50 |
Dzsungelből dzsungelbe - Film Mánia, 15:10 |
Madame Web - HBO2, 15:35 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Hullaadás |
Ryan Reynolds |
2018-10-07 22:03.59 |
https://www.youtube.com/watch?v=7NYmashV8TY
Helyenként kimondottan atmoszférikus dallamokkal bír, habár egyes témák túlságosan harsányak. De összességében hangulatos, a karakterből eredő morbiditással azonos. |
2018-10-04 02:59.01 |
Elszigeteltség és minimalizmus csúcsminőségben. A film friss megtekintése után ezek a szavak ugrottak be, miután a legendás Alfred Hitchcock szégyen szemre eddig általam mellőzött darabját megtekintettem. Pedig legelőször inkább riasztó volt, semmint elragadó:
A szemrontó főcím és az idegesítően dominálni próbáló muzsika rettentően avítt, a saját korában megrekedt világgal fenyegetett, ám nagy-nagy szerencsére rögvest tompította félelmemet, miután a tűpontos operatőri munka, mint egy szimfónia nyitánya, elkezdi elegáns kottáját előadni: Képeinek pusztán bevezetőjében elindul a ,,címszereplő" hátsó ablak felé, majd stabilan megáll és rafináltan végig svenkkel a ház belsőudvarán, bekukkantva minden lakásba. A dramaturgia és a technikai megvalósítás kéz a kézben jár, ahogyan a főhőssel együtt a kamera is mintegy megfigyelő partnerévé teszi a nézőt is, ezáltal a mindennapi monotónia mögött lévő társadalmi szeletekbe enged intim bepillantást. A korlátozott mozgásteret Hitchcock óramű pontossággal kezeli a tőle megszokott magas minőségen, amivel a rá jellemző, ráérős, komótos felvezetéssel tárja fel szereplője mikrouniverzumát. Az unalom végül az alapvető emberi kíváncsisággá nő, aminek eredményéül a morbid izgatottság és az egyre növő kíváncsiság dominál hősünk számára, amint elhangzik az a bizonyos sikoly a ház csöndjében. A bizarr kalandot hősünk egy feje tetején álló romantika-kezdemény és a megelőző generáció képviseletének társaságában teszi, illetve egy olyan személlyel kiegészülve, aki egyre inkább arra enged következtetni, hogy itt szó nincs bűntettről, pusztán képzelgésről. A paranoia kiül minden apróbb, gyanúsnak vélt jeltől, emiatt szereplőnk öntudatán kívül ugyanabba az intim tér defektusainak mintapéldányává válik, mint ahogyan a vágyott szerelmet egymagában reprodukáló hölgy az alsó emeleten. Mivel Hitchcockról beszélünk, a gyanú szépen lassan kézzelfogható formát ölt, ahogyan a hétköznapi borzalmak is a legjelentéktelenebb apróságok mögött rejtőzik, mint vérszomjas dög. És addig burjánzódik, míg végül megfigyelőnk távolságtartásának pajzsszerű burka szilánkokra törik és az emberi gonoszság immáron őt készül bekebelezni. A kíváncsiság indukálja a saját személyes terébe az elemi gonoszságot, kvázi keringőre hívja a halált. Bár a Pszicho és a Madarak közelebb áll a szívemhez, a mester ezen munkája így is felnő azok örökségéhez. Nagyszerű klasszikus, ami nagyon-nagyon-nagyon lassan közeledik, kúszik. Észre sem veszed és megérzed a bőröd felszínén a tőr hegyét. Kijutni nem tudsz. És ezt te szabadítottad magadra. Ez a Hátsó Ablak. |
2018-10-03 21:22.36 |
Azt hiszem, távol maradok a blockbusterek itteni fórumaitól. |
2018-10-03 04:14.16 |
Roppant friss az élmény, mint amilyen a film maga. Leigh Wannel nem először csapott oda a szakmának alaposan és elnézve számos, mondhatni a popkultúrát messze szigorúbban vevő fórumokat is, az író/rendező még a fanyalgókat is meggyőzte. Itt nem szimplán a Wannel által bevált twist-formula a mérvadó, hanem az, ahogyan rendkívül éles látóan játszik a műfajokkal, valamint az alapkoncepcióval is elegánsan, ravaszul és rendkívül szemtelenül bűvészkedik. A gyerekes és szenvedélyes báj messze sem degradáló, mert minden képkockáján átüt a film, mint médium iránti olthatatlan szomj, amit a kreativitás és intelligens profizmus ötvöz egy csontig szétrágott alapszituációval, ami végül döbbenetesen koherensen transzformálódik át egy érett William Gibson-utópiájává, megspékelve némi Evil Dead-et idéző, ütős burleszk-bukéval. Ráadásul döbbenetes, hogy mindezt 5 millió dollárból sikerült Wannelnek és stábjának összegyúrnia, ami minimum úgy fest, mintha a négyszereséből született volna meg. Elegáns naturalizmus, balett-burleszkszerű, csonttörő akció-attrakciók egy olyan történethálóval, ami az egyszerűsége ellenére rétegenként lefejthető, mégis elsődleges célja a meghökkentés és a pimasz szórakoztatás. Elképesztő teljesítmény és mily' meglepő, a Blumhouse áll mögötte. Ezután a stúdiótól nem igazán aggódok a Five night at Freddy's mozifilm miatt. Ez film pedig számomra már most egy instant klasszikus. És úgy hírlik, hamarosan DVD-n és BD-n fog itthon kopogtatni. |
2018-09-23 02:27.18 |
Úgy hírlik, hogy igen és nagy valószínűség szerint két témát körbejárnak vele az alkotók: Billy, a báb komplett eredetét, valamint a nyolcadik filmből nyitva hagyott szálat a rajongói oldalról, a jigsawrules.com-ról- lehet, hogy itt megpendítik a pszichopata utánzókat, valamint lehetőséget nyitnak, hogy valami egyedibbet és újabbat hozzanak be a sorozatba, hiszen a darkweb sosem volt még terítéken. Annyi biztos, hogy Tobin Bell benne lesz és ismét éteri hangjával fog borzongatni, illetve a nyolcadikban meglévő, életben lévő karakterek. És kitudja, talán a doktor is előkerül... |
2018-09-22 11:39.53 |
Ez igaz, de tegyük hozzá, hogy a hazai rajongókra érvényes ez. Illetve, hogy a Disney a Marvel filmek hazai megjelenésében eléggé érdekelt, bár azt furcsállom, hogy a Star Wars-ot ez miért nem érinti- most teljesen függetlenül attól, hogy ezeknek milyen a minősége. De volt egy eléggé radikális időszak házimozis-fronton, amikor pár éven keresztül a Paramount nem hogy BD, de még DVD megjelenést sem engedett itthon, csakis mozis bemutatást. |
2018-09-19 15:31.09 |
Nem tudom, inkább nézem meg ezerszer a Covenantet és ezt, mint valaha még egyszer bármilyen AVP-t. AVP 1: Alien-cosplayelt Velocyraptorok kontra piramis építgetős pancserek Predator-jelmezben, amin én speciel inkább elalszom. AVP-R: Annak a vacaknak az egyetlen erénye, egy valóban tökös Predator, szemben egy átlagon aluli színvonalú szereplőgárdával és a nagybetűs Alien-kiheréltségű Trash-filmes szörnyekkel, melynek ,,csúcspontja" a kertben flangáló alien...még hogy a Covenant volt a mítoszrombolás. Persze ez csak az én véleményem. Ennek a Predator filmnek legalább volt töke, hogy úgy fogalmazzak, legalább egy szemétláda volt a film, ami még az AVP-szennyekről sem mondható el, amik a szememben konkrétan rászolgáltak a minősíthetetlen, alávaló és gyalázatos jelzőkre. Ej, jobb nem RAGE-elni, mert nem éri meg. :( |
2018-09-19 14:53.05 |
Ezt azért nem mondanám. Bár ez már az én fene ízlésem, hogy a B-filmes bája miatt a maga módján egy szerethető Predator-mozinak tartom, de egyértelműen a leggyengébb darab a sorozatból. Az AVP filmek bennem olyan mély nyomot hagytak, hogy nemhogy a Covenant, de ez a Predator nem tudott azoknak a sötétben lévő szintjére kerülni. Ez a film tipikusan a Predator filmek Feltámad a Halálszerű epizódja, ahol az önreflexió érhető tetten, ugyanúgy túl tolva, mint anno az Alien 4 is. Persze ez nem jelenti azt, hogy elégedett lennék a végeredménnyel, mert a keserű szájízt mindig érzem, ha ez a film szóba kerül, de nem vitatom el a bűnös élvezet mivoltját. Persze ez én vagyok. Az identitás zavaros mivolta végett eléggé vegyes felvágottnak érzem személy szerint. Míg például a Predator laborból való távozása egy instant B-klasszikus tökös és véres macsóságával ragadott el engem (pláne, amikor a Ragadozó gépfegyverrel áll neki lövöldözni, ott kiült bennem a kaján vigyor), a ,,Balfék-brigád" hol vicces, hol szánalmas jelenetei annyira bárgyúak, hogy nem tudtam haragudni rájuk. De azok a kutyák....Nimród vadászebei után nem tudom, hogy volt ehhez pofájuk. Ahogy említettem, először még értettem a poént a röggönzött lobotómiával, de miután a zöldség-módjára random tébláboló blökit jó párszor előrántották a kalapból, a moziban hangosan megnyilvánultam: ,,Ne már, most komolyan, nem lehet ilyet csinálni a jó k**va életbe!". A remeknek nevezhető ötletek zömét pedig úgy rámolták bele, hogy a cselekmény pontjai elkezdték kémiai úton taszítani egymást. Egy példa: Miután a MegaPredator (mert komolyan így nevezik hivatalosan... atyám-uram!) bejut a hajóba, a semmiből úgy dönt, hogy neki McKenna (avagy az autista fia) kell neki és ad nekik időt a felkészülésre. Ez szerintem egy marha jó ötlet. De: Ez mégis honnan a büdös francból pattan ki a Predator fejéből? Hol a kohézió? Nem beszélve a csúnya gonosz kormány embereiről, akik a biológus csajt (szabad foglalkozása: Rambo 2.0) először megbízzák a Ragadozó vizsgálatával (azt most hagyjuk, hogy a világ legmondvacsináltabb indoklása alapján), de utána random úgy döntenek, pusztulnia kell, mert mindent látott... Ejj, mekkora marhaság. Végül is egyetérteni tudok veled, ez a film egy marhaság, amiben az önreflexiót sikerült túltolni. Még mindig ülepszik ez az őrület a fejemben. |
2018-09-19 01:44.58 |
Hirtelen két dolog a pozitív/negatív tartományban:
Ütős: Amikor a kis srác Predator maszkban flangál az utcán, bekopogtat egy házba némi édességért, miközben a két tahó paraszt kölök cikizi. A kis srác elmegy az ajtótól, a ,,kedves" tulaj a teraszról megdobja őt, mire a maszk aktiválódik és egy ágyúval meglékeli az ürgét, felrobbantva a házat... Szenzációs, azon pár percig röhögtem. Rettentően kínos: A blöki. Először kimondottan vicces volt a golyó általi random-lobotómia, de miután a nyakukban loholt és úgy viselkedett végig, mint egy zöldség, én éreztem magamat megalázva, hogy ezt nézem. |
2018-09-18 01:13.01 |
Érzéseim vegyesek, gondolataim kaotikusak- ahogyan Shane Black Pred4tora (a hivatalos címtől tartózkodok).
Black sajátos kézlenyomata áldás és átok a Ragadozó negyedik, önálló visszatérésében, de annyira, hogy a szereplők a névadás jelentésén legalább úgy forgatják a nyelvüket eszmecseréik során, hogy ez önmagában ,,manifesztálja" a tetralógiává bővült franchise jelenlegi állapotát. Ismételten egy roppant megosztóra sikeredett folytatás, ugyanabban a cipőben, mint amiben az Alien, mint idézőjeles rokonszéria jár-kel. Black alkotói ambíciói mindenképpen örvendetesek a számomra, mert célja egy különc mozi létrehozása volt, ami sikerült is, ám eme cél, akár egy két élű kard, vissza is sebzett használójának. Az eredeti trilógia- amit merek egy kalap alá venni, sőt, első rész ide-oda, számomra a második rész sokkal inkább etalon- B-filmes alapjaiból összegyúrtak egy felemásra sikeredett mítosz újradefiniálást, ami gyermeki játékossággal tombolja végig az iszonyatos sebességen pörgő játékidőt. Olyan kiakasztó és tökös jelenetek születtek, amik csakis egy vérbeli, kompromisszumot nem ismerő B/Trash merne csak bevállalni, az pedig csak a dolog netovábbja, hogy mindezt ekkora költségvetésen művelik le: Pszichopaták kontra Ragadozó kontra MegaRagadozó kontra gonosz kormány és zsoldosai. Minden egyetlen célért, hogy mindent bedaráljanak. Átüt a bűnös élvezet-faktor, a B-mozik őszinte öröme...ám nem következmények nélkül. Mivel a haszonállat cselekmény megannyi, alaposan odacsapó pontját random f***ságot tarkítják. Black átesett a ló túloldalára, méghozzá olyan mértékben, hogy elképzelni nem tudom, hogy a mozi utolsó harmadát leszámítva bármilyen alkotói megkötést kapott volna a stúdiótól. Black minden szabályt áthág, noha okosan reflektál a mai felgyorsult világgal, amivel abszolút önazonos (ezt most akárhogy lehet érteni, pozitív és negatív értelemben egyaránt), de trollkodás-gyanús megmozdulásaival már magam sem tudtam mit kezdeni. A golyó általi gyors lobotómián átesett ,,blöki" első blikkre megdobogtatta B-filmes kíváncsiságomat, azonban sikerült olyan céltalanul és inkompetens módon tovább tolni ezt a szálat, hogy ez inkább vált kínossá és halálosan debillé. A ,,balfék-osztag" nem nyert semmiféle komolyabb lélektant, sőt, az eddigi csapat-orientált brigádok a korábbi három filmben messze jobban működtek, viszont ettől függetlenül elnézegettem hol beteg és poénos, hol ergya és kínos pillanataikat, így az előre borítékolható megdöglésüknél némi sajnálatot tudtak bennem kelteni. Tudnám sorolni a pro-kontrákat, azonban sok minden nem tisztázódott bennem. Viszont két álláspontot merek képviselni. 1. A Pred4tor nem azt a vonulatot képviseli, hogy Hollywood sorban öldökli le a franchise-okat. Itt pediglen egy sajátos stílussal bíró alkotó esett át durván a ló túloldalára. 2. Ez tipikusan az a folytatás, amit a hirtelen fogadtatás okozta gyűlölet fog jellemezni. Idővel meglesz a maga helye a sorozatban, ahogyan az Alien 4 - Feltámad a Halál esetében is, mely filmet szerintem már közel sem rühellnek annyira, mint a maga idejében. Lényegében hű maradt a négyes szám ezen törvényéhez, avagy ez lett a Predator filmek Feltámad a Halálja. Többé-kevésbé tetszett, még Predator-rajongóként is, mert nem omlott össze bennem egy világ. Nem ölte meg szerintem a Predator-szériát, meg van benne a maga helye. Viszont azt kimerem jelenteni, hogy a Predator franchise leggyengébb része, amiért kár. (Ne vessétek rám a követ, de azon a véleményen vagyok, hogy ahogyan ez a film, úgy a Covenant sem ásta alá a maga sorozatát.) Állati szórakoztató bűnös élvezet, Predator-módra, ám anarchikus hozzáállása meggátolja, hogy felnőjön McTiernan, Hopkins és Nimród ragadozásaihoz. Egyelőre kőkemény közepes. |
2018-09-14 13:24.48 |
Az egykori Budapest Film DVD kiadásainál értékeltem azt a néhány extrát, illetve a választható borítót is. Azt nem tudom, hogy a BD-knél is volt e ,,dupla" borító. BD-n egyébként nem mindegyik jelent meg. Azt tudom, hogy a harmadik és az ötödik rész volt, az első kettőben nem vagyok biztos. De azt hiszem, a negyedik, a hatodik és a hetedik nem kapott itthon BD-verziót. Nekem DVD-n van meg mind a hét rész, amiket szívesen újranézek. Bár egyedül a hetedik részt kevésbé, mert az nagy jóindulattal sem nevezhető ténylegesen felfogható filmnek, mert minden szempontból egy igénytelen, látványosan pénz motiválta rettenetes, ami emellett rondán is néz ki, ezért is értékelem pozitívabban a nyolcadik részt, mert az legalább tényleg egy film és nem a non-stop kínzásokra épít. |
2018-09-14 03:48.04 |
Szenzációs, kulturális mestermű a zs/trash-vonalon. Elejétől végéig nagyszerű szórakozás a felejthetetlen látvány világával, erős karaktereivel és költői párbeszédeivel, üdítő vonulataival. :D |
2018-09-14 03:39.23 |
Nem láttad akkor a Slendermant :) . |
2018-09-14 03:30.23 |
Már a túlértékelt Days of future past is egy remek potenciállal rendelkező, ám hatástalan film volt, ám az Apokalipszis a képregény filmek és blockbusterek szégyenteljes, unalmas, ostoba és totálisan ötlettelen, átlagon aluli munkája, mely mind az X-men széria, mind az alapanyagát kimiskárolja. Elszomorító élmény volt, különösen annak tudatában, hogy anno Brian Singer még az első két X-mozival alkotott maradandót. |
2018-09-14 02:34.06 |
Ez a probléma nem csak a Marvel rajongókra terjed ki, hanem effektíve minden filmnézőre. Pár hónapja tapasztaltam, amikor egy áruházban vettem három filmet (Amadeus, Doktor Strange és Creed), a kasszánál mögöttem egy jól szituáltnak tűnő pár hangosan megjegyezte, hogy minek veszek filmet, ahelyett, hogy letölteném... Az emberek úgy csinálnak, mintha megfizethetetlenek lennének az eredeti kiadások.
A ,,tolvaj marvel rajongók" egy kicsit erős kijelentés. |
2018-09-14 02:32.25 |
Ez a probléma nem csak a Marvel rajongókra terjed ki, hanem effektíve minden filmnézőre. Pár hónapja tapasztaltam, amikor egy áruházban vettem három filmet (Amadeus, Doktor Strange és Creed), a kasszánál mögöttem egy jól szituáltnak tűnő pár hangosan megjegyezte, hogy minek veszek filmet, ahelyett, hogy letölteném... Az emberek úgy csinálnak, mintha megfizethetetlenek lennének az eredeti kiadások. |
2018-09-14 02:00.11 |
Gondolom azért kérdezte, mert még igényt tartott volna egy eredeti kiadásra, de miután a film határozatlan ideig nem lesz házimozi-forgalmazásban, maradt a letöltési alternatíva. |
2018-09-13 21:14.01 |
Én is töltöttem, mert semmi előrelépés nem volt. Azután meg csodálkoznak, ha vacakul fogy egy adott film, miután hosszú-hosszú késéssel érkeznek csak a boltokba. :/ |
2018-09-12 14:11.25 |
Szomorú és elkeserítő élmény volt számomra. A kritikák már sok mindent elmondtak róla: Minden jelenet kémiai úton taszítja a másikat, a sztori primitív, a karakterek és a párbeszédek sértően buták, borzalmasan vontatott és értelmezhetetlen, kráterekkel teli massza. Viszont nem esett szó arról, hogy emellett ez a film folyamatosan hazudik 5 percenként a néző arcába. Minden, hangulatosnak mondható jelenet, amikkel az előzeteseket pakolták tele, vagy nincsenek a filmben, vagy csak egyszerűen egy ostoba látomás/álom részei, amiket bugyután és amatőr módon vágnak el. Sajnálatos, hogy az eredmény egy ilyen tűrhetetlen, értékelhetetlen maszlag lett, amivel egy számtalan potenciállal bíró karaktert sikerült kiherélni. |
2018-09-12 14:06.00 |
Egy újramelegített best of Saw-válogatáslemez, viszont annyi mindenképpen mellette áll, hogy ténylegesen felfogható cselekménnyel rendelkező FILM, aminek szimpatikus tulajdonsága, hogy hanyagolja a korábbi részek által öncélúan túltolt erőszakorgiát. Nem kiemelkedő, viszont a negatív kritikák erősen túlzóak. Már használt Fűrészes-panelekből építkezik, mellyel kvázi a széria Ébredő erőjeként funkcionál, ráadásul nem mentes a logikai kérdőjelektől. Mégis szorult a filmbe egy értelmesebb, visszafogottabb stílus, valamint nagyszerű a mozi sodrása. A filmet rendező Spierig Testvéreknek elhittem, hogy a James Wanféle első Fűrész a rajongásuk tárgya. Számomra szimpatikus, bár átlagos felmelegítés született, mely után adok egy esélyt a folytatásnak. |
2018-09-12 13:59.13 |
Érdeklődtem forgalmazóknál és elmondásuk szerint nincs tudomásuk arról, hogy bármelyikük is megjelentetné. A Freeman Film, mely mozikban forgalmazta,házimozis fronton nem tervezik a megjelentetést. Nem tudni egyelőre, ki fogja átvenni. Ez sajnos nem egyedi eset, mert számos film járt már úgy, hogy forgalmazói hiánytól szenvedett egy mozis lefutást követően, mert valamilyen okból lemondott az adott forgalmazó a jogokról a mozi után. A Fűrész esetében ez eléggé meglepő, mivel ízekre nem szedték, ráadásul sikeres is volt anyagilag. Meg fog a film jelenni mindenképpen, viszont sajnos nagy esély van arra, hogy talán csak jövőre fog a semmiből előpottyanni a boltokban. |
2015-04-19 20:08.19 |
Abszolút igazad van! És ez az igazán elszállt dolog áll a legjobban a Marvelnek, szemben a DC "realistább", rohadt komor világával (amivel mondjuk nincs különösebb bajom, a Man of Steel nekem kimondottan bejön). A Dr. Strange filmre külön kiváncsi vagyok, mit hoz ki belőle Scott Derrickson direktor úr. Benedict Cumberbach garancia a minőségre. Az Infinity War már egy nagggggggyon nehéz szülés lesz, talán jobb volna három filmre bontani, tekintve, hogy MINDENKIT beleakarnak sűríteni (bosszúállókon túl a Galaxis őrzői meg a The Deffenders is). Lehet, Ultron majd javít a sűrű statisztikákon :D |
2015-03-28 14:28.48 |
Heh, hát igen. És még azt mondják, ez a film gyalázza meg a játékot. Ezzel abszolút nem értek egyet, de akkor erre meg mit lehet mondani akkor? |
2015-03-28 14:22.13 |
Idei filmként ez, az Ultron kora, a Hangya, a Crimson Peak, a The Martians, és a The hatefull eight Tarantinótól. :) |
2015-03-28 14:19.18 |
Kissé ostobán fogalmaztam meg, elnézést kérek. Tehát:
A Genisys készítőinek szándéka, hogy eltöröljék a harmadik-negyedik részt, és sokkal inkább az első két original Cameron műre kívánnak támaszkodni. De a történetet nézve ez azért tűnik számomra kicsit paradoxonnak, mivel az időparadoxon, amibe Kyle Reese kerül, ez gyakorlatilag annak köszönhető, hogy az Ítéletnapjában elodázták az Ítéletnapját (na, most is fantasztikusan fogalmazok :D). Elvégre 1997. augusztus 22-én (azt hiszem) következett volna be, úgy, hogy a Skynet lebombázza Oroszországot, mire az válaszcsapásul atomot küld Amerikára, így a Skynet gyakorlatilag harmadik félként, kényelmesen hátradőlve szemléli, ahogyan az emberiség elpusztítja önmagát. Ahogy a Gépek lázadásában a T-800-as mondja: Az Ítéletnapja elkerülhetetlen. Vagyis, az idő egy változó folyóként haladt ugyanabba az irányba, így más körülmények között, 2003. Július 4-én következett be az Ítéletnapja, harmadik fél helyett azonnali terrortámadást végrehajtva az egész emberiség ellen, a Föld közel 80%-át megszórva atommal. Tehát, így, hogy az Ítéletnapja csúszott uszkve 6 évet, ez alatt az idő alatt sok minden változott, így a Megváltásban olyan dolgok következtek be, amiknek eredetileg nem lett volna szabad. Itt jön a képbe Marcus Wright. Neki nem lett volna szabad felbukkannia kísérleti ember-gép hibridként. Az ő felbukkanásának hála a Skynet immáron módosított a tervein, vagyis, hogy nem az emberek lemásolása a cél (T600 gumibőr, T800 élőszövet), hanem szimbiózisba lépni az ellenséggel, hogy a maga céljaira használja az emberi természetet. Marcus egy kudarc volt, a Genisys-ben pedig egy másfajta hibrid várható, egy irányítható, velejéig romlott ellenfél. Legalábbis ezt feltételezem az eddigi infók alapján. Visszatérve erre a 6 évre: 6 év alatt jelentősen fejlődött a technológia, ami a Skynet malmára hajtotta a vizet, gyakorlatilag az információ "korai" időszakában szinte mindenhez hozzáférése volt, ezért is volt a Megváltásban Connor egyértelmű célpont. A jövő másképpen alakult, így pedig a posztapokaliptikus világ eseményei is másmilyen irányt vettek. Így a Genisys időparadoxonja értelmét nyeri. Ha ellentmondást talál valaki a leírtakban, kérem, javítson ki. Remélem, körülbelül érthető az elméletem. A franchise-t nézve egyébként szerintem várható volt az időparadoxon sztori. Olcsóbbnak meg szerintem nem mondható a film, mivel a Megváltás is 200 misibe került, ahogyan ez is, ahogyan ezt korábban fejtegették. |
2015-03-22 19:44.44 |
A Marvel filmek szerelmesének vallom magam. Azon belül is külön helyet foglal el nálam az X-Men franchise. Még (számomra) a sorozat mélypontját jelentő harmadik X-Men is nézhető és szórakoztató filmnek számít (pedig bőven bele tudok abba rúgni), és lőn, a képregény mozik új generációját megteremtő Brian Singer, a széria apja visszatért az élvezhető mellékágak után, hogy új alapokra helyezze a sorozatot. Ami sikerült is neki. Csakhogy:
"Minden idők legjobb X-Men filmje, az év filmje" kifejezések, így ünnepli a publikum. Úgy tűnik, a baj velem van, mert az Elsők-kel együtt számomra a legtúlértékeltebb film lett. Persze NEM ROSSZ, szó se róla, csúcspillanatokkal rendelkezik, melyektől a hideg rázott, az összkép azonban így sem nyűgözött le maradéktalanul. Brian Singer figyelt a franchise rajongóira, így görcsösen próbál minden ellentmondást gatyába rázni, mellékesen a közutálatnak örvendő Farkas filmeket hellyel-közel kitörölni a köztudatból, egy új széria kiépítésének reményében, azonban így is maradt bőven lyuk a cselekményben. A Celebro kérdés most is kérdés marad, emellett a film rosszul egyensúlyoz a szereplők között, a legtöbb karakter csak azért van jelen, hogy a fanatikus rajongók kipipálhassák kedvenceik jelenlétét. Hát igen, senki sem Joss Whedon, de hát így is kishíján összeomlik önmaga ambícióinak súlyai alatt. A film elveszti nagyszabású jellemét, az egész egy ponton olyan szárazzá, zárttá és sterillé válik, hogy elvész az a fajta mélyben gyökeredző feszültség, ami például jellemezte az X-Men 2-t (szintén Singer film, ugye). Rossz az ízlésem, de számomra a valóban zseniális húzásai ellenére keveset adott a film. Farkast túlságosan takarékra tették, a jövőbeli szál súlytalanabb nem is lehetne, Trasket teljesen a háttérbe szorítják, és az őrrobotok sem hatottak meg különösebben, ahogyan a filmvégi kombinált finálé sem olyan erős, mint vártam (például, mikor Farkas nekifeszül az egyik őrrobotnak, az egyszerűen nevetségesen gyenge volt). Biztos, hogy rossz szemmel nézem az Eljövendő múlt napjait. A koncepció valóban rafinált, a felhasznált ötletek zöme csavaros és lenyűgöző, tényleg igényesen pakoltak bele számtalan elemet, ám mégis rengeteg bennem a hiányérzet. Ám a stáblista utáni jelenet nem kicsit rázta meg kis világomat. Az Apokalipszis közeledik. Ez az, amit azóta várok, mióta az első filmet láttam! |
2015-03-22 19:28.40 |
Hopsz, akarom mondani, a Hamupipőkére. |
2015-03-22 19:27.34 |
Az év egyik legnagyobb csalódása a szememben.
Pedig tetszett a szál, amit megbolygatnak az eredetiből, a karaktert Jolie-ra írták, no meg Sharlto Copley...a minőség garantálható volt. Erre én mit kaptam? Hihetetlenül rosszul építkező történet az összecsapottság nevében. A látványvilágról pedig röviden-tömören: Üres és rendkívül steril, akárcsak a Hófehér és a vadászban. Egy érdekes és potenciállal rendelkező koncepció látványos elbaltázása. Sótlan, tempótlan és nem mellékesen nagyon unalmas számomra. Pedig nem vártam világmegváltó csodát, de nem ezt vártam. Az pedig még most is jó kérdés, hogy Csipkerózsika miért is szerepelt a filmben, az ő történetét ennél jobban is ki lehetett volna fejteni, ahelyett, hogy ilyen borzasztóan összecsapják, letudva ezzel a kötelezőt. Ebben a filmben nincs lélek. Kár érte. Pedig azt hittem, a Hófehér és a vadász, valamint a Szépség és a szörnyeteg után nem lehet rosszabb. Tévedtem. Ezek után már biztos, hogy nem szánok rá egy mozijegyre valót a Csipkerózsikára, hanem marad internet bácsi. Sajnálom. |
2015-03-22 18:49.55 |
Teaser ide-oda, nem ártana, ha több infót szállítanának, mert az Ultron korán kívül a Marvel jobban ráállt a Polgárháborúra, Dr. Strange-re és az Inhumans-re, mint erre. A Hangya hiába kicsi (heh:), illene egy kicsit hype-olni. Feltéve, ha jó lesz. Ha direkt erre az elvont, nem normális B kategóriás jellegre mennek rá, zseniális mozi lesz. Némileg képben vagyok a képregényt illetően, és amúgy egy ritka gyenge vadbaromságnak tartom az egészet, de ha már a Marvel ebből egy közel 160 millás mozit tákol össze az univerzumuk részeként, akkor azt mindenképpen látnom kell.
Az egyetlen, amit kissé fájlalok, az Edgar Wright távozása a projetcből. Elvileg az oka a dolognak abban keresendő, hogy Wright túlságosan függetleníteni akarta a történetet a többi filmtől, ami ez esetben ki is csinálhatta volna az egészet. Éppenséggel már a Vasember 3-ban nem szimpatizáltam ezzel a módszerrel, de állítólag ez még itt drasztikusabb is lehetett volna Wright dirigálásával. Pedig, ha jól tudom, Hank Pym karakterét flashbackekkel kívánják felépíteni a film során, így a S.H.I.E.L.D. hatalmas szerepet kap az egészben, ami az úriembernek ez sehogyan sem feküdt. Így talán jó, hogy így alakult, ellenben nem tudom, hogy Peyton Reed miképpen oldja meg a mozit, így is kevés idő állt rendelkezésre, hogy megcsinálja, ergó, későn szállt be a filmbe, így keveset tudott a saját ötleteiből gazdálkodni- révén, hogy Edgar Wright koncepciójának java részével dolgozott. Nem tudom, hogy oldja majd meg a mozit, bár az Jim Carreyféle Igenember jó kis filmecske volt. Ellenben arra leszek kíváncsi, hogy most akkor az Ultron szál fogja e képviseltetni magát, vagy egy az egyben Stark teremténye lesz mindenestül. Azt remélem, hogy Whedon az Ultron koránál meglépi, hogy bár Stark építi meg, de Hank Pym egy korán abba maradt projectje alapján, így megvolna a képregénnyel való kapcsolat. Ha már a Hangya részben egy S.H.I.E.L.D. film lesz, mint a Tél katonája. Így még jobban fontos tényező volna Hank Pym, mint a S.H.I.E.L.D. titkos Hangya projectjének felelőse, és legnagyobb koponyája. |
2015-03-21 16:28.03 |
Hajdú Szabolcsot a külföldi sajtó leginkább Jim Jarmusch-hoz hasonlítja, aki filmjeiben egy furcsa, nem evilági realizmust hoz létre. Nagyon érdekes stílusa van, ám a Délibáb előtt csupán egyetlen filmjét láttam, a Bibliotueq Pascalt. Furcsa film volt, de nem tartozom azok közé, akik felemelik. Bár nem volt rossz, de engem különösebben nem nyűgözött le. Ettől függetlenül a Délibáb felkeltette az érdeklődésemet, és eleinte azt hittem, hogy a Django elszabadul nyomdokain haladó vérben tapicskolós mozi lesz, de amint a trailerhez volt szerencsém, egyből az előbb említett filmre hajazott (tudom, hülyeség, révén, hogy a rendező ugyanaz, na mindegy).
A véleményem hasonló, avagy egyáltalán nem rossz. A Délibáb az a fajta film, ahol nem a sztori ragadja el az embert (révén, hogy a történet minimális, szinte nincs is), hanem a hangulat, a fényképezés. Ám pont ugyanabba a csapdába esik, mint Mundruczó Kornél a Fehér Istennel: Megpróbálnak olyan alkotni, mint az említett Tarantino. Részben közönségfilmet, részben művészfilmet alkotni. Amíg ez Quentin Tarantino esetében érvényesül, addig se nem a Fehér Istennél, se nem itt nem működik. Sikerült két szék közül a pad alá esni. De legalább nem olyan vészesen. Isaach De Bankolé (Jarmusch színész) karaktere nem működik, próbál pedig Franco Nero ösvényén haladni, de az olasz hőssel ellentétben nála nem cool, hogy végig csúnyán néz, a kálváriája nem átélhető, szinte senkié sem az. A címhez méltón olyan, mint egy délibáb, emiatt pedig a néző rögvest elveszti az azonosulási pontot a cselekménnyel. Akarom mondani a filmmel. Egy megtekintést mindenképpen érdemel, ha másért nem is, a hangulatért, no meg, mégiscsak egy magyar western a szemünk előtt. De csak óvatosan. |