Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Káprázatos holdvilág - DUNA TV, 19:46 |
A házibuli - M2, 20:00 |
Szeánsz Velencében - HBO, 20:00 |
Kandahár - Filmbox Premium, 20:00 |
Kincs, ami nincs - RTL Három, 20:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Rock zene |
Twister - Vélemények |
Bödőcs Tibor - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
- Filmes Sámánok Rendje - |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Képeslapok a szakadékból |
Emily Blunt |
2015-04-26 22:52.31 |
Különös film, ugyanis jobban lekötött a csodás tájak nézése, és a túrába való beleélés, mint a mozi maga, ám ha úgy vesszük a célját így is elérte. Viszont úgy érzem, Jean-Marc Vallée nem egy "Másfélmillió lépés Magyarországon" c. kirándulóműsort akart létrehozni, hanem egy drámát, annak viszont nem elég izmos. A vágások és visszatekintések hiába jók, számomra nem volt sem szívbemarkoló, sem szomorú, és mindössze néhányszor állt fel a szőr a hátamon,az is Simon & Garfunkel csodálatos zenéje miatt.
Így hát hiába a most végre komoly szerepben túrázó Reese Witherspoon, ez így kevés, bár be kell lássam, mint "gyalogos roadmovie" kimondottan tetszett...a baj csak az, hogy nem annak készült! |
2015-04-20 23:20.27 |
Nem rossz, nem rossz, de nálam abszolút középszerű. Az első 20 perc nem valami izgalmas, már már unalmas, és akármilyen jól bánik a későbbiekben az izgalommal Renny Harlin, nem igazán tudok olyan cápáktól parázni, akik beúsznak a folyosókra, és gáztűzhelyek ablakait törögetik be. Ha már hitelesség...az is különös, hogy a vízzel ellepett elektromos "trafóházak", meg főkapcsolók simán működnek, és az áram sem ráz meg senkit, bezzeg mikor a cápába belevágja a főhősnő a villanydrótot az rögvest kipurcan...de ezek mind olyan dolgok, hogy ha akarok elmegyek mellette, ha akarok nem. Samuel L. Jackson mellett nem mennék el, csak kár, hogy keveset láthattuk, viszont LL Cool J abszolút pozitív meglepetés, ő lett a kedvencem!
Amire egy rossz szót sem tudok szólni, az a zene és a vágások, ezen a téren mindenki profi munkát végzett. Összességében viszont marad a 3-as osztályzat, izgultam már jobban végig hasonló kaliberű mozikat. |
2015-04-12 22:24.06 |
Egyszer nézhető, nálam átlagos thriller.
Szeretem az ilyen rövid játékidejű mozikat, (pl. Holtidő) mert ahogy szokták mondani a kevesebb olykor több, s tulajdonképpen itt is erről van szó. A film jó, ha 1 óra 20 perces, ebbe nem fér bele semmi felesleges töltelék, ami más moziknál szinte kötelező elem, s így szűkösebb estékre is tökéletes néznivaló. Az már más kérdés, hogy ettől még simán közepes, mert oké, hogy tetszett, de ebben a műfajban az igazi klasszikusoknál az ember a körmét rágja, itt viszont ez elmaradt... Ettől még kellemes mozi! |
2015-03-28 23:47.27 |
Ami 5 éve még csak egy óhaj volt, mára valóra vált!!
A Merénylet elérhető DVD-n! Remélem szép sorjában jön majd a többi klasszikus is! |
2015-03-22 22:28.35 |
Michael Caton-Jones rendezte az egyik kedvenc filmemet, a sakált, így pozitívan álltam hozzá ezen munkájához, pláne annak tudatában, hogy De Niro játssza a főszerepet. Nem is csalódtam! Fura volt mondjuk ilyen szerepben látni, deő nem arról híres, hogy csak egyféle karaktert tud megtestesíteni, és a mocsok fiatal DiCaprio előtt is le a kalappal. A történet semmi extrával nem kecsegtet, ám pont a legemberibb, legszimplább forgatókönyvek rejtik magukban a legtöbbet, csak legyen aki kihozza belőlük, és sajnos azt hiszem, az ilyen sztori nem egy ember életének a része...ám most inkább a filmről.
Emberi, egyszerű és éppen ezért telitalálat, egyszerre benne van a magányos anya, aki próbálja a legjobbat -köztük egy apát is- adni gyerekének, benne van a gyerek, akinek apára van szüksége, és benne van a pótapa, aki meg kell(ene), hogy feleljen mindkettejüknek. A három főszereplő egytől egyik tökéletes partnernek bizonyul a sztori elmesélésében, s így ha nem is kiemelkedő, de mindenképpen figyelemre méltó mozit kapunk. |
2015-03-01 10:37.45 |
Oscar ide vagy oda, nálam abszolút közepes film. Michael Keaton több mint jó, ez nem vitás, ahogy Emmanuel Lubezki fényképezése sem mindennapos, az ő jelölését és későbbi győzelmét meg is értem...nem úgy a filmét. Sokszor éreztem úgy, hogy unatkozom, és ha a különös kamerakezelés nem lett volna, talán be is aludtam volna. A madárember repkedése különösen idegesítő volt, egy ilyen filmben, ami a madárembert leszámítva eléggé földhözragadt, amelyben nincsenek égbekiáltó trükkök és effektek, úgy érzem nincs helye a pár perces "fantasy-vonalnak". Ahogy Keaton repkedett...nincs rá jobb szó, nevetséges.
Így hát kissé érthetetlenül állok győzelme előtt, persze tudom, itt is emberek döntöttek, az embereknek meg másfajta az ízlésük...de ettől még számomra igencsak átlagos. |
2015-02-22 23:55.08 |
A témája miatt ezer százalék, hogy sokan nem fogják kedvelni Eastwood legújabb filmjét, ám mielőtt bárki bármit mondana róla, tudnia kell, hogy habár igazi patrióta, rendkívül háborúellenes is egyben. Másfelől pedig, és ezt fontosnak tartom megemlíteni, ez a film nem az iraki háborúról szól, hanem Chris Kyle-ról, s így háborús propagandafilmnek tekinteni úgy érzem badarság. Ami megtörtént megtörtént, valóban voltak az USA-t ért terrortámadások, és most ne menjünk bele abba, hogy az államok mennyire tehető felelőssé ezek elkövetéséért, mert itt nem ez a lényeg. Itt Chris Kyle van a középpontban, egy igazi hazafi, a szó csupa jó értelmében, akit zavar, hogy támadják saját hazáját, barátait, családját, és önként jelentkezik, hogy ez ellen valamit tegyen. Átesik a kötelező kiképzésen, és persze közben megismer egy nőt, majd szólítja a kötelesség, és irány a háború. Minden, ami itt történik, elsősorban Chrisről szól, és mi sem bizonyítja ezt jobban, mint, hogy a játékidő 90 %-ban őt mutatja a kamera. A háború teljességgel átalakítja őt, minden egyes hazatérés után egyre jobban várja, hogy visszamehessen, és segíthessen a bajtársainak. A család számára nem olyan fontos, mint amekkora figyelmet normál körülmények között megérdemelne, most csakis az számít, hogy minél hamarabb végezzen azokkal, akik odaát az egészért felelősek, és mindeközben minél többet segíthessen az embereinek. Ez pedig nem hiszem, hogy elítélendő. A háború, az igen, de amit Chris átél, és amit ő tenni akar, az nem más, mint hősies magatartás, és a hősöket igenis illik megtisztelni. Háború sajnos rengeteg volt a történelem során, és félek lesz is bőven, ami rendkívül elkeserítő dolog, de a hősök valahogy mindig pozitív szereplőként maradtak meg az emberek tudatában, és Chris Kyle noha rengeteg emberi életet oltott ki, a saját országa és elsősorban katonatársai számára egyértelműen hős. És Eastwood ezt remekül mutatja be, a tőle megszokott precizitással és mindenféle nyál nélkül.
Bradley Cooper egyébként remekül játszott, hála a jó égnek az utóbbi időben egyre nívósabb filmeket vállal, én ezúton kívánok neki sok sikert a továbbiakra. Eastwoodnak pedig azt kívánom, hogy éljen még jó sokáig, és csináljon minél több filmet, mert ő ehhez nagyon ért, és látszik, hogy van még bőven a tarsolyában. Ami engem illet, ez egy remekül összerakott, nem unalmas, és hálistennek nem sok trükkel operáló mozi, melyben tényleg nem azt kell észrevenni, amit sokan látni vélnek, hanem egy amerikai katona hősiességét, csúnyább szóval tökösségét. Amit pedig Clint a végén művelt...áááhh, nem is tudom, mikor fordult elő utoljára, hogy a végefőcím megjelenésekor egyetlen ember sem állt fel, és indult el kifelé. hanem néma csendben figyelték az eredeti felvételeket... |
2015-02-16 21:41.46 |
Amennyire ódzkodtam tőle, végül legalább annyira tetszett! Remek hangulatú mozi, telis-tele jobbnál jobb poénokkal, helyzetkomikumokkal és az egészet valami olyan egyedi hangulat járja át, amihez foghatót ritkán látni mozivásznon. Nagyon tetszett például, hogy néha annyira kamu felvételeket mutattak, mintha animációs film lenne (pl. a felvonós átszállásnál), és a színvilág is nagyon egyedi, minden rikítós és giccses. A történet mesélés jópofa, az pedig szinte hihetetlen, hogy ennyi nagy név gyűlt össze néha kimondottan nevetséges szerepekre...
Ez a film nagyon rendben van, erős a gyanúm, hogy egy-két kategóriában hazaviszi majd az Oscar díjat! |
2015-02-15 17:46.30 |
A főszerepben Dolph Lundgren, az előzetesben Dolph Lundgren...de a filmben hol van Dolph Lundgren???
A többi szereplő ultragagyi, és az egész mozi tulajdonképpen felesleges. Úgy érzem többet nem is érdemel! |
2015-02-15 17:26.28 |
Mint film nem rossz, sőt kimondottan szórakoztató és az általam vártakkal ellentétben nem csupán szexről szólt, és ez tetszett. Persze lesznek jó néhányan, akik majd szidják, mert ez a divat, a könyvet olvasók pedig majd azért ócsárolják, mert a műhöz képest gyenge, vagy mert nem épp ilyennek képzelték el Greyt vagy Anastasia-t, de ez sok adaptált film esetében van így. Éppen ezért örülök, hogy nem olvastam a könyvet, mert nem volt mihez viszonyítanom, így nem voltak elvárásaim, és ezáltal sokkalta élvezhetőbbé vált a mozi, annak ellenére, hogy igazán nagy név talán csak Danny Elfman személyében volt jelen a stábban, halkan jegyzem meg: a zenére nem is lehetett panasz.
A két főszereplő, bár egyikük sem nagy név, keményen állta a sarat és amit ez a munka megkövetelt tőlük, azt hozták szépen, főleg Dakota asszony, ő néha csinált mást is a zord nézésen kívül. Sok negatív visszhang ide vagy oda, egy igenis egy jól sikerült dráma, az átlagosnál több szexszel. |
2015-02-08 00:30.36 |
Simon West jó rendező: nem sok filmet jegyez, de azok szinte kivétel nélkül szórakoztatók. Mikor megláttam, hogy ez is az ő munkája, rögtön egy pörgős, látványos akciómozi villant fel lelki szemeim előtt, ám végül kellemeset csalódtam.
A Joker sokkal inkább melankolikus, régivágású krimi, annyira egyszerű, hogy éppen ezért nagyszerű! Régen láttam olyan akciófilmnek mondott munkát, ahol ennyire kevés vágás lett volna, nyoma sincs agyonvágott akcióknak, verekedéseknek, mint teszem azt egy-egy Seagal mozinál. Ellenben vannak remek lassított jelenetek, melyek állati jól mutatnak, és Statham szerencsejáték függősége is pazar ötlet, amikor felteszi a fél milliót ... egyszerűen zseniális!!! :) Kis költségvetés, közepes fokú kreativitás, és egy átlagos, ámde meglepően szórakoztató film , ez mind Simon West rendezének eredménye. Ugyanakkor megértem, miért nem mutatták be Amerikában, és miért csak 9.-ként szólok hozzá Statham legújabb mozipremierjéhez, a nép valamiért jobban kajálja az agyonvágott, extrahiperszuper effektekkel és CGI-val teletűzdelt, mostanság igen nagy előfordulási rátával rendelkező filmeket. Ez van, ezt kell elfogadni, de azért csöndesen állapítsuk meg, hogy nem olyan rossz munka ez. |
2015-01-18 22:09.44 |
Lasse Hallström tudja mitől döglik a légy, mert ezt a filmet nagyjából mindenkinek el lehet adni. Nőknek, férfiaknak, gyerekeknek, na meg persze kutyásoknak...és talán ennyi, de ebben már mindenki benne van. Munkája pedig egyszerű, letisztult, és a legalapvetőbb emberi érzelemmel, a szeretettel operál. Mert gondoljunk csak bele, a film első egy órájában nem látunk mást, csak Hacsit játszani, futni, ugrálni, és kimenni a vasútállomásra. És aztán kezdődik az egész elölről...úgy, hogy közben a szerethetősége miatt egy percig sem unalmas. Nem kell ide sem CGI, sem robbantások vagy lövöldözések, de nem kellenek trágár, gusztustalan poénok sem, csupán egy szeretetet befogadni képes néző - kivétel nélkül mindenki ilyen -, és máris kész a tökéletes "szórakozás", szigorúan idézőjelben, hisz tízből nyolcan tuti, hogy bekönnyeztek a végére...
A film helyszínéül szolgáló kisváros, Woonsocket egyszerűen mesés választás, tipikusan az a hely, amit sokan el tudnánk viselni, nem mellesleg hangulatával a film nagy erőssége, míg a másik ütőkártya Jan A. P. Kaczmarek szívhez szóló zongorazenéje. Helytelen lenne, ha nem említeném meg Richard Gere-t, aki most is remek, a távozása pedig elsőrangú! Adott egy szép és megható történet, és Lasse Hallström nem tett mást, mint egy az egyben, cukormáz és egyéb felesleg nélkül elmesélte nekünk, mi pedig köszönjük neki!! |
2015-01-11 14:40.46 |
Jules Verne könyve egyszerűen zseniális, akárcsak ez a sorozat. Igaz, mai szemmel sok jelenet már megmosolyogtató, vicces például, hogy az egyik percben még világos van, s utána meg már tök sötét, a fáklya az egyik pillanatban már kialudt, ám a következő snittnél már megint lobog... Mégis van hangulata a filmnek, ezekkel a hibákkal együtt is vártam a következő részt, és élveztem mind a 7 epizódot, arról nem beszélve, hogy a zenéje most is itt cseng a fülemben.
Kellemes emlék marad egy roppant olvasmányos könyvről! |
2015-01-02 00:30.54 |
...mint a rövidtávú, pár órát, vagy pár napot felívelő filmek esetében.
Vivien Leigh és Clark Gable játéka -amennyire én meg tudom ítélni- tanítani való, hihetetlenül jól átjön minden mozzanatuk és párbeszédük, és ami szuper: szinte fel sem tűnik, hogy egy majdnem száz évvel ezelőtti éra színészeit látjuk. Persze ehhez az is kell, hogy színesben lássunk mindent, és ha jól tudom, ez volt az első, teljes egészében színesben forgatott mozifilm annak idején. Ami különösképp érdekes, és még jobban rávilágít arra, hogy milyen nagyszabású filmmel is volt ma dolgom, azt nem is olyan rég egy cikkben olvastam, miszerint ha figyelembe vesszük az inflációt, akkor mindezidáig az Elfújta a szél a legtöbb bevételt hozó mozifilm, megelőzve például a sokat emlegetett Avatart. Nem mondom, hogy életem filmje, mert ahhoz nem szeretem eléggé a csöpögős, romantikus filmeket, de a drámai vonal hihetetlen erőssége, a film és a korszak hangulata, valamint a színészek több mint nagyszerű játéka miatt azért mégiscsak figyelemre méltó, mi több remek darab. |
2015-01-02 00:14.58 |
Nem gondoltam volna magamról, hogy egy négy órás filmet képes leszek megnézni, mert ha a minőség gyenge, sokszor a másfél órát is alig bírja ki az ember, nemhogy ennyit, ám az Elfújta a szél olyan remek munka, melynél a 4 óra igen gyorsan elröppen. Ennek ellenére tagadhatatlan, hogy vannak üresjáratok, ahol kicsit leül a sztori, de ekkor mindig eszembe jut, hogy basszus ezt a filmet 75 évvel ezelőtt csinálták, s sokkal többet ad, mint megannyi mai mozi. Ha már az összehasonlítást szóba hoztam, az sem elhanyagolható, hogy egy-egy robbantás majdhogynem élethűbb, mint számos korunkbeli akciófilmnek nevezett tákolmány esetében, mégis a film erőssége egyértelműen a nagyon jól felépített történetben, és a két főszereplő zseniális játékában keresendő. Én személy szerint nagyon kedvelem az élettörténeteket bemutató alkotásokat, amelyek sok éven át követik hűségesen a szereplőket, ilyenkor valahogy sokkal jobban fel tudom venni az adott film hangulatát |
2014-12-25 00:03.20 |
Kedvenc színészem filmjeire ritkán adok négyesnél rosszabbat, de a Fakó lovas sehogy sem több egy közepes munkánál. Hiába western, még annak is túl lassú és vontatott, és mintha Clint arcán is látszódna, hogy nem is igazán akarta ő ezt...olyan unott a képe. Ezzel együtt is bőven a nézhető kategórián belül, csakhogy ez tőle kevés. Lennie Niehaus is régi motoros, és számtalan profi zenét köszönhetünk neki, ám ő is mintha csak beugrott volna egy kávéra és, gondolta ha már itt van, összedob valami zenefélét... Ellenben amit elvárunk egy Eastwood által rendezett westerntől, úgysmint a becsület, férfiasság és eltökéltség megjelenése, megkapjuk, sőt még szép képeket is kapunk, öröm volt látni, hogy legalább Bruce Surtees hozta a kötelezőt.
Kellemes meglepetés volt számomra a Megan szerepében feltűnő Sydney Penny, mert nemcsak csodaszép volt, de talán a legélettelibb is egyben. Az már más kérdés, hogy azóta nem sokra vitte,,, Úgyhogy bármennyire is rossz érzés ilyet írni, mégis egyet kell értenem a többiekkel, ez bizony nem épp a legjobb munkája! De hát nem lehet mindig minden tökéletes, nemde?! |
2014-12-06 23:19.06 |
Szerintem semmivel sem rosszabb az elsőnél, míg az a régi krimivonalat követő, és ezáltal lassabb tempót diktáló darab volt, addig John Woo egy pörgős és inkább a látványra építkező akciófilmet csinált, és ezzel nincs is semmi baj. A mozi első fél órája az, ami tán egy kicsit sántít, sokáig semmi izgalmas nem történik, csak Cruise vigyora tűnik fel újra és újra, ám a maradék időben nem lehet okunk panaszra. A rendező imádja a lassított jeleneteket, hozzáteszem sokszor én is, és mivel ő ebben nagyon jó, így ezek a részek kimondottan látványosak, amivel csakis emeli a film értékét. Íratlan szabály, hogy Woo mozi nincs galamb nélkül, itt is van vagy egy tucat, de nem csak a szárnyasokat tette bele a moziba, hanem számos látványos bunyót is, ezek közül is a kedvencem a végső verekedés, mikor a pisztolyt a lábával felrúgja a levegőbe, és lassítva száll a homok meg maga a fegyver, az valami állati jó lett.
Szóval itt aztán nincs ok a szégyenkezésre, mégha teljesen más jellegű lett is, mint az elődje volt. Soha rosszabb akciófilmet!!! |
2014-12-02 23:36.45 |
Steven Seagal ezúttal rendhagyó módon exkommandóst alakít, ex szupertitkos múlttal és képességekkel. A filmet egyébként még ki sem adták dvd-n -valamiért úgy érzem nem is fogják-, így a film+ jóvoltából premier vetítés keretén belül tekinthettem meg. Felhívnám a figyelmet, a reklámok abszolúte rossz időzítésére, Seagal épp beszél és a mondat, mi több a szó közepén snitt, jön a reklám, majd bő tíz perc múlva onnan folytatódik a mondat, ahol abbahagyta...ezért rögtön rúgnám is ki a vágót.. no mindegy.
Az igazság védője amúgy nem lett olyan rossz, mint azt a legtöbben várnánk, igaz a sablonok megmaradtak. Seagal ezúttal nem villám, hanem árnyék becenévvel kommandózik, csak tudnám kinek volt annyi esze, hogy árnyéknak nevezze, miközben szépen lassan szeretett Bud Spencerünket is lehagyja derékban...és persze minden szuper képességgel fel van ruházva. A kezdő képsorok már rögtön megadják az alaphangot, bevallom majdnem bealudtam, ám egy robbanás olyan magasra dobja Stevent, hogy csak ámultam, és a földet érése is sikeres volt...egyszerűen zseniális, itt tényleg együtt izgultam vele. Ám miután ugortunk az időben, egész kellemes tempót vesz fel a film, és ami nagy öröm számomra, az akciók végre nézhetők, nincsenek agyonvágva, és egészen látványosak. Viszont...az utóbbi munkáinál, és a budapesti koncertjén személyesen is felfigyeltem az új divatjára, melynek kötelező eleme a sál. Nos, nem tudom, hogy a tokáját kívánja-e rejtegetni, vagy csak flancol, mindenesetre akcióba indulni szépen megkötött sállal kissé mókás, és mikor már azt hittük a bőrkabát végre a múlté, akkor jön ez a sálosdi. Amennyire megfigyeltem a zenét három (!!) úriember hozta össze, hát olyan is lett, a fényképezésről annyit, hogy végre nézhetők az akciók, és mindent összevetve a mozi is pofásan lett összerakva, persze szigorúan Seagal-mércével mérve. Legyünk büszkék, kis hazánk fővárosa, annak is Szabadság hídja, egy 5 másodperc erejéig feltűnik ország-világ előtt, és hála az alkotóknak megtudhattuk, hogy egy kínai fegyverkereskedő kizárólag eurót mos tisztára az orosz gengszterekkel... De félretéve a most már rajongóként is kialakult iróniámat, meg kell hagyni, hogy erre a mai esős estére nem volt rossz választás, és ha évente egyszer-kétszer feltűnne a Mester hasonló kaliberű munkákban, akkor azzal sokan elégedettek lennénk. Én legalábbis, már beérném ennyivel... |
2014-11-30 23:02.35 |
Érezhetően 90-es éveket idéző krimi, és így a negyedik rész után egészen érdekes látni, honnan is indult ez a sorozat, amely úgy tűnik még egy ötödik részt is meg fog élni.
De Tom Cuise itt még fiatal, és a zene is nagyot szól... Lalo Schifrin munkája mára már elcsépelt, és ha megszólal mint csengőhang, inkább ciki, mint menő, de emlékszem akkoriban milyen nagy szám volt. A moziban nem egy sztár kapott helyett, ám mind közül Jon Voight a legkarakteresebb és ezáltal a legkiemelkedőbb, és bár a huszonnyolcszor megcsavart történet adja a magját a filmnek, mégis ha szívemre teszem a kezem, ez nem több egy roppant kellemes és szórakoztató akciókriminél. Annak viszont nagyon is jó!! |
2014-11-30 11:23.24 |
Don Siegel számomra kultikus rendező, kedvenc színészem nem egy klasszikusának rendezője és személyes jó barátja, nem mellesleg neki köszönhetjük a Piszkos Harry első részét is.
Itt viszont nem Eastwooddal, hanem John Wayne-nel dolgozik együtt, és az eredmény ezúttal is kimagasló. Nem tudom biztosan, de valami azt sugallja, a Herceg itt már tudta, hogy baj van...mindenesetre a történetválasztás drámai, és azoknak akik szerették filmjeit egy kissé megindító is, ahogy James Stewarttól (!!) megtudja, ő bizony rákos. Ezt a tényt leszámítva egyébként nem lenne több egy átlagos westernnél, ám így a lassúság és a melankólia egészen más értelmet nyer, és a drámai vonalnak köszönhetően egy mesteri munka kerekedik ki belőle. John Wayne mindig a toppon volt, lelőtt mindenkit miközben ő volt a tökéletes amerikai hős, ám ezúttal már csak kőbucka segítségével száll le a lóról, fáj mindene mikor feláll, s mikor leül, és bizony egy kis lődözés után már liheg és csakis a fájdalomcsillapítónak köszönhetően képes normálisan élni. Ha mindez csak "mese" lenne, egy forgatókönyv része, akkor sem lenne vidám, azonban tudván, hogy 3 évre rá Wayne maga is végigszenvedte a halálos kórt, egyesen letaglózó a film. Mindazonáltal az öblös, karakteres hang még mindig a régi, és John Wayne megmutatja, hogy búcsúzni csak szépen, és ... (inkább nézze meg mindenki maga!!!) Don Siegel munkája ízig-vérig profi, John Wayne és James Stewart, a kor két talán legnagyobb sztárjának pár perces jelenete pedig maga a filmes álom. Bruce Surtees imád a tájakon barangolni, így számos gyönyörűen fotózott jelenetet is láthatunk, és Elmer Bernstein sem fukarkodik a jó zenékkel. Ahogy már korábban is írtam, kellemes western, de a tények tudatában az egész felértékelődik, és válik egy öt csillagos mozivá. |
2014-11-22 10:28.08 |
Közepes film, melynek voltak jó pillanatai, de egyébként sok volt az üresjárat. James Garner régi kedvencem, de látszott, hogy csak be-beugrott a forgatásokra, mondhatnám, elvegetált... Mark Isham zenéje viszont remek, illetve van a filmnek egy tíz perces része, a "csészealj" belsejéből, na ott van pár húzós, és izgalmas snitt, ám ez édeskevés ahhoz, hogy a teljes másfél órát magasabb szintre emelje. |
2014-11-09 23:04.05 |
Christopher Nolant annak idején a talán leggyengébb Álmatlanság c. filmjénél ismertem meg, majd következett a kis költségvetésű, de annál ötletesebb Memento, melyben már látszik nem mindennapi kreativitása. A Batman filmek nem tartoznak a kedvenceim közé, de ez nem az ő hibája, egyszerűen csak nem kötnek le az ilyen mozik, aztán jött a Tökéletes trükk, már nagyobb költségvetéssel, de még mindig sok ötlettel, és így érünk el a sokak által leginkább ismert Eredethez, mely talán az eddigi legösszetettebb, "legNolanasabb" mozi.
Mindmáig! Úgy érzem ugyanis, hogy a Csillagok közöttel sikerült felülmúlnia minden eddigi munkáját, és nem csak a költségvetést illetően. Azon már meg sem lepődöm, hogy a sztori megint nem egy Seagal moziéval vetekszik, ám Nolan a legjobbját hozva csinált egy háromórás időutazást. A történet hitelességét laikusként nem kívánom kommentálni, én a magam részéről sokszor azon kaptam magam, hogy tátott szájjal bámulok, és észre sem veszem, hogy megy az idő, és ez többet ér ezer apróságnál. Hans Zimmer egy zseni, erről is volt már alkalmunk meggyőződni, ám mintha ma ő is felülmúlta volna önmagát, és kimondottan erős a kép világ is. Külön kitérnék Matthew McConaughey elsőrangú játékára, nem is olyan rég a Dallas Buyers Clubban alkotott maradandót, itt most azt karcolta, magam sem tudom, hogy alulról vagy felülről, de ő rá sincs jobb szó, mint a sokat használt: zseniális. Nolan filmjeinél, és ezek közül is leginkább a mostaninál az embernek olyan érzése támad, mintha mi magunk is másik univerzumban lennénk...3 óra a valóságban, de mintha alig másfelet töltenénk bent a moziban. És erre nem sok rendező képes.... |
2014-11-08 23:36.49 |
Jó kis mozi, mely semmiképpen sem fordulataival, vagy éppen meglepetéseinek zuhatagával fog elkápráztatni minket, sokkal inkább kellemes krimis tempójával. Liam Neeson az Elrabolva óta szinte csak ilyen szerepekben, ez itt annyiban kivétel, hogy bunyóznia nem kell, ám komótosan nyomozgatni annál inkább, és ezt kisujjból hozza is, ahogy elvárjuk. A film zenéje megérdemli, hogy külön kiemeljem, és a fényképezés is rendben volt, ahogy tulajdonképpen az egész egyben.
Nem éppen nagy durranás, mondhatnám, hogy a Taken 2 és 3. között leforgatott, amolyan zsebpénznek való munka, ám azoknak, akik kedvelik a régivágású krimiket érdemes egy próbát tenni vele! |
2014-11-02 09:09.59 |
Igen, ezt benéztem, javítottam is, de egyből nem áll át! :) |
2014-11-01 22:33.15 |
Borzalmasan rossz film, mellesleg az első két rész meggyalázása...ázsiai múmiák és hegyi jetik, no de kérem?!!
A legrosszabb az egészben, hogy egy percre sem kötött le a mozi, izgulni se nagyon tudtam, viszont megállapíthattam, hogy Brendan Fraser nem is lett kövérebb, volt ott azért izom. A poénok egyszerűen gyengék, és nem ülnek, egy-két jelenet pedig annyira übergagyi, hogy annál még egy CGI-tal telepakolt Seagal mozi robbantásai is élethűbbek, pedig azok aztán nézhetetlenek. Rob Cohen neve számomra nem mond semmit, de annyi bizonyos, hogy mostantól emlékezni fogok rá, mint az ember, aki hazavágta a Múmia-filmeket. Mindezek után kíváncsi vagyok, vajon lesz-e következő rész, mondjuk Budapesten?? "A múmia és a Lánchíd". Ezek után látok rá esélyt, hogy Rob Cohen ebből is kihozna valamit... |
2014-10-25 23:35.59 |
Sokan nem fogják szeretni ezt a mozit, mert lassú és időnként kimondottan vontatott, bármilyen furcsa a szó jó értelmében. És ugyancsak sokan nem fogják kedvelni, amiért egyoldalúan mutatja be a háborúnak ezen részét, a németek megint rosszak, az amcsik jók. De ezen kár megakadni, hiszen mégiscsak ők készítették a filmet, és én most csak a mozi felett kívánok ítélkezni, az pedig kimondottan jó lett.
Meg kell mondjam, régen láttam ennyire magával ragadó mozit. Kialudtak a fények, elkezdődött a film, Pitték meg ültek a tankban, döcögtek, majd kiszálltak, majd megint döcögtek..na mondom, ha ilyen tempó lesz végig akkor bealszom. Nem sokkal később viszont arra lettem figyelmes, hogy teljesen magával ragadott a hangulata, pedig lassú részekből később sem volt hiány. A harcjelenetek nagyszerű élményt nyújtanak, állati izgalmasak, és még az sem ront az élményen, hogy néha Star Wars filmeket megszégyenítő piros és zöld lövedékek szálltak a levegőben, amit jó magam nem igazán értettem, és bármennyire rágódom rajta, még most sem értek. Ellenben, amit érzelmi oldalról kapunk, azt a feszültséget, félelmet és bajtársiasságot, amit nem is igazán kint, hanem a tank belsejében élünk át, nem lehet felülmúlni, és itt húzott nagyot David Ayer rendező, amikor erre is helyezett hangsúlyt. Brad Pitt ahogy öregszik, úgy lesz egyre karakteresebb, ám ma a legnagyobbat Shia LaBeoufban csalódtam, mert azáltal amilyen szerepet ma játszott, és ahogy azt játszotta, "megbocsáttatik", hogy mennyire borzalmasan rossz volt az Indy 4-ben... Érdekes címet választottak a mozinak, persze értem az okát, de lehetett volna kicsit karakteresebb, ám a Harag így is óriási meglepetés számomra, és ezt elsősorban a bitang jól megkoreografált, és fényképezett jeleneteknek, valamint a vezérvonalat képviselő érzelmi oldalának köszönheti. Ha eltekintünk a legnagyobb műfaji klasszikusoktól, akkor soha rosszabb háborús filmet!!! |
2014-10-23 23:55.06 |
Kedvelem Roger Donaldson filmjeit, többé kevésbé mindegyik könnyen emészthető darab, ez pedig itt egyenesen limonádé, a szó jó értelmében. Könnyed, magával ragadó, és bár jó előre lehet sejteni a végkifejletet, egy percig sem unalmas. Az ember pedig néha nem is vágyik többre ennél... |
2014-09-28 00:42.31 |
Mostanság nem egy Media Marktban bukkanok rá párszáz forintért ömlesztett DVD-kre, amelyben régi MGM-es vagy 20th Century Foxos, többnyire feliratos mozik árválkodnak, melyek a légynek sem kellenek. Ygy jutottam hozzá ehhez a filmhez is, na mondom ma estére átlagos kriminek megteszi...ám ez valahogy több.
Graham Baker munkája egy tisztességes akciókrimi, Total Recallos beütéssel, és egy megint remek James Caannal, aki a mozi nagy erőssége, nem mellesleg napszemüvegben tiszta Paul Newman. Az Alienek elsőre viccesnek tűntek, de rájöttem, hogy ezek legalább hasonlítanak egymásra, pozitívum, hogy erre figyeltek a készítők. Voltak pöpec autósüldözések, remek vágások, jó kis Walter Hill-munkákat idéző lövöldözések, és ami szívemnek legfontosabb, elsőrangú zene. Kérdem én, kell ennél több egy kellemes másfél órához?? |
2014-09-23 09:47.42 |
Ez az első film, amit Stathamtől látok, és tulajdonképpen nem is volt rossz. Viszonyítási alapom még nincs, csak a Feláldozhatókban láttam eddig, így összevetni sem tudom egyik munkájával sem, de amit észrevettem, ötletesebb és nagyobb költségvetésű mozi, mint egy Lundgren vagy egy Wesley Snipes film. Boaz Yakin neve nekem már amúgy is ismeretes volt egy régebbi Eastwood filmből, igaz ott még nem rendezett, ezért valami nívos munkát vártam, és nem is csalódtam.
Két dolgot szeretnék kiemelni, ami különösen tetszett. Az egyik, mikor Statham hazafut, kinyitja az ajtót és csak áll, és áll, majd meglátod az árnyékokat, ahogy az oroszok jönnek ki a hálószobájukból, viszont a feleségét nem mutatják, s itt éppen ebben van a dráma, hogy noha nem látod, mégis tudod mit műveltek vele...szerintem zseniális pillanat. A másik hasonlóan szuper rész, mikor az oroszok elrabolják a lányt, itt a kamera végig bent marad a kínaiak kocsijában, innen láthatjuk, ahogy beléjük jönnek, majd mindenkit lepuffantanak, s végül a tükrön át látjuk, hogy a "főorosz" berángatja az ő kocsijukba. Rövid jelenet, mégis bitang jó lett!! Úgyhogy van itt sok pozitívum, a történet is meglepően összetett ahhoz, hogy szimpla akciófilm legyen, és a látványvilág is jobb a megszokottnál. Nehéz eldöntenem, hogy végülis három vagy négy csillagot ér...de mivel komáztam Jason Stathamet, így kijár neki a jobb osztályzat. |
2014-09-22 00:21.31 |
Amennyire rosszakat hallottam, annyira kellemeset csalódtam, hiszen majdhogynem a legjobb a szériában, de mindenképpen erős négyes.
Negatvíum, hogy Schwarzi kevesebbet játszik, kárpótlásul jött helyette Banderas, Ford és Snipes, meg pár új ember, és ez az ötlet nem is lett volna rossz, csak könyörgöm minek egy nőt beletenni, mint feláldozható... Áhhh, na fátylat rá. A mozi egyébként meg működik, szórakoztat, és jó látni újra, igen, jó látni harmadszorra is ugyanazokat az arcokat, és egy kicsit megint a 80-as, 90-es éveket idéző akciófilmet bámulni agyatlanul, minden necceset elnézve neki. De a sok akció közepette van egy rész, amely előtt megemeltem a kalapom. A bárban üldögélve Sly mondja a csapatnak, hogy szálljanak ki a buliból, mert ők már öregek, és eljárt felettük az idő, ami részemről lehet belemagyarázás, de úgy vélem, itt nem csak a filmbéli karakterekre, hanem önmagukra, színészekre is gondolt, akik aztán később megmutatják, hogy van még keresnivalójuk a terepen (és a mozivásznon is). Így végülis a kritikákkal ellentétben én remekül szórakoztam, amit egy akciómozitól elvárok, azt Sly újabb munkája bőven hozta. Aloe Blacc zenéje pedig már csak hab a tortán...remélem, hogy lesz negyedik rész, ahová végre Seagal is elfogadja a meghívást!!! |