Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A dolgok állása - Direct One, 00:20 |
Karácsonyi állásinterjú - Story4, 00:35 |
Pánik - Magyar Mozi TV, 01:00 |
Agyő, nagy Ő! - Prime, 01:00 |
A természet ereje - Mozi+, 01:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Rémségek háza (1991) - Vélemények |
A vad robot - Vélemények |
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Dallas (sorozat) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Hajsza egy gyilkos után |
Nicolas Roeg |
188. Az utolso szamuráj (2009-07-27 17:09.35) - (válasz Valentino 165. hozzászólására) |
Nagyítás?Országuton?Biciklitolvajok?Meg ilyen alapon ,mint technika,a Vidocq is bejátszana.Vagy akciófilmklisét teremtő Die Hard 1.
Kis nagy ember?Éjféli cowboy?Egy asszony meg a lánya? |
187. Csernakakos (2009-07-27 14:24.37) |
Supiman, nem akarod kiadni magadból a Volt egyszer egy vadnyugat iránti imádatod? :)
Ha minden igaz, ma szerencsés napom van, és meg tudom tekinteni végre, végre, valahára. |
186. Csernakakos (2009-07-27 09:26.06) - (válasz Valentino 165. hozzászólására) |
Hát ez valami isteni volt, köszönjük!!!
Na ebből aztán lehet meríteni. Majd most már én is irkálok ide, csak egyelőre el vagyok foglalva azzal, hogy minél több ilyen remek filmet nézzek. :) Egyik nap néztem pont a Sin Cityt, tényleg érdemes egy ilyen listára, nagyon nagy stílus az egész film. Meg közben haladtam Hitchcockkal is, a Hátsó ablakkal. :D |
185. Valentino (2009-07-27 03:34.45) - (válasz Supiman 183. hozzászólására) |
Amúgy nézted-e meg a Metropolis-t? |
184. Valentino (2009-07-27 03:29.48) - (válasz Supiman 183. hozzászólására) |
Megértem. Megesik. :D |
183. Supiman (2009-07-27 03:25.00) - (válasz Valentino 182. hozzászólására) |
Értem, akkor félre élrettük egymást, bocs. |
182. Valentino (2009-07-27 03:23.25) - (válasz Supiman 181. hozzászólására) |
A negativ visszhang a kritikára értendő. A kritika pedig nem feltétlen siker, főleg egy pénzéhes stúdiórendszer közepette. "Gumibőr", meg "mű" jelzőkre utalnék, melyek eléggé visszhangoztak. |
181. Supiman (2009-07-27 03:18.51) - (válasz Valentino 180. hozzászólására) |
"A siker nem feltétlen szempont."
De a Beowulf-nál mégis a negatív visszhangal jöttél... Nem a te, hanem inkább korunk ízlésére próbáltam utalni... |
180. Valentino (2009-07-27 03:06.15) - (válasz Supiman 179. hozzászólására) |
A siker nem feltétlen szempont. A Wall-E-nál sem ezt figyeltem, mint ahogy sem a Gyűrűk Ura esetében, sem az ET esetében, sem a My Fair Lady esetében.
"Ja, hogy az a bajod, hogy nem ilyen hipersikeres, meg nem gügyögnek benne se robotok, se embereket utánzó állatok?" Ez sem szempont, és valahogy valami nem engedi, hogy megértsem a mondat lényegét. Mivel én is a realizmus, vagy a tudományos fantázia kedvelője vagyok, valahogy nem kompatibil, mintha izlésemet próbálná behatárolni kevés sikerrel... De lehet, hogy tévedek... |
179. Supiman (2009-07-27 03:01.53) - (válasz Valentino 178. hozzászólására) |
A "ne röhögtess" nem a listád ellen irányult. Azt nagyon szépen megírtad, helyel-közzel egyet is értek vele. Csak ez az apró kiegészítés nem tetszett, ennyi:)
Visszhang elutasító volt? Hát, ja, lehet, de majd nézd meg 20-30 év múlva. A listádon lévő filmek se voltak mint sikeresek bemutatásukkór. Az utókor tette őket naggyá. |
178. Valentino (2009-07-27 02:55.24) - (válasz Supiman 176. hozzászólására) |
Hát mindegy ahogy Te gondolod. Én a jószándék jelében irtam a listát, és emlitettem valamire való cimeket. Cserébe kaptam a "ne röhögtess" mondatot. Hát megérte de mindegy... A filmkatalógus elánja poénokkal is felér.
Az amit irsz, még mindig szubjektiv, amivel nem is lenne baj, csakhogy nekem a listával nem az volt a szándékom, hogy teljesen szubjektiv alapokról nevezzünk meg cimeket, hanem hogy olyan neveket adjunk, ami valamire való. Én támaszkodtam erre, és ezért merült fel a Wall-E. A Beowulf, meg annak ellenére, hogy Nekem is tetszik (ezt hangsúlyozom, mielőtt a "mi a bajod" más irányba menne), nem emlitettem, mert a legtöbb visszhang elutasitó volt, és ami technikáját illeti már úton vannak a csorbát köszörülő megoldások. Ezt nem magamtól mondom, csak szét kell nézni. |
177. Supiman (2009-07-27 02:50.42) - (válasz Valentino 175. hozzászólására) |
Hát, nemtom a Chicago pl nem volt giccses. Pedig az is efféle... |
176. Supiman (2009-07-27 02:47.52) - (válasz Valentino 174. hozzászólására) |
Mi bajod a Beowulf-al? Zseniális a képi világa, és rendkívül magával ragadó atmoszférát teremt. A zene pedig gyönyörű. Ja, hogy az a bajod, hogy nem ilyen hipersikeres, meg nem gügyögnek benne se robotok, se embereket utánzó állatok? Szerintem animáció téren épp ez a jövő, hogy el kéne már hagyni ezeket a kis, aranyos, vicces, embereutánzó lényeket, és a technikát kihasználva valami olyasmit is létre lehetne hozni, amit művészetnek, értéknek hívnak. Tudom, tudom ez a mai világban már nem túl népszerű, dehát álmodozni még lehet...
A science fiction-ős főhajtásokat észre vettem, de inkább zavartak minthogy értékeljem őket. Nemtok mást mondani, unalmas és fárasztó volt. Tipikus disnep-pixar cucc, ugyanazt a "mondanivalót" mondják már el 20 éve filmjeikben. Pííícit unalmas csak... |
175. Valentino (2009-07-27 02:38.09) |
Nem mellesleg a giccs is szerves, és szándékos része, mely szinte velejárója a muzikális románc hangvételének. Ha ez hiba a filmben, akkor nagyon forditott egy világban élünk, amiben a szórakozás értelmét igencsak át kellene értékelni. |
174. Valentino (2009-07-27 02:35.48) - (válasz Supiman 173. hozzászólására) |
Hát ezzel nem értek egyet. A Final Fantasy még belefér, a Beowulf meg az esetek többségében a visszájára sült el, ami a szándékát illeti.
A Wall-E pedig egy főhajtás volt a science fiction nagyjai előtt kezdve az Ürodüsszeiától az ET-ig. Te adtál rá 2 csillagot, és adtam rá 5-öt, jelölték Oscar-ra, és rengeteg elismerő kritikát kapott egy olyan korszakban, amiben egymást érik az ostobábbnál ostobább, egymást másoló animációs filmek. A Wall-E tiszteletreméltó, megoldásokban szellemes, nem mellesleg műfajában egyedi. Mint egy animációs sci-fi musical. |
173. Supiman (2009-07-27 02:30.49) - (válasz Valentino 171. hozzászólására) |
A Titanic az jó film, picit giccs de jó. A Wall-E viszont nagyon giccs!:D Szépen megvan csinálva, de egy mai animációs filmnél szerintem ez a minimum. Na meg ha, animációt hozod fel mint kategóriát, és a filmlistában a korszakalkotás, vagy stílusteremtés a fő mérvadó, akkor inkább a Final Fantasy-t, vagy a Beowulf-ot kellene felhozni, és nem a Wall-Et:P |
172. Supiman (2009-07-27 02:27.03) - (válasz Valentino 170. hozzászólására) |
Persze, nekem is nagy kedvencem a Jó, a Rossz és a Csúf, de a vadnyugatban azért több érték van...meghát minden idők legjobb filmzenéjével rendelkezik:) |
171. Valentino (2009-07-27 02:26.05) - (válasz Supiman 169. hozzászólására) |
Miért mi rossz a Wall-E-ben?
Sokan kérdeznék a Titanic-ra is, és ugyanolyan értelmetlen lenne a kérdés. Ha nem tetszik istenem, de attól mégis az egyik legnormálisabb animációs film ami az utóbbi időkben készült. Van lelke és méltósága. Ha ezzel röhögtetlek, akkor egészségedre, de ez van. :D |
170. Valentino (2009-07-27 02:24.31) - (válasz Supiman 168. hozzászólására) |
Lehet az is lehetőség. Mondjuk valahogy a közvélemény tudatában a Jó a Rossz és a Csúf az ami inkább beidegződött, ez látszik is a népszerűségi listákon is, de a Vadnyugat felőlem is nagyszerűbb. Mondjuk úgy, hogy megférnek egymás mellett. |
169. Supiman (2009-07-27 02:23.34) - (válasz Valentino 167. hozzászólására) |
Wall-e? Na ne röhögtess már!:D Akkor inkább a Toy Story...:P |
168. Supiman (2009-07-27 02:22.26) - (válasz Valentino 165. hozzászólására) |
A Jó, a Rossz és a Csúf helyett inkább a Volt egyszer egy vadnyugat-ot írtam volna oda. Ha már a maradandóság volt a célkitűzés:) |
167. Valentino (2009-07-27 02:14.37) |
+ Vágy és Vezeklés
+ WALL-E... Milyen jó, hogy ez nem jutnak eszembe időben. XDDDD |
166. Valentino (2009-07-27 02:13.31) |
Utólag gondolva még beleillik néhány jelentős film David Lynch-től, mint pl a Mulholland Drive, vagy akár a Twin Peaks sorozat, Christopher Nolan Memento-ja, Darren Aronofsky Forrás-a, Gollam miatt talán a Két Torony is emlithető, dokumentum filmek esetén az Untergang, vagy Michael Moore szatirikus dokujai.
Már ami korunk filmjeit illeti. |
165. Valentino (2009-07-27 02:04.06) |
Vettem a fáradságot, és a tudás frissítése gyanánt összeírtam a filmtörténet olyan alkotásait, melyekre minden bizonnyal ráillik a forradalmi, vagy a maradandó jelzője. Itt leginkább a műfaj-teremtő, műfajújító, műfajában a legjobb, technikailag forradalmi filmeket összegezném, ami esetleg kedvcsinálónak is jó lehet, ha valaki épp ezekre a filmekre próbál öszpontositani.
Igyekeztem minél több filmre figyelni. Én úgy gondolom, hogy a listában nincsenek fölösleges cimek, de ha netán kihagytam volna valamit, akkor csak nyugodtan tessék tájékoztatni. :D Na akkor ime a lista kronológiai sorrendben (évszám cím - rendező). :D 1902 Utazás a Holdba - Georges Méliès 1903 A nagy vonatrablás - Edwin S. Porter 1915 Egy nemzet születése - D.W. Griffith 1916 Türelmetlenség - D.W. Griffith 1925 Aranyláz - Charles Chaplin 1927 A dzsesszénekes - Alan Crosland 1927 Metropolis - Fritz Lang 1930 Nyugaton a helyzet változatlan - Lewis Milestone 1931 Frankenstein - James Whale 1931 Nagyvárosi fények - Charles Chaplin 1933 King Kong - fantasy-horror 1934 Ez történt egy éjszaka - Frank Capra 1936 Modern idők 1937 Hófehérke és a hét törpe - David Dodd Hand 1939 Elfújta a szél - Victor Fleming 1939 Óz, a csodák csodája - Victor Fleming 1940 Fantázia - Ben Sharpsteen 1941 Aranypolgár - Orson Welles 1941 A máltai sólyom - John Huston 1942 Casablanca - Kertész Mihály 1946 Az élet csodaszép - Frank Capra 1946 Életünk legszebb évei - William Wyler 1948 A Sierra Madre kincse - John Huston 1950 Alkony sugárút - Billy Wilder 1951 Afrika királynője - John Huston 1952 Ének az esőben - Gene Kelly 1954 A rakparton - Elia Kazan 1954 A hét szamuráj - Akira Kuroszava 1954 Hátsó ablak - Alfred Hitchcock 1957 Tizenkét dühös ember - Sidney Lumet 1957 Híd a Kwai folyón - David Lean 1958 Szédülés - Alfred Hitchcock 1959 Van, aki forrón szereti - Billy Wilder 1959 Észak-Északnyugat - Alfred Hitchcock 1959 Ben-Hur - William Wyler 1960 Psycho - Alfred Hitchcock 1960 Spartacus - Stanley Kubrick 1961 West Side Story - Robert Wise 1962 Ne bántsátok a feketerigót! - Robert Mulligan 1963 Madarak - Alfred Hitchcock 1964 My Fair Lady - George Cukor 1964 Dr. Strangelove - Stanley Kubrick 1965 A muzsika hangja - Robert Wise 1966 A Jó, a Rossz és a Csúf - Sergio Leone 1966 Bonnie és Clyde - Arthur Penn 1968 2001: Űrodüsszeia - Stanley Kubrick 1969 Butch Cassidy és a Sundance kölyök - George Roy Hill 1970 MASH - Robert Altman 1971 Mechanikus narancs - Stanley Kubrick 1972 A Keresztapa - Francis Ford Coppola 1973 American Graffiti - George Lucas 1974 Kínai negyed - Roman Polanski 1974 A Keresztapa II. - Francis Ford Coppola 1975 Száll a kakukk fészkére - Milos Forman 1975 A cápa - Steven Spielberg 1976 A taxisofőr - Martin Scorsese 1976 Rocky - John G. Avildsen 1976 Hálózat - Sidney Lumet 1977 Csillagok háborúja IV: Egy új remény - George Lucas 1977 Harmadik típusú találkozások - Steven Spielberg 1977 Annie Hall - Woody Allen 1978 A szarvasvadász - Michael Cimino 1978 Apokalipszis most - Francis Ford Coppola 1979 Alien: A nyolcadik utas: A Halál - Ridley Scott 1980 Dühöngő bika - Martin Scorsese 1980 Ragyogás - Stanley Kubrick 1981 Indiana Jones és az elveszett Frigyláda fosztogatói - Steven Spielberg 1982 E.T. - A földönkívüli - Steven Spielberg 1982 Szárnyas fejvadász - Ridley Scott 1986 A szakasz - Oliver Stone 1986 Aliens - A bolygó neve: halál - James Cameron 1989 ABYSS - A mélység titka - James Cameron 1990 Farkasokkal táncoló - Kevin Costner 1990 Nagymenők - Martin Scorsese 1991 A bárányok hallgatnak - Jonathan Demme 1991 Terminátor 2 - Az ítélet napja - James Cameron 1993 Schindler listája - Steven Spielberg 1994 A remény rabjai - Frank Darabont 1994 Forrest Gump - Robert Zemeckis 1994 Ponyvaregény - Quentin Tarantino 1995 A rettenthetetlen - Mel Gibson 1995 Toy Story – Játékháború - John Lasseter 1997 Titanic - James Cameron 1998 Ryan közlegény megmentése - Steven Spielberg 1999 Hatodik érzék - M. Night Shyamalan 1999 Mátrix - Andy Wachowski - Larry Wachowski 2000 Rekviem egy álomért - Darren Aronofsky 2000 Gladiator - Ridley Scott 2001 A Gyűrűk Ura - A Gyűrű Szövetsége - Peter Jackson 2005 Sin City - A bűn városa - Robert Rodriguez |
164. Valentino (2009-07-21 19:59.01) - (válasz Csernakakos 163. hozzászólására) |
Kubrick sem volt könnyű eset az biztos. :D A filmjei sem azok. :DDD |
163. Csernakakos (2009-07-21 19:50.53) - (válasz Valentino 162. hozzászólására) |
Hát, Kidmannek is elege lett Trierből a Dogville után. Bár a Tágra zárt szemek Kubrickja után nem tudom, mit jelentett neki kihívást Trier viselkedése. :)
De, ha a maximalizmusnak ilyen ára van, ám legyen. |
162. Valentino (2009-07-21 19:47.11) - (válasz Csernakakos 159. hozzászólására) |
Fejemben kevés információ mearadt meg, de emlékszem, hogy a film premierje után, Bjork és Trier közös interjúikban tettek emlitést számtalanszor arra, hogy a forgatás alatt eléggé gázos volt köztük a helyzet. Késöbb részletek is megvilágosultak. Bjork Trier arroganciáját, és modortalanságát hozta fel, hogy a forgatás alatt eléggé pökhendi módon igazgatta a dolgokat, aztán Trier is hasonlókat mondott Bjork-ról is.
Állitottak olyant is, hogy a forgatásokon komoly vitatkozások, ordibálások is voltak, meg stb. De a film meglett, aztán mindenki happy volt. Bjork szerint Trier a film után felszabadult, és csak a forgatás alatt tanúsitott ellentmondásos viselkedést. |
161. Csernakakos (2009-07-21 19:44.53) |
Egyébként ha vevő vagy a merész stílusra, a lent említett két filmet mindenképp ajánlom! Mindemellett pedig olyan társadalomkritikában lehet része a nézőnek, amibe garantáltan minden néző belevörösödik, beindul az izzadság, s lejjebb csúszik kényelmes fotelében.. Mondjuk, a földig. |
160. Valentino (2009-07-21 19:43.09) - (válasz Csernakakos 156. hozzászólására) |
HAL 9000 mint "karakter" eleve egy óriási királyság. Valóban félelmetes. Az AFI szerint a 13-dik legnagyobb gonosz a filmtörténetben, pedig "csak" egy gép. |
159. Csernakakos (2009-07-21 19:42.40) - (válasz Valentino 157. hozzászólására) |
Hm. Bővebben? :D
Asszem olyan 40 perc múlva eshetek csak neki, pedig mááár nagyon várom. |