Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A Sárkánypecsét rejtélye - Filmbox Extra HD, 17:30 |
Midway - Mozi+, 18:15 |
Ismeretlen férfi - AXN, 18:30 |
A szellemlovas - Viasat3, 18:45 |
Érvek és életek - Filmbox Plus, 18:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Milyen könyvet olvasol jelenleg ? |
Mire gondolsz most? |
Dredd - Idézetek |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Valami különös |
Pedro Pascal |
2016-11-01 21:17.39 |
Az első rész óriási sikere után nem meglepő, hogy készült folytatás, az már inkább, hogy erre nyolc évet kellett várni. A történet ott kezdődik, ahol az elsőben abbamaradt, de már kevésbé érdekes, mi több mondhatnám, hogy felesleges, mindenesetre egynek megteszi. Számomra zavaró, hogy Phil karakterét tök más színész játssza, és valahogy az egész moziból hiányzik az a báj, amit az elsőben Ali MacGraw és Ryan O'Neal oly tökéletesen megteremtett.
Hiába, van, amit nem lehet pótolni... |
2016-10-31 00:07.51 |
Teljesen laikusként nekem tetszett, se a könyvet nem olvastam, sem az előző részeket nem láttam. Csavar van bőven, izgalomban sem szenvedünk hiányt, mégha előre borítékolható is a végkimenet, és jó volt viszontlátni szeretett fővárosunk egy-egy szegletét.
Csak azt nem tudom felfogni, hogy ha egyszer dollármilliók mennek el ilyen filmek készítésére, miért nem képesek egy kis koszt kenni Robert világoskék ingjére.... Mászott, kúszott, pincefalról a földre hullott, elfogták, leütötték szegény Tom Hankset, de a kék ing olyan, mintha csak a patyolatból slattyogott volna ki !!! Agyrém, de a mozi szórakoztató volta kétségkívül tagadhatatlan. |
2016-10-31 00:00.54 |
Francis Lai Oscar-díjas (!!) és egyébként is csodaszép zenéjét előbb ismertem, mint magát a filmet, mi több a zene miatt jött az ötlet, hogy nézzem meg. Kár lenne hosszú értékelést írni, mert azt már megtették előttem, sok szépet és jót olvastam, és ez így van rendjén. Megszámlálhatatlan romantikus film készült és készül napjainkban is, de férfi szemmel a legtöbbje giccs és nyál, 100-ből alig egy-kettő megy át nálam, amire tényleg azt mondom ez igen.
Arthur Hiller azzal húzott nagyot, hogy mert egyszerű maradni, és nem hatásvadász jelenetekkel operálni. Sőt, ha belegondolsz, a legfontosabb részeket sokszor nem is mutatják, míg más filmekben bőg mindenki, itt csak azt látod, hogy sétál, megy át az úton, majd leül a jégpálya mellett, és a kamera szép lassan távolodik...ezt többet mond minden szónál! Az előbb említettem, hogy százból hány mozi megy át nálam, nos ez nem átmegy, ez átsuhan, de úgy ahogy csak a legjobbak tudnak! |
2016-10-17 16:05.55 |
Peter Markle nem egy atomjó rendező, viszont kapott két nagy nevet maga mellé, akik miatt simán nézhető a film.
Számos kérdés merült fel bennem, például, hogy miért nem mentek érte rögtön az elején egy helikopterrel, és hozták haza, ahelyett, hogy végiggyalogoltatják vele a dzsungelt...de egyrészt akkor nem lett volna sztori, másrészt pedig valós történeten alapul, és tudjuk, hogy az életnél nincs jobb történetíró! Ennek megfelelően nem is izgatott a miért, csak élveztem, ahogy Hackman kicsit Rambosan, de azért valamivel öregesebben hág át mocsarakon, és közben rájön, amire addig a levegőben persze nem, hogy micsoda értelmetlen dolog a háború. Voltak izgalmas részek, és volt egy megható, emberi rész, mikor a kis vietnámi gyerekkel találkozott. Akkor ők ott ketten nem ellenségek voltak, hanem két kiszolgáltatott, és ezáltal egymást kölcsönösen nem bántó ember. Jó volna, ha az ember minden helyzetben hasonlóképp viselkedne... A zene ütős, tisztára olyan dallamokkal, mintha James Horner rakta volna össze, és a légi felvételekre sem lehet panasz, hiteles és élethű lett minden. Jó kis film ez, én azt mondom! |
2016-10-09 22:10.07 |
Mindig érik az embert meglepetések... hogy Hugh Jackman ilyen szinten énekel, az a mai nap legnagyobbika számomra. Egyébiránt jól sikerült munka, bár őszintén megmondva magyarul sokkal jobbnak találom a szövegeket, vagy talán helyesebb, ha úgy fogalmazok, nekem úgy szerethetőbb. Erről persze Tom Hooperék nem tehetnek, és a történet nagyon alaposan van bemutatva, a színdarab szinte minden egyes perce felelevenedik, ami dícséretes. Tartottam attól, hogy musicalt nézzek otthon "film" gyanánt, ugyanis jobban szeretem az ilyet élőben, de itt is meglepetés ért, mert kedveltem. Érdekes és vállalható feldolgozása eme klasszikus történetnek! |
2016-10-09 00:24.32 |
Engem megvett, úgy ahogy van, a maga egyszerűségével -ez alatt értem a trükkök teljes hiányát- és a depresszív hangulatával. A könyvet nem olvastam, így mindenféle elvárásoktól mentesen ültem be a moziba, de az első 5 perc után éreztem, hogy jó film készült az irományból. A helyszínválasztás értő kezeket sejtet a háttérben, csodaszép, ahogy a vonat végigsuhan a víz mellett, jelentheti egyszer a békét és a nyugalmat, ugyanakkor nyomasztó és éjszaka ijesztő is tud lenni, ennek köszönhetően az ember elhiszi, hogy bizony randa dolgok történhetnek itt... Nem szándékozom olyat írni, amit olvasva csökkenteném a film okozta élményt, ám annyit azért mégis leszögeznék, hogy régen volt szerencsém ahhoz, hogy a szereplők által megélt életeket, ilyen szofisztikáltan mutassa be egy film; elég részletesen ahhoz, hogy átérezd, de mégsem unalmasan. Persze ez annak is betudható, hogy nem láttam sok hasonló munkát, de abban biztos vagyok, hogy a Lány a vonaton remek történet, és a filmre adaptálás a lehető legjobban sikerült.
A zene tökély, a hangulata nagyon eltalált, összességében nekem ez hibátlan. |
2016-10-02 10:19.00 |
A kézikamerás eljárás rendszerint megosztja a nézőket, valakinek pluszt ad és ezért szereti, valaki viszont idegesítőnek találja. Én alapjáraton az utóbbi csoportot képviselem, de itt kivételesen jól jött a sok rángatózás, és ügyesen csinálták. A mozi már más tészta, az eleje érdekes lett, megy a buli, jön a dráma, hogy van új pasi, holott hetek óta fel sem hívtam a lányt, és ezt persze a legjobb barát együttérzően igyekszik megörökíteni, sunnyogva jön utánad, hátha elcsattan egy pofon... Szegény, ha tudta volna milyen sorsa jut, amiért bevállalta az operatőrködést!! Na de félre az iróniával, a készítők dicséretét zengje, hogy nagyszerűen vált irányt a film, egyszer csak földrengés és puff, máris katasztrófa-sci-fi lesz a romantikus búcsúbuliból. És egész vállalható ráadásul, igaz, vannak számomra érthetetlen részek, úgy is mint: a metró alagútból besurranás egy kalauzi irodába, ott ásványvíz kortyolgatás, eddig oké... de onnan hogy kerültek egy ruhaboltba, ahol rajtuk ütöttek a katonák?? Közvetlen összeköttetés volna a Kmart és a kalauzi szoba között? Vagy én maradtam le valamiről? A szereplők ahogy az lenni szokott szép lassan fogyatkoznak, és nagy meglepetésre a végén már csak a régi szép emlékeket őrző, de jelenleg örihariban álló párosunk marad. Hogy közben hová tűntek a metróalagútban felbukkanó kis "vérebek", akik a mozi elején a TV kereskedés kirablásakor jól láthatóan több tucatnyian voltak rejtély, de talán nem is érdekes, mert időközben a felhőkarcoló méretű szörny kezdi döntögetni a házakat, és innentől ő válik a sztori központi szereplőjévé. Van itt minden, mi szem-szájnak ingere, akció, kaland, dráma, és romantika, sőt még azt is megtudhatjuk, hogy ha helikopterrel zuhanunk a Central Parkba, akkor a fű felfogja a zuhanás erejét, és a katonák kivételével mindenki sérülés nélkül megússza az incidenst.
Összességében nem olyan rossz, amennyire én itt elvicceltem a dolgot, egyszer szórakoztató, ám ha ilyen kaliberű és témájú filmet kéne ajánlanom, nálam Frank Darabont: Ködje lenne a befutó, azt még nem űberelte semmi. |
2016-09-26 23:23.44 |
Van pár film azt hiszem mindenki életében, amit kedvel, és nagyon közel áll a szívéhez, még akkor is, ha nem a világ legjobbjai közé tartozik. Számomra ilyen Eastwood legújabb rendezése, amely a rossztól fényévnyi távolságra van ugyan, de kétségtelenül készültek nálánál jobbak is az évek során, mégis annyira megkedveltem, hogy a mozibemutató óta kétszer is megnéztem. Tom Hanks mayday-ezése, a repülés több szemszögből történő megmutatása, a "birds" felkiáltás..mind-mind apró jelenetek, mégis mindegyik óriási hatással van rám, még most is, e sorok írásakor. Eastwood szereti a pontos, precíz történetmesélést, így a látványt néha mellőzve, sokszor dokumentarista jelleget ölt az egész produkció, szerencsére pozitív értelemben. A sztori adagolása ötletesen lett megoldva, egy kicsi repülés, majd egy kis vizsgálat, majd egy kis sétálgatás New Yorkban, majd megint repülés... sokkal élvezhetőbb, mintha leadták volna a repülést egyben az elején, meghagyva az egyébként legalább annyira izgalmas "nyomozást" a fennmaradó játékidőre. Tom Hanks tökéletes, szerintem jó választás, ám aki engem felettébb meglepett az Aaron Eckhart, csendben, szerényen, de annál zseniálisabban bújt meg a vásznon. A készítők is kitettek magukért, amennyire értek hozzá a repcsit látványosan és élethűen csinálták meg, és kapunk pár szép képet a régi vadászpilótás érából, illetve napjaink New Yorkjából is, Tom Stern, aki már 2002 óta Eastwood operatőrje ismét kitett magáért.
Jó, hovatovább nagyon jól összerakott munka, mely nekem adott valami pluszt, kaptam valami olyat a moziban ülve, amit nem minden alkalommal érzek. Továbbmegyek, nem is mindegyik Eastwood mozinál éreztem ilyen erős kötődést a látottakhoz ennyi idővel a megnézése után, és mindezt egyfajta jelnek véve, hogy "öregem, hát akkor valami nagyon jót láttál" adok én most ennek a munkának öt csillagot, De asszem meg is érdemli! Ami pedig Clintet illeti, hihetetlen ez az ember...remélem látunk még tőle pár hasonlót az elkövetkezendő években! |
2016-09-18 23:04.13 |
Ennek a filmnek egy nagy hibája van: unalmas és érdektelen. Bocs, ez nem is egy, rögtön kettő, vagy a kettő talán majdnem ugyanaz?? Kábé ennyire volt izgalmas a mozi, mint az előző eszmefuttatásom, a 20. percnél már tényleg azt hittem, itt semmi sem fog történni Blake Lively fürdőruhára vetkőzésén kívül. Aztán rám cáfoltak! Lehet egyébként, hogy ezt a készítők is érezték, mert megpróbáltak a kezdő képsorokkal a székhez láncolni minket, gondolták egy jó kis izgi kamerás jelenet levesz minket a lábunkról, hát engem nem...de most komolyan, készült már ennél feleslegesebb mozi? Mert a sztori amilyen egyszerű a maga módján, még éppenséggel lehetne jó, és teremthetne alapot egy jó filmnek, de itt minden olyan silány, olyan tré, hogy arra nincsenek szavak. Kedvenc szereplőm a sirály lett, az ő szomorúsága, hogy nem tud elrepülni érezhető volt, és a csúcs jelenet, amikor a szörfdeszka megmaradt hasábjából kis tutajt építve útnak ereszti Blake Lively, szintén az ő nevéhez köthető.
Soha többet még egyszer, a két csillagot is csak azért kapja meg, mert a sirály jól játszott, és Blake Lively az év poénját lövi el, ami persze csak angolul lesz vicces: Steven Seagull |
2016-09-04 22:32.27 |
Szenzációs film, John Goodman jutalomjátékával!
Ő aki mindig, minden szerepben, legyen az akármilyen kis mellékszerep, hozza a kötelezőt, most lehetőséget kapott a kibontakozásra, és ő él is a lehetőséggel, szuper amit művel. Érdekes, és -engem személy szerint meglep- az itteni helyezése, mert a végét leszámítva elképesztő izgalmas, és ötletes munka, kár, hogy a végére betuszkolták azt a pár percnyi ökörséget, olyan ez, mint amikor egy jó Steven Seagal mozi végére bevágnak egy bőrkabátos romantikus jelenetet...felesleges és elrontja amit addig láttunk! Biztos vagyok benne, hogy a mozi állati jól működött volna az idegen lények megpillantása nélkül is, sokszor mondják, addig félsz, félünk valamitől, amíg nem pillantod meg és nem találkozol vele, hát mi találkoztunk. Ezzel együtt megadtam neki a maximum osztályzatot, mert ilyen élményben régen volt részem, hosszú idő után egy film, amiben nem kapsz mindenre egyértelmű választ, és ez jó! John Goodman pedig, ejh, nélküle biztosan eggyel kevesebb csillag piroslana soraim felett! |
2016-09-02 23:29.52 |
Nekem viszont bejött! The Reach címmel is fut egyébként itt a katalóguson, és bár szerintem maga az ötlet és ezáltal a sztori egy hülyeség, a kivitelezés legalább tetszetős lett. Mert jajj istenem, ha én szemét gazember vagyok, aki el akarja tüntetni a nyomot maga után, akkor nem bohóckodom a kávéfőzős mercimmel, és üldözöm kilómétereken át áldozatomat, hanem sutty lepuffantom és kész. Persze lehet az én gondolataim túl triviálisak, de most komolyan, van ennek értelme? Na mindegy, ezen túltettem magam, hiszen őrültek voltak és lesznek világunkban, és így élvezetes másfél órában volt részem. Ehhez azért kellett Russell Carpenter -aki enyhén kilóg ebből a stábból- remek operatői munkája, néha olyan szép képeket kaptunk, pláne hogy HD-ben volt szerencsém nézni, hogy ihaj, ezért nálam plusz fél csillag. Jeremy Irvine-ról sosem hallottam, de tény, hogy itt jobb volt, mint az amúgy kedvenc Douglas, akinek ez már tényleg nem áll jó, ő maradjon inkább öregedő tőzsdecápa.
De még így is tetszett, szép volt, jó volt, ugyanakkor oly nagy baromság, hogy az már fáj. |
2016-09-01 23:53.09 |
Nem rossz, de nekem valami hiányzott belőle...csak arra nem jövök rá mi. Mert egyébként rendben van, a sztori jó, az akciók és az üldözések látványosak és a vége kimondottan pofás lett.
Ám ha visszagondolok az elmúlt másfél órára, olyan mintha egy átlagos mozit láttam volna...könnyen lehet, hogy csak rossz hangulatban néztem, van ez így néha! |
2016-08-30 23:31.08 |
Tulajdonképpen nem rossz kis mozi, még ha fényévek választják is el kedvencünk régi klasszikusaitól. De hát basszus, épp most nézem, idén már 65 éves az egykor atlétatrikóban rohangáló, mára viszont már nyáron is hosszú ujjú kabátot viselő akcióhősünk. Ám az ironikus bevezetőm után hadd említsem meg, hogy a mostani munkája nézhető, és bár egyszerű, mint a bot, mégis kellemes érzések kavarognak bennem. No persze nem egy eget megváltó darab, de én azt mondom, láttunk már sokkal rosszabbat az elmúlt pár évben Seagaltól, Van Damme-tól és Lundgrentől egyaránt. Keoni Waxman úgy tűnik állandó rendezőjévé vált mesterünknek, és ez nem rossz, figyelembe véve a 2009-es Testőr c. mozijukat, ami kimondottan szerethetőre sikerült...és ez sem lett nézhetetlen. Ráadásul Byron Mann már feltűnt Seagal partnereként korábban, bírtam a fickót akkor is, és most is. A történet szövevényességére most nem térnék ki, félek, elvesznék a csavarok és fordulatok fejtegetésében, de a francba is, két éve már, hogy Seagal mozit néztem, és ma este jól eső nosztalgia lengte körül a szobát...és ez tetszett!!
Azt mondjuk megkérdezném a filmcímet kitaláló emberkétől, ugyan mondja már meg miért kellett "az igazság mecénása" címet adni a filmnek, ha semmi köze a 2006-os filmhez... |
2016-08-28 22:51.06 |
Fura, de nem hallottam erről a filmről, pedig négy híres színész és egy Oscar díjas rendező van a stábban...persze az is lehet, hogy ez engem méltat, de túl nagy port nem kavarhatott anno. Ami még furább, hogy ilyen halványan szerepel a filmkatalóguson, holott igen jó történet, igen jól előadva. Fordulatos, nem kiszámítható és az utolsó percekig fel van adva a lecke, választ pedig csak a végén kapunk mindenre. Jude Law szuper jó, kiemelkedik a többiek közül, bár ilyen frankó történettel talán még Seagal is sikerre vitte volna, meg nem bántva őt ezzel, mert egyébként szeretjük! |
2016-08-22 23:15.52 |
John Carpenter nem semmi fazon, bármit csinál az mindig nézhető. Ez az egyik első munkája, amit kábé a zsebpénzéből forgathatott, van is benne pár igencsak megmosolyogtató jelenet, de ő tudja azt, amit sokan mások nem: atmoszférát és hangulatot teremteni! Ettől viszont egy ZS költségvetésű mozi is lehet jó, lehet egyedi és lehet szórakoztató. Carpenter védjegye a házi készítésű muzsika, ami most az átlagnál haloványabb, de olyan jól mesél ez az ember, hogy szemét lennék, ha a zenével foglalkoznék...inkább adok neki egy négyes, megérdemli! |
2016-08-21 22:47.20 |
Dan Mazer rendező a Borat és a Diktátor filmek producere, így ne lepődjünk meg, ha nem egy szokványos DeNiro vígjátékot kapunk, ez annál "mocskosabb". Van benne pár húzósabb jelenet, ami, ahogy olvasgattam, pár embert megbotránkoztat, pontosabban az, hogy az egyik legnagyobb név, jelesül Robert De Niro ilyenhez adja a nevét...és valahol igazat kell adjak nekik is, én mindenesetre ezért nem ítélném el, sok művészfilm dolgozik ilyen képi világgal, egy 2016-ban játszódó vígjáték hát miért ne tehetné?! Ezzel együtt le kell szögezzem, olykor-olykor engem is meglepett amit láttam, de meglepettségemnél csak a jókedvem volt magasabb (ha ennek így van értelme), mert amit láttam tetszett.
Nem szabad megfeledkeznünk Zac Efronról, kimondottan szimpatikus volt itt és most, ám szegény Danny Glover jelenléte annyira felesleges, és az a poén, hogy mit csinálna Zac Efronnal...jajj, én a helyében inkább lemondtam volna ezt a szörnyű 30 másodpercet. De ezt a kis mellélövést leszámítva van sok nevetés, jó poénok és hát Robert De Niro....mert az biztos, ha ezt Kis János adta volna elő, nem lenne ennyi csillag a szövegem felett! |
2016-08-13 12:13.28 |
Annak idején bizonyára monumentális alkotás volt, és ha belegondolok joggal. HD-ben volt szerencsém megnézni, és rohadt jó volt végre nem számítógépes trükköket, hanem igazi kaszkadőrmutatványokat és igazi tájakat nézni, még ha ez a tempó és a trükkök rovására ment is. Cantinflas zseniális ember, és amit itt letett az asztalra az előtt mindannyian megemelhetjük kalapunkat. Mászik, kúszik, lovagol, és mindenhez más-más arcot vág, de úgy, hogy azt sok nagy színész is megirigyelné. David Niven nem sok mindent csinál, de azt játszi könnyedséggel és nagyon angolosan. A régi pannóniás szinkron, de főleg Bodrogi Gyula olyan plusz élményt ad, amilyet manapság nem igen hallhatunk, hiszen természetes, hogy egy francia akcentus nélkül beszéli az angolt, nemde?!
Részletes, alapos filmadaptáció, mely néhol kicsit túl alapos, de pont ez adja szépségét, és sajátos, számomra nagyon kedves hangulatát. Frank Sinatra hátrapillantása pedig plusz egy csillag, micsoda ötlet! |
2016-08-07 12:04.51 |
Spoileres!!
Moziban két óra szórakozásnak megteszi, számos látványos, ugyanakkor értelmetlen és logikátlan- autós és gyalogos üldözéssel és sok felesleges gyilkolással, már majdnem ott tartottunk, hogy az összes szembejövőt legyilkolták, csak mert szembejött. Athénban rögtön belecsapunk a közepébe, nem számoltam, de legalább 20-25 perces jelenettel indítunk, ahol megtudhatjuk, hogy a görög utcákon miután elvesztettél egy motorost, Amerikából a füledre súgják, hogy a Király utca 23-as szám tetejéről 4 perc 23 mp múlva le tudod majd lőni azt a motorost, akit üldöztél, mert az útlezárásoknak köszönhetően, ő pontosan arra és olyan sebességgel fog menni, ahogy azt az amcsik a központból egy laptopon kiszámítják...jajj. Ez a momentum rögtön egy csillagot elvett a filmtől, hol van már a svájci bank, meg az igazi kémtörténet! Rengetek visszaemlékezést kapunk, ami azért tetszett, mert alkalmat adott a régi mozik felidézésére, ráébresztett, hogy azok mennyivel jobbak voltak. De, hogy ne legyek ennyire negatív, mert legyünk őszinték, ennyire azért nem rossz a helyzet, Vincent Cassel jelenléte kimondottan pozitívum, karakteres arca plusz egy csillagot érne, igenám, csakhogy ezt az új hölgy "ügynök", bizonyos Alicia Vikander jelenléte rögtön ki is üti. Hogy az ő szerepe mennyire idegesített, arra szavak nincsenek, ráadásul minden megmozdulása olyannyira kiszámítható volt, hogy csuda, és a filmvégi utalás, miszerint esetleg ő lenne az új fej, szegény Tommy Lee Jones helyett, a jó Isten mentsen meg ettől! Látványos lett az új Bourne, de ma reggel úgy ébredtem, hogy te jó ég, mi értelme volt ennek, felesleges és kicsit megtépázza a régi trilógia egységességét és értelmét. |
2016-08-01 22:41.53 |
Zseniális film, melyben egy percre sincs megállás, pörög-pörög és hopp már vége is! Mindegyik sztori jó, az összefésülésük is nagyon ott van, de ami miatt magasan kiemelkedik a hasonszőrű munkák közül azt egy szóban úgy mondanám: stílus. Guy Ritchie filmjének van stílusa, nem is akármilyen és ez nekem fene mód bejött! |
2016-07-17 22:20.33 |
Fredrik Backman regénye úgy zseniális ahogy van, és ebből egy szerethető adaptációt készítettek. Mindig is bírtam ezeket az északi, főleg svéd filmeket, bejön a humoruk, és ebből most is kijutott bőven. Rolf Lassgard egy-egy szemrebbenése többet ér sok nagy színész jelenténél, ahogy premier plánban "beszélnek" a szemei... talán kevés, ha azt mondom tökéletes!
A mozi hol vicces, hol szomorú, de az atmoszférája magával ragadó, kár lenne tagadni, hogy északi barátaink ebben a műfajban nem tudnak hibázni. Remek darab, ha lenne fél csillag ezen az oldalon, most bizony a negyedik után kijárna neki egy! |
2016-07-11 22:45.11 |
Nekem tetszett, bár tagadhatatlan, hogy ebben nem kis szerepe volt Scott Eastwoodnak. Clint filmjein nőttem fel, több év leforgása alatt láttam szinte kivétel nélkül az összeset, és most, hogy már csak rendez, van egyfajta hiányérzet bennem, amit Scott úgy ahogy pótol jelenlétével. A múltkor láttam tőle egy westernt, asszem Diablo volt a címe, itt még csak nem is jegyzik... mindenesetre olyasmi mozit képzeljetek el, mint anno az Egy maréknyi dollárért. Kis költségvetés, szinte mindig csak Eastwood szerepel, de rohadt ütős...érdemes belenézni. Ez most egész más kategória, amolyan kisvárosi romantika, de bejött. A könyvet nem olvastam, de a sztori jó, klassz lett Alan Alda és Scotték párhuzama, és az időben ide-oda ugrálgatás, még akkor is, ha a pozitív vég borítékolható. De...miért ne legyen néha rózsaszín köd egy film után? :) |
2016-07-10 10:34.50 |
Megrendezed életed első nagyjátékfilmjét és rögtön 5 Oscart gyűjtesz be érte, köztük a legjobb film díját...ezt nem tudom hány rendező mondhatja el magáról, de Sam Mendes biztosan. Bitang jó mozi lett ez kétségtelen, és bár lehet, hogy csak én akarom belemagyarázni, de mintha érezhető lenne, hogy a rendező nem amerikai, nekem ez a mozi nem amerikai, ha az lenne, nem lenne ilyen hangulata. Kevin Spacey speciel az, és fantasztikusan jó, de igazságtalan lenne csak őt kiemelni, mert a feleség, a katona, a katona fiú és a lányok is jók, és ami a legjobb, mindegyik karaktert van időnk megismerni, a játékidő végére mindenki problémája napvilágra kerül. Mendes úgy csinált drámát, hogy közben végig nevetsz, de a gombóc ott van a torkodban, tudod, mindaz amit látsz egy cseppet sem vicces, zseniális mesélés. Nem szaporítanám tovább a szót, ritka gyöngyszem vagy mondhatnám úgy is, nagyszerű darab, Sam Mendes meg azóta megrendezte minden idők szerintem legjobb Bond moziját! Tud valamit ez az ember, ez vitán felüli. |
2016-07-04 10:14.16 |
Jó, hát a Coen testvérek nem egyszerű eset...de meglepődöm ezen munkájuk alulértékeltségén!
Szerintem ugyanis kimondottan jól sikerült, én élveztem minden percét, és Dark Bakternak tökéletesen igaza van, ez egy nagy katyvasz, mely katyvasz adja a szépségét. Nekem legalább is. Ralph Fiennes filmről filmre jobb, abban a pár percben amíg látjuk most is az, de a mozi igazi ásza Josh Brolin és George Clooney, ketten úgy elviszik a hátukon a mozit, mint én egy kiló lisztet, gond nélkül. Ami nekem nagyon bejött az a mozi hangulata, színvilága és a díszletek, na meg, hogy betekintést nyerhetünk a filmforgatás backstage részébe, és mindezeket olyan össze-vissza vágásokkal, amitől valóban káosznak tetszhet az egész, és ezáltal sokak számára ellenszenvesnek. Kapnak pofont a kor nagy westernhősei, akik attól lettek sztárok , hogy 112 filmben eljátszották ugyanazt a lóról le, lóra fel jelenetet, de valójában semmi máshoz nem értettek. Kapnak pofont a kapitalista filmgyárosok, és a komcsi kémek is, akik olyan szerencsétlenek, hogy 100 ezer dollárt hagynak alámerülni, és kapnak pofont a színészek, színésznők, azért amilyen életet élnek, vagyis mindenki, és ebben itt egytől egyig partner volt mindenki. Az egész munkát kellemes hangulat itatja át, vicces, jókedvű és telis-teli humorral a majdnem két órás játékidő, már csak azt sajnálom, hogy én nem vettem észre Dolph Lundgrent...ezért újra meg kell nézzem. Nem fog nehezemre esni, szerintem pöpec kis filmet hoztak össze a bratyók, hogy is szokták mondani...igazi "szerzői" filmet? |
2016-07-04 09:55.17 |
Egy-két kivételtől eltekintve ki nem állhatom a zenés-táncos filmeket, de a cseh rendező munkája elég erős kivétel. Az első 20 percét leszámítva, mert az unalmas, ám onnantól kezdve csak úgy röppen az idő, a dalok zömét pedig úgy dúdoltam magamban, mintha csak ezeken nőttem volna fel...holott nem. Klasszikus jelenetek, örökzöld zenék, vidámság és jókedv, mind része a filmnek, de közben ott a fő mondanivaló: a háborúellenesség, melyről ha valaki, akkor Milos Forman tudhat valamit, a szülei vesztek oda a háborúban. De ő nem háborús drámát csinál, hanem rózsaszín papírba csomagolt drámát, legyünk már jókedvűek és ne háborúzzunk, hanem szeressünk, szívjunk, és élvezzük az életet, és mindezt olyan jól, hogy még 37 évvel az elkészülte után is nézhető.
A végső jelenet meg...áhh most is libabőrös leszek, ha rágondolok!! Jó film, nagyon jó! |
2016-06-29 23:34.44 |
Nem szívesen adtam rá három csillagot, de be kell lássam, ez egyike Eastwood leggyengébb munkáinak, ami persze azt jelenti, hogy így is bőven nézhető. Buddy Van Horn már rendezett két szerintem állati gyenge vígjátékot kedvencemnek, amiben majommal járkál, erre most elrontja ezt is...pedig a sztoriban ennél többet rejtett magában. Vígjátéknak rémesen gyenge, minden másnak amúgy jó lenne, de ilyen mozdonyvezető kezében ez a vonat bizony kisiklott.
Sebaj, jó pár film kárpótol minket az itt elszenvedettekért!! |
2016-05-22 00:15.36 |
Hollywood Movie Classics kiadás, Media Markt, 99Ft.
Összegyűjtöttem őket ennyiért, köztük ezt a mozit is, mondván egy olyan estén, amikor semmi más nem akad a kezembe, majd megnézem...és egy igazi gyöngyszemre bukkantam! Már a kezdő képsorok nagyon tetszetősek, és mindvégig igen stílusos a film, ritka, hogy az akció és a krimi műfaját ennyire jól keverjék, itt sikerült. Gregory Hines és Dafoe párosa van olyan jó, mint Gibson és Glover a Halálos fegyverben, szerethetőek és VAN köztük összhang, ami nagyon sokszor hiánycikk. A fényképezés remek, nyoma sincs kamu felvételeknek és kellemes tempóban peregnek az események, panaszkodni nincs okunk. Az előttem szólóval egyet nem értve jegyezném meg, hogy bár Tahi-Tóth László először fura volt, de ritkán találkozni ilyen jól sikerült és ennyire kellemesen trágár szinkronnal, nekem bejött, ahogy a film is! |
2016-05-08 00:09.17 |
Ez a film úgy nagyszerű ahogy van, semmi csöpögés, semmi könnyfakasztó jelenet. Dustin Hoffman tökéletes, és a brutál fiatal Meryl Streep sem rossz, ám ami ezt a munkát a magasba emeli számomra, az az a tény, hogy mindezt ilyen "nemes" módon rakta össze Robert Benton. Nem is tudom, mi erre a megfelelő jelző, de nagyjából úgy tudnám megfogalmazni, hogy egy komoly téma csont nélküli tálalása, amiben semmi felesleges nincs, csak elmeséli amit szeretne és kész! Van hangulata, méghozzá milyen, és bár nem egy akcióbomba, az unalmastól olyan messze van, mint Makó Jeruzsálemtől.
Már már hibátlan! |
2016-05-02 22:38.43 |
Tény, hogy VAN VALAMI a filmben, amiért szerethető, de nekem az volt vele a fő gondom, hogy habár volt mondanivalója, mégsem szólt semmiről. Folyton azt éreztem, hogy maguk az alkotók sem tudták, mi legyen a következő snitt, és ezáltal nem kicsit lett nyögvenyelős, olykor-olykor erőltetett. Ezt persze próbálták orvosolni, és tagadhatatlan, hogy sikerült is egy-egy jól eltalált poénnal, vicces jelenettel ellensúlyozni, ám idővel nehezebbé vált a mérleg unalmasabbik nyelve. Ha tanulságot akarnék levonni abból, amit láttam, akkor gondban lennék, mert aki ilyen szerencsétlen, nem csoda, ha nem megy semmire, és mi magyarok mindig pesszimisták vagyunk, akár van rá okunk akár nem...na ezt a kilátástalan és elképzelésektől mentes életformát remekül vászonra vitték a készítők. Ám jajj nekem, ha még egyszer meg kell nézzem... |
2016-04-30 23:40.21 |
David Fincher remek rendező, nem a mennyiség, hanem a minőség jut róla eszembe, és ez így van most is. Mivel nem vagyok egy nagy facebook függő, kissé lemaradva néztem meg az akkor nagy port kavaró mozit, emlékszem túlzásnak tartottam ami akkor körüllengte, de láttam amit láttam, és így azt kell mondjam: rendben. Mert valóban jó, aprólékos, és látvány nélkül is izgalmas, és én különben is szeretem az efféle "életrajzi" filmeket. Tetszett a két síkon történő mesélés, és kaptunk egy nagyszerűen dolgozó főszereplőt is, bár sose hallottam róla, de itt nagyot ütött. |
2016-04-29 23:44.26 |
Hát...húsz perc után majdnem kivettem a lemezt a lejátszóból, de szerencsére átlendültem a holtponton, és végignéztem. Különös mozi, és szerintem éppen ezért vagy nagyon betalál, vagy épp ellenkezőleg, kimondottan ellenszenves lesz egyeseknek, és ezt a megosztottságot meg is tudom érteni. Az eleje nekem nem jött be, akkor még nem tudtam, hogy ez bizony ilyen lesz, és ezt kell megszeressem, ám aztán megvilágosodtam, rájöttem, hogy miről is szól a film és így meglepően jól szórakoztam.
Robert Redford már a jelenlétével is eladja a mozit, meg sem szólal és mégis élmény minden perce, ilyenre csak páran képesek. Kíváncsi lennék egyébként, és lehet, hogy éppen ezért majd el is olvasom a róla szóló könyvet, vajon van-e bármilyen kötődése a vitorlázáshoz, vagy csak elvállalta a jó pénzért...de ahogy játszott, az alapján én elhinném, hogy ő valóban "szakmabeli". Egyszerű, letisztult munka, nekem Hemingway Öreg halászát juttatta eszembe, és ami remek húzás, a végén tulajdonképpen nem tudjuk meg, hogy túlélte vagy sem.. |