Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A torontói ember - RTL, 23:45 |
A dolgok állása - Direct One, 00:20 |
Célt tévesztett élet - SuperTV2, 00:30 |
Agyas és agyatlan - Film Café, 00:50 |
Agyő, nagy Ő! - Prime, 01:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Rémségek háza (1991) - Vélemények |
A vad robot - Vélemények |
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Dallas (sorozat) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Nagydumás kiscsajok |
Nicolas Roeg |
158. Valentino (2009-07-21 19:39.00) |
*konfliktus. |
157. Valentino (2009-07-21 19:38.54) - (válasz Csernakakos 156. hozzászólására) |
A Táncos a Sötétben-t láttam, nagyon szép. Mondjuk a film készültének a körülményei, a rendező, és a szinésznő közötti könfliktus is izgalmas ám. :DDD |
156. Csernakakos (2009-07-21 19:35.30) |
Jaj attól a számítógéptől nagyon félek. :D Nem hittem, hogy már a '60-as években létezett olyan film, ami ilyen vészjósló előrejelzéssel van a számítógép-technológia iránt. Döbbenet az arcomon hatványozott.
Oh, a Szárnyas fejvadászról is rengeteget hallottam, eddig nem volt hozzá szerencsém. Az Alienek alap filmek. Főleg a 2. rész. Most sajnos egy ideig nem tudom tágítani meglepően óriási tudatomat xd egy újabb Kubrick vagy Hitchcock filmmel, azokhoz nem elég egy este, épp ezért ma átlovaglok a dán vidékre, Lars von Trier irányába. Láttátok tőle a Dogville-t/Manderlayt? Nekem mindkettő hatalmas kedvenc, ma lesz szerencsém a Táncos a sötétben című művéhez. :) |
155. Valentino (2009-07-21 19:35.24) |
Hát igen, súlyos film az biztos. Ha már szóba került Denny90 kritikája, hát akkor nekem az tetszett nagyon, amit írt, hogy az egész fil olyan, mint egy álom. És valóban az. Egy nayon erős, hosszantartó álom, melyet felébredésünk után már sosem feledünk el, de sosem értünk meg igazán. |
154. G-ergo (2009-07-21 19:26.42) - (válasz Csernakakos 151. hozzászólására) |
Nah az volt az a film amivel elsőre nem tudtam mit kezdeni(mondjuk ezt olvashattad a topicjában:D). Viszont másodikra egészen megtetszett, mármint maga a sztori, mert a látvány az egyértelműen korszakalkotó. A zene pedig - Kubrickhoz híven - zseniális! |
153. Valentino (2009-07-21 19:22.56) - (válasz Csernakakos 151. hozzászólására) |
Többször is meg kell nézni szerintem ahhoz, hogy a kellő értelmezés megvilágosuljon, legalábbis az az értelmezés, ami hozzád a legközelebb áll. Ez olyan, mint a hit kérdése. Felmutat neked egy teóriát, és Te eldöntöd, hogy számodra mit jelent. :D
Én nagyon szeretem a Science Fiction-t kezdve természetesen az emlitett 2001-el, de ha ez tetszett, akkor ajánlanék még egyet neked, ami e film mellett szintén egy kiemelkedő fiction, az pedig a Blade Runner (Szárnyas Fejvadász) Ridley Scott rendezőtől. Azt hiszem a 2001 után a Runner a legkiforrottabb jövőbe tekintő film. Természetesen vannak még nagyszerű sci-fik, de pl az Alien-eket gondolom nem kell bemutatnom senkinek. |
152. Anitabagwell (2009-07-21 19:16.49) |
Clark Gable filmjei.
sajna rengeteg elmaradásom vna még vele nekem is. pedig de érzem ám hogy pótolni kell... na csak kezdődjön a suli és lógjak mindennap Pesten, könyvtárból szépen kihozom a filmjeit :D |
151. Csernakakos (2009-07-21 19:14.42) |
A képi megoldásait ne is említsd, én tátott szájjal néztem a filmet pár hete - negyvenegy éves film. Egyszerűen zseniális, teljesen elaléltam a látványtól, profizmus..
Én nem rajongok a sci-fi műfajért, nem is láttam sok alkotást, de ez.. Számomra is mindent ver. A vége nekem nem igazán tetszett mondjuk. Amit olvastam Danny90-től a topikban a vége-értelmezésre, egészen jó, de nekem inkább.. öncélúskodásnak hat (jaj bocs Kubrick, megizzadok). Nyilván azért, mert nem láttam át eléggé, vagy nem tudom. :) |
150. Valentino (2009-07-21 03:03.23) - (válasz Csernakakos 149. hozzászólására) |
Annak nagyon örülnék, ha van film aminek aztán végtelen értelmezése is lehet, az a 2001 Űrodüsszeia. Mivel megrögzött rajongója vagyok a science fiction műfajának, ez a film nagyon közel áll hozzám. Szeretem, mert képi megoldásai egszerűen fenomenálisak, megelőzvén korát minden hasonló film fölé emelkedik, mint valami félisten, és bünteti a műfajt azzal, hogy nem készült még jobb nála. És őszintén: tényleg nem készült.
És a másik dolog, hogy megengedi, hogy akár a saját értelmezésedet belemagyarázd a lényegébe. Kubrick óriási. |
149. Csernakakos (2009-07-20 23:24.38) - (válasz Valentino 148. hozzászólására) |
Remek, legközelebb azt vesézzük ki, pláne a film végét! :D
Jó éjt! |
148. Valentino (2009-07-20 23:17.13) - (válasz Csernakakos 147. hozzászólására) |
Az biztos. Kubrick nagy favoritom, és az Űrodüsszeia a kedvencem tőle.
Na jóéjt. :D |
147. Csernakakos (2009-07-20 23:14.00) - (válasz Valentino 146. hozzászólására) |
:)
Ma a Hátsó ablakot akartam nézni. Azt hiszem, holnap meg is nézem. Nagyon egyre jár az agyunk. Akkor szia, jó éjt! Kubrickon csak pár hete vagyok túl, de ismét előveszem őt én is, mert azokat az életműveket nem elég egyszer látni. |
146. Valentino (2009-07-20 23:11.39) |
Na én most már megyek. Talán a héten a Vertigo és a Hátsó Ablak is sorrakerül. Aztán Hitch-t félretesszem egy kicsit, szeretném a Kubrick filmeket is újranézni. |
145. Csernakakos (2009-07-20 23:11.02) - (válasz Sokdudu 144. hozzászólására) |
A kiscsaj amúgy is hiába éli túl, olyan lelki traumát okozott neki az a pár nap, hogy abból egészséges felnőtt úgysem válna.
Az anya már úgyis öreg. A nőt összecsipkedték, annak idején még nem működött a Troy/McNamara plasztikai sebészet. Mitch meg.. ... Izé. Ő már elvesztett maga körül mindenkit, akkor neki is mindegy. :D |
144. Sokdudu (2009-07-20 23:06.19) - (válasz Csernakakos 142. hozzászólására) |
Jaj de gonosz vagy. :P |
143. Valentino (2009-07-20 23:04.53) - (válasz Sokdudu 139. hozzászólására) |
Természetesen, éppen ezért nem is merném megitélni, azéert is választottam a klisé jelzőt, az kevésbé súlyos. |
142. Csernakakos (2009-07-20 23:04.38) - (válasz Sokdudu 138. hozzászólására) |
Oh. Ez túl pozitív végkicsengés. Én learattam volna őket. :) |
141. Sokdudu (2009-07-20 23:04.32) - (válasz Valentino 140. hozzászólására) |
Én is háromszor olvastam. :D De ki kéne még min. ennyiszer :D |
140. Valentino (2009-07-20 23:04.05) - (válasz Sokdudu 138. hozzászólására) |
Hmm. Tényleg... erről olvastam a Truffaut könyvből. Na.. azt ki kell mégegyszer olvasni... |
139. Sokdudu (2009-07-20 23:03.51) - (válasz Valentino 135. hozzászólására) |
De ez akkor még nem számított akkora klisének mint ma. Akkor szimplán egy modern félelemkeltő eszköznek számított, ami hatásos is volt. Persze a megvalósítás adja a pluszt, nem maga a mozzanat,. :) |
138. Sokdudu (2009-07-20 23:02.20) - (válasz Csernakakos 134. hozzászólására) |
Lett volna alternatív befejezése a filmnek, amit végül Hitchcock kivágatott a forgatókönyvből is, mert szte így a vége hatásosabb. Na most ez az alternatív vég a három főszereplő nyugodt csevegésével ér véget, így valószínűleg elmenekültek. |
137. Valentino (2009-07-20 23:02.02) - (válasz Sokdudu 133. hozzászólására) |
Hát, benézte az öreg. Valóban kontrasztosak a cselekmények, de mégis találni összefüggéseket. :D |
136. Csernakakos (2009-07-20 23:01.56) - (válasz Valentino 135. hozzászólására) |
:DD
Egyetértek. Lehet, hogy csakis azért kellett ez a dolog bele, hogy Hitchcock bizonyítsa, a fürdőszoba után is van élet. :) És igaza volt. |
135. Valentino (2009-07-20 22:59.56) - (válasz Csernakakos 134. hozzászólására) |
Igen, az furcsa volt, hogy egyedül megindúl, már felmerült a kérdés, hogy "hova mész te liba?" :D Legnagyobb jóindulattal fognám rá, hogy szőke és kész... De ez az a fajta mozzanat volt, ami miatt pl mostani filmekben is kukkra áll a hajam. Legyen bármilyen ördögi hang, a szereplő annak irányába megy, benyit ha kell, rávilágit ha kell, aztán fut. :D
De mindegy. Ezt a kérdéses valamit (hadd ne nevezzül hibának, legfeljebb klisének), kárpótolja a következő véres jelenet, melynek párja nincs az biztos. :D |
134. Csernakakos (2009-07-20 22:56.03) - (válasz Valentino 132. hozzászólására) |
Jaj, mire kiírták a filmben, hogy rendezte Shyamalan, máris ezer ponton bukott meg elmélete. Én mondjuk elvoltam a filmjével, de a logika szót nem ott ismertem meg.
Ö, sokfajta értelmezése akad a filmnek, az biztos. Amit leírtál, elég valószínű. De amiért nagyon fontos volt a madarak megjelenése - a váratlan helyzetekben, a félelem érzetekor rántjuk le magunkról a leplet, az ilyen ÖSZTÖNÖS cselekvésekkor derül ki igazándiból, ki milyen jellem, stb. Számomra inkább ezt nyújtotta a film. A végén, lehet, hogy valóban azt jelzi az a nyugtalanító képsor, hogy győztek az emberek felett. Érdekes. Csak azt nem értettem, hogy a nő ugyan miért megy be az ajtón az utolsó jelenetek egyikében. Biztos van értelme, de nekem nagyon nem jött le. Fel akarta magát áldozni netalántán a bisztróban elhangzottak után? Nem végzett elég jó munkát.. :D |
133. Sokdudu (2009-07-20 22:54.03) - (válasz Valentino 132. hozzászólására) |
Hitchcock azt mondta annak idején a Madarakról, hogy nem akarta különösebb értelemmel megtölteni a filmet, és hogy úgysem tudnának az emberek összefüggéseket találni benne. Hát, tévedett a mester. :D |
132. Valentino (2009-07-20 22:49.49) - (válasz Csernakakos 130. hozzászólására) |
Igen, ez is nagyszerű gondolat. Ez bennem is felmerült, amikor a bisztróban az anyuka vádolja ezzel Melanie-t. Ha belegondolunk, ez a madarak ösztönös lázadása volt az emberiség ellen, akik ketrecbe zárják a madarakat meg hasonlók.
Shyamalan is ezt a motivumot vette át az Esemény filmjében, hogy a fák ösztönös reakciójuk a tett, miszerint az embereket el kell távolitani. Csak nála ez nem működik jól :P Sajnos. Kissé eröltetett lett. De a madaraknál nagyszerű, főleg a befejezés miatt - amit sokan nem értelmeznek helyesen, vagy háborognak miatta - miszerint teljesen ellepik a várost, s mikor Mitch-ék távoznak nem mozdulnak, mintha engednék a távozásukat, éreztetvén, hogy már nyertek, és tenni ellene nem tudnak már. |
131. Sokdudu (2009-07-20 22:47.33) |
Hitchcock neve egyet jelent a félelemmel manapság, pedig össz-vissz egy azaz egy horrorfilmet rendezett, ez volt a Madarak. A Psycho és a Téboly horrorbeütésű thrillerek, a többi filmje mind sima fekete humorral megfűszerezett thriller, krimi, vígjáték vagy kémtörténet, (illetve kosztümös film- A Baktérítő alatt) persze a legjobb, legizgalmasabb fajtából. |
130. Csernakakos (2009-07-20 22:44.53) - (válasz Valentino 128. hozzászólására) |
Valóban, mélyebb vonulata is van a filmnek.
És bár Tippi Hedren elég távol áll a végzet asszonya címtől, azért felsejlik a lehetőség, hogy bár az egyik oldalon pozitív változásokat hozott - az anya jégszívének esetleges kiolvadása, Mitch valódi szerelme, ami végre túlmutat az egyszeri kalandnál (lsd! tanárnő) -, a másik oldalt tekintve lehet, hogy miatta lepték el a madarak a kisvárost. :) Persze nyilván véletlen egybeesésről van szó, hisz azért pár filmje alapján Hitchockról nem mondanám el, hogy köszönőviszonyban van a földtől való elrugaszkodással. De mindenképp érdekes vetületet ad a filmnek, hogy a nővel érkeztek, s talán(?) vele távoznak a vészjósló szörnyek, amik ez esetben HASZNOS ragadozókként jelennek meg. Fű már én sem értem, amit írok.:) |
129. Valentino (2009-07-20 22:43.01) - (válasz Csernakakos 127. hozzászólására) |
Ja is igen az anya. Ez olyan, mint Tarantino-nál Vincent Vega, aki emlitést nyer a Kutyaszoritóban, majd a Ponyvaregényben főszereplő. Mondjuk Tarantino esetében konkrét azonosság van, itt pedig amolyan motivum. |