Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Nyughatatlan özvegyek - Film4, 22:40 |
Constantine, a démonvadász - Film+, 23:00 |
Túszjátszma - Film Café, 23:00 |
A szomorúság háromszöge - Paramount Network, 23:20 |
Jack Irish - A piros könyv - Galaxy4, 23:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Osama |
Olivia Rodrigo |
2011-05-15 00:06.58 |
J. Lee Thompson klasszikus westernje négy akkora legendával a főszerepben, melyről manapság csak álmodozhatnánk. A látvány jó, bár nem értem, hogy ha húzósabb jeleneteket is megoldottak műháttér nélkül, akkor egy szimpla lovaglást miért nem...mindenesetre a végső jelenet bőven kárpótol mindenért, ott tátva maradt a szám, mintha nem is '69-ben járnánk. Quincy Jones zenéje is jó, egyszerre stílusos és fülbemászó, az itt-ott felhangzó narráció pedig különösen tetszett.
Vadnyugati mozik akkortájt tucatszámra készültek, ám stílussal és egyedi hangulattal kevés rendelkezett. Thompson mozija egy üdítő kivétel, profizmusa egyszerűen nem engedhette meg, hogy Mackenna aranya beszürküljön, helyette ragyog mint az arany, még 40 év után is. Elsőosztályú munka! |
2011-05-14 01:50.35 |
Ez itt azon ritka filmek egyike, melyek nem osztják meg a nézők véleményét, mert amennyire olvastam nagyjából egyetértünk mindannyian. Egyetértünk, hogy Becker mozija színészei nélkül nem lenne az ami. Mert Al Pacino remekel, mint úgy az esetek 99,9%-ban, ám most pluszban van egy John Goodman is, aki végtelenül szimpatikus figura és ráadásul finom humort csempészett egy krimibe, ami nem mindig jön be...itt bejött.
A történet vállalható, feszültségből most kevesebb jutott, ez amolyan "csordogáló" krimi... viszont a műhátteret mellőző operatőri munkát egyértelműen dicséret illeti. Tény, hogy akad műfaji vetélytársa mely nevetve lekörözi, mégis volt hangulata, voltak jó színészei és tulajdonképp élveztem is, klassz mozi! |
2011-05-11 23:58.57 |
...méghozzá elég durván! |
2011-05-09 00:10.31 |
Harrison Ford a Temetetlen múlt óta csakis "középosztálybeli" produkciókban tűnt fel, üdítő kivétel ez alól az új Indiana Jones mozi és egy kis jóindulattal ez a film, A szabadság határai. Ford itt egy bevándorlással kapcsolatos ügynököt alakít,s rajta keresztül szembesülhetünk ezzel a mindennapos, ám mégis igen kényes problémával, melynek aktualitása úgy tűnik örökérvényű... Kramer mozija próbál objektív maradni, csupán mesélni és különféle népek életszeletét bemutatni, miközben a történet lassan, komótosan csordogál előre, minden effekttől mentesen.
Ami a szereplőket illeti, Ray Liotta és Ashley Judd jelenléte mindenképp figyelemre méltó, azonban jaj de nagyon jó volt a régi Harrison Fordot viszontlátni, mert mint mondtam talán a legjobb alakítása és választása ez az utóbbi 10 esztendőben, és bár messze van már -mondjuk- a Végveszélyben, mégis jó látni, hogy ami ott volt az nem veszett el teljesen... Közepesnél egy lehelettel erősebb film, jó szereposztásban, és számomra ez elég ahhoz hogy a mérleg felfelé billenjen. Aztán alszom rá egyet, s majd elválik, hogy helyesen döntöttem-e! |
2011-05-06 20:30.07 |
Christopher Nolan napjaink egyik legjobb direktora, munkái mindig stílusosak, egyediek, de ami a legfontosabb, hogy tele vannak gondolatokkal. A Memento véleményem szerint az eddigi legerősebb mozija, mely egyben tökéletes példája a kis költségvetésű, ám bitang erős filmeknek. Ha lehet adni az internetes enciklopédiának, akkor össz-vissz kb. 9 millió dollárból készült, ami egy költségesebb Seagal produkcióval vetekszik, a kettő pedig ég és föld. Nolan tehát (ismét) megmutatta, hogy kreativitással is lehet mozit készíteni, mellőzve mindenféle technikai trükköt és effektet.
Bevezetőm talán kissé hosszúra sikeredett, de hát mit tegyek ha itt pörögnek a gondolatok az agyamban, még így 2,5 órával a film után is?! Mert itt aztán vannak bőven, éppen ezért érdemes koncentrálni, ugyanis a film jórészt az időbeli ugrálásokra épül, ez adja a vázát. Nolan pedig ügyesen játszik velünk, ő tudja az egész sztorit, de mi nézők csak a végére tudjuk meg a kezdetét és már az elején tudjuk a végét... Ám az angol regisseur nem éri be ennyivel, és a visszafelé haladás mellé beilleszt egy előre haladó szálat is, melyeket egy igen stílusos fekete-fehér - színes kombinációval választ el egymástól, kissé megkönnyítve ezzel helyzetünket. A vágások első osztályúak, ám inkább említésre méltó ez a fajta közlésmód, hogy darabokból, visszafelé menve kell kirakni a puzzle-t, mely tulajdonképp csak tárgyi bizonyítékokon alapul, az elmére támaszkodni itt nem lehet. Guy Pearce remekül hozta a "tudathasadásos" embert, de az igazi dicséret és vállveregetés egyértelműen Nolant illeti, és el kell ismerni, hogy amibe ő beleteszi a kezét onnan csak 5 csillagos mozi kerülhet ki! Így tovább... |
2011-05-01 22:22.12 |
Pstike véleménye bár igen tartalmas, mégis azt kell mondjam, hogy nem értek egyet vele, mert ez a film nem jó, ez borzalmas, förtelmes és ráadásul kínszenvedés!
Hogy Steven Seagal, hogy került ide...rejtély, talán valahol bulizott és már éppen hazafelé tartott sok-sok whiskey után, mikor megkérték, hogy írjon alá. És aláírt! Egyébként először azt hittem, ez valamiféle tanmese az amerikaiaknak, hogy hogyan éljünk, aztán rájöttem, hogy ez csak poén lehet..ám végül minden reményem szertefoszlott. Egyedül Len Cariou-t sajnálom, mert ő legalább lélekben itt volt, csakis miatta néztem végig ezt a filmnek becézett moslékot. Steven Seagal meg...én kedvelem, de amit itt művelt az szörnyű és mindennek tetejébe még ehhez az 4,5 perchez is dublőrt használ, egészen pontosan a végén, mikor mindenki örül és ölelkezik. Tisztán kivehető, hogy nem a Mestert látjuk, ő addigra már valahol máshol volt, ki tudja, tán bulizott. Csak nehogy megint aláírjon valami förmedvényre!!! |
2011-05-01 01:29.50 |
Nagyon ütős film, két igen jó színésszel a főszerepben. Tom Berenger nem rossz, de az igazi ász Sidney Poitier, akinek bölcs tekintete egyszerűen átüt a vásznon és időnként még meg is nevettet minket.
A történet már önmagában kellemes, de a megvalósítás még inkább és nagyon tetszett, hogy több helyszínen játszódik a film, először a városban, majd a hegyekben és végül megint a városban. Apropó hegyek...nem tudom, kinek az ötlete volt Michael Chapmant leszerződtetni, de vendégem minimum egy rekesz sörre és örökre adósa maradok, mert amit ez az ember művelt az fantasztikus. Már az elején látni lehetett ezt, mikor a villamos csilingel az éjszakában...de az igazi csemege csak ezután következik. Mert a táj lélegzetelállító, és legyen szó vízesésről, szakadékról vagy medvéről az erdőben, a kamera mindig a fronton van, semmiről sem marad le és mindezt műháttér nélkül! Üresjárat nincs, amikor épp nincs akció a táj leköti a figyelmünket és hát szokták mondani, hogy jó társaságban gyorsan telik az idő, nos itt valami ilyesmi lehet, mert fene gyorsan vége lett a mozinak. |
2011-04-26 01:38.01 |
A hétszázát...a rövid játékidő ellenére pofás darab, sokkal jobb mint amire számítottam!
Először is adott egy nívós szereplőgárda: Ann Margret, Ben Johnson, Ricardo Montalban és persze a jó öreg John Wayne, lássuk be szép kis lista. Ám nem csak a névsor jó, és erre már rögtön az elején felfigyelhetünk a látványos és stílusos kezdésnek köszönhetően. Innentől persze a szokásos menetrend szerint mennek a dolgok, vagyis bóklászás lóháton, tábortüzek, lődözések...de valahogy van hangulata az egésznek. William H. Clothier pazar operatőri tevékenységére szeretném felhívni a figyelmet, mert egyfelől csodás tájakat varázsolt a képernyőkre, másfelől viszont -és ez a fontosabb- az éjszakai jelenetek végre nem tűntek "stúdióbelinek", munkáját öröm volt nézni. Ehhez jön még Dominic Frontiere nagyszerű muzsikája, mely nem a sokat hallott western sablonzenékre épül, inkább egyedi és ráadásul kellő feszültséget hordoz magában... Tetszetős darab! |
2011-04-25 10:52.41 |
Hát az osztályzatok alapján többen vannak "ellenünk" így még elképzelhető...
Egyébként azon gondolkodtam ma reggel, hogy most tulajdonképp miről is szólt ez a film, mi volt az igazi mondanivalója? Mert ha a leírás nem írta volna, hogy ez egy Bond paródia akar lenni, akkor ez az opció sosem jutott volna eszembe... vagy ilyennek kéne lennie egy paródiának? |
2011-04-25 01:20.48 |
Végtelenül gyenge film, kizárólag Bujtor István miatt adtam meg neki a két csillagot, mert ő legalább nem felejtette el, hogy mivel tartozik a nézőknek...
Mert a többiek egyszerűen borzalmasak, talán még Ajtay Andor az aki itt-ott egész tűrhető, de hogy például Koós János mit keresett itt, az rejtély... Az operatőri munkát viszont dicséret illeti, az adriai autós üldözés egészen pöpec volt és a "szépiás" felvételek is ötletesek. No de körülbelül ennyi ami jó, a többi borzalom, és lehet belém kötni, de ez a film rossz, mint karikatúra meg förtelmes!!! |
2011-04-24 01:34.09 |
Lássuk be Lundgren nem tanul, nézhetőt utoljára 2005-ben rendezett, azóta csak egyre rosszabbakat, ez meg itt borzalmas.
Pedig az alapötlet nem is lenne rossz, ráadásul a dobolós-rockeres jelenet kifejezetten ötletes és "B" osztályhoz képest látványos lett. Igenám, csakhogy ez nem tartott tovább 15 percnél, a maradék időre meg visszatértünk a megszokott"ZS" kategóriába. Nem látom sok értelmét, hogy a színészi játékot boncolgassam, de egy valami mellett nem mehetek el szó nélkül. Ugyanis Dolph amennyire élt a muzsikálás alatt, annyira aludt a maradék 1 óra 15 percben..komolyan mondom még Seagal is megirigyelhetné ezt az unott faarcot. Förtelem... Érdekesség, hogy a hajdani akciósztár lánya, Ida Lundgren szerepel a filmben, és valóban üde színfolt a modell Melissa Molinaro jelenléte is, akinek a szemfestéke még egy kiadós sírás után sem kenődött el! Összességében gyenge darab, mely a kis költségvetés ellenére jól indult, a végére viszont kifogytak az ötletekből és így egy teljesen felesleges tucatmozi lett belőle. |
2011-04-23 11:58.32 |
Hol is kezdjem...nos eléggé vegyes érzelmeim vannak a mozival szemben, ezért is döntöttem a közepes osztályzat mellett. Lássuk, hogy miért is!
Nem tehetek róla, de a cím, hogy Eszeveszett küzdelem engem inkább emlékeztet egy családi matinéra, mint egy komoly amerikai drámára vagy akár csak egy szimplán jó filmre. De láttunk már rossz fordításokat és tudjuk, hogy erre nem érdemes hagyatkozni. Ez esetben azonban hagyatkozhatunk... mert a magyar fordítás színvonala sajnos megegyezik a produkció színvonalával, bármennyire is rossz érzés ezt leírni egy filmnél, melyben egyik kedvencem játszik. Mert Harrison Ford jó, -mikor nem az?- és bár itt inkább mellékszereplő, mégis minden megmozdulása élmény. Brendan Fraser viszont már alig fér el a képernyőn és kijelenthetjük, hogy színészi képességei nem nőttek egyenes arányban méretével. Félreértés ne essék, nem akarom bántani, mert kedvelem a fazont...de engem nem fogott meg mint a gyermekeiért aggódó apa, a mozihoz hasonlóan ő is csak átlagos volt. A történet szépen komótosan csurdogál előre, a kötelező és már-már sablonos nehézségek közepette, melyeket persze valahogyan mindig sikerül áthidalni. A vége pedig sajnos megerősít igazamban.. hiába tudom, hogy valós történetből táplálkoztak, de kérem ennyire kiszámítható és sablon befejezést ne!! Összegezve gondolataimat egy átlagos és a fene egye meg, közhelyes film lett az Eszeveszett küzdelem, mely ennek ellenére tetszett. Nem is tudom, hogy mi fogott meg benne, talán a hangulatra tippelnék...egy azonban biztos, ha Ford nem lett volna, akkor gond lett volna. |
2011-04-19 22:10.04 |
Ez az a mozi, melytől nem vártam sokat és végül igen kellemeset csalódtam.
Először is Sandlert nem kedvelem, amolyan "elmegy" kategória, hol szimpatikus, hol nem, ám itt most előbbi, megspékelve ezt egy igen erős alakítással. Aztán egyértelműen pozitívum még a jó öreg Hasselhoff, mert itt végre jó, sőt nagyon jó...talán ha nem az Anakonda 8-ban szerepelne, hanem ehhez hasonló, kisebb szerepeket vállalna, még egészen megkedvelnénk. Még kiemelném Christopher Walkent, akin látszik, hogy nem a 'ZS' osztályból pottyant ide, Kate Beckinsale-re pedig semmilyen értelemben nem lehet panaszunk. De nem csak miattuk olyan jó film a Távkapcs... A siker titka a műfaji kettősség, valahogy úgy, mint az Időjósnál. Mert míg az első egy óra a nevetésé, addig a maradék idő (leszámítva a befejezést) bizony drámába megy át, meghatóbbnál meghatóbb jelenetekkel. A vége viszont érdekes! Vajon megérte-e a "szomorú" befejezést kiegészíteni a szokásos happy enddel?? Nos jó kérdés, mindenesetre kissé rossz szájízzel álltam fel a végén, valami furcsa volt. Aztán aludtam rá egyet és ma már azt mondom: jó ez így! |
2011-04-19 21:37.00 |
Eddie Murphy különös figura, mert valahogy a nézhetetlen mozikból is nézhetőt tud kihozni, hát akkor még egy ilyenből...mely talán egyik legjobbja. Ötletes és mulatságos, hogy több "mellékszereplőt" is Murphy és Hall játszott, és a nagyágyú James Earl Jones jelenléte sem elhanyagolható. A történet kellemesen bárgyú, viszont a poénok ülnek, egyedül a végével van gondom, kicsit erőltetettnek érzem a pozitív lezárást még egy ilyen szintű mozinál is.
Mindent egybevetve azonban egy erős négyes, szégyenkezésre nincs oka! |
2011-04-15 23:28.06 |
Az utolsó soroddal messze nem értek egyet...én nem vagyok tőzsdés, mégsem vesztem el benne.
De még ha elveszel is benne, a mozi igazi mondanivalója és értelme megmarad. |
2011-04-11 19:34.09 |
Michael Caine ahogy idősödött, úgy vált egyre szimpatikusabbá és bölcsebbé a szememben, és közben természetesen egyre nagyobb színésszé nőtte ki magát. Tulajdonképpen itt ő viszi a hátán a filmet, mely ugyan kellően izgalmas és még szép tájakon is játszódik, mégis nélküle nem lenne az ami.
Így viszont egyfajta nyugodt tempójú, vallási krimi lett belőle, melyet úgy érzem egyszer érdemes megtekinteni! |
2011-04-09 23:36.07 |
Nagyszerű folytatása egy nagyszerű első résznek, egy brutálisan jó Eddie Murphy-vel a főszerepben. Rajta kívül több arc is ismerős lehet korábbról, így nemcsak a poénok színvonala maradt meg, de kissé családiasabb is lett a mozi. Külön kiemelném a film trágárságát, pontosabban a hozzá készített magyar szinkront, ritkán látni és hallani ennyi nagyon eltalált, de nem erőltetett káromkodást.
Tony Scott mozija tulajdonképpen megfelelt az esetleges elvárásoknak, és hozta, sőt talán túl is teljesítette az első epizód színvonalát... hogy melyik a jobb azt mindenki döntse el maga. Én mindenesetre remekül szórakoztam és bár kis félelemmel, de kíváncsian várom a trilógia utolsó darabját! |
2011-04-03 00:28.40 |
Igen jó film egy velejéig romlott emberről, aki tisztességet és becsületet nem ismerve szeg meg minden szabályt, becstelenít meg embereket és nem utolsósorban önmagát úgy, hogy közben ő maga a törvény őre. Keitel figuráját szívből lehet utálni, legfeljebb egyetlen dolgot lehet iránta érezni és ez a szánalom. Mert bár mocskos és undorító amit tesz, mégis valahol egy kis sajnálatot is érzel...én legalább is így voltam a film nézése közben.
Keitel játéka tökéletes, és a komor, sőt helyenként igen melankólikus hangulat pedig telitalálat. Rég láttam ennyire durva és helyenként megbotránkoztató mozit, azonban összességében azt kell mondjam, hogy jól "szórakoztam". |
2011-04-01 23:52.37 |
Valóban klassz darab egy irtó dögös Pam Grierrel a főszerepben. Az alaptörténet egyszerűbb mint az 1x1 és a váratlan fordulatok száma sem több egynél, ám mégis a kellemesen brutális akciójelenetek és Foxy nem épp átlagos kisugárzása simán elviszi a mozit.
Én is bátran ajánlom, már csak a "látvány" miatt is... |
2011-03-29 22:44.37 |
Ezzel a "lelőhetetlenséggel" Rodriguez a régi, nagy akciómozik előtt óhajtott tisztelegni, ahol az olyan nagyágyúk mint Schwarzi vagy Chuck Norris mindent túléltek.
Egyébként nem tudom milyen különbséget láttál az eleje és a vége között, hisz a mozi végig önmaga, vagyis inkább a műfaj PARÓDIÁJA. Akinek ez nem jön be, annak nem jön be...de akkor ezt ne kenjük rá a film készítőire! |
2011-03-29 22:39.44 |
Miattam nem kell visszavenned, csak kíváncsi voltam, hogy mik az érveid a mozi mellett.:) |
2011-03-28 23:03.02 |
Seagal az igazság mecénása... nos legalább a cím nem hazudik, mert a jó filmek mecénása kétségtelenül nem Ő.
Logikátlanság, zavartság, összekapkodottság és a színészi játék teljes hiánya jellemzi a mozit, mely az egyik leggyengébb produkciója, amúgy meg nézhetetlen. Steven egyébként itt a legnagyobb, már ami a méretét illeti, bár most nem cikizném mert tanult az esetből és mára már leadott pár kilót...ám lássuk be, itt igen közel járt szeretett Piedonénkhoz. Tehát a mozi -mint mondottam- förtelmes, aggodalomra azonban semmi ok, hisz az egyik kedves csatornának köszönhetően akár minden héten (premierben) nézhetjük és aki elsőre nem értette az 426. alkalomra talán megérti azt amit nem is lehet... Irgalmatlanul gyenge produkció! |
2011-03-28 19:31.20 |
Komolyan azért a három csillag mert a rendező sok "színészt" össze tudott szedni??? |
2011-03-27 22:53.09 |
Jó, mi több kiváló akciófilm mely úgy akció, hogy tulajdonképpen nem is a lövöldözéseken van a hangsúly. Érdemes megnézni a stáblistát, sok az ismerős arc: David Suchet, mindenki Poirot-ja most kevésbé népszerű; aztán Oliver Platt, Halle Berry, a mindig remek J.T. Walsh és persze Steven Seagal, kinek kizuhanása azt kell mondjam jót tett a mozinak.
A látványra nem lehet panasz, akárcsak Jerry Goldsmith munkájára mely még egy kicsit megtoldotta a feszültséget...és valahol ez egy olyan mozi melybe nem nagyon tudok belekötni és meg kell mondjam, hogy nem is akarok. Az akciófilmek egyik mintadarabja, mindemellett személyes kedvencem! |
2011-03-20 12:41.57 |
Kellemes krimi, bár nem az a körömrágós fajta..inkább olyan mint Az utolsó gyémántrablás, stílusos és kikapcsoló. Rene Russo és Brosnan párosa viszi a hátán a mozit, bár két ekkora névvel akár egy szimpla bevásárlást is fel lehetne venni, és még nézhető is lenne. Nem mehetek el szó nélkül Bill Conti klassz zenéje mellett, ráadásul több unalmasabb részt hidalt át a film miatta.
Tény, hogy láttunk már jobbat mind a rendezőtől, mind a színészektől..de egynek elmegy, kellemes darab! |
2011-03-17 20:29.00 |
Azért ne feledjük, hogy Hathaway mozija egy több mint 40 éve készült klasszikus, régimódi western...teljesen más világ mint a Coen-fivéreké. Egyébként ha több hasonló, akár John Wayne-es westernmozit megnézel, mindegyikre jellemző ez a fajta "színház szerű beállítottság", egyik sem a pörgős jeleneteiről híres. |
2011-03-15 23:06.26 |
Remek darab ez kérem még 25 év után is, mely egyedi stílusával örökre beírta magát a filmtörténelembe. A mozi úgy szórakoztató, hogy közben van egy nem elhanyagolandó krimi szál, látványos akciókkal tarkítva és van egy óriási Eddie Murphy, akit mintha erre a szerepre találtak volna ki. A zenéje melyet Harold Faltermeyernek köszönhetünk ugye alap, az egyik legjobb filmzene mi valaha készült, és engedjétek meg, hogy kiemeljem Dörner György remek szinkronját, mely igen nagy löketet ad ennek az amúgy is bődületesen jó filmnek.
Csillagos ötöst neki!!! |
2011-03-15 00:32.40 |
Igazi élmény, a mozi ünnepe ez kérem!
Bertolucci munkája úgy tökéletes ahogy van, minden a helyén és minden klappol. A szereplők előtt igen mély főhajtás, de ami engem igazán lehengerelt az a látvány. Nagyszerű kosztümök, remek operatőri munka, mely szerencsére nem ismeri a műháttér fogalmát és ennek hála úgy éreztem magam mintha én is a Tiltott városban lennék. Óriási szerepe van a zenének, melyen három úriember dolgozott, három országból...az eredmény pedig fantasztikus, az Oscar teljesen megérdemelt. Apropó Oscar, ugye a film 9 díjat söpört be és azt kell mondjam, hogy bár gyenge esztendő volt, mégis minden díj teljesen jogos. Bevallom, rég láttam ilyen kaliberű mozit mely úgy szórakoztat, hogy közben komoly történelmi téma van mögötte és nem csak piff-puff vagy móka-kacagás. Az utolsó kínai császár egy igazi mestermű, melynek szíve és lelke van, köszönöm ezt az élményt Signore Bertolucci! |
2011-03-11 17:22.33 |
A "hogyan lehet elrontani egy jól induló filmet" iskolapéldája, mert amilyen izgalmas és pörgős az eleje, olyan unalmas és semmitmondó a maradék 1 óra. Utólag persze könnyű okosnak lenni, de ha nem hozták volna elő ezt a szanatóriumot, még egy erős krimi is lehetne...de így még egy jó akciófilm sem.
Viszont Stallone az elején meglepően jól játszik, más kérdés, hogy mire a betontömbbe érnek felhagy ezen jó szokásával és a mozival együtt szépen visszasorol az átlagos filmek sávjába. |
2011-03-06 11:56.36 |
Henry Hathaway klasszikusa 1969-ben John Wayne-nek egy Oscar hozott, nekünk nézőknek pedig egy felejthetetlen élményt.
A Coen-fivérek rendezte 'Félszemű' bár nem ér a nagy előd magasságába, mégis van egy nagy erőssége és ez Jeff Bridges. Én kedveltem a Herceget az eredeti moziban, de mégis úgy érzem, hogy Jeff jobb a lezüllött békebíró szerepében és aminek külön örültem, hogy viccesebbre vette a figurát, több beszólás, több komikus jelenet. Segítők terén is jobban állunk, -gondolok itt a lányra- Hailee Steinfeld ugyanis mérföldekkel jobb az eredeti Kim Darby-nál, sokkal férfiasabb a szó jó értelmében, sokkal keményebb és ezáltal hitelesebb, az akadémia jelölése nem érdemtelen. Ha van pozitívum, van negatívum is, mely jelen esetben a zene. Elmer Bernstein muzsikája sem volt egy egetverő szenzáció, de Carter Burwellnek még azt is sikerült alulmúlnia. Egy westernfilmet egy találó zene nagyon meg tud dobni (elég ha Morricone-ra gondolunk), de sajnos ez most nem jött össze, kár érte nagyon. Figyelemre méltó még az operatőri munka, mely az akasztást elő adásban közvetíti, vágás nélkül, de a végső lovaglós jelenetet meg műháttér segítségével...remek párosítás. Komolyan mondom, le voltam nyűgözve a régi településektől, az egész filmet végigkísérő "lóháti" jelenetektől és a tájaktól...erre a végén beraknak egy akkora vetített vásznas részt, hogy borzalom, már a 60-as években is nevetséges lett volna. Ejj, a rossz érveket a végére hagyni nem bölcs dolog, mert az olvasóban így inkább negatív dolgok rögzülnek így gyorsan le kell szögeznem, hogy nagyon jól szórakoztam. Jól szórakoztam, mert volt egy brillírozó Jeff Bridgesünk aki mostanság az egyik legszimpatikusabb színész számomra és aki az egyik legjobb is egyben. Jól szórakoztam, mert jó volt egy ízig-vérig westernmozit nézni így 2011-ben, mely sajnos lassan már kuriózumnak számít. És bár a Félszemű az Oscar-gála nagy vesztese, mégis egy pofás darab egy nagyszerű színésszel, kire még John Wayne is büszke lenne. |